Zájem o sdílení aut opět roste o desítky procent

redakce - 04 Květen 2020

Zájem o pronájem aut začal po počátečním propadu způsobeným koronavirovou epidemií podle společnosti Anytime opět růst. Návrat ke stavu před epidemií očekává během května.Proti březnu, kdy byl zavedený nouzový stav, je poptávka po autech u mezinárodní carscharingové firmy Anytime vyšší řádově o desítky procent.

Proti březnu, kdy byl zavedený nouzový stav, je poptávka po autech u mezinárodní carscharingové firmy Anytime vyšší řádově o desítky procent.
foto: Anytime

Koronavirová krize znamenala na začátku výrazné snížení zájmu o carsharing. Zatímco ale zaznamenala po nařízení karantény propad až o 90 %, sdílení aut pokleslo o 42 %. Současně téměř vymizely cesty mimo Prahu.

Ukázalo se, že v době zvýšeného nebezpečí šíření infekční nemoci je přeci jen bezpečnější jet autem než hromadnou dopravou. Zájem o individuální dopravu jako bezpečný způsob dopravy tak postupně roste.

"Přibližně od Velikonoc se začal počet pronájmů každý týden navyšovat a téměř normální stav očekáváme v průběhu května. Současně v posledních 14 dnech vidíme již téměř normální podíl jízd mimo Prahu," říká ředitel Anytime v ČR Milan Beutl.

Sdílet auta začaly i firmy

Anytime v rámci opatření proti šíření koronaviru zavedla pravidelnou dezinfekci vozů několikrát týdně. A jako zatím jediná na trhu dává do každého auta dezinfekci v malé lahvičce pro osobní použití.

V souvislosti s dopady koronavirové epidemie se Anytime začala orientovat i na firemní zákazníky, u kterých zaznamenala rostoucí poptávku. Firmy začaly odkládat koupi nových vozů, podobně jako při předchozí krizi v roce 2009, a právě carsharing je zajímavou alternativou k dlouhodobějšímu pořízení vozu například na operativní leasing.

Carsharingová služba Anytime v současnosti provozuje v Praze 200 vozů Toyota Yaris Hybrid vybavených automatickou převodovkou a parkovací kamerou.

,em>„Tato kombinace výbavy se nám do města osvědčila. Zákazníci oceňují i šetrnost hybridů k životnímu prostředí, která přitom není vykoupena vyblokováním parkovacích míst pro dobíjecí stanice, jako je to u elektromobilů,“ doplňuje Beutl.

Do konce roku chce Anytime zvýšit počet provozovaných aut v Praze ze současných 200 na 500. Vedle osvědčeného modelu Toyota Yaris Hybrid do flotily přibudou vozy vyšší třídy pro jízdy mimo město s rozšířenou výbavou, například parkovacím asistentem nebo adaptivním tempomatem.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Elektroautos: Tank-Chaos an Ladesäulen | Markt | NDR
https://www.youtube.com/watch?v=8VfKk4BfBeo

10 years Nissan Leaf
https://www.youtube.com/results?search_query=10+years+nissan+leaf

To je teda antireklama pro EV. Vzali zase nejhorsi priklady aby to vypadalo co nejhur a odradilo zajemce o koupi EV. Me se v DE nikdy nestalo ze bych nevedel za kolik budu nabijet. A pokud tam ten deda bydli, tak by snad mohl vedet kde co stoji. Info jsou na webu ke kazde nabijecce.

Obrázek uživatele honza.t

Jste mi připomněl jak řadový Český důchodce i bez internetového připojení přesně vi
Ve kterém obchodě mají nejlevnější rohlíky,chleba ,máslo...
Že by to bylo v Německu jinak ?

V autě člověk nemusí mít roušku a riziko nakažení je menší, takže je logické, že lidé preferují auta.

Z jiného soudku, fabrika Tesly je stále zavřená:
https://vtm.zive.cz/clanky/elon-musk-zuri-kvuli-uzavreni-tovarny-tesly-v-bay-area-karantenni-opatreni-oznacil-za-fasisticka/sc-870-a-203716/default.aspx

U nás byla přísná opatření, ale nikdo nezakazoval výrobu ve fabrikách.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Já tyhle auta spíš jen vidím blokovat parkovací místa v ulici.


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.10% sleva na produkty EVmotion