Volkswagen dá peníze dealerům, aby propagovali elektromobily

Jan Horčík - 19 Únor 2020

Elektromobil Volkswagen ID.4 aka ID Crozz je primárně určen pro americký trh a představit se tam má po odkladu letos v létě. Volkswagen chce jeho uvedení maximálně podpořit.auto elektromobil Volkswagen ID.4 Crozz

Volkswagen ID.4/Crozz bude postaven na stejné architektuře MEB, jako aktuálně v Evropě uváděný elektromobil Volkswagen ID.3. Auto se bude vyrábět přímo v USA.
foto: Volkswagen

Volkswagen zjistil, že nejslabším článkem v prodejích elektromobilů bývají často samotná dealerství - alespoň v . Rozhodl se proto vyčlenit pro ně speciální rozpočet.

Ten bude určen pro pořádání lokálních marketingový událostí, kampaní, prostě jakýchkoliv akcí vedoucích k tomu, že dealerství budou prodávat víc elektromobilů.

Volkswagen ID.4 (původně koncept ID Crozz) jde přímo proti elektromobilu Tesla Model Y, který už se začal vyrábět a co nevidět poputuje k zákazníkům.

Vzhledem k tomu, že jde o relativně levné malé SUV/crossover, očekává od něj Elon Musk i Tesla obrovské prodeje. Zároveň to znamená, že ty prodeje budou nějaké jiné automobilce chybět.

Volkswagen proto potřebuje mít své želízko v ohni. Volkswagen ID.4/Crozz nabídne 83kWh baterii, dojezd až 480 km na jedno nabití a rychlonabíjení až 150 kW. Cenově budou oba modely zhruba srovnatelné.

Podobně jako Tesla má Volkswagen v USA (ale už ne Evropě nebo vlastně kdekoliv jinde) vlastní síť nabíjecích stanic nazvanou Electrify America, podobnou síti Tesla Supercharger. Tu musel vybudovat jako trest (jeden z mnoha) za aféru Dieselgate.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

"Oproti elektromobilům značky Tesla má však Volkswagen v USA (i Evropě a vlastně kdekoliv jinde) jednu velkou nevýhodu, a to absenci vlastní sítě nabíjecích stanic jako je Tesla Supercharger."

Ale no ták, VW má přece v USA síť Electrify America co postavil za trest za Dízlgejt. Asi není tak hustá jako Teslí SC, ale je. ;-)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Horčík

Pravda, opravili jsme! Díky. V jiné souvislosti bych vás ale rád poprosil o méně osobních invektiv ve zdejších diskusích, abychom nemuseli tyto vaše příspěvky zbytečně promazávat. Druhé díky.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Kuk

Nehodlám tolerovat stejné staré trolly jen proto, že jsou tu pod jiným x tým jménem a stále dokola vykřikují že všichni jsou fašisti, že všichni lžou apod. zbytečný nenávistný kecy. To není moc konstruktivní natož, aby to posouvalo diskuzi dopředu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Mustang má baterie z Polska, tudíž asi LG. Polskej Norvolt asi ještě není hotovej.
https://youtu.be/1LLtaox9uh0

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Joe

Tak to co se píše v článku, že VW musí platit, aby jeho dealeři propagovali EV ukazuje galaktickou propast mezi Teslou a zbytkem světa.

1) Výdaje Tesly na reklamu = 0 Zájem o její auta - enormní (za pár týdnů 500 000 plus rezervací á 100 USD jenom na Cybertrucky)

2) VW láduje prachy do reklamy ...proč ?

- jediný logický důvod: výrobky by se bez reklamy prodávaly
málo/špatně, protože poměr mezi kvalitou a cenou má konkurence
lepší a reklama musí obelhat zákazníka, že to tak (u VW) není...

Kdyby prodeje šly dobře (výroba nestíhá) k čemu pak reklama ?

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Ad 1 - Tesla má obrovskou reklamu:
1) v osobě Muska a jeho kontroverze - to se výborně prodává
2) v podobě volatility akcií - v jednu chvíli jsou na bankrot a v druhou mají akcie nárůst o stovky procent v krátkém okamžiku
3) Tesla není produkt pro masy Tesla se stala image a životním stylem - tzn reklama je - chci být technologický frikulín k applu musím mít Teslu
4) Teslu si kupují nadšenci z bodu tři - ty ostatní elektromobily jsou vnucovány politickou lobby a normální uživatel je vlastně nechce

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

A nebude to náhodou tím, že ta Tesla je prostě ve všech směrech lepší?

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Určitě ne, protože Tesla paušálně ve všech směrech vůči všem lepší není

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Ale v součtu je.
Když si třeba zvolíte 10 sledovaných parametrů, tak u každého z nich bude Teslu nějaké jiné EV převyšovat v jednom, možná ve dvou parametrech, ale ve zbylých devíti či osmi, bude Tesla převyšovat to porovnávané EV.
Nenajdete jiné EV, které by Teslu převyšovalo z vybraných 10 ti parametrů ve všech deseti, a horko těžko budete hledat nějaké, které ji bude převyšovat v pěti z nich, aby to bylo alespoň půl na půl.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Tesla je auto, musím ji poměřovat se všemi auty. Většině uživatelů je vcelku jedno na co to jede (což může být pro elektromobilitu velké plus).
Nicméně, když to vezmu, co vyřadilo Teslu z výběru lidí kolem mě a kteří by na to měli - bez priority:
1) není dostupný servis - nekoupí si to do majetku
2) S a X příliš velké - prostě potřebují zajíždět do parkovacích domů
3) není adekvátní funkční veřejná dobíjecí infrastruktura - jsou to lidé, co mění auta co 3-4 roky a elektromobil pro ně bude zajímavý až každý parkovací dům, kde parkují bude mít na každém parkovacím místě zásuvku, aby se o to nemuseli starat - zase je sympatické, že když tam zásuvka bude, nemají problém vytáhnout ten kabel z kufru a zapojit ho
4) je to nápadné a každý si toho všimne
5) cena - prostě na operativní leasing nedostanou zajímavou cenu
6) kvalita zpracování
7) technologická společnost - nechtějí být betatestery
8) vše na mastném displeji - překvapilo mě, že prakticky nemám kolem sebe nikoho, kdo by neměl zkušenost s výměnou dotykáče v autě pro nějakou závadu
9) nechci sedan - skvělý způsob, jak vyřadit model 3

ostatní jsou víceméně subjektivní věci - typu nechci prosklenou střechu, nelíbí se mi, potřebuju kombi, jsem zvyklý na SUV a vozím věci na střeše...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tak já myslel, že se bavíme o EV a dokonce konkrétně o BEV - tedy první parametr, nemá to spalovací motor.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Ale je to auto a lidi nahrazují auto autem... a pro většině je jedno jestli je na naftu, benzín, elektriku, LPG - musí to být všude dostupné palivo a musí jim být komfort mobility.
Ale budiž budu to brát za sebe, co by pro mě osobně vyřadilo Teslu a vlastně elektromobil z výběru:
paušálně: pořizovací cena - s mým nájezdem, to nikdy nebude levnější než benzínové auto...vlastně jediné, co by tak nějak mohlo soutěžit je citi go pod dotací (vidíte - zatím nejsem cílovka elektromobility z rozumu - můžu to odůvodnit jedině fandovstvím a faktorem chci to, ani emisně s mým nájezdem neodůvodním další a větší výdaje za auto - prostě je má práce zatížena nějakými emisemi a ty peníze jsou emisně dražší, než reálná úspora za ně koupeného elektromobilu s mým nájezdem po dobu jeho životnosti)

Pro ochranu životního prostředí i eliminaci životních nákladů v čase je tak pro mě rozumnější investovat do energetické efektivity bydlení, racionálně řešit cesty se starším spalovacím autem a přes sezonu, kde to jde jezdit na kole a až možná jednou k nám vylepší MHD, tak ji víc využívat

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Já jsem zase Teslu vyřadil kvůli jednomu faktoru iracionálnímu, a ten druhý jakž takž racionální.
1) Ten až iracionální - žena mě přesvědčila, že by nám sousedi začali moc závidět, a kazilo by to vztahy.
2) Potřebuji nejméně 6 plnohodnotných sedadel. A ono zrovna to Xko je sice LEPŠÍ než Evalie, ale nepřiměřeně dražší.

PS: ano, ve finále taky nad autem váhám, protože stejně do práce jezdím kombinací el-kola a vlaku (a někdy když se mi pak v Praze nechce jet na kole tak ještě pár stanic MHD). Děti to mají do školy v pěší vzdálenosti, a manželka to má do práce též vlakem a pak už jen pěšky, má to pár set metrů od nádraží.
Taky neustále přemílám zda vůbec auto kupovat.
A co je protiváhou? Jezdíme rádi na výlety, jezdíme za rodiči (jak mými tak manželčinými což je do ciziny), a ve finále i na tu dovolenou. Kdyby jsme byli ve dvou, ve třech jedem jednoznačně vlakem - ale mám 4 děti (tj. min 6 jízdenek) a v součtu ceny jízdenek, mě prostě cesta Evalií vychází levněji. Tedy pokud dodržíme 2 výlety měsíčně, a 2 dovolené ročně (případně ten počet navýšíme), a zároveň čeští vlakoví dopravci zásadně nezlevní.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Sociální vztahy nepovažuji za vůbec iracionální důvod - vlastně i já jsem jej uvedl, že Teslu řada lidí vyřadila (je nápadná). S poškozenými sociálními vztahy se velmi těžko žije a zbytečně se to podepisuje na zdraví a to máme jenom jedno.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

No mě se spíš nechce věřit, že by dnes někdo někomu záviděl auto. Ale možná jsem v tomhle mimo realitu, a nehodlám se o to s ženou přít, protože je mi to jedno. :-)

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

No to byste se divil... někdo je schopen závidět i 6-letou ojetinu, když je to Lexus (Audi, Mercedes, BMW...). Ale naštěstí, já osobně si z toho nikdy nic nedělal a je mi to absolutně jedno :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Myslím, že Einstein udělal chybu - tvrdil, že jsou dvě nekonečné věci vesmír a lidská hloupost a o nekonečnosti té první pochyboval, pokud pod hloupost neschovával i závist, tak udělal chybu a nekonečné věci jsou tři - je třeba doplnit závist, jež je matkou nenávisti...a závidět auto...je to neuvěřitelné, ale lidi stále závidí i mnohem méně.. a čím větší blbost, tím urputněji

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Marek_

Pokud by to bylo tak jednoduché, jak se snažíte nastínit, tak by tady jako EV jezdily samé Tesly. A to rozhodně tak není. Podstatné ještě je, jakou váhu dáte jednotlivým parametrům. No a to může být u každého uživatele diametrálně odlišné. Pro někoho je nejpodstatnější dojezd, pro jiného rychlost nabití, pro dalšího cena, velikost, atd., atd., atd...

Takže pak v součtu, s přihlédnutím na váhu parametrů, může klidně být spousta elektromobilů lepších než Tesla.

---

Lexus GS 450h Premium

To jo, a pak je tu ještě další skupina (což vím protože do ní patřím minimálně já), že nepotřebuji to nejlepší. Prostě mám co mi stačí, nemusím mít nejnovější, nejrychlejší, nejsilnější atd...

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Ano. Takže taky máte svoje krikeria s různou vahou a i u vás to nevyhraje Tesla, ale jiný elektromobil. Jenom jste potvrdil, co jsem napsal :-)

Taky jsem uvažoval o EV pro manželku a taky by to nebyla Tesla... protože cena, velikost, atd....

---

Lexus GS 450h Premium

Protože Tesla není nejlepší v parametru: cena :)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Nakonec jsem vybral i3, to také není nejlepší v parametru cena :-) Pokud bych šel JENOM po ceně, tak uvažuji třeba o Peugeotu iOn. Ale jenom o ceně to není, iOn je hnusný a v zimě skoro nikam nedojede :-)

---

Lexus GS 450h Premium

To byl příklad že Tesla není ve všech parametrech nejlepší... pokud ovšem nebylo myšleno "největší" :-)
* cena
* spotřeba
* rozměry
* tablet
* ...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Přesně tak... a podle toho, jaké parametry si kdo zvolí, tak mu jako nejlepší může vyjít jiné auto. Takže Tesla nemusí nejlepší ani když všechny parametry mají stejnou rozhodovací váhu. Záleží jaké jsou to parametry :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Nicméně to neznamená, že v tom Tesla není lepší. Jen já to lepší nepotřebuji.
Chtěl bych Vám sem teď připsat příklad s výkony mobilů, že jeden je lepší než druhý, a přesto si jej nemusím koupit, ale ušetřím si tu přednášku. :-D

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Samozřejmě, že v těch parametrech může být Tesla lepší. Ale tím, že vy ty špičkové parametry nechcete/nevyužijete, tam jim dáváte nízkou váhu/prioritu a jiným parametrům zase (třeba cena, prostor) dáváte váhu vyšší. Takže pak v součtu, s přihlédnutím k váze jednot. parametrů, už nebude ta Tesla lepší, jak jste napsal původně. Prostě za těchto podmínek už bude lepší* jiné elektrické auto.

* lepší ve smyslu pro konkrétního uživatele za konkrétních podmínek, spíš by se víc hodilo slovo "vhodnější", jak máte i v podpisu :-)

---

Lexus GS 450h Premium

No ne úplně. Já si kupuji auto s určitým parametrem, i když vím, že Tesla jej má lepší.
Jinak řečeno - Tesla je nejlepší EV na světě, ale kdo vlastně potřebuje to nejlepší?
V tom přirovnání k telefonům (teď tedy nevím, který telefon je aktuálně považován za nejlepší na světě, ale pro příklad řekněme Iphone 10 - ani nevím zda to existuje).
Ergo moje teorie -
Iphone 10 je nejlepší telefon na světě, přesto já mám Huawei Y5. Ale to že já mám Huawei Y5 a stačí mi, nijak nepopírá, že Iphone 10 je nejlepší mobil na světě.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Není to tak jednoduché, jak se snažíte mě přesvědčit. Jak jsem psal, velmi záleží na tom, jaká máte rozhodovací kriteria a co je, dle vás, lepší a horší ve smyslu která vlastnosti jsou to.

Pro někoho může být lepší EV třeba Niro, protože je praktičtější, levnější než T3, dojezd má dostatečný, má hezčí interiér, atd.

Pro jiného je lepší T3, protože cena je mu u zadku, je výkonnější, že je to sedan mu nevadí, atd.

Prostě "lepší" nenéíexaktní míra, něco jako velikost... prostě neco co by se dalo lehce a přesně měřit a dvě auta porovnat.

---

Lexus GS 450h Premium

Presne tak, Tesla je kult, vlastne vubec netusim proc, ma to spoustu nevyhod. Stejne jako ten Iphone.
Tady se jen ukazuje jak nesikovne to cele je. Bezny zakaznik nechce EM, chce plnohodnotne auto, coz mu zadny EM neposkytne (ani Tesla).
Nakonec v americe je dost pofiderni vubec chtit po lidech, aby jezdili v EM, tam k tomu neni vubec zadny duvod.

Kult začala být, protože si jí začali kupovat influenceři (přeplacení rozmazlenci živící se čímkoli, hlavně ne ničím, co by nedej bože generovalo přidanou hodnotu - nejradši se prezentují jako tvůrci obsahu), kteří už nevěděli co by (prostě Porsche a Ferrari už doma bylo) a protože má úžasné dynamické parametry a protože je to jiné. Navíc se líbila možnost hraní her (i v pitomosti rychle a zběsile mají playstation v autě). No a pomohla tomu injekce ekologistické hysterie. Sice by jiná opatření pomohla životnímu prostředí lépe, než boj kolem aut, ale to nevadí, autem jezdí každý, auto vidí každý, to je politické téma, kde se snadno sbírají body, o to zlepšit životní prostředí jde až po získání hlasů u voleb, vlastním zisku, zisku sponzorů a ukojení potřeb zájmových skupin... a jednou za x let je třeba něco slíbit, aby byl cyklus opakovatelný...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele PetrVins

No, vy dva jste se hledali :-D Takže elektromobily vlastně kupují jen rozmazlenci nebo pomatenci a vy dva jste naftový, ekologický letadlo :-D

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 70tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

No ty seš zase chytrej. Celý to je o tesle, ne o elektromobilech obecně. Mimochodem jezdím Ioniqem electric

Každý pracovní den překročí hranici hlavního města přes 650 tisíc aut, kolik z nich má emise v normě, hledáním parkování vznikají další.Kolem 80% emisí v praze je z dopravy, tak že buď omezit individuální dopravu nebo elektrifikovat, jinou možnost nevidím.

Já bych viděl ještě třetí možnost - obojí. Omezit a zbytek elektrifikovat.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

vzhledem k tomu, že to město není nafukovací, tak je logičtější odfiltrovat jízdy zbytečné... nicméně to je problém Prahy...kolik obcí má hlavní problém z lokálních topenišť...
Musíme se smířit s jedním jednoduchým faktem - všechna velká sídla lidí měla vždy horší vzduch než okolí, výrazně se to zhoršilo kumulací energeticky náročných činností po roce 1850. Pokud s tím má někdo fakt zásadní problém, tak v takových místech nemůže žít..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Jenže dnes už naštěstí máme i jinou možnost než se stále stěhovat do čistšího prostředí.
Lepší než migrace, je něco s tím začít dělat, zlepšit to kde aktuálně žijeme.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

A co je špatného řešit "problém" tam kde se vyskytuje nejvíce? A způsobem který pomáhá?
Tedy - vašimi slovy "odfiltrovat jízdy zbytečné... a zbytečně znečišťující... toto řešit v Praze... v obcích se zaměřit na kotle"

Jestli se každý problém dá "vyřešit" smířením se i když existují prostředky ke snížení problému tak pán bůh s námi.

Trochu mi to připomíná "Když nemáte na nájem, odstěhujte se tam kde na něj mít budete (mířeno na sociálně slabší)." u čehož je logika jasně viditelná a rozum velí že to je správné řešení.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Jasně že to má tak smysl... ale zároveň říkám, pokud paušálně vyměníme spalovací auta za elektromobily, tak si generálně nepomůžeme.. musíme vědět, co kde použít

Myšlenku se smířením co jsem psal, jste evidentně nepochopil..
Je to jednoduché - vysoká koncentrace lidí = zhoršené životní podmínky - platí to už tisíce let..je to popsané i v lovcích mamutů..

Podívejte se na to naprosto jednoduše - včera tu jeden Tesla fanda psal, jak není potřeba konzum v každé vesnici - respektive ulici.
Kdyby byl znova takový konzum všude (jako dřív) - tak co by se změnilo - místo toho, aby pravidelně několik desítek aut se řítilo někam na nákup, tak jednou za dva dny přijel závoz a lidi by si mohli dojít... navíc by znova byly mezi lidmi ze sousedství sociální vazby, což by ozdravilo společnost z anonymity...

Proč vymýšlet, jak se přepravovat "ekologištěji"? To je blbost, vymýšlejme, jak se nepřepravovat zbytečně.
Píšete, že do Prahy vjede denně xy aut - kolik jich tam jede nutně? Kolik projíždí - co převáží. Moje zkušenost je taková, že 2/3 až 3/4 pracovních cest jsou ptákoviny, které lze řešit telekonferencí a v podstatě je to společenské setkání a oběd. Polovina lidí, co dělá na počítačích by klidně mohla mít 1 - 2 x týdně home office a nic by se nestalo...
Na jednu stranu chceme pořád nové technologie, co zlepší emise a na druhou stranu neumíme použít ani selský rozum - což naši předci uměli...

Jasně, když někde nemám na nájem - tak holt musím žít jinde, když na něco nemám, tak si to nekoupím...nemůžeme žít stále na dluh...ani jednotlivci, ani stát, ani celý svět.. a to, co vymýšlíme s elektromobilitou a jak ji děláme není nic jiného než přeúvěrování a doufáme, že nám klesnou úroky

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

A ještě k těm vjížděním do měst, nejen že je spousta zbytečných, ale i ty co musí leckdy použijí do města zcela nevhodné auto. Netuším, proč manažer, či poradce jedoucí na schůzku musí jet pětimístným SUV / MPV s kufrem kam se vejde almara. No a pokud možno obsahem nejméně 2,5 litru v naftě.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Nikdo o generální výměně nemluví. Ano, řešit tam kde to pomáhá.
Veškeré plošné záležitosti mají mizernějí efektivitu oproti cílenému řešení.

Myšlenku jsem pochopil, ale poukazuji na to že vy navrhujete to neřešit vůbec (snad proto že je to "normální") i když možnosti jak stav zlepšit existují.

"Ekologičtější" přeprava není zbytečná protože existuje "nezbytečná" přeprava. Proč odmítáte jedno na úkor druhého, proč ne mix obojího ?

Ta narážka s bydlením byla absurdizace diktátorských řešení (v zájmu revoluce je to chvályhodné ale...).

Když nad tím tak přemýšlím, vypadá to že se hádáme o problematice přístupu - revoluce vs. evoluce.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

revoluce je pro snílky, cesta je evoluce.

Jasně ekologičtější způsob dopravy je třeba vymýšlet, ale nesmí to být ten riskantní kočkopes, co se dneska dělá, tlačí a vyžaduje... je třeba napřed důsledně využít současné technologie a možnosti.
Podívejme se na to takto:
emise auta řekněme 120 g/km
emise elektromobilu 85g/km (po přepočtění na nějaký mix)

denně ujedu 20 km
tedy u spalováku 2 400g
u elektromobilu 1 700 g

to je za týden
u spalováku 12 000 g
u elektromobilu 8 500 g

pokud jednou týdně budu mít home office
je to u spalováku 9 600 g
záměrně neuvádím elektromobil - chci ukázat, jak lze šetřit emise, abych nemusel investovat ani kačku a ani další gram emisí a komodit.

hned jsem 20 procent proti současnému stavu a dostal se na 12 procent od elektromobilu - nestálo to nic navíc proti současnému stavu...

pokud nahradím den kolem:
jsem na kombinaci při 21 g/co2 na kole - 420 g + 4x spalovák - 10 020 g/co2

pokud nahradím den kolem a budu mít 1x týden HO - 7620 g,

dvacet km na kole - jsou ty požadované dvě hodiny pohybu, a jsem pod emisemi z energie elektromobilu (pokud bych si ho koupil) - může to udělat skoro každý, hned a nestojí to dotyčného ani společnost nic navíc...žádné náklady surovin, žádné další energie, nemusí vzniknout nic nového... ano na kole to bude stát čas..ale co, řada lidí jeden autem do fitka, na tenis, plavat...

a naprosto klidně řečeno 20 procent času devadesát procent lidí v práci tráví operativou a papírování, které může dělat u počítače doma.. a 1x týdne od jara do podzimu na tom kole, nebo jinak jet může...stejně se při zoufalém pokusu o zdravý životní styl snaží něco dělat

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

+1

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Jen aby bylo jasno - revoluční strana diskuse byla ta vaše ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zdaleka nejsem revolucionář...naopak často slýchám výtky jak jsem konzervativní :D

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Pak jsem ve vašem podání kus šutru protože s vámi vedu při a bráním evoluci :-D

Radikální změny jsou revoluce:
* chcete zrušit individuální dopravu a zavést závoz do vesnic
* chcete zrušit zbytečné přepravy a zavést home office
* chcete paušálně stěhovat lidi podle toho jestli si mohou dovolit nájem

Namísto měkčí evoluce:
* rozprostřít snížení vlivu dopravy do všech nástrojů které máme:
-dostavba okruhů, budování cyklostezek
-snižování emisí, elektrifikace rozvážky
-podpora rozvážky, osvěta
-omezování vjezdu vysokoemisním, zvyšováním parkovného
... nebo jak si vlastně představujete že lidé najednou naskočí do MHD?

* zbytečné přepravy vidím hlavně v kamionech po evropě než v tom že jednou za rok se jdou papaláši z firmy ožrat
-telekonference a home-office už máme, tedy by to chtělo podpořit a vychovat (ne každý zaměstnanec má na to, pracovat doma)

* u nájmů mám na mysli třeba stařenky co dají půl důchodu na nájem, druhou na léky a zbytek měsíce žijí z rohlíků... funguje jim to, oni nekoupili to na co nemají ale stát se na ně vykašlal jak v podobě výšky důchodu, tak v regulaci nájemného, doplatků na léky... a v neposlední řadě v pomoci se stěhováním (takový člověk je rád že dožije na rohlíku než aby se někam stěhoval sám od sebe) - čili opět narážíme na vzdělávání, podporu rodiny, mašinerii státu
Ne abychom lakonicky prohlásili "stěhujte se sakra".

Prostě na mě jste moc revoluční.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Máte pravdu, evoluční změna je vždy lepší než revoluční, jenže v evolučních změnách nám v tuto chvíli brání dvě věci:
A) Lenost (pohodlnost, pocit životní úrovně) lidí.
B) Rychle se krátící čas na provedení výrazných změn, než bude stav (vedoucí ke klimatické katastrofě) nezvratný.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele PaRi

Zrovna s tou evoluční změnou bych neargumentoval. Stav po evolučním kroku je sice lepší, nebo stejný, jak předchozí stav, ale k celkově lepšímu řešení vést nemusí.

Příklady: lidské oko, lidské srdce, lidský mozek, žirafí ekurentní laryngiální nerv... je toho opravdu spousta, dalo by se říct, že co dílo, to zmetek, byť každý evoluční krok byl zlepšením. Bohužel v biologii se na revoluci zpravidla umírá. Třeba máte vytuněné srdce, akorát tepny vedou do nesprávného místa...

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (8800 km)

Ale to není revoluce ani radikální změna. V podstatě píšu to, co vy.

Home office je v řadě firem čím dál běžnější- nevidím důvod, proč by se nemohl dál šířit. Souhlas není to pro každého.

Návrat obecních konzumů - bylo to staletí před nástupem hyper super posledních dvacet let - proč se k tomu nevrátit? Navíc se tam opět budou prodávat lokální potraviny - u nás na vsi se k tomu vrátili a a překvapivě je tam stále natřískáno, hned se jezdí méně hyper super

zbytečná přeprava - opět návrat k funkčním modelům - proč tahat sem tam zboží zbytečně...proč jezdit na formální služební cesty? to je racionalizace práce. Ono to není jenom, že se vedení jede někam opít, než jsem to začal striktně odmítat, tak jsem procestoval půl světa a jestli jedna ze tří cest k něčemu byla...začal jsem to striktně odmítat a zázrak - vůbec nic se nestalo

stěhovat se podle toho na co mám nemusím snad někoho nutit, to je zdravý rozum - nemám na nájem v Praze (např.) nemůžu v Praze bydlet, musím se přestěhovat někam, kde na něj mám - vy snad bydlíte někde, kde to neufinancujete?

Dostavby okruhů a stezek? Žiju v obci, kde dvacet let slibují chodníky a propojení se sousední větší obcí cyklostezkou.. v další pětitiletce si nedělám naděje, že k tomu dojde

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Moje poznámky nebyly o konkrétních bodech ale o tom že nelze protlačovat jedno řešení. Fígl je v tom chtít všechno najednou, jen ne hned... prostě to tlačit. Okruhy i home officy.

p.s. nejde o ty co to neufinancují ale o ty pro které to začíná být problém
-když se někam stěhujete tak si to dobře spočítáte
-když někde žijete přes 50 let tak nejen že si to už nedokážete spočítat, ale nemáte vůli se stěhovat a jste s místem provázán (práce, rodina) a lavírujete na tom že "se to zlepší"
Jak vyřešíte tu druhou skupinu? Snad ne zákonem o stěhování z města ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Ja si myslim, ze je potreba pomoi zivotnimu prostredi na vice (idealne vsech) frontach zaraz. Bohuzel nejen u dopravy (ale i energetice, i z dlouhodobych vyrobku se stala spotrebka, nevypousteni odpadu do prirody, nekaceni lesu jen kvuli rozsireni neotravinovych plodin ci vysadbe skaldu, nehospodarnost s vodou, apod) existuje velka setrvacnost Diky rozvoji BEV (obecne) probiha boom ve vyzkumu baterii, coz casem napomuze k jejich ekologictejsi vyrobe, efektivite a tim padem pouziti ui v odvetvi, kde to dnes nedava smysl (letectvi). No a kdyby to nevyslo s bateriemi, tak fandim i jine tecnologii, kterou dnes nevidim, ale mohla by nahradit spalovani fosilnich paliv. Holt uz nemame moc casu, za par let uz zmenime klima trvale, pak uz nebude cesty zpet a bude se oteplovat, i kdyz bychom nedodali do atmosfery gram neprirozeneho CO2. A samozrejme zivotni prostredi neni jen o CO2, ale to ma dost velky potencial zatopit nasim potomkum.

+1
To jste mi vzal z klávesnice. :-)

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Jak je to rozehrané, tak jestli to nevyjde s bateriemi, tak máme fakt problém, protože se slepě vsadilo na jednu cestu a jediná záchranná brzda je couvnout s legislativou

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Na baterie se vsází u malokapacitních zařízení - osobáky, akumulace domácích FVE atd...
Ve větším měřítku lze užít vodík viz:
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/2676404-slunecni-energii-uklada-dobijeci-stanice-v-rezi-do-vodiku-elektromobil-natankuje-i

Kdyby třeba všechny obchodní centra pokryly své střechy FV panely, a ukládali to obdobně do vodíku, na který by na svém parkovišti připojili dobíjecí stanici BEV a přebytky pouštěli do sítě... jéje to by byl skok vpřed.
Když se podívám na plochu OC Letňany, OC Černý most, Metropole Zličín a další...
To samé se týká státních (veřejných) budov, skladovací haly v logistických centrech na periferii atd...

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Myslím, že obchodním centrům by pomohlo jen napojit klimatizace a topení na ty FVE - to by bylo hned parády a nebylo by třeba ani nic dalšího zásadního budovat..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Marek_

Otázkou je, jestli by se jim to finančně vyplatilo. Oni mají určitě jiné tarify než domácnosti, cena za kWh bude nižší. Tím pádem by se jim nemusela poměrně velká investice do FVE nikdy vrátit. Ale to je jenom moje úvaha... klidně může být, že to je ekonomicky smysluplné, jen prostě jsou líní do toho jít. Kdo ví?

---

Lexus GS 450h Premium

Zase prachy, prachy, prachy... ekonomická návratnost atd...
Kolik podle Vás stojí život?
Jako souhlasím, že máte pravdu - je to tak, vše je bržděno ekonomikou, protože na prvním místě se počítají výnosy finanční.
Ale je to tak správně? - podle mě není.
Už by si měli začít uvědomovat, že jsou v životě větší hodnoty než peníze. Hodnota peněz je přece jen zdání v souvislosti s danými okolnostmi.
Dnes v poledne v obchodě tady v ČR ve městě stojí litrová lahev vody cca 10,- Kč
Dnes v poledne uprostřed pouště po dvou dnech chůze bez pití za ní bez váhání díte veškeré své úspory.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Ale tak to prostě je, ten obchoďák bude vždy takto přemýšlet, proto jsem se na to i já tak zeptal. To je prostě fakt a vy na tom nic nezměníte, smiřte se s tím konečně. Můžete jenom skrz nějaké regulace, omezení a restrikce tu ekonomiku trochu "přiohnout" a pak se i tomu obchoďáku vyplatí dát na střechu ty panely. Důsledkem ale klidně může být vyšší náklady a tím pádem vyšší cena zboží.

---

Lexus GS 450h Premium

No tak já tvrdím, že jsou větší hodnoty než peníze, a že to tak vidí stále více lidí, i když je to zatím menšina.
To vnímání hodnot, ten hodnotový žebříček se s časem mění. Jde hlavně o to, jak vychováváme své děti.
Když budou lidé svým dětem opakovat ono okřídlené "Peníze jsou až na prvním místě" tak to holt půjde pomaleji, a ty děti si na to, že to není pravda budou muset přijít sami.
V současné době je jedna obtíž - zvolit dostatečnou míru, aby jste v soudobé společnosti nespáchal ekonomickou sebevraždu.
Taky žiji v ČR 2020 - chodím do práce, vydělávám peníze, a používám je k chodu rodiny - také v tom systému žiji a tudíž i pro mne mají ty peníze určitou hodnotu, ale to neznamená, že se nebudu snažit dělat malé krůčky (na svůj úkor) aby se to někam posouvalo.
Občas prostě dělám nezištná gesta - začal jsem s tím před několika lety když měla svůj jepičí virální život tato videa:

https://www.youtube.com/watch?v=nM6nJmW0Kv4

https://www.youtube.com/watch?v=-SK5zDytBHQ

https://www.youtube.com/watch?v=SwWC_A7QMuM

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

Ale já souhlasím, že jsou větší hodnoty než peníze a zisk a podle toho vychovávám i svého syna a taky se tak snažím chovat sám.

Debata byla o osazení FVE na obchoďák. A tam to bude, se obávám, tvrdě o ekonomike provozu a návratnosti.

Nic víc a nic míň, tu přednášku jste si mohl klidně odpustit :-)

---

Lexus GS 450h Premium

No tak třeba až se jednou Váš syn stane CEO nějakého řetězce, a bude jich v tom managementu víc než 51% jako Váš syn, tak to najednou půjde.
A ten moment, kdy nastane to kritické překročení hranice, že nás bude 51% se blíží. Jen rychlost toho blížení není podle mne dostatečná.

Přednášku jsem si sice asi mohl ušetřit, ale oni to vlákno mohou číst i další, tak jsem se chtěl plně vyjádřit.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obávám se že to není o smýšlení představenstva.

Ekonomika funguje jinak než přání a sociální trendy.
Představenstvo které se takového kroku dopustí bude zákonitě čelit nižší konkurenceschopnosti která může v konečném důsledku vyustit v zánik společnosti.

Tento krok musí být stejný pro všechny asi tak jako jsou pro všechny stejné peníze. Jinak to fungovat nebude nikdy.

To znamená na úrovni zákonů.

Druhá varianta je, že lidé budou "uvědomělí" a budou raději chodit nakupovat tam kde se dbá na eko. Pak by to fungovalo i bez regulací.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Vy mě děsíte :-) do teď jsem si myslel, že se toho dožiji, začal jsem pochybovat. :-)

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Mno, jeden čas jsem jezdil radši k Lidlu (nabíjet).
Teď s čipy i Kaufland nebo Globus (, Ikea - no tam jsem musel i bez nabky) ...

To sice o eko-společnosti asi moc nevypovídá ale jistý vzorec v tom je ne?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

No a nebo zavést přidružené platidlo "život" nebo "zdraví".
Za každou koupi neekologického zboží ubírat a za ekologické přidávat... něco jako sociální kredit.

Kdo klesne na 0, toho zastřelit.
U korporátů ten zápor dávat zaměstnancům (uvidíme jak pak budou shánět zaměstnance).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

No já bych raději šel nějakou dobrovolnou změnou myšlení. Vámi uvedený systém má slabinu - KDO bude určovat za co už bod odebere, a za co ještě ne.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Komise... už dnes máme Eurokomisaře kteří stanovují jak má být zahnutý banán, tak proč ne definování výpočtu kreditu?

Já bych spíš viděl problém v tom - kdo bude střílet?

Jestli jste to ještě nepochopil, celá myšlenka byl vtip okolo kterého se natočilo hodně sci-fi filmů. Až někdo přijde na to jak vyjádřit "spravedlivost" jinak než penězi, pak to přestane být sci-fi.

Změna myšlení je fajn... a snad i jediný možný způsob posunu vpřed.
Přecijen je lepší vymyslet řešení když nad tím "maká" celá planeta a ne jeden člověk.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Na chvilku mě napadlo, že je to v žertu, ale už jsem se setkal s lidmi (a to i tady), kteří to mysleli smrtelně vážně.
PS: s tím střílením už bych zase pro změnu neviděl problém já, vražedné drony už dnes zdatně vyvíjíme.
Naopak, už jsem četl několik článků o tom, že se bojíme, aby nás AI nesoudila a nestřílela než se naučí co je to soucit (naučí-li se to vůbec kdy).

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Marek_

https://www.csfd.cz/film/281357-vymereny-cas/prehled/

:-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Marek_

Tak spotřební daň funguje už dnes, různá emisní omezení taky, restrikce na vjezd neeko aut taky. To jsou ty regulace. Můžeme se bavit, jestli to stačí, jestli je to OK, ale tak to prostě teď nastavené je.

Jo a s tím bodováním občanů... nedělají něco podobného už dnes v Číně? :-) Právě, nazývají to podobně, soc. kredit nebo tak.

---

Lexus GS 450h Premium

Ano ;-) Zneužitelnost: nekonečná.

Spotřební daň vám nemotivuje obchoďáky k nákupu solárů...
Musel by přijít komisař a dát obchoďáku hvězdičky jako Polreich a podle toho by se snižovaly daně obchoďáku nebo nakupujícím tam...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Jeste se sazi na vodik. Tam jako vetsina zdejcich diskuteru vidim problem v ziskavani vodiku. Ale treba upravi par bakterii a budeme mit kazdy v mastali kolonii na vyrobu vodiku :-)
Kazdopadne klidne navrhnete jiny bezemisni zpusob prepravy, urite nebudu sam vdecny, i kdyz to nebude zrovna dnes proveditelne.

Bezemisní způsob přepravy neexistuje. I kdyby jste chodil všude pěšky, tak na svoji existenci produkujete nemalé emise nepřímé a další vytváříte svým dýcháním.
Vodík je zatím pro auta utopie, už jenom protože má pomalou regulaci a potřebuje splachovadlo. Vodík je super třeba pro lodě, kde to běží hodiny a hodiny stejným výkonem

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Verim, ze vite, jak jsem to myslel. Ale dobre,, upresnim to. Jde mi o bezemisni ve smyslu, ze nebudou tvoreny emise umele - tj. procesy, ktere nejsou treba k podstate zivota fauny (a obcas i flory). Co dalsiho Vas napada? Rad se inspiruji.
A date priklad nutnych neprimych emisi pri chuzi?

Občas mám pocit, že si děláte svým způsobem srandu. Co se napřed zamyslet, než se začnete ptát?
"A date priklad nutnych neprimych emisi pri chuzi?" - na co tělo asi tak funguje? Bílkoviny, tuky, škroby, cukry - co třeba emise vznikající z potravy? Nebo je snad kravička, než se dostane do bříška bezemisní?

Tak znova - smiřte se s tím, že bezemisní doprava neexistuje. Můžeme se jen dohadovat, kde jsou větší přímé a nepřímé emise, co je kde horší a co lepší..ale pořád je to relativní a co jednomu funguje, to druhému nefunguje... když se budete pouštět po řece - jako vorař, tak máte takřka bezemisní dopravu dřeva po řece, ale zpět se nedostanete a pokud poletíte domů z Hamburku letadlem, tak jste si to dost poškodil, pokud elektrickým vlakem je to lepší.
Když pojedete s nákladem přes oceán na plachetnici, taky jste takřka bezemisní, ale pomalej a je potřeba lodí víc (je lepší nebo horší víc plachetni, nebo jedna nákladní loď?). Když si uděláte elektřinu do elektromobilu ve FVE a máte dobře udělané panely, tak máte docela hezké emise - když je máte udělané a vyrobené nešikovně, tak jejich výroba je energeticky náročnější, než kolik za život vyrobí - a jste emisně v pr.. (většina věří, že je to ok), vše je jen o tom, že se snažíme lokálně najít menší zlo.
Tepelné čerpadlo v FVE je ve vsi menší zlo, než pálení petek, nebo nekvalitního koksu v kamnech, ale elektromobil a spalovák, které ráno odjede a večer se vrátí pro tu obec nejsou prakticky žádný rozdíl... tam je rozdíl elektrokolo a babetta, co se pohybuje po obci v trojboji ZD, konzum, něčí barák

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Ptam se proto, ze jedinou vec,kterou vim naprosto dokonale je, ze nevim uplne vse :-) A taky vim, ze polozit spravnou otazku je daleko dulezitejsi nez znat veskere odpovedi, protoze bez polozeni spravne otazky nemohou vzniknout ta nejlepsi reseni, i kdyz je jich clovek schopen. A ano, srandu mam velice rad, ac to tady tak mozna nevyzni.

Jak jsem psal v predchozim prispevku, jsou nektere emise, ktere jsou naprosto prirozene a dokonce potrebne pro zachovani dnesniho klimatu (pro stouraly, kteri spravne tvrdi, ze klima se neustale meni, tedy upresnim, pro pozvolnou (ted uz bohuzel neprobihajici, protoze uz je zrychlena) zmenu klimatu). Takze to beru tak, ze kravicka, kterou snim, ma stejne emise jako kravicka, kterou nesnim. Kdyz s enad tim tak zamyslim, tak ta kravicka basti zelene. To zelene nekde uhlik, ktery skot ve forma CO2 nebo metanu vypousti, muselo ziskat. Pokud by nebyla tato premena zeleneho zpet na CO2, tak by to udelaly pudni bakteie (pouze zelena hmota, ktera se dostane pod vodu ci zem se zpet nepremeni na CO2). Po chovu mame jatka a prepravu. Pro oboje jsou treba nejake suroviny a nastroje. Ciste teoreticky existuje potencial, se se z vyroby nastroju (i aut) vyradi spalovani fosilnich paliv, tezit, ziskat energii i tavit jiste umime bez uhli, plynu a ropy, ne? Pokud uz by nekde potreba paleni byla, nemuzeme palivo vyrobit umele pomoci obnovitelne energie? Opravdu mi jde o potencial, ne jak se to dnes dela (taky pri zabijacce bohuzel pouzivam propan-butan na opaleni prasete po strhnuti stetin zvonkem a doladeni nozem ci ziletkou. Tlacenky davam do plastovych "strev", mrazaky mi jedou na energeticky mix CR). Stejne se i v budoucnosti zemedelske stroje zmeni z tech fosilnich na ... (nefosilni :-) ).

Souhlasim s Vami, dnes bezemisni (opet upozornuji, ze za emise neuvazuji ty prirozene - ktere nejsou treba k podstate zivota fauny (a obcas i flory) ) preprava neexistuje, to ale neznamena, ze nemuze existovat v budoucnosti. No a jelizko mame byt do roku 2050 uhlikove neutralni, tak ta budoucnost nemuze byt zase tak daleka (i kdyz ja se toho mozna uz nedoziji).

I ty dve auta jsou pro obec rozdil. Protoze i te obce se mohou dotknout rychle klimaticke zmeny nebo tam muzete vypustit tu posledni mikrocastici, kvuli ktere uz to imunitni system starosty neda a zpusobi rakovinu, zastupitelstvo se neshodne na novem a musite vypsat nove volby :-)

Tema nesikovne vyrobenejma FVE panelama mate na mysli nejaky vadny kousek, ktery za svou kratkou zivotnost nevrati energii do nich vlozenou? Nebo mate na mysli urcity typ, ktery se pri deklarovane zivotnosti nevrati?

Hele uvědomujete si, že platí něco jako Einstein-Newtonovská fyzika?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Vy to zbytečně komplikujete, za chvíli do toho zamotáte pravotočivou ulitu hlemýždě a její vliv na globální oteplení.Fakta jsou jasná ve velkých městech buď omezit individuální dopravu, nebo elektrifikovat, a časem autonomní sdílená doprava, v horizontu 5-10 let tady moc jiných možností není, jasně za 30-50 let budeme všichni sedět doma, práci budou dělat roboti a do mozku nám budou pouštět virtuální realitu jako v matrixu a s minimálníma emisema.

V horizontu 5 - 10 let máte v čr reálné možnosti s přínosem pro velká města:
státní správa:
1) zakázat tranzit - přesunete to kousek vedle
2) zakázat vjezd osobních aut - mimo dopravní obsluhu a rezidenty a ... a ... (a je to zase k ničemu)
podniky
3) rozšířit home office
4) kupovat hybridy, PHEV a BEV
5) snížit zbytečný transport čehokoli - ale to se až tak centrer měst netýká
jako člověk s průměrným příjmem můžete
5) omezit jízdy autem a začít víc používat MHD, kolo a pěškobus
6) omezit svůj konzum
7) šetřit na elektromobil nebo PHEV

tak nějak mi vychází nejsnáze pro lidi ten dobrovolný den bez aut a pro firmy, kde to jde (a většinou to jde) ten home office
a taky je to nejlevnější

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Vize to jsou hezký, ale realita je jinde, omezit pohyb lidí moc nejde, viz rozšiřující se turistika na opačný konec světa.

Tím víc je to o tom přemýšlet, co drobného můžu každý den změnit.
Samozřejmě letadla jsou velký problém a bohužel se tak neřeší (ve srovnání s auty)...řada elektromobilistů klidně tvrdila (a dodnes možná i tvrdí), že dojezd elektromobilů je netrápí, protože na dálky létají..
Velký příklad je Německo - tam podporují elektromobily, vzdávají se jádra, rvou se za větrníky a FVE, ale houfně lítají na dovolené a prodloužené víkendy po celém světě.. běžný už je 4 denní zájezd letecky na Kanáry...to pak jsou elektromobily a FVE a větrníky, jak prodávání odpustků

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Souhlas, přemýšlet a diskutovat o problémech je nutné, ale změnit myšlení většiny lidí je na dlouhé roky, málokdo se bude omezovat pokud mu nepůjde o "život" a pak to stejně řeší na poslední chvíli.

Jenže ono už jde o život, jen si to asi dostatečně neuvědomují. Dost mi to připomíná povodně v roce 2002. Kamarád co pracuje u pojišťovny, a jezdil sepisovat likvidace vyprávěl, jak spousta lidí popisoval, že sice sledovali stav vody v televizi, poslouchali v rádiu, ale nějak to nebrali vážně, než najedou byla voda u jejich prahu.
Psal se jich, a proč jste si ten a ten majetek neodnesli do prvního patra či neodvezli jinam atd... a většinou mu lidé odpovídali, my jsme nevěřili, že to sem fakt přijde.

Tak v televizi varují, a my zase nevěříme, že to přijde....

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Jistě málokdo se chce omezovat, proto píšu to, co píšu...
docílit podobné situace jako koupí elektromobilu jde jinak, bez finanční investic a bez omezení.

Blíží se regulerní jaro - spousta lidí jezdí po práci na kole na projížďky, pokud jednou a třeba i dvakrát týdně místo autem pojede do práce na kole buď překoná, nebo se přiblíží tomu, jako by měli ten elektromobil..navíc stejně po práci jezdí...přes léto jsou většinou děti aspoň částečně pryč i to je příležitost, když to jinak přes školní rok nejde (rozvoz a svoz dětí).

To samé vstřícnost zaměstnavatelů k home officům - i jednou za 14 dnů je poznat, když to nejde každý týden a přitom, pozná to někdo? Ne...a jestli je udělaná práce se odkontrolovat vždycky dá...

Oboje se podepíše na fyzickém i psychickém ozdravení společnosti...takže další pozitivní věc..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tim kolem mate namysi obycejne nebo elektrokolo? Uz vidim svou partnerklu, jak me posila do patricnych mist, az ji reknu, z ema jet do prace (nemocnice) 15 km na pul sestou rano nebo pul sestou odpoledne na 12 tku a pak hlavne na nem jet po sichte na nohach zpatky. No a jeste se stavi do obchodu (nemame jej v dedine), aby vzala na nosic tasku s nakupem. :-) Podobne to vidim u kamarada zednika, kterej by na tom aute vezl i naradi. Takovym lidem vic pmuze BEV nez kolo. :-)

A ono musí partnerka každý den nakoupit? A ono nejde omezit jinou cestu?...
Jasně kamarád zedník...a kolik kamarádů se řítí do práce s taškou s notebookem, taky si nemůžou co...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

A to mluvíte o dojíždění z vesnice.
Takové dojíždění po Praze do kopce a s kopce... mezi magory kterým ohleduplnost nic neříká...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

V Praze je snad MHD, to je uplne neco jineho, Tady treba nejezdi doprava o vikendu a v tydnu jen 4x denne.
A mel jste dotaz, jaklidi nacpat zpet do MHD. Pokud bude (rozumne jezdici) hromadna dorpava zdarma nebo za rozumny rocni pausal a prave zpoplatnena individualni dorpava nebi aspon parkovani v miste, pak si snad dost lidi rozmysli, jak pojede do/z prace.

Přesně - musí mě to vyjít levněji. Pak klidně ocením delší dojezdovku výměnou za přečtenou knihu.
Do té doby mě do MHD nikdo nenarve.

Měl jsem lítačku a přiznávám že je docela levná. Ale v momentě kdy jí nepoužíváte každý den se váhy dost rychle obrátí a už se prodraží, nemluvě o jednotlivých lístcích.
To je jako s dálničními známkami, člověku co chce 4* do roka na dálnici se vyplatí už jen roční. Takže jim na to každý kolenovrt prdí a stále jezdí skrz města a ne po dálnici.

Tady v těch věcech vidím hodně potenciálu jak narvat lidi do MHD, ale bude to chtít odvahu překopat ten systém.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Vidíte, klidně vynaložíte emise ze statisíc vydělaných korun navíc, aby jste byli ekologičtí nákupem BEV - další zbytečné auto
Místo zkusit vymyslet, jak to udělat, aby aspoň část roku zkusili vymyslet, jak mít jednou týdně den bez auta...

když pláčete nad kopci v Praze - tak při cestě do práce překonávámm na kole převýšení 250 m...
a ano jedu dvoj až třínásobnou vzdálenost, místo autem...

je hezké jak se křičí, že kdo chce hledá způsoby jak BEV koupit a kdo nechce hledá důvody a když někdo napíše, že stačí jeden den v týdnu vynechat auto a jet na kole a hned je přínos pro ochranu životního prostředí, tak je to najednou problém :D:D:D:D

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

To se musíte hádat s někým jiným. BEV mám abych si nesmrděl a že je to cool.
Přínos pro planetu podle mě řeší každý až za hranicí své pohodlnosti, takže good luck.

Přesvědčit lidi aby sesedli z auta na kolo byť jednou ročně bude chtít pořádný plán a já se přiznám že krom svátku "dnes bez motorizace" mě už toho moc nenapadá.

Takže to není o nechuti k hledání ale o omezené fantazii ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

teď jste uhodil hřebík na hlavičku... ochrana životního prostředí je většině lidí u pr...včetně propagátorů elektromobility a její ortodoxních zastánců....a pracovat se na tom nikomu nechce...i to jednou týdně v sezoně za hezkého počasí, místo toho jet autem do fitka - nechat auto doma a jet do práce na kole je pro většinu problém...¨
Lepší a snazší je křičet (nadnesená parafráze): " chceme elektromobily, budeme nabíjet z FVE a tím zachráníme planetu..."

Revoluce v praxi...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele spetak

Sorry jako, ale bambilionkrát radši pojedu na kole v zácpě za elektromobilem než za ňákým čmoudem. I když v Tý zácpě je to asi jedno. Tak ať mě radši předjížději samá EV. Kdysi jsem do práce po Praze jezdil na kole, dnes bych si to fakt už netroufnul.

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Možná se vám zdá že to křičí každý. Nevím, moje optika je také zkreslená.
Každopádně realisté o EV spíše tvrdí že aspoň nesmrdí ve městech a i to je určité zlepšení.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Nesmrdění ve městě pod nosem, hlavně pěším, je dost podstatné zlepšení.

Je pravda, ze fyziku jsme mel jen na zakladce, ale mel jsme za to, z etam je receno jen neco o gravitaci, zachovani energie, premena energie v hmotu a obracene a nemoznosti prekonat rychlost svetla. Netusil jsem, ze tam je i neco o tom, ze suroviny musime ziskavat, zpracovavat a premistovat jen diky paleni fosilnich paliv. Ale budu opravdu rad, kdyz me poucite.
Jo a moc se mi libi kvantova fyzika, jen ji moc nerozumim. Hlavne se mi moc libi kvantove provazani (ja v tom vidim teleportaci) a kvantova vlna (pocitace)

Výborně, tak ty znalosti fyziky využívejte, než se ptáte ;)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Jak je videt, nejsou dostatecne, protoze jsm enepochopil, proc, az kdyz z nasich zivotu vymytime fosilni paliva, nemohla byt doprava bezemisni (bez neprizoenych emisi - co vychazeji z zivych bytosti).

Obrázek uživatele Krueger

Ot:
https://www.forum24.cz/prvni-bezne-letadlo-odstartovalo-s-elektromotorem-je-to-zacatek-revoluce/

First Manned Aerobatic RACING Drone:
https://www.youtube.com/watch?v=6xJ27BtlM0c
Dlouhe video. Letove figury az v druhe pulce.

Obrázek uživatele Kuk

Hustý. S lidma to už bude vo kejhák.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zda se mi to jako zcela ekonomicky nesmysl a kdyz se vezme v uvahu energie vydana za prepravene kilo materialu, tak asi i ekologicky. Vzdyt to ma co delat, aby to vubec uneslo jenom ty baterky. Nota bene palivo v prubehu letu ubyva, kdezto baterky jsou neustale stejne tezke.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele PaRi

Tak ono to spíš bude o TCO a ne jen o palivu.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (8800 km)

To jiste, ale pri soucasne energeticke hustote baterii potrebujete zakonite letadlo s vyrazne vyssi MTOW pro prepravu stejneho nakladu, coz ma samozrejme dramaticky dopad na TCO. Ikdyz se neco asi usetri na servisu motoru.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele PaRi

Přesto bych víc věřil tomu borci než vám. Konec konců jde o jeho peníze a určitě si to spočítal. Navíc se jedná o krátké trasy, kdy letadlo vystřelíte z jednoho ostrova tak, aby dopadlo na ten druhý.

V menším měřítku to jde vidět třeba u leteckých modelářů.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (8800 km)

Tak v tomto konkretnim pripade mu to mozna i vyjde. Ja se spis bavil obecne.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Kuk

Jo zdá se ti to a meleš kraviny.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mama ti nedala kapesne, ze jsi rak podrazdeny?

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Kuk

Kapesný dávám mámě já. Zato tobě máma nedávala jíst, proto tě napaj kraviny a blouzníš.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To me dost prekvapilo, tady mas vychovani reznikeho psa. Verim ale ze ve skutecnem zivote te zdobi nejake stripky charakteru. Otakou zustava, co si tim chovanim tady potrebujes resit?
Kdopak ti ublizil?

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Kuk

Že ty si chtěl dělat faráře a mluvit lidem do duše?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To urcite. Vam by se asi jeden hodil, nebo spis psycholog

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Kuk

Zato ty už si zralej na psychiatra a dávku sedativ.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Dalsi zbytecna agrese...

Ne vazne byste o tom mel uvazovat. Chapu ze se nekde potrebujete ventilovat. Tu a tam si do nekoho kopnout, pohladit si ego. Asi vas neco trapi, co ja vim, utiskuje vas zla zena? Syndrom vyhoreni? Tu navstevu psychologa zvazte, ulevi se hlavne vam, ale i lidem ve vasem okoli.

Na me nesejde, jen si mi klidne nadavejte. Vidim, ze mate problem, tak mi to nevadi. Hlavne ze vam to pomaha.... Zkratka kdyz muzu, tak pomuzu. Krasny den preju

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Podrobná analýza zabývající se jadernými elektrárnami:
http://www.osel.cz/11035-jaderna-energetika-v-roce-2019.html

Pěkný a obsáhlý článek, se spoustou informací. Nějak se ale nemohu ubránit dojmu, že je to PR materiál Rosatomu o jeho úspěších. Co se týče nevhodnosti ČR pro využití OZE a jediné možnosti jít do jádra, rozhodně nesouhlasím. Řádná údržba stávajících JE a prostředky investované do nových technologií a chytrých sítí, místo do jaderného tunelu, nabízí čas i prostředky na tuto cestu. Až bude mít polovina domácností jakýkoli OZE zdroj, popřípadě úložiště v místě spotřeby, se teprve uvidí co je možné. To by ale Bureš musel chtít investovat třeba do baterkárny a ne do řepky. Cestou domů mi dnes obchoďák od EU lídra v odporovém bodování říkal, jak dodávají řešení pro baterkárny v DE, HU, IT PL a snad i v SK, jenom u nás nic.

Kdyz si budu chtit postavit garaz, musim mit souhlas od sousedu. Tak by to melo byt i u jadernych zarizenich, ktere jsou mnohonasobne nebezpecne.

Obrázek uživatele Kuk

Každej pepík z ulice už dávno pochopil, že jádro je ne houno. Všechny ujištování o jeho bezpečnosti od odborníků vzali za své s Černobylem a s Fukušimou. Nemám zájem platit jádro z mejch daní.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jádro je pro ČR jediná možnost, pokud chce být bezemisní. Německo nebo USA mohou kombinovat OZE a plyn, u nás ale nemáme na OZE vhodné podmínky - nemáme přímořský vítr ani u nás tolik nesvítí jako jih USA.

Obrázek uživatele Kuk

Skoro celý naše jádro každej rok vyexportujem do zahraničí za pakatel, tudíž ho nepotřebujem a můžem ho v klidu dojet. Uhelky můžem přeměnit na plynovky. Po odstavení rafinérek nám ještě pár TWh zbude. Viz Šnobr.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To platí teď, za 2 roky budeme čistý dovozce. Než o tom začnete šířit moudrá, zkuste si projít prognózy.

Obrázek uživatele Kuk

Prognózy od koho?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mam hodne rypavou otazku, ale neda mi to. Je jadro jedina moznost obecne, nebo jedina moznost, ktera konkretne Vas napada?
Me totiz napada analogie s jinou energii, kterou hojne vyuzivame a namema pro ni tady temer zadne podminky (krom par mist na Jizni Morave).

Koukam, ze Kuk pepik z ulice ma pocit, ze tomu rozumi a chtel by do toho kecat. V jadru je budoucnost. JAdro a plyn, nic jineho.

Obrázek uživatele Kuk

S jádrem na věčný časy a nikdy jinak. A ty to zaplatíš jo? Dost pochybuju. :)))

"Cena dostavby jednoho bloku Jaderné elektrárny Dukovany se odhaduje na 200 miliard korun. Při současných nízkých cenách elektřiny je taková investice pro ČEZ neefektivní, upozornili už dříve zástupci energetického gigantu. Proto ČEZ odmítal platit výstavbu nového bloku ze svého."
https://www.denik.cz/ekonomika/navratnost-investice-do-noveho-bloku-v-dukovanech-zustava-nevyresena-20180131.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A proc se tedy stavi mene reaktoru, nez kolik se uzavira? Pokud je budoucnost plyn, co udelate s jeho emisema?

Emise z plynu? To jako myslíte tu vodní páru? Nebo jste jeden z těch eko uchylů?

Ano, jsem eko uchyl, co vi, ze palenim plynu vznika CO2, NOx, SO2 a minimalne v domacim prostredi i CO (neznate pripady, kdy se lide doma udusili, kdyz jim spatne fungovala karma?). Kupodivu vodni para vychazi pouze u paroplynovych elektraren, ale to nejsou vechny plynove.
Nebo jak jste to myslel s tou vodni parou?

Asi jste nikdy neslyšel o odsýření. To by se vám do komína nevešlo

Jakjste to myslel s tou vodni parou v s ouvislosti s palenim plynu? A jak jste to myslel s tim eko uchylem ve stejne souvislosti? :-)

Klobouk dolů....
Ta trpělivost, slušnost... Neustále nějakému pepíkovi, lojzovi, karotkovi vysvětlovat že 1+1=2...
Je to ale promrhaná energie, oni stejně budou mlít to svoje..
Naštěstí celosvětová čísla hovoří jasně a je jen otázka času, kdy i lidé v čezku budou moci smysluplně využívat energii ze Slunce aniž by jim vlastní stát společně s monopolním čezem házel klacky pod nohy,
Centralizovaná energetika dopadne stejně jako SPT Telecom...

Dekuji. Uvedomil po nekolika desitkach let zivota jsme si uvedomil, ze jakykoliv extremismus a jakekoliv ublizovani lze redukovat (a snad i eliminovat) jedine vzdelanim. No a vzdelani nikdy nemuze byt vedeno agresivne a vulgarne (to maximalne jako nejaky trefny vtip), jinak bude mit presne pacny ucinek. Pokud bych nadaval vsem do blbecku (nebudu jmenovat jako kdo :-) ), tak to bude mit presne opacny ucinek a bude temer vsem jasne, ze nemam padne argumenty, kdyz musim druhe ponizovat. Navic i ten blbecek si zaslouzi pokus o vzdelani a slusny pristup. To si vlastne zaslouzi i zvirata. Ono me ta komunikace obohacuje, uvedomuji si, ze ucit nekoho je daleko tezsi je tezsi jak se vzdelavat a vlastne me to nuti si i nastudovat veci, kterych jsem se v zivote jen vzdalene dotkl.

Užívejte hlavně v noci. Celosvětová čísla asi spíše neumíte číst. Ještě k těm nákladům
Je dost vtipne, jak všichni tihle eko strašáci a prekrucovači nakonec do ceny solární energie jaksi omylem zapomenou započítat náklady na akumulaci, což je dost zásadní částka a bez ní celá solární sranda nemá vůbec smysl provozovat. Ale to už je jiná debata, čisté odborná, to zde nelze očekávat. A už vůbec ne od ekomagorů bez základního vzdělávání

Karotko dokážeš dohlédnout trošku dál z toho čezkýho pískoviště?
Slunce svítí celých 24h už pár miliard let... A ještě chvíli svítit bude...
A ty čísílka jsou fajn.. Jak se staví OZE a odstavují JE, uhelný atd..
Akorát v čezku stát raději prodá uhelné el. Uhelnym baronum aby se zbavil zodpovědnosti...
A dál vesele montuje čezkym ovčanum elektroměry které domácí výrobu elektřiny napočitaji jako spotřebu...
Možná by to pro méňe chapavé chtělo ale omalovánky....

A vysvetlite tem ekomagorum bez vzdelani, prosim, jak je to s palenim plynu a vodni parou? :-)

Pouzij google pokud to zvladnes. Snad ti poradi heslo spalovani uhlovodiku to jsou zakladni veci, ktere se uci mozna i na zakladni skole CxHy + mO2 -> xCO2 + y/2 H2O
Pro spalovani metanu plati CH4 + 2O2 -> CO2 + 2H2O tak to ti snad musi stacit, dej mi pokoj a vrat se do skoly

A co ten oxid uhlicity? To mi nezni jako vodni para? A proc CEZ na svych strankach pise, ze plynovka vypousti NOx? Oni taky nepouzili Google ci zameskali chemii?

Hele, na tuhle uroven debaty nemam naladu ani cas. NOx je minimalne ve srobnani s jinymi zdroji a CO2 neni zadny plyn, ktery zpusobuje emise. To je naprosto prirozeny plyn, ktery vypousti kazda ziva bytost.

Urcite existuji zdroje, ktere produkuji mene NOx. A NOx neni zrovna uplne super molekula pro lidske zdravi.

CO2 je naprosto prirozeny a dokonce i potrebny nejen pro rust flory a fitoplanktonu, ale i pro udrzeni urcite hladiny sklenikove efektu na Zemi. Protoze Zeme, pokud by nemela sklenikovy efekt a byla uplne cela cerna (tudiz odrazivost zareni minimalni), pak by prumerna teplota byla 5°C, pritoim dnes je 15°C. No ale jak je to s kazdym jedem (kde jede nedela latka ale mnozstvi), i CO2, pokud ho je prilis muze uskodit prostredi, jake zname a na jake jsme zvykli. Takze drtiva vetsina vedcu a dnes uz i politiku se shoduji na tom, ze zvysovani hladiny CO2 je spatne, protoze dojdeme do stavu, kdy zacne ubyvat ledu - odrazivych ploch a pribyvat vodni pary (dalsi navyseni sklenikoveho efektu) a to si nase deti uziji nejen extremniho pocasi (vice hurikanu, sucha, privalovych destu), ale i navyseni hladiny oceanu, posun podnebnych pasem. Takze ano, CO2 je prirozny a fajn, ale nesmi se to snim prehanet. Jiste vite, jaka byla hladina pred Prumyslovou revoluci a jak je dnes a taky sjte si jiste vsiml, jake byly zimy (jara, podzimy, leta) v 80 tych letech a drive a jake jsou dnes.

Takze uz se shodneme, ze z paleni plynu nejde jen para a tudiz mysleni si opaku neni ekomagorstvi? :-)

Ne,drtiva většina vědců se od panelu naopak distancuje. Vliv CO2 na počasí je zpochybnitelný a v podstatě ho vymyslela M. Teacher, která dala příkaz a peníze na výzkum, který to měl dokázat. Tohle je čistě politické, nikoliv vědecké téma.
Nicméně, pokud chcete vyrábět energii za použití solárních panelů a nezapočítáte akumulaci, tj. CO2 na výrobu akumulátoru a panelů nelze srovnávat s plynem. Pokud zapocitete, tak jste úplně jinde

Je to vic jak 95 %, to osobne povazuji za drtivou vetsinu, ale pokud tam date jiny privlastek, nebudu polemizovat.
Vliv CO2 na pocasi je uz nezpochybnitelny. Tak mi reknete, jake mate jine vysvetleni, kdyz vezmete v uvahu, ze aktivita Slunce je nizsi jak v osmdesatych letech? Navic nemluvim o panelu ale o vlivu CO2 an rychle zmene klimatu.
Jestli se nepletu, vetsina nove instalovanych FVE uz nejakou akumulaci ma. Navic je vyroba z FVE tak marginalni, ze akumulace zatim potreba neni, vykyvy v ozdilu mezi vyrobou a spotrebou zvladaji resit jine zdroje ci precerpavacky. Navic FVE lze snadno odpojit. Akumulaci by vice prospelo, pokud by kdokoliv mohl profitovat z vykyvu cen na vnitrodennim trhu bez zbytecnych omezeni (napr. tocivy zdroj).


Nabíječky elektromobilů Circontrole-stationSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.