V síti E.ON a PRE elektromobilisté nově nabíjí už jen s jedním čipem, připravuje se mezinárodní roaming

redakce - 02 Červen 2021

Řidiči elektromobilů už nebudou muset hledat u bezmála poloviny dobíjecích stanic v České republice ten správný čip nebo kartu, aby svůj vůz dobili.Společnosti E.ON a PRE spustily roaming pro nabíjení elektromobilů.

Společnosti E.ON a PRE spustily roaming pro nabíjení elektromobilů.
foto: E.ON/PRE

Energetické společnosti E.ON a Pražská energetika spojily síly a vzájemně zpřístupní své dobíjecí body pro své registrované zákazníky. S kartou E.ON Drive teď mohou řidiči dobít u stanic PREpoint a naopak.

Roaming mezi oběma sítěmi začal platit od 1. června tohoto roku a služby tím zkvalitní a zjednoduší několika tisícům uživatelů. Jedná se o první podobnou spolupráci mezi dvěma energetickými firmami, které se podílejí na výstavbě veřejné dobíjecí infrastruktury.

„Ač jsme v energetice konkurenti, těší mě, že jsme v oblasti rozvoje veřejné dobíjecí infrastruktury dokázali najít společnou řeč a spojili síly ve prospěch zákazníka. Udělali jsme tím další krok k tomu, aby měli elektromobilisté jednodušší možnosti, jak dobít svůj vůz na cestách po České republice. Tato spolupráce je z mého pohledu přelomová a věřím, že se k nám brzy přidají další subjekty na českém trhu. Pracujeme i na spuštění mezinárodního roamingu. Naším cílem totiž je usnadnit cestu k elektromobilitě co největšímu počtu zákazníků,“ říká Jan Zápotočný, člen představenstva společnosti E.ON Energie.

„Elektromobilita je v současnosti především o městské, bezemisní dopravě a jednoznačně preferovaným způsobem přepravy pro několik nejbližších desetiletí. Dojezdy nových modelů elektroaut se však prodlužují, a tak propojení dobíjecích stanic dvou předních provozovatelů této infrastruktury je logickým krokem, který řidičům zpříjemní a usnadní cestování i na větší vzdálenosti. V budoucnu Pražská energetika plánuje jít ještě o krok dál a pro své zákazníky chystá dobíjení nejen na území České republiky, ale rovněž u našich zahraničních partnerů,“ říká Pavel Elis předseda představenstva a generální ředitel PRE.

Jak roaming v elektromobilitě funguje

Na veřejné dobíjecí infrastruktuře v České republice se aktuálně podílí více než 50 subjektů, které vystavěly přes 700 stanic s více než 1 500 dobíjecími body. Téměř o tři čtvrtiny z nich se zasloužily tři hlavní energetické společnosti. Pokud chtějí řidiči svůj vůz jednoduše a za výhodných podmínek dobít, musejí se registrovat u každého poskytovatele dobíjecí sítě zvlášť.

Tím, že si E.ON a PRE vzájemně zpřístupnili své dobíječky, budou mít řidiči, kteří jsou registrovaní u PRE nebo u E.ONu, mnohem jednodušší situaci, a to u více než 340 stanic v Česku. Aby svůj vůz dobili v obou sítích, bude jim nově stačit karta nebo čip jen od jedné společnosti. Vše funguje od června automaticky, zákazníci registrovaní v síti PREpoint nebo E.ON Drive nemusí nic dělat, žádné další registrace nebo autentifikace nejsou nutné.

Vzhledem k tomu, že počet dobíječek se u obou provozovatelů velice rychle zvyšuje, možnosti se do budoucna ještě rozšíří. Jen E.ON chce mít do konce tohoto roku ve své síti 200 dobíjecích stanic a do konce příštího roku 300. PRE plánuje mít do konce tohoto roku ve své síti přes 500 dobíjecích stanic.

Zákazníci E.ONu za roamingové služby nezaplatí nic navíc
„Tímto krokem jsme vyslyšeli požadavky našich zákazníků. Rozšiřujeme pro ně síť prakticky na trojnásobek a za roamingové služby nebudou platit nic navíc,“ dodává Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.

Registrovaní zákazníci E.ONu tak budou u dobíječek PRE dobíjet za stejné ceny jako jsou zvyklí ve své síti a za dobíjení zaplatí jednou společnou fakturou – jak jsou zvyklí.
Jediné, v čem se musí přizpůsobit síti PREpoint, jsou volné minuty u dobíjecích stanic.

U stanic sítě E.ON Drive mohou registrovaní řidiči strávit u pomalého AC dobíjení až 480 minut, u rychlého DC 90 a u ultrarychlého UFC 60 minut. Poté za každou další minutu platí.

U stanic PRE musí počítat se 120 minutami u AC dobíjení, s 60 u DC a 30 u UFC dobíjení. Řidiči budou také muset počítat s faktem, že stanice PRE nenajdou v aplikaci E.ON Drive a musí jejich rozmístění hledat na jiných mapách.

Plány do budoucna

Velkou snahou společnosti E.ON je zpřístupnění nejen národního, ale také mezinárodního roamingu pro své registrované zákazníky tak, aby mohli využívat na 13 tisíc dobíjecích bodů, kterými disponuje síť E.ON Drive po celé Evropě.

„Plně si uvědomujeme, že mezinárodní roaming je jednou z priorit pro elektromobilisty. Na tomto projektu pracujeme již delší dobu, a i přes značně komplikované legislativní překážky se nám podařilo najít cestu, jak vše zrealizovat. Nyní intenzivně pracujeme na úpravě našich IT systémů a rádi bychom během roku 2022 konečně spustili i tuto možnost,“ vysvětluje Martin Klíma.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Snaží se od začátku chovat stejně debilně a nepřehledně jako mobilní operátoři.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Naopak, je to moudra politika.

Redakce: Chtělo by to opravit text: "Zákazníci E.ONu za roamingové služby nezaplatí nic navíc". Když se podíváte na ceny, tak nejsou stejné, ale větší...
Konkrétně zákazník s kartou EON nabíjí na stanicích EON za 6,-Kč na AC a 6,90 Kč na DC, ale když použije čip PRE, pak nabije na AC za 6,90 Kč a na DC za 7,90 Kč na stejných stanicích EON !!!

Obrázek uživatele Marek_

Píše se tam:
"Zákazníci E.ONu za roamingové služby nezaplatí nic navíc"

A vy argumentujete tím, že zákazník s kartou PRE zaplatí u abíječky EON víc :-)

Já to pochopil tak, že zákazník EON nabíjí i na PRE za stejnou cenu jako u své nabíječky EON. Je to totiž tisková zpráva EON.

Nebo mi něco uniklo?

---

Lexus GS 450h Premium

Než jste stačil napsat tento příspěvek, tak text byl změněn... a už je to napsáno jasně.

Obrázek uživatele Marek_

To už je pak lepší ta Axigon karta, co tady byla nedávno...

---

Lexus GS 450h Premium

Přehledná tabulka cen by nebyla?

https://www.premobilita.cz/Files/dobijeni/cenik-dobijeni-od-02062021/

Dilky moc!

Jen doplním, že ceny při roamingu jsou ještě horší než když se přímo registruji u E.ON. Jelikož E.ON má hezkou apku, registrace je jednorázová, tak v tomto nevidím žádnou přidanou hodnotu.

Nechápu na co čipy. Proč se prostě neplatí platebni kartou, jak u benzinky?
Můžete mi to vysvětlit.

Obrázek uživatele runner42

Customer lock-in.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Propriet%C3%A1rn%C3%AD_uzam%C4%8Den%C3%AD

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Prostě proto,že ještě existují lidé, kteří nikdy neměli žádnou kartu.

No přeci proto, aby mohli mít deset cen, dle toho, kdo přijede. Časem taky aby mohli kšeftovat s daty o chování a pohybu zákazníků atd. Tak mne napadlo, jaké by to časem bylo, kdyby třeba byly vedle sebe dvě nabíječky a u každé, jak u dnešní čerpačky, svítil totem s cenou za kWh rychlé/ pomalé nabíjení?

Obrázek uživatele PaRi

U Ionity to u některých aut funguje už jak u Tesly. Jen zasunete. Faktura na konci měsíce. Tohle by měl být standard.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (14000 km)

Našel jsem jen informace o tom, že to funguje s jediným autem - Porsche Taycan s mnoha omezeními:
- jen vybrané země (ani ne celá EU)
- žádný test na youtube - tzn. asi to ještě nikdo nikdy reálně neotestoval. Asi to bude navázané na tu PorscheCharging service, takže tam bude zvýhodněná cena, ale nic konkrétního jsem k tomu nenašel.
- nulová dokumentace, jak to začít využívat - jen tiskové zprávy

Zdroj - tisková zpráva Tritium

Má někdo více informací?

Obrázek uživatele PaRi

Technologie se jmenuje PlugIn-Charge
fDrive.cz 23:42

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (14000 km)

Super, takže jsou 2 auta založená na stejné platformě. Taycan a e-tron GT. Ta poznámka s tím Tritium není tedy moc pozitivní - myslím, že v CZ jsou jen Tritium nabíječky na Ionity, ale v zahraničí je hodně i ABB..

No uvidíme, jestli to někdo opravdu otestuje, abychom viděli, jak dlouho trvá komunikace a zahájení nabíjení. V3 Supercharger je za 5s hotový a nabíjí se. V2 potřebuje klidně i 30s a ostatní nabíječky 15-60s.

Ukončení bude asi možné jen z auta (nebo aplikace?), což také není úplně nejpohodlnější.

Obrázek uživatele PaRi

Tak jasně, celkově je to bída, no aspoň víme, že to umí a v ostatních případech prostě jen dělají Zagorku.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (14000 km)

Super, takže jsou 2 auta založená na stejné platformě. Taycan a e-tron GT. Ta poznámka s tím Tritium není tedy moc pozitivní - myslím, že v CZ jsou jen Tritium nabíječky na Ionity, ale v zahraničí je hodně i ABB..

No uvidíme, jestli to někdo opravdu otestuje, abychom viděli, jak dlouho trvá komunikace a zahájení nabíjení. V3 Supercharger je za 5s hotový a nabíjí se. V2 potřebuje klidně i 30s a ostatní nabíječky 15-60s.

Ukončení bude asi možné jen z auta (nebo aplikace?), což také není úplně nejpohodlnější.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol