Hyundai ohlašuje novou éru elektromobilů upoutávkou na IONIQ 5

Jan Horčík - 10 Prosinec 2020

Hyundai představí model IONIQ 5 na začátku roku 2021 jako první vůz na nedávno odhalené platformě E-GMP.Třicetisekundové video naznačuje klíčové přednosti a odlišnosti připravovaného elektromobilu IONIQ 5

Třicetisekundové video naznačuje klíčové přednosti a odlišnosti připravovaného elektromobilu IONIQ 5
foto: Hyundai

Společnost Hyundai dnes zveřejnila upoutávkové video na připravovaný model IONIQ 5. První elektromobil v produktové řadě nové značky IONIQ bude představen na začátku roku 2021.

IONIQ 5 vychází z koncepčního elektromobilu Hyundai „45“ a jako první model využije nedávno prezentovanou globální modulární platformu E-GMP (Electric-Global Modular Platform) pro elektromobily napájené z akumulátorů.

Třicetisekundové video s titulem „The New Horizon of EV“ („Nový obzor pro elektromobily“) čerpá inspiraci z dosud nezveřejněných stylistických detailů zcela nového modelu IONIQ 5.

Pozornost směřuje ke třem přednostem: dvousměrné nabíjení, resp. napájení V2L (Vehicle-to-Load) modelu IONIQ 5; mimořádně rychlé nabíjení; rozsáhlý soubor funkcí elektromobilu, o nichž budou zanedlouho zveřejněny podrobné informace.

Zveřejnění videa následuje po oznámení společnosti Hyundai ze srpna 2020, že pod značkou IONIQ uvede na trh produktovou řadu speciálních elektromobilů ve snaze stát se jedním z nejlepších výrobců elektromobilů na světě.

V rámci této modelové ofenzivy představí Hyundai pod značkou IONIQ zcela novou generaci elektromobilů, počínaje středně velkým CUV IONIQ 5 už na začátku roku 2021. Po něm budou následovat další elektricky poháněné modely, sedan IONIQ 6 a velké SUV IONIQ 7.

Společnost Hyundai Motor Group nedávno představila platformu E-GMP, která jí umožní realizovat ambiciózní plány v oblasti elektromobility. Tuto platformu budou využívat všechny nové speciální elektromobily.

Mezi největší výhody E-GMP patří vyšší flexibilita vývoje, pozoruhodné jízdní výkony, delší dojezd, rozšířená bezpečnostní výbava a více prostoru v interiéru pro cestující a zavazadla.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Go Jezisku Go

Ja uz zacinam pokukavat po nejakej jazdenke pre manzelku. Bohuzial ponuka je mala a celkom draha. Mozno leaf alebo imiev/czero.

A jakou máte přestavu o vhodném voze pro manželku a jeho ceně?

Manželka to vidí jednoduše - chce převést 4 děti a ujet 200 km bez nabíjení v zimě s převýšením 600m, max cena 400 000 bez DPH

---

Tak nevím,jestli by to za těchto podmínek zvládla druhá generace e-Golfu či Leafa,ale za 500 tisíc vč, DPH by se daly tyto vozy sehnat(pokud by bylo euro 26,70kč). Ten Golf 2018 s nájezdem 35 tisíc km.

NA golfa jsem koukal - leaf je mimo - chademo. Většina zkušeností golfa v zimě při plném naložení je kolem 160 km. Jinak Golfů je podle inzerce v čr zánovních několik za ca 520

---

Peugeot 2008 nový je pěkný SUV za ty prachy dostanete tříhrnek v manuálu a nějakou základní výbavu. Nabíjení nemusíte řešit a topí to taky pěkně.

Nebo si může nechat svoji tříletou Octavii. (kterou má od firmy, zatímco BEV bychom museli za své)
Apropo s manželkou se snadno shodneme, že pojízdná almara - SUV nám nesmí do baráku a tříhrnek taky ne

---

To jedno kupte si ci Vám vyhovuje, ale zapomeňte na vůz poháněný elektřinou.

Se podívejte na sauto co seženete do 500 tis s DPH.
V drtivý většině 5 letý olítaný malobaterkáče s baterkou před smrtí. Jediný auto co se tam dá koupit a dá slušně používat je Citigo IV ovšem to je spekulativně cenově natažený a má jen 4 místa.

Já to vím, ale fakt mě baví, jak tu furt ultras řádí, jen a jen BEV - jenže neexituje BEV, které by jednoduché rodinné požadavky plnilo, pokud za něj nechcete dát pro soukromníka neakceptovatelné peníze...proto opakuji BEV je fajn, ale není a ještě dlouho nebude pro každého (Leodendulo - přečtěte si tu větu pořádně až budete zase osočovat)
a to už vůbec nezmiňuju, že potřebujeme mít na autě kouli na přívěs - prostě by to tahalo nějaké další benzínové auto - takže už počítám s tím, že neexistuje BEV, co by mohlo být pro nás jediné auto, protože to samé auto v létě dostane požadavek, převez tam pět kol - čtyři na kouli a jedno na střeše

---

Máte pravdu neexistuje, ale jako druhé do rodiny, které v ročním průměru najezdí víc KM jak to první , to už se dá.

Jako hlavní nějaký PHEV aby se do práce jezdilo na EL a na dálky benzím s koulí a je to v pohodě.

Mírně jeté PHEV se dá sehnat 500-600 tis k tomu za 400 nějakou EV plečku do města. Milion za dvě auta skoro nová si snad může dovolit každá normální rodina :-) když vezmu potaz roční úsporu na palivu 60-70 tis. na dvou autech , tak o co jde?

Samozřejmě rodina co hobluje 20 letou O1 nebude o tom uvažovat ...

No má to dvě chyby - to co jsem napsal by pro nás bylo to druhé auto do rodiny, ta "ev plečka" - běžně je třeba převést čtyři děti a v případě potřeby i s největší plečkou dát 200 km na hory

---

Na mobile.de se prodava Hyundai Kona EV za 22.450 Eur a spousta Ioniq EV za 16.000 Eur. Kdo u techto cen tvrdi, ze nic nejde v dostupne cene koupit jednoduse lze.

Obrázek uživatele Marek_

Zrovna koukám na mobile i autoscout a Ioniq tam je tak od 16 tisíc, reálne v DE tak od 17 a jen pár kousků, pak už dražší kusy. A Kona od 24 ta slabší baterka, jinak ta 64 kWh je tak od 26-27. Se mi to zdá dost, jsem myslel, že tam by to mohlo být levnější, když jsou dotace. Ale to jsou ceny jak u nás, akorát asi větší výběr, no. Ale třeba zánovní Kona 64 se v ČR dá sehnat od 850.

Co jsem koukal na ten Ioniq, tak kupodivu i s tou malou baterkou by se to dalo, když jsem to teoreticky srovnával na ABRP.

---

Lexus GS 450h Premium

Kona EV ma 39kW a 64kW. Ioniq 28kW a 39kW. Ioniq s 39kW ma silnejsi motor 100kW jinak se to blbe hleda. Trubkove to tam nepisou jakou to ma baterku. Ten Ioniq 28kW je pry hodne dobry na dojezd i nabijeni a za par supu. Kdybych ted hledal jete EV, asi bych ho bral. Ma 5. dvere, slusny dojezd a vse co je treba. Bohuzel nema app na dalkove zapinani nabijeni a topeni. Vybava Trend nema vetsinou tepelne cerpadlo.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, to já vím jak to mám hledat, jak Ioniq, tak Kona má u větší baterky i silnější motor. Jen jak jsem psal, ceny se mi zdají pořád nic moc, že bych kvůli tomu kupoval z DE.

Jo a na autoscout je vidět i historie cen. Tam jsem našel spousty Ioniqu, kde prodávající cenu snižuje postupně i o 2-3 tisíce, takže možná je tam i prostor na jednání.

Jinak souhlas, nevypadá špatně Ioniq, jako první EV na zkoušku jestli to je nebo není ono..

---

Lexus GS 450h Premium

Vydrž VrchoL, vydrž. Ještě chvíli a bude i ta "ev plečka" - běžně je třeba převést čtyři děti a v případě potřeby i s největší plečkou dát 200 km na hory.

Opel Zafira-e Life M

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 35 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Pardubice, Rousínov, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Pro vás a vaše požadavky na cenu asi opravdu žádné jeté EV tady není. Rýsuje se praktické MPV SION od Sono Motors, které nové má stát kolem 25k euro, mělo by mít dojezd kolem 250 km, tak snad v zimě ta dvě kila dá. Ale má soláry, tak něco se nabije přes den samo. Ostatní požadavky rodinného vozu splňuje.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, to už tady dlouho nebylo - Sion, jitrnice jakou svět neviděl :-) O něm čtu už nějakou dobu, zatím nic a termín dodání zákazníkům se pořád posouvá. Až (jestli) přijde na trh, tak bude zastaralý a nekonkurenceschopny.

---

Lexus GS 450h Premium

Už jednou vstali hrobníkovi z lopaty.

Cinska EV ten Sion zabijou. Nez se Sion rozhoupa, budou zde lepsi a levnejsi auta z PRC. Bohuzel ten zavod s Cinou Evropa prohraje. Dinosauri to posr@ly.

Obrázek uživatele runner42

Jj, elektrická ojetina je příšerný riziko.

Nejlepší na těch inzerátech jsou ty zoufalé nájezdy. Jak majitelé prosí, aby jim někdo dal alespoň 300 tisíc za auto, co stálo milion a najeli na něm 40 tisíc km.

To je najvětší prdel bazarového světa.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

No a to je pro ty méně majetné co touží po elektromobilu přece jen dobře, že ti bohatí jim ojeli ty auta jen trošku.

Mě přijde že to jsou klasičtí "prodám to před koncem záruky" stylařové.
Jako nic proti, jen jim pozáruka klepe na dveře a že takových je víc tak dostali studenou sprchu v podobě "rychle to udat jde jen s větším snížením než počítali".

Mrtvost baterky nemusí být nutný první důvod...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Plácáte nesmysly

Já plácám jó. Tak mi sem dejte odkaz na nějakou ojetinu do 500 tis. Která je pětimístná a ujede v zimě bezpečně 200 Km s převýšením 600 metrů tj třeba Svitavy-Liberec vrchol Ještědu
Bez dobíjení po cestě.

Takže s využitelnou kapacitou minimálně 40 kWh.
Vždyť by to bylo proti přírodě to by bylo jen za cenu baterky !!
Maloobchodní cena kvalitní li baterky je vysoko nad 10000 Kč kWh

Jaký máte požadavek na počet stavu kilometrů? Upřednostňujete nějaký model,nebo je Vám to jedno?

To je úplně jedno jaký model ,nebo stav kilometrů bavím se využitelné kapacitě 40 kWh ktrára zaručí dojezd u nižší třídy 200 Km. Pokud budeme řešit nějakou vyšší třídu se spotřebou v zimě kolem 30 kWh tak baterku 60 KWh.

Možná horko težko najdete nějakého olítaného ZOE

e-golf, Ionniq, Leaf2 všechna tyhle auta nemají dostateční dojezd a nové auta se za tu cenu sehnat nedaji

Myslíte, že Leaf2 s 40kWh baterií by Vám oněch 200km neujel?

Jak by asi mohl Leaf2 bere v zimě určite nad dvacet o 40 kWh je celková nikoliv využitelná kapacita v zimě bude ješte o 20% menší. Leafa 2 tu měl nějaký taxikář mluvil o dojezdu někde 160 Km. Nehledě na to že LEAF 2 je nejlevnější za 550 tis. možná by šel skecat, ale auto bez CCS? Dneska?

No těch 160km si myslím,je hodně veliký extrém. Nejlepší by bylo si vůz vypůjčit a zkusit.Tak to dělám já,když se potřebuji rozhodnout. Každý máme jiný jízdní projev a každý má jinou představu o plynulé jízdě. Taxikáři se neustále ve městě rozjíždí a popojíždí. Tohle nemá s plynulou jízdou nic společného. Rozhodně bych z CCS nedělal modlu. Většina stávajících rychlonabíjecích stojanů je třísystémových a mnoho jich bude stále přibývat. Leaf2 jde i levněji jak za 550tisíc.

Tak si přečtě tohle ! To auto je ostuda elektromobility.

http://www.hybrid.cz/test-novy-nissan-leaf-40-kwh-cestovani-nabijeni-dojezd

Ujel jsem tedy na 97 % baterie dálničními rychlostmi v 1 člověku a bez zavazadel jen 148 km! To je spotřeba 26,5 kWh/100 km!

Ještě než to budu číst,tak jen řeknu dvě věci. Pokud jedu se svojí i3 130km/h mám spotřebu 25kW/100km. Pojedu-li 110km/h mám spotřebu 17kWh/100km. Dost zásadní rozdíl. Většina stávajících elektromobilů je optimalizována do města. Pokud chcete lítat po okresních silnicích 130km/h bez jakékoliv rekuperace,pak to samozřejmě má za následek takovýhle výsledek.Přitom si nemyslím,že by člověk na dálnici v pravém pruhu při rychlosti 110km/h zavazel,když kamiony předjíždí dálniční rychlostí 130km/h. Je to o tom,nejlépe si půjčit a zkusit. Tak to dělám já. Jestli mi vyhovuje na konkrétní cestu to, o čem přemýšlím,protože sto lidí,sto jízdních projevů. Někdo je za volantem nervák a někdo jezdí na pohodu, plynule a předvídá.

Určitě někdy jo, otázka, jestli by to dal v plném obsazení s lyžema se zvýšeným odporem, když v těch stoupáním pojede po ujetém sněhu a ne posolené silnici. A samozřejmě s topením na dvacet a při teplotě -10°C.

---

Myslím že zbytečně teoretizujete pokud by jste EV chtěl tak ho už máte, jak psal kolega jaký je problém na cestě nabíjet? Proč by jste na lyže jel EV plečkou a né hlavním autem?
Elektrický auto je o kompromisech a hodně dlouho bude, ale zatím je doba taková , že na elektřinu nejsou daně a dá se jezdit skoro zadarmo až bude EV OK tak se to jistě změní.

PRoblém je jednoduchý, není nabíječka :D Můžu nabíjet pět nebo 15 km od baráku a pak do cíle nic. TO víte, není to Praha nebo Morava, prostě české příhraniční hory mimo hlavní tah (kde taky není nabíječka).
Kompromis dělám už tím, že rovnou nepožaduji kombík a tažné zařízení na přívěs - už to znamená, že to bude další auto.

---

Chcete rict ,ze u nas jsou dve mista po silnici vzdalena 200 km bez nabijecky mezi 50-150 km s nejakou rozumnou zajizdkou? Cestou na hory?

poslední nabíječka, co jezdíme je u nás 20 km od baráku, na horách, kam jezdíme, potom potkáte, pokud jedete jednou cestou 20 km před barákem zase tu samou nabíječku (myšleno cestou zpět), tedy min 180 jste mimo veřejnou nabíječku

---

Koukam na mapu nabijecek a v ceskem pohranici jsou skoro vsude nabijecky. Prozradte, ktere hory navstevujete a po ktere silnici tam jedete. Zda se mi to trochu podivne.

Jen teoretizuje.

A proto bych to chtel overit na konkretnim udaji.

Já myslím že takový místo už u nás neexistuje , aby se tam nedalo dojet s autem o maximálním dojezdu 200 Km na otočku.
Bylo by zajimavý to najít.

V jedný odpovědi píše, že jen daněma mesíčně živí tři důchodce a v jimém má limit na auto 400 tis. TVL to i důchodci si kuují dražší spalováky ....

Ono by se to auto dalo i na horach z 6A zasuvky dobre nabijet. Dejme tomu 8 h behem spani a pak dejme tomu dalsich 6 h behem dne. Prece se tam nejedou jen vyspat a pak hura domu. Jdou lyzovat, sankovat, na vychazku a co ja vim. Tak za 14 h nabijou minimalne 14kWh. S tim by melo pri ceste z hor, teda z kopce ujet aspon 70km.

Tak vy myslite i cestou zpet? Tak to mozne asi bude a na horach neni elektrina. Tak muzete jet autem na benzin kazdy den tam asi nejezdite.

Já beru případ jednodenní cesty. Pokud jsme tam v našem, tak máme zásuvku 230V a vyzkoušeno, že se tam dá nabíjet 8A v noci a 6A přes den. 10A už vyhazují jističe - asi si umíte představit, jak jsem byl rodinou pochválen, když jsme tam přijeli s vypůjčeným elektromobilem, vyrazil jsem při nabíjení jističe a následně jim řekl, že už zítra to bude nabité tak, že to dojede i domů.
Takže od té doby je požadavek must na otočku na jedno nabití.

---

Neni problem nabijet nabijeckou s nastavenim proudu od 6A az do 16A.

Moment, takže vy chcete říct že od poslední nabíječky ujedete 90.
Pak auto nocuje a pak je to zase 90 k nejbližší nabíječce... je to tak ?

Na to ale nepotřebujete přes noc nabít 180km ani nedojedete do cíle s 0. Nebo se pletu ?

Samozřejmě nerozporuji potřeby a opruz stavět na nabíječce nebo se omezovat v noci 6A např. Jde mi jen o princip vámi předkládaného případu.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele runner42

:-D

Tady za poslední dva dny vypadl proud 2x na 2 hodiny. Chlapci od sjezdovek naivně a zbytečně začali zasněžovat a vyhazují celou obec.

Jo elektrika...

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Hele u nás to zasněžování letos dalo, ale zatím tam lítají leda tak naše děti na bobech

---

To jsou neuvěřitelný příběhy. Tak to mě rozhodně elektromobil ještě pár let než udělají nějký lepší jističe a baterie, nesmí domů.

Me zase do te doby nez vynaleznou nehorlavy a nesmrdici benzin, nesmi spalovak do domu.

Pokud máte normální jističe 3x25A na vstupu, 3F zásuvku, nebo zásuvkový okruh jištěný 16A, je to v pohodě budete nabíjet 230/10A. Kdy máme na horách hlavní jistič 3x10A, zásuvky jištěný 10A a vždycky na tom něco visí, tak nabíjet 10A nelze. V noci je bezpečné 8A, přes den, když se občas něco zapne (sporák, trouba, konvice, televize), tak to zvládalo 6A.

---

Jakym pujcenym EV jste tam byl?

To chápu,ale já bych si na té cestě raději na 10 minut zastavil na rychlonabíječce než čekat další roky,než se mi to,co jsem si vysnil, vejde do rozpočtu. Když si představím,kolik peněz zaplatím za palivo do spalováku a servisu během té doby čekání,tak by mi ta desetiminutová zastávka za to stála. Ale to je samozřejmě každého věc.

Kde nic není ani smrt nebere...stavět můžete, takhle musíme čekat až ta nabíječka bude (jednou snad)

---

Nabíječka, nebo lepší jistič (/robustnější síť)... co bude dřív.

Jinak viz moje reakce výše.
Tu vaši trasu bych si se svým Leafem netroufl, ale mít plnou kapacitu tak bych se nebál. Cokoliv nad 24kWh s prstem v nose.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele runner42

Já bych to viděl takto.

- nižší střední nebo střední třída
- max 3 roky staré
- cena 500 tisíc
- nájezd 70 tisíc
- dojezd 400 km
- dvouletá doložka o odstoupení od smlouvy v případě, že deklarovaný WLTP dojezd klesne pod 90%

Navrhněte.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Jsem strašně zvědav, zda byste si zaplatil WLTP u auta za pár stovek tisíc. A byl ochoten vrazit cenu několika baráků do WLTP testu, abyste se pak mohl s tím ohánět před předchozím majitelem a dožadovat se odstoupení od smlouvy. :-)))
To mi silně připomíná Šimkovo "Nechci slevu zadarmo" :-)

Obrázek uživatele runner42

Tak se to šmudlo nedělá, u soudu stačí znalecký posudek za pár tisíc.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

A jéjej... další absolvent VŠŽ...
Nesmíš tolik koukat na soudkyni Barbaru, šmudlo...

Obrázek uživatele runner42

Nevím sice koho myslíte, ale je jedno jestli to je Barbara nebo Karolína, obě se budou řídit posudkem soudního znalce.

Jestli si myslíte, že pro prokázání skryté vady musí kupec podstoupit homolgační cyklus, tak máte dost srandovní představy.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele runner42

.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

S vámi se nikdo nebaví.

Obrázek uživatele runner42

:D

Chápu, jako odpověď to stačí.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Protože vaše požadavky jsou tak maximálně sarkasticky vtipné.
Úmyslně dáváte parametry nepotřebně vysoko a ten poslední bod už nelze brát ani jako podpasovku.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele runner42

Nepotřebně vysoko? No pardon, ale to jsou normální parametry a normální pokles ceny v závislosti na nájezdu - nové za 800-950 tisíc, za tři roky za 500. Nic divného na tom neshledávám.

A co se týká posledního bodu, i ten je naprosto normální, pokud kupujete věc, u které nelze exaktně prokázat reálný stav v okamžiku prodeje.

To jste nikdy nic takového nekupoval? Třeba koně?
Stejně jako u koně nelze neomylně určitě zdravotní stav, u elektromobilu nelze určit stav akumulátoru. Proto je dvouletá ochranná lhůta naprosto v pořádku (do šesti měsíců je to automaticky vina prodávajícího) a elektromobilisté si na to budou muset zvyknout, že na rozdíl od spalovacích aut je zde vysoké riziko spojené s akumulátory.

Do kupní smlouvy stačí uvést oněch 90% a pak případně reklamovat takto:

https://www.cebia.cz/guide/detail/32?file=10&do=download

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Měl jsem na mysli spíš ten dojezd 400km.

A co se týče 90ti procent když výrobce ručí až pod 70 u funglovky a ne u tříletého vozu... to už je úplně absurdní.

Může vzniknout maximálně snaha o to aby EV měly zdravotní průkaz baterie (el.evidované roční testy) ale s vašimi 90ti procenty vás každý pošle oprávněně do háje. Pokles kapacity není závada ale životní cyklus. Závada je pokud tento cyklus neodpovídá nějaké normě.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele runner42

Netahejte sem záruku výrobce, prodej ojetiny se řídí §2167.

Pokud si do smlouvy dáte 90%, můžete to pak vymáhat.
Pokud bude prodejce trvat na tom, že tam nebude žádná garance, nebo že to bude jen 70%, je to auto neprodejné. Vy byste si koupil ojetinu s neznámým stavem aku, když vám prodávající garantuje jen 70%?

Elektromobily v tomhle mají obrovskou nevýhodu. Aku může být v 70 tisících naprosto ok, a nebo taky pěkně odpravený. Bez garance neprodejné.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

A vztahuje se ta vase podminka garance i na olovenou 12V baterku, nebo tam chcete rovnou 100%? Jake zaruky pozadujete u spalovaku? Ze pistni krouzky nesmi byt osoupane o 1 mikrometr, nebo ze v nadrzi musi byt 2 roky minimalne 100 l benzinu?

Když mi garantuje 70 tak to je informace podstatná pro cenotvorbu a můžeme s tím dále pracovat.
Když budu chtít 90 tak minimálně příštích 5-10 let na mě každý hodí bobek a neseženu nic.

To je to o čem mluvím - vy tam dáte podmínku neslučitelnou s dnešní realitou a očekáváte reálné výsledky ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

No kdyby řekla další požadavek, tak rovnou řekne kombi, protože bude chtít mít ty děti v zimě s lyžařskou - bobovou výbavou

---

Tak to se omlouvám,nemohu sloužit. Leaf jak jste napsal je mimo hru kvůli Chademu.

jo v pohodě, já vím, hodně jsem uvažoval zkusit to s Leafem 30 kWh - prostě vzít hodně peněz a zkusit to (tedy mít doma jedno další auto, co by něco splnilo), nicméně když jsem projížděl, kde a jak a co by byla příležitost, tak jsem se dostal do stavu, že type2 resp combo je v pozici Must

---

Je to samozřejmě Vaše rozhodnutí,ale já bych se toho vůbec nebál. Klasických třísystémových rychlonabíjecích stanic je spousta a ještě dalsí spousta jich vyroste. Nabíjecí kabel Typ2 na Typ1 je bežně dostupný,případně jeho přechodka. A proč prehistorická 30kWh. Nebyla by lepší 40kWh verze. Samozřejmě netuším,co je pro vás spousta peněz. Reagoval jste v jimém příspěvku ohledně ceny 500 tisíc a za tu cenu jde sehnat už 2 roky stará 40kWh verze.

Dát ženě k autu ještě konverze konektorů je scifi a na horách v okruhu několika desítek km je sice několik nabíječek, ale není tam Chademo.

---

Několik desítek je 90km nebo více?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Myslíte, že i nové stojany se budou nadále stavět c Chademo kabelem? Když už skoro všichni mají CCS, tak k čemu Chademo? To bych spíš věřil tomu, že Japonci se donutí vozit do Evropy EV s CCS konektorem.

---

Lexus GS 450h Premium

Takové ty vesnické ABB co se asi nějaký pátek s Chademo budou dělat. Ale ty nové hyperchargery už asi né. Ionity už je nemá teď . A ty nové alpintronic (nebo jak se jmenuje) umí v určité konfiguraci nabíjet 2xDC je jen otázkou času že budou 2xCCS
k čemu je dělat na dva systémy když už vozy s Chademo prakticky dálkové trasy nejezdí jsou to z větší části historické ojetiny na dojetí kolem komína. Já bych vůz s Chademo koupil jen kolem komína s tím že budu primárně nabíjet na AC. Nehledě na to , že se s tím konektorem blbě manipuluje.

četl jsem že dneska už Leaf2 má CCS, ale neviděl jsem, takže beru to jako spekulaci a pokud to Japonci sami nahradí(li), není důvod..
edit: pardon asi nečetl, ale viděl ve videu od electrodada ohledně nabíječek

---

A víš jaký je rozdíl mezi mennekes typ.2 a CCS?

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 35 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Pardubice, Rousínov, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

ano

---

Pochybuji, ale asi jsi to zkrátil stejně jako mou odpověď jinde.

Ale alespoň vím, že nejsi odborník na fotovoltaiku a teď zjišťuji ani na elektromobilitu.

Smutné, od takového zapálenoho přispěvatele ZDE.

:(

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 35 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Pardubice, Rousínov, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

jakej bych měl mít jedinej důvod se tady snažit bez obrázku obšírně popsat, kde je na combu typ 2 AC dobíjení a kde DC dobíjení(CCS) a rozebírat, který pin kdy dělá co?
Naopak pokud se potvrdí, že LEAF2 ještě dostane Combo a Nissan pro Evropu na to kompletně přejde, tak jen zatleskám, že se to sjednotí. a budu doufat, že se to bude nadále držet, jako průměry tankovacích pistolí beze změny.

---

Tady jeste Leaf2 otevrene konektory
https://i1.wp.com/generationstrom.com/wp-content/uploads/2018/11/img_9205_edit.jpg?fit=5184%2C3456&ssl=1

1) Myslím, že vešlo. Pokud se posune výše k hornímu okraji Typ2 a dole zmizí to zkosení, tak se tam CCS2 na výšku vejde.
2) Pokud neplatí bod 1, pro kosntruktéry Nissanu určitě není problém změnit rozměry toho víka, aby se tam CCS2 vešlo na výšku.
3) Pokud neplatí bod 2, mohou dát CCS2 naležato. :-)

S tim nalezato jsem si take rikal, ale to je asi no go reseni. To by bylo ustepacnych komentaru.

Do klapky na pridi Leaf2 se CCS Combo vubec nevejde.
https://i2.wp.com/generationstrom.com/wp-content/uploads/2018/11/img_9207_edit.jpg?fit=5184%2C3456&ssl=1

a zde CCS Combo:
https://tff-forum.de/uploads/default/original/3X/6/5/656eca3dc162e28977a3eea1b5bdc8e45196957e.jpeg

Ano, já tomu věřím, protože těch aut,co jezdí na Chademo je spousta. Výrobci rychlonabíjecích stojanů nebudou upřednostňovat jen určité typy konektorů. Samozřejmě,že se to časem pro Evropu může sjednotit na CCS,ale to může trvat roky a za tu dobu,už budete mít dávno jiný vůz. Je to jako s řečmi typu,kdyby se najednou všichni rozhodli jezdit s EV, tak spadne síť. Nespadne,protože i elektromobilita bude mít pozvolný náběh. Jako přechod z koňů a krav do automobilů.

Obrázek uživatele Marek_

A umožňuje už Chademo i víc než 50 kW výkon? A staví se i takové nabiječky v ČR nebo v Evropě? A je na trhu EV, které přes Chademo umí víc než 50 kW?

EDIT:
Tak Leaf 60 umí 100 kW nabíjecí výkon, teď otázka, jestli to v ČR lze využít, nebo i v Evropě. Nebo Evropané už se soustředí na CCS a Chademo jenom 50, aby byla podpora pro starí auta. Nechápu, proč Nissan do Evropy nedává CCS, ale drží se toho Chademo.

---

Lexus GS 450h Premium

Jestli uvažujete o Leafu tak nechápu proč byste chtěl cokoliv výkonnějšího než 50kW Chademo ;-)
To jen pak budete brečet zase nad ...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Spíš bych bral eGolf nebo Ioniq, určitě ne Leaf. Ale ten nový právě umí 100 kW nabíjení, ale nabíječky Chademo jsou jen 50 kW. Tak k čemu to je? To pak úplně zabíjí tu výhodu rychlého nabíjení.

---

Lexus GS 450h Premium

U Leafa je hlavně otřesné že nemá to chlazení baterie. V létě na dlouhých trasách je to tragédie. Nedoporučuje 11 z 10-ti čezkých jutuberú.

Všechno zbytečné úvahy. Kdo teď koupí káru se zastaralou LiOn technologií, spláče za 2-5 roky nad výdělkem. Kontrolní otázka souuzi. Za kolik se asi prodá ojeté EV s LiOn až přijdou automobily s baterií s pevným elektrolytem?
A nebo jste tak bohatý že si to můžete dovolit. To je ostatně většina tady.

Obrázek uživatele ozana

Auta s SSB tu budou za 5 let nejdříve. Za 2 roky ani ve snu.

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky

Pardon, asi špatně čtu (nebo se omlouvám za svou neznalost) - eGolf nebo Ioniq mají Chademo?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Ne. A právě proto bych je uprednostnil pred Leafem.

---

Lexus GS 450h Premium

Tak si pak nestěžujte že Chademo je jen 50kW a tyto starosti přenechte současným majitelům EV s Chademem.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Já si nestezuji :-) Jen jsem zaregistroval debatu jestli koupit EV s Chademo nebo CCS. Taky jsem se nad tím zamýšlel a jednoznačně CCS, když už i Nissan na to prejde.

---

Lexus GS 450h Premium

V Evrope to ma ChedeMo spocitany.

Tak o CCS žádná. Standard je standard.
Chademo je jen pro ty kterým ty nevýhody nevadí.
Vy máte krapet vyšší nároky a ty Chademo nesplňuje.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele kayaker

V Norsku už jsou rychlonabíjecí stanice 150kW Chademo. Ale trend to nebude, Nissan uvede teď nové SUV Ariya, konkurent ID4 od VW a Enyaqu. A ten už má CCS standard. A předpokládám, že Toyota uvede už taky s CCS konektorem. Nevím o autě, které bude uvedeno příští rok a bude mít jiný konektor.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, tak to jsem předpokládál, že se přizpůsobí. Pak už Chademo nebude potřeba řešit, max. ty 50 kW rp starší EV.

---

Lexus GS 450h Premium

Aha, tak vy se chlubite, ze ujedete jen 6000km/rok a ze delate vse pro omezeni znecisteni a pak z vas vyleze, ze manzelka ma sluzebak a kdo vi kolik km najezdite s tim.

12 000 celkem kombinace soukromé i pracovní cesty. takže máme dohromady letos necelých 17000km všemi daily auty doma. Kdyby nejezdila služebně máme dohromady kolem deseti tis a kdyby jste chtěl povídat něco o covidu, tak můj nájezdi by nebyl pět, ale tak osm tis/rok a manželky ne 12 tis, ale tak 15 tis km

---
Obrázek uživatele Marek_

Ta moje třeba jezdí v M-B třídy A z 2007, koupeno v 2015 za 150 tis. Hodně si to chválí, jezdí se v tom dobře, sedí výš, je to automat, pohoda. jednou za dva roku jedu na STK a vyměnit olej, nic víc.

Takže něco podobného :-) Rovnou ale říkám, že iOn a C-Zero ne, to řekla, že je hnusná krabice od bot.

PS:
Za kolik jsou teď ty 94 Ah i3 třeba verze s tep. čerpadlem a slušnou výbavou? A co eGolf s větší baterkou, jde už sehnat pod 500?

---

Lexus GS 450h Premium

Za 510 tisíc vč, DPH by se dal asi sehnat(pokud by bylo euro 26,70kč). Ten Golf 2018 s nájezdem 35 tisíc km. Předpokládám,že BMW i3 94Ah z roku 2017 má tepelné čerpadlo už ve standardu. S parkovacími senzory vepředu i vzadu, kamerou,ale jen s malou navigací a bez vyhřívaných sedaček se do 500 tisíc také dá sehnat. Najeto do 35 tisíc km.

Kurz CZK 26,70kc/Eur je zbytecne moc. Kdyz se meni tolik penez na auto, tak se vyplati vymenit bezhotovostne a vyuzit devizovy kurz. Treba zde je asi nejvyhodnejsi smenarna a SEPA platba do Europrostoru za vic nez 50.000 Kc je zadarmo.

Obrázek uživatele Marek_

No a co třeba Ioniq, ten původní? Tam asi není problém sehnat dobrou výbavu. Akorát tu ceny jsou, zdá se, i v DE ještě vysoko.

---

Lexus GS 450h Premium

Není problém prvního Ioniqa sehnat do 500 tisíc včetně DPH. Bílá,černá, plná výbava.

Obrázek uživatele Marek_

No to není problém, samozřejmě. Pod 500 jsou i v ČR k sehnání, viděl jsem i za 430, teď je aktuálně za 470. V ČR je právě výhoda, že tady byly snad jen s tep. čerpadlem a vždy to má skoro plnou výbavu, vyjma kůže. To třeba v DE ty levnější kusy jsou Trend a to je nic moc, dokonce bez TČ. A na autoscout je vidět i historie ceny, kdy třena kousek z května postupně padá z 23 na nějakých 18 a ani to nebude konečná. Takže mysím, že u Ioniqa je prostor níže než 500, klidně ke 400 tis.

---

Lexus GS 450h Premium

2021 bude hodne zajimavy rok. Bude to pekna hromadka hrebiku do rakve spalovaku.

Good News.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů Circontrole-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.