Volkswagen si postaví vlastní síť nabíjecích stanic pro elektromobily

Jan Horčík - 23 Červenec 2020

Skupina Volkswagen podle nejnovějších zpráv připravuje vybudování vlastní exkluzivní sítě nabíjecích stanic.auto elektromobil Audi e-tron Sportback

V první fázi má být exkluzivní síť nabíjecích stanic Volkswagenu určena především pro značku Audi, posléze také Porsche. Kdy a kde má síť vzniknout, případně jaké nabíjecí výkony nabídne, zatím není jasné. Hovoří se nicméně i o doplňkových prodejních a zábavních službách.
foto: Audi

Německý magazín Spiegel přinesl informaci, že koncern Volkswagen připravuje v rámci projektu nazvaného Artemis vybudování vlastní exkluzivní sítě nabíjecích stanic pro elektromobily.

Údajně má jít o luxusní nabíjecí stanice určené pro exkluzivní značky - zpočátku tedy především Audi a Porsche. Není jasné, zda k síti nabíječek dostanou časem přístup také další značky VW nebo dokonce konkurenční automobilky.

Jinými slovy, Volkswagen chce vybudovat to, co už řadu let provozuje Tesla pod označením Tesla Supercharger. A má díky tomu před konkurencí obrovský náskok.

Síť nabíječek Artemis má naopak dát "Vorsprung" značce Audi, která se sloganem "Náskok díky technice" řadu let pyšní. V tomto případě ale ani jedno nedává smysl, protože Tesla má už dnes náskok déle než sedmi let.

Volkswagen má přitom už dnes podíl v celoevropsky budované síti ultra-rychlonabíječek Ionity. A ta cenou za nabíjení i výkonem poměrně dobře odpovídá "exkluzivnímu" řešení určenému primárně pro majitele luxusních elektromobilů.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off
Recenze
Autokefír testuje prodejní model iD3.
https://youtu.be/XZxAeMBtoSg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Off:Tak bohužel Citigo trpí rapidgate také, dnes ověřeno při 4. nabijeni rychlost max. cca 14kW....a to je nějakých necelých 29 st. C. .. asi to sem nepatří ale je tu děsná nuda u toho stát :-D

Pokud vas nudi stat u nabijecky, kupte si PHV :-)
Vcera jsem se dival na Bjornovo live video jak nabiji s Mini Electric. A mel kameru namirenou tak ze byly videt dalsi 3 nabijeci mista kde nabijela 3 auta a jedno na zacatku cekalo na slot. Prestoze mam ev rad tak najednou, nevim proc, jsem se na to dival ocima "neevfandy" a dosla mi ta absurdita toho pocinani. Misto aby se jelo, tak se nabiji. Clovek se pak nedivi proc to petrolheadi "nechapou".

I kdyz mit Leaf chlazeni baterie tak ho uz mam asi taky. A nebo kdyby Tesla stala min chechtaku.

Jen muj postreh, porad EV fandim.

Copak pro tebe ale dovedeš si představíš tu hrůzu když tam přijede někdo s normálním-rychlým nabíjením a sám by nabil dostatečně za 10-15 minut a musí čekat i víc jak 1/2 hodiny než něco nabije ten s tím e-citygo!

Já už to zažil ale naštěstí jsem nespěchal a tak jsem to mohl dát na na AC.

Tato EV budou brzdou na nabíječkách a pro elektromobilitu u nás, pokud budou tito řidiči často nabíjet na rychlo nabíječkách.

uff

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 14 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

No a tohle majitel spalovaku neresi. Dalsi z duvodu proc si asi nekoupim Leafa (Disclaimer-nikdy nerikej nikdy=NNN). V Japonsku je vetsinou na nabijecim miste jen jeden stojan, na dalnici obcas dva, ted prvni misto, SA Ebina u Tokia ma dokonce tri, z toho dva 90kW (v Japonsku ultrarychle). Na dalnici je nabijeni omezeno na 30 minut! No a ted kdyz pojedu v lete s uvarenou baterii, tak muzu nabijet treba taky vykonem jen 18kW. Takze za pul hodiny nabiju 9kWh. Na to mozna nedojedu ani k dalsi nabijecce. A pokud budou prede mnou cekat jen treba 2 auta tak to bude zalezitost na 90 minut. A za tu dobu nabiju 9kWh! To je prece silenej sadomasochismus. Ono i kdybych nerapidgateoval tak ten 30-minutovy limit je sileny omezeni. Tolik k zaostavani EV infrastruktury v zemi vychazejiciho slunce.
Letos tu zacne Porsche s ABB isntalovat myslim 150kW nabijecky pro Taycana. Ale nevim jestli je bude moct pouzit kazdy.

Tak já poukazoval na malou (ale aslepoň nějakou) infrastrukturu nabíječek u nás ale hlavně na to, že vyrábět EV, která mají nabíjecí výkon do 80% menší jak 30 kW je vopruz a jen to brzdí rozvoj elektromobility. Přesně to ukazuje tvůj příspěvek a to elektromobilitě fandíš, teď si představ, že toto pochopí nebo pozná ten co ji nefandí a koupí si třeba e-Trona. Pak tam bude čekat až někdo s pomalým nabíjení nabije alespoň něco za cca 1 hodinu!
Rozhodně je potřeba stavět více nabíječek na jednom místě nebo alespoň v jednom městě.

Tesla to dělá zase dobře.

Určitě by pomohlo do EV dávat standardně a minimálně 3fázové nabíjení 11 nebo 16 kW a u některých i 22 kW.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 14 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Vopruz to určitě je, ale nemyslím si, že by to mělo brzdit rozvoj elektromobilů..
Největší brzdou v čezku je jednoznačně cena...
Naštěstí ten rozvoj EV nezáleží ani z 1promile na vývoji v čezku...
To samé platí i pro OZE..
Pro mě samotného by bylo nabíjení na jakékoliv veřejné nabijecce vopruz...

Tak ho trefi, to je jasny.

No naštěstí nás je jen pár takže než se začneme u nabíječek mačkat ještě to potrvá...

To je zatim vyhoda.

Právě proto bude moje další auto pravděpodobně zase PHEV. Asi Prime.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Zajímavé, díky za informaci! Můžete přidat podrobnosti - jde o dálniční cestu, kolik už jste ujel, kde nabíjíte a jakým způsobem/výkonem?

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Trasa 582 km, 80% dálnice, 120km/h (dle navi 110), průměr 75km/h, klima 21 st.C.

1. nabíjení 32´/14,4 kWh (průměr 27,0 kW) 30-75%
2. nabíjení 29´/14,0 kWh (průměr 28,9 kW) 20-65%
3. nabíjení 20´/10,4 kWh (průměr 31,2 kW) 20-50%
4. nabíjení 41´/11,5 kWh (průměr 16,8 kW) 30-65%

ráno start za studena v 5h, po poledni teplota cca 29 st.C.

spotřeba dle PP = 12,3 kWh

spotřeba naměřená: 11,5+10,4+14+14,4+27,5=77,8kWh/582km = 13,4kWh

Ja som svoje Citigo ešte nikdy na DC nenabíjal, tak neviem ani nabíjaciu krivku, nenašiel niekto krivku na webe ?

ohľadom citigo rapidgate - prebiehal včera test 1000 km na eUp po Slovensku, bude tam nejaké spomalenie alebo tak citigo nabíja normálne ?

https://teslaclub.sk/forum/všeobecné-fórum/technicky/56681-elektroautom-okolo-slovenska?p=58951#post58951

Priemerný výkon nabíjania:

1. nabíjanie 35 - 85 % 18,6 kW
2. nabíjanie 01 - 80 % 28,3 kW
3. nabíjanie 16 - 80 % 22,9 kW
4. nabíjanie 05 - 65 % 17,7 kW
5. nabíjanie 10 - 60 % 20,9 kW
6. nabíjanie 16 - 45 % 19 kW

Celková energia získaná nabíjaním
97,08 kWh.

Je tam velké zpomalení, např. při posledním nabíjení v pásmu 16-45 % se při studené baterce dostanete pohodlně nad 30 kW.

To pásmo je důležité, protože např. první nabíjení 35-85 dost zkresluje, protože nad 70% už rychlost dramaticky klesá i při běžných teplotách.

Aby bylo možné udělat relevantní test muselo by se nabíjet vždy od stejné úrovně vybití baterie např. 15-65% a několikrát po sobě a sledovat průměrnou rychlost.

Baterka v Citigu zvládá až cca 37 kW pokud je ale přehřátá tak spadne během chvilky někam třeba k 15 kW, pokud ne tak se drží mnohem déle.

to posledné nabíjanie bolo práve na pomalej DC nabíjačke (oficiálne 25kW ale podľa parametrov menej), ktorá to mohla mať maximum a teda to zrovna nie je nespochybniteľný údaj a tie predchádzajúce priemery sa Vám vzhľadom na vysoké konečné % zdajú spomalené alebo to môže byť ok ?

Ano je to zpomalené vemte si:

4. nabíjanie 05 - 65 % 17,7 kW

oproti

mému 2. nabíjení 29´/14,0 kWh (průměr 28,9 kW) 20-65% které by mělo být pomalejší oproti nabíjení z 5% (protože se startovalo z vyšší úrovně nabití ale je tam stejná cílovka takže to lze porovnat)

a přitom je tam výkon o 11 kW vyšší.......

jde také o to zda auto jen jezdilo nebo i někde stálo - např. já jsem mezi 2. a 3. nabíjením stál cca 2h, proto 3. nabíjení je ještě dobré.

Díky za informace. Primárně zjevně auto do města.

Obrázek uživatele Kuk

No tak to je smutné. To nemá kapalinou chlazenou baterii?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Bohužel ne a evidentně ani vzduchem, protože jinak by se plynulou jízdou schladila...

Já to říkám furt, že ti kluci z Asie blbý nejsou (Kia, Hyundai), kapalinou chlazené baterie Li-Pol, minimální ztráty při nabíjení, tepelné čerpadlo (poslední dvě věci nemá ani Tesla), no ještě se má svět čemu od nich učit.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Josefe, kladete přílišný důraz na, sice vžité, ale chybné, označení Li-Pol, které ale samo o sobě vůbec nic neznamená.

Nechce se mi to vypisovat dle technického slovníku, všichni víme o co jde a proč je Kia a Hyundai používá i přes jejich vyšší cenu.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Já to třeba nevím a ani nevím, jestli mají vyšší cenu než nějaké jiné "lipolky" (třeba ty v Leafu) nebo "nelipolky", ať už je to cokoliv. Takže klidně vypisujte, ať se my, co tomu vůbec nerozumíme, něco dozvíme.

Li-Ion polymerový (Li-Pol) akumulátor používá namísto tekutého elektrolytu elektrolyt pevný. Katoda se­stává z oxidu lithia a kobaltu nebo z oxidu lithia, niklu a kobaltu. Anodu tvoří sloučeniny grafitu. Stejně jako u typu Li-Ion je jmenovité napětí 3,6 V.

Lithium polymerové baterie jsou lehčí, v porovnání s typem Li-Ion je typ Li-Pol při stejné kapacitě asi o 10 až 15 %, ale o 10 až 20 % objemnější.

Na rozdíl od běžných Li-Ion fungují bezproblému až do -15°C, tedy nemají efekt pomalého nabíjení jako má řada dnešních aut.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Gratuluji, právě jste potvrdil, že nevíte vůbec nic.

A budete tak hodny a popisete nam tu technologii Vy?

Tady je takový ucelený popis NCM (NMC) polymer baterií, které se používaly v minulosti a používají dnes v inovacích NMC 111 až NCM 811. Se solid state, které se dnes týmy snaží vyvíjet, to opravdu nemá nic společného, co tady plácal ctirad.

http://cii-resource.com/cet/FBC-05-04/Presentations/BMF/Cheng_Peter.pdf

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Technologii čeho? Technologii výroby placaté li-ion baterie, pro kterou se vžilo marketingové označení li-pol? Tu neznám, protože to není můj obor. Ale rozhodně to NENÍ solid state baterie ani to nijak nedefinuje její parametry jako je hustota energie, chemie na elektrodách, rozsahy napětí, teplot nebo proudového zatížení. Jediný definující parametr je právě ona placatost.

Například "lipolku", co máte ve svém mobilu byste určitě nechtěl mít ve svém elektromobilu, protože byste jí během tří let odepsal a při malém poškození by to auto poslala na měsíc.

Vím, že ty baterie používám 3 roky a fungují podstatně lépe než Li-Ion a to mi ke štěstí stačí.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

A ještě v tom tancujete.

Semisolid? Uplne pevny elektrolyt to jeste neni, aspon myslim. Ale i tak me to prekvapilo.

Psst. To se nebude teslistum libit :-)

Obrázek uživatele Jolinar

Mate pravdu, nelibi se mi to jelikoz je to lez.
Model Y ma tepelne cerpadlo.

Jo jen v USA, Musk se probral po letech a něco musel okopírovat, protože TM3 žralo energii v zimě jako prase :) Kia to má ve všech modelech už 6 let.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Ale jděte. I Xko má zimě s topením pořád výrazně lepší spotřebu na 100km než konkurence. Ale samozřejmě TČ by by mělo být dnes standard, protože když už je tam jednou klima, tak je to konstrukčně skoro "zadarmo".

Počítám že je to stejný. Aspoň e UP aktivní nemá.
https://insideevs.com/reviews/341669/bjorn-nyland-gives-us-the-lowdown-on-the-vw-e-up/

Obrázek uživatele Kuk

off

Herbert Diess: VW se zapojil do závodu o robotaxi spolu s Fordem. Mno.

Opět si neodpustil kváknout slovo leader... Zbožný přání. Ještě ani nerozpohybovali svoje rezavějící elektroplechofky protože selhali s programováním a už se viděj jako lídři v robotaxi. 2022 už chtěj vozit lidi v Quataru pomocí Buzz robotaxíků. No to mě pos3er. :))))

https://www.linkedin.com/posts/herbertdiess_aid-autonomousdriving-qatar-activity-6685134805685829632-ZLMN

- strojový překlad -
"Závod o robo-taxi začal! A jsem si jistý, že Volkswagen AG je na to dobře připraven.
Společně s naším partnerem Ford Motor Company integrujeme #AID tým Reinhard Stolle volkswagenu do Argo AI provozu, abychom vytvořili lídra v rozvoji #autonomousdriving.
Tento týden jsem mluvil s generálním ředitelem Argo Bryan Salesky ve videohovoru. Motivace je vysoká. Práce na globální platformě pro autonomní řízení již probíhají – napříč kontinenty.
Rozhodující otázka v závodě: Kdo bude první, kdo uspěje v tom, aby jejich vozidla řídila bezpečně autonomně? S flotilami robo-taxi a doručovacích služeb by se pak mohla v příštích letech stát ekonomicky lukrativní. To by také otevřelo nové příležitosti pro našeho poskytovatele MOIA hnacích služeb
Prvním milníkem je "Katarský projekt mobility": Chceme poskytnout flotilu robo-taxi, na základě ID. Buzz [Concept Car], pro největší sportovní událost na světě 2022 v #Qatar."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Já bych v této aktivitě VW viděl velký přínos pro odvětví, bez ohledu na to jak ta jejich síť bude vypadat. Již dnes je a zejména v blízké budoucnosti bude zcela zásadní problém nabíjecí infrastruktury v distribuci elektrické energie k hlavním tahům. Některé země již dokázaly na distribuční společnosti nějakým způsobem "zakleknout" (Norsko), aby začaly problém řešit. Jiným se to nedaří (ČR). U nás je krásně vidět že ani ČEZ Prodej proti ČEZ Distribuci nemá žádné páky. Nicméně když do tohoto vstoupí VW, potažmo Škoda a postěžuje si vládě, resp EU, že kvůli tomu nejdou vozy na odbyt a budou propouštět, tak věřím, že se to může konenčně začit řešit i u nás a že konečně začnou v ČR růst +5MW přípojky u hlavních tahů jako je nyní zcela běžné v Norsku.

Obrázek uživatele Kuk

Souhlas jsou to důležitý kroky, které pomůžou rozpohybovat zatuhlá soukolí ve státě.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

Skupina Volkswagen zjistila, že se bez nabíjecí sítě špatně prodávají elektromobily? To celkem brzo. Ta závislost na třetí straně, která možná něco někde postaví je asi blbá.
A regionálním politikům se moc stavět nechce, neb v tom nevidí prioritu voličské většiny.
Takže jak postavit v centrech měst, kde auta stojí nabíjecí infrastrukturu?

Obrázek uživatele Anonym123

to nakože kúpim koncernové auto, v zmluve bude postavenie nabíjacej stanice "v mieste?"
alebo ich budú stavať v oblastiach, kde sa tie autá sústreďujú/predávajú/pohybujú/...

píše diskutér že nie 10, ale iba 7 rokov- - do času od úmyslu po uvažovanie ako ich nakresliť ...
samé sarkazmy!

Síť nabíjecích stanic měla smysl, když ještě neexistovali veřejné. Veřejné se postupně budují a vlastní síť tak bude postrádat za pár let smysl. Nicméně určitě na ně dostanou dotace a o to jim jde.
Místo vlastních nabíječek by měli spíče investovat do vývoje baterií. To je nyní nejdůležitější. Číňani do nich plánují hodně investovat a už nyní mají baterie tak dobré, že i pro Teslu není problém dát jejich baterky do svých vozů v Číně - viz CATL.

ta sit nedava smysl jen pokud bude uzavrena jen pro Audi a Porsche, pokud ji casem otevrou pro vsechny BEV, tak to proste bude normalni sit nabijeceke jako kazda jina a s potencialem normalniho dalsiho businessu

u Superchargeru to smysl dava jen diky tomu ze je ted nejvetsi a byla prvni sveho druhu, casem az vznikne pretlak nabijecek, tak by take nedavala coby uzavrena asmysl a casem by zacala prodelavat, ridici i Tesle by casem sli za levnejsim a mozna i rychlejsim resenim, tak jako se tomu stalo treba v nekterych krajinach s Ionity, kdy nekde i ridici Tesel po urcitou dobu kvuli cene preferovali spise Ionity a ne Superchargery, vsechno je to jen o cene

s tim ze na to budou asi mit dotacni tituly se da jen souhlasit, koncern bez dotaci nema sanci, tam jsou i "oddeleni" ktera se na dotace primo soustredi a ze jde o radove vyzsi tisice lidi

Obrázek uživatele PaRi

Ve chvíli kdy to zrealizují, tak, v této oblasti, jen srovnají krok s Teslou 2020. Chce se mi plakat.

Připomíná mi to mé šachové partie s otcem... jak takž dorovnám v jednom koutě šachovnice a on to má rozjeté na dalších 5 místech. :-/

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (8800 km)

Škoda že nechce Škodofka. Nabíječky v Mladé Boleslavi jsou za závorou jen pro vyvolené pro manažery.

Ono je také důležité si uvědomit, že VW teprve CHCE - ještě ani nekopli do země. Vybudovat takovou síť není otázka týdne. To sedmileté zpoždění je jen teoretické - za předpokladu, že by teď luskli prsty, a zítra měli síť hotovou.
A navíc, zatím se jen spekuluje co vlastně Tesla na "battery day" představí, ale pokud by se vyplnili jen ty optimistické (ne super optimistické) předpovědi, tak zase ostatním o kus poodskočí.
Suma sumárum, teď má Tesla náskok tak cca 10 let, a od října může mít i 12 a víc.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

"náskok", který je 10 let za Teslou, podřadní šášové, asi smysl pro humor či blbost :-D

Obrázek uživatele Lífáček

Dobrý den.
šášové jste oba.
Kolik SCH Tesla je za těch 10 respektive 7 let v České republice a prosím nepřehánět.

---

60 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

To ti reknu presne. Nekonecnekrat vic nez jakakoliv jina automobilka. To ti nestaci?:)

Obrázek uživatele Lífáček

Ne, nestačí.
Kdyby nebyly jiné nabíječky, tak si Tesla v ČR ani neškrtne.
To je argument a ne blábol o 10 letém náskoku.

---

60 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

Líbí se mi slovo kdyby.....

Az postavi nejaka jina automobilka po celym svete16 000 supegchargeru, dej mi vedet. Nez se toto stane tak ma Tesla nad ostatnima naskok. Zacala je stavet v 2013, takze ma momentalne 7 let naskok nad ostatnima. A muzes se stavet treba na hlavu ale to jsou fakta.

Ale vždyť už Vám tu psali, že SCH není určen ke každodennímu ježdění, ale když s Teslou cestujete.
Jezdit dennodenně nabíjet na SCH by se i ukrutně prodražilo. 90% nabíjení realizuju doma z pětikolíku - (což dává s Teslou denní rádius cca 200 km - tam i zpět - což je pro dost velkou skupinu lidí tří až čtyřdenní nájezd.
SCH jen dává Tesle "náskok" při cestování. Dělá z Tesly co se dojezdu týče auto plně ekvivalentní auto fosilům.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Lífáček

Tak ještě jednou, proč vozy Tesla nabíjejí na veřejných stanicích, když mají 10 let náskok v tovární síti.
Podle toho, co píšete, tak ten náskok je na dvě věci, na prd a na h...o.

---

60 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

Zkousel si nekdy s tim svojim srotem Leafem jet pres celou evropu? Az to zkusis, tak ryhle pochopis jaky ma Tesla v siti SCH naskok.

Obrázek uživatele Lífáček

2x za rok jezdím Itálii a pohoda.

---

60 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

zkust to jizni spanelsko, to se ti bude libit jeste vic :D

Obrázek uživatele Lífáček

A je zajímavé, že třeba v Alfi Itálie cucá u jediného stojanu ABB auto Tesla a přitom 50 m vedle je 12 pozic SCH Tesla.

---

60 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

Co je na tom zajímavého? - klidně dotyčný může mít ABB levnější než SCH (když se musí platit)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Lífáček

Píši to opět, k čemu je 10 letý náskok, když není využitý a stojí u ABB dvojnásobnou dobu!!!

---

60 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

Tak ale si natvrdly nebo jen troluješ? Tesláci mohou BUĎ nabíjet pomalu na těch zaprděných ABB, pokud nespěchají a chtějí to mít levnější NEBO pokud spěchají mohou nabíjet 200kW na SCH. Je důležité mít obojí. Bez těch SCH by Tesla měla poloviční užitkovou hodnotu, protože by se nedalo cestovat na větší dálky stejnou rychlostí jako to zvládne diesl srackomet.
Dokáže toto tvůj mozek pobrat? Nebo stále budeš mlet o tom, že si viděl někde nabíjet teslu na ABB tak proto musí být SCH k ničemu. Řikají ti něco termíny jako implikace, korelace? Jaké máš vzdělání? Lidem jako ty se musí zdát, že hasiči sou pěkní žháři, že? Skoro pokaždé když vidíš hasiče, tak někde hoří! Hajzlové! :D:D:D:

+ 10000000
:-))))))

Až se bude psát rok.... pardon až se Tesla tak rozšíří a dojde k letnímu sobotnímu stěhování národů - pardon týdenních rekreantů do jižních letovisek, tak i 20 stojanů bude málo.. obecně pro řadu lidí je potřeba pocit, že můžou...při cestování je to pro pohodu velmi důležité -aby dotyčný věděl, že tam a tam může (nemusí, ale může) bezpečně rychle a garantovaně nabít.

Jestli je to náskok měsíc nebo deset let je fuk, podstatná informace je, že bez fungující infrastruktury je emobilita dále než od komína za roh zbytečnost a jezdit po eu s tím, že má člověk u sebe víc karet k nabíjení než supermarketová bojovnice slevových karet do krámů, je pro většinu lidí neakceptovatelný.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Kamarád s novou TM3 za 4 měsíce nebyl ani jednou na SCH, nabíjí zásadně zadarmo na nabíječkach prodejen potravin a cerpackach MOL. Prý ho na SCH nikdo nedostane, no ne každý tu síť potřebuje nebo považuje za výhodu.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

No to nikdo netvrdi, ze kazdy kdo vlastni teslu SCH vyuzije. Nicmene kazdy kdo vlastni Teslu ma tu moznost je vyuzit, zatimco kdyz vlastnis Leafa tak tu moznost proste nemas. Nicmene az ten tvuj kamarad zkusi jet misto do lidlu do spanelska tak se bez SCH neobejde a nabijecky u Tesca mu budou k prdu.

Autem do Španělska jezdí asi málokdo, nicméně on má letenky zdarma, takže nad 400 km všude létá :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

uzasne ekologicke....este ze si preto kupil Teslu.

---

always full never fuel

On si nekoupil Teslu kvůli ekologii, to asi málokdo, opravdový ekolog by si auto přece nikdy nekoupil.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

tak to je velmi zla uvaha. Ten, kto potrebuje cestovat a chce byt ekolog, hlada altenrnativu. Tou je asi ako najlepsie riesenie ojazdeny elektromobil. A aj ta nova Tesla bude po par rokoch vyrazne lepsia ako tie nezmyselne lacne a bezplatne lietania krizom krazom po Europe na kavicku, alebo kvoli selfie :)

---

always full never fuel

Ekolog ať jezdí vlakem, autobusem a pěšky, to je jeho povinnost, jinak si na ekologa jenom hraje.
No nevím, kdo létá na kávičku a selfie standardními linkami, to je spíš tortura než cestování a on je pilot, takže jaksi mu nic jiného nezbývá :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

.

Doma pres noc (nebo kdy spite) nabijete na 70 - 80 % baterie a pokud nepotrebujte delsi dojezd, zase nabijete doma. Pokud potrebujete delsi dojezd, tak Vam auta s rychlym nabijenim na nabijeckach omu uzpusobenych umozni nabit stovky km za male desitky minut, takze takova spojita (ve smyslu, ze z jednoho uzlu dojedu do druheho s pulkou baterky, duvod jiste vite, prip. dovysvetlim) sit nabijecek Vam umozni plnohodnotnou nahradu spalovaku i na delsich cestach, nez jsou v dosahu jednoho nabiti.
Konkurence se spoleha na verejne nabijecky, ktere jsou ale vesmes s vykonem 50 kW, coz nenabije stovky km behem malych desitek minut, nebo neni sit spojita (Ionity).
Z meho pohledu je 10 let naprosto prehnanych, ale filozofii BEV pochopili i pred vice jak 10ti lety, coz nektere automobilky nechapou dodnes. Ale pausalne se to vzit neda.
A pro nabiji Tesly na verejnych stanicich je dano jedna cenou a druhak treba nepritomnosti SCh na trase, kam jedu (a ta trasa muze byt treba na hrane nebo tesne za hranou dojezdu), takze pomalejsi nabiti nevadi.

To, že si 90% případů vařím doma, a mám VIP kartičku se najíst u McDonalda, neznamená, že nemůžu zajít do KFC.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Tezko rict. Asi protoze muzou? On SCH neni na kazdem rohu a dojez Tesly neni nekonecny.

Obrázek uživatele ozana

ČR není pupek světa.

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Obrázek uživatele Lífáček

To není, ale žiji zde.
Je zajímávé, že Tesly okupují s redukcemi veřejné nabíječky, protože SCH Tesla jsou, mimo pro pár jedinců, nedostupné.

---

60 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

Superchargery ale nejsou určené na každodenní nabíjení... primárně na cesty a v Evropě snad není místo kam by Tesla nedojela přes tuto síť

---

BMW i3 60Ah - 43.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Lífáček

Co to blábolíte, SCH jsou právě určeny na normální provoz auta.
Kolik majitelů vozů Tesla denně cestuje po Evropě a kolik po ČR?

---

60 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

ty SCH jsou taky 100-300 km od sebe a pokud budete někde mezi tak budete jezdit 50-100 km nabíjet ? se proberte !
a to vubec nepíšu co to casem udela s baterkou

---

BMW i3 60Ah - 43.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Co si predstavujete pod pojmem "normalni provoz auta"? Je to denni pouzivani (jezdeni do prace, vikendove vylety po okoli), nebo provoz, na ktery je clovek zvykly z fosilu?

Obrázek uživatele Lífáček

Normální provoz je potřeba se v okolí svého bydliště někam dopravit. Ta vzdálenost je individuální a proto si lidé pořizují EV s různým dojezdem.

---

60 000 Km Leaf II, 20 000 Km Leaf 24

Za predpokladu, ze si clovek poridi auto, ktere mu vystaci na cestu do prace (pokud tam nemuze nabit, tak i na cestu z prace) v zime, tak pak SCh je v "normalnim provozu (> 400 km kazdodenne)" jen pro obchodaky a i v taovem pripade to muze byt docela opruz (tusim, jak obchodaci bojuji s kazdou minutou). Takze mi z toho plyne, ze SCh neni uplne pro normalni provoz, teda pokyd zrovna neni v miste, kde obedvate a zdrzeni 30 - 45 minut neresite. Michelin je se svym najezdem a toleranci k casu nabijeni na delsich cestach docela extrem ale, co vim, ani on denne na SCh nenabiji.

Denní nabíjení baterie SCH tak akorát způsobí, že baterka rychle odejde. Čím častější nabíjení velkým příkonem, tím pro baterii horší

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Muj selsky rozum rika, ze tam vstupuje vic faktoru - chemie baterie (tj.odoslnost na nabijeni vysokymi proudy), velikost baterie (zmensuje C - pomer mezi kapacitou a vykonem) ), chlazeni baterie - zadne, klimatizaci, kapalinou = rovnomerne kazdy clanek na stejnou teplotu), uroven od kolika do kolika procent (co tedy vice vyhovuje chemii) nabijim (laicky si myslim, ze baterce mene vadi rychlonabijeni 15 - 50 % nez 5 - 80 %), k tomu se vztahuje i delka takoveho rychlonabijeni. Obecne se to tak da rici, ale pokazde to kazde nabijeni snizi cyklovatelnost o jiny zlomek procentniho bodu

Pavlíku, nerad Ti to připomínám, Ty ses ale se selským rozumem nepotkal. Čus, bus, Dlaždič.

Samozřejmě záleží na kapacitě a serioparalelním zapojení článků baterie. Je jasné že 50 kW příkon na baterii 30 kWh a 90 kWh je velký rozdíl. Každopádně je odzkoušeno, že denní nabíjení baterie 30 kWh na DC 50 kW ji bezpečně ještě v záruce odpraví.

Jak píšete, v zásadě je ideální nabíjení v rozsahu 30-60% kapacity baterie, pak může baterie dosáhnou až 4000 cyklů.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Z Vasi reakce me hned napada otazka a budu rad, kdyz napise svuj nazor vic lidi.
Kdyz mam BEV s dojezdem n hrane sveho najezdu, co je pak pro baterii lepsi?
1) nabijet denne na 100 %
2) nabijet na 80 % s tim, ze si behem dne (treba kdyz ma baterka 30 %) nabiji 20 % na rychlonabijecce?

Obrázek uživatele ozana

Nejhorší je nabít na 100% a nechat ji v tom stavu po dlouhou dobu. Pak nabít na 100% a hned jet a o kousek lepší nabít na 80% a pak dososat dle potřeby.

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Tak tohle bude Tvoje stará určitě ráda řešit, BTC blbe.

Budete se divit, sle nektere zeny maji mozek a neboji se ho pouzivat. I "hloupe" prani vyzaduje jeho soucinnost. Neni to jen narvat pradlo do pracky a dat vyvarit.
To ze jste se s takovymi zenami nesetkal neni nas problem. :-)

Pavlíku, fakt to chceš vědět? Víš co je nejlepší úplně ze všeho? Nejlepší je normálně žít ! Ne žít pro to, abys optimálně nabil baterii, Ty nablblo.

10 zas nie. Ja pocitam, ze iba nejakych 7 rokov.

:) počítáš i tam software, který je teď katastrofální u VW a u elektro aut stežejní?

Nie, nepocitam, lebo nie je co. Ziadny SW som este nevidel :)

Tak to doporučuju číst zprávy :-)


e-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?