Aral vybuduje u svých čerpacích stanic v Německu síť 100 ultra-rychlých nabíječek

Jan Horčík - 31 Červenec 2020

Sousední Německo se připravuje na masivní nárůst počtu elektromobilů. Aral proto vybuduje novou síť ultra-rychlých nabíječek.čerpací stanice Aral v Německu

Vybrané strategicky umístěné čerpací stanice Aral v Německu budou nově osazeny ultra-rychlými nabíjecími stojany (350 kW).
foto: Aral

Značka Aral patří pod britský kolos BP. V Německu provozuje 2400 čerpacích stanic. Během následujících 12 měsíců nainstaluje u některých vybraných benzinek přes 100 ultra-rychlých nabíjecích stanic o výkonu až 350 kW.

Pilotní projekt prvních pěti nabíječek už je v běhu. Na každé takové stanici jsou vybudovány dva stojany, každý dokáže nabíjet až dva vozy. Celkem tedy až čtyři auta.

Všechny stojany budou 100% zásobovány energií z obnovitelných zdrojů. Do budoucna Aral počítá s osazením stovek svých čerpacích stanic nabíjecími stojany.

Zpět na HybridPřidat komentář

Když už je řeč o Německu - tak se omlouvám za jeden OFFTOPIC - který se k článku vztahuje jen tím, že je to Německo - ale nešlo se nepodělit.

Nikdy bych nevěřil, že je justice v Německu schopna tak moc podlehnout lobby některých automobilek. Zejména je vtipné, jak ke konci píšou o ovládání hlasem – kdopak se asi prsil, že plánuje ovládáním hlasem???
Každopáně – Velebnosti to je hnus.

https://echo24.cz/a/SLjBz/prelomovy-rozsudek-ridici-za-jizdy-nesmi-ovladat-displej-v-aute?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=368701&dop_req_id=LMbglPl1eHv-202008020736&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Cipísek D

jj pěkná to tezlí pichovina ;))

https://youtu.be/1Rr_XzzJ6gc

---

TESLU JEN GEMBLUJEME, KÁRY ZÁSADNĚ NEKUPUJEM ;) blbej ftip co :)) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;)) TM3 https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/ NEVĚŘÍME lentylce http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Se svým zápatím nezaostáváš za jakoukoliv pitchovinou Ty, Jeblotino z STSky.

Obrázek uživatele Cipísek D

sloužím lidu! ;))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME, KÁRY ZÁSADNĚ NEKUPUJEM ;) blbej ftip co :)) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;)) TM3 https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/ NEVĚŘÍME lentylce http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Zřejmě slušnej oddíl :))

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Cipísek D

ano tak je to správné tak to má být! :) nesmyslný matlání po displeji za jízdy jen proto aby si Ílon nahrabal na pár čudlíkách ;)

https://www.novinky.cz/auto/clanek/ridic-za-jizdy-nesmi-ovladat-dotykovy-displej-rozhodl-soud-v-nemecku-40332233

---

TESLU JEN GEMBLUJEME, KÁRY ZÁSADNĚ NEKUPUJEM ;) blbej ftip co :)) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;)) TM3 https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/ NEVĚŘÍME lentylce http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

A vy myslíte, že matlání po jiných typech ovladačů jako čudlíky, páčky, atd... je méně pozornost odvádějící?
Kde kdo ladí rádi, nebo v jedný ruce lahev - v druhý bageta, nebo mobil čtení / psaní SMS atd...
Tak proč se tady dělá věda z tabletu.
Problém je, že se nevěnoval řízení - a ne to PROČ mu nevěnoval.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Cipísek D

sory ale volovina stěrače na matladispleji prostě není vůbec nutná. Nemusel je tak sr*t, mohl dát čudlík, schválně nedal, hrál si na velkýho geeka (není jen machruje a vysává lidi) jeho vina!

https://www.novinky.cz/auto/clanek/ridic-za-jizdy-nesmi-ovladat-dotykovy-displej-rozhodl-soud-v-nemecku-40332233

---

TESLU JEN GEMBLUJEME, KÁRY ZÁSADNĚ NEKUPUJEM ;) blbej ftip co :)) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;)) TM3 https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/ NEVĚŘÍME lentylce http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Jenže když dáte funkce na tlačítka, tak už je nikdy nemůžete OTA aktualizovat. Takže by jste si diskvalifikoval jednu ze zásadních předností auta.
Celé jádro pudla je v tom, co jsem se předešlým příspěvkem snažil vysvětlit. Problém je, že lidi nevěnují řízení pozornost - a jestli je to kvůli displayi, nebo haldě jiných věcí je už nepodstatné - podstatné je, že NEVĚNUJÍ POZORNOST ŘÍZENÍ.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Konkrétně u těch stěračů to jde elegantně vyřešit tak, jak to mají všichni ostatní - na páčce stěračů je otočné kolečko, kterým se dá regulovat citlivost toho automatického stěrače, alespoň tak to má Lexus a mělo to tak i Volvo. Prostě intuitivně šáhnu rukou na páčku a upravím, pokud je potřeba. Nemusím nikde sahat na displej, což je mnohem nebezpečnější. To samé zapnutí autom. stěrače - tlačítkem na páčce.

Ono, ani Tesla nemá vše na dotyk, jsou tam mechanické páčky na směrovky, tak proč tam nedat ovládání stěračů?

Jinak ale souhlasím s vámi s tím nevěnováním se pozornosti řízeni. Je úplně zbytečné, aby zákon definoval, co je v autě zakázané... jíst, pít, kouřit, telefonovat, atd... prostě řidič se musí věnovat řízení a pokud ne, trestat. Akorát bych se trochu bál našich příslušníků, jak by to posuzovali. Pokud stejně jako toot, mozkovým myšlením, tak pánbůh s námi :-)

https://www.autorevue.cz/policie-meri-hloubku-dezenu-mozkovym-myslenim

---

Lexus GS 450h Premium

Tesla vyvíjí auto pilotní řízení, tak si myslím, že se stěračem by si měla dávno už poradit a řidič by na to nemusel vůbec sahat, mělo by se to stírat automaticky a správně.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Cipísek D

přesně tak, dávno se ílon místo potapěčů na kerý nemá, vysávacích bloncek a megabaráků, úchylnejch falkonů protiklik a píčusovin fšehoteslího druhu když už vypakoval dajmlera měl aspon koupit normální páčky pod volant a ne další akcije :))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME, KÁRY ZÁSADNĚ NEKUPUJEM ;) blbej ftip co :)) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;)) TM3 https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/ NEVĚŘÍME lentylce http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Obrázek uživatele Cipísek D

ale i pevná tlačítka se dají aktualizovat když káru řídí cpu, ale co bys"te" chtěl aktualizovat na spouštění stěračů že ?? ty už sou po 70ti letech vývoje snad dokonalý, ještě aby ne :))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME, KÁRY ZÁSADNĚ NEKUPUJEM ;) blbej ftip co :)) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;)) TM3 https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/ NEVĚŘÍME lentylce http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Jo? Dají se aktualizovat?
Hmm, tak ho přesuňte jinam (dál/blíž), nebo ho udělejte větší, nebo barevně odlišené.
A dokonale vymyšlené?, proč tedy mají třeba jen 4 možné frekvence stírání? Proč se nedá frekvence setření nastavovat plynule, třeba jako hlasitost?

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Frekvenci si už na Škodě 100 "aktualizoval" můj otec jedním poťákem.
Dnešní auta mají jen cvakátko na rychlost cyklovače nebo citlivost senzoru, to je pravda zde prostor na "invence" je.
Na druhou stranu je asi "ergonomičtější" mít 5 poloh než ten potenciometr, to by mě asi jako pedanta trefil šlak dřív než u těch poloh.

Ale na co větší nebo barevně odlišené když fyzické čudle a páčky jsou od toho aby se na ně člověk nemusel koukat a byly přesně tam kam sáhne po paměti?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Cipísek D

:))) a na co bys ho "přesouval jinam (dál/blíž), nebo ho dělal větší/ barevně když tak jak je funguje skvěle? v rámci skupiny stávajících statických mechanických tlačítek by bylo možno softvérově modifikovat jejich funkce, víc netřeba :)

---

TESLU JEN GEMBLUJEME, KÁRY ZÁSADNĚ NEKUPUJEM ;) blbej ftip co :)) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;)) TM3 https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/ NEVĚŘÍME lentylce http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Kerosynku, Tobě už totálně jeblo.

.

Dobry den.

Vsechno ma sve plusy a minusy. Zase virtualni tlacitka muzete mit jen na ty plose dotykovy obrazovky, to je taky omezeni. Teslu nemam ale i tak nekdy cumim do dotykace vic nez je zdravo. Na druhou stranu Tesla byla navrzena s tim ze bude jednou plne autonomni a pak do dotykace budeme vsichni moct cumet do aleluja a nebude to vadit. Takze jako obvykle ma kazdej z vas v podstate pravdu. Mozna nejlepsi je kombinace obojiho, nakonec i Tesla prece nema jen dotykac.

Zapaleni cigara pri jizde je mnohem rizikovejsi. Za pouzivani omamnych latek za volantem by mela byt vzdy stopka. Cigara patri do omamnych latek. Hlava se toci jako retizkovy kolotoc.

Za mě rozsudek naprosto v pořádku, nerozhodl bych to jinak. Nevěnoval se plně řízení ještě ke všemu za stížených podmínek, havaroval, dostal na Německo dost směšnou pokutu a naprosto zanedbatelný měsíc zákazu řízení. Sám za sebe bych se styděl dát tuhle svoji hloupost k soudu. Dovedete si představit opak? Třeba přejet někoho na přechodu, vymluvit se na nastavování něčeho na displeji, být zcela osvobozen a vytvořit tak návod pro všechny jak mít beztrestně jakoukoli nehodu?
A je úplně jedno jestli to je kvůli nastavování frekvence stěračů na Tesle nebo rádia na dotykovém panelu Fabie.
A to, že nějaký bulvární plátek AutoMotorSport se chce zviditelnit na Tesle a předpokladů "zákazů a dalekosáhlých důsledků" naprosto vycucaných z prstu (to soud opravdu neřešil, nerozhodl ani nenaznačil) má asi takovou relevanci jako články o elektromobilech na autoforum.cz :-D

Drobné nedorozumění, já vůbec neomlouval nedávání pozornosti. S tím naprosto souhlasím - to trestat tvrdě. Řidiči čumějící za jízdy na SMSky do mobila mě točí doběla.

Mě čílí, že z toho viní dotykový display.
Stejně tak jeho mysl mohli zaměstnat čudlíky, rádio, štěbetající manželka, řvoucí děti atd...
Tady to vyznělo, jako že kdyby měl auto s jiným typem ovládání systémů, že by se to nestalo.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

V Japonsku jsem videl nekolikrat frajera co se za volantem holil. Vetsinou na cerveny kdyz auto stalo ale ted nedavno se jeden holil za jizdy ve meste. Strojkem teda. Silence se ziletkou jsem jeste nezahlid. Je podobna scena k videni i v CR?

Též už se mi poštěstilo vidět, ale častější jsou slečny / mladé paní za volantem pokud možno obřího SUV, které mají na sedadle spolujezdce rozložený malý neceser velikosti kosmetického butiku, a jeho obsah na sebe patlají při každém možném zastavení. V lepším případě mají na zadním sedadle dítě, kterému věnují zbytek pozornosti co jim při líčení zůstal. :-)

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Si jeden rika, cim driv dosahneme Level 5, tim lip. Aspon pro nekoho.

No vidíte, takže je to v pořádku, výmluvy řidiče vás čílí úplně stejně jako toho soudce :)
A musím se ještě omluvit auto-motor-und-sport.de, protože tam je to vysvětleno mnohem lépe, než v těch českých odkazech.
Důležité body (z překladače a drobně upravené):
Názor soudu:
"Nastavení funkcí potřebných pro ovládání motorového vozidla pomocí dotykové obrazovky (zde: nastavení intervalu stírání stěrače čelního skla) je tedy přípustné pouze tehdy, jde-li o pohled na obrazovku pouze na krátkou dobu a přizpůsoben silničním podmínkám, dopravní situaci, viditelnosti a povětrnostním podmínkám za současně odpovídajícího dohledu na provoz.

Okresní soud ve svém rozhodnutí předpokládal, že dotčená osoba „mohla předvídat a zabránit škodám na majetku, pokud by věnoval nezbytnou pozornost silničnímu provozu“.

Obžalovaný ve své stížnosti argumentoval proti klasifikaci dotykové obrazovky v Tesle jako elektronického zařízení, protože považuje řízení rychlosti stěrače za „ovládací panel související s bezpečností“. Soud to však odmítl.

Takže pokud by soud kvalifikoval obrazovku dle požadavku obžalovaného (jako panel související z bezpečností), tak by to byl průser, takhle žádný zákaz nehrozí, v absolutně nejhorším případě nařídí Tesle dát nastavení cyklování stěrače i na páčku (pouze pro nová auta) nebo v mírnější verzi upravit tak, aby byla vyžadována menší pozornost (například přesun nastavení do hlavního menu), ale nejspíš se nestane vůbec nic, protože soud rozhodl že za to může řidič a ne nějaká obrazovka.

"nebo v mírnější verzi upravit tak, aby byla vyžadována menší pozornost (například přesun nastavení do hlavního menu)"

Keď sa ťukne do ľavej páčky (ručné zotretie), tak sa na obrazovke automaticky zobrazí ponuka rýchlostí stierania 1 až 4 + auto
https://www.youtube.com/watch?v=1Rr_XzzJ6gc

Aha, tak to zase beru zpátečku já, a německému soudu se omlouvám, nechal jsem se unést výkladem českých článků (překladů).

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

A ja smekam pred vami protoze vzit zpatky svuj nazor (ac treba utvoreny na zaklade chybnych faktu) to se na foru jen tak nevidi. Je to smutny ale je to tak.

Obrázek uživatele Kuk

A fetování benzínových rakovinových výparů z odvětrávání nádrží čerpačky budete mít jako bonus zdarma... :-///

Gas Stations Emit Ten Times More Benzene Than Previously Recorded
Benzene is a toxic chemical known to be a carcinogen.
https://www.indianaenvironmentalreporter.org/posts/gas-stations-emit-10-times-more-benzene-than-previously-recorded

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A cena za kWh? Ta v tiskové zprávě nebyla nebo co?

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Jan Horčík

Zatím ne.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

offtopic: Porovnání nabíjecí křivky ID.3 s 58kWh baterií s konkurencí.

Ta nabíjecí křivka je dobrá. U stanic, kde se účtuje za minutu (Karta evway, Ionity ve Francii) se ale projeví výhoda rychlejšího nabíjení u Tesly. Na 150 kW nabíječce (400A) se dobije za prvních 10 minut zhruba 22 kWh (pokud se začne v rozmezí 0-20 %), což při ceně 0,3 € za minutu je 0,14 €/kWh.

Na Ionity je to ještě o něco rychlejší, takže tam se člověk může dostat ve Francii na 0,25-0,3 €/kWh, což může být zajímavé i pro řidiče Tesly -> 0,24 €/kWh je cena na SuperChargerech ve Francii, ale musí se většinou někam sjet. Naproti tomu Ionity je jak šafránu, ale jsou přímo na dálnici a nejsou zatím přeplněné.

Samozřejmě je třeba vychytat jen ten ideální čas, kdy auto nabíjí rychle - tedy zhruba do 40-50 % dle situace.

Nyní se hodně rozšiřují Hyperchargery od Alpitronicu, které ale nedokáží udržet proud na vysokých hodnotách napětí. Takže třeba 150 kW Hypercharger dokáže dodat Taycanu jen 150kW -tedy cca 200A při napětí 700V, takže se žádné urychlení oproti autům s 400V baterií, která umí nabíjet rychle, nekoná. Viz. dokumenty na stránkách Alpitronicu.

Obrázek uživatele Marek_

Slušné. Takže z těch, co tam byly je lepší jenom Tesla 3.

---

Lexus GS 450h Premium

Aha, tak už chápu co znamená u e208 100 kW nabíjení (kterou se Peugeot chlubí), ve finále to je chvilku 95 kW a pak jen 75 kW.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Marek_

To mě taky dost překvapilo, to je bída. Ten ID.3 to drží aspoň do těch 35 nebo kolik procent pěkně na 100.

---

Lexus GS 450h Premium

Těch 100-150 kW nabíječek zatím moc není, spíše jde o princip, výrobci vy měli uvádět spíše nabíjení v km/h (příkon, čas, spotřeba v jednom údaji), to je docela fajn hodnota, která rovnou něco uživateli řekne a tu má Peugeot celkem pěknou 420 km/h, ID.3 490 km/h.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Marek_

Jo, to je dobrá a vypovídací hodnota. Myslím, že EV-database ji uvádí v přehledu, a i pro různě výkonné nabíječky.

---

Lexus GS 450h Premium


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol