Čerpací stanice Benzina v Jihlavě má novou rychlonabíječku

ORLEN Unipetrol a ČEZ rozšiřují nabídku sítě Benzina ORLEN o elektrickou energii. Třicátý rychlodobíjecí stojan je v Jihlavě.

U rychlodobíjecích stanic ČEZ v síti Benzina ORLEN loni řidiči zastavili k „natankování“ ekologické elektřiny 13 439krát a odebrali 224 818 kWh.
foto: ČEZ

Největší tuzemský řetězec čerpacích stanic, který patří do rafinérské a petrochemické skupiny ORLEN Unipetrol, ve spolupráci s ČEZ vybavuje své lokality rychlonabíjecími stanicemi pro elektromobily. Nejnovější v Jihlavě je současně 30. stanicí ČEZ pro dobíjení e-aut v síti bíločervených čerpacích stanic.

„Na čerpacích stanicích Benzina ORLEN chceme nabízet co nejširší portfolio produktů a služeb. Vedle tradičních paliv poskytujeme alternativní paliva LPG a CNG a postupně svou nabídku rozšiřujeme také o elektrickou energii, kterou ve spolupráci s externími partnery nabízíme již na 38 lokalitách po celé zemi. Celkově tak na našich čerpacích stanicích máme již 62 dobíjecích stanic, na kterých se může současně nabíjet téměř sto automobilů. S mateřskou skupinou ORLEN Unipetrol jsme aktivní rovněž v rozvoji vodíkové elektromobility, která již v letošním roce doplní současnou bateriovou elektromobilitu, když v Praze na Barrandově a v Litvínově otevřeme první veřejné vodíkové plnicí stojany v České republice,“ řekl Tomasz Wiatrak, předseda představenstva skupiny ORLEN Unipetrol.

„Následující roky budou v České republice ve znamení rychlého rozvoje elektromobility. Poptávku desítek tisíc nových elektrických aut po rychlém dobíjení pokryje jen výstavba stovek nových dobíjecích stojanů. ČEZ jako lídr trhu se své odpovědnosti nezříká a svou síť s aktuálně 300 veřejnými dobíjecími stanicemi chce během pěti let síť rozšířit na více než 800 stojanů. Věříme, že i pokračování dosavadní úspěšné spolupráce s Benzinou nám pomůže v dosažení tohoto cíle,“ uvedl Pavel Cyrani, místopředseda představenstva skupiny ČEZ.

Na 22 čerpacích stanicích Benzina ORLEN po celé ČR je nyní v provozu celkem třicet rychlodobíjecích stanic ČEZ. Řidiči elektromobilů je využijí jak dálnicích D1, D2, D4, D5, D6, D8 nebo D11 a u dalších hlavních tahů, tak i v některých větších městech.

Celkem na nich loni zastavili k „natankování“ ekologické elektřiny 13 439krát a odebrali 224 818 kWh. Stejný objem energie by naplnil až po okraj baterie 6244 elektromobilů střední třídy nebo by jednomu elektromobilu umožnil 40krát obkroužit zeměkouli.

Nejvytíženější byly stojany v Osicích na D11 (při 1095 dobíjeních odebráno 24 519 kWh), ve Vrchlabí (1285 dobíjení, 23 209 kWh), Českých Budějovicích (1363 dobíjení, 20 822 kWh). Počátek vzájemné spolupráce společností ORLEN Unipetrol a ČEZ se datuje do roku 2014, kdy ČEZ instaloval rychlodobíjecí stojan na čerpací stanici Benzina ORLEN ve Vrchlabí v rámci tzv. Smart regionu Vrchlabí.

Výstavba sítě dobíjecích stanic ČEZ je z části financovaná z dvojice grantů evropského programu CEF, pro oblast Doprava, v jehož výzvách ČEZ v minulosti uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T. Část sítě vzniká také díky využití prostředků z Operačního program Doprava a z vlastních prostředků ČEZ.

tisková zpráva

40 Comments on “Čerpací stanice Benzina v Jihlavě má novou rychlonabíječku”

  1. Panečku, to je vytíženost…
    Pokud jsem správně

    Panečku, to je vytíženost…

    Pokud jsem správně počítal, tak na jednu stanici to vychází denně na cca. jedno nabití (1,2 auta) a odebraná energie je cca. 20 kWh na stanici a den. To ani nedojde na oblíbenou disciplínu elektromobilistů – pokecání s kolegou během nabíjení 🙂

    A to jsou furt stížnosti, že není dost stanic. No jo, když vy šetřílkové nabíjíte z 90% doma a když se jednou za uherský rok vydáte na delší cestu, tak chcete mít možnost v každé vesnici nabít, i kdyby tam nabilo jedno auto za týden. A ideálně za cenu jako doma. To ale moc ekonomicky nevychází.

  2. emise osobních aut ČR paradoxně rok od roku rostou…
    2015

    emise osobních aut ČR paradoxně rok od roku rostou…
    2015 = 10,5 megatun CO2
    2017 = 11,4 megatun CO2
    2019 = 12,2 megatun CO2
    2020 = 12,1 megatun CO2 * 2x lockdown…

    + češi přecházejí na SUV
    2005 = 2.447 SUV 1,9%
    2010 = 19.000 SUV 11%
    2020 = 78.000 SUV

    + dízldublejt = řidiči přešli na hladovější benzínové motory ;))

      1. to těžko, hoří tam každou chvíli
        23. října

        to těžko, hoří tam každou chvíli

        23. října 2020
        https://gulfnews.com/world/gulf/kuwait/kuwait-fire-ripped-through-25000-square-meters-of-al-sulabiya-tire-site-1.74769506

        Sulaibiya tyre graveyard, Kuvajt = hřbitov 50 mega pneu
        GPS 29.260259797584688, 47.670718490257244

        https://twitter.com/i/status/1317159574378610688

        i na satelitmaps je záznam … 😉

        https://www.google.cz/maps/dir//+29%C2%B015'23.47%22n++47%C2%B040'29.72%22e/@29.2513186,47.6648921,5895m/data=!3m1!1e3!4m6!4m5!1m0!1m3!2m2!1d47.6749222!2d29.2565194

  3. K čemu další stojan ve městě, kde už nějaký stojan
    K čemu další stojan ve městě, kde už nějaký stojan je?
    Co tak raději zaplnit prázdná místa?

    Kompetentní úřednící spí, nebo vůbec neznají realitu. Takto ten zelený sen EU neprosadí.
    Už jen nutnost mít 1000 dobíjecích čipů a aplikací, abych vůbec mohl s EV cestovat po EU.
    Pak ještě závozníka, který mi bude zjišťovat, jestli vyhlédnutá stanice není vypnutá, nebo náhodou není dostupná pouze od 8:00 do 16:00.

    1. Tesla otevře své SC i ostatním. V Evropě už má i CCS
      Tesla otevře své SC i ostatním. V Evropě už má i CCS konektory, nějaká úprava SW a pojede to pro všechny s CCS konektorem. Pokud jsem to správně pochopil, tak autorizovat se bude mobilní aplikací a přes tu proběhne i platba. Takže skoro ten samý komfort jak s Teslou.

      Ceny se zatím neví, ale tipuji, že budou podobné jako u ostatních nabiječek, podobné tomu, co platí zákazníci Tesly.

      Samozřejmě, majitelé Tesel budou prskat, protože se jim u „jejich“ stojanů budou stavět i ostatní a hrozí, že budou muset čekat. Ale nenadělají nic, je to Muskovo rozhodnutí, do kterého ho teda trochu i dotlačily okolnosti, ale to je nepodstatné.

      Pak už padne asi poslední argument proč koupit Teslu 🙂

      Tady nějaké info k tomu:
      https://fdrive.cz/clanky/otazky-a-odpovedi-proc-musk-otevira-superchargery-ostatnim-7522

            1. No jak jsem psal… info o ceně ještě nepadlo. A nevím,
              No jak jsem psal… info o ceně ještě nepadlo. A nevím, jestli je SC nějak extra levný, v ČR má cenu tuším 8,30 KČ/kWh, EON má 9 KČ, PRE nevím, bude to podobné. V DE je cena 0,35 eur, EnBW má cenu 0,39 eur.

              Ano, je o něco levnější, ale že by to byl nějaký super rozdíl, který by stál za to tam kvůli tomu jet.

              1. Myslím že nepadlo více informací a věc má i významné
                Myslím že nepadlo více informací a věc má i významné technologické hledisko. Dle mého názoru je poměrně reálný scénář, že budou zpřístupněny jen vybrané stanice Tesla. A to zejména ty, které teprve budou postaveny s veřejnou dotací. Pokud by se měly otevírat i stávající, pak tyto by ale měly splnit technické podmínky poskytovatele, respektive průmyslového standardu. Myslím, že plnou kompatibilitu s CCS standardem splňují až SuC V3. Zejména jde o napěťový rozsah 200-500VDC, kupř. SuC V2 dle štítků disponuje rozsahem 50-410V a tedy by byl pro mnoho BEV doslova nepoužitelný. Nicméně toto nejspíš již má Tesla ošetřeno, neboť nová Plaid baterie již má mít významně vyšší nabíjecí napětí než dosud používaných ~404V@96s.

                A nakonec i SuC V3 může mít problém, pokud by místní poskytovatel dotací specifikoval, že podpoří již jen stanice s podporou 800V (rozsah min 200-920V).

                1. No právě… Je to vše na počátku, detaily nejsou známé,
                  No právě… Je to vše na počátku, detaily nejsou známé, ale někteří už mají jasno i v ceně za dobíjení -)

          1. No psal jste „asi poslední argument“ z čehož jsem pochopil,
            No psal jste „asi poslední argument“ z čehož jsem pochopil, že další vás už moc nenapadají nebo je neberete jako argumenty.

            Jo letos i minulý rok to bude VW, rok předtím to byla těsně Tesla a další roky předtím Nisan s Renaultem.

            https://www.forbes.com/sites/michaeltaylor/2021/05/24/volkswagen-group-doubles-teslas-rolling-12-month-european-ev-sales/?sh=6d221a456f4c

            Těžko říct, jak to bude příští rok a na kolik se rozjede Giga Berlin.

            Celosvětově si naopak Tesla stále více upevňuje pozici.

            2017: 103 097 / 810 000 = 12,7 %
            2018: 245 240 / 1 393 000 = 17,6 %
            2019: 367 656 / 1 635 000 = 22,5 %
            2020: 499 647 / 2 094 000 = 23,9 %

  4. navic uplne nesmyslna lokalita..
    DC 50kW pomaly..no staci mit

    navic uplne nesmyslna lokalita..

    DC 50kW pomaly..no staci mit usporne auto a vybitou baterku pri 400V(/125A) a tech 50kW jakz-takz staci @ 20-30min na dalsich 200km – to je celkem OK 🙂

    furt jsou v mape prazdna DC mista:
    Cheb / As
    Lipno
    Klatovy
    Strakonice
    Cesky Krumlov
    atd

    Nektera mista jsou zahustena hojne (do budoucna urcite super, kazda nabijecka se pocita, ale nekde je uplne prazdno v mape)

    1. Problém vidím v tom, že jsme si v tom nové OPD 2021-2027
      Problém vidím v tom, že jsme si v tom nové OPD 2021-2027 nastavili dotace pro rychlonabíjecí stanice už od 50kW. Což v době kdy dojde na jejich realizaci bude opravdu přežitek. Mělo tam být minimum aspoň 150kW, aby to dávalo smysl.

Napsat komentář