Vodíkový modul od Toyoty využívá námořní průmysl

redakce - 26 Listopad 2020

Nový modul námořního pohonu na vodíkové palivo je vyvinutý na základě technologie palivových článků od Toyoty. Úspěšně otestován byl za reálných podmínek na otevřeném moři na palubě plavidla Energy Observer. Cesta lodi Energy Observer čítala přes 7000 námořních mil včetně několika přejezdů Atlantiku.

Cesta lodi Energy Observer čítala přes 7000 námořních mil včetně několika přejezdů Atlantiku.
foto: Toyota

Hybridní elektrická technologie na bázi vodíku podporuje tichou námořní nebo říční mobilitu bez emisí CO2 nebo jemných znečišťujících částic. Modul pojmenovaný REXH2 představila firma Energy Observer Developments v plavidle HYNOVA 40.

Zatímco hlavním zdrojem energie k pohonu Energy Observeru je elektřina vyráběná přímo ze slunce a větru, plavidlo HYNOVA Yacht je poháněno elektřinou z baterie, které sekunduje vodíkový "prodlužovač dojezdu" (Hydrogen Range Extender), jehož klíčovou součástí je palivový článek od Toyoty.

Jde o první výletní loď, v tomto případě až pro 12 cestujících, vybavenou technologií palivových článků s nulovými emisemi a prezentující možnosti širšího uplatnění hybridního elektrického pohonu na bázi vodíku v námořním průmyslu.

Postaven je na technologii pro Toyotu Mirai

a je postaven na stávající technologii palivových článků pro vodíkové auto Toyota Mirai. Díky práci výzkumných a vývojových týmů firem EODev a Toyota se podařilo tuto technologii dokonale uzpůsobit náročným podmínkám námořního prostředí.

Námořní vodíkový modul Toyota

Námořní vodíkový modul Toyota
foto: Toyota

„V návaznosti na začlenění našeho modulu palivových článků do plavidla Energy Observer jsme tento modul opět upravili pro zástavbu do vodíkového prodlužovače dojezdu firmy EODev. Společně s týmem EODev můžeme ukázat, že technologie s nulovými emisemi a hlukem pro různé druhy mobility a pohonu jsou již dnes realitou. Zpřístupnění nejrůznějších aplikací je skvělou příležitostí k okamžité dekarbonizaci výroby energie a současně příspěvkem k rozvoji vodíkové společnosti,“ říká Thiebault Paquet, ředitel obchodního oddělení palivových článků ze společnosti Toyota Motor Europe.

Toyota prostřednictvím podobných projektů rozvíjí obchodní strategii vlastní technologie palivových článků, které jde potom použít v nejrůznějších oblastech.

Toyota svoji technologii palivových článků nasazuje v nejrůznějších aplikacích, jako například v autobusech, nákladních vozidlech, generátorech energie a plavidlech.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Český test Vodíkové SUV Hyundai Nexo –
popis technologie a první svezení | Electro Dad #146
https://www.youtube.com/watch?v=ziHD1ri4B10

Na Nexu je videt farizejstvi Hyundaie. Nexo je elektromobil, ale jelikoz se moc nebude prodavat a slouzi jen ke chvastani, tak je to pekne velke auto. U BEV je Hyundai skrt a dovoli jen malou Konu. Vetsi BEV by se asi moc dobre prodavaly a to Hyundai samozrejme nemuze potrebovat. Jsou to uplne stejny dinosauri jako zbytek spalovaciho sveta.

Budoucnost ma jméno vodík.

Obrázek uživatele ozana

A takto to zůstane nejméně dalších 30let ;)

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD ;)

Firmy jiz nakoupily 5,58% (!) všech bitcoinů které kdy budou existovat! https://bitcointreasuries.org/

Budoucnost patří aluminiu!

Myslíte aluminátům snad ne ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km


e-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol