TÉMA:

kamionová doprava


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Vodíkový kamion Daimleru by měl ujet až 1000 km na jednu nádrž, k zákazníkům půjde do dvou let

Daimler spoléhá na vodíkový palivový článek pro elektrifikaci svých nákladních vozidel, určených pro flexibilní a náročný dálkový provoz. Cílem je dojezd 1000 kilometrů a více bez dotankování.   Vývojový prototyp nákladního vozidla Mercedes-Benz GenH2 jezdí na zkušební dráze od konce dubna. Široká série testů je další milník na cestě k sériové výrobě.

Kamiony budou mít do pěti let jen jednu palubní jednotku a jednu aplikaci

Do pěti let by mělo z čelních skel kamionů v Evropě zmizet velké množství palubních jednotek.   Palubní jednotky kamionů

Evropu čeká boom LNG. Počet nákladních vozů vzroste třicetkrát

Počet čerpacích stanic na zkapalněný zemní plyn LNG v Evropě by se měl do roku 2030 zvýšit ze stávajících 340 na více než 2000.   Studie společnosti Eurowag naznačují, že v roce 2030 bude na evropských silnicích jezdit okolo 280 000 nákladních vozidel na LNG proti 9 500 v minulém roce.

Hyundai předal ve Švýcarsku první vodíkové kamiony

Prvních sedm kusů velkosériově vyráběného těžkého nákladního vozidla s palivovými články na světě bylo předáno zákazníkům ve Švýcarsku.   Kapacita výroby modelu XCIENT Fuel Cell dosáhne 2000 vozů ročně již v roce 2021, aby byla v rámci expanze do Evropy, USA a Číny uspokojena rostoucí poptávka po řešeních zajišťujících čistou dopravu.

Scania představuje první řadu komerčních elektrických nákladních vozidel

Společnost Scania dnes uvádí na trh svou řadu elektrických nákladních vozidel. Plug-in hybridní a plně elektrická nákladní vozidla budou zpočátku zaměřena na nasazení ve městech, včetně distribuce zboží maloobchodním prodejcům.   Pro společnost Scania jsou nové elektrické tahače milníkem v rámci jejího cíle udávat směr v přechodu k udržitelnému systému dopravy.

První kamiony na vodík míří v Evropě do komerčního provozu

Hyundai přepravuje do Švýcarska prvních 10 vozidel XCIENT Fuel Cell, která jsou prvními těžkými nákladními vozidly na světě s palivovými články.   XCIENT Fuel Cell, poháněný systémem palivových článků o výkonu 190 kW, ujede na vodík uložený v nádržích přibližně 400 km bez doplňování paliva.

Albert přepravuje už čtvrtinu sortimentu CNG kamiony

Kamiony a větší auta na CNG tvoří stále podstatnější část vozového parku obchodů Albert, které nyní využívají celkem 47 aut na CNG a další budou přibývat.   Plyn jako palivo není vůbec novinkou, stále se ale řadí mezi ty alternativní. Má své velké výhody, ekologické i ekonomické.

Volvo představuje koncept elektrického kamionu pro regionální dopravu

Společnost Volvo Trucks, která nedávno zahájila prodej elektrických nákladních vozidel pro městskou přepravu, věří, že elektrifikace se může stát konkurenceschopnou alternativou i na poli těžších nákladních vozidel.   Jak lze snížit dopady nákladní dopravy na životní prostředí a na klima, i když poptávka po přepravě stále roste? Řešením mohou být elektrické kamiony.

Hyundai úspěšně vyzkoušel autonomní jízdu kamionů v konvoji

Společnost Hyundai úspěšně realizovala svou první autonomní jízdu návěsových souprav v propojeném konvoji na dálnici Yeoju Smart Highway za podmínek, které napodobovaly reálný silniční provoz.   Korejského zkušebního projektu se účastní vládní organizace, soukromé podniky a akademická pracoviště s cílem získat vedoucí postavení v oblasti autonomních technologií


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationNabíječky elektromobilů Circontrol