Volkswagen dál investuje do výroby baterií s Northvoltem

Jan Horčík - 19 Květen 2020

Společný podnik koncernu Volkswagen a švédského Northvolt AB na výrobu baterií v Evropě úspěšně postupuje kupředu.továrna Northvolt na výrobu baterií pro elektromobily

Budoucí podoba továrny Northvolt na výrobu baterií pro elektromobily
foto: Northvolt

Budovy plánované továrny Northvolt Zwei ve městě Salzgitter za €450 mil. postaví samotný koncern Volkswagen. Společný podnik si pak budovy pronajme. Výroba tam má začít už v roce 2024 na 16 GWh ročně a postupně se zvyšovat až na 24 GWh.

Stavební práce na místě, kde se už dnes nachází Volkswagen Centrum excelence pro bateriové články mají začít do konce letošního roku. Volkswagen se dnes zásobí bateriovými články od dodavatelů LG Chem, Samsung, SKI a CATL.

Northvolt chce do deseti let vyrábět 150 GWh a mít čtvrtinu evropského trhu s výrobou bateriových článků. Hlavní továrna Northvolt Ett (1) ve švédském Skellefteå se má v roce 2021 rozjet na kapacitě 32 GWh a postupně se rozšířit na 40 GWh do roku 2024.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Anonym123

na slovensku vznikla konkurencia tej českej streľbevzdornej batárii
https://e.dennikn.sk/1899923/je-rozhodnute-vyvoj-novych-slovenskych-baterii-do-elektromobilov-za-sto-milionov-eur-vznikne-vo-voderadoch/?ref=tit
vyvíjajú ...

Ak to budú chcieť dávať do notebookov a mobilov, tak by im to asi malo stačiť.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

no dobře no... Takže ani v roce 2024 nebudou mít kapacitu baterií na to, abych si mohl koupit jejich EV. Ok, koupím si to od jiného výrobce :)
Jinak autor tohoto článku rád překládá názvy evropských měst, takže co třeba Salzgitter = Solnomřížka ?? :):):)

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Ad do deseti let.. 150GWh; predpokladam ze jde o rocni produkci.
Jestli se to da pocitat kupeckym poctem tj 150GWh÷75kWh×10^6=2 mega BEV s prumernou kapacitou sedmdesatpet, tak to jsou zajimave plany.
Jenom phev a hev aut by tak bylo asi 7x vic kdyby melo cca 11kWh bat.
A kdyz vezmu pomer napul, tak mega bev a sedm mega p&hev.
Slusne pocty.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již čtyřikrát jsem nabil do plna během 37+tkm).

Trochu mi přibližte prosím ten výpočet, je v něm že až ten 10. rok bude ona roční kapacita ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Nene, jen jsem zjednodusene pocital rocni produkci. Ta umocnena desítka je prepocet gwh na kwh... Bude-li to v patem ci desatem roce jsem neresil.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již čtyřikrát jsem nabil do plna během 37+tkm).

No som zvedavy kto skor bude mat fabriku, ci Tesla alebo VW. Tesla ma uz naskok. Myslim, ze Tesla bude fabriku otvarat, ked VW ju zacne stavat.

VW Teslu v Nemecku rozdrti.

Co v Nemecku.. Na celom svete!

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Možná i tam.

A no tak znáte to. V roce 2011 prohlásili přední představitelé německých automobilek na konferenci spolu s kancléřkou Merkelovou, že do roka zaplaví Evropský trh elektromobily.
Silná termínová prohlášení TA jim jdou. A pak mají ještě silnou stránku v oblasti skic, návrhů, 3D vizualizací a když už narazí kosa na kámen, tak vyrukují s nějakým konceptem občas dotaženým do fáze prototypu.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Kuk

Možná se za rok v Německu zvýší spotřeba pastelek. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tý jo, kapacita 16GWh už v roce 2024? :D

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.