Volkswagen dodá 30 000 elektromobilů ID.3 najednou

Jan Horčík - 18 Březen 2020

Automobilce Volkswagen se štosují nově vyrobené elektromobily ID.3. Firma slibuje, že jich dodá všech 30 000 najednou letos v létě.auto elektromobil Volkswagen ID.3

Německé společnosti Nextmove, která pronajímá elektromobily, se podařilo najít a natočit parkoviště plná nově vyrobených elektromobilů Volskwagen ID.3. Pravděpodobně jde pouze o jednu z mnoha lokací v Německu.

Elektromobil Volkswagen ID.3 je první vůz vyrobený na platformě MEB určené pro elektromobily. Jde o třetí nejdůležitější model v historii německé automobilky po modelech Beetle a Golf.

Dodávky aut koncovým zákazníkům ale nezačnou dříve než v létě. Volkswagen ID.3 má totiž problém se softwarem, který momentálně automobilka intenzivně řeší.

Volkswagen potvrdil, že velmi pravděpodobně dodá všech 30 000 předobjednaných elektromobilů ID.3 1st Edition po celé Evropě téměř jednorázově.

Volkswagen slibuje, že v základní verzi bude elektromobil Volkswagen ID.3 stejně drahý, jako srovnatelný fosilní Volkswagen Golf (po dotaci německé federální vlády). Navíc uživatelé ušetří na provozních výdajích, a to jak palivu, tak např. výměnách oleje.

Volkswagen aktuálně také upravil prodejní model svých elektromobilů ID v Německu. Vypadá to, že automobilka je bude prodávat přímo zákazníkům, ačkoliv dealeři budou nadále fungovat jako jednatelství.

InsideEVs, Electrek.co
Zpět na HybridPřidat komentář

Tak už i novínáři píší jak celoevropské snížení výroby podstatně a zásadně zlepšilo ovzduší a čistotu vod.
To není dobrá zpráva pro zastánce co tvrdí, že člověk má malý zanedbatelný vliv na přírodu. Nikdo z nich si nedokázal představit takový pokles výroby aby skutečně bylo vidět změny. Možná že i ten Coronavirus otevře oči těm co byly na pochybách.

Pokud si to většina lidí uvědomí a bude chtít v budoucnu žít v takovém prostředí jaké teď nastalo, tak se musí více přiklánět k nízkoemisním technologiím.
Elektro auta by mohly tomuto velice přispět.

Asi se budeme muset zbavit starého myšlení a hlavně staro- myslících vedoucích představitelů. /viz ministr Havlíček).

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

Ne, ze bych s Vami nesouhlasil, predevsim tou zmenou mysleni u nasich predstavitelu (kteri zamrzli v minulem stoleti). Preji vsem, kteri pocitili rozdil, aby si to uzivali a hlavne uvedomovali. Bydlim na mel vsi v Jizni casti Vysociny a tady rozdil neni. Aut jezdi sice mene, ale rozdil mzi 50ti a 30ti denne na tech nekolik set ha lesa je nosem nepoznatelny. Co ale poznam je, ze se stale topi uhlim a halvne poznam to, ze to uhli je cim dal mene kvalitni, protoze kdyz sousedi prilozi nebo roztapi, tak mam dojem, ze to je ma posledni hodinka na tiomto svete. A v tomto prechodnem obdobi se kotle dusi daleko casteji jak v tuhe zime, kdy jedou blize nominalnimu vykonu. Dale zacinaji jarni prace - priprava (smykovani), seti, praskovani, valeni a ac necitim auta od silnice, ty Crystaly mistniho soukromeho zemedelce citim docela slusne.
Takze kez by si lidi uvedomili, ze topit uhlim je snad uz i hazard, vadi mi to daleko vice nez jezdeni ICE, ale je mi jasne, z ebydlet ve meste, tvrdim opak. Takze ma cenu jet na vsech frontach k postupnemu zlepsovani, sice ma PeaK pravdu, ze jedno opatreni vetsi efekt, jak jine, ale neni moc cas na postupne, hotl pokud ma nekdo vuli zlepsovat, at zlepsuje a je jedno jak (proste je pro nej vic sexy vykone BEV jak jezdit kolem do prace ci topit tepelnym cerpadlem, budme radi za to BEV)

Ted to tolik lidi nevidi. Ale az se zase rozjedou ty smradlavy auta, pak budou vsichni cumet co celou dobu dychaji. Prechod ze spatneho k dobremu neni tak ocividny jako obracene.

Absolútny súhlas.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Díky, že jsi to tu napsal. Spousta tupounů to bude samozřejmě odmítat, ale vidět a cítit to jde na první pohled a nadechnutí jen co vylezu z domu. Díky koronaviru si třeba alespoň nějaká část lidí uvědomí, že to s tou naší rozežraností a drancování přírodních zdrojů je neudržitelný a sobeckost a konzum je cesta do prde.le

---

Nissan Leaf, Fiat 500e, elektrokolo 500W, FVE 15kWp + 5kWp

Ale s rouškou přes ústa se fakt nejde moc dobře nadechnout...
Osobně se spíš dusím..

To ale není vzduchem, ale silnou rouškou.
:)
Trochu optimizmu by neškodilo.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

Obrázek uživatele Anonym123

obyčajný bulvár a klamanie - ako pseudosprávy vždy

na inom fóre sa spomenulo aký je čistý vzduch. pozrel som si odkaz a bolo to ako v tatrách :-)
potom som si otvoril stránku štátneho hdrometeo úradu s predpoiveďami a varovný systém kvality obvzdušia. AU! polietavý prach (obce kašlú na zametanie), potom som si pozrel celosvetovú stránku a zázrak sa akosi nekonal. zelené na západ/železnú oponu a tuná iba zle a ešte horšie.

No jo pseudozprávy a odkazy?
Tak líp se dýchá i bez různých odkazů. Je i dál vidět, řeky jsou čistší, někde je vidět i na dno a zvířata se objevují tam kde je dlouho nikdo neviděl.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

Obrázek uživatele Anonym123

o čo epšie sa dýcha?
voda sa VŽDY stala priezračnou na jeseň a až do jara tak vydržala. na jar sa zakalila z blata a potom rozvojom planktónu, rias, siníc ...
zvieratá sa objavovali v obciach pravidelne už roky - medvede, diviaky, raticová zver, pôoľné a lesné vtáctvo, ...
a ten môj príspevok z 19-03-2020, 15:50

o co2 sa nejedná. to je iba odpútavacia akcia ako za socíka rozprávky v nedeľu ráno aby decká nechceli do kostola!
realita je takáto:
Oznamujeme, že 18.3.2020 a 19.3.2020 došlo na stanici Ružomberok Tatranská cesta (Mondi SCP) k prekročeniu informačného prahu pre PM10, na staniciach SHMÚ však informačný prah prekročený nebol.
Táto hodnota nesmie byť prekročená na jednotlivej stanici viac ako 35 krát v kalendárnom roku.

http://www.shmu.sk/sk/?page=1&id=oko_varovny_system

v realite je to o obecných ***, pretože NEZAMETAJÚ CESTY.

a toto tiež nie je na chválenie sa

https://www.eea.europa.eu/themes/air/air-quality-index
podľa tejto stránky sú "no data" v taliansku.

A kdy měnili filtry a kalibrovali přístroje.
Každý vidí to své a to je fajn.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

1*
Můžu sám potvrdit co jsem z místního pstruhoveho potoka poprvé po 30 letech vytáhl živého raka...

A ten rak se tam sám od sebe zhmotnil po týdnu karantény, nebo už tam žije dlouho ? ;-)

Ale no tak.
Prostě připlaval z míst kde bylo čisto a protože je čisto i níž po potůčku, tak se tam objevil.
Na tom přeci není nic těžkého k vysvětlení.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

podívejte se, jak se přestalo létat :)

elektromobily a zejména luxusní půjdou jako jedna z prvních věcí aspoň na chvíli k ledu - budou-li firmy řešit ztráty a řešit, jak pokračovat tak poslední, co je bude zajímat, je nákup nových aut a ještě k tomu dražších, než bude nezbytně nutné a že je provoz elektromobilu levnější a za pár let se vrátí? Firma se toho napřed musí dožít, aby to ocenila. Spíš čekám velké posílení na trhu značek jako jsou Dacia atd... uvidíme, jak půjde jejich elektromobil na odbyt, pokud ho představí a neodloží to..

Taky bude zajímavé, jak bude řešit VW group a další svoji orientaci na almaracars (SUV), to může být dost průšvih.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Dívám, dívám a ještě toho lítá dost alespoň teď co vidím.
Nemyslím si, že to zlepšení stavu je letadly.

Ale to je vzdoušek, to musí cítit i ti co nejsou alergici.
Tak určitě po virusu to nebude priorita ale po chvíli si lidi uvědomí, že zas tu mají ten smrádek co před tím necítili. Myslím, že to nebude hned ale asi to pomůže dosti lidem změnit názor.
Tak to si nemyslím, že by zrovna Dacie byla lídrem trhu po Covid-19.
Něco podobného v menším jsme tu už zažily (záplavy) a lidé se vždy dali dohromady, jen se budou muset některých věcí vzdát a na některé dát větší důraz.

SUV jsou pěkná a praktická, jen nesmí mít v sobě čmoudící motor, to vidím jako průšvih, a velký.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

tak se díváte špatně, nad námi je jeden z koridorů na Ruzyni a teď celý týden klídek a pohoda.

Silnice za lesem má méně náklaďáků, osobáků ani moc ne....ale jo je čistější vzduch. Samozřejmě, když nejezdí náklaďáky.
Neříkám, že Dacia bude lídrem trhu, říkám že posílí, stejně jako po krizi 2008.
Souhlas lidi se vzdají věcí - očekávám pokles cestování, rozežranosti a omezení zelených technologií, protože na ně prostě nebudou nějakou dobu mít, na druhou stranu pokud nebudou rozežraní, tak jí nebude tak potřeba.... ono pořád je průměrný nájezd soukromého čecha někde 10 000 km/rok - což mě překvapilo (mile), takže nenadhocujme něco co není - pořád třetina emisí jsou doprava, třetina z třetiny jsou silniční doprava a třetita z toho osobní auta

SUV je energeticky neefektivní alamara. Pokud chcete chránit přírodu a chcete SUV, tak si prostě protiřečíte. V každé kategorii - nafta, benzín, elektro, vodík, je vždy SUV jednou z nejméně šetrných voleb.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Ono to znečištění se hází na auta, průmysl atd., ale podle CHMI je to jinak, mohou za to lidi a lokální topení (60%), viz analýza znečištění vzduchu na Třinecku.

https://imgur.com/a/Bzq4Zzu

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Díky, já to samozřejmě vím a psal jsem to tu už několikrát, ale pro lidi jako je E-Luky a Leo... je v pohodě, že hulí komíny z baráků, hlavně když na to koukají přes sklo elektromobilu.
Pro mě je elektromobil až poslední součástkou skládačky chovám se šetrně k přírodě..
ono je to logické autem člověk smrdí půl hodiny, hodinu denně - topení v barácích jede sedm osm hodin denně...takže většina menších obcí, kdyby měli všichni elektromobily, tak ráno za tři minuty je každý z obce, ale v obci čadí všechny kotle vesele dál.. pokud chceme hýbat s emisema, musíme řešit, jak sám píšete, napřed topení, potom ohřev TUV......až na konci je to auto.
Navíc vyměnit kotel za tepelné čerpadlo a FVE se baterkou je stále levnější než nejlevnější nový použitelný elektromobil...za méně peněz víc muziky

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tak ono to lokální znečištění z lokálních zdrojů bude jistě jiné v Třinci, Karviné a Havířově než ve Znojmě, Havlíčkově Brodě a Strakonicích.
Jistě EV může být jednou z posledních skládaček.
Já bych tu půl hodinu až tak nezlehčoval, když se to vynásobí tisíci, deseti až sto ticíci.

Každý máme jiné možnosti a jiné priority ale jako celek se k tomu dříve nebo později musíme dopracovat. Toto období nám ukazuje jaké by to potom mohlo být a vypadat.
Pokud ne, tak si zvykejme a současnou se v budoucnu jistě opakující se situaci.

PS:
Jaký je rozdíl mezi skutečným řidičem a řidičem co na to nemá.
Hned by bylo na silnici o max 1/3 míň řidičů. :)
Takže klidně zrušit dotace na EV ale napařit poplatky na spalováky, "jak prosté". :)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

Jaký je rozdíl mezi řidčem a řidičem co na to nemá?
Dobrý řidič má techniku obvykle se pozná už, jak si do auta sedne nastaví volant a sedačku - třeba oblíbené recenze electro dada - mluví hezky, ale volant držet neumí -jak ho drží a přehmatává v zatáčkách, nemá auto stoprocentně pod kontrolou a nemá šanci udržet stabilní, správnou a rychlou stopu.
Dál dobrý řidič předvídá, má pro vozidlo cit a umí si vybrat stopu, zbytečně neakceleruje a zároveň zbytečně nebrzdí - zjednodušeně se tito řidiči poznají tak, že jsou skutečně rychlí - nemají vysoké maximální rychlosti, ale mají rychlosti stabilní a jsou výrazně rychlejší v zatáčkách, protože s citem a správnou rychlostí najedou sérii zatáček, umí vybrat stopu a neztrácí v tom rychlost...
dobrý řidič se také pozná v tom, že udrží spalovák v optimálních otáčkách a řadí efektivněji a lépe než automat, dobrý řidič zbytečně neriskuje a jezdí vždy tak, aby věděl, že když pojede rychleji, že situaci zvládne.
Taky dobrý řidič předvídá, zajímá ho to a neustále se vzdělává
na tohle se dá napsat milion stránek...

A samozřejmě zrušit dotace na BEV je jedině správné - pokud se neudrží na trhu sami je to slepá cesta. Když se rozmáhala auta, tak z nich byla i daň z luxusu, proč mělo mít BEV výhody? Nutně k životu žádné auto žádná soukromá osoba nepotřebuje - jen to jen prvek efektivity a komfortu, v určité době i společenského statutu

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Úplne s vami súhlasím s tým zrušením dotácií do BEV, za predpokladu zrušenia dotácií do ropného businessu a zvedenia platenia všetkých externalít spojených s ropou a ropným priemyslom.
Až potom by sa ukázalo, čo je výhodnejšie. Ja v tom mám jasno už teraz.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

To jsem čekal, tedy tu definici.
Ale úplně jste mne dostal, že se o tom dá napsat milion stránek.

Já bych prosil toho člověka-úředníka který bude určovat kdo je dobrý a kdo už ne.
Já bych s většinou vašich tvrzení nesouhlasil, ale je to můj názor. Proto jsem dával ten příklad aby jste se zamyslel nad tím co máte u sebe dole ale vidím, že nezamyslel a melete stále to své.
Kdybych měl jednoduše ale opravdu jednoduše charakterizovat mezi dobrým a špatným řidičem, tak bych to dal asi do jedné věty.
"Dobrý řidič je ten co sleduje provoz na silnici, plně se mu věnuje řízení a umí předvídat a hlavně sám dodržuje dopravní předpisy."

K dotacím se nebudu dále vyjadřovat, protože vy vůbec nechápete jejich smysl a význam, jinak s poslední vaší větou plně souhlasím ale ani já ani vy a asi ani nikdy jiný ji nedokáže změnit stejně jako ty dotace (a teď nemyslím jen ty do EV).

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

"Dobrý řidič je ten co sleduje provoz na silnici, plně se mu věnuje řízení a umí předvídat a hlavně sám dodržuje dopravní předpisy. jenže tohle je podmínka nutná a nikoli dostačující.

A zamýšlet se nad tím nebudu- stojím si zatím, že 2/3 lidí by řidičák mít nemělo, stejně jako nemůže být každý pilotem, potápěčem, vrcholovým sportovcem, muzikantem...

Nebojte dotace jsem pochopil a právě proto, že jsem je zažil z obou stran... a proto jsem také přesvědčen, že dotace u řady věcí jen legitimizují jejich předraženost (nejne FVE, BEV) - reálná cena těch věcí je ta cena, která je po odečtení dotace. Zkuste si mít dotační projekt a soutěžit to...ještě před pár měsíci to bylo najednou za jiné ceny, případně spousta slušných firem se radši do těch výběrek ani nehlásila..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

No vidíte a to je ten největší problém na silnicích, jinak klidně s vámi souhlasím, že 2/3 lidí, by řidičák vůbec nemělo mít. To ale nic nemění na faktu, že má.
Viz video jak motorkář narazil do auta! Oba udělaly chybu za kterou svorně zaplatily, a tam je vidět přesně to co jsem psal.

Takže pokud se to chce řešit, tak zdražení provozu motorových vozidel je jedna z cest, dovede si ale představit co se bude dít, když se to udělá rychle a drasticky.
Ta vaše představa by taky nešla.

Tak proč ty dotace nepřejet jen EV?

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

Asi by jste si měl přečíst moje příspěvky tak měsíc zpět, aby jste moji představu aspoň v nástinu pochopil, znovu tu přát elaboráty znova nebudu. Pak má smysl řešit, co by fungovalo a co ne.

Prostě řízení motorového vozidla je znalost - znalost znamená nějaké vědomosti. Kdo nemá vědomosti nemá řídit..taky se živíte nějakých oborem. Povídat si o úřednících je nesmysl. Za mě je to jednoduché - mám vyhlášku 50 musím čas od času ne proškolení a přezkoušení. Proč to samé není povinné u řidičáku - u profesáku to je. Hezky se dá na školení informace o novinkách v pravidlech, testík, přezkoušení z jízdy - včetně správné techniky jízdy a pokud vše ok, prodloužit řidičák, pokud ne, holt na kondiční jízdy a doškolit.

Kde jsem napsal, že nepřeju dotace jen EV - znova a po sté tu opakuju, že dotace jsou obecně zlo, co křiví trh. Jediné, kde jsou opodstatněné je např. hromadná doprava. Podporovat se dobré věci mají, ale proto jde mít např několik sazeb DPH.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Je fakt, že některé čtu v souvislosti s jinýma ale ne všechny a ani nebudu.
Tak jak si to představujete jsem si to představoval také před 30 lety.
Kde ty znalosti noví získají, když jim to hned v začátku zakážete, s tím úředníkem to byl samozřejmě můj háček.

Tak třeba ve vašem testu dole pod články. Já vás zase nechápu, vy mi odpovíte že víte na co jsou dotace a pak mi zas napíšete, že je to zlo. Tak babo raď co si vybrat.

Já jsem taky pro aby byla hromadná doprava dostupná a nejlépe zdarma, i když to zdarma nikdy není jak víme, ale kdyby každý občan zaplatil např. 1000 Kč/rok a mohl jezdit od alelůja. Ale to jsem zase o 30 let zpátky, ale dobře se to poslouchá, že?

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

Co jím zakážu? Nic nezakážu, prostě budou muset být učitelé na školách jako dřív za nás praktici, co pak předávají zkušenosti - to je to tak těžké? Můj instruktor v autoškole byl bývalý soutěžní jezdec ještě z dob svazarmu. Hodinu před cvičákem jsme řešili posaz v autě, jak šlapat na pedály, kde mít řadící páku, sklon opěradla držení volantu, pokrčení nohou při sešlápnutém pedálu, jak s volantem zatáčet, nastavit zrcátka, atd... až pak jsem se směl s autem vůbec rozjet...

Tohle se musí vrátit zpátky, dneska když ani instruktor v autoškole tohle neumí, nebo na to kašle, jak to má někoho naučit - jednoduše, zase to nemůže dělat každý.
Když jsem se ve škole učil konstrukci elektromoboru, učil to člověk, co je předtím třicet let navrhoval. Když jsem se ve škole učil spalovací motor učil mě to člověk, co je navrhoval dvacet let... dneska? Po škole doktorát a učit...v životě nepolíbem praxí, ale umí cady....řada konstrukcí je dneska je o krásném obrázku.

Dotace?
Jasně, že jsou zlo. Křiví to trh. Mají nějakou myšlenku na začátku, možná někdy i dobrou, ale podívejte se jen na BEV - dobrá myšlenka dáme podnikatelům dotaci na BEV, aby na něj dosáhli - za chvíli, ale může být až od částky, to bychom neuadministrovali - tzn je tam zlo - nemůže dosáhnout každý - právě malá citigo iv a podobná to mělo smysl, podpořit potřebují právě ti, co mají s bídou na jedno - ty jsme vyloučili (špatně) a hned jsme řekli, jaký je kolem toho úřednický moloch (opět špatně)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Pardon, mně to tak vyznělo, že když chci aby bylo o 2/3 míň řidičů, tak je musí někdo vybrat a vyřadit, neberte to osobně.

Nevím jak to teď chodí v autoškole ale celkem dost jezdím a tak vidím co se na silnicích děje.

Dotace, nejsou zlo, jen se používají jinak, než si vy nebo já představujeme. Mně se na dotacích, tedy na jejich získání také dost věcí nelíbí ale to neznamená, že jsou apriori špatné, jen se špatně přerozdělují. Já to vidím taky tak, že je nějaká částka, která se nemá překročit a dostat ji může ten kdo platí daně a vše státu a pak ji může dostat v určité výši "jen" na IČO nebo rodné číslo.
Vy stále motáte všechny věci do sebe a vyberete je ty špatné a podle nich je pak vše špatné.

Jinak většina elektromobilistů jsou k okolní přírodě všeobecně ohleduplnější něž ostatní.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

Ano máte pravdu mám dost silně kritické myšlení - je to dané povahou mé práce.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

To jiste znate i meziplyn. A k lekari a optikovi chodite?

Jo znám, na oční chodím co tři měsíce k lékaři na malý servis co rok, na velký co dva roky

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Mohl jste to napsat kratsi. Stacilo napsat ze vy jste perfektni ridic a hotovo.

Nejsem perfektní řidič, ale pracuji na tom, abych byl co nejlepším řidičem..jak znalostí teorie o technice vozidel, tak znalostí dopravní předpisů a psychologie, tak i účastí na školách smyku, školách sportovní jízdy atd...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Radovan

Autoškola třetího věku. www.jedusdobou.cz

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Díky, Most, Příbram, Sosnovou jsem absolvoval nějaké drobné kurzíky a stojí to za to...i zarytí elektromobilisté by se mohli ledasčemu přiučit ;)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Radovan

To my pravidelně na Ostravsku děláme, na těch kurzech předvádíme elektromobily a necháváme lidi svézt i řídit. Spolupracujeme už dlouho. Třeba i na takových konferencích https://www.youtube.com/watch?v=KlMCMQsx6IY&feature=player_embedded

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Hezký, jen drobné korekce:
na videu pán v golfu i paní v tom smartu mají špatný posed za volantem - on má ruce moc natažené a ona je moc blízko - ruce moc pokrčené. Správná vzdálenost je: sednu do auta na sedačku a když natáhnu, ale nepropnu ruku (v lokti úhel nějakých 175°), tak se mi věnec volantu dotýká těch vrásek na zápěstí.
důvodů je několik - místo pro airbag, přirozená poloha rukou a máte možnost pohybu rukou po volantu (3/4 na 3 snad není třeba říka)- zásadně se s volantem neplete vánočka!!!
Pokud si umíte dobře nastavit posed v autě, tak výrazně snížíte únavu z jízdy a bolesti z přetížení těla a hlavně mát od auta lepší zpětné vazby a můžete rychleji reagovat

Je to stejné jako na kole, člověk se stejnou fyzičkou a dobře nastaveným kolem - sedlo, řidítka, pedály, přehazky, brzdy ujede při stejné energii cca o 20 procent víc a rychleji regeneruje, než pokud to má nastaveno jako 90 procent národa, co na kole jezdí

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Radovan

Souhlasí. Ale to je o kovářově kobyle, co chodí bosa. Ten pán je od prodejce aut a ta paní od prodejce a servisu aut :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

No jo, jenže ono u elektromobilů je to dvojnásob až trojnásob důležité - všechno to nastavení naprosto přímo koresponduje s tím, jak špapete na plyn a jaké máte reakční doby - jasně u auta se zrychlení 20s na sto je to hoodně benevolentní, jenže s Teslou se zrychlení za 2,3s? To je vražda... k takovým autům se musí člověk prokousat...analogicky - když se někdo učí jezdit na motorce a chce to fakt umět a nezabít se tak začne - 50ccm - 125 ccm - 250 ccm - 500 ccmm ...postupně až kam potřebuje/ chce - stejně tak to je i s auty

Smutné je to pak glosovat kovářovo kobylou..zatím všichni, co jsem s tím cepoval, byli při pruzení velmi naštvaní, ale nakonec všichni přišli a uznali, že netušili, jak moc dělá dokonalý posed...a stejně pak prudím s volbou stopy, brzděním, akcelerací, řazením; na kole i kadencí šlapání, na lyžích hraněním.... jenže ono to sladké ovoce nese, když třeba naše děti dokáží bez potíží držet na výletech s přáteli tempo se staršími a protože mají na kole vypilované řazení, šlapání, kadenci a precizně nastavené kolo, tak vyjedou i kopce, co ty starší děti nevyjedou a síla navíc jim je k ničemu.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Radovan

Ano, jsou to silná auta. Proto nemám rád elektromobil předělávku předokolku s prokluzy, ale nejlépe čisté a od počátku stavěné elektromobily s baterkami 50:50 mezi nápravami a motorem vzadu na nápravě. Je to ohromný rozdíl v řízení.
S tou přehazovačkou a šlapáním je to legrace. Když děti pochopily, jak to funguje, taky byly nadšené. Najednou nic nebyl problém a únava už vůbec ne.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Podstatné je poměr hmotnosti předek zadek půl na půl a pohon zadní nápravy. Kde je motor, je vcelku jedno, viz. většina prémiových značek s motorem vepředu. Ale samozřejmě, u EV dává smysl mít ten motor u hnane nápravy.

A ano, je to lepší koncepce než vše vepředu, hlavně u výkonnějších aut.

---

Lexus GS 450h Premium

A právě u dětí je na kole naprosto nezbytné vychytat polohu a správně nastavit i vzdálenost brzdových pák - tak polovina pádů dětí na kole je, že sice zabrzdit umí, ale když je páčka daleko nebo pod blbým úhlem, tak na ni jednoduše nedosáhnou

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Já jsem šel do BEV z několika důvodů, ani jeden nebyl ekologický, ale každý to máme nastaveno jinak.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

To máme každý jinak, pro mě zase jiný důvod současné BEV nemá. Ekonomicky mi to s nájezdem nikdy nevyjde, zrychlení mě nezajímá, jakmile je to pod 10s 100km/h. Naopak potřebuju závěs (tahám kola i přívěs kvůli zahradě), potřebuju kombík (převoz na sportovní aktivity rodiny). Naopak bych měl problém s nabíjením, vzhledem k tomu, kde se často pohybuji a že ani po cestách tam dobíječek zatím nevidno.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Přesně tak to je, řada lidí bude i smutná, že pro ně BEV není a nebude a někteří nikdy BEV nekoupí, chtějí slyšet zvuk motoru a BEV je pro ně vykastrované auto. Není reálné, že bude po světě jezdit 100% BEV, do 30 let ten poměr vidím tak 25:75 ve prospěch spalovacích motorů.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Přesně tak to je. BEV mají své místo, ale nejsou všespásná...
spousta lidí se nebude chtít vzdát starých auta - jsou prostě fandy mechanické techniky (a potřebují od přetechnizovaného světa v autě vypnout), stejně jako jsou fandové Tesly často fandy SW a technologií..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Dívám se celoevropsky a dál.

No hlavně tomu pomohly právě ty auta, občas jedu a tak vidím jaký je provoz nejen mezi městy a uvnitř měst. To je tak odhadem o 80% méně.

Jo je to almara, stejně jak to, že každý potřebuje auto aby ujelo na jedno nabití alespoň 700 km. :)

Myslím, že po tomto útlumu to nebude horší jako před ním, spíš naopak, jak dlouho to bude po něm bude trvat nechci odhadovat ale bude to lepší to si jsem jist.
Jen by jsme neměli být Apendixem v Evropě, jako doposud.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Akcie tesly mocně posilují. Jen za dnešek 14%. Říkal jsem že se to stane. Automobilky teď začnou padat jak mouchy.

:D:D hele to je vtip dne, díky....Tesla za tři měsíce vystoupala někde z 254 USD až někam na 920 USD, pak spadla na 361 USD za měsíc, teď je 424 a už mocně posiluje? LOL...akorát je šíleně volatilní a plně pod spekulanty... nic víc nic míň...skutečnou cenu se dozvíme po uklidnění situace kolem koronaviru a posčítání ztrát světové ekonomiky.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Fundament a posouzení obvyklého nadhodnocení ukazuje stále cílovou cenu 500-800 (koronavirus to ovlivnil pouze dočasně a základ nijak nemění). Votalita se vrátí do těhto mezí. Přibližně do doby kdy bude rozhodnuto o zařazení do indexu, nebo spuštění produkce v Německu. Následovat by mělo spuštění další produkce v Texasu (cybertruck), významný pokrok v bateriích a skutečný autopilot.

Tak po zavření v kalifornii uvidíme, jakou mají investoři víru a jistotu...popravdě jsem na to fakt zvědav, prvotní propad očekávám, ale jestli bude V U nebo...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Můj názor je, že se to v ceně už promítlo, nakupující i prodejci s tím museli počítat (měli odhad že se to stane) a přesto cena mírně rostla. Ze střednědobého hlediska by cenu mohla poslat dolů očekávání ztráty v prvním čtvrtletí ale zase- záleží na tom jak bude naplněno očekávání- bude větší nebo menší než se čekalo? Nebo přez uzavření továrny a virovou paniku bude stále zisk? Ono je to ale v podstatě lhostejné analitici to zkoumají a jejich zkoumání se projevuje v ceně průběžne, pokud je potom potvrzená skutečnost stejná jako jejich odhad na ceně se to už neprojeví.Tesla je ovšem jedna z mála společností která je dokáže překvapit a také shoda mezi nimi není příliž vysoká, proto také ta vysoká volatilita. Tedy ještě zpět k zavření továrny 1/ pokud obchodníci čekali že továrnu zavřou a oni ji zavřeli v ceně by se to už projevit nemělo projevit. 2/ pokud čekali že nezavřou a zavřeli tak po potvrzení této zkutečnosti by měla jít skokově dolů. 3/ pokud každý čekal něco jiného měla by být neohadnutelně volatilní. Škoda že jim do hlav nevidíme. Můj odhad je že se stala varianta 1. a akcie bude v nejbližší době pokračovat v mírném růstu.Také pro to, že myslím že varianty 2 a 3 by se projevily už v pátek. Uvidíme v pondělí.

Myslím, že nepromítlo - zatím to celé většina společnosti vidí tak, ok omezení provozu, karanténa...no inkubační doba je 14 dnů, to dáme a bude pohoda...jenže už nedomýšlí, že za 14 dnů se uvidí, jestli ta opatření mají smysl a že potom přijde teprve nabíhání řešení - podle mě se bude chleba lámat někde od půlky dubna.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tak to je otázka- můj názor je že celá koronavirová krize byla v ceně promítnuta poklesem pod 500 a nyní už došlo k vyhodnocení že následky nebudou tak strašné, opatřeními Fedu a FOMC dobře kompenzované, v Číně je po, a burzy pomalu porostou (kdyby se očekávalo že to postihne dlouhodobě základy šla by pod 200). Jako vždy "burza" reaguje nyní na to co v novinách teprve bude. Samozřejmě ta možnost že se "burza" plete (a přijde v Číně druhá vlna) je možná, ale stává se to opravdu zřídka.

No a v tom se rozcházíme - podle mě FED rozhodně dobře nezareagoval... jako pokus o restart dobrý, ale obávám se, že ve špatném čase

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

PS- poslední odhad na 1/4 2020 - bude ziskové.

jo Q1/2020 klidně může, rok 2020 bude zajímavý po Q4/2020

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

No ano rozcházíme a teprve budocnost ukáže. Ono jestli se dá něco tvrdit s jistou tak jen, jak varuji spekulanty- s jistou můžu tvrdit jen to, že nebudeli pršet nezmoknete.

Obavam sa ze ti sa dozvieme aj skutocnu cenu istatnych automobiliek. Len som si neni isty ci to co skrachuje bude tesla.

Zkrachují jen nemocné firmy, už tady byly tisíckrát horší nemoci než covid a pořád člověk funguje. Po téhle epidemii zůstanou jen ekonomické ztráty a věřím, že pak všichni budou říkat, že ty děsivá opatření stejně nepomohly a zbytečně se rozpoutala další hospodářská krize.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Tak na nemocne firmy je tu niekolko adeptov. Hlavne VW bude mat problem. Jeho podrzi iba Nemecky trh (ak nejaky zostane).

Obrázek uživatele Kuk

off
Novej Apple iPad má zabudovanej LIDAR pro měřící appku :D
Za jak dlouho budou i v autech.
https://www.apple.com/newsroom/2020/03/apple-unveils-new-ipad-pro-with-lidar-scanner-and-trackpad-support-in-ipados/?fbclid=IwAR3D6sHP3sq6sG1J7MgKvZDDCTSGKuHii6ATNl6kG4i3TdsvNrDJ5hFKpBU

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Sakra, tady je chytrejch. Že ten Runner už není ředitelem zeměkoule. Už jsi zaplatil tu prohranou sázku?

Obrázek uživatele runner42

Máš to v jiných diskuzích, flašinete.

Hmm, Tesla dneska za 3 hodiny -14%, slušný, jen tak dál :-D

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Tak neviem, zatial stupa a drzi sa nad 400.

Obrázek uživatele Kuk

Se toho onanování nemůžeš nabažit.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Ale ma pravdu. Akcie se zhroutily. Tady se pisou clanky kdyz to jde nahoru ale ticho po pesine kdyz to dost pada.

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

U nas dnes vyrobil VW 0 slovom nula aut a toto bude pokracovat aj v cez April. 500 ludi zomrelo v Taliansku a to len dnes.

Btw. dnes mi horek moj TSI motor, ktory mi servisaci nie su schopni dat dohromady.

30 milionů lidí ročně zemře hladem.
6 milionů lidí na světě každoročně zabije kouření
1,8 milionu lidí zemře na TBC
800 tis. zemře na malarii malárie.
1 000 žen denně zemře při porodu.
1 100 dětí zabijí každou hodinu černý kašel

tak nemachruj s Itálií

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

1 100 dětí zabijí každou hodinu....???
Není to překlep, Josefe. ?
Opravdu každou hodinu ?
Dík za reakci.

Čerpal jsem odtud, samozřejmě je tam u dětí součet nemocí, tak jsem to nevypisoval všechno.

https://www.kafe.cz/zabava/svet-v-cislech-35-tun-aspirinu-denne-a-dalsi-zvlastnosti-32925.html

Zajímavá statistika je i tady.

https://www.worldometers.info/cz/

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Děkuju za data.

Asi nepoznas pojem butterfly effect, ze? Staci male pohnutie kridiel motyla a na druhej strane planety vznikne hurikan. Staci par takychto dni a Europa pojde do paniky. Cesi a Slovaci su zatial fajn lebo nemaju mrtvych ale pozor, co nie je moze velmi rychlo byt. Talianom sa to nedari zastavit a to maju lepsie zdravotnictvo ako my. Tu sa nehrame na pocty. Aby tento rok nezomrelo hladom 60 milionov ludi a to kvoli tym 500 ludom co zomreli na koronavirus!!!

Co jsem slyšel tak standartní italské zdravotnictví nic moc, např. počet lůžek proti nám poloviční.

Obrázek uživatele runner42

No úplně bych si to nemaloval ani tady.
Faktem ale je, že proti Anglii jsou na tom všichni v Evropě naprosto úžasně.
Anglii moc držím palce, protože jestli to někde může být v Evropě hodně ošklivé, tak tam.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Neboj nic, rovnako nedodrziavaju opatrenia ani v Nemecku

Boris už si možná zamluvil převlek a letadlo do karibiku.

Obrázek uživatele Kuk

A ty si pořád ten stejnej trouba co si plete smrtnost s mortalitou.

BEFORE AND AFTER CORONAVIRUS OBITUARY ( Feb 2,2020 - March 13,2020)
https://www.youtube.com/watch?v=FKaBQdjBYUw

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Podla toho sa zda ze letalitu ma virus z Talianska vyssiu nez ten z Ciny. Pravdepodobne zmutoval do agresivnejsej formy. Podla statistik ma lethalitu teraz okolo 8% oproti 3.5% z Ciny. Moze to by ale sposobene tym, ze netestovali dostatocny pocet ludi a tych nakazenych je ovela viac. Podla tych cisiel by ich malo byt 2x viac ale ich stav nevyzaduje testovanie (pravdepodobne to ani nenahlasuju).

Obrázek uživatele runner42

Smrtnost v Itálii je dána čistě rozšířením mezi rizikové skupiny měla by být velmi podobná Číně a Střednímu Východu, protože genom Italů je v klíčových částech příbuzný těmto etnikům.

Naproti tomu lze očekávat v porovnání s Italy zásadně nižší smrtnost Germánů a Slovanů protože jejich genetická výbava odpovídající za mechanismus angiotenzin konertibilního enzymu 2 obsahuje odlišnou frekvencí alel (MAF) polymorfismů rs1978124 a rs2285666, přičemž například hodnoty MAF asiatů jsou 0.5 a u těchto evropanů 0.05, tedy cca 10× menší a s tím lze dovozovat i nižší pravděpodobnost kritických průběhů onemocnění. Toto je známá věc již v výzkumu inhibitorů ACE2 pro plicní a kardio léčbu.
Potvrzení ale budeme mít až s odstupem, protože teď jsou statistiky ovlivněny naprosto odlišným způsobem testování a nakažených skupin.

Asi takto: do teď se pakticky v ČR netestovalo, pouze jasné případy a jejich rodinné příslušníky. Podle chřipkového modelu to znamená, že máme reálně cca 18-20 tisíc skutečně nakažených.
Vzhledem k tomu, že tato epidemi probíhá nejméně dva týdny, spíše ale měsíc, jsou ty pouhé jednotky lidí ve vážném stavu
potrzením výše uvedeného.

Osobně očekávám kulminaci epidemi v ČR na hodnotě 100 tisíc skutečně nakažených, 300 ve vážném stavu a dvě desítky zemřelých. Snad to bude méně.

Nejvíc jsem zvědavý na to Německo, protože tam je to rozjeté naprosto brutálně a rychlý růst oficiálně nakažených ani zdaleka nereflektuje realitu - tam se to za poslední týden rozjelo neuvěřitelně, z lidí z výrobních podniků co znám to mají VŠICHNI. Nedělám si srandu. Na Německo a hlavně novoněmce za týden jsem moc zvědavý.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Tomáš

Evropa to totalne zaspala. Slusne napsano.

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Souhlas evropa to podělala, hlavně s uzavřením hranic,trochu se to dá omluvit tím, že se tady desetiletí nic takového nevyskytlo. Jaká jsou opatření v japonsku v souvislosti s koronavirem, a rozdíly v chování obyvatel(roušky, skupování potravin atd.)?

Podle mě to je uměle vyvolaná ekonomická krize. Ve finále se zjistí, že se stejně nakazilo 60% obyvatelstva, i když doma čuměli na TV a nepracovali. Ekonomické následky budou ale hrozivé.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Uvidíme jak se projeví vliv jeslí a školek na imunitu v bývalé NDR, tipoval bych, že tam budou nižší následky než v bývalé NSR, kde byly děti v mládí většinou doma.

Obrázek uživatele Marek_

Zajímavé informace, díky moc.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele runner42

Jestli vás zajímá víc, doporučuji tento článek http://dfens-cz.com/sars-cov-2/

Našel jsem jen jednu faktickou chybu, a to při porovnávání smrtnosti korony a chřipky, kdy autor porovnává procenta počítaná u korony z laboratorně diagnostikovaných případů a u chřipky ze statisticky modelovaných.

Jinak super.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, super. D-FENS znám a občas i se zájmem čtu.

---

Lexus GS 450h Premium

Koukám, D-Fens už je taky expert na cokoliv.

Obrázek uživatele Marek_

Na D-FENS nepíše jenom jeden autor, tvůrce webu. Je tam spousta přispěvatelů z různých oborů a rúzné úrovně, samozřejmě. Zrovna tento článek vypadá zpracovaný dobře a podaný taky moc dobře.

---

Lexus GS 450h Premium

Zajímavá fakta zábavnou formou. Pravda velkým farmatickým koncernům se levné léky nikdy nehodily, na čem se nedá vydělat, to je potřeba zabít nebo umlčet.

https://youtu.be/2p5Ekj4NClc

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Hlavně nevymýšlejte šílené spekulace a držme se faktů...za chvíli budete hlásat, že krevní skupina A má větší úmrtnost na ten vir - překvapivě se to dá předpokádat, když je krevní skupina původem zemědělců a Itálie i Čína byly zemědělské oblasti, kdyby byl ten vir z Indie, nebo Mongolska, tak to bude zase B.

A jen pro zajímavost - vir se vyvíjí ano, každým přenosem, jako vše živé se každým množením vyvíjí i vaše děti, pokud je máte mají oproti vám genový vývoj (mutaci od kdysi nějak čistého genu) Velmi abíčkovsky:
původní krev je 0 (old), ta mutovala na krevní skupinu A, pak na krevní skupinu B a před necelými tisici lety došlo k mutaci na AB - dílčí mutace, jsou pak Rh faktory atd...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Problém je v tom, že italové jsou hrozně družní, líbají se se vším, co se pohne, jako formou pozdravu a navíc mají hodně staré obyvatele. Průměrný věk umírajícího člověka (v Itálii) na koronavirus je 81!!!! let.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Obrázek uživatele Marek_

V tom případě se ale koukněme na čísla třeba z Německa. Pokud by ten váš předpoklad byl spávný (že je to už jiný, resp. zmutovaný a agresivnější typ viru), tak by i v Německu byla ta smrtnost podobná, ne? Nebo, že by v Německu a Itálii byl odlišný typ viru?

Spíš se mi zdá pravděpodobnější to, co jste napsal ve druhé části, totiž, že v Itálii je ten počet nakazených ve skutečnosti mnohem vyšší než ukazují čísla.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele runner42

Určitě, podle modelu z chřipky je počet nakažených nejméně 10x-30x vyšší, což samo o sobě i vtomto rozptylu obsahuje obrovskou odchylku.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

1***
Tyhle čísla by se měl povinně učit každý pozemštan....

To je sice fakt, ale průšvih je to pořádný a pokud se to řešit nebude, tak se ze současné situace velmi snadno může stát druhý díl spanělské chřipky a pak by ty čísla, co jsou kousek výš pár let vypadala výrazně jinak

berme současnou situaci jako políček způsobu života pár let zpět a zamysleme se, kde se staly chyby, máme šanci to napravit...a skutečně něco změnit k lepšímu..a ne vymýšlet placeba řešení problematiky a lepit to jak to jde, hlavně zisk, nesmyslná omezení a náklady

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele M.Krupka

Kdyby jenom Tesla. Je třeba v souvislosti pochopit, že jiné fosilní automobilky stojí a nevyrábí. Proč asi??

Off..
https://www.auto.cz/vw-zacina-resit-prodej-energie-z-elektromobilu-zpet-do-site-133728

Ked som videl obrazok prve co mi napadlo bolo renault ;)

Obrázek uživatele runner42

Dovolím se extrakt z toho Havlíčkova rozhovoru:

"Natvrdo říkám, že musíme přestat myslet na ambici naplňování green dealu, tedy zeleného údělu, a zdroje, které na něj chce Evropská komise poskytnout. Vraťme se všichni zpátky na zem a opusťme představy, které stejně nebyly naplnitelné, mám na mysli snížení emisí skleníkových plynů v roce 2030 na 55 procent oproti hodnotám z roku 1990. Obrovské částky, jež na to měly být vyčleněny z evropských strukturálních fondů, vezměme a alokujme je na posílení ekonomiky, která je napadena koronavirem. My to budeme dělat naprosto brutálně a nebudeme Evropské komisi ustupovat. Nemůžeme myslet na ambice zelené Evropy v momentě, kdy se pokládá jedna firma za druhou."

:-D

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Spravne to rekl, je videt, ze nekteri mene chapavi se tomu smeji a jeste jim to nedoslo, ale az vam 3x za sebou vykradou auto nezamestnani, prestanete se blbe tlemit. S epidemii se vsechno zmeni. Za par mesicu si nikdo na zadny green deal ani nezvpomene. A verim tomu, ze nafta jako jedinna tutovka bude zase in.

Ja verím, že ľudia dostanú rozum a nafta bude out.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

A proc by mela, ma mensi co2 nez benzin. Vsak se to uz ukazuje

Obrázek uživatele Kuk

Na CO2 ti sere pes, nám vaděj ty jedy a rakovina co z toho lítá. CO2 si řeš s klimatology a Gretou.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Prdlačky.... Největší jed a rakovina seš tu Ty, Vykuku.

Obrázek uživatele Kuk

Pro tvůj mozek určitě. Nalej si do hlavy ještě víc mazutu, už ti drhne.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To je výzva k těm 50% kteří mají méně než 20 tis. měsíčně? :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Obrázek uživatele Radovan

Promluvil spolumajitel Moravských naftových dolů s vrtem na zahradě a rafinérií ve sklepě. Ach jo, jak dlouho bude trvat pochopení soběstačnosti a nezávislosti petrolheadům?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Michelin

Az za par mesicu zacne dochazet nafta kvuli uzavrenym ropnym refineriim tak konecne vsichni pochopi hlavni vyhodu elektromobilu.
A z toho ze tahle nemoc semele nejvice zrovna ty co maji zhuntovane plice je uz ted zrejme, ze vyfuky aut, ktere nas tu cely zivot travi jsou zhovadilost!

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Radovan

Ropa byla, je a bude, je mantra petrolheadů. Oni nechápou a nepochopí, že to není jejich palivo, ale že jsou závislí na tisíccíh a milionech lid, aby si ho mohli do své smradlavé plechovky natankovat.
Je zbytečné jim opakovat něco o samovýrobě, soběstačnosti a nezávislosti.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Michelin

No ja hlavne pozoruju uz ted, jak zacinaji lide menit mysleni a i ti co drive nic neresili si zacinaji klast otazky typu “co delame jako lidstvo spatne, co delam jako jedinec spatne”.

Myslim, ze az bude po vsem a lide se oklepou tak spousta z nich bude vyhodnocovat jak zmenit svoje chovani a spise budou inklinovat k slusnejsimu chovani ke svemu okoli, ktere jak se ukazuje potrebujeme v tezkych casech vice nez stovky “pratel na facebooku”, budou premyslet jak se zbavit zavislosti na konzumu a zbozi dopravovaneho z druheho konce sveta, budou premyslet co delat pro sve zdravi aby priste byli jejich plice v co nejlepsi kondici, a budou premyslet co udelat pro zlepseni prostredi, ve kterem zijeme.

Jasne, lide kteri dnes ziji takzvane z ruky do ust budou resit existencni problemy, ale ti zodpovednejsi, kteri maji rezervy, (a to jsou ti co kupuji nova auta) se zacnou mnohem vice zajimat i o to, jak moc bude to pristi auto, ktere si koupi zatezovat tuhle planetu, jak moc jim bude zamorovat prostredi, ve kterem ziji a dychaji.

Jsem presvedceny, ze ac se to mozna ted zda nepravdepodobne, tak tahle udalost bude v dlouhodobem dusledku pro elektromobilitu pozehnanim.

PS: Soused, ktery o tom nikdy nepremyslel uz ted osnova plany na instalaci FVE, aby byl v budoucnu mene zavisly na elektricke siti. No jsem si vic nez jisty, ze az ji bude mit na strese dojde mu i to, ze kdyz vymeni alespon jedno z tech dvou aut pred barakem za elektricke jeho nezavislost se rapidne prohloubi...

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Moje slova a taky to tak vidím okolo sebe.

Do konce roku jsem připraven si koupit nové EV s větším dojezdem než mám teď.

Ani jsem nepocítil pokles zájmu o FVE a to začíná být nedostatek panelů, baterií a navíc Euro a Dolar jsou dražší, takže ti noví to budou mít také dražší.
Přestože teď nemůžu u zákazníků pracovat, tak poptávek a nabídek dělám od PC stále dost.

Jen mně telefonicky i v této době otravují firmy co chtějí abych investoval tam a nebo támhle, že se na tom dá teď vydělat, nebo další hyenismus mi volala firma jestli nemám dlužníka, že mi to z něj vytřískají.
No nemám, ale i kdybych měl tak s klidem počkám.

Jinak daně jsem za loňský rok už zaplatil.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

Obrázek uživatele Michelin

Nejvtipnější bylo, že minulý týden v sobotu sotva ve tři ráno vyhlásili uzavření většiny obchodů vypadla na celé dopoledne elektřina v nemalé části našeho okresu a sotva to kolem oběda nahodili vypadla jim na celé odpoledne zase jiná část.

Nás se to sice netýkalo, ale říkal jsem si co si asi ti lidé tam myslí.

FVE bude podle mě zažívat po tomhle jako jeden z prvních oborů obrovský boom, bez ohledu na to zda porostou ceny nebo se utlumí dotační politika.
Až něco podobného udeří příště (a ono dříve nebo později zase udeří) budou lidé mnohem lépe připraveni. A to ne jen jak se například lépe chránit vlastní zásobou respirátorů.
Vybavení se elektromobilem to pak zcela pochopitelně doplní.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Už udeřilo ve Francii a na cestování FVE nepomůže.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nabijeni-elektromobil-izvia-edf-rychlonabijecka-francie-dalnice.A200321_213758_automoto_fdv

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Obrázek uživatele Radovan

To je zase snůška lží a polopravd novinářské Žumpy. Děs. Kouknu jen na Chargé NOW a vidím Francie přes 1.600 míst s rychlonabíječkami. Přes 18 tisíc nabíjecích míst celkem, kolik je na nich stojanů nedohledám. Ale mraky, už když tam byl kolega s Ionem tak třeba podzemní parkoviště jediné sítě obchoďáků nabízelo obvykle 8 pomalých stojanů.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

"Tak jako tak nyní síť rychlonabíječek ve Francii chybí. Izivia se brání tím, že 189 stanic z devíti tisíc je zanedbatelný počet, většina těchto stanic ale není na dálnicích a nabízí jen standardní nabíjecí proud. Pokud budeme počítat jen rychlonabíječky s výkonem minimálně 70 kW, které dokážou elektromobil nabít v řádu desítek minut, a umístěné na dálnicích, zbylo jich ani ne šedesát."

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Že se taky necháte nachytat, když jste tu jako doma, to se tedy divím. Ano, chápu, máte hybrida, nabíjení Vám nic neříká.
200 kousků z 9000 nabíjecích míst jen tohoto operátora je nic. Dále je článek rovněž o ničem, když uvádí za rychlonabíječku min. 70 kW, ovšem to je blbost, ty umí vzít jen pár moderních aut z roku 2019/2020 nebo slibovaných. Všichni ostatní berou maximálně 50, spíše však od 30 do 45 kW výkonu (těch 30 například novinka
Škoda CitiGoe iV, což je zrovna auto 2019/2020). Takže ani tyto stojany nikde nepotkáte.
Rychlejší nabíjení umožňuje od začátku jen Tesla Supercharger 125 kW a více (dnes 150, 170 i 200 kW, soukromě financovaná) a
od 2019 pomalu se rozrůstající síť společenství evropských automobilek Ionity od 150 kW do 300 kW (s 20% podporou z fondů EU). Takže další blbost.
No a o kus dále znovu zopakoval novinář nesmysl o drahém nabíjení na Ionity, aniž ho jmenoval, prostě snůška keců a lží a polopravd.
Jinak jak je na tom Francie, zjistíte bez keců a lží novinářské žumpy třeba na ChargeNow https://chargenow.com/web/chargenow-fr/map. Francie má jen v této síti registrováno 18.402 nabíjecích míst. Po zapnutí filtru rychlonabíjení CHAdeMO a CCS to ukazuje něco kolem 1.600 nabíjecích míst. Jenže to by novinářská žumpa o tom musela něco vědět.
A dole opět klasická hospodská konverzace plná chytráků, kteří elektromobil viděli tak maximálně na obrázku a vědomosti mají od bulvární žumpy. Prostě ČR v praxi.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Ale však já vám nezpochybňuji počet nabíjecích míst. Chtěl jsem jenom říct, že v článku se jasně píše, že ten počet těch 60 (nebo kolik) se vysloveně vztahuje na nabíječky u dálnic o min. výkonu 70 kW. Co na tom není jasné? Já to tak pochopil.

To, jestli je tento počet málo a jestli to elektromibilista využije (těch 70 kW) je už na každém ať si to zváží, přemýšlet snad umí každý ne?

Ano, jsou tam nepřesnosti, snaha být bulvární a přitáhnout pozornost. Ostatně, to se děje i tady.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Radovan

Jenže to je hloupost sama o sobě. Staré rychlonabíječky nebudou min. 70 kW výkonu. Celé je to blábol o ničem ten článek. Nechce se mi to hledat, ale nedivil bych se, kdyby těch 60 rychlonabíječek byl zlomeček toho, co na dálnicích a v bezprostředním okolí je. Když jich mají 1.600. Fakt nemá cenu se přít o žumpě.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Michelin

“ Může za to špatná údržba, brání se výrobce”
“ Nezávislé novinářské testy dávají za pravdu spíš EVBoxu.”

Co by jste chtel od Francouzu. Ti maji v hlavach jen stavkovani a zapalovani cehokoli v ulicich.
Kdyz budou kaslat na udrzbu a revize cerpacich stanic asi se take budou stavat poruchy a odstavky, tady se to patrne snoubi s nejakou detskou nemoci, kdy vyrobce patrne nenavrhl nabijeci stojany uplne stastne.

Co to dokazuje? Podle meho nazoru jen to co jsem si myslel uz davno, ze Francouzi jsou zarnym prikladem upadku rozmazlene lidske spolecnosti.

Je zajimave, ze i pres vsechny chyby Tesly musim i v roce 2020 stale opakovat “jeste, ze ji tu mame”.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Tak ta vlna asi pokračuje celou republikou.
U našich také vypadla elektřina, máma říkala, že ve 3 ráno ještě šla a jak vstala po 8 hodině už nešla, Pustili ji až před 10 hodinou. Sranda je že se tam topí všichni jen na elektřinu a dřevo.

Asi ji tam budu muset dát baterku alespoň na světla, internet a televizi + čerpadlo o kotle.
:)

Jó kovářovic kobyla chodí bosa, ne doma mám baterku a také ji budu zvětšovat, stejně tak jako mi to hlásí staří zákazníci.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

Obrázek uživatele Marek_

Ale ono to opravdu vypadá, že té ropy je dost, navzdory strašení různých alarmistu. Však si přečtěte starší analýzy, kde se predikuje, že ropa už bude jenom dražší a bude ji málo a pod. A dnes je levná jako už dlouho ne a litr benzínu je za 25.

Jasně, pravdou je i to, že ropa ani benzín z nebe neprší a nesvítí jako slunce. Je tu závislost na producentech a rafineriich, atd. No a? Pro spoustu lidí je tato závislost přijatelná a celkově je pro ně tato situace výhodnější než elektroauto. Pokud se situace nějak změní, klidně spalovací auto vyměním za EV. Jsem pragmatik :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Cena ropy se primárně neodvíjí od jejího zbytku pod zemí ale podle toho jak se chrlí na trh.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Částečně asi ano. Protože když je jí málo, resp. když je hůře dostupná, tak na její vytěžení jsou potřeba vyšší náklady.

Ale ano, více její cena kolísá dle toho, jak se hádají producenti, kde co vybuchlo, jaká je polit. situace, atd.

jen jsem chtěl říct, že byly různé "analýzy" o tom, jak ropa docází a bude už jenom dražší a nedostupná, jak jsme za vrcholem (který se pořád posouvá) a různí další katastrofické scénáře světa bez ropy. N a zatím to vypadá, že nic z toho není realita.

---

Lexus GS 450h Premium

Vyčkejme jak daleko malý nano zmetek srazí světovou ekonomiku do kolen,
Obávám se ale, že na čezkou ekonomiku ten dopad bude extrémně drtivý...

Obrázek uživatele Radovan

No není to zrovna relevantní reakce na můj příspěvek, ale moje FVE zatím koronavirus nedostala. A každý den ráno začíná vyrábět. Sama. Bez vstupů a lidské síly. Prostě samovýrobu a soběstačnost těžko srazit do kolen. Závislost na ropě ano.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Však ano covid prospěje samovyrobe a soběstačnosti...
Viz šití roušek...

Božíčku, Ty to vidíš, do jakého hovádka jsi to duši vložiti ráčil....

Myslenku mate docela spravnou, jen to pisete spatnemu cloveku, mel byste takhle reagovat na sebe.

Díky, vezmu si to k srdci, jako sis i Ty vzal k srdci můj včerejší příspěvěk a dnes jsi byl schopen napsat řádek bez 5 překlepů na něm. Děláš pokroky. Ještě se zbav svého BEV a nechám Tě bez povšimnutí. Čus, Dlaždič.

Mne nevadi lide s jinym nazorem, mohou me obohatit. BEV se rad zbavim, az nekdo prijde s lepsim (casove, ucinnosti, ekologicnosti, cenou) zpusobem mobility (treba teleportace).
Specialne pro Vas si budu po sobe prispevky cist, za preklepy castecne muze uz spatne fungujici klavesnice, holt nejak funguje, takze jeste neni duvod kupovat novou (jak jsme psal, snazim se omezovat spotrebku).

Obrázek uživatele runner42

Doporučuji se lépe seznámit s křivkami průběhu virových pandemií. Za pár měsíců po coronaviru zůstane pouze ekonomická díra, která se bude zasypávat z peněz zamýšlených k rozkrádání přes podporou eleketromobility a genderových studií.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Když vezmu německo, tak se domnívám,že se bude investovat do nových technologií-elektromobility, nakonec z toho budete mít radost i vy, uvidíte.

Obrázek uživatele runner42

V oblasti automotive je Německo zcela závislé na exportu. Místní investice je tudíž naprosto irelevantní.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Poslední roky byli němci v plusu, a podle mě toho část nasypou do elektromobility(nabíječky,posilování sítí,baterie a automobilkám na rozvoj)

Obrázek uživatele Radovan

Má pravdu runner42. Stejně jako v ČR se i v Německu prodá zanedbatelné množství tam vyrobených a vymyšlených aut. Nebýt exportu, neexistují.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Proto se domnívám, že se hlavně v kratkodobém horizontu budou orientovat na domácí spotřebu, jenom výrobci ochraných pomůcek určitě dostanou dotace na výrobu,domácí turistika, pokud to rychle opadne bude taky narůstat, a němci mají dost firem v asii, kde se to zase začíná rozjíždět.Německý průmysl nestojí jenom na autech, a záleží jenom na tom jak budou pružní:::https://www.auto.cz/zavrene-automobilky-nabizeji-nova-uplatneni-budou-vyrabet-pro-zdravotnictvi-133788

Obrázek uživatele Michelin

S hospodářskou krizí máme již bohaté zkušenosti, takže se zamyslete vy co se stane za pár měsíců po koronaviru?
Firmy začnou hledat kde ušetřit každou kačku, což nahraje nákupu elektromobilů (tedy jen tam kde umí počítat).
Také si spousta firem uvědomí jak je důležité mít ve vozovém parku spolehlivá auta.
Nám například aktuálně kleknul jeden spalovák a hádejte jestli nám ho teď někdo opraví...

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Ono samozřejmě záleží jak hodně firma používá svoje auta. My jsme obchodní firma, lidé najezdí 2-4 tis. měsíčně a nedovedu si představit, že bych koupil 8 ks TM3 v hodnotě 12 mil. na 4 letý leasing, akontace 4,5 mil. a platil s pojištěním nějakých 240 tis. měsíčně, když teď lidem platím náhrady za jejich auta cca 140 tis. měsíčně, proč bych vůbec kupoval nějaké auta? Dnes si obchodní firmy berou Octavky v lepším případě Passaty na dlouhodobý pronájem za 12 tis. měs. a mají klid, jak se něco rozbije přistaví jiné auto apod. IBM nakupuje ty svoje Mecedesy C za 450 tis. bez DPH (po 3 letech je prodá za podobnou cenu), to je cena TM3 za 1,1 mil. bez DPH moc o úspoře nepřesvědčí.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Obrázek uživatele Michelin

Já holt asi uvažuji furt postaru, kdy jsme koupili auto, ono bez větších problémů jezdilo 12let (nejstarší dvě auta, která budeme (snad v květnu) nahrazovat za eNira máme aktuálně 12let) a měsíčně nás vyšlo v průměru na cca 8.500Kč včetně servisu a benzínu.

Ano, dnešní auta se již takto provozovat pro svou chatrnost nedají, ale mě prostě přijde (a to se nepovažuji za velkého ekologa) naprosto nenormální auto po pěti letech sešrotovat.

Takže sázím na to, že s elektromobilem si budeme moci dovolit jej zase provozovat alespoň 8let, a vyjde nás na nějakých 9300Kč/měs při současných cenách.
Jak budou zlevňovat bude se bilance lepšit a s novějšími bateriemi i životnost poroste.

výpočty
spalovák:

pořízení 400.000,- bez daně (nedávno jsem si zkoušel konfigurovat několik spalováků a pod tuhle cenu jsem se prostě nedostal a to jsem tam ani nedával takovou výbavu jakou budou mít ty eNira)

cena za palivo při spotřebě 7l/100km, ročním nájezdu 30tis.km a ceně paliva 24,8 bez daně na 12let
(24,78*7)/100=(1,736*30000)*12=624.960,-

servis v průměru 10.000,-/rok bez daně = 120.000Kč
pneu 6000,-/rok*12=72.000Kč bez daně (letní na dvě sezóny+zimní na 4, při ceně 2.000Kč/pneumatika, na tom nešetřím)

celkem (400000+624960+120000+72000)/144=8.451Kč měsíčně

výpočty
elektromobil eNiro 64kWh (fakt není podle mě nutné kupovat na běžné ježdění zaměstnancům zrovna Teslu):

pořízení po odečtení dotace cca 666.000,- bez daně

cena za elektřinu při spotřebě 18kWh/100km, ročním nájezdu 30tis.km a ceně elektřiny 3Kč/kWh bez daně na 8let
(3*18)/100=(0,54*30000)*8=129.600,-

servis v průměru 6.000,-/rok bez daně = 48.000Kč
pneu 6000,-/rok*8=48.000Kč bez daně (letní na dvě sezóny+zimní na 4, při ceně 2.000Kč/pneumatika, na tom nešetřím)

celkem (666000+129600+48000+48000)/96=9.287Kč na měsíc

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Jenže počítáte dotaci (to není úplně fér a 100% nebudou další rok) a firmy dostanou auta na max 3-4 roky do 100 tis. km a chtějí mít auta operativní, tedy přijde ochodník dostane auto, odejde obchodník, vrátí auto. Tak jak to počítáte může fungovat s dotací na mnoho let u malé firmy. U nás by mi 2/3 obchodníků BEV auto odmítla i když sám BEV mám a používám, tak jsem stejně trochu za exota. Nakonec mě to vysvětlovat nemusíte, já ty počty chápu, ale všichni mě berou s úsměvem a BEV si pořídí jako raritu. Bavil jsem se o tomto s firmami se stovkami zaměstanců a nechtějí ani slyšet. Ať udělají na BEV stejné podmínky jako v zahraničí, bez akontace za 300 EUR měsíčně a pak o tom někdo bude přemýšlet.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Obrázek uživatele Michelin

Jasne, kazdej mame jiny zpusob pouzivani aut.
Ja chtel nastinit ten nas jak to aktualne mame, takze i s dotaci.

Na dalsi dva roky nakup aut odkladam, protoze spalovaka uz ani nahodou a jsem presvedceny, ze za dva roky pujde koupit baterkac i bez dotace za stejnou spis lepsi cenu nez dnes s dotaci.

Co se tyka zamestnancu, tak u nas se pretahuji o to kdo bude driv jezdit na elektrinu. Dokonce lidi, kteri bydli v panelaku me presvedcuji, ze si zajisti nekde nejakou garaz pro nocni nabijeni...

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele runner42

Tak určitě...

Firmy už se doslova klepou na to zvýšit jednorázově svoje náklady, to je jasná věc, že v krizi se vždycky firmy můžou doslova přetrhnout pořídit si drahý vozový park nebo přejít na nové leasingy s vyššími úroky.

A s nimi státní aparát, kterému se právě škrtají rozpočty, ty budou mít doslova utrácecí orgie.

A třetí do trojlístku jsou zaměstnanci, vůbec nevadí, že jich je obrovské množství na 60% mzdy a na konci roku jim bude chybět minimálně jeden plat. Prý už nervózně postávájí před autosalony a mávají peněženkama.

V paralelním elektromobilním vesmíru s aletrantivní ekonomikou naprostá pohoda. :)

A ta spolehlivost elektromobilů, to se nahlas chechtám. Hlavně že to píšete zrovna vy. Co že se vám vys**lo naposled?

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Michelin

Mě se líbí jak vy demagogové umíte smíchat jablka s hruškama když se vám to hodí.
V jednom odstavci smícháte lidi, kteří nemají finanční rezervu ani jednoho měsíčního příjmu s lidmi, kteří si v autosalonech kupují fungl nová auta.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele runner42

Kupní síla domácností klesá. Co na tom nechápeš??

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Radovan

Třeba to, že u nás na nové auto dosáhne dlouhodobě pouze 20% nejbohatší populace, 80% kupuje ojetiny. A to jsou přesně ti, kteří jsou nyní na 60% mzdy a bude jim ten příjem chybět. A mnoho z nich, bohužel, řeší jako problém když klekne pračka za 10 tisíc, i když je v akci za 8. Nemají je. tato kupní síla se nových elektrických vozidel netýká. Protože se netýká žádných nových vozidel. To tím chtěl říci a Vy jste to nepochopil.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Michelin

Je to zábava sledovat jak se tady znovu profilují ty již dávno vyprofilované charaktery.
A co teprve když si do nich člověk jen trošku šťouchne.
:-)

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele runner42

Takže co se vysr**o ty spolehlivý elektromobile?

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Michelin

Odešel alternátor.

Pro zajímavost na žádné z Tesel se nám za tři roky nestala závada, která by auto odstavila nebo jinak znemožnila jeho užívání.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol