Český trh ojetin se s druhým lock-downem propadl o dalších 23 %

redakce - 07 Prosinec 2020

Druhá vlna koronakrize a opětovné uzavření kamenných prodejen drasticky prohloubilo ztráty na českém trhu ojetých vozů.Český trh s ojetinami už letos celkově meziročně ztrácí na obratu 48 mld. Kč.

Český trh s ojetinami už letos celkově meziročně ztrácí na obratu 48 mld. Kč. Ojetých automobilů se prodalo o 46 % méně. Pandemie výrazně urychlila digitální transformaci v segmentu automotive.
foto: Carvago.com

Chuť zákazníků nakupovat však zůstala a rozmach tak zaznamenal zejména online prodej. Ten ve srovnání s prvním uzavřením kamenných poboček pomohl zmírnit propad obratu o více jak 700 milionů korun. Oproti prvnímu lock-downu se prodalo o 128 % více ojetých aut.

Protiepidemická opatření druhé vlny prohlubují ztráty obratu trhu ojetých automobilů, který se meziročně propadl o více než 48 miliard korun, tedy o 44 %. Celkem se prodalo o 195 tisíc aut méně, což je pokles o 46 %.

Přesto na trhu ojetých aut chybí přes 20 % vozů a vzhledem k malému objemu prodejů, vyšším cenám nových automobilů a tlaku automobilek na splnění emisních norem opět vzrostla také průměrná cena ojetých aut, která během listopadu meziročně stoupla o 4 % na 271 192 Kč.

Důsledky pandemie urychlily nástup online prodeje aut, který si během první vlny otestovali jak prodejci, tak i zákazníci. Během druhé vlny tak v automotive segmentu nastal znatelný rozvoj digitální transformace a ve srovnání s prvním uzavření kamenných poboček se prodalo o téměř 3 tisíce aut více, což je nárůst o 129 %.

”Naše data ukazují, že během prvního uzavření poboček v březnu a dubnu se meziročně prodávala průměrně pouhá 3 % aut, nicméně během druhé vlny (říjen a listopad) dosahoval průměr už téměř 9 %. Výsledkem toho byla útrata na trhu ojetých vozů ve srovnání s první vlnou vyšší dokonce o 133 %,” doplňuje Jakub Šulta, CEO online autotržiště Carvago.

Ačkoliv se prodejci snaží online prodeji přiblížit, aktuálně nabízí komplexní servis online prodeje pouze platforma Carvago.com, prostřednictvím které zákazník vyřeší nákup ojetého vozu a veškeré úkony s tím spojené.

Online proběhne výběr auta, financování, pojištění, převod, podpis smlouvy, technická kontrola vozu včetně jeho doručení ke dveřím zákazníka a samozřejmostí pak je možnost auto do 14 dnů vrátit.

Unikátní prodejní kanál a výhody platformy Carvago mohou využívat také autorizovaní dealeři, kterým se Carvago rozhodlo svou platformu otevřít a podpořit tak celý trh s ojetými vozy.

Ucelený koncept online prodeje Carvago.com se koncovým zákazníkům otevřel na začátku října a již za první dva měsíce přesáhl počet poptávaných vozů hranici 700. Do pěti let plánuje Carvago dosáhnout na miliardu eur obratu a prodávat přes 150 000 aut ročně napříč celou Evropou.

Carvago, spadající do portfolia automotive skupiny EAG, je největší online autotržiště v Evropě s nabídkou přesahující 700 tisíc ojetých automobilů. Působí jak na B2B trhu, tak i v oblasti B2C, v rámci které učinilo významný krok v digitální transformaci celého automotive retailu.

Kromě prodeje ojetých aut poskytuje Carvago také veškeré doplňkové služby jako financování, pojištění, převod, technickou kontrolu, prodlouženou záruku v délce až 2 let, možnost doručení vozu až ke dveřím zákazníka s garantovanou dodací lhůtou do 15 pracovních dní a zároveň možnost vůz vrátit do 14 dnů.

Aktuálně působí v celkem 8 zemích v čele s Českou republikou, Německem, Francií, Beneluxem, Švédskem a Rakouskem s plány na další expanzi.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Mimo téma.
https://insideevs.com/news/458898/volkswagen-id3-software-fixed-fully-functioning/


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-stationNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil