Renault chystá velkou zelenou transformaci, 9 z 10 prodaných aut má být na elekřinu

redakce - 06 Květen 2021

Renault chce být roce 2030 nejzelenější automobilkou v Evropě a 9 z 10 jeho prodaných aut bude mít elektrický pohon.S Re-Factory, prvním evropským centrem cirkulární ekonomiky, přechází Renault na udržitelnější a odpovědnější model tak, že bude renovovat a recyklovat až 120 000 vozidel ročně (včetně elektromobilů).

Nové logo, které bylo vytvořeno společně s agenturou Landor&Fitch, bude postupně zaváděno na všech modelech Renaultu a také do prodejní sítě Renault od příštího roku. V roce 2024 už bude mít celý sortiment Renaultu toto nové logo.
foto: Renault

Renault přeorientovává svou nabídku vozidel pro život a zaměřuje se na vyšší segmenty: do roku 2025 bude uvedeno na trh 7 modelů v segmentech C/D a všechny tyto modely budou mít elektrický pohon. Arkana je začátkem této ofenzivy.

Velmi brzy již přijde budoucí Megane E-TECH Electric, který plně ztělesňuje příští generaci vozidel Renault, která budou mít připojení a 100 % elektrický pohon. A konečně se bude dále vyvíjet hybridní technologie E-TECH, aby nabídla maximální účinnost a „ fun to drive“ pro naše příští generace vozidel ze segmentů C&D.

S Re-Factory, prvním evropským centrem cirkulární ekonomiky, přechází Renault na udržitelnější a odpovědnější model tak, že bude renovovat a recyklovat až 120 000 vozidel ročně (včetně elektromobilů).

Renault bude v roce 2030 automobilkou s nejvyšším procentem recyklovaných materiálů v nových vozidlech v celosvětovém měřítku. Přibližně 80 % strategických recyklovaných materiálů bude znovu využito v nových bateriích.

Značka Renault je jedničkou na evropském trhu s elektromobily a vychází přitom z více než 10 let zkušeností s přibližně 400 000 prodanými vozidly do dnešního dne. Značka doplnila svůj sortiment o nabídku hybridního pohonu a hybridního pohonu s možností dobíjení u svých nejvýznamnějších vozidel.

V roce 2021 nabízí značka Renault sortiment šesti E-TECH hybridních vozidel nebo hybridních vozidel s možností dobíjení.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

By mě zajímalo, kdo si to bude kupovat.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Nikde nepisou jaky podil budou mit BEV a PHEV. Proto je tato zprava nejspis jen lakovani na zeleno.

Dobre logo je jiste zakladem qality vyrobku toto 《》 nesouci. Kolik zlataku a kolik casu asi stal vyvoj?

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

Obrázek uživatele spetak

O tom nepochybuj. Vymyslet a uvést do praxe, že dvě pipiny jsou víc než jedna, nemohlo bejt jednoduchý. Na tom museli makat nejmíň dva lulini.

---

Už jen EV, najeto 170 tisíc km.

Ptal jsem se u Renaultu co znamená ten znak. Bylo mi vysvětleno, že to není pipina ale diamant. :-)

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Obrázek uživatele Marek_

Tak na druhou stranu... Některé pipiny jsou placené diamanty :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Nebudou to mít vůbec lehké ,NIO přichází do Evropy a brzo budou zřejmě následovat další čínské automobilky. Za 7 měsíců Tesla otevře Berlín. No , bude to boj o přežití, pro všechny.

NIO vyrábí oproti Tesle pár aut. Rozhodovat bude hlavně jestli se nezruší dotace. Kdyby se zrušily, tak pak bude teprve boj o přežití. Nyní výrobci nestíhají vyrábět.

Počítám , že NIO je jen první, ze série vstupu čínských výrobců na trh. BYD už ukazuje po Evropě svůj HAN a to už fakt není malý výrobce . A další budou následovat . https://youtu.be/wXV4rPaw7bc

No takhle, když se benzín zdraží na 40 Kč, což tak nějak vypadá, tak bych se nebál i bez dotací. A ono to tak vypadá, že to půjde nahoru i spolu a cenou ICE a naopak BEV půjdou pomalu dolů.

---

FVE - 4,62 kWp; baterie 7,1 kWh; back up

Tak si to spočítejte - zdraží se o deset korun na litr.
Tedy při spotřebě 7l/100 km = 70 Kč/100km
při nájezdu 10 000 km/rok = 70*100 = 7 000 Kč/rok zdražení paliva v TCO bude marginální - a samozřejmě musíte taky uvažovat, že komercializace a rozvoj BEV přinese zdanění energie pro BEV a zvýšení komerčních cen pro BEV

---

Já si to spočítám, ale lidi se řídí hlavně emocema. A 40 Kč za litr je fakt moc. No a když se pak člověk podívá na nabídku ojetin, tak si to pak rozmyslí. Mě ten příplatek kolem 200 000 už ekonomicky smysl začíná dávat.

Nikdo neřeší u fyzických osob auto v novotě, ty se budou stále kupovat na IČO a pak si zas firma spočítá TCO u velkýho firemního nájezdu.

---

FVE - 4,62 kWp; baterie 7,1 kWh; back up

U ICE kalkulujete 10.000km/rok a u BEV argumentujete malym dojezdem. Nejak vam to porovnani nepasuje. Pri najezdu 800 km/mesic staci nabit 2-3x mesicne.

Mistře trapnosti - vemte konyu na benzín a elektro, vemte nájezd 10 000 km ročně, oboje si kupujete nové a dojde čísla vyjadřující dobu a najeté km, kdy se TCO protnou.

---

Mistre hlouposti, koupil jsem si keramicky zabudovany bazen se zastresenim. TCO je oproti nafukovacimu asi spatne. Prosim o radu, zda jsem udelal chybne rozhodnuti.

neútočte mimo a držte se tématu...jo pardon toho nejste schopen

---

Tak jinak, koukal jsem na cenik kona a stejne silna a stejne vybavena stoji v benzinu a bateriova priblizne stejne. Chapu, ze vy vybirate nejlevnejsi benzin a budete tvrdit, ze lepsi vybavu nepotrebujete.

Nejsilnější spalovák, co jsem našel s plnou výbavou 799 900 Kč před nějakou prémií
https://butovice.hyundai.cz/konfigurator/kona-2020/14/188-494_180000-10496-1769-0-0
opět nejsilnější výbava ele 1 229 990 Kč
https://butovice.hyundai.cz/konfigurator/kona-electric-2021/3/198-503-10592-0-0-0

Takže nedělejte Babiše a přestaňte lhát

---

Nebral jsem 64kWh verzi, ale 40kWh a s prostredni vybavou. Na 10.000 km/rok to staci. Ted uz nemam cenik k dispozici, jsem na tabletu a to je obtizne mit vse pri ruce. Tak vse z pameti. Ten rozdil neni tak velky aby to bylo k.o. kriterium. Pokud mate chut, muzete ty rozdily napsat. S tabletem to fakt nejde, trva dlouho nez se neco otevre atd.

bla bla bla.. prostě řádově 400 000 Kč jen tak na provozu neušetříte a pokud nebude BEV v plné výbavě nemusí být ani spalovák...

---
Obrázek uživatele Marek_

U elektrické verze vám stačí nižší výkon, malá baterka a střední výbava a srovnávate to s plně vybavenou spalovací verzí? Ale no tak :-)

EV verze bude vždy dražší, nehledě na to, že u spalovací verze lze koupit i levnější verze s manuálem a pod.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Marek_

Z čeho usuzujete, že benzín zdraží na 40 KČ? A kdy asi tak?

---

Lexus GS 450h Premium

No v červnu/červenci představí EK návrh na revizi systému emisních povolenek. Dle informací se má zaměřit i na silniční dopravu. Takže předpokládám, že to nahodí nejpozději od roku 2025 a cena pak poletí nahoru.

---

FVE - 4,62 kWp; baterie 7,1 kWh; back up

Obrázek uživatele Marek_

No ale co s tím má cena benzínu? Já myslel, že ta se odvíjí od ceny ropy a spotřební daně, ne?

No ale i tak, pokud od r. 2025, tak to je ještě dost daleko...

---

Lexus GS 450h Premium

Mě je to jedno. Já tankuju furt za 500,-

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele spetak

Mě taky, já už netankuju ...

---

Už jen EV, najeto 170 tisíc km.

Ja take uz netankuji. Ve stredu jsem jel po nekolika letech ca. 50km spalovakem, pomohl jsem zname s presunem auta. No to bylo jako vraceni se v case. Pripadal jsem si jako bych mel doma zase kotel na uhli a musel vybirat popel a byl spinavy od uhli. No fuj.

Obrázek uživatele Marek_

Já jel dnes svým Lexusem. Špinavý jsem nebyl, nic mi v autě nevrzá, je to krásně tiché a pohodlné a ve vesnici jsem dokonce jel i na elektřinu. Ale přiznám se, že ten moment kdy vypne spalovací motor a jede čistě na elektro, většinou ani nepoznám :-)

---

Lexus GS 450h Premium

A kdyz vypne elektro a zapne spalovak take neni znat? Prechad do lepsiho neni nikdy tak znatelny. Kdyz vyjedu ze smradlaveho mesta ven, tak to take moc nepoznam. Obracene je to mnohem vetsi zazitek.
edit.Novy Lexus stoji vetsinou pres milion kc, tak to je asi jeste nedostupnejsi pro bezne lidi, protoze provoz je drazsi nez EV. Takze je urcite lepsi koupit EV nez Lexus.

Obrázek uživatele Marek_

Jistě, z hlediska nákladů je lepší koupit Konu EV než třeba Lexus ES :-) Jen se divím těm zákazníkům Lexusu. Je potřeba vysvětlit zákazníkovi se zájmem o ES, že bude lepší pro něj nějaký mainstream na baterky.

---

Lexus GS 450h Premium

Tak trebe Tesla 3 SR+ je na stejne urovni. V DE je dokonce TM3 levnejsi i bez zapoctu dotace. Tam stoji mene nez 40.000 Eur.
https://www.tesla.com/de_DE/model3/design?redirect=no#overview
Cesko je vzdy nejak mimo, je mnohem drazsi. Asi ze se proda malo kusu.

Obrázek uživatele Marek_

Samozřejmě, že Tesla 3 je levnější než Lexus ES, taky je to nižší třída, v podstatě obyčejné auto. To nemluvím o tom, jak to vypadá uvnitř. A klidně bych si tipnul, že pri rychlosti typické pro tuto třídu aut (dálniční přesuny) bude ten Lexus i tišší.

---

Lexus GS 450h Premium

Tesla 3 je vskutku hlucnejsi nez Leaf 1. Nevim jak je nejnovejsi verze s dvojitym sklem. Ty pneu jsou fakt dost slyset. Mozna ze je to tim, ze muj mily bratr vzal pravym zadnim kolem obrubnik a poradne to poskocilo. Rafek nevypada moc poniceny, ale je to kovany rafek a ten neco vydrzi. Doufam ze neni lozisko kraply.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, slyšel jsem...

Podle mě by ale ložisko bylo jasně slyšet, takové hučení. Měnil jsem ložisko u Lexusu, práve přední. Musel se měnit celý náboj kola a v Lexusu to bylo kolem 21 tisíc komplet. By mě zajímalo, kolik by si řekla Tesla. Jo a bylo to po 290 tis km, asi z těch našich kvalitních cest. Jinak je v tom autě vše původní.

---

Lexus GS 450h Premium

Zadek je vzdy takovy mene zretelny. Jednou jsem tahnul prives ktery vazil mnohem vic nez Octavka smela a zkurvil jsem zadni gumy aniz bych to vedel. Pres zimu jsem dal zimaky a na jare ty zadni dal dopredu. S tim se vubec nedalo jezdit, byly uplne sisaty. A vzadu jsem to vubec nepoznal. To byla nadherna elipsa.

Obrázek uživatele Marek_

Vzadu mi odešlo ložisko na Mazde 6 kdysi před léty. Tam jsem to poznal podle smradu od kola a pak podle toho, že celé kolo včetně brzdového kotouče bylo od toho zadreneho ložiska horké.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Marek_

Ne, to taky téměř není poznat, resp když se na to nesoustredim, tak to nevnímám.

---

Lexus GS 450h Premium

To by bylo u auta pres milion take smutne. Za tu cenu je BEV jasna volba.

Obrázek uživatele Marek_

Jinak, udělal jsem si konfiguraci nového Ioniq 5 a s větší baterkou, ale slabší výbavou (stačila by mi) jsem se dostal na 1,3 milionu. Líbí se mi a umím si představit v tom jezdit v pohodě. Dám na protiúčet tu svou vykopávku GS, něco doplatím, zbytek na splátky a 5 let platím 13 tis měsíčně. No... Ale zas bych měl po x letech svoje vlastní nové auto :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Tleskam. Pokud se vam to podari realizovat, dejte vedet jaky I 5 doopravdy je.

Obrázek uživatele Marek_

Na rovinu... To auto bych si mohl koupit v pohodě i v hotovosti. Ale dat tolik za auto mi přijde zbytečné a ještě Hyundai :-) Ale jo, nevypadá špatně, jen prostě ta cena. Ale pokud bych byl v situaci, že kupuji nové auto kolem mega, uvažuji o něm, to jo. Zatím moje nejdražší auto bylo za necelý půl milionu... ojeté.

---

Lexus GS 450h Premium

Ja jsem kupoval vetsinou nova auta, protoze jsem jezdil kazdy tyden do DE a kdybych nejaky termin prosvihnul, protoze byl problem s autem, bylo by to drazsi. Samozrejme muze i nove auto chcipnout. Zatim se to stalo jen u bmw. To bylo snad nejhorsi auto ever. Ale zena ma jety Leaf a dobry, nechce ho vymenit ani za nove.

Obrázek uživatele Marek_

Taky jsem jezdil týdně do DE, 7 let, najeto ročne cca 60 tisíc :-) Něco svým autem, ale pak už většinu služebkou. Teď jezdím vlastním, ale už zdaleka ne tolik.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Marek_

No jak je vidět, zákazníci to vidí jinak. Ne, opravdu to není tak černobílé.

---

Lexus GS 450h Premium

Tesla 3 je uz v nekolika statech v Evrope casto nejprodavanejsi auto ze vsech pohonu. Sice jen v jednotlivych mesicich, ale je. Bohuzel se zatim vyrabi zrejme mene nez je poptavka, tak to nejde udrzet trvale. V USA Tesla odsunula bmw, mercedes a audi na treti kolej.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.