Škoda Enyaq iV: interiér elektromobilu se inspiruje světem moderního bydlení

Škoda přináší nový směr designových individualizací interiéru pro elektromobil Škoda Enyaq iV. Ten bude mít světovou premiéru začátkem září v Praze. Interiér modelu ŠKODA ENYAQ iV se inspiruje světy moderního bydlení a cíleně sází na 
přirozené, ekologicky zpracované a recyklované materiály

Interiér modelu ŠKODA ENYAQ iV se inspiruje světy moderního bydlení a cíleně sází na
přirozené, ekologicky zpracované a recyklované materiály

foto: Škoda

Interiér prvního čistě elektrického SUV české automobilky se inspiruje světy moderního bydlení. Ty nahrazují dosavadní výbavové stupně a vyznačují se použitím přírodních, ekologicky zpracovaných a recyklovaných materiálů.

Norbert Weber je vedoucí oddělení Design Interiéru a Color & Trim značky Škoda, ve videorozhovoru popisuje novou vnitřní výbavu vozu Enyaq iV a její vrcholné prvky.

Škoda Enyaq iV je prvním vozem značky ŠKODA na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB). Čím se interiér tohoto zcela nového vozu liší od interiéru modelů se spalovacím motorem?

Norbert Weber: ENYAQ iV profituje z dlouhého rozvoru platformy MEB, který v poměru k rozměrům karoserie umožňuje mimořádně velkorysou nabídku vnitřního prostoru. K tomu patří i rovná podlaha bez středového tunelu, který známe z vozů se spalovacími motory. Tuto koncepční zvláštnost jsme využili k tomu, abychom vytvořili opticky ještě vzdušnější interiér a pocit opravdu velkorysé prostornosti. To se týká také nové palubní desky, která je rozdělena do několika úrovní.

Interiér elektromobilu Škoda Enyaq iV
foto: Škoda Auto

Mluvíte o novém konceptu designu interiéru ve voze ENYAQ iV. Co si pod tím můžeme detailněji představit?

Norbert Weber: Nový designový koncept vozu ENYAQ iV kombinuje velkorysou prostornost a tzv. lounge-feeling. Namísto obvyklých výbavových verzí a četných dodatečných výbav nabízíme poprvé u modelu ENYAQ iV i naše nové designové individualizace, připomínající světy moderního bydlení, jejichž barvy a materiály jsou spolu dokonale sladěné. Dále nabízíme přehledně strukturované balíčky s volitelnou výbavou pro různé tematické oblasti, několik individuálních prvků s volbou výbavy jsou k dispozici pro všechny modely. Zákazníkům tak nabízíme možnost volby, která bude jednoduchá, ale i přesto velice individuální.

Co představuje největší prostorové změny v architektuře interiéru vozu ENYAQ iV?

Weber: Řadu možností nám tu nabízí absence středového tunelu, daná koncepcí pohonu. Vpředu jsme tento prostor využili jako dodatečnou odkládací plochu pod středovým panelem, rozděleným do několika úrovní. Cestujícím na zadních sedadlech přijde vhod dodatečný prostor pro nohy před prostředním sedadlem, stejně jako mimořádně velkorysý prostor pro nohy, díky dlouhému rozvoru. Vedle této vynikající prostornosti pro posádku nabízí ENYAQ iV také zavazadlový prostor o objemu 585 litrů.

Jak byste popsal design interiéru modelu ENYAQ iV?

Weber: Jako přehledný, vzdušný, inovativní a ekologický. Přehledný díky snadné konfiguraci designových individualizací a tematických balíčků, vzdušný na základě velkorysé nabídky prostoru a pocitu prostornosti. Inovativní díky prvkům, jako je třináctipalcový centrální displej a nový průhledový displej včetně rozšířené reality a ekologický díky použití přírodních a recyklovaných materiálů.

Které v oblasti automobilů nové a ekologické materiály a které nové barvy budou použity?

Weber: Potahy sedaček v jedné z designových individualizací jsou například ze 40 % vyrobeny ze střižní vlny a nesou vlněnou pečeť společnosti Woolmark Company. Zbylých 60 procent látky je vyrobeno z polyesteru, vzniklého recyklací PET lahví. Tyto potahy mají jedinečné haptické vlastnosti a příjemné sedací klima. Dalším příkladem je mimořádně ekologicky vyráběná kůže, k jejímuž vyčinění se namísto chemikálií zčásti používá extrakt z listů olivovníku.

Které jsou hlavní designové prvky v interiéru modelu ENYAQ iV?

Weber: Líbí se mi zejména dekorační lišta, které se horizontálně táhne přes celou přístrojovou desku modelu ENYAQ iV až do výplní dveří a posiluje tak dojem prostornosti. Krom toho pod centrálním displejem kopíruje tvary přední masky vozů značky ŠKODA a současně slouží i jako opora ruky při ovládání dotykové obrazovky. Je obklopena velice měkkým materiálem, který se rozkládá v celém interiéru a navazuje pocit, že sedíte doma na gauči v obývacím pokoji.

tisková zpráva

22 Comments on “Škoda Enyaq iV: interiér elektromobilu se inspiruje světem moderního bydlení”

  1. „Weber: Líbí se mi zejména dekorační lišta, které se
    „Weber: Líbí se mi zejména dekorační lišta, které se horizontálně táhne přes celou přístrojovou desku…“
    Tak tenhle vejšplecht mě teda rozpálil do ruda. Totiž čím víc chromovaných blbinek, tím víc prasátek do očí. Je to pěkně obtěžující. A speciálně na řadičce to po čase, jak se to začne loupat, pěkně pořeže prsty. Tuhle zkušenost mám z Golfa, Passata a nějakého Forda. Skoro to vypadá, že potřebují amortizovat nějakou linku na chromování plastů :-/

    1. A hlavně na to to jezdí, to je u auto to podstatné, hned v
      A hlavně na to to jezdí, to je u auto to podstatné, hned v závěsu za tím jestli je spára u levých zadních dveří stejně široká jako u pravých.
      Jestli to sedí na silnici, kolik to žere, jestli to akceleruje, a jak rychle to dobíjí, na to přece s*re pes. 😀

      1. Ano, i toto jsou důležité věci u auta, u někoho víc, u
        Ano, i toto jsou důležité věci u auta, u někoho víc, u někoho méně a u někoho vůbec. Zákazníci jsou různí a ten, kdo preferuje špatně slícované a z hlediska použitých materiálů nic moc kvalitní auto, které má ale výborný pohon, tak i ten si dnes na trhu vybere 🙂 Je dobře, že je máme možnost volby.

        Sám jsem zvědavý, jak se ten Enyaq bude prodávat, ale na příkladu Citigo si trofnu tipnout, že prodeje budou dobré a o to automobilce jde.

            1. Tak z principu se nevsázím – ale ani není třeba. Já též
              Tak z principu se nevsázím – ale ani není třeba. Já též očekávám, že to budou prodávat za běžnou cenu v té době. To co jsem chtěl zpochybnit je výhled masivních prodejů za tuto cenu.
              Němci raději půjdou do ID 3. nebo Tesly Y, a my Češi to při veškerém patriotizmu fakt nevytrhnem.

              1. No však jo, masivní prodeje se konat zřejmě nebudou,
                No však jo, masivní prodeje se konat zřejmě nebudou, podobně jako u ostatních EV, které jsou také zatím drahé. Bude to jako u spalovaku, Němec koupi ID.3, Čech Enyaq. Ostatně ani Octavka se neprodává špatně, I když existuje Golf. A i když existuje levnější korejská konkurence.

                1. Já to tipuji tak, že Němec si počká na ID4 a pokud s jeho
                  Já to tipuji tak, že Němec si počká na ID4 a pokud s jeho interiérem proti ID3 u VW něco zásadního neprovedou, tak si zhnusen a zklamán půjde koupit Enyaq.

                2. Jo, i tak to nakonec může dopadnout. ID.3 je zvenku docela
                  Jo, i tak to nakonec může dopadnout. ID.3 je zvenku docela pohledné auto, prostoru je v něm taky dost, co jsem koukal na eSalonu, ale kvalita interiéru mě teda nenadchla.

                3. Já jsem chtěl poukázat že ID.3 je jiná kategorie než
                  Já jsem chtěl poukázat že ID.3 je jiná kategorie než Enyaq, oba vozy mají sice stejný rozvor, ale Enyaq je významně větší 4648mm proti 4261mm u ID3. K Enyaqu je tak přímý konkurent ID.4 s délkou 4625mm.

    1. Pořád jen Tesla. Ano, je pravdou, že Tesla je o hodně
      Pořád jen Tesla. Ano, je pravdou, že Tesla je o hodně vepředu a já jim fandím, ale je potřeba ocenit i snahu ostatních automobilek ve vývoji svých elektromobilů. Já využívám už 2 roky Nissan Leaf 40 kWh a jsem s ním docela spokojený. V době, kdy jsme ho kupovali byla k dispozici jen Tesla za 2 miliony a výš a pak několik málo jiných vozidel s nicotnými kapacitami baterek…. Ano Tesla je stále nejlepší, ale i Teslu 3 dnes nepořídíš levněji, než 1,6 mil Kč a proti tomu je například Kia eniro o 400 000 levnější. Chci říci, že si zatím nemůže Teslu dovolit každý a zaplať pánbůh, že jsou tady i jiné automobilky a až vyleze Enyaq, tak to spíš bude konkurence Tesla Y a tam bude cenový rozdíl podle mne ještě větší…. Uvidíme ale s čím přijde Tesla při svém bateriovém dni v září a zda neoznámí snížení ceny baterií a zvýšení jejich kapacity a životnosti….
      Tesla Y bude určitě technologicky výše, než Enyaq, ale myslím taky, že bude dražší, takže dobře, že Enyaq přichází a já se na něj moc těším se slovy… když si nemohu dovolit Teslu Y, tak by mohl být Enyaq dobrou alternativou většího ev SUVčka

        1. My jsme ten Leaf před 2 lety kupovali, jako nový a
          My jsme ten Leaf před 2 lety kupovali, jako nový a vysoutěžili jsme cenu 990 000,-kč, přičemž katalogová ceny byla okolo, 1,1 mil Kč. Je potřeba odečíst DPH 21%, jsi tedy na 818 000,-Kč a dostali jsme dotaci na nákup nového vozidla 230 000,-Kč.
          Pořizovací cena byla pak tedy cca 590 000,-Kč bez DPH.
          V době, kdy jsme Leaf kupovali tady ještě nebylo o Tesle 3 ani vidu a ani slechu… Byla k dispozici jen Tesla S a Tesla X. Ani jednu z nich bychom si nemohli dovolit a tak jsem rád, že jsme měli nějakou jinou alternativu.
          No a proto si myslím i dnes, že je dobré mít vždy nějakou další alternativu a jsem moc rád, že i ostatní automobilky jdou cestou elektriky… Vím, někomu to jde lépe, někomu to jde pomaleji, ale myslím, že díky Tesle už všechny ostatní automobilky pochopily, že se tou cestou dát prostě musí….

  2. Tak možná špatně vidím, ale navzdory té větě pana
    Tak možná špatně vidím, ale navzdory té větě pana hlavního designera, tam ten středový tunel vidím, a žádný tintítko, ale rovnou pěkně masivní. Jen ta řadící páka tam chybí. 🙂
    A té unikátnosti – když se vezme interiér Octavie DSG, tak by se skoro dalo hrát „Najdi 10 rozdílů“ a byla by to fuška je najít.

Napsat komentář