Nissan Leaf upadá v zapomnění, japonské i americké prodeje výrazně klesají

V Japonsku se minulý rok prodalo 11 285 kusů elektromobilu Nissan Leaf, v USA dokonce pod 10 000. Drží ho už jen Evropa.

Celé automobilce Nissan se přestává dařit a je to vidět i na prodejích elektromobilů Nissan Leaf.
foto: Nissan

Nissan Leaf jsme svého času obdivovali jako jeden z prvních skutečně použitelných elektromobilů. Pozdějí vylepšení na 30kWh kapacitu baterie, 40kWh baterii a nejnověji 62kWh baterii ale nepřinesly kýžené výsledky.

Svět elektromobility se mezitím posunul výrazně dál, což se odrazilo na prodejích v USA i v Japonsku. V Japonsku se prodeje meziročně snížily o 43 % na 11 285 za rok 2020. V USA zaznamenal elektromobil Nissan Leaf pokles o 22,7 % na 9564 prodaných kusů. Celkově se v prodalo už 161 471 Leafů, nejvíce v roce 2014 (30 200).

Ani v Evropě už to není co to bývalo, ačkoliv se zde Leafu daří udržet alespoň v první desítce. K listopadu 2020 bylo v Evropě prodáno 26 366 kusů tohoto elektromobilu, což z něj dělá 9. nejprodávanější auto do zásuvky v . Pro srovnání, v roce 2019 to bylo celkem 33 155 kusů, což stačilo na celkově 4. místo.

S letošním masivním nástupem konkurenčních modelů evropských automobilek ale odhadujeme, že se i v Evropě propadne daleko do druhé desítky. Alespoň v Japonsku by se nicméně měl objevit nástupnický model v podobě Nissanu Aryia (baterie 90 kWh, dojezd 500 km).

92 Comments on “Nissan Leaf upadá v zapomnění, japonské i americké prodeje výrazně klesají”

  1. Nissan není jediná automobilka co má problém!
    Bydlím na

    Nissan není jediná automobilka co má problém!
    Bydlím na odlehlém místě a bez auta to opravdu nejde!
    Řeším dopravu do budoucna a je mi jasné,že by měla být elektro.
    Proto,jsem po čase úvah došel k závěru,že dnešní forma dopravy je založená spíš na emocích a pohodlí,než na racionalitě a skutečné potřebě.
    Znám argumenty našince,že potřebuje kombi, pořádný výkon a dojezd,aby se mohl vydat na dovolenou a dovézt tchýni i s almarou.
    Dnes takové auto ve fosil verzi stojí např. od Skoda – Karoq 1200000 kč a víc!

    Tak si říkám,že si pořídím dva malé el. prskolety od Čajna Industri za cenu do 300000 Kč a na dovču či dovoz almary si něco půjčím!

    https://www.youtube.com/watch?v=JkepDrKqB9M

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=3088646504478831&set=p.3088646504478831

  2. Před rokem. 20. 1. 2020 Carlos Ghosn:
    Citace z

    Před rokem. 20. 1. 2020 Carlos Ghosn:

    Citace z https://www.autoforum.cz/zajimavosti/carlos-ghosn-rekl-pravnikovi-ze-nissan-do-dvou-let-zkrachuje-zatim-miri-tim-smerem/

    – „Nissan do dvou let zkrachuje, zatím míří tím směrem“
    – „Velké problémy Nissanu jsou nyní realitou“
    – „Je tak dost možné, že trajektorie značky nabrala sestupný směr“
    – „Kam Nissan míří, dokládá hlavně pohled na jeho prodeje, v pořádku nejsou nikde na světě. Na svém největším trhu, tedy v USA, šli Japonci dolů o 9,9 procenta, v Evropě a Číně klesali i dvouciferným tempem. A zisk padl k nule.“
    – „Portfolio značky navíc zastarává a náhrada tu nebude dostatečně rychle. Potíže jsou tedy jistotou a v současné [bezprecedentní celo-světové vírusové] automobilové éře může být jejich řešení problematičtější než jindy.“

  3. OFF. Tak se nam ten Nordstreem 2 opet zastavil. Sankce budou i
    OFF. Tak se nam ten Nordstreem 2 opet zastavil. Sankce budou i na tu ruskou lodicku. A nakonec, kdyby se to podarilo postavit, tak budou sankce na firmy, ktere s tim plynem obchoduji a bude vymalovano. NS2 je zdechla kobyla a to je moc dobre. Rusky plyn at inhaluji rusaci a udusi se v tom.

    1. německo musí 2022 zavřít vysloužilý atomovky z
      německo musí 2022 zavřít vysloužilý atomovky z 60tých
      německo musí 2025 zavřít uhelky CO2
      německo musí dodělat 2hou ruskou trubku, to aby mohly NĚMECKÝ ELEKTROPEKÁČE jezdit na RUSKÝ ZEMNÍ PLYN… ;)))

      2020 = 12%
      2021 = 18%
      2022 = 30% (končí atom 13% 😉
      2025 = 50% (končí hnědý uhlí 22% … = nordstrým2 :))

      https://energy-charts.info/charts/energy_pie/chart.htm?l=en&c=DE&year=2020

      https://kcc-hho.webnode.cz/business/germany/

      PS: roztávající sibiřský zemák/metan/3x skleníkovější jak CO2 je lepší spálit než zbůhdarma nechat ze země do atmosféry vyprchat 😉

      https://kcc-hho.webnode.cz/cng/

      1. Mame moznost koupit plyn od spratelenych zemi. Podporovat
        Mame moznost koupit plyn od spratelenych zemi. Podporovat nepritele se nikdy v minulosti nevyplatilo. rusko je nas hlavni nepritel a take se tak chova. Evropa vyvazi do USA mnohem vic zbozi, nez obracene. je dobre udrzovat vzajeme vyvazeny obchod a proto je dobre dovazet LNG z USA. Politicky se to vzdy vyplati. Z ruska nikdy nic dobreho neprislo a je cas jim zavrit kohoutky.

        1. 1) je neekologické a proti klimatu i přírodě a etyce
          1) je neekologické a proti klimatu i přírodě a etyce dolovat přírodou dobře uskladněný metan ve formě americko-kanadských břidlic, znečištovat chemijí kvůli tomu spodní vody severoamerickýho kontynentu a tahat to za použití fosilních paliv přes oceán do Evropy…

          když

          2) na sibiři ze země samovolně doslova chčije víc a víc zemáku a trubky jsou dáááávno natažené.. 😉

          http://www.hybrid.cz/nemecko-mozna-zpomali-odchod-od-jadra-naopak-urychli-konec-uhelnych-elektraren

                1. Hele slovaku, bez si ke svym.
                  Hele slovaku, bez si ke svym.

        2. A ty lode, ktere sem ten plyn dovazeji jsou plachetnice? Do
          A ty lode, ktere sem ten plyn dovazeji jsou plachetnice? Do ruska se nic nevyvazi, ani nedovazi jenom proto, ze existuje embargo, ktere samozrejme plati jen pro nestrategicke firmy. Cele je to postavene na hlavu. Ale uvidime, jak bude tezba plynu z USA podporovana az nastoupi velka socialisticko ekologicka revoluce. Plyn je samozrejme levnejsi a lepsi brat trubkama ze zeme, ktera je blize, nez ho vozit draho pres ocean. Nevezmeme my, vzmou jini.

          1. LNG z USA je podle ruskych trollu ekologicky fuj, ale ze
            LNG z USA je podle ruskych trollu ekologicky fuj, ale ze rusaci exportuji jako mistri sveta nekolikanasobek LNG tankery z Yamalu do Ciny, to je asi ekologicky a soudruzsky spravne. rusaci formuji mysleni pitomcu hezky podle svych predstav. Na Yamalu je nejvetsi LNG terminal na svete.

                1. Vy tvrdite, ze USA zbotli kvuli valkam. A co rusky okupanti co
                  Vy tvrdite, ze USA zbotli kvuli valkam. A co rusky okupanti co staty rvhp drancovali pres 40 let. Dusili cele narody a nasledky neseme dodnes. Tento piratsky stat musi byt izolovan od civilizovaneho sveta.

                2. I malé dítě ví jak se dá zbohatnout na válce, která
                  I malé dítě ví jak se dá zbohatnout na válce, která není na vašem území, a ideání je dodávat zbraně oběma válčicím stranám jako např. Irán/Irák.

                3. Vsichni obcane CR vedi jak nam rusaci skodili pres 40 let a
                  Vsichni obcane CR vedi jak nam rusaci skodili pres 40 let a skodi dodnes. To je prakticka zkusenost. Vy mate akorat uceni VUMLu.

                4. To ale platí bez rozdílu pro všechny státy po tisíce let,
                  To ale platí bez rozdílu pro všechny státy po tisíce let, zkuste se zeptat vaší učitelky ze základky, kdy se USA staly velmocí.

                5. Dneska dávám i za tu normální češtinu 1*
                  Dneska dávám i za tu normální češtinu 1*

                6. A co invaze Iraku do Kuwaitu? Zapominate, nebo zastirate?
                  A co invaze Iraku do Kuwaitu? Zapominate, nebo zastirate?

                7. to byla jina situace 1990, dal sem příklad, je toho
                  to byla jina situace 1990, dal sem příklad, je toho samozřejmě víc

                8. určitě se s Leo shodnete na tom že každá zkurvená válka
                  určitě se s Leo shodnete na tom že každá zkurvená válka přináší jen bolest, zkázu, utrpení a je jedno jestli jí vede USA, Rusko, Německo, Francie, Itálie, Kartago nebo Řím
                  nebýt válek tak jsme mohli být minimálně 1000let napřed… a Země by byla 100x méně vydrancovana a zničená…

                9. A take je nutne pripomenout, ze hodne valek se vede kvuli
                  A take je nutne pripomenout, ze hodne valek se vede kvuli rope. Kazdy spalovak podporuje valky. Elektromobilita prinese vic miru na svete. A konecne si i kkk muze oddechnout. Ale podminkou je, ze vsichni prejdou na EV. Vodik ze zemniho plynu by zase vyvolaval valky.

                10. 1*
                  bohužel ropa je obsažená snad úplně ve všem, takže

                  1*
                  bohužel ropa je obsažená snad úplně ve všem, takže každý člověk co nakupuje jídlo, oblečení, myje se v pitné vodě, utírá si ři.. toaletním papírem přispívá malou částkou vlastníkům ropných polí…
                  ale na druhou stranu s každým EV se jim ty kohoutky utahují asi nejvíce a to je jen dobře…

                11. Jak píšete a jak je i známo, ropa se využívá nejen na
                  Jak píšete a jak je i známo, ropa se využívá nejen na výrobu PHM a spalování. Jak to je teda s rafinací ropy? Co jsem pochopil, tak ropa obsahuje určité složky v nějakém poměru (benzín, nafta, kerosin, asfalt, plyny, atd…). Rafinací se tyto složky získavají. No a teď, když, teoreticky, by všechna auta jezdila na elektřinu a PHM bychom vůbec nepotřebovali, co s těmi složky uděláme po rafinaci? Jde mi o to, jestli vůbec dojde k nějakému znatelnému poklesu spotřeby ropy při přechodu na elektromobilitu. Když teda ropa je potřeba i jinde?

                12. nejsem chemik… odpověď samozřejmě neznám..
                  ani neznám

                  nejsem chemik… odpověď samozřejmě neznám..
                  ani neznám přesně rozložení spotřeby ropy na jednotlivé segmenty…
                  ale úspora cca 1000litru benzínu ročně za 1 EV auto mi přijde velice slušné číslo, násobeno celkovým počtem EV aut co jsou už v provozu bude ještě mnohem zajímavější číslo

                13. Misto benzinu muzete vyrabet treba barvy, nebo neco jineho.
                  Misto benzinu muzete vyrabet treba barvy, nebo neco jineho. Jsou to uhlovodiky a ty se daji pomerne dobre premenovat. Leky a hnojivo take nevypadnou hotove z rafinerie, ale pro vyrobu se pouziji uhlovodiky z rafinace. A guma jsou zase saze, ziskane oxidaci s omezenym pristupem kysliku. V dieselmotoru jak znamo vznikaji saze. Tak z toho plyne, ze naftu muzete pouzit k vyrobe sazi. Ale uz pri rafinaci muzete benzin a naftu potlacit ve prospech neceho jineho.

                14. No to jsem právě nevěděl, jestli jde při rafinaci nějak
                  No to jsem právě nevěděl, jestli jde při rafinaci nějak určit, co se bude vyrábět, potlačit určité složky na úkor jiných a pod. Protože jinak by se sppotřeba ropy nijak nesnížila a jako bonus by nám zústal odpad ve formě PHM, které bychom nezužitkovali.

                  Chtělo by to nějakého chemika, který by uměl říct, o kolik se reálně sníží spotřeba ropy, když ji nebude třeba na PHM. Protože úplně se ropy zatím nezbavíme.

                15. Velke uhlovodikove retezce muzete roztrhat na CH4 methan a
                  Velke uhlovodikove retezce muzete roztrhat na CH4 methan a nebo kdyz by to muselo byt na H vodik a C uhlik.

                16. Vodík využijeme ale co s tím C? Zahrabávat ho zpátky do
                  Vodík využijeme ale co s tím C? Zahrabávat ho zpátky do dolů? To by asi horníci co ho celý život v potu tváře těžili asi jen tak nepřežili.

                17. Budou se vyrabet diamanty. Volksdiamanty.
                  Budou se vyrabet diamanty. Volksdiamanty.

                18. Dobrý nápad ale to zase nepřežijou baby když se z jejich
                  Dobrý nápad ale to zase nepřežijou baby když se z jejich šperků stanou nejobyčenější šutry. 🙂

                19. Mozna ze budou auta z uhlikovych kompozitu a graphen na vyrobu
                  Mozna ze budou auta z uhlikovych kompozitu a graphen na vyrobu baterii. Uhlik ma zazracne vlastnosti a kdo vi, k cemu se da jeste vyuzit.

                20. Vidím, že další generace budou mít dost práce. Dokonce
                  Vidím, že další generace budou mít dost práce. Dokonce se dá odchytávat CO2 z atmosféry a vyrábět z toho syntetickou naftu. Ta by se mohla vracet zpátky do země. Z ropných vrtů by se vlastně staly takové přečerpávací elektrárny. :-))

                21. Akumulovat pro civilizaci co tu bude po nějaké
                  Akumulovat pro civilizaci co tu bude po nějaké válce/chřipce a zase budou užívat uloženého černého zlata ?

                22. Bude lepší jim to zatajit a třeba to sami nenajdou. Možná
                  Bude lepší jim to zatajit a třeba to sami nenajdou. Možná ani my nejsme první. :-))

                23. To jsem chtěl naznačit, třeba ti před námi to ukládali
                  To jsem chtěl naznačit, třeba ti před námi to ukládali jako my vyhořelé palivo jaderek my – pro civilizace budoucí, radioaktivní švábo-lidi.

                24. Já jsem někde četl, že ropní magnáti jsou celkem v klidu
                  Já jsem někde četl, že ropní magnáti jsou celkem v klidu protože i když se přejde 100% na EV tak jim klesnou zisky jen o 20%. Takže tankerů se nezbavíme. Ale zbavíme se čoudů.

                25. No o to právě jde, že pořád budeme financovat státy
                  No o to právě jde, že pořád budeme financovat státy produkující ropu, i když tady bude elektromobilita. Může být, že když ropa nebude tak nepostradatelná, klesne její cena a i příjem těchto zemí se sníží dost podstatně na to, aby ztratily vliv a přešly je dobyvačné chutě. No uvidíme… To, že se zbavíme škodlivých emisí, chápu a je to dobrý argument.

                26. Kdyz se Opec+ dohaduji o snizeni tezby, tak to ma docela velky
                  Kdyz se Opec+ dohaduji o snizeni tezby, tak to ma docela velky vliv na cenu. A to omezeni tezby je kolem 1%. Kdyz spotreba spadne o 20%, tak cena bude 5 USD/b.

                27. No ale to je cílené snížení produkce. A stejně to už
                  No ale to je cílené snížení produkce. A stejně to už dnes moc nejde nad 50 USD, protože US producenti na nějaký OPEC kašlou. A snížení produkce cenu zvyšuje.

                  Tady by se jednalo o snížení poptávky, teoreticky o velké snížení poptávky, takže cena by se opravdu mohla dost snížit, což by spolu se snížením objemu dost drasticky snížilo příjmy. A dost drasticky taky odfiltrovalo některé producenty, třeba ty z USA.

                28. Tohle mě taky vždycky zajímalo, ale nikde jsem to nenašel.
                  Tohle mě taky vždycky zajímalo, ale nikde jsem to nenašel. 🙂

                  Na druhou stranu nemluví se jen o snížení spotřeby PHM. Snad ve všech sektorech se šlape na snížení využívání plastů(nebo jiných ropných produktů) a recyklaci a tím se omezují i ty ostatní produkty rafinerií. Otázka tedy je jaká ze složek po rafinaci je prioritně poptávaná?

                  Vzhledem k tomu, že PHM(nafta, benzin, letecké palivo) tvoří až 75 % produktu rafinace ropy, tak to vypadá právě na to PHM.

                29. Zadejte si crude oil to chemicals technology.
                  Zadejte si crude oil to chemicals technology.

                30. Skoro každej prognostik tvrdí, že příští války budou o
                  Skoro každej prognostik tvrdí, že příští války budou o vodní zdroje,
                  boj a války má lidstvo v genech na tom ty Vaše pseudoteorie nic nezmění.

                31. Zde je nutno připomenout památný výrok postavy z Pátého
                  Zde je nutno připomenout památný výrok postavy z Pátého elementu – Jean Batista Emanuel ZORG : „Když trochu něco zničím, podporuji tím život.“ 😉

                32. Zloděj nikdy nezbohatne. Lehce nabyl, lehce pozbyl. 🙂
                  Zloděj nikdy nezbohatne. Lehce nabyl, lehce pozbyl. 🙂

          1. Česká republika v roce 2018 spotřebovala celkem 8,18 mld.
            Česká republika v roce 2018 spotřebovala celkem 8,18 mld. m3 zemního plynu, který k nám je dováděn výhradně plynovody. Největší LNG tanker by tak musel přijet celkem 51x, aby sem takové množství plynu dopravil. Světové oceány dnes brázdí přibližně 550 těchto lodí, ale jen ty největší, katarské, mají kapacitu 266 000 m3. Jihokorejské loděnice společností Daewoo a Samsung mají na mnoho dalších let dopředu nasmlouvané desítky takových lodí za miliardy dolarů. Právě jihokorejské loděnice dnes staví více než 3/4 všech LNG tankerů. Výhodou těchto lodí je i to, že k samotnému jejich pohonu lze LNG použít.

            1. Díky za konstruktivní odpověď 🙂
              Nicméně z toho

              Díky za konstruktivní odpověď 🙂
              Nicméně z toho vyplývá, že sami bychom potřebovali ca jednu takovou loď týdně. Což znamená, že jako republika bychom potřebovali čtyři a to jedna by jela plná sem, druhá prázdná tam a na každé straně jednu jako zálohu v případě výpadku, nebo velké skladiště. Popravdě čekal jsem to skoro horší.
              Ohledně ceny je pak otázka, kolik stojí servis, jaká je životnost a kolik stojí provoz a kolik surovina.

                1. To jo, nicméně když o tom přemýšlím, tak by tři byly
                  To jo, nicméně když o tom přemýšlím, tak by tři byly potřeba i se zásobníky pro dopravní nezávislost, dvě pak pro korzování a v případě poruchy by se musela nějaká doprava dokupovat. Což je čistě teoretická úvaha, protože samozřejmě provozovat flotilu dvou až čtyř lodí pro čr je neekonomické a muselo by se to řešit nějaký nadnárodním konsorciem. V tom měřítku už by to pak byl ekvivalent kamionové dálnice v podání lodí plné sem, prázdné tam, což by nám moc v celkových emisích nepomohlo a ekonomicky by to byl masakr – proti tomu je potrubí ekonomicky mnohem efektivnější.

                2. no a co ty energetické ztráty při kompresorování? jsou
                  no a co ty energetické ztráty při kompresorování? jsou eko?? pominu-li už bezpečnost a snadnost oproti trubce…

                3. Zapocteme li politickou cenu, tak jsme na tom hodne spatne s
                  Zapocteme li politickou cenu, tak jsme na tom hodne spatne s ruskym plynem.

                4. Jakou hodnotu na peníze má ta politická cena?
                  Jakou hodnotu na peníze má ta politická cena?

                5. Nekdy to muze byt k nezaplaceni. Uz jen mira zbrojeni v rusku
                  Nekdy to muze byt k nezaplaceni. Uz jen mira zbrojeni v rusku nuti Nato k dalsim vydajum. Politicke napeti, sankce a treba kolik stalo obdobi Trumpa, ktery jde nejspis na konto ruskeho cachrovani. Takove veci jim jeste financujeme. I ten zeman na hrade je vysledek ruskych cachru a bez ropnych prijmu by toho nedosahli. Okupace Krymu, valka na Ukrajine, v Syrii, Lybii… Samozrejme je toho mnohem vic, i ta covidova debata muze byt rozfoukavana s pomoci ruskych zdroju. BIS by asi mohl vypravet, kdyby mohl.

                6. Vojnu a následný rozvrat v Líbyi spôsobilo Rusko? Som
                  Vojnu a následný rozvrat v Líbyi spôsobilo Rusko? Som nevedel, ale dík za info 🙂

                7. Zaujímalo by ma kolko energie je potrebnej na skvapalnenie.
                  Zaujímalo by ma kolko energie je potrebnej na skvapalnenie. Predpokladám, že elektrina na to potrebná, je vyrábaná na mieste ťažby z plynu.

                8. Je to energie asi desetiny množství plynu, který se
                  Je to energie asi desetiny množství plynu, který se zkapalňuje.

                9. 10% ztráty? jen za tlakování?? pak přeprava, copak tam je
                  10% ztráty? jen za tlakování?? pak přeprava, copak tam je ještě… jak náročný je vyrobit takovou přepravní lod, to není obyč lod, kolipak energije stojí její výroba a jak dlouho vydrží??

                10. Jako palivo nebo alespoň část paliva se často využívá
                  Jako palivo nebo alespoň část paliva se často využívá přirozený odpar z nádrží s LNG. Lodě jsou dnes navrženy pro provoz po dobu 40 let (dříve 25 let).

            1. no jo s tím nenaděláte nic, mě jen prostě zajímalo,
              no jo s tím nenaděláte nic, mě jen prostě zajímalo, kolik by to bylo lodí a co by to obnášelo. Většina ekoevangelistů a ekologistů vidí a slyší jen co chtějí a jakmile poukážete na komplikaci a že to tak úplně není, tak jste pomalu kacíř a troll, co jim kazí vize.

              Já jsem za odpověď pana Horčíka rád, představu jsem získal.

            2. zasrrr příroda?? na staletí likviduje zdroje pitný vody z
              zasrrr příroda?? na staletí likviduje zdroje pitný vody z vrtů a otravuje vodu v řekách. Samozřejmě že ty miliony litrů americký frakovací chemie časem doputují do moře…. = Koloběh vody na Zemi

              https://uloz.to/file/1bU84eoeW/gasland-s-ceskymi-titulky-ve-videu-avi

              spustili to taky v Austrálii …

              https://www.youtube.com/watch?v=NvJAKVnK4qM

              1. I pri klasicke tezbe ropy a plynu se pouziva krakovani. Z
                I pri klasicke tezbe ropy a plynu se pouziva krakovani. Z jednoho vrtu na povrchu zeme se rozvetvi nekolik podzemnich vrtu. Aby ropa a plyn mohly lepe proudit, je nutne jim vytvorit kanalky. Akorat ne v takovem rozsahu. Chemikalie se pouzivaji take. Chemikalie je ale siroky pojem. Vetsina z nich jsou uplne neskodne.

      1. Je dojemne jak rusky trolove maji starosti o americke zivotni
        Je dojemne jak rusky trolove maji starosti o americke zivotni prostredi. USA je otevrena spolecnost a proto je videomaterialu 1000x vic nez z ruska, kde ropa tece po zemi a proudi do rek a more. rusky jaderny odpad se vali pod sirym nebem, ale nikdo to nevidi, protoze to jsou zamlcene veci. Jen zlomek informaci pronikne na verejnost. Hlavni skudce sedi v rusku. Ale pitomci se zamerili na lacinou propagandu.

        1. 2011 severoamerický čuňácký těžaři zemáku chtěli
          2011 severoamerický čuňácký těžaři zemáku chtěli znečistit i vaši čezkou vodu!! 😉

          http://stophf.cz/

          https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/1198542-stat-povolil-pruzkum-bridlicovych-lozisek-obce-se-bouri

          https://www.ods.cz/clanek/1215-ministr-tomas-chalupa-zrusil-rozhodnuti-o-stanoveni-pruzkumneho-uzemi-trutnovsko

          víte proč?? protože vám chtěli natlačit ČISTIČKY VODY NA PRYNCIPU OSMOTICKÉ MEMBRÁNY kde 2/3 vody jdou do kanálu a 1/3 vody je destilka do který byste k pití museli pravidelně kupovat americké mineralizační tablety :))

Napsat komentář