Vodík údajně sníží emise v dopravě až o třetinu, tvrdí studie

redakce - 20 Duben 2020

Až o jednu třetinu se mohou do roku 2050 snížit světové emise CO2 díky využití vodíkových technologií a vodíku z obnovitelných zdrojů. Náklady na výrobu vodíku elektrolýzou vody v posledních pěti letech klesly o 40 procent a s dalším technologickým rozvojem a rozšiřováním výroby budou dále klesat.

Náklady na výrobu vodíku elektrolýzou vody v posledních pěti letech klesly o 40 % a s dalším technologickým rozvojem a rozšiřováním výroby budou dále klesat.
foto: Toyota

Japonsko bylo prvním státem, který vypracoval národní vodíkový program, v němž tento plyn figuruje jako strategický nosič energie. Česko připravuje využití vodíku v autech a chystá otevření prvních čerpacích stanic. Vyplývá to ze zprávy Hydrogen Economy Outlook, vypracované analytiky z Bloomberg NEF.

Když bude část ekonomiky založena na čistém vodíku produkovaném bez emisí, umožní to dle studie omezit světovou emisi skleníkových plynů až o 34 %. Vodík by se mohl stát klíčem k dekarbonizaci odvětví, jež jsou silně závislá na fosilních palivech, jako je hutní průmysl, těžkotonážní silniční a námořní doprava nebo výroba cementu.

Budou potřeba velké investice

Infrastruktura pro skladování a přepravu vodíku bude nákladná. Aby se vodík mohl stát stejně všeobecně dostupný, jako je v současnosti zemní plyn, byly by potřeba velkorysé a koordinované investice.

Například pro zajištění stejné úrovně energetické bezpečnosti, jakou v současné době poskytuje zemní plyn, by se infrastruktura skladování vodíku musela rozšířit tři až čtyřikrát. Její výstavba by stála zhruba 637 miliard dolarů do roku 2050.

Převést velká hospodářská odvětví na vodík bude možné jen v případě, že státy a regiony, včetně , začnou skutečně realizovat strategii eliminace všech emisí do roku 2050.

České ministerstvo dopravy v rámci dosavadních tří dotačních výzev podpoří výstavbu osmi čerpacích stanic na vodík. První by měl vzniknout již letos v rámci sítě Benzina Unipetrolu.

V Česku zatím žádné vozy na vodík nejezdí. Zástupci Toyoty v lednu uvedli, že letos po otevření prvních čerpadel dovezou několik vodíkových vozů Mirai první generace. Do roku 2030 by v zemi podle ministerstva průmyslu mohlo jezdit 60 000 až 90 000 aut na vodíkové články.

V roce 2014 japonské ministerstvo hospodářství představilo plán pro nasazování vodíkových článků a následně tento postup v letech 2016 a 2019 aktualizovalo. Do realizace strategie se velmi rychle zapojily japonské podniky.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

nejzasadnejsi cast textu je tato, nic jineho nema smysl cist

"Budou potřeba velké investice"

A elektroauta jsou bez investic?

vesmes ano, investice do elektroaut jsou dnes tak male, ze v CR jde kuprikladu asi 300x vice na podporu fosilnich motorizaci ;) ale to ze to nekteri nevidej a ignorujou je jejich problem, ovecky jsou vsude a vzdycky budou :)

Obrázek uživatele ozana

Správně tam měli napsat "Budou potřeba neuvěřitelně vysoké investice..." a pokračovat - "pro výrobu vodíku spotřebujeme 3x více energie a množství CO2 nesnížíme, ale naopak navýšíme o miliony tun."

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

A žádná podpora ropě v podobě šrotovného.

Šrotovné není podpora ropě, ale autoprůmyslu včetně toho s elektromobily. Ale i tak se shodneme v tom, že žádná podpora NIKOMU. A nikomu, znamená opravdu nikomu a kecy typu je to tak málo, že ... Bla, bla, kecy. Dotace jsou zlo, kazí ekonomiku a je nezbytné je vymýtit. Sanovat cokoliv z veřejných peněz, VČETNĚ bank je nepřijatelné.

Obrázek uživatele Kuk

Kdy skončí dotace těžby ropy a uhlí?
Kdy skončí dotace frakování?
Kdy skončí zelená nafta pro zemědělce?
Kdy skončí dotace likvidací ropných plošin?
...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Vsechny ropne kartely jsou skryta dotace. Lumpove se musi domluvit jak navysi cenu a zakazniky maximalne oskubou. Kartely jsou ve vsech statech zakazany, jen u ropy jako by se nechumelilo. Kriminalni lumparna.

Obrázek uživatele Kuk

Přesně, je to banda vexláků a kolotočářů který říděj svůj kartel hašteřením jak kohouti na smeťáku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

I verejnou dopravu. Co by se stalo, pokud by verejna doprava byla drazsi jak individualni doprava? Je to v zajmu vsech?
A co dotovani primarniho vyzkumu? Taky je to spatne? Ne veskery vyzkum je schopny se uzivit z komercnich penez, jsou treba velmi vzacne nemoci, vyvoj leku na ne je naprosto neekonommicky.
A takovych prikald Vam muzu dat daleko vice.

Ano, těžaři dotací se už staví do fronty, já mám s vodíkem největší problém že obrovská podpora půjde velkým firmám.Nemám problém s podporou el. která směřuje k občanům, malým obcím nebo sdružením vlastníků které vyrobenou energii použijí ke své spotřebě a zvýšení nezávislosti na státu. Vodík si ale doma nikdo nevyrobí. A podpora bude zákonitě velkými firmami zneužita k ovládnutí trhu s pohonnými hmotami. Budou se snažit toto odvětví monopolizovat, elektřinu marginalizovat a dosáhnout monopolu na pohonné hmoty stejně jako ropáci před rozvojem elektromobility. Toto je předem prohrané ale snažit se budou, bohužel to vypadá že za velkého přispění státních dotací, které by jistě mohly být využity lépe.

Tak se shodneme, žádná podpora vodíku a žádná elektřině. Je to ok?

a co takhle zadna podpora petrolejarske lobby? v CR se na techto podporach rocne utraci cca 13-14 miliard korun ;)

A kde prosím? U zločinného okrádání lidí soláry to vidím na faktuře za lektřinu. A na jaké faktuře je položka ropného průmyslu?

tak se na tu fakturu podivej jeste jednou, a vsimni si polozky systemove slusby, vis otom ze v dane polozce se skrejva i podpora pro jadernou energetiku kterasto coby strategicky zdroj nesmi byt uctovana zvlast?

a co ti brani se na OZE taky zamerit? brani ti neco zmenit dodavatele elektriny a snazit se cenu snizit, ci se uplne zbavit zavyslosti na verejne elektrine za kterou platis poplatky? ty moznosti jsou, jen je vyuzit

a schvalne si necham zas vyjet IP, uvidime jestli nejsi jen dalsi runner ego :)

Systémové služby jsou za přenosovou soustavu. Takže buď to nevíte nebo lžete.

https://www.ceps.cz/cs/systemove-sluzby

V odkaze, ktery jste uvedl, jsem se docetl daleko vice nez jen prenosovou soustavu. Takze nechapu to osocovani.

Tak schválně Kefalín, čo také si predstavujete pod tým pojmom IP.

Nechám si vyjet IP, tak tahle informace je dostupná spíše administrátorům webu, tak možná že jste placený za šíření ekonesmyslu z Bruselu. Kolik to tak hodí stále opakovat nesmysl do zblbnutí?

Pánové z Hybridu, vy vyjíždíte vašim uživatelů IP adresy?

pro lidi co se PC zivej neni problem si IP adresy na forech dohledat, tyto informace nejsou bezne videt, ale kdys vis jak, tak se k nim celkem snadno dostanes ;)

a jestli nechapes co jsem napsal vejs i systemovych sluzbach, tak jsi hodne hloupej, soucasti systemovych sluzeb, tech poplatku je v dane polozce zapocteno vice ;)

Ja se pocitaci zivim a nejak netusim, jak si muze jeden prispivajici do diskuze na Hybridu zjistit IP adresu jineho prispivajiciho do diskuze na Hybridu. Navic ta verejna IP muze skryvat obrovskou podsit uzivatelu na celkem velke lokalite jednoho providera.
Muzete jen mirne nastinit, jak byste to dokazal? :-)

ty se zivis jako programator?

jako nemyslel zrovna sekretarky a podobne profese ktere taky zivi pocitac, ostatne i kdejakeho "novinare" dnes zivi pocitac :D ale jestli nerozumis tomu co jsem napsal, tak s tim ti nepomuzu

kdys prispoivas na fora tak se nezverejnuje tvoje IP jakou ti pridelil provider, tu muze mit klidne dalsi tisice lidi, ale prirazuje to ke kazdemu postu unikatni IP pridelenou prave podle zarizeni odkud se pise ;) podle te se pak da dohledavat bud poloha nebo svazek nejakeho operatora ;)

mimochodem i provider si deli sve zakazniky vetsinou do mensich skupin podle svych pristupovych bodu, u Wifin celkem snadno u kabelu jeste snadneji, tak aby i on nemel v danych zakaznicich bordel a mohl si pripadne zjistovat pripadne problemy na siti mezi nim a servry ;) to je takove to ye yavolas na podporu a oni podle tveho jmena nebo cisla smlouvy dokazou zjistit jestli je problem u tebe nebo az za pripojovacim bodem do site ;)

Ano, zivim, jen delam bohuzel ERP a ne sitovy SW ci webove aplikace. Takze mam v tomto jen teoreticke znalosti ze skoly.
Hlavneme zajimalo, jak ser dostanete k me IP adrese. To, ze se k ni dostane pan Horcik mi je docela jasne, ale jak se k ni dostanete Vy uz ne.
To, aby provider zjistil problem u Vas nebo na pristupovem bode je to, dle meho nazoru, trosku jinak. Provider ma svou interni sit, ve ktere maji vsechny pristupove a koncove body svou jedinecnou IP. Takze zjistit problem neni nic jineho nez "tracert IP_adresa". Samozrejme imse jen zjisti, kam az ten ping doleze a na monitoring se pouzivaji jine nastroje, jen jsem tim chtel rici, ze to neni cleneni do mensich skupin, ale vlastni subnet. A samozrejme v databazi ma k Vasemu jmenu prirazeny telefon, email, adresu, cislo smlouvy a IP v interni siti, pripadne verejnou IP, pokud jste si ji priplatil (verim, ze na Vasemkoncovem bodu bude jen jeho intrni IP a u nej bude delane routvani z te verejne, ale to si jen domyslim). A uplne stejne by mel problemy Vas provider, pokud by Vam dal jen jednu IP (je jedno, zda verejnou nebo interni) a Vy mel za ni svuj router a 200 pocitacu a chtel byste po nem zjisti problemy na konkrentim pocitaci. Proste dal, jak k Vasem routeru se nedostane a nezanalyzuje problem.

Takze znovu prosim o nastin, jak dokazete zjistit mou IP, kdyz se nenabourate do prisstupovych statistik Hybridu :-)

Saman dela svemu jmenu cest. Oblbuje a mozna tomu jeste veri. A pokud by nekdo pouzival VPN sluzbu nejakeho poskytovatele v Tramtarii, tak to nezjisti ani provozovatel site.

ja osobne nic takoveho neumim, ale kamarad si kdysi zalozil firmu kterqa zjistuje a nasledne zajistuje digitalni bezpecnost, a kdys me delal ukazku toho jak pracuji, tak mi to tehdy pred 3 lety ukazal na foru autorevue, a poukazal na to jak desne derave to dnes v digitalnim svete je, vyjel me z mich prizpevku report o me IP a vsech dalsich udajich ktere se diky tomu dali dohledat, a bylo toho docela dost, zaroven me tehdy vyjel pro porovnani i jineho uzivatele ktereho znam ze srazu a on ho nemohl znat, divil by ses jake vsechny udaje tam byli :D

nasledne jsem si jeho firmu najal aby nam proverila digitalni bezpecnost nasi tehdy nove zalozene firmy kde se zabyvame zpracovanim digitalniho obsahu pro automobilky a mame tam v ruznych NDA dost velke pripadne pokuty, po tydnu nam dodal report kde mame obrovske diry v zabezpeceni a rovnou nam navrnul reseni co zmenit, a vsechny mozne fprmi komunikacnich platforem byli vezmes oznacene jako totalne nevhodne a derave, kdybych ho citoival, tak tyhle platformy jsou jak cednik a skusenejsi programator si z nich vytahne informace strasne snadno, a jediny takove komunikacni rozhrani ktere nam doporucil byl Slack v te uzavrene forme kde se vse sifruje, vsechny ostatny diskordy a podobne nam rovnou zakazal, ruzna fora na ruznych servrech vesmes pouzivaji jednotnej mustr a jen si meni design, a jsou derave jak cednik

u meho nejnovejsiho podnikani kam jsem podilove vstoupil jsem jeho sluby vyuzil znova a opet diry jak hrom, vpohode me vyjel mesicni spedicni plany a celou komunikaci dispeceru s ridici, polohy a veskerou sledovanou telemetrii vsech aut na firme za celej mesic, a ze toho na autech sledujeme docela dost

takoveto firmy ted docela maji smysl, protoze digitalni bezpecnost je dnes to nejdulezitejsi, a vesmes na to lidi prdej a zlehcuji to, a to na obou koncich, jak u uzivatelu, tak u poskytovatelu ;)

o me si mysli co chces, ale za tim co jsem napsal si stojim

Obrázek uživatele runner42

Váš problém evidentně ležel v zabezpečení perimetru a správě. Bezpečnost OS platforem se nijak zásadně neliší, pokud jsou správně udržovány.

Z hlediska možnosti identifikace uživatele je ten problém, že vazba mezi jeho identitou je v jednoduchém případě známa pouze jeho ISP a poskytnutí této informace třetí straně je porušení hned tří zákonů. Připomínám, že IP adresa spojitelná s fyzickou osobou je osobním údajem.

Ve složitém případě, jako by byla identifikace například mě, je to celé komplikováno faktem, že moje komunikace je vedena ve veřejném internetu díky load balancingu hned přes několik ISP a každé http spojení přichází na cílový server s jinou dynamicky přidělovanou IP adresou, k balancing routeru je to jen jedna z mnoha VPN a vlastníkem routeru je společnost, kterou kontrolují přes smlouvu o tichém společenství a společnost nedrží žádné logy, protože jí to žádný zákon neukládá.

V mém případě identitu zjistit lze, pokud by k tomu existoval oprávněný zájem. Ovšem ne jako důkaz přípustný u soudu. A poskládat to dá mnoho práce.

A pak je tu nejtěžší varianta, typu onion routingu a exit pointů TOR sítě. Tam už je nutné spoléhat se na chybu toho, kdo chce zůstat anonymní.

PS: záměrně neuvádím alternativní možnosti identifikace typu browser fingerprinting apod.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Hybrid.cz je rizikovy. Pred tim varuje uz samotny prohlizec. Pokud nekdo hackne server, ma samozrejme pristup k mnoha datum uzivatelu, vcetne IP adres. Ale bezny uzivatel se k tem datum nedostane. Ten vas znamy byl zpravce serveru, nebo se koukal jako cizi osoba z venku jakoby hacker?

urcine neni a nebyl zpravce, jeho firma zamerujici se na digitalni bezpecnost, takze ano zamestnava i "hackery" proste si objednas proklepnuti vlastni firmy a oni se do ni snazi nabourat a najit veskere trhliny ktere tam jsou, nasledne udela report a navrne reseni jak to udelat tak aby tam tyhl etrhliny nebyli

drtiva vatsina chatovacich platforem je podle neho totalne derava, a dostat se tak k veskerym udajum na podobnych forech pro ne asi nebude zadny problem, a evidentne na tom nejsou nejlip ani lokalni poskytovatele internetu, nektere porty kde se snadno pronika na sit poskytovatelu sice prtej maji vypnute, ale trhliny maj prej porad obri, jak jsem psal, dostal se az k nam na servr a vytahal veskery info co chtel a podle reportu by si u nas na servru mohl delat co chtel pokud by ho nekdo fizicky neodpojil, my samozrejme ve firme vse pote nechali jeho firmou vyresit

mimochodem za uzivateli nezustava jen IP stopa, ale i mac adresa a dalsi udaje, ja se tim nezabejvam tak to umim jen vypsat z reportu, ale proste da se dohledat strasne moc informaci ktere dovedou az k bodu kde se nekdo pripojuje zarizenim, tedy ke konkretni adrese ci alespon okruhu adres, d danehoz arizeni se pak asi da dostat dalsi informace jiz o danem uzivateli , tedy o konkretni osobe, a komplet jeho aktivity na danem zarizeni

jinak ikdys pouzivame komplet placenou antivirovou ochranu kde pracuje clovek ve "virove laboratori" (nevim proc tomu tak rikaj) se kterym jsem jiz na par projektech spolupracoval, tak ani to pro ne neni problem

No vidite, na VPN jsme uplne zapomnel a to jsme v ni (ve firemni) porad

Obrázek uživatele runner42

I kdyby to byla pravda, jako že není, tak si vás dovoluji upozornit, že je to zlomek ve srovnání s tím, kolik stát vybere ze spotřební daně na benzín a naftu.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

z osobni dopravy stat na spotrebni dani z paliv vybere okolo 12 miliard, zbytek z tech cca 90 miliar dpripada na leteckou,lodni,zeleznicni a nakladni dopravu, a osobni doprava se zcela jiste nepromeni na elektrifikovanou ani prez noc, ani za 20-30 let ;) proste jsi debilek co ma potrebu trollit, nic vic a nic min

A silnice se opravují asi za jaké peníze? K čemu si asi tak myslíte, že ta spotřební daň slouží? Ale máte pravdu, elektromobily by ji měly platit také.

Já vím, i hloupost je dar Boží, ale ...

vyber dani jakychkoliv jde do celkovehor ozpoctu a nikde neni psano ze spotrebni dan z paliv jde na opravy nebo vystavbu silnic ;)

navic vypadek spotrebnich dani bude tak pozvolnej, ze minimalne dalsich 5-6 vlad to vesmes vubec nebude reflektovat ;) nesmysly typu 100% elektromobilita nebude ani zitra ani za 20-30 let ;) jen pro ukazku, 1 milin elektromobilu ktere by nahradili jine osobaky by znamenalo ze se na spotrebni dani na palivech vybere o cca 2 miliardy mene, coz pri celkovem rozpoctu cca 1.5 bilionu je smesne mala suma ;) i Synbiol si na dotacich rocne od CR vezme vic ;)

jj asi budes hodne hloupej kdys neumis ani navstivit stranky MF a MD a zjistit si nejaky cisla prave ohledne dani treba za lonskej rok

Spotrebni dan jde do rozpoctu a nikde neni provazana s vystavbou komunikaci. Spotrebni dan z cigaret take nejde na nakupu popelniku apod.

Obrázek uživatele runner42

Aha, takže uvedená podpora petrolejářské lobby se týká osobní dopravy. Hmmm, zajímavé.

Můžete tuto podporu upřesnit?

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

ty jsi fakt debil, vyberes si to z kontextu a pak se ptas na neco separatne :D

ja to vzdavam, podle me debilem zustanes navzdy

Já to chápu tak, že neumíte odpovědět na otázku, aniž byste přiznal, že nemáte pravdu. Tak napadáte někoho, kdo vás prostě dostal. Tak u mě, jste debil vy.

ja mu tady na stejne otazky dal odkazy na stranky ministerstev kde to bylo rozepsane jiz nekolikrat, a opakuje to stale znova, takze co s nim jako?

vsichni tady vedi ze runner je troll, na mnoha forech takto trolli, nekde ho jiz vypiskali, tady ho porad trpi

a kldine si mysli, ja ti v tom branit nebudu, je to tvu svoboda, tak jako je svoboda i nas ostatnich :)

Obrázek uživatele runner42

Žvanil Šaman tady napsal
"a co takhle zadna podpora petrolejarske lobby? v CR se na techto podporach rocne utraci cca 13-14 miliard korun ;)"

a pak začíná mektat něco o výběru daní z osobní dopravy.

Ty jsi teda fakt materiál...

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Teoreticky ano- problém je v tom že dotace prostě budou protože "zdroje jsou" a stroj na jejich výrobu (když hodně zjednoduším tak hospodářský růst a jeho podpora, hrůza centrálních bank z chaosu při jeho zastavení) by se dal zastavit pouze celosvětovou katastrofou. Potom ale i "vyhazování peněz z vrtulníku" (pokud je cílem udržení hospodářského růstu) je racionálnější než podpora velkých podniků. Podpora občanů k jejich soběstačnosti jako v případě malých OZ potom i ospravedlnitelná. Snižuje jejich závislost na státu. Jakkoli v ideálním laissez-faire by žádnou podporu od státu dostat také neměli a o co největší nezávislost by se ve svém vlastním zájmu měli snažit sami od sebe.

A protože je opakování matkou moudrosti:
Všichni jednosmysloví Eveheklisti s žebříčkovou nervovou soustavou čtěte zde: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-stuttgart-brno-nox-no2-dusik-limity.A200417_094059_automoto_fdv
Tedy - žádný vodík, žádná EV, stačí poslední generace moderních dieslů a byli byste vysmátí jako já. Čus, Dlaždič.

Obrázek uživatele runner42

Máte naprostou pravdu.
Budoucnost patří dieslům s KERS.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Mám svoje měření. A to je můj nos a moje respirační problémy. Nevím, kde a jak to měřili, ale můžu k tomu říct jen to, že letos, přestože teď všechno kvete, jsem úplně bez problémů. Za mě je to jednoznačný důkaz. Jestli je to NOx, VOC nebo PN netuším, ale dráždí mě všechny složky. V Praze se po 50-ti letech dá dýchat. Díval jsem se i na emise na ČHMÚ, a tam jsou data úplně opačná, než se uvádí v tom článku. Jestli si schválně vybrali nějaké lokality, kde jsou jiní znečišťovatelé, nebo jestli v té době tam zrovna někdo spaloval nějaká THP netuším a je mi to celkem jedno.

---

hariprasad

Aneb, přišel jsem na to vylučovací metodou. Prostě jsem se rozhodl, že je vyloučené aby to bylo jinak ;-)

Samozřejmě že vylučovací metodou. Měření z ČHMÚ říkají pravý opak toho, co uvádí ten článek. Znečištění je výrazně nižší než v uplynylých rocích. A pokud se podíváte na hot-spoty, tak i teď jasně v Praze kraluje Legerova - SJ magistrála (např. aktuálně Praha Libuš 8,8 mikrog/m3, Praha Legerova 47,6 mikrog/m3 NOx). Za "normálnich" podmínek, jsou tyto hodnoty v říši snů. Legerova má běžně výraně vyšší hodnoty a Libuš má normálně kolem 25-50 mikrog/m3. Přitom fouká vítr, a moc toho pořád nejezdí. Vylučovací metodou dojdete k závěru, že tam na rohu v Legerově stojí mastodont a vypouští plyny? Takže co a kde měřili a jak ta data ohnuli, mě opravdu nezajímá. Je to zcela zjevný Hoax a manipulace. Reeálná data jsou úplně jiná. https://chmibrno.org/blog/2020/04/10/snimky-z-druzice-sentinel-5p-aneb-zmena-koncentraci-no2-oproti-roku-2019-cr-evropa-svet/

---

hariprasad

Každý si najde svou pravdu
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nemecti-experti-zpochybnuji-skodlivost-poletaveho-prachu

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Köhler ignoruje lidskou inteligenci. My se chváme (občas) celkem dost rozumně. Když někomu zamořené prostředí vadí, jako například mě (alergie na prach), tak se nebudu stěhovat na Legerovu. Se statististikou to samozřejmě zahýbá a Köhler ve své hlouposti nepozoruje žádné rozdíly, protože kanárci se raději, než by je ty exhlalace zabily, mezitím někam přestěhovali. Zůstávají ti odolnější, kterým to nevadí. Kopodivu i zvířata to dělají stejně.

---

hariprasad

Obrázek uživatele PetrVins

:-D Tak ty jsi zabavnej :-D Mluvis jak chovatele koni v roce 1920 :-D Taky si rikali, ze kone nic nenahradi a to byla teprve ekologie :-D Ty pohadky o "cistych" dieselech si nech na autoforum, tady jsi fakt k smichu :-D Tezba ropy, doprava ropy, vyroba nafty, doprava nafty je dohromady TAKOVEJ HUMUS, ze tomu snad ani nemuzes verit, ze je ten tvuj diesel cistej ;-D Zavri se s nim na hodinu do garaze, nastartuj a pak si odpovez na otazku jestli je ten tvuj diesel opravdu OK :-D

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 60tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

Obrázek uživatele Tomáš

Znovu a znovu se ukazuje ze Toyota moc dobre vi co dela.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Jasne, preto predava tolko aut co tesla,... ups, aha, tak nie.

Obrázek uživatele Marek_

Toyota ročně prodá kolem 10 mil. aut. A nemá problém s emisemi.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Kuk

"Náklady na výrobu vodíku elektrolýzou vody v posledních pěti letech klesly o 40 % a s dalším technologickým rozvojem a rozšiřováním výroby budou dále klesat."

A o kolik stoupla cena vody když se všude zvyšují teploty a sucho a na mnoha místech už není ani v podzemí? Voda je sice jinde, ale už ne tam kde jí potřebujem a proto se musí složitě dopravovat a nebo upravovat ze slaných zdrojů.

Vodík je pro osobní dopravu neefektivní pichovina tlačená ropákama.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

60Kwh na výrobu 1kg vodíku elektrolýzou.
Spotřeba Toyota Mirai 1,2kg/100Km cena vodíku v DE 10,-Euro/kg.

To hovoří za vše, vodík je hovadina.

Obrázek uživatele PaRi

Dobrý den,
neměl byste někde zdroj. Doplnil bych si to do svého článečku na xpari.cz

Děkuji

---

www.xpari.cz
2x Škoda CitigoE iV

Obrázek uživatele Kuk

off
WTI ropu (West Texas Intermediate)postihla historiská anomálie, těžaři nemají komu udat vytěženou ropu ropu protože jí nemá kdo odebírat a trh se zhroutil. Ropní kašpaři mají o zábavu postaráno. :)))

WTI ropa (West Texas Intermediate), americká lehká ropa.

Americe Ropa poprvé v historii v záporu, americké akcie klesaly
https://www.kurzy.cz/zpravy/540980-ropa-poprve-v-historii-v-zaporu-americke-akcie-klesaly/

Cena ropy WTI klesla o více než 100 procent. Květnové kontrakty se poprvé v historii propadly pod 0 dolarů za barel
https://byznys.ihned.cz/c1-66752730-cena-kvetnoveho-kontraktu-na-americkou-ropu-wti-klesla-o-vice-nez-90-procent-pohybuje-se-kolem-dolaru

"Cena ropy poprvé ztratila za jediný den veškerou svou hodnotu. Kontrakt na americkou lehkou ropu West Texas Intermediate (WTI) s dodáním v květnu v pondělí klesl o 306 procent a uzavřel na minus 37,63 dolaru za barel. To znamená, že prodávající nejenže za svou ropu nic nedostane, kupujícímu ještě musí za každý odebraný barel zaplatit.

Obchodníci květnový kontrakt prodávali za každou cenu, aby jim ropa nezůstala. Kvůli krizi v důsledku šíření koronaviru a výrazně nižší poptávce teď nemá o ropu téměř nikdo zájem, po přetlaku nabídky se trh zhroutil."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ono to je trochu slozitejsi. Dnes vyprsely kontrakty na dodavky v kvetnu a zitra bude cena zase kolem 20 usd. Dnes to byl efekt jako nedavno u Tesly, shorteri musely kupovat akcie aby je mohli vratit a vytahli cenu na 900 usd. Tyto extremy delaji spekulanti a kdyz se sejde vic faktoru, pak to dela divy. Uvidime zitra.

Obrázek uživatele Marek_

Dobrá zpráva pro řidiče. Dnes jsem jel kolem benzinky a cenu 22,90/litr už dlouho nepamatuji. Tak snad to ještě nějakou doby vydrží.

---

Lexus GS 450h Premium

Na sekani travy dobre.

Obrázek uživatele Marek_

Člověče, divil byste se, ale do auta taky dobrý. A trávu sekam elektricky. Vy máte brnzinovou sekačku? :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Jezdeni autem ted zrovna nefrci, nizkou cenu ted vyuzije malokdo a kupovat do foroty neni nejlepsi strategie. Leda bez bioslozky. Mam zahradu 8.000m2, takovou plochu elektrinou nedam. Predelavam aku sekacku na solarni pohon a dalkove rizeni. Ale to je jen bastleni. Musim sehnat novy bldc controller, ten od vyrobce je zakodovany jen na spolupraci s originalni baterkou. To se neda hacknout. Kdovi jaky tam maji protokol.

Píšete, že máte aku-sekačku. Uvažuji nad jejím pořízení na žádné extra velké plochy, kolem baráku a zahrádka. Můžete mně doporučit tu Vaši? Jaké má označení?

Koupil jsem jetou sekacku bez baterky za 25 Eur v Reichu. Je to Güde 405/40. Ma bldc motor s max vykonem 800W. Jelikoz baterka ma 40V a 2,5Ah a udajne ma bezet kolem 30 minut, bude prumerny vykon kolem 150W. Sirka zaberu je 41cm. Zatim se mi nepodarilo ten controller hacknout, tak jsem si objednal controler 36V a 500W na odzkouseni. Stoji asi 8 USD. Kdyz to rozchodim, koupim silnejsi na 48V a 1200W. Chtel bych pouzit 2 solarni panely kazdy 300W a baterku se solarni nabijeckou. Pak by to sekalo dokud slunicko sviti.
Ohledne testu aku sekacek mrknete na youtube "Akku Rasenmäher Test".

Sleduju, že jste ukrutný bastlíř. Dejte potom vědět jestli se Váš záměr podařilo zrealizovat. Ne že bych to chtěl okopčit - na mě je to moc - každopádně to vypadá na svérázný projekt.
Děkuju za informace.

Obrázek uživatele runner42

Malá doprava -> malý výběr spotřebí daně -> díra v rozpočtu -> žádná podpora elektromobility.

Haleluja.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Dlouho předtím než budou elektromobily všude a bude nízký výběr spotřební daně, tak už z logiky nebudou žádné dotace potřebovat.

Stat uz muze cvicit na eru po vyschnuti studny na spotrebni dan z ropnych PHM. Bude to bolestive, ale nic neni nemozne.

Obrázek uživatele ozana

Zítra zavolá burza těm obchodníkům, že mají zaplatit za dopravu těch barelů co jsi nakoupili a zeptají se jich, kam je mají složit.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Trumpeta planuje naplnit statni ropne rezervy. Snad ma stat nejake prazdne nadrze. Jinak se ropa a phm da dobre skladovat v solnych kavernach. Ty se daji celkem rychle vytvorit louhovanim vodou. Solnych lozisek je vsude dostatek.

Obrázek uživatele ozana

Za týden nikdo kavernu nevylouhuje, termín odebrání "zboží" je květen.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Cesko ma volne kapacity pro uskladneni ropy. Vlada vsak nevidi duvod k uskladneni. Asi cekaji na vyssi cenu aby rusakum mohli vic zaplatit.

Vsak i cervnove kontrakty jsou zajimave. Louhovani je docela rychle, nekdy az moc. Znam pripad solneho dolu, kde vrtali uvnitr dolu o kousek dal nez bylo zdrave. Provrtali se az do vodonosne vrstvy a do tydne byl cely dul pod vodou. I kdyz vrt zaplnili, voda louhovala hezky kolem vrtu a udelala si vlastni pritokove diry. Voda a sul se docela kamaradi. A take verim, ze existuje nejaky solny dul, kde by se na uskladneni ropy dalo ted vydelat vic nez pri tezbe soli.

Obrázek uživatele runner42

Kupujte elektromobily. Nebudou.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Teraz s tebou suhlasim. Tesla nestiha vyrabat a nech postavi dalsiu fabriku, tak budeme cakat. Dopyt po emisnych povolenkach je vysoky ale ponuka nizka. Tesla by mala razantne zainvestovat do vyrobnych kapacit a postavit aj 3 fabriky naraz.

Obrázek uživatele Marek_

Jak nestíhá? Když bych ji chtěl, tak dle konfigurátoru ji dostanu v červnu - model 3, S i X. A to je v tom i doprava lodí. To nevypovídá o tom, že by byl dopyt výrazně vyšší než výrobní kapacity, ne? Pokud by tomu tam bylo, je čekací doba delší. Nebo jak to je?

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Tomáš

Proc by nemely byt. Naopak vsechny prusvihy s klimatem ktere uz jako zavazne vnima 70% ceske (sic!) populace nam rikaji ze s ochranou prostredi se musi neco udelat. A vic nez doted. Nebude to lehky, bude to stat penize ale jina cesta neni.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Přesně tak. Svět po Koronavirové krizi už nebude stejný jako před ní. Teď každý vidí jak člověk moc ovlivňuje klima na zemi a dělá si to sám.
V Evropě se už prosazuje aby se s ropou a exhalacemi skončilo dřív než původně plánovali a to je jen dobře.
Jinak sluníčko mi víc jak měsíc vyrábí tolik elektřiny, že mi to stačí na spotřebu celého domu a ještě mi to nabíjí zdarma EV a navíc za to dostanu zaplaceno. Na veřejných nabíječkách jsem se byl podívat jen jestli ještě funguji.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

Obrázek uživatele Tomáš

Ted zas priznivci "dyzlu" mektaj blahem ze prej zemuzou za emise.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-stuttgart-brno-nox-no2-dusik-limity.A200417_094059_automoto_fdv/diskuse
Je to klidne mozny ale to porad nic nemeni na tom ze se dyzly kuchaj a ze proste smrdej. Uzcite to neni nic zdravyho. V tomhle se jakejkoliv spalovak ani nahodou nevyrovna EV nebo vodiku.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Bohužel se řeší nesmysl jako CO2, Diesel produkuje daleko skodlivejsi věci a částice PM2. 5. Samozřejmě na takovém znečištění se podílí nejvíce průmyslové podniky a lokální topení, auta tak z 20%. Tedy při současném poklesu na 1/3 provozu odhalit 6% pokles zplodin a částic je na hranici běžné chyby.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Já se v tomto byznysu moc nevyznám. Jakože nabiješ do EV 50kWh ze solárů a za těch 50 dostaneš od ČEZu ještě zaplaceno? To máš jedny z těch úplně prvních smluv ne?

klasickej zelenej bonus, on je i dnes, ale vesmes se nevyplati a je lepsi se obejti bez nej, tedy pro nove smlouvy na nove pripojenych OZE po roce 2012

Já to nemám hlavně jako byznys ale tak nějak to je jak popisuješ.
I kdybych to do toho EV nenarval, tak to mám stále zaplacené, smlouva z r. 2008, takže ještě 8 let.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

Obrázek uživatele Kuk

Nekupuju.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To já vyhlížím a vybírám už nové EV.
:))

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s EV 120 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ...

Obrázek uživatele runner42

Právě jsem koupil dalších 20 tisíc litrů nafty, 21.18 Kč za litr včetně daní a dopravy.

Pokud někoho zajímá detail, tak nafta je za 100.000 Kč, dovoz 30.000 Kč, daně a cla 300.000 Kč.

70 tisíc na DPH mi laskavý stát vrátí, takže to vychází celkově na 360.000 tisíc Kč (pokud bych na to jezdil, tak asi 0,8-1 Kč na kilometr).

Bez daní je litr za 6.5Kč. Ve srovnání s elektromobilitou je to v podstatě zadarmo.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Hmm ides si ju napustit do bazena ci ako ju chces uskladnit? Aha prenajmes si miesto kde sa uskladnuje. To skor treba investovat do firiem co to miesto na uskladnenie ponukaju.

Obrázek uživatele runner42

Místa mám dostatek na mnoho nádrží. Hotový to je za dopoledne.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

a zapocital jsi do toho i cenu te nadrze v zemi? jak si tady psal? to jsem tu minule psal vychazi na cca 650-750 tisic :D

Obrázek uživatele runner42

Ne, tu jsem obědnal dnes, v sobotu ji přijedou nainstalovat.
Je levnější než minule, ale zase chtějí víc za príci, takže 72 tisíc dohromady i s dopravou. Na druhou stranu čerpadlo už mám, druhé kupovat nemusím.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Mám na zahradě starší vanu, za odvoz je vaše.

hele a muzes sem dat odkaz na to kde se da sehnat podzemni nadrz na 20 tisic litru co stoji i s montazi a dovozem 72 tisic?

zajiste vse s platnym stavebnim povolenim a splnujici predpisi pro ukladani paliv, to mas jiste zmaknute

Kdysi jsem premyslel nad takovou nadrzi, kterou bych ve slunecnem obdobi nahrivaklsolarama a v chladnem vyuzival pro topeni. Kdyz by byla voda az moc chladna pro topeni, dala by se pouzit pro nahrivani primaru pro TC zeme - voda, ktereby pak topilo s ohromnou ucinnosti (> 1000 %). Takze by me toto taky hodne zajimalo.

Obrázek uživatele runner42

Bohužel v tomto směru vám neporadím, moje znalosti na to nestačí.

Pouze vám můžu napsat, že nádrž je za tyto náklady umístěna do nezámrzné hloubky, svrchní vrstva včetně trávy se vrátí na původní místo a příští rok už nebude poznat, že tam je.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Kamo, sorry, ale tady kecas. Takovou nadrz i s praci za tolik nesezenes. Podivej, neni to tak, ze jen tady placas blbosti? Uprimne - dost by me zajimalo, co mas proti elektroautum. Elektrinu jako takovou? Baterky? Neco jineho?

Bezec si vyrabi nadrze sam a skoro zadarmo.
youtube.com/watch?v=UwAnBKeUS7U

Obrázek uživatele runner42

Vzhledem tomu, že mých 40 tisíc litrů nafty považuji za strategickou rezervu, informace o dodavateli, umístění ani jiné neposkytnu.

Nicméně pokud máte reálný zájem, doporučuji DuckDuckGo.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

ja nic s umistenim nepsal, me zajimal odkaz treba na firmu ktera ti takovou nadrz doda a usadi za cenu 72 tisic, staci me odkaz na stranky takove firmy ;) nebo takpova firma je taky strategickym zajmem a nema verejne informace ze takove cinnosti provadi? :D

hele pis dal, strasne se tu bavime v cele firme :D takove perly mozna casem vydaj na celou knizku

Obrázek uživatele runner42

Znova opakuji, nebudu ti dávat odkaz na moje dodavatele.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Ten se s nějakým dvojpláštěm srát nebude. Kupil nádrž na dešťovku z druhé ruky a bude mu to stačit.

jen zemni prace a sanace zeminy vyjde u neceho takoveho na 25-30 tisic, a to v pripade ze ma znameho s nejakym bagrikem co mu to udela za par supu, minule jsem tu daval i odkaz kde 20k litrove nadrze normalne plastove stoji cca od pul milionu vejs, proste si vycucal nejakou sumu z porstu u nohy a napsal ji anis by premejslel

Obrázek uživatele runner42

Sanace zeminy v CHKO a díra za 30 tisíc ??? :D :D :D :D :D
Člověče, vy jste regulérní blázen. Co bych tady asi sanoval?

Jámu udělal bagr na kolech, ráno přijel, trvalo mu to hodinu, shrnul horní vrstvu a zbytek sypal rovnou na nadzemní část vinného sklepa.

Pozítří to přivezou, osadí a minibagrem zahrnou z toho co zůstalo a nahoru zpátky vrchni vrstvu. Příští pátek mi pak přivezou moji naftu.

Nevím co si představujete za veledílo, je to cca metr a půl hloboký, tři metry široký + okraje, a na dýlku asi 6 metrů dlouhý zákop.

Asi jako na malý bazén.

Jámu pro zakopání nádrže č.1 dělal celou minibagr, dělal to asi dvakrát tak dlouho a stálo to 2500 Kč i s odvozem zeminy.

Vaše odkazy jsem nestudoval, nevidím důvod, každý se může přesvědčit sám.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

mas to krasne vymyslene ty svoje vejmysli :D jako fakt

Obrázek uživatele runner42

Taky mi dneska přivezli 20 plnometrů bukovýho a dubovýho dřeva, pětadvacítky a třiatřicítky, 2000 za metr i s dopravou.

Ale ani tady vám odkaz nepošlu, sorry :D :D :D

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele PetrVins

Ja jezdim v prumeru za 0.3kc/km, nabijim 50% ze solaru, obcas na nizky tarif a to nemusim nic kupovat, skladovat, uctovat, danit. Co si tim chtel rict? Jako ze jsi pašák, ze to mas levne? Jo, tak to jsi akorat k smichu :-D Fakt nechapu, ze takovy hovadiny nepises na autoforum, kde bys byl za velkyho borce. Tady jsi zase k smichu :-D

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 60tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

Obrázek uživatele Marek_

Bylo by férové započítat i cenu instalace a příp. servisu té FVE, resp. by bylo zajímavé zjistit, kolik taková FVE vyrobí za životnost elektrické energie a na kolik teda vyjde 1 kWh. Aby to pak ve výsledku nebylo tak, že nabíjet auto se s tím nevyplatí a je levnější si pořídit nízký tarif.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele PetrVins

Servisu FVE? Jo, tak to tam zapocitam tak maximalne 5x do roka oplachnuti panelu hadici s destovou vodou, ktere delam, kdyz 3 tydny nezaprsi :-D Na FVE jsou porad dotace a jeste dlouho budou. Sice budou klesat, ale budou. Kazada dobra cena s sebou nese investice, to je jasny, ale pri min. 20 letech bezudrzboveho provozu FVE je ta cena fakt hodne smešna.

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 60tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

Obrázek uživatele Marek_

No právě ta "směšná" cena by mě zajímala. Servis jsem myslel třeba výměna nějakých prvků, které nemají tu životnost jako panely, střídače, regulátory a pod.

---

Lexus GS 450h Premium

Pravidelne se tam musi vymenovat elektrony.

Obrázek uživatele Marek_

Takže tvrdíte, že za celou dobu životnosti nesáhnete na FVE? Nevyměníte jediný prvek? Koukal jsem a záruka je 2-5 let, na panely 20 let. V pořádku...

---

Lexus GS 450h Premium

Mam to 8 let a zatim vse ok. Ale 20 let je jeste dlouho. Uvidim.

Obrázek uživatele Marek_

Věřím vám.

A máte představu, kolik ta vaše FVE vyrobí za rok el. energie? Resp. kolik z ní pak spotřebujete doma a kolik prodáte (za jakou cenu?) zpátky do sítě? Z toho a z ceny instalace by se dala spočítat cena za kWh při životnosti 20-25 let.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele PetrVins

U FVE bez dotací vychází cena za 1kWh, při 25 letech životnosti na cca 3kč/kWh. Bez dotací však téměř nikdo nestaví.
S aktuálními dotacemi Nová zelená úsporám vychází cena na cca 2Kč/kWh. Cena jízdy v elektromobilu pak je 0,24Kč/km.
S dotacemi u mého domu, FVE z roku 2010, je to v zisku tzn. záporná cena energie. ČEZ mi za 25 let proplatí výrobu za cca 300tis. Kč a FVE mě stála 250tis. Kč.
U FVE nic neměníte, pokud se něco nerozbije, ale mám FVE 10 let a nemám žádný problém. S problémem nemůžete kalkulovat, leda byste ho započítal i do prostistrany, se kterou srovnáváte. Věřím, že mi elektronika u FVE vydří celých 25 let i déle, protože jí provozuji při stálé teplotě, v bezprašném a bezotřesovém, suchém prostředí. Po 25 letech začne jen klesat účinnost FVE, ale fungovat může i 30 let, možná i dále, než se nerozpadnou panely :-) Jen už bude vyrábět třeba o 30% méně energie.

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 60tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

Obrázek uživatele Marek_

Díky za info. Takže cena elektřiny je optimisticky cca. na úrovni ceny při nízkém tarifu. Jasně, FVE je investice a cena elektřiny může stoupat... nebo taky klesat, to nikdo neví.

OK, každopádně díky za info, k takové přibližné ceně jsem taky dospěl, když jsem to zhruba počítal.

---

Lexus GS 450h Premium

Tezko rict jak se zachova stat az domkari budou mit vlastni zdroje a Tunelin bude mit spatne vytizeni. Pak prijde zase nejaky paskvil z ERU jako tenkrat od Vitaskove, ze vetsina ceny bude v pausalu a silova bude za par haliru. Tak by nas podojili a jeste usetrili.

Kalkulace je slozita. Kdyz je prebytek, zapnu TČ i kdyz bych to jinak asi neudelal. Mam tak dobry pocit a komfort navic. Do site nic nepoustim diky regulaci. Bojler skoro jen z fve. Letos je vyroba fakt dobra, slunicko od rana do vecera. Brzy napustim bazen a pak pujde prebytek do bazenu. Diky korone nikam nejezdime a EV nic nezerou, potvory. S Teslou jsem za mesic najel ca. 100 km. Navratnost je zavisla na tarifu. Mame cenu za NT ca. 2 kc. Kdybych dal tarif s cenou za 5 kc a nizsim poplatkem za jistic, bylo by vse uplne jine.

Obrázek uživatele runner42

Nejezdit s EV je nevýhoda. S klesajícím nájezdem vám roste už tak vysoké TCO/km.

Nejezdící sociální EV je na km dražší než Ferrari GTO.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Jo, je to silene, musim to zmenit. Po obede pujdu jezdit abych snizil tco/km. ANO, bude lip.

Obrázek uživatele Marek_

Co jsem se vrátil z DE (12.3), tak jsem najel s Lexusem asi 600 km a v tom je jedna delší cesta Praha-Plzeň a zpátky :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Pri mem vytizeni bych zvladnul nabijeni na jezdeni Teslou asi i ze solarni kalkulacky...

Obrázek uživatele Marek_

Takže všechnu energii, kterou vám FVE vyrobí, spotřebujete v domě? Pokud máte vše na elektřinu (co samozřejmě dává smysl, když máte FVE), k tomu bazén, tak pak se ty přebytky spotřebují.

Pokud bych počítal, že 5kWp FVE vyrobí za rok 5 MWh a optimisticky počítal, že vše se spotřebuje doma, tak je to za 20 let cca. 100 MWh. Pokud máte 10 kWp (to je tuším max.?), tak to bude za 20 let max. 200 MWh elektřiny. Neví, jestli to takto jde, protože pak už výkon panelů klesá, ne?

A z ceny instalace (plus údržba) se pak snadno spočítá minimální cena za kWh. Minimální proto, že počítám s tím, že se vše spotřebuje doma, jinak by to bylo více.

---

Lexus GS 450h Premium

S predikci poklesu vykonu se starim to bude stejne slozite jako s baterkou u EV. Ale kdyz by vykon klesnul, pridate za 10 nebo 15 let 2 panely a vse je vyresene. Dnes stoji Wp nejakych 0,22 Eur plus dph. Takze zadne obrovske naklady a v budoucnu kdo vi. Treba se take dockame zapornych cen panelu.
shop.gwl.eu/Solar-PV-Systems/Solar-panels-PV-module/Solar-panel-GWL-Sunny-Mono-300Wp-60-cells-ESM-300-Full-Bl-Pallet-26-pcs.html?cur=2

Obrázek uživatele Marek_

To mi je pak záhadou, co je na té instalaci FVE tak drahé... myslel jsem, že nejvíce stojí panely.

---

Lexus GS 450h Premium

Nejvic stoji prace. Kdo si to udela sam bez dotaci, ma to za hubicku. Ale fakt bacha na kvalitni propojeni. Ty trvale vysoke proudy muzou udelat pekny ohynek kdyz jsou spatne spoje. Mam to namontovane na sadrokartonovych profilech. Vitr mi to neutrhnul, je to chranene pred primym naporem vetru.
Muj sen je pouzivat doma DC napeti a DC spotrebice bez zbytecneho stridace. A pro urcite pristroje individualni menic. Prumysl zatim nic v tom smeru nevyrabi, i kdyz skoro vsechno vnitrne bezi na DC.

Zkuste si spočítat ztráty na DC kabelech (přepokládám 12 nebo 24V) a dojde vám proč se to v budovách nepoužívá. To že nevyhrál Edisonův způsob přenosu elektrického výkonu má své technické důvody.

48VDC je asi optimum. Bezpecne napeti a vypinani nedela neshasivy oblouk. Pro velkoodberove spotrebice druhy okruh s 230VAC jen po dobu provozu, pak hodin denne. Pan Ohm neprotestuje. Tepelne spotrebice nepotrebuji sinus, tem staci trapez, je lacinejsi stridac.

Ale na 48V DC je spotřebičů naprosté minimum. Opravdu hodně spotřebičů zpracuje na vstupu 12V (to jsou ty zařízení co mají k sobě ty krabičky spínaných zdrojů), některé žravější zvládnou i 24V, ale 48V jsou dělané některé síťové zařízení (IP kamery, WI AP, switche) a tím to asi končí.

Tech 48VDC jsem myslel v pripade, ze by to prumysl podporoval. Jinak s tim co uz existuje tak asi dva DC obvody 12 a 24 VDC. Tam jsou odbery nizke diky LED osvetleni a uspornym pristrojum. Plus jeden 230VAC.

Hodně věcí co mají psáno 85V-250VAC jde v pohodě provozovat na 48VDC.
Ale nemá to moc smysl, protože celá ta domácí elektroinstalace se tak zasložití, že se těch pár wattů ušetřených v měniči to ekonomicky nevyváží.
Pro spotřebiče, které běží často, ale mají malé odběry je lepší použít malý měnič s vysokou účinností.

A pokud by to člověk fakt myslel vážně, tak nejlepší je použít systémové napětí 400VDC. Tam jsou při konverzi na 230VAC ztráty malé. Protože se vynechává jeden step up měnič.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Diky za info. Zatim ten DC sen zustava jen sen.

Obrázek uživatele Tomáš

Blahoprejeme.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Jenomže ty na ni jezdit nebudeš. Ty jenom vyhodíš půl mega za naftu a skladování a pak budeš kolem toho 20 let chodit. Kdybys chodil kolem stromu, tak tě to vyjde levněji.

Obrázek uživatele Kuk

Off topic příspěvky je slušnost vždy označovat.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Rika ten pravy.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Kamo, ale elektromobil jezdi za padesatnik na kilak. Ale hele, jako divej - jsou to tvoje prachy, tak je pouzij, jak uznas za vhodny. Jeste, prosim te, kam jinam mimo Tesla short investujes? Shortovani Tesly je fajn adrenalin, nekdy to vyjde, nekdy ne. Ale zase to jsou tvoje prachy, kazdymu je jedno, jestli vydelas/prodelas.

Obrázek uživatele Marek_

Za padesátník jezdíš, když nabíjíš výhradně doma a máš NT. Jinak, někde na cestě na DC nabiječce je to min. dvojnásobek - cena za kWh je 6 KČ. A to už neříkám třeba cesty po Německu, tam je cena kolem 0,40 eur/kWh. Ale jo, pro toho, kdo jezdí jenom kolem baráku a vesnice je to OK, padesátník za km.

---

Lexus GS 450h Premium

Já doma nabíjím v průměru za 3,50 (vysoká a nízká sazba) a na ČEZ za 0,- Kč, tedy vzhledem ke spotřebě v tomto období 12,5 kWh/100 km jezdím za 0,44 Kč ano až to ČEZ spustí, budu jezdit zhruba za 0,55 Kč :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele runner42

To je ovšem cena bez daní a bez započítání vstupní investice.
Něco ve stylu nechci slevu zadarmo, že?

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele PetrVins

Jo, a ty tech 20tis litru levny nafty skladujes doma v kanystrech, ktery jsi koupil v Globusu ve sleve ne? :-D Jasne ze musis investovat, abys mel dobrou cenu. To fakt nechapes? ;-)

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 60tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

Ale ne - padesatnik je jen za elektrinu. Nepocitam porizovaci cenu. Spotreba kolem dvaceti, cena za kWh neco pres dve kacky a dava to cca ten obligatni padesatnik (jako vim, ze dvacet krat dve je ctyricet, ale spotreba je i pres dvacet a cena je pres dve, tak jsem to zaokrouhlil na padesatnik ...). Chapes

Jasne, ked ho budeme dovazat z Jupitera.

Tohle je pravá budoucnost, měli bychom se vykašlat na polobudoucnost - elektromobily na baterie a skočit rovnou na vodík !

Procje vodik budoucnost a BEV pobudoucnost? Mate k tomu nejake argumenty?

Obrázek uživatele Kuk

Skoč si do toho sám. Kup si Mirai a poděl se se zkušnostma. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Skoč si do nádrže s vodíkem sám.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Presne tak. Vodík je určite budúcnosť. A dúfam, že to tak aj navždy zostane.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Vodikova budoucnost zacne ve ctvrtek odpoledne po zvladnuti jaderne fuze.

Obrázek uživatele Kuk

Slunce už jadernou fůzi zvládlo a svítí spousty lidem na hlavu nadarmo :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Už aby ten konkrétny štvrtok bol. Jedine tam si viem vodík predstaviť, aby sa menil na He a nie na H2O.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Bál bych se jenom projet kolem té čerpací stanice.
V Norsku už to bouchlo a ještě že tam nikdo nebyl.

Dnes je 10 let od ropacke katastrofy Deepwater Horizon.

A co v té křišťálové kouli ještě viděli?

Ropa WTI se prodava za neco malo pres 5 USD za barrel. Dnes rano to bylo pres 17 usd. To je masakr.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol