Volkswagen možná postaví v USA další továrnu na výrobu elektromobilů
V roce 2018 prodala značka Volkswagen 50 000 aut do zásuvky. Do sedmi let to má být 20x víc, a tak musí koncern připravit výrobní kapacity.
foto: Volkswagen
Každé 125. auto prodané pod značkou Volkswagen v roce 2018 bylo do zásuvky. Z celkem 6 244 900 vozů to představuje 0,8 %. Meziročně jde o 13% nárůst. Celkově koncern Volkswagen (včetně ostatních značek jako je Škoda, Audi, Seat a další) v roce 2018 prodal rekordních 10,83 milionu aut.
Pro zajímavost, u Audi to bylo 1,81 mil. vozů, Porsche 256 000 vozů, Škoda Auto 1,25 mil. vozů, Seat 517 600 vozů. V roce 2018 pocítil Volkswagen nepříjemné snížení prodejů v USA a Číně.
Do roku 2025 má být až čtvrtina prodávaných aut koncernu Volkswagen elektromobily. To je důvod, proč Volkswagen postaví v Číně nové vývojové centrum pro elektromobilitu a robotická auta, chystá výrobu tří modelů elektromobilů na platformě MEB v americké továrně Chattanooga a k tomu navíc uvažuje i o stavbě dalšího samostatného závodu v USA exkluzivně určeného pro výrobu elektromobilů.
V Americe si koncern potřebuje vyspravit reputaci, ať už kvůli (pomalu utichající) aféře dieselgate, nebo kvůli nejnověji hrozící celní válce s EU. Je to ostatně i jeden z důvodů, proč Volkswagen aktuálně navázal globální alianci s Fordem.
Ve Spojených státech se proto mají vyrábět elektromobily Volkswagen I.D. Crozz, Volkswagen I.D. Buzz/Volkswagen I.D. Buzz Cargo a nejspíš také Volkswagen I.D. Vizzion, případně zatím neodhalený elektrický model (SUV?).
V čínské Šanghaji už se nová továrna na elektromobily Volkswagen staví (nejspíš není náhoda, že tamtéž ji buduje také Tesla). Pro Evropu se pak uvažuje o gigatovárně na výrobu baterií.
Možná budou v roce 2025 prodávat elektrický up s 37 kWh baterkou.
Určitě ne.
Ten je v prodeji letos, a při dnešní rychlosti vývoje elektroaut není šance, aby vydržel ve výrobě v této formě celých 6 let.
Byl jsem se zeptat u dealera volkswagenu, a bylo mi řečeno, že letos ho určitě prodávat nebudou, snad kdybych se spokojil s baterkou 18 kWh.
Už je to tady e-up s baterkou 37 kWh nebude :
novinky.cz/auto/495305-nejlevnejsi-mala-auta-nemohou-byt-elektricka-tvrdi-volkswagen.html
S baterkou 37kWh možná bude, ale nebude levný.
ecotaxiolomouc.cz
I ty optimisto :-))
Už jen EV, najeto 150 tisíc km.
.
Už jen EV, najeto 150 tisíc km.
šmarjá kdo nás to furt votravuje "Volkswagen možná " ??
Volkswagen možná tak dízlblejt !! Volkswagen možná tak nasrrrr :))))))))
Možná.
Pak máš ovšem taky v tom článku, že VW už staví továrnu jen na elektroauta blízko Tesly v Číně, a v USA rozšiřuje svou stávající továrnu, aby tam rychle vyráběl kvůli možným clům elektrické modely ID i přímo v Americe.
Tak té supér a kdy začne VW stavět giga baterkárny? Protože jinak se jim taky může stát, že budou muset ty svoje prázdný plechofky předělávat na šlapací autíčka protože nedostanou baterky od dodavatelů jako se jim to stalo už teď s Audi etronem :))))
Bez vlastních gigatováren bude asi dost problém dodat ty plánovaný miliony aut co budou údajné za hubičku :)))
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
50 stojanu Tesla supercharger Shanghai.
Tesla world biggest Supercharging Station in Lilacs International Commercial centre, Shanghai China
https://www.youtube.com/watch?v=v2Q0MDtFCHc&app=desktop
....
Kde a kolik jich ma VW?
Skoro jako u nás v nákupáku !
Paráda.
Už jen EV, najeto 150 tisíc km.
Ten slavny VW ID bude 4100mm dlouhy nebo spis kratky. To je o 15 cm kratsi nez Golf a ten je uz maly. ID bude asi o 16mm delsi nez Renault ZOE. To si delaji srandu. Tesla 3 je o 60 cm delsi a VW machruje, ze to bude Tesla killer. Zoufalci.
Čumákovitá Tesla 3 je ve skutečnosti vhodná v EU maximálně tak na německé dálnice pokud po nich jezdíte rychle a velké dálky.
Jinak pro všechna evropská města a snadné parkování bude lepší ten VW ID se srovnatelným vnitřním prostorem při ušetření 60 cm délky.
Tesla 3 je 4693mm a Octavia 4670mm. Vas argument je hodne blby.
Vyloženě pitomý :)))
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
A co to má společného s tou tradiční americkou čumákovitostí, kdy USA modely mají na svou délku v 90% případů daleko horší vnitřní prostor než auta navržená v Evropě?
Plus Octavia v dízlu se v EU jaě řadí mezi typické dálniční modely.
Tesla 3 nema s klasickym americkym bourakem nic spolecneho. Tesla ma kratky cumak a urcite tam nema smradlavy osmivalec. Jake mate auto? Fabii?
Přijde mi to jako včera, kdy nám trojkový golf kombi přišel velký jako stodola.
Jéžiš to si předtím jezdil v maluchu nebo hadraplánu? Golf bylo vždycky malý auto, ať už kombi nebo ne. Normální velký auta byly Pasáty, Omegy, Mondea apod. verky. Opravdu velký byly Senátory či moje R25 či ta kombi skříň od Citroena. To bylo normální. Ale chápu, že lidi co si mysleli že jejich felda je Golf tak pro ně Ochcáfka byl Pasát i když byla na podvozku Golfu :))))
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Normálně velká auta to byly, ale rozhodně ne v té době a na našich silnicích. Leda byste byl z vexklácké rodinky.
A od té doby roste jako z vody, každá generace je delší, širší, vyšší.
Vzpomínám si, jak jsem na jižní Moravě pochválil známému nového Passata.
Ses zbláznil, byla reakce, dyť by mňa tu všeci zežrali, že su milionář. Ani do hospody bych nemoh vlézt, na vinohradu by mňa do sklépa nikdo nepozvál. Furt kupuju enem Golfa, kombík, stejnů barvu. Aby si nikdo nevšimnůl, že ho mám nové.
Kecáš, oponoval jsem, a co je ta kára jak kráva za vraty, to nemůže být Golf, to je Pašík.
Nebyl. Šlo o novou generaci Golfu, který rozměrově skoro dohnal nejstarší Passaty. Opticky úplně. :-)
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Jo přefukujou všechny ty střední modely aut, aby opticky dohnali ty starý velký Pasáty, Omegy, Laguny apod. který buď rovnou zrušili nebo brzy zrušej. Když mi majitel kombi 307 tvrdil že to je velký jak můj tehdejší kombi Pasát, tak bylo jasný že marketing vyhrál nad realitou a lidským rozumem :))))) já se tomu furt směju protože platforma těch aut zůstavá furt stejná nebo se zvětší jen minimálně.
Vrcholem těhle hovadin je pidi mikroauto s makro názvem Roomster. S tím jezdí můj kámoš co má 1,8 m a váží 180 kg a má pocit, že má snad velkokapacitní dodávku :)))) Další totální trapárnou bylo Vlkohradem záměrně zkryplenej Superb 2 postavenej na nesmyslně protáhlý platformě ochcáfky. To je fakt pěst na voko. :)))
Lidi nedokážou racionálně posoudit skutečnou velikost aut a dojde jim to teprve když se tam snažej narvat náklad větší než to auto. Takle se jednou vyznamenal fotr mý bejvalky, když ke mě přijel pro normální dvojsedačku k tomu účelu zapůjčeným Berlingem a opařeně koukal jak mu ze zadu pořád čouhá ješte půl metru sedačky :)))))))
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Btw ty maloměsťácký venkovský problémy se závistí jsou fakt peklo a tragédie, speciálně když se pak takovej jedinec přestěhuje do města a myslí si že stejně pošahaný hodnoty maj všichni ostatní okolo... :))) No je to spíš k pláči než k smíchu... Tam někde bych hledal ten pocit ukřivděnosti či mindráků vůči lidem z jinejch regionů a měst. Není nic horšího, než když zjistíte že existoujou lidi co neřeší to, co vy řešíte celej život 24 hodin denně. S tím se těžko vyrovnává.
Tudle mi jeden zástupce ředitele nemalého podniku v Mostě zálibně obdivoval mýho volítanýho přetočenýho Pasáta se slovy, že kdyby si něco takovýho místo svý nový Ochcáfky L&K koupil on, tak ho sousedi sežerou závistí. Odhaduju že měl tak minimálně 2x větší vejplatu než já. No nic, lidská komedie pokračuje dál.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Tak on ten Passat má také nějaké verze...
Vždy jsem si myslel že to je takový přišláplý kombík.
Pak najednou koukám na jakousi rachotinu starou a říkám si, co to je za prehisto-sedana (nebyl to kombík) ? ... Passat!
Pak jdu kolem zánovního, nablýskaného kousku, elegance saama, zase sedan, stříbrné linky, agresivní maska... natočil mu ÉKáGé a co myslíte... PASSAT!
Teď už se jenom děsím aby mě nepředjel Transit nebo Autobus s označením Passat :-D
Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km
Ty si žil celej život pod kamenem, že neviš že Pasát byl vždycky i sedan? :)))
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Tak trochu ano :-D
Na silnících jsem vždy potkával kombíky.
Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km
Vzhledem k tomu, jak maji Tesly dlouhy cumak i zadek to klidne stejne velky vnitrni prostor mit muze.
EDIT: a pro jezdeni po meste a parkovani bude ten "o metr min" sakra znat.
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...
Vyzkoušel, naboural a prodává, opravovat je asi velkej opruz. Obecně ceny 60-90 tis. Eur nechávají standardní výrobce v klidu. Teda ty surový fotky vnitřku, fuj to je ale vošklivý....
mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Tesla-Model-3/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:price,sro:desc,ms1:135_5_/pg:vipcar/272674580.html
Možná, budeme, chceme... blá blá blá
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Jste k smichu. Az to Lidovy vuz rozjede, jeste mu budeme vdecni. Tesla 3 zatim bohuzel takovym vozem diky sve cene proste neni.
A nutno říct, že ani být nemá.
A hele další naivka, kerej věří že to Fauvé rozjede :)))) Jitrnice jakou svět neviděl. :)))
Bez baterkárny rozjedou akorát tak lejno na krajnici :)))
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Kuku místo kecání tady a vykřikování "Kukandy" (Kukova propaganda) si prolez internet, jaké všechny baterkové firmy si VW za posledních 12 měsíců zasmluvnilo. Rozhodně jsou po největších hráčích na trhu a je nutné si uvědomit, že ne všechny technologické firmy Muska a spol žerou, tak jako uctívači Muska
Hele a už si si ty olizovači zadků "velkých hráčů" a prolejzači infernetů udělal domácí úkol a sečet kapacity těch pidibaterkáren, aby si zjistil kolik opravdu bude Fauvé schopno dodat těch svejch superlevnejch elktrovozítek na trh, místo těch slibovanejch milijónů? Že ne? Tak upaluj si to spočítat místo vylejvání svejch mindráků z Tezly. To tě probere z diskotéky :))))
Jakmile má někdo hubu plnou "velkých hráčů" tak je hned jasný, že to je jen ovce co vlastní uvažování nahrazuje siláckejma kecama založejma tak maximálně na čtení titulků bulváru a stupidním vymezování se :)))
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Zato vy umite dobre urazet. To vam tedy jde narame,
Copak už ti došli argumenty, tak si hraješ aspoň na uraženýho, aby si měl pocit, že si neztratil tvář?
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Accch ta gramatika.....
Kuku, že ty ses učil kukandu u mistra propagandy z 30. let.
Pač slovo "velký hráč" jsem nikde nepoužil napsal jsem baterkové firmy... jsem rád, že jsi objektivní..ale díky za proslov o velkých hráčích - přeloženo (a reálně vzato) velkým hráčem elektromobility je Tesla a Muska, ovcí má evidentně dost LOL
Kuk díky za přihrávku na smeč...
"Rozhodně jsou po největších hráčích na trhu a je nutné si uvědomit, ..."
Ty fakt tak hloupej jak daleko vidíš. Vypadá to Federe že sis zapoměl teniskáky a smečuješ bez výpletu. :D
Tak co ty trubko už sis to spočítal nebo furt ješte hledáš kalkulačku?
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Hm s takovýmhle přešlapem být srovnám s Federerem, to není špatné :D,
vždyť jsem psal, že není špatné občas udělat blbost, aby se pak člověk zasmál, co Kuk napíše :D
Jo a kalkulačku nemám, projde logáro, nebo to mám posčítat inkoustovou tuškou na papír? Já jenom, abych zase neudělal chybu :oD
Budeš se ještě vykecávat dlouho, nebo sem konečně dáš nějaký čísla?
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
No uvidime kdo z nas bude mit pravdu.
Každé 125. auto prodané pod značkou Volkswagen v roce 2018 bylo do zásuvky.
Tohle je záležitost poptávky,lidé mají zájem o nové auta a chtějí investovat do spalováků,tak je Volkswagen prodává!
Proč by se snažil bojkotovat vlastní zisk?
Chce investovat a tak potřebuje vydělávat,je to na lidech co si kupují!
Pepa
Opravdu si myslíte, že je to na lidech, když čekáte na elektrické auto přes 10 měsíců od objednání? Nebo se tomu říká bojkot výrobce?
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Ono to s fosilen není o nic moc lepší. Pokud nevezmeš skladovku co má nějaký dealer na dvoře, čeká se. A čeká se opravdu dlouho i na Dacie.
Elektromobil na FB
Rozdíl je ale v tom že u jednoho je těch skladovek nepoměrně více :)
Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km
Držet skladem pět kusů Dacii je na hodně podobné ceně jako držet jedno EV. A teď otázka. Co prodáte rychleji? Co se Vám dříve vrátí na servisní prohlídku? Na čem vydělate více?
Elektromobil na FB
Však proto jsem to napsal - to je argument že na EV se vždy bude čekat déle, i kdyby šlo o skladovky v obou případech.
Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km
Hlavně že na teslu m3 čekáte 2 roky co?
jakou verzi ?
Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km
Každé 125. auto prodané pod značkou Volkswagen v roce 2018 bylo do zásuvky.
Tohle je záležitost poptávky,lidé mají zájem o nové auta a chtějí investovat do spalováků,tak je Volkswagen prodává!
Proč by se snažil bojkotovat vlastní zisk?
Chce investovat a tak potřebuje vydělávat,je to na lidech co si kupují!
Pepa
Opravdu si myslíte, že je to na lidech, když čekáte na elektrické auto přes 10 měsíců od objednání? Nebo se tomu říká bojkot výrobce?
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Já bych to spíš viděl na bojkot prodejců. Jenže když jim to pak stojí 4roky na dvoře viz. E-Golf z roku 2014 za 785tis.najeto 20tis.km. Objednal by jste si jako prodejce dalšího?
https://www.tipcars.com/volkswagen-golf/hatchback/elektro/volkswagen-golf-e-59574429.html
Elektromobil na FB
Tohle auto - a mnoho dalších eGolf a eUp v ČR - má za sebou zajímavý příběh. Velká zakázka ve stovkách kusů v Německu, která nevyšla, tak je Car Point Karlovy Vary s.r.o., vlastněný z Německa, dovezl sem a snaží se je nějak od února 2018 udat. Prodejné to díky stáří a větším bateriím novějších modelů moc není, to jsme s nimi probrali už na schůzce před rokem. Ale je to pronajímatelné, čili dá se na tom vydělat, když se s tím bude pracovat. A pak za dlouho za malé peníze prodat. Takže dneska ta auta najdete ve velkém v Car4way https://www.car4way.cz/ nebo v Damejidlo http://www.hybrid.cz/dame-jidlo-rozsiruje-vozovy-park-elektromobilu-spori-desitky-tisic-korun-rocne a i jinde, kde mají hodně VW elektrik. Tam všude dobře slouží i při svém "stáří" a malé baterce. Já bych je třeba vůbec nenabízel k prodeji, ale majitel se rozhodl jinak a tak to na webu stále visí. Ostatně vždy se může najít někdo, kdo by to chtěl koupit a přijde smlouvat. A pak si to třeba jen pronajme. Protože upřímně - 4 roky starého eGolfa s nájezdem 20 tis. km prodat v době, kdy nový Nissan Leaf 1.generace stejných 24 kWh baterka stál těch 700 tisíc také, je docela kumšt.
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
On je kumšt prodat v jednom obchodě rohlík za 5Kč, když hned vedle v košíku je téměř stejný rohlík za 1Kč. A teď si zkuste prodat někomu dva dny starý rohlík ve slevě za 4Kč, když vedle toho máte čerstvý za 1Kč.
Prekérní situace. A to se bavíme o rozdílné ceně 3Kč a né 300tis.Kč.
Elektromobil na FB
Za sebe,koupím si ojetinu a počkám,ale naštěstí je dost lidí co to neřeší a koupí třeba naftáka.Já jim to nezazlívám,naopak,jejich peníze nám zkrátí dobu dodání elektrických aut.
Pepa
A náš i jejich život. Lokálně emisemi, globálně podporou teroristických středověkých režimů. To jen na okraj o tzv. hlasování penězi.
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Celkem věřím, že VW za tři roky ty elektromobily vyrábět bude. Dokončí vývoj, dostaví fabriky po celém světě a pak už to půjde jak přes kopírák ve velkém. Jestli nás ale do té doby bude zásobovat těma PR kecama jako poslední rok, tak z tho umřu. Včera se tu psalo o milionu elektromobilů (ne vozů do zásuvky) v roce 2025, dnes už to je 25% =2,5 milionu ve stejném roce. To už je fakt na bednu.
Také věřím, že VW se nakonec chytí, a docela se na jejich EV produkty těším, ale upřímně ta doba co nás krmí jen PR kecama, je trošku delší než 3 roky.
VW už mělo v roce 2011 (a možná i dřív) šanci začít a být leadrem..., ale ve své samolibosti promeškali, a teď si vyžírají důsledky.
Pokud budete mít 45min času vřele doporučuji tento dokument. Je to dost studená sprcha pro ty co věří, že německé "tradiční" automobilky nezahálely.
https://www.youtube.com/watch?v=oASqhRqkTIk
Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...
To bylo natoceno pred 8 lety. Tak kde jsou ty elektromobily nemeckych automobilek, ktere maji byt lepsi nez ev ostatnich?
Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.
Já se podívám z okna a vidím jich zástupy.
Pak si sundám píár firemní značkové VW group brýle a vidím prd. :-)
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Na začiatku článku sa spomína 1 milion do roku 2025 a pri konci už 2,5 milionu.
To je rychlost. Verím, že zajtra to bude už polovica :)
A není jedno pro VW jako značku a druhé pro VW celý koncern všech značek třeba?
Kedže 60% všetkých aút koncernu robí VW, tak je nepravdepodobné že ostatné značky by mali vyrobiť 1,5 krát tolko, čo samotný VW.
Stejně je to hrozně málo milion ročně v roce 2025. Automobilku, která v tu dobu nebude mít produkci EV alespoň 25-30 % čekají hodně krušné časy. Tesla cílí na milion ročně v roce 2021, BYD obdobně, Nissan v roce 2022 a i BMW má našlápnuto, že této mety dosáhne dřív než 2025.
Tesla vyrobí 50k ev měsíčně? To jest 12,5k týdně?
V současné době se výroba dle odhadů pohybuje někde kolem 8k-9k všech aut týdně, viz. výsledky za minulé čtvrtletí.
šéfredaktor Hybrid.cz
To je 32 až 36 tisíc měsíčně.
ecotaxiolomouc.cz
Celý koncern VW group 50.000 aut do zásuvky za rok 2018. Takže včetně hybridů PHEV. Dnes o něco více než 1 měsíční produkce Tesly. Celý koncern vyrobil ve 2018 přes 10 milionů sračkometů a plynoprdů. Elektrická revoluce jak prase.
Tomu říkám hozená rukavice pro marketingové oddělení VW group. Čím nás budou krmit teď. Možná továrnama?
P.S. Podívejte se sami - 12.5.2017 - Konference Elektromobil je realita, Centrum bezpečné jízdy LIBROS - UKLÁDÁNÍ EL. ENERGIE, DOBÍJENÍ A INFRASTRUKTURA, ALEŠ NEUSCHL ( 30 MIN ) Business developer e-mobility VW, VW užitkové, AUDI, SEAT. Porsche Česká republika s.r.o. https://www.youtube.com/watch?v=GAmtJtAExxI&index=10&list=PLqVh2YhEny3G5sew_fUOE6x7jZKeOqhEG
A pak si řekněte, co se z toho reálně událo......
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Ta vyrobená auta prostě musí prodat Radovane. To jim nikdo vyčítat nemůže. Že zatím většina lidí bude kupovat spalováky je jasné. Kolik vyrobí Tesla EV?! Když nedělá nic jiného, tak je to také celkem logické, že je nyní vpředu. Z VW se to takhle nedá srovnávat. Tesla je trpaslík, který to rozhýbal. Za to jim díky. Možná nějaký čas budou technicky vředu, ale zůstanou malou novátorskou automobilkou.
FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, VW e-Golf
Přes 35.000 elektrických km a TESLA jedí a baterie nehoří :)
No ten trpaslík měl loni větší obrat než celá Škodovka a to se stále teprve rozjíždí. Pokud nastolený růst vydrží, bude za 3-4 roky větší než Audi, za 5 let věští než VW.
Jak je známo, tak obrat není to podstatné měřítko. To je zisk!!! Kdo je na tom lépe asi víme.
FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, VW e-Golf
Přes 35.000 elektrických km a TESLA jedí a baterie nehoří :)
Dovolil bych si po 29 letech podnikání nesouhlasit. Zisk je fajn, ale pokud Vám jde dolů obrat, většinou Vám jde do kytek podnikání, propouštíte, snižujete kapacity a i když máte na konci roku hezký zisk, tak ztracené pozice pro další rok se budou získávat zpět těžce. A u Tesly zvyšující se obrat znamená právě rozmach a investice.
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
me by zajímalo kde berete tu jistotu, že zde Tesla zůstane "malou novátorskou automobilku"?
To se zná dalo říct tak před 2 lety, kdy ale dnes vše směřuje spíš že Tesla E do pár let stane velkou automobilkou. Už teď prodává měsíčně 40 tisíc aut.
Tj už dnes prodává skoro stejně aut jako například Seat! A asi 1/3 toho co prodává Škoda!
Takže vaše tvrzení postrádá jakoukoli logiku a fakta jsou úplně jiná.
A dále chystá výrobu dalších modelů, takže bych nebyl vůbec při zemi a já bych Řekl spíš přesný opak, že se z Tesli stane velká automobilka jako Škoda, že nebo Audi. A v budoucnu klidně i Ford nebo VW.
To já nijak nerozporuji. Jen ukazuji, že zatímco zájemci o elektromobily čekají s prosíkem skoro rok, chrlí se spalováky postávající v řadách kolem autosalonů o106. A chrlí se píár kecy.
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
To chce čas. Dnes koupíte spalovák a za deset let budete mít problém co s ním. Jediná volba bude likvidace. Likvidace bude za vysoký poplatek. Bez oficiální likvidace odhlásit nepůjde. Bazar si to na dvůr neveme, protože na emisních testech neprojdou a poplatek za přepis bude vysoký. Už dnes si stará auta neberou. Investovat se do starého auta velké částky nikomu nebude chtít. A za deset let ty auta nepustí ani do města. Ano určitě budou jezdit někde na vesnicích nějaké staré TDI, tak jako tam občas jezdí dnes důchodce ve voze Škoda Favorit.
Vývoz někam na Ukrajinu bude, vlastně už je problém.
https://youtu.be/6hPoLk__D5I
Za deset let lidé budou běžně potkávat EV na silnicích, pak se svezou v EV taxíku a nakonec přijdou na to, že ani dojezd 400km na jeden zátah nepotřebují. Česky člověk, je člověk konzervativní.
Odchází doba uhlí a ropy, přichází doba baterií. Buďme rádi, že jsme u toho.
Elektromobil na FB
Jo jestli někdo do té doby vymyslí pořádné baterky tak to klidně může nastat. Se současnýma ale asi ne.
Jinak takové prognózy připomínají profláklý článek z ABC r.1960, takže bych s nimi byl opatrnější
"Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku. Budovatelé komunismu v Sovětském svazu i u nás budou mít k dispozici moderní automatizované závody, zvládnou zemědělské práce průmyslovým způsobem, budou pracovat šest hodin denně. V té době proniknou hluboko do tajů vesmíru.
To všechno se promítne do každodenního života: 250 milionů tun oceli ročně, hojnost všech prostředků, městská doprava zdarma, bezplatné stravování ve školních a závodních jídelnách, bydlení v prostorných bytech bez nájemného, levné nebo bezplatné turistické základny atd. "
zbytek není probém najít na netu
Městská doprava je zdarma pro důchodce. Na Slovensku mají důchodci zdarma vlaky. Na bydlení přispívá sociálka. Do Egypta se dnes lítá na dovolenou hodně levně. Prognózy se částečně plní. :-)
Proč si myslíš, že již dnes neexistuje pořádná baterie? Kolik lidí v roce 1958 znalo solární panel a rtuťové baterie? A přesto už taková věc lítala v roce 1958 v kosmu (Vanguard 1). Psalo o tom tehdy ABC?
A ruku na srdce. Kdy jsi viděl první solární článek na kalkulátoru? A teď nám tu řekni, že naprosto přesně znaš technologie, které NASA používá dnes. A řekni sám. Pokud mají opravdu výkonné baterie o kterých ty dnes netušíš, zda by je někdo dal na trh pro běžného občana. Zaplatil by tu baterii někdo z běžných občanů?
Je tak mimochodem. Tehdy v roce 1958 ta baterie vydržela 6let. V mém telefonu Nokia 3210 vydržela baterie cca 10let. Kolik si mohu na střechu dát dnes solárních panelů? Kolik asi vydrží baterie používaná dnes v kosmickém průmyslu? Marně přemýšlím, zda to ten Elon Musk náhodou neví líp než kdokoliv z nás.
Elektromobil na FB
Mně, coby kdysi pionýrovi s rudým šátkem, by bohatě stačila páteřní elektrická hromadná doprava jezdící v taktu 5-10 minut a volné silnice pro kola a elektrokola. Protože by na nich násobně ubylo individuálních osobních aut, nebyla by potřebná. A ta zbylá by také byla elektrická. K tomu výroba elektřiny každou budovou a její akumulace v ní do vody a baterií a samozřejmě dodávky přebytků do sítě, aby vozidla poháněná přímo (tramvaje, trolejbusy, vlaky, metro, lanovky....) mohla jezdit na čistou elektřinu.
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Amen
Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...
Dnes to zní jako velká lež ale kdyby se povedlo zavést ten pravý komunismus tak by to určitě stihli.
(kdyby někdo měl problém rozšifrovat jestli se jedná o ironii nebo ne tak => obě řešení jsou správná)
Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km