Svaz dovozců automobilů vyzývá vládu k zavedení dotací na nákup elektromobilu, navrhuje až 200 000 Kč

redakce - 07 Červen 2021

Svaz dovozců automobilů vyzval prostřednictvím memoranda představitele České republiky k aktivnější podpoře ekologické dopravy v ČR.Svaz dovozců automobilů (SDA) sdružuje zastoupení sedmi desítek výrobců automobilů, autobusů a motocyklů na českém trhu.

Svaz dovozců automobilů (SDA) sdružuje zastoupení sedmi desítek výrobců automobilů, autobusů a motocyklů na českém trhu.
foto: Škoda

Stávající Národní akční plán čisté mobility Ministerstva průmyslu a obchodu obsahuje podle SDA řadu pozitivních nástrojů, ale v praxi neplní svoji roli, a Česká republika proto stále výrazně zaostává za ostatními evropskými zeměmi, a to jak v oblasti zavádění ekologických vozů, tak ve stáří vozového parku.

SDA proto navrhuje po vzoru okolních zemí přistoupit k ověřenému a efektivnímu kroku: k podpoře nákupu nízkoemisních vozidel po omezenou dobu a ke zlepšení podmínek pro používání ekologických služebních vozů i pro soukromé účely.

„Česká republika patří stářím vozového parku přes 15 let mezi poslední státy v Evropě, lépe jsou na tom i všechny okolní země,“ říká Josef Pokorný, tajemník Svazu dovozců automobilů. „To se odráží také v nízké bezpečnosti, vysoké spotřebě paliva a vysokých emisích u nás provozovaných vozidel.“

Odbyt zejména ekologických vozů je v ČR hluboko pod unijním průměrem. Zatímco registrace elektrifikovaných vozů, tedy elektromobilů a dobíjecích hybridů, dosáhl loni v EU 11,4 %, Česká republika zaznamenala jen 2,6 % a obsadila tak poslední příčky.

Například Maďarsko vykázalo téměř dvojnásobek nových vozů s elektrickým pohonem, v Německu činí podíl 13,5 % a velmi rychle roste. Z hlediska váženého průměru emisí nově prodaných vozů je mezi zcela posledními státy: lepší hodnoty vykazují např. Polsko i Rumunsko.

SDA proto zaslal předsedovi vlády, ministryním a ministrům průmyslu a obchodu, financí, dopravy, životního prostředí a místního rozvoje, ale i představitelům hlavních politických stran návrh na efektivní podporu nízkoemisních automobilů v ČR po vzoru okolních zemí.

SDA navrhuje podpořit nákup elektromobilů (i vodíkových) 200 000 Kč, u plug-in hybridů by dotace měla činit 100 000 Kč. Zároveň navrhuje SDA snížení nepeněžního plnění zohledněného v daňovém základu pro uživatele služebního vozidla i k soukromým účelům z 1 % na 0,5 % měsíčně.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Ještě nějak pochopím podporu pro EV (byť s ní nesouhlasím), ale podpora pro pluginy (+ EL značky pro ně) je podfuk největšího kalibru.
Papírově to jezdí na elektřinu + semtam na ropu, ale v reálu drtivá většina uživatelů (zejména firemních, protože dańové úlevy) ani nevytáhne kabel z obalu a jezdí to jen na ropu. Ve městě přínos minimální, protože nelze přinutit plugin, aby po městě jel pouze na elektriku a nesmrděl.

Obrázek uživatele honza.t

Mnoha lidem original nabíjecí kabel dodávaný výrobcem nevyhovuje .
Doma / ve Firmě využívají Wallbox s kabelem Takže ten originální nepoužívají .

No právě, doma/ve firmě s dodávaným kabelem manipulovat nemusí.
Jak píšete - tam je wallbox.

Takže to že je nenabíjí už tuplem nedává smysl

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Moc slovíčkaříte. :-) Narážím na nějaký průzkum z Německa (UK? - teď přesně nevím), že v případě firemních prodejů (tam jdou pluginy nejčastěji kvůli daňovým výhodám), tak uživatelé (zaměstnanci) z drtivé většiny nenabíjí, protože je jim to fuk. Náklady platí firma a jestli jezdí na elektřinu nebo ne, to je jim ukradený. A bylo u toho, že většina těchto "nenabíječů" ani nevybalili kabel z obalu.

Obrázek uživatele honza.t

Jak potom jezdí. Na co jezdí. Ti "nenabíječi" co ani nevybalili original kabel u Čistého Elektromobilu ?

To jestli nabiji nebo NE Lze jednoduše a jasné vyčíst s palubního infotainmentu Plug- in- Hybridu .
Jestli nenabíjejí tak se to prostě provozuje v režimu Full Hybrid
https://www.youtube.com/watch?v=SnqEUyO10ZY

https://www.autonabijeni.cz/vyhledavani/?string=Plug-In+Hybrid

Ano, ale nenabíjí. Proč by to dělali, když jednoduše natankují a jezdí. To by firma musela je k tomu nutit, ale to neudělá. Nedovedu si představit, že by v naší firmě někdo někoho nutil nabíjet. To je úplné sci-fi. V nejlepším případě, vzhledem k velmi dobrým vztahům co tady máme, by to skončilo přátelským jdi do ..., v horším výpovědí.

To není dobré pro nikoho, jen pro jejich business

Obrázek uživatele runner42

Zloději.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, jo, SDA jde o jejich kšeft, podpora prodeje nových aut a je jim úplně jedno, na co budou jezdit, jestli elektřina, benzín nebo mazut, hlavně ať se prodávají. Kecy o ekologii jsou jenom kecy a blbci jim na to skáčou.

Z jiného zdroje:
"Hlavním cílem by měla být obnova vozového parku, který u nás patří k nejstarším v EU, aniž by bylo přesně jasné, jakou metodikou tento výpočet přesně vznikl. U nás chybí legislativa, bránící dovozu přestárlých vozidel a navíc panuje obava, že k nám časem začnou ve velkém proudit značně ojeté elektromobily s vysokým rizikem sekundárních nákladů na likvidaci jejich baterií."

Takže ani dovoz EV ze zahraničí jim nevoní, prostě prodej nových aut je jediná správná cesta, žádná ekologie, jenom jejich kšeft a jejich zájmy.

https://fdrive.cz/clanky/sda-chce-po-vlade-primou-podporu-elektromobility-7205

---

Lexus GS 450h Premium

A pak že bolševická sebranka nechce krást. Chcete elektro, zaplaťte to ze svého zloději.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrole-station