ČEZ chce do roku 2030 postavit 6 GW solárních elektráren, zaměří se i na nabíječky

redakce - 20 Květen 2021

ČEZ zrychluje přechod k budoucí bezemisní energetice. Své plány představil jako Vizi 2030.jaderná elektrárna Dukovany ČEZ

ČEZ stále počítá s rozšířením jaderné elektrárny Dukovany.
foto: ČEZ

Skupina ČEZ do roku 2030 sníží emise o 55 % ve srovnání s rokem 2019. V roce 2025 plánuje ČEZ vyrábět z uhlí pouze 25 % veškeré své produkce elektřiny, v roce 2030 už jen 12,5 %.

Od roku 2016 klesla instalovaná výrobní kapacita uhelných elektráren ČEZ z 7,8 GW na 4,8 GW a bude dál klesat. V roce 2019 mělo uhlí podíl 39 % na celkové výrobě elektřiny, v roce 2025 to má být 25 %.

Zároveň se ČEZ zaměří na budování nové kapacity obnovitelných zdrojů (OZE), konkrétně 1,5 GW instalovaného výkonu v OZE do roku 2025 a celkem 6 GW v OZE do roku 2030. Převážně má jít o solární elektrárny budované např. na brownfieldech v severních Čechách. Součástí uhlíkově neutrálního a stabilního portfolia zůstanou i jaderné elektrárny.

Společnost bude zvyšovat jejich efektivitu a posilovat tak energetickou bezpečnost a soběstačnost České republiky. Součástí plánu proto zůstává i stavba nového jaderného bloku v Dukovanech.

Ke snižování emisí přispěje i další rozvoj už nyní největší elektromobilní dobíjecí sítě u nás. Do roku 2025 bude v provozu minimálně 800 veřejných nabíjecích stanic ČEZ.

„Počítáme také s tím, že budeme významně investovat do chytrých sítí, tzv. smart grids, a produktů, které domácnostem umožní dosahovat energetických úspor a snižovat emise,“ doplňuje místopředseda představenstva a ředitel divize obchod a strategie Pavel Cyrani.

Za poslední víc než rok uzavřel ČEZ uhelné bloky o celkové kapacitě zhruba 1000 MW. Oproti tomu portfolio obnovitelných zdrojů skupiny ČEZ představuje 1700 MW instalovaného výkonu z OZE, z toho 1000 MW v Česku (800 MW vody, 125 MW FVE, 118 biomasa, 8 MW vítr).

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Cipísek D

hele joo Beneš vám to "vysvětlí" ;)

https://www.ceskatelevize.cz/porady/12026085531-byznys-ct24/221411058020526/

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele Kuk

"Skupina ČEZ do roku 2030 sníží emise o 55 % ve srovnání s rokem 2019. V roce 2025 plánuje ČEZ vyrábět z uhlí pouze 25 % veškeré své produkce elektřiny, v roce 2030 už jen 12,5 %."

To je sice fajn, ale kolik toho bude vyrábět rtuťomet Tykač? ČEZ mu uhleky odprodává a pak se tváří jak jsou strašně zelení. :)))

"V roce 2019 mělo uhlí podíl 39 % na celkové výrobě elektřiny, v roce 2025 to má být 25 %."

Těch 11 % do toho 50% podílu uhlí co furt v ČR máme je právě ten Tykač. :(((

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

20 let tu na sr@li a teď už je konec. Drželi podíl uhlí na maximu a vyváželho ho spálená v elektřině vo 106 zatímco my jsem to tu museli žrát. Uhlí jim končí a do předraženýho jádra nedaj ani vindru. Nezbejvá než začít konečně tam kde nás Německo už dávno předstihlo, čili budovat OZE a vyměnit uhlí za plyn.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

neboj uhelky prodají Tykačovi a elektřinu pak levně nakoupí od něj jelikož mají páku ČEZ distribuce....
a jako bonus se ještě zbaví kmenových zaměstnanců...

Obrázek uživatele Marek_

Andrej...
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/andrej-babis-emisni-povolenky-sklenikove-plyny.A210521_162312_ekonomika_ven

---

Lexus GS 450h Premium

To stojí za to, alespoň očima proletět ty žvásty žebráka estébáckého. On naráz před volbama naoko pro unii, chápe klimatickounzměnu, je ohleduplný k přírodě a úplně souhlasí se směřováním EU. Ale zachrání ty chudé, kterým vlastně spalováním uhlí děláme tu levnou energii. Ona sice zdražuje emisníma povolenkama, ale to nic, na jeho lhaní jsou všichni zvyklí, důležité je, že zachrání ty chudé tím, že my prostě do OZE nepůjděe zbrkle jak ti Němci. Prostě zase pod jeho vedením všechny přechytračíme. Ani slovo o zrušení měření po fázích, povolení netmeteringu, o osvětové kampani FV panel na každý balkon, ať si lidi co se dá vyrobí. Ani slovo, že o tom, že výstavbou jaderných bloků se elektřina taky zdraží. Ani slovo o kampani za elektromobilitu, ať si každý kdo má víc aut a něco peněz koupí do města na nákupy místo HEV SUV menší jetou nákupní tašku v BEV. Je to marné, je to marné a je to marné. Dokud toho blbce nedostihne jeho vlastní karma, lidi ho budou volit furt dokola.

Cítím to stejně.

jestli někdo chce v čr ještě něco dělat, tak první úkol je odbavšvivit republiku

---
Obrázek uživatele Jan Veselý

Nejvíce mě "dojala" ta věta, že věci "ČR jednoduše nemá možnost přestavět ekonomiku přes noc". Jestli to trvá dlouho, tak to se v tom případě nemá vláda s čím zdržovat a nemá začít co nejrychleji něco dělat.

Obrázek uživatele Cipísek D

to je fofr cooo a co že ho tak nejednou odstartovalo ... ?? :)))
najednou čez bude čistý, haldy elektromobilů, superychlý vlaky co nahradí krátkotratový letadla, nový dálkový letadla s 6 křídly a o 70% méněžravých motoru.... že tak najednou cooo :))

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

No je to dotované, je to ziskové, byli by blázni do toho nejít.

Obrázek uživatele Cipísek D

ale prd, proc tak nejednou všechni otočili, zamysli se nad tím, dal jim snad někdo nůž na krk ?? varování klimatem měli v minulosti mockrát a nic.... všechno spustil sars2, a "někdo" spustil sars2 ... jako varování ;))

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele Jan Veselý

Poskočila cena emisních povolenek a konečně ta částka přestala být směšná. Povolenky konečně dělají, co mají a oni moc dobře vědí, že uhlí půjde do háje. A uhelným elektrárnám nikdo nepomůže. Nějakou významnou výrobu v EU mají Německo, Polsko, ČR, Itálie a Bulharsko. Itálie a Německo navíc jasně deklarovali, že s uhlím v budoucnu nepočítají.

Obrázek uživatele Cipísek D

a ceny emisních povolenek poskočili sami od sebe ?? jakoo řekli si na papíře : sme moc málo ohodnocený, už nás to nebaví být takle levný, hele kryptotrejtrs taky rostou, prostě se zdražíme taky ?? ... :))
Anebo je někdo zdražil ?
Anebo někdo někoho donutil je zdražit ??
Anebo něco donutilo někoho je zdražit ??? ... :))

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele Jan Veselý

Prostě se změnila pravidla. Předtím to bylo tak, že vlády si pro svoje svěřence ze strachu nebraly povolenek strašně moc, byl jich přebytek a byly skoro bezcenné. Po reformě se nespotřebované (tj. nepotřebné) povolenky ruší bez náhrady.
Aktuálně cena vylítla, protože některé firmy prodaly kus svojich povolenek s tím, že je později koupí zpět a přepočítaly se, ti, co je drží teď, si chtějí nechat pořádně zaplatit.

Obrázek uživatele Cipísek D

"Prostě se změnila pravidla" :))))))))))))))))))))))))) jo jasně, pravidla si sami vod sebe řekli helevolekdemáškáru a "prostě se sami změnili" :)))))))))))))) Anebo je spíš někdo kvůli někomu či něčemu změnil tak, aby mohl být nastolen nový světový řád... ;))

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jo, normální práce byrokracie EU. Zasedaly komise, poradní výbory, expertní skupiny. pak to prošlo celých schvalovacím kolečkem a voilá, nová legislativa je na světě. Říká se jí Vyrovnávací mechanismus ETS. EU teď má nástroj jak v případě přebytku povolenek je z trhu stahovat a v případě nedostatku pouštět nové na trh.

Obrázek uživatele Cipísek D

Zasedaly komise, poradní výbory, expertní skupiny.... sami od sebe? neměli už lautrhowno co na práci tak si zase zasedli... :)))

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele PaRi

Existuje tweet účet, který každou hodinu vydá infografiku s aktuálním energetickým mixem. Třeba se to bude někomu hodit.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (14000 km)

Tohle je přehlednější a ani bych se nedivil, kdyby to byl zdroj dat pro ten twitter.
https://www.electricitymap.org/zone/CZ

Super, tohle jsem dlouho hledal, diky!

Obrázek uživatele PaRi

Dost dobré, dík.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (14000 km)

To je rozumné. Dívám se, že už dnes jede z uhlí jen 21%. To je pro ty co tvrdí, že EV mají výfuk v elektrárně. Máme už jenom pětinu výfuku a brzo upadne celý. :-)

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Tím chcete říct, že ostatní elektrika se vyrábí v elektrárnách bez komínu?

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Já mám na střeše soláry a žádný komín jsem jim tam nedal. Vodní, větrné i atomové taky komíny nemají. Jenom plynovým aspoň malý komínek dát musíme.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Ano, přesně na ty plynové jem narážel.
Protože v naší kotlině je nereálně žít z větrníku, vody či solárů. Když zrušíme uhelku, tak jí prostě musíme nahradit jádrem, nebo plynem.
A vzhledem k tomu, že se žádná nová atomovka stavět nebude (to co se řeší teď je jen nárahda za dosluhující reaktor), tak se to logicky musí dohnat stavbou plynové elektrárny.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Hlavně se výkon jedné jaderky vyváží, takže i když se nic nepostaví, nic se nestane.

---

Citigoe se nedočkal, taxem koupil ZOE.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Naše kotlina sousedí se zeměmi s Baltem nebo Severním mořem, kde mohou postavit a postaví obludná množství instalovaného výkonu offshore větrných elektráren. Je jen na nás jestli si tady budeme pěstovat fetiš "nezávislosti" nebo se budeme nechávat hýčkat elektřinou se slevou, protože jí naši sousedi, přátelé a kriticky důležití obchodní partneři budou mít tolik, že jí nespotřebují.
BTW. Tyhle obludy v moři nejvíce vyrábějí v zimě.

Ok, takže celý svůj majetek a zabezpečení dětí jste ochoten vsadit na to, že ta elektřina bude navždy se slevou a naši "přátelé" a "kriticky důležití obchodní partneři" nám ji budou navždy ochotni ji výhodně prodávat?

---
Obrázek uživatele Jan Veselý

To v žádném případě. Já si myslím, že ČR má být schopná dostatečné vlastní výroby elektřiny (Ideálně by toho měla být schopna aspoň každá NUTS2 v ČR). To ovšem neznamená, že to musíme takhle dělat pořád. To je hrubá chyba v logice.
Tím, že chodím na oběd do restaurace ještě neznamená, že jsem na ní existenčně závislý, protože mám doma kuchyni. Ale taky to neznamená, že když mám doma kuchyni, musím nutně uvařit tolik obědů kolik sním, protože jinak bych byl na restauraci závislý. Chápete ten rozdíl?

No hlavně vidím obrat ve vyznívání vaší argumentace

---
Obrázek uživatele Jan Veselý

Ne, to jen začínáte dělat "manželku" a přestáváte mi vysvětlovat, co si myslím.

A ono se musí jet jen na plyn, nebo jádro? Co taková biomasa? To není jen pokácení stromů a spálení, jedná se například i o bioplyny, jako je metan, odpadní biomasa ze zemědělské výroby, ze živočišné výroby, biomasa pěstovaná pro energetiku. Je velké množství řešení, jak nepálit uhlí, nebo ruský plyn, navíc je potřeba jen na pokrytí špiček a nepříznivého počasí.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Obrázek uživatele Kuk

Bioplynky vyrábí estébák Bureš a nechal si na ně solární dotace v plné výši zatímco solárníkům je skrouhnul. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

a neslo by to treba dohnat energetickyma ulozsitema, ja nevim treba tak jak se o to snazi jinde ve svete?

ty tocive zdroje budou vesmes potreba jen za urcitych podminek, a ty podminky i v CR bejvaj prizniva cca pul roku, takze i ta plynovka co pojede jako zaloha a v zime treba obcas pofrci naplno je porad lepsi nez uhelka ktera jede vesmes v uplne tom samem rezimu

Jak bude vypadat úložiště např. na leden, kdy v ideálním případě svítí slunce 8 h denně (nebo taky 14 dní vůbec), zato je nejvější zima a vítr moc nefouká ?

V lednu ty plynovky samozřejmě pojedou na 90%. Ale to nevadí, celoročně to ušetří planetě s těmi soláry 2/3 CO2 a nám peníze.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

Obrázek uživatele Jan Veselý

Plynovka je na výstavbu 10x levnější než jaderná elektrárna. Pro zajištění návratnosti investice jí stačí podstatně nižší koeficient využití. Navíc jdou lehce zapínat a vypínat, mohou vyrábět jen tehdy, kdy se jim to rentuje.

spise 30-35x levnejsi, prumerny blok okolo 1MWe dnes vychazi na cca 300 miliard, prumerna plynovka 250-450kWe na cca 3 miliardy, takze 3 takpove plynovky pak nahradi jeden blok, a CEZ hodla ty plynovky stavet na mistech kde ma dnes uhelky a kde ma zaroven i pobliz plynovod

co je zasadni je cas vystavby a spusteni, kdy noveho bloku by jsme se dockaly mozna za 20 let, plynovka je postavena za 2-4 roky

taky proto si myslim ze na vystavbu bloku v Dukovanech ani Temeline nikdy nedojde a pokud ano, budou to tou dobou spise SMR aby se vyuzilo trafacek/cele infrastruktury na danem miste

Obrázek uživatele Jan Veselý

Já vycházím z dat od Lazardů. Ti ty investiční náklady publikují, že paroplyn 700-1250 USD/kW, jaderky 7650-12500 USD/kW. Jinak souhlas. A se SMR bych byl opatrný. To je zatím taková "jitrnice jakou svět neviděl". V budoucích úvahách bych s nimi nepočítal a dal bych jim šanci překvapit.

Jenže tu plynovku někdo musí zainvestovat. A pochybuju, že takovej investor přistoupí na letní odstavení elektrárny.
Pokud ano, tak za dotace.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Ty plynovky jsou většinou jako teplárny a v létě se stejně odstaví. Mě by se to líbilo i doma, plynový kotel s kogenerací. Kdyby to nebylo tak drahé. Ale pro sídliště už se to vyplatí.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

V tom souhlas. Pokud by se to postavilo rozumně, že by se prodávala neodstatková elektřina a rovnou se využívalo i odpadní teplo. To by mělo smysl.

Jenže dneska se staví bytové domy, kterej jede každý sám za sebe. Nikomu se nechce dohadovat s ostatníma vlastníkama na společných rozvodech. Atd...

---

30 tis km elektricky od roku 2018

sak plynovky se zatim vesmes planuji na mistech soucasnych uhelek co slouzi jako teplarny, respektive vedle nich, sanace takove uhelky trva 10-15 let

a co takhle kouknout na youtube a najit si to, a dosvedet se odpovedi na ty otazky tam?, nebo kdys des doma na zachod tak se taky ptas jak si mas utrit zadek? "" a dneska je to jinak velke, mam si ho utrit dvema platky toaletaku jako vcera, nebo radsi trema?"

Krásnej a učebnicovej úhybnej manévr od konkrétní odpovědi - to jste se učil na marketingovém nebo politickém školení?

---

Za mých časů se tomu říkalo UTFG.
Dávat linky je fajn, dávat je pokaždé na potkání může být únavné.
Možná to také znáte.

Jinak samozřejmě je to úhyb ale sám řekněte jestli jste někoho někdy neodkázal do UTFG?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Přečtěte si historii mých odpovědí, kolikrát jsem někoho poslal kamsi, byť si to zcela evidentně zasloužil...kamsi jsem pak začal pravidelně posílat až Leo.. kterého jsem začal titulovat Mistr trapnosti a jeho mimo útoky.

---

Vážně mi nejde o konflikt :)
Ale že vy jste ctihodný, neznamená že je takový každý (kde já jen ten argument slyšel... ?).

A nemyslel jsem jen zde na Hybridu, každému občas dojde trpělivost.
Nebo máte neuvěřitelné štěstí na míjení lidí co neumí používat google.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Bohužel nic lepšího jsme zatím nevymysleli. Ale i ty plynovky jsou lepší než uhlí. 490g CO2/kWh proti 820g/kWh je podstatný rozdíl. Ale hlavně mají větší možnost regulace. Svítí, stáhneme plyn. To u uhlí moc nešlo. Soláry s baterkou mi ušetří 2/3 za rok. Peněz i CO2. Když to dokážu já tak to dokáže i stát.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

nedavno jsem poslouchal nejake video kde byla fabrika na obrabeni kovu nekde na Ustecku co si fotovoltaikou s akumulaci docela hodne snizila rezervovany prikon a tim dost usetrila financu, ono to dneska jde nejen v domaci rovine, ale stale cateji to bude i v te komercni sfere, coz je dobre

A přes zimu si ten rezervovaný příkon zase navýší ? Nebo vyrábí méně ?

Např. dnes v 9 ráno soláry vyráběly ohromných 6,45% z instalované kapacity solárů a to máme už skoro léto.

Obrázek uživatele PaRi

Přátelé, máme tady opět klasický případ, kdy někdo píše dřív, než zapne mozek. Tady to máš: 210 kWp fotovoltaika a 408 kWh úložiště Strojíren Rumburk

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (14000 km)

Obrázek uživatele runner42

Strojírny Rumburk :-D :-D :-D

Myslíš ten jeden barák menší než základní škola?

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Mám barák celý na elektřinu. Průměrný odběr mám 700 W, ale generuju i 10 kW krátkodobé odběrové špičky. Pokud by je pokrývala baterka, mohl bych si dovolit ten nejslabší jistič a stejně být v pohodě.
S tou fabrikou to nebude jinak. Rozběh velkých obráběcí strojů nebo když motor musí zabrat, protože se mašina pořádně do obrobku "zakousla", to jsou pěkné špičky.

To by chtělo na to dost nadimenzovat baterku i střídač. Moje baterka dává 3,5 kW výkonu a tak jsem na léto snížil výkon kotle z 12 kW na 6 kW (ohřeje se to holt pomalej), ale jakmile svítí hezky slunko, klidně až kolem 17-18 hodiny, tak není problém, aby člověk vybabral celou vodu a přitom to všechno jelo z baterky a z FVE (cca. 2,5 kW). Přes den to umí dát i 3,5 kW + 5 kW, takže krása.

---

FVE - 4,62 kWp; baterie 7,1 kWh; back up

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jasně, leccos by šlo vyřešit Wattrouterem. Tepelné čerpadlo má veliký zásobník na teplou vodu a může chvilku počkat, apod. Zatím ovšem nemám nejmenší motivaci to nějak řešit, platím za jistič (a menší mi ČEZ k mému tarifu nechce dát), tak je to jejich problém, ne můj.

Takže důležitá je ta baterka a ne ty soláry, že ?

Obrázek uživatele Jan Veselý

Soláry jsou příjemný bonus. Mají vlastní zdroj energie. První, co se vždycky pokazí je síť. A proti dieselagregátům mají tu výhodu, že si na sebe průběžně vydělají, agregát je akorát náklad a starost navíc.

Přesně tak. V týdnu u nás odpojili v půlce vsi elektřinu, COOP si musel dovézt bůh ví odkud dieselagregát a já si v pohodě fungoval na back-upu s prakticky vybitou baterií.

---

FVE - 4,62 kWp; baterie 7,1 kWh; back up

To chce právě ty baterky. Já jsem měl včera 96% využití. 20 kWh spotřebováno, 5 kWh prodáno a jenom 0,8 kWh koupeno. A to bylo víc mraků než slunce.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp + VtE 1kW

rezervovany prikon je kvuli spickam, a ty bejvaj i ve vyrobe kratkodobe, takze akumulace pokreje prave ty spicky a je uplne jedno jestli energii do akumulace dodava fotovoltaika nebo verejny rozvod, dulezite tam je, ze ta verejna sit je mene zatezovana

sak si to na youtube dohledej, bylo to tusim od toho elektro dad nebo tak nejak, myslim ze tu taky prispiva


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-station