V Havířově bude nově jezdit šest autobusů Scania Citywide na CNG

redakce - 04 Červen 2020

Flotila autobusů Scania na CNG se v dopravní skupině 3ČSAD rozrostla o dalších 6 kusů. S délkou 13,7 metrů pojme model Citywide LE celkem 113 cestujících.O pohon vozidla se stará devítilitrový pětiválcový plynový motor s výkonem 320 koní. Nově pořízené autobusy budou nasazeny na velkokapacitních linkách v oblasti Hlučínsko.

O pohon vozidla se stará devítilitrový pětiválcový plynový motor s výkonem 320 koní. Nově pořízené autobusy budou nasazeny na velkokapacitních linkách v oblasti Hlučínsko.
foto: Scania

Autobusy jsou vybaveny celovozovou klimatizací s nezávislou jednotkou pro řidiče, nezávislým topením, chladničkou v prostoru řidiče, couvacími senzory, USB dobíjecí porty pro mobilní zařízení cestujících, nerezovými přídržnými tyčemi, extra tónovanými bočními skly a jsou také osazeny informačním a odbavovacím systémem včetně wi-fi dle standardů Moravskoslezského kraje.

Kapacita třídveřového autobusu je 113 míst z toho 50 k sezení a 63 ke stání. Samozřejmostí je také vyhrazený prostor pro přepravu invalidního vozíku a kočárku naproti druhým dveřím.

Autobusy jsou vybaveny plynovým motorem Scania o objemu 9 l a s výkonem 240 kW. O přenos síly na vozovku se stará 12 stupňová převodovka Opticruise umožňující automatizované i manuální řazení převodových stupňů.

Autobusy jsou v barevném provedení a výbavě dle standardů společnosti Transdev, do které patří od minulého roku skupina 3ČSAD (ČSAD Havířov a.s., ČSAD Karviná a.s. a ČSAD Frýdek-Místek a.s.). Autobusy byly pořízeny v rámci veřejné zakázky „Nákup autobusů POD pro ČSAD Havířov II 2020 a.s.“.

Dopravní skupina 3ČSAD má s těmito 6 novými autobusy flotilu již 32 vozidel Scania na CNG a v roce 2020 dojde k dalšímu rozšíření. Scania Česká republika totiž uspěla i v další veřejné zakázce na 6 ks autobusů v délce do 15m, které budou dodány na konci letošního roku.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Lepsi nez diesel s musi se to libit Rusku. Zavislot na plynu.

Obrázek uživatele honza.t

Havířov je jedno s prvních měst v ČR kde začaly jezdit CNG BUSY První byly pořízeny v roce 1991
V roce 2005 CNG BUSY zajišťovaly 80 % výkonů místní hromadné dopravy
V 57. výzvě OP ŽP byl podpořen: Projekt CNG 2014 – Hrmadného pořízení CNG autobusů – ČSAD Havířov a.s. (dotace 110 665 460 Kč).
2017 - ČSAD Havířov a.s. vyřazuje z flotily MHD Havířov poslední naftový autobus. MHD Havířov je plně zajišťována nízkoemisními CNG autobusy resp. elektrobusy

od 2018 v Havířově jezdí tři elektrobusy
https://karvinsky.denik.cz/zpravy_region/v-havirove-jezdi-tri-nove-elektrobusy-20180630.html

3CSAD, leader autobusové CNG dopravy v České republice
Na vlně CNG

Společnosti dopravní skupiny 3CSAD pořídily v roce 2016 celkem 59 nových autobusů, přičemž z toho 56 vozidel s pohonem na zemní plyn, což představuje 95% podíl.

Dle zprávy Českého plynárenského svazu se počet CNG autobusů v České republice od roku 2015 zdvojnásobil a v roce 2017 překročil hranici 1000 vozů. Naše skupina je tak se svými celkem vozidly aktuálně leadrem v provozování autobusů s pohonem na zemní plyn, s podílem téměř 16% ( v roce 2017) na celkovém počtu CNG autobusů v Česku.
https://trilistek.cz/3csad-leader-autobusove-cng-dopravy-v-ceske-republice/

Obrázek uživatele Pepa

Také řešení,asi jenom poloviční,ale levnější.
Není li ve vedení nikdo s trochou schopností řešit víc, než jednoduchost nákupu i provozu,je to jasná volba.

---

Pepa

Nejen v Havířově, jezdí i jinde. CNG je asi v současnosti společně se standardní naftou doplněnou o AddBlue výborná volba.

PS: Poloviční řešení, to bych úplně neřekl, spíše je koncipováno tak, že bude přinášet nejlepší poměr cena/výkon dokud nebude vyřešen problém skladování energie u elektromobilu nebo levná výroba palivových článků pro H2. A mezi tím se ojezdí.


e-stationSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.