Za leden se v Česku prodalo 384 elektromobilů, alternativy mají 4,3% podíl

Statistiky prodeje nových aut v Česku za leden 2020 jsou neúprosné. Elektromobil Škoda CitigoE iV si připsal rekordních 254 kusů.

Elektromobil Škoda CitigoE iV se letos jednoznačně stane nejprodávanějším v Česku.
foto: Škoda

Kromě elektromobilu Škoda CitigoE iV se v Česku za leden 2020 prodalo také 13 elektromobilů značky Tesla, 6 elektromobilů značky Volkswagen, 5 Nissan, 4 Audi e-tron, 6 BMW i3, 1 elektromobil značky DS, 77 elektromobilů Hyundai, dva kusy Jaguar I-Pace, pět kusů elektromobilů Kia, 2 plně elektrické Mercedesy, 7 Renaultů a 6 Volkswagenů.

Jednoznačným vítězem je tedy automobilka Škoda Auto, která si navíc připsala také 174 prodaných plug-in hybridů Škoda Superb iV. Nikdo jiný se zdaleka na taková čísla nedostal.

Dá se očekávat, že i v následujících měsících se domácí Škodovce bude dařit velmi dobře. Právě ona totiž nejspíš trh s elektromobily v Česku konečně rozhýbe. „V letošním roce plánujeme na domácím trhu prodat až 2500 vozů Škoda CitigoE iV,“ sdělil nám Pavel Jína, PR manažer Škoda Auto.

Elektromobily si tak za leden připisují 2% podíl na celkových prodejích nových aut, plug-in hybridy pak 1,23%. Auta na stlačený zemní plyn (CNG) mají s 210 prodanými kusy podíl 1,1 %, čímž se alternativy v Česku vyšvihly na velmi slušný podíl 4,33 %. Navíc se tu prodalo ještě 648 hybridů.

Pro srovnání, za celý rok 2018 se v Česku prodalo 725 nových elektromobilů a 4831 hybridů (vč. 243 plug-in hybridů). V roce 2019 bylo v Česku registrováno 1 229 osobních elektromobilů a plug-in hybridů. Letos se prodeje jen elektromobilů nejspíš dostanou nad počet 3000 kusů.

SDA

77 Comments on “Za leden se v Česku prodalo 384 elektromobilů, alternativy mají 4,3% podíl”

  1. OFF:
    Odpověď ČEZu na dotaz k novému systému plateb za

    OFF:
    Odpověď ČEZu na dotaz k novému systému plateb za nabíjení
    z 9.2.2020

    „Dobrý den, pane spetaku,

    děkujeme za Váš e-mail týkající se Elektromobility.

    Rádi bychom Vás informovali, o zpoždění spuštění mobilní aplikace. Jakmile bude aplikace spuštěna budeme Vás kontaktovat prostřednictvím e-mailu.

    Děkujeme za pochopení.

    V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat telefonicky na čísle 371 100 351 nebo e-mailem na adrese sluzbyprozakazniky@cez.cz.

    S pozdravem

    Markéta Ch

    Specialista podpory nekomoditní služby“

    Takže vydržať.

  2. of: důchodce krom hajzlíků pro afriku začíná dělat
    of: důchodce krom hajzlíků pro afriku začíná dělat pěkný voloviny

    https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svet/634111/luxusni-jachta-za-14-8-miliardy-s-pohonem-na-vodik-bill-gates-kupuje-superlod.html

    zhovadilá debilita ta 15ct milijard vygumuje všechny drobný co do afriky narval

    https://www.youtube.com/watch?v=fCoU617GJG8&feature=emb_title

      1. sory to byl překlep přeskočilo písmenko „r“
        : zhovadilá

        sory to byl překlep přeskočilo písmenko „r“
        : zhovadilá debilita za 15ct milijard vygumuje všechny „dobrý“ skutky co do afriky narval. Tzn jesi podpoří tu vodíkovou předraženou kravinu morálně se vodrovná a překročí i to „dobro“ co za posledních 10 let do afrických hajzlíků s Melindou „narval“ 😉

  3. K tématu rekordních prodejů.
    Nizozemsko zaregistrovalo loni

    K tématu rekordních prodejů.

    Nizozemsko zaregistrovalo loni rekordní prodeje elektromobilů. Nejlépe to dokumentuje Tesla 3. Ta se stala vůbec nejprodávanějším modelem v této zemi za rok 2019. Z celkového koláče registrací si ukousla 6,7 ​​procenta. Jen v prosinci se z ní „minulo“ neuvěřitelných 12 123 kusů.

    To by však potom nemohla přijít studená lednová sprcha. Registrace z prvního měsíce roku totiž jen potvrzují, že elektromobily mohou být úspěšné pouze v prostředí, kde pro ně neplatí běžná pravidla hry. Když se podmínky vyrovnají nebo alespoň přiblíží standardu, jdou rovnou ke dnu. A přesně to se stalo v Nizozemsku. V lednu prodeje elektrických aut doslova zmrzli. Nejlepším příkladem je opět Tesla 3. KoupilO si ji jen 43 zákazníků, což představuje tři promile prosincových čísel. Přitom se v lednu v Nizozemsku prodalo 43 706 aut, což bylo dokonce více než měsíc dříve.

    Stačilo, aby od ledna vzrostla dodatečná daň ze 4 na 8 procent a zrušila se nulová soukromá daň na elektromobily s cenou nad 45 000 eur, a rázem byla odpovědnost Holanďanů ke klimatickým změnám minulostí.

    zdroj: https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/541237-v-holandsku-skolabovali-predaje-elektromobilov-je-to-ich-buducnost/

    1. Se tu rozmáhá takový nešvar psát vždy polopravdy.sk
      Se tu rozmáhá takový nešvar psát vždy polopravdy.sk :).
      Tesla vyrábí každý kvartál prvních 6 týdnů pro zahraniční trhy, poté 3 týdny pro východní pobřeží a zbylé 3 týdny pro západní pobřeží, takto vznikají ty nárazové dodávky na konci každého čtvrtletí, které mají rádi především investoři koukající na čtvrtletní výkazy.
      Tedy těch 43 zákazníků si Teslu objednalo v loňském roce, ale nějakým nedopatřením (dovolená, nemoc, logistické problémy…) ji převzali až letos. Pro představu leden 2019 v NL se prodalo 40 TM3, únor 472 ks, březen 2195 ks…
      Ještě se podíváme na celý trh. Za leden 2020 byl podíl EV na NL trhu 7,2 % a za leden 2019 6,9 %, což je vzhledem k výše uvedeným skutečnostem úctyhodný výsledek a tedy naprostálež.sk v závěru tohoto „důvěryhodného“ plátku.

      1. Ale no, tie čísla hovoria jasne. Tesla bankrotuje, demand
        Ale no, tie čísla hovoria jasne. Tesla bankrotuje, demand cliff, atď… 🙂
        Jeden by si povedal, že ak im to bolo vysvetlené už minule, že z jednej fabriky sa ťažko zásobuje celý svet plynulo a preto zobrať zmenu dodaných vozidiel z jedného mesiaca na druhý mesiac a vyvodiť z toho trend nie je dobré.
        Ako tie zmeny v daniach určite ľudí nahnalo kúpiť auto do konca roka (kto by nechcel ušetriť), ale zas mierne zanedbali zvyšok Eu trhu. Takže by som pozeral na celkové predaje (alebo aspoň za Q) a neradoval sa z jedného silného a nesmútil z jedného slabého mesiaca.

  4. Nic proti elktromobilistům-majitelům Škodovek, ale něco je
    Nic proti elktromobilistům-majitelům Škodovek, ale něco je špatně. Škodovky tráví na rychlonabíječkách příliš mnoho času, elektřina do nich moc neleze…..
    Dnes krásná stříbrná škodověnka na RN na AC za 12 minut pobrala 0,1 kWh !!! Je to hřích tím blokovat nabíječky a asi bude hůř a řekl bych že Škoda tímto vrazila elektromobilitě další kudlu do zad.

    1. U Iona se mi take jednou stalo ze po delsi dobe se nabilo
      U Iona se mi take jednou stalo ze po delsi dobe se nabilo 0,2kWh. Zrejme nejaka synchronizani porucha. Stacilo nabijeni spustit znovu a vse makalo jak ma. Je pravda, ze uplne nove EV z roku 2020 by mel byt lepsi nez z roku 2013. Vsak to Skodovka opravi pres OTA, konkretne v roce 2029 az to OTA zprovozni :-))

        1. To je přesně ideální denní porce, do těch 200, bez
          To je přesně ideální denní porce, do těch 200, bez nutnosti nabíjení přes den a zároveň i dost na to, aby se to vyplatilo oproti spalovaku. Rozvoz pizze, messanger, damejidlo a pod.

          To bude tak 35000 ročně, 7 let a je to doma 🙂

    2. Během mého krátkého testování Citigo mám i jednu
      Během mého krátkého testování Citigo mám i jednu zkušenost z dobíjení na AC sloupku: za 4:13 nabíječka dobila 29,78 kWh… tedy 7,06 kW/hod. (měly by to být 2 fáze po 16A)
      Odložené nabíjení nastavit lze (podařilo se mi to přes Move&Fun aplikaci)

      Dobíjení na DC bylo vskutku pomalé: z 80% jsem se na 86% dostal přesně po 15 minutách – dobilo se 2,5 kW (to je 10 kW/hod)

      Při trochu rozumnějším začátku rychlodobíjení (cca 49%) jsem za 18,5 minuty dobil 7,06 kWh (končil jsem na 69%)… tedy necelých 23 kW/hod.

      Čekal jsem, že Citigo bude nabíjet na DC alespoň stejně rychle jako 1. generace VW e-up (s poloviční kapacitou baterie), který se až do cca 85% nabíjí rychlostí kolem 30 kW/hod. Což mám vyzkoušeno opakovaně v zimě i v létě.

      1. eGolf 2014 DC 0% – 77% zacina cca 40kW a konci 44,4kW, za
        eGolf 2014 DC 0% – 77% zacina cca 40kW a konci 44,4kW, za 14min:20s odebere 10kWh na 77kW nabijecce, na 50kW +20s, porizovaci cena necelych 400tis. Kc – sice mensi baterka a starsi auto, ale celkove bych rekl ze lepsi nez citigo iv..
        600km s tim taky neni problem, pak uz zacina ale velky rapidgate..
        facelift eGolf (100kW s 36kWh baterkou) mi celkove neprijde az tak velka vyhra tech 11kW navic.. (vyuzitelna 21kW vs 32kW)
        jak rapidgejti citigo? chtel bych s tim videt 1000km challenge 🙂

    1. Vdaka, dost velky rozdiel cinneho a zdanliveho prikonu. Na
      Vdaka, dost velky rozdiel cinneho a zdanliveho prikonu. Na gen1 som nameral prud 12,5mA.
      Skusal som vtedy merat spotrebu elektromerom schrack
      https://www.schrack.sk/eshop/elektromer-digitalny-miz-1-fazovy-32a-1te-mid-mgmiz132.html
      no odber bol zrejme pod citlivostou merania prudu elektromeru, pretoze neindikoval ziaden odber.
      Aky elektromer ste pouzili?

  5. nákupní tažka sitygou za 500 je moc soudluzi 😉 Bylo by
    nákupní tažka sitygou za 500 je moc soudluzi 😉 Bylo by dobré kdyby bohatá vw šáde odčinila svoje hříchy dýzlblejt a nabídla první várku 1.000 ks testovacích prototypů za výrobku tj 200.000 CZK vč DPH s bateryjí jako bezplatnou doživotní zápůjčku ve vlastnictví konzervnu jejíž pronájem by jí financoval STÁT ČR jako odměnu za úsporu újmy na zdraví obyvatelstva eliminací výfukových plynů provozováním eletrického vozidla sitygou 😉

    Jinak je ta čezká šáde Vostuda Voničem! :))))))

    https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1095913550-nedej-se/219562248410039-nasadit-plynove-masky-zkolaudovano

      1. Kouknul jsem na crash testy a ve své třítě mi to nepříde
        Kouknul jsem na crash testy a ve své třítě mi to nepříde vůbec špatné.
        Na nefunkční hlídání jízdních pruhů, ochranu chodců kašle pes 🙂
        Mě z ENACP zajímají jen nárazy.
        Samozřejmě, pokud vás trefí něco většího, tak jste v nevýhodě.
        Mě na citigo vadí jediná věc. A to jak je nízké.

        Samozřejmě, za ty peníze se dá koupit spousta lepších bezpečnějších aut. Ale ty nebudou na elektriku.

        1. eletrická? na co eletrická? když kvalitní sedan nebo kombi
          eletrická? na co eletrická? když kvalitní sedan nebo kombi je za 300 a nákupní tažka za 500 tak v běžným životě není co řešit soudruzi 😉 to je jen pro pár těch paniček co jezdí po městě na nákupy, páč pracující paničky to nekoupí (jinak by už nepracovali 😉 a chudý venkovanky si koupí taky sitygou ano ale to za 200 ;))

          https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-skoda-e-citigo/

                1. Ne, konkurence opravdu nemá srovnatelné EV v této ceně.
                  Ne, konkurence opravdu nemá srovnatelné EV v této ceně. Nedělej ze sebe hlupáka, Františku. Nebo tu i3 seženeš novou za 450 jak to Citigo? Jo, tys myslel ojetyy? 🙂 Ale Joy, taky bych radši za 500 ojetou i3 než nové Citigo. Ale spousta lidí kupuje nové a srovnávat to s ojetinou…

                  Takže ještě jednou, u konkurence za tu cenu nekoupís nic, leda tak to čínské ZhiDo, homologovane jako motorka 🙂

                2. to ti ešče zapoměli říct že fzatačkách budou upadavat
                  to ti ešče zapoměli říct že fzatačkách budou upadavat pidikolečka ;))

                1. no vidiš to že sme zchlupatý deky ňáký to moudro nakonec
                  no vidiš to že sme zchlupatý deky ňáký to moudro nakonec dostaly, smoh vysypat hned i s dokumentací 😉 takže říkáš že tu mrňku přestaly vyrábět, hmm tak není se co divit že do něčeho menšího než fóbije není kůl sedat 😉 A proč do těch zbytků rvou teda baterky? to chtěj lidi jako vážně totálně nasrrr?? Kolik loni vyrobili autopopelnic??

                  1.200.000 ku 200 pidieletrik fáktparáda :))

                  na za odměnu nový mlhovky 😉

                  https://www.youtube.com/watch?v=Pit33Lng2so&feature=emb_title

    1. Samozřejmě, že začínají s dodávky od ledna, když je k
      Samozřejmě, že začínají s dodávky od ledna, když je k tomu nutí emisní předpisy, je to logické a očekávatelné chování.

      Pokud mají plán prodat v ČR 2500 Citigo, tak to vychází cca. 210 měsíčně. Leden trochu bohatší, ale v podstatě to pak do konce roku vyjde plus mínus 200 za měsíc, takže v únoru nemusí být nic jinak, žádný dramatický pokles. Uvidíme…

            1. Na okruhu podobná auta jezdí běžně, příp. i starší
              Na okruhu podobná auta jezdí běžně, příp. i starší P207, Corsa, Polo a podobná malá auta. Ty budou na tom s bezpečností ještě hůř. Toto auto je v rámci své třídy úplně v pohodě. Nevím, co to furt haníš a pořád na tom zkoušíš nalézt něco špatného.

              Jako jo, pro tebe to není, ty si za tu cenu radši koupíš dvě brambory po Helmutovi a složíš z nich jednu super luxusní leštěnku, předěláš na plyn a máš vystaráno 🙂

              1. jenže toto auto je za půl mega, kdežto když pominu šunky
                jenže toto auto je za půl mega, kdežto když pominu šunky P207, Corsa, Polo a podobná malá auta, tak za 200 máš vo dost lepší parádní sedan/kombi 😉 A jako sory, ale s eletrickým sitygou za půl mega planetu nezachráníš, ale jen dotuješ konzerví přepal platy 😉 S pár kouskama eletrik proti přesmilionu autopopelnic ročně si z nás furt dělají jen tu prdel 😉 takový lidi nepodporuju

                1. Ano, je to auto za 450 tisíc (ne za půl mega) a ano, za tu
                  Ano, je to auto za 450 tisíc (ne za půl mega) a ano, za tu cenu lze koupit spalovací auto, které bude větší a lepší.

                  Ale jak už jsem napsal, koukni se, co nabízí konkurence, kolik stojí ostatní EV auta. Citigo je suverénně nejdostupnější elektromobil na trhu. To, jestli se někomu vyplatí nebo ne, to už nech na každém zájemci. A dle prodejů to zákazníci v ČR vidí podobně, Citigo se prodává jako housky na krámě… samozřejmě je potřeba srovnat s ostatními EV.

                  Takže každopádně je to úspěch, to bez debaty. Ale ty to budeš kritizovat pořád a donekonečna jenom proto, že je to z koncernu VW.

Napsat komentář