Vídeň představila první soupravu automatického metra

redakce - 07 Červenec 2020

Cestující ve Vídni se od roku 2025 mohou těšit na novou, plně automatizovanou linku metra. Město a výrobce Siemens nyní slavnostně představili první vyrobenou soupravu metra.Stříbrné vozy čeká do roku 2022 testování, poté se objeví v provozu i na dnešních linkách.

Stříbrné vozy čeká do roku 2022 testování, poté se objeví v provozu i na dnešních linkách.
foto: YF Architekten und Franz&Sue

První předsériově vyrobené vozy X-Wagen spatřily světlo světa v závodě Siemens Mobility ve vídeňské čtvrti Simmering. V následujících týdnech se dopravní podnik Wiener Linien ujme sestavení šestivozové soupravy a následovat budou četné testy, včetně zkoušky automatického provozu.

Výrobce i dopravní podnik očekávají úspěšné ukončení všech testů a schválení k přepravě cestujících v roce 2022, kdy by první soupravy měly vyjet na trasy U1 až U4. Velkým milníkem bude ale i rok 2025, kdy by se nové stroje podle ideálního plánu měly přesunout právě na první automatizovanou linku metra, U5.

Vůz budoucnosti vyrobený přímo ve Vídni

Nové vozy lze tedy využít na linkách s řidičem i plně automaticky a při jejich představení proto zástupci města i výrobce nešetřili chválou. Pro vídeňskou samosprávu je stříbrný X-Wagen jedním ze symbolů ekologicky přívětivé dopravy.

Jak uvedla městská radní pro životní prostředí Ulli Sima, ve Vídni produkovaný vůz se z 90 procent skládá z recyklovatelných materiálů a již samotný provoz bude výrazně energeticky efektivnější než u stávajících souprav.

Zaručují to využité materiály, ale také zvýšená kapacita – průchozí X-Wagen totiž přepraví najednou až 928 pasažérů, tedy o 46 více než V-Wagen z počátku tisíciletí. Na více míst se mohou těšit i vozíčkáři nebo kočárky a cestující se dočkají i dynamického zobrazování informací včetně přípojů.

Souběžně s výrobou nových souprav probíhají i stavební práce na nové lince U5 i novém úseku U2. Automatizovaná linka U5 totiž využije část trasy U2, která bude převedena do nového směru. Proměny se následně dočká i úsek, který změní barvu z fialové U2 na tyrkysovou U5.

X-Wagen

  • Vyrábí Siemens Mobility pro Wiener Linien, od podzimu 2017
  • 34 objednaných souprav, opce na dalších 11
  • Údržba a opravy v režii Siemens Mobility
  • Dokončení předsériového vozu: červen 2020
  • Schválení k provozu: předpokládáno 2022
  • Dokončení dodávek: 2030
  • Parametry: délka 111 m, šířka 2,85 m, šest vozů
  • Kapacita: 928 (doposud nejkapacitnější vůz vídeňského metra 882)
  • Místa pro vozíčkáře: 6, z toho 2 uprostřed soupravy
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

No ta vizualizacia isto nie je z Viedenskeho metra ;)

Obrázek uživatele spetak

A strojvůdci metroví nebudou mít co žrát ....

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

V pařížském metru žádný strojvůci nebyli už v roce 1987. Co tam máš dalšího? :-)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele spetak

No prostě je to druh určenej na vymření, no.

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Ne spis na rekvalifikaci? :-)

Obrázek uživatele spetak

Člověk na rekvalifikaci, profese zaniká ...

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Cekam marne na urcite lidi, kteri budou pripominat, ze metro ma vyfuk ve spinave uhelne elektrarne a ze naftovy autobus cisti vzduch. Ale asi ta jejich teorie plati jen ve spojeni s BEV. Tak se nedockam.


Nabíječky elektromobilů CircontrolSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Livee-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.