Závodní elektromobil Volkswagen ID.R se vrací do Goodwoodu

redakce - 01 Září 2020

Volkswagen Motorsport se zúčastní akce Goodwood SpeedWeek se závodním elektromobilem ID.R.ID.R má v současnosti na svém kontě celkem čtyři rekordy na třech kontinentech: kromě historických rekordů v závodech do vrchu na Goodwood Hill ve Velké Británii a na Pikes Peak v Coloradu (USA) a v jízdě na horu Tianmen Mountain u města Čang-ťia-ťie (Čína) drží také rekord na kolo pro elektromobily na Severní smyčce Nürburgringu (Německo).

ID.R má v současnosti na svém kontě celkem čtyři rekordy na třech kontinentech: kromě historických rekordů v závodech do vrchu na Goodwood Hill ve Velké Británii a na Pikes Peak v Coloradu (USA) a v jízdě na horu Tianmen Mountain u města Čang-ťia-ťie (Čína) drží také rekord na kolo pro elektromobily na Severní smyčce Nürburgringu (Německo).
foto: Volkswagen

Závodní elektromobil Volkswagen ID.R předvede 411 dnů po rekordní jízdě na horu Tianmen Mountain v Číně znovu svou mimořádnou jízdní dynamiku na akci Goodwood SpeedWeek (16. ­­­až 18. 10. 2020).

Protože tradiční akce Festival rychlosti v Goodwoodu a Goodwood Revival musely být zrušeny kvůli koronavirové pandemii, připravili organizátoři nový podnik Goodwood SpeedWeek, na němž se historické závodní vozy setkají s aktuálními vozidly i vizemi budoucnosti.

Třídenní automobilový festival se uskuteční za zavřenými dveřmi. Veškeré dění z něj však bude zprostředkováno celému světu v rozsáhlých digitálních reportážích a mnoha živých přenosech.

Divize Volkswagen Motorsport, která slavila vítězství v uplynulých dvou ročnících Festivalu rychlosti se závodním elektromobilem ID.R o výkonu 500 kW, přijede na jih Anglie s novou výzvou. SpeedWeek se totiž nekoná jako závod do vrchu na Goodwood Hill, ale na závodním okruhu Goodwood Motor Circuit o délce 3,809 kilometru.

„Goodwood je po desetiletí opravdovou atrakcí pro fanoušky motoristického sportu z celého světa. Máme proto velkou radost, že organizátoři přišli i v tomto velmi náročném období s akcí SpeedWeek,“ řekl Sven Smeets, ředitel divize Volkswagen Motorsport.

„SpeedWeek bude jednou z mála automobilových akcí, které se v letošním roce uskuteční, a proto se z této události připravuje rozsáhlé zpravodajství. Můžeme tak milionům diváků znovu předvést fantastický vývoj elektromobility u značky Volkswagen, přestože to tentokrát bude žel jen prostřednictvím televizních a živých internetových přenosů.“

ID.R bude jako sportovní průkopník rodiny ID. doprovázet uvedení modelu ID.3 na trh a světovou premiéru modelu ID.4. Jedná se o první dva sériově vyráběné modely Volkswagen nabízené výhradně s elektrickým pohonem.

První elektromobily speciální edice ID.3 1st Edition, vyrobené v počtu 30 000 vozů, budou předány zákazníkům v září. ID.3 mohou zákazníci objednávat v mnoha evropských zemích od 20. července.

Nedlouho poté bude následovat světová premiéra modelu ID.4. Volkswagen tím potvrzuje své ambice stát se globálním lídrem v oblasti elektromobility. Značka očekává, že do roku 2025 vyrobí 1,5 milionu elektromobilů.

Pro ID.R je SpeedWeek mostem mezi minulostí a současností. Aktuální traťový rekord závodního okruhu Goodwood Motor Circuit platí od roku 1965 a zasloužili se o něj jezdci Formule 1 Jim Clark a Jackie Stewart.

Oba dosáhli v neoficiálním závodě Formule 1 času 1:20,4 min. ID.R již drží historický rekord závodu do vrchu na Goodwood Hill, a pokud by se tomuto závodnímu elektromobilu podařilo překonat rekord i během akce SpeedWeek, byl by nejrychlejším vozem na obou goodwoodských tratích (Hill, Motor Circuit).

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

.

Off. Skoda Enyaq bude velice dobre auto. Nejdriv se mi nelibila ta maska ale zda se, podle fora na insideevs, ze se to vetsine lidi dost libi. A uprime, to auto se asi v Cesku diky cene a chybejicim dotacim moc prodavat nebude. Zato Cesi si z toho delaji legraci kde se da. Coz je nejaka nase snad uz uchylka nebo co.

Uvidíme, mě zatím nijak neoslovil - první plusové body sebral za to, že snad má za tlačítka s vyhříváním oken a doufám, že je tam i vypínání ESP, za možnost umístění clony v kufru dolů pod dno kufru. První mínusové body získal za almarovitost, umístění mastného displaye a k tomu nevyřešené výdechy z palubní desky. Jako zábavný retro detail mi přijde řešení zavírání dveří zevnitř ala první favorit (doufám, že jsem se nepřehl a není to ala Dacia Sandero vzadu)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tak s tou almarovitosti souhlasim. Ale mozna to dost Cechu oceni, nevim.

Asi jo je to teď frikulín

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Kuk

Ale copak, Rimac jim to vylepšil? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

230 V zásufka v novým ošklivým Škoda Maniaku - za mě palec nahoru až na ten zoufalej výkon. :)

https://www.skoda-auto.cz/modely/enyaq/enyaq-iv/enyaq-iv-smart-technologie?detailLayerSlide=0

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jo 150W to se moc nepředali. Aspoň nad tím se v Hondě-e zamysleli a když už ji tam dali, tak rovnou 10x silnější. Zásuvka je fajn, takže díky Škodovko, ale když už ji tam mám, tak proč ji reálně nevyužit. Na 1500W u Hondy už v klidu uvařím pro rodinku :) Ano jde to i po staru na ohni a grilu, ale když už s sebou vláčím +- 70kWh ... Škodovko jestli jsi alespoň trošku simply clever buď i simply power... :)

---

Hyundai Kona 64kWh

Zasuvka 230V nemecky typ. Takove mam doma take. Uz by tu CSN mohli take predelat.

Budte radi za 230V. :-) Ja tu mam 200V/20A jako specialni zasuvku na nabijeni. :-) Evropa je na EV pripravena lip nez Japonsko a USA.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Livee-stationNabíječky elektromobilů Circontrol