Tesla si kvůli pomalému povolování Gigafactory Berlín stěžuje na německou byrokracii

Jan Horčík - 11 Duben 2021

Tesla chce co nejdříve začít v Německu vyrábět elektromobily Tesla Model Y. Tamní byrokracie ovšem tomuto záměru příliš nepřeje.auto Tesla továrna Gigafactory Berlín Grunheide Giga

Gigafactory Berlín roste jako z vody poblíž vesničky Grünheide asi 30 km východně od Berlína.
foto: Tesla

Stavba Gigafactory Berlin jde Tesle dobře od ruky. Tesla ji chce mít hotovou co nejdříve, aby mohla začít evropský trh zásobovat elektromobilem Model Y a případně i evropskou verzí Tesla Model 3. Problém jsou papíry, povolení, jednoduše tamní byrokracie.

Méně než tři měsíce před plánovaným zahájením výroby v "Giga Grünheide" totiž Tesla stále nemá finální povolené, které je potřebné pro rozjetí výroby. I proto Tesla údajně oficiálně tyto povolovací procesy označila za "obzvláště nepříjemné".

Na druhou stranu, částečně může být chyba na straně samotné Tesly. A to zejména díky četným změnám a úpravám projektu, které místním braniborským úřadům průběžně zasílá. Podle jednoho německého novináře Tesla neustále přemýšlí "out of the box", což, přeci jen, pro naše severozápadní sousedy není úplně běžný styl myšlení. Natožpak pro tamní úřady.

Tesla je zvyklá chovat se velice agilně, a to jak z domácí prostředí kalifornského Silicon Valley, tak i z dravě komunisticko-kapitalistického prostředí dnešní Číny. Tam se jí podařilo vybudovat továrnu Gigafactory Šanghaj a spustit v ní výrobu během zhruba jednoho roku.

Těžko může Tesla čekat, že se jí to samé podaří také v Evropě, natožpak v Německu. Například i konkurenční automobilce BMW trvalo vybudovat a spustit továrnu v Lipsku celkem čtyři roky. Pokud se to ale Tesle přeci jen podaří, bude to jen další důkaz o tom, že nová generace továrníků je tu.

Prozatím to vypadá dost nadějně. Na místě už s nainstalovaly minimálně dva gigapressy, najímají se první zaměstnanci. V první fázi se tam má vyrábět až 10 000 elektromobilů Model Y týdně. Celkem by mohla zaměstnávat až 12 000 lidí!

Zpět na HybridPřidat komentář

Nevím,proč si stěžují, i tak je to raketové tempo. Kdyby stavěli v ČR tak ještě ani nezačali kácet ten les.

---

Zatím jezdím s Konou 64kWh ale čekám na TMY z Berlína. Jinak několik skvělých fosilů od BMW

Obrázek uživatele Radovan

Optimisto. Tady by se ještě pořád Bureš hádal s Chlamáčkem, kdo tu Teslu přivede. A Falmer jim do toho házel vidle.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 94 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Cipísek D

rozdíl posedu na zadních sedačkách:
BMW M3
https://www.youtube.com/watch?v=8iyGYTVKJtU&t=397s
TM3
https://www.youtube.com/watch?v=7Ww-VlucEWc&t=1328s
TMS
https://www.youtube.com/watch?v=wRMeFj49V-M&t=781s

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Nevím jak v Americe, tam jsem zatím nedojel, ale v Evropě problém nemám.

To je problem cele prebujele evropske legislativy. Kdyz vam to v prubehu projektu nevyhovuje, tak je proste nejlepsi to zmenit uz v pruhebu a na to nikdo neni pripraveny. To vidim kazdy den na novostavbe.

Off...Německo kupuje služební EV avšak minimálně Teslu..

https://efahrer.chip.de/news/deutschland-kauft-elektrodienstwagen-doch-tesla-ist-aussen-vor-die-gruende_104529

Obrázek uživatele honza.t

Co Se Skrývá Uvnitř Gigatovárny TESLA Za 4 Miliardy Dolarů
https://www.youtube.com/watch?v=8m2M_S3OPaQ

Hyundai IONIQ 5 - světová premiéra 2021 | Electro Dad # 185
https://www.youtube.com/watch?v=uVbYYiaf8J8

Off... hororový trip důchodců s ID3

https://www.businessinsider.de/wirtschaft/mobility/fahrt-eines-rentner-paares-mit-dem-id-3-durch-frankreich-i/

Me se to zda trochu divne. Ve Francii je nabijecka takrka na kazdem rohu. Navic tolik nabijecek mimo provoz je trochu zarazejici. Tak treba dalnicni nabijecka "Aire Ecot" uvadi pouze typ 2 a Chademo. CCS tam vubec neni. Nekde asi udelali malou chybicku pri planovani. Navic mohli nabit z typ 2 a nebylo by nutne bloudit. Vse je nejak podezrele.
Aha, clanek vysel puvodne v casopise Focus. Je to jeden z nejvic nepratelskych casopisu k EV.

Obrázek uživatele PaRi

Když dva dělají totéž, není to vždy totéž.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (12000 km)

Samozřejmě je to problém, ale hlavní je na straně důchodců (vybitá baterie po 178 km je nesmysl), něco je tam špatně a pak klasický francouzský bordel.

Obrázek uživatele PaRi

No, když jsem viděl ten oser s nabíjením VW v Americe na síti vybudované VW, kde Mustanga nabili bez problémů a jejich vlastní ID.3 si ani neškrtnul... Něco shnilého bude v království vlčím.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (12000 km)


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol