V Česku za půl roku přibylo přes 2000 aut na baterie

redakce - 08 Červenec 2020

V České republice za první půlrok přibylo 1254 nových elektromobilů (+248 %) a dalších 747 plug-in hybridů (+479 %). Celkově trh s novými vozy poklesl o 26 %.Elektromobil Škoda CitigoE iV

Jedním z nejprodávanějších elektromobilů za uplynulý půlrok byla v Česku pochopitelně Škoda CitigoE iV.
foto: Škoda

V období leden-červen 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 95 030 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 33 468 registrací méně, tj. -26 %.

V dlouhodobém srovnání se jedná o historicky nejzásadnější meziroční pokles registrací nových osobních vozidel v České republice. Doposud jich nejvíce bylo v uvedeném období evidováno v roce 2017 (144 451), naopak nejméně v roce 2006 (63 783).

„V uplynulém půlroce bylo registrováno 2 001 osobních elektrických vozidel (EV, s externím dobíjením), před rokem to bylo jen 489 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 1 254 bateriových elektrických (BEV; 63 %) a 747 plug-in hybridů (PHEV; 37 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává:

„Z alternativních paliv bylo registrováno o téměř třetinu (31 %) více automobilů s hybridním pohonem. Přibližně každé 47. nově registrované osobní vozidlo bylo letos elektrické (EV). Celkem se BEV a PHEV vozidla v uvedeném období na všech registracích podílela 2,11 % (pozn. v květnu jen 1,11 %, letos nejméně). Celkem 22 automobilek v letošním roce registrovalo nová osobní vozidla s externím dobíjením, 51% podíl patří Škodě Auto, s výrazným odstupem pak figurují s 11 % druhá Tesla a s 10 % třetí Hyundai.“

Automobilka Škoda Auto v uplynulých 6 měsících registrovala celkem 1 024 osobních vozidel s externím dobíjením (595 BEV + 429 PHEV). Podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 51 %.

Celkem 226 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (11 %), 204 registrací (201 BEV + 3 PHEV) pak patřilo Hyundai. Následovaly BMW (111), Volvo (81), Volkswagen (53), Ford (38), Renault (37) a další.

Zpět na HybridPřidat komentář

"226 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla"

To by me zajimalo, kde je tech zbyvajicich 600 natesenych cekatelu na TM3 - podle serveru, kde se registrovali lide, co udajne slozili zalohu jich v CR melo byt pres 800 (a nekteri odvazlivci to odhadovali na tisice). Proste jako obvykle, 90% "registraci" tam byly jen vlhke sny nejakych cipisovych ekvivalentu (troli farma)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Tomáš

Asi tak nejak.

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Jak říkal kamarád, řada rezervací padla díky koronaviru, vystrašení lidé prostě nákup odložili a v pražské prodejně byly TM3 k dispozici bez objednávky.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Jenže těch Tesel bez objednávek bylo kolik? Jednotky kusů, nižší desítky kusů?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Verim, ze nejake takove pripady budou, ale pochybuju, ze 3/4 (resp. daleko vic, na tom serveru urcite vsichni nebyli) z lidi, co byli ochotni (a schopni) tu cenu zaplatit a na co se uz nejake 3 roky tesili.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Já se třeba nikde neregistroval, ale od plánu pořídit si M3 jsem odstoupil, protože chcu MY. Více se hodí pro rodinu a staré auto ještě vydrží.

Já to mám stejně. Rezervováno mám 4 roky, hned od day one. Byla to ovšem tak dlouhá doba, že už mně prostě opustil ten hype a taky se mi změnily priority. Navíc nejistota kvůli koroně. Pokud bude vše ok, koupím prostě Y made in DE a nebo jeté X.

Ja to spis psal jako male memento toho, jak svaty zapal internetovych bozich bojovniku za cokoliv obvykle vypada ve svetle reality.

Ad Y, zrovna nedavno jsme se bavili s kolegou v praci (premysli o porizeni nejakeho EV), ze spis nez 3 bych si vybral Y, jeho vcelku trefna odpoved byla: ale vzdy stoji tolik, co mirne jete S. Takze ani tady myslim nebude velka cast "rezervaci", kdo nepotrebuje tazne (a nevyhovuje mu kufr trojky), tak zrejme davno jezdi v S a neceka na Y.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Když ti stačí sedan, tak si rovnou můžeš koupit trojku, případně i mírně jetou trojku. Pro rodinu se hatchback přece jenom hodí více než sedan a pak už jde jenom o to, jestli chceš auto nové nebo jeté. A co jsem se díval na ceny, tak tím "mírně jeté" znamená staré tak 3-4 roky a 100.000+ km.

Co vadi me (a asi i rade dalsich lidi) je u trojky ten stupidni sedanovy kufr (ktery je u S reseny "normalne"). Fyzicky jsem Y nevidel, tak jak je na tom s mistem v porovnani s S, netusim. Co se cen ojetin tyce, je to mozne, uz to dva roky moc nesleduju ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Těžko říct jaká je realita, za 3 roky se změní tolik věcí, já nejsem ochoten čekat ani 6 měsíců natož 36.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Obrázek uživatele Tomáš

To znám. Ale zatím čekám.

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Jo, ale čekáte bez objednávky, já taky čekám kdy nebudu muset už chodit do práce :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Obrázek uživatele Tomáš

Já myslel že vás práce baví kdy si můžete kupovat Soul. :-) .I když vím že to nemusí jít ruku v ruce. Já kupoval doteď jen ojetiny a i u nich tady trvá asi 14 dní než se vyřídí papíry. A zdálo se mi to jako věčnost. Pak jsem se dozvěděl že na novou Toyotu se čeká třeba 2 měsíce nebo i víc a nechápal sem....

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Ona práce baví jen pár desítek let, pak začne unavovat.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Obrázek uživatele Tomáš

:-)

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Svatá Boží prostoto, tj. Pavlíku: v článku jsou zmíněny kategorie a jejich jednotliví zástupci, kteří se na cestách ČR vyskytují v počtu větším než malém :-). Kategorie, jejichž zástupce je nutno na cestách hledat s lupou - tj. eV mrdky v článku pochopitelně zmíněny nejsou - protože nestojí za zmínku. On samotný ten článek je slabý, protože vůbec neuvádí jedno z nejrozšířenějších SUV tj. Suzuki Vitara. Tu naštěstí ale není třeba na cestách hledat s lupou. Čus, prostáčku, Dlaždič.

Tak prozradite tu genialni pointu ve Vasem protimluvu, prosim? :-)

Napsal jste: "A článek je též o tom, že BEV nerostou". A ted jste uvedl: "eV mrdky v článku pochopitelně zmíněny nejsou". Je to protimluv, nebo mi unika nejaka Vase genialita?

A uz jste cetli tu posledni novinku, ze auta znecustuji ovzdusi 1000x vice pevnymi castmi z pneumatik a brzd, nez casticema z vyfukovych plynu? .... Tezsi auta jsou na tom zamozrejme hure

A jste si jist, že elektromobily jsou nějak zásadně těžší než spalovací vozy? Ano, mají těžkou baterku, ale zase nemají těžký motor, mnohastupňovou převodovku, hnací hřídel, palivové potrubí, palivovou nádrž včetně paliva, spojku, setrvačník atd atd.

Běžný automobilový motor s převodovkou váží 150-350 kilo. Diesel ještě tak o 50 kilo víc.

Tesla Model 3 SR váží stejně jako Audi A4. Long Range o 60 kilo víc.
Tesla Model S má 1.961–2.250 kg a Mercedes S class zase 1.910–2.275 kg

Spalovací motory už tak nějak lehčí nikdy nebudou, ale baterie mají čím dál vyšší energetickou hustotu a tedy budou lehčí.

Tak treba Kona EV je o 220Kg tezsi nez 1.6 benzin, s vetsi baterkou dokonce o 370Kg.

Ioniq EV 1495
Hybridní 1.6 GDI 1552 kg
Plug-in hybridní PHEV 1.6 1625 kg.

Pro srovnani i30 vazi 1285Kg.

A ta energeticka hustota neni zadarmo. Kazda mAh je vetsinou poznat na vaze. Baterka Tesly S vazi 540kg.

Nenasel jsem Audi A4 avant tezsi nez 1615Kg. Tesla vazi 1961Kg.

Rekl bych, ze to je velice nevyhodne pro EM. A zlepsovat se to moc nebude, protoze motor je vetsinou downsizovany a casto stejny pro vice verzi. U em to proste dohanite hmotnosti baterky.

Kdyz jedu Ioniqem, tam to auto sedi jak pribite, ne to fakt tezke auto. Kdyz sednu do I30, tak to plave

Hodně záleží na tom jaké baterie automobilky používají. Většina automobilek používá zastaralé těžké baterky s nízkou měrnou hustotou energie, ale příklad Tesly ukazuje, že to nemusí být nutnost.

Nevím kterou Teslu jste porovnával ale Curb Weight pro Audi A4 a Tesla Model 3 SR je stejná a LR je vyšší o necelých 60 kilo.

Hmotnost baterií i elektromotorů bude nadále klesat, zatímco váha spalovacích motorů bude spíše růst, jak se upouští od downsizingu.

Jak jste prisel na to, ze bude hmotnost klesat? Zatim to neplati. Kazda dalsi baterie je tezsi nez ta predchozi, protoze je v ni koncentovano vice materialu.
A jak jste prisel na to, ze vaha spalovacich motoru bude rust? A4, nebo A6 zadny down sizing nema. Rozhodne se nebude vracet doba, 2l, nebo 3l motoru, 1.6 je naprosto vyhovujici pro vsechny potreby.
A jak jste prisel na to, ze vetsina vyrobcu pouziva zastarale baterie.
Ja vam napisu konktetni cisla dohledatelne na netu a vy si vymyslite svoji teorii. Nemyslite si, ze to neni uplne ferova debata

Tak zaprvé, já nevím jestli máte potřebu se hádat. Zde jsou čísla:
Audi A4 2019 - Curb weight 3627lb -> 1645 kg
https://www.edmunds.com/audi/a4/2019/features-specs/

Tesla Model 3 SR - Curb Weight 1645 kg
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_3

Zadruhé pokročilejší technologie přináší levnější a lehčí baterky, jenomže zatím se zvyšoval objem kapacity baterek v autě, aby ty auta někam dojela. Dnešní kapacita je už však dostačující a tedy automobilky můžou dodávat lehčí baterky se stejnou kapacitou. Ušetří tim na množství a ještě zvýší dojezd díky nižší hmotnosti. A do budoucna budou baterky jenom lehčí.

Váha spalováku bude přinejmenším stejná. Možná že i bude růst, protože motory a převodovky jsou čím dál složitější.

A pokud tě opravdu zajímá proč má Tesla náskok v bateriích:
https://www.youtube.com/watch?v=WigjD2CZAJE

Obrázek uživatele ePavel

To je ale argument PRO elektromobily, nikoliv proti. Jak víme, tak u nich je otěr brzd řádově menší. Pravda, vyšší hmotmost způzobí zřejmě tomu odpovídající vyšší opotřebení pneu, nicméně bych se zamyslel i nad tím, kvůli kterým vozidlům u nás jezdí ticíce 40t cisteren které nejen pálí naftu, ale také jim to od brzd a pneumatik pěkně lítá...

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

No, ne tak uplne. V nekterych clancih to kritizuji. Celkove to je argumet proti vsem autum a vice proti EM. Zkuste si promluvit s nejakym vlastnikem Tesly, kolim jim vydrzi pneumatiky :) Urcite to nebude 800000, ktere ted mam najeto na Dieselu a porad 4mm :)

Prozradíte mi značku, typ a cenu gum, na kterých se tedy dle Vás dá najet až 1mKm???

Obrázek uživatele spetak

To tak určitě !
Napíše to a strhne se mela a fšici s gůdjírama a mišelínama se můžou jít zahrabat :-)

---

Už jen EV, najeto 140 tisíc km.

Obrázek uživatele ePavel

Předpokládám, že máte Q7 v dieselu, aby se to dalo porovnávat? Anebo máte oktávku s pneumatikama z globusu? Pravda takové pneu vydrží, ale na silnici moc nedrží... Pneu jsem kupoval 2x, mám najeto 140.000. Nutno však dodat, že většinou jezdím s 2t přívěsem.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Mam Avensis a Michelin pneumatikama. Proc bych mel porovnavat Teslu S s Q7, to je auto v uplne jine tride. I kdyz je pravda, ze Tesla ma stejnou hmotnost, ale o to tady prece v tuto chvili nejde. Jde o to porovnavat stejnou kategorii aut.

Obrázek uživatele ePavel

Q7 (2240 kg) protoze jsem chtel porovnavat s modelem X. (2390kg)

Avensis, v dieselu? No super, tak ten bude tezsi, nez vykonove srovnatelny Leaf 40kWh (1545 kg)

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Leaf :)) tak tek nevim, jestli se mam smat, nebo brecet. Leaf je takove jako auticko proti avensisu. O pul metru ussi a o pul metru kratsi. Hlavne je to uplne jina kategore. Budete srovnavat Leaf se Superbem?

Leaf je sice vykonejsi, ale o 200kg tezsi.

Nejde, jen o to, co vezmou z auta, ale i o to, co je v jejich úplavu...už jsem to tu sáhodlouze vysvětloval, hledat a vysvětlovat znova to nebudu

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Bylo to ono, jak jste argumenoval,z e ridic BEV bude jezdit brzda plyn a ridic ICE bude jezdit predvidave a podrazovat na 1 pred kazdym zastavenim? To jsme sice bral, ale rozhodne bych to nedaval jako vlastnost BEV x ICE ale jako vlastnost ridice.

Kolik g se změní v prach na destičkách než se opotřebí a kolig g gumy na pneu než se ojede ? Když si představíte objem pneu (tj. obvod x šířka x cca 6 mm vzorku co se ojede) a objem brzné destičky (cca 5x5x0,5 cm)+objem disku brzdy, tak méně ojeté brzdy nebudou moc silný agrument pro EV. Mimochodem motorem se dá brzdit i ICE.

Obrázek uživatele ePavel

Pokud nekdo napise, ze EV jsou horsi protoze jsou tezsi a tim padem se jim vic obrzduji desticky, tak jen reaguju, ze je to nesmysl, ze je to presne naopak, ze se jim opotrebovavaji o rad mene. Vubec jsem nepsal, ze je to nejake vyznamne mnozstvi.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

O desky nejde, jde hlavne o pneomatiky. Desky jsem menil nedavno a mam 85000 najeto

Obrázek uživatele ePavel

Já měl při 80.000km sílu destiček 90%. Nepředpokládám, že bych je někdy měnil. Specifický otěr brzdového obložení na 1 km je pro osobní automobily 10 až 20 mg/km, pro lehké nákladní automobily asi 30 mg/km, pro těžké nákladní automobily asi 50 až 80 mg/km. Ještě jsme zapoměli na jeden typ otěru a emisí - i spojka má obložení...

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

To snad ani neni mozne .... :D je to klasicke auto, nebo EM?

Kamarád se dušuje, že nedávno měnil poprvé destičky na Fiat Freemount po 250 tis km, no moc se mi tomu nechce věřit, asi dobrej oddíl...

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 1000 km

Obrázek uživatele ePavel

Kamarád asi bude hodně někde...

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Zapomnel jste na jednu "drobnost". U tech ojetych pneumatik musite spocitat jen rozdil mezi ojezdem ICE a odpovidajicicho (ne vahove, ale uzitkove) BEV.
U ICE se sice da motorem "brzdit" (uvozovka proto, ze motorova brzda je uplne neco jineho, co si pamatuji z vojny z T815), kde intenzita brzdeni trojky neodpovida ani intenzite brzdeni rekuperace na nejnizsi (jeste rekuperovatelny) stupen). Navic pri proslapu brzdy u BEV se nejprve zesiluje rekuperace. Kdo aspon jen trosku predvida, ma zrezivele kotouce, i kdyz jezdi denne. Videl jste na nich rez u pravidelne jezdenych ICE?

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Jestli jsme četli ten stejný článek, tal v něm to měli špatně spočítané. Podle jejich výpočtu by vám za 10tis ujetých km zbyl z gumy jen drát.

Mate zdroj toho tvrzeni, rad si jej prectu.
Co se tyce brzd, tak docela dobre reseni uz znam - predvidava jizda + rekuperace. Co se tyce pneumatik, rad bych nastudoval, o kolik g vic se obrousi s kazdym kg hmotnosti auta na urcitou davku km. A zda na to ma vetsi vliv hmotnost nebo pouzita smes. A jak velke jsou ty castice.

samotřejmě - ale není to poslední novinka, je to dlouhobě jasné, jen se to v honu po CO2 nechce slyšet. Když jsem to tu několikrát otevřel, že je třeba si říct, kolik ušetřím, když jsem o tunu těžší, tak jsem byl kamenován...furt je ten klíč k nejmenší škodlivosti hmotnost...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele ozana

Důležité je také jak velké ty částice jsou a jak se chovají.
Částice z výfuků jsou menší a pro zdraví škodlivější.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

"Emise z pneumatik nebo brzd se označují jako NEE (Non-exhaust emissions). Patří do nich i opotřebení podvozku nebo silnice. A zatímco legislativa kontroluje množství částic vypouštěných z výfuků, na NEE se žádné regulace nevztahují.

Přitom právě NEE mají mít podle analýzy větší podíl na znečištění ovzduší než částice z výfukových plynů. Problémem pro ovzduší jsou částice velikosti PM2,5 (menší než 2,5 mikrometru), celých 60 procent z nich patří k NEE. U velikosti PM10 (menší než 10 mikrometrů) je to dokonce 73 procent. S těmito čísly přišla další analýza"

No ale tohle asi bude platit pro moderni auta, u kterych jsou ty emise z vyfuku prave drasticky osekane uz (nebyt tech emisnich norem, tak jsou radove jinde)....

Date mi, prosim, odkaz na tu studii, co jste cetl?
Pokud s elegislativa vztahuje pouze na vyfuky, pak asi vedci vice rvali, ze je problem s vyduky nez pneumatikami, ne? Podle me se resi to, co vedci uvedou jako nejpalcivejsi. Nakonec si jeste musime uvedomit, ze legislativa je taky docela zdlouhavy proces. Kazdopadne jak byste si predstavoval, aby ta legislativa to resila? Me napada jedine - omezit individualni dopravu nebo mit auta o hmotnosti motorek.

No evidentně si to vymyslel, kdyby ne už by tu ten odkaz byl.

Tohle už samo o sobě zavání konspirační teorií. Jen další odvrácení pozornosti od spalováků aby co nejvíc naházeli hnoje i na elektromobily.

Na druhou stranu neříkám, že to není možné, ale podle mne to bude daleko menší množství než exhalace z výfuků.
Až spalováci odejdou do věčných lovišť (to bude ale ještě hodně dlouho) tak možná pak bude ten vliv opotřebení pneumatik významný, protože už tu nebudou daleko větěí exhalace z výfuků.
Dnes to nemá cenu vůbec řešit.

Řeší se vždy ten největší problém ty menší až potom.

Obrázek uživatele ozana

Ale taky psali, že se tyto částice z pneumatik elektrostaticky "lepí" k sobě a tvoří tak ve skutečnosti mnohem větší částice.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

to delaji vsechny "nabite" castice :)

Obrázek uživatele ozana

z motoru asi nebudou dostatečně nabité

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

A za to poděkujme vysokotlakému přímému vstřikování a turbodmychadlům...bez nich jsou částice větší a tedy sice nic zdravého, ale více je umí tělo filtrovat a zbavit se jich- čím menší částice, tím hlouběji projde..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Přesunuto na správné místo ve vlákně.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Prodeje jsou bohužel velmi malé. Ikdyž pro nás majetiele RV vlastně bohudík. Udržíme si tak delší dobu nějaké výhody.

Takže okolo 2%, to je málo. Na vyhnutí se pokutám je potřeba 8%. Snad je to v jiných zemích lepší.

Obrázek uživatele Zdenka

Ve Švýcarsku se za leden až červen 2020 prodalo 5688 BEV, to je 5.5% z celkového prodeje nových vozů. Plug-in hybridů 4410 kusů, 4.3%. Dohromady tedy téměř 10 procent.

---

Tesla Model 3 Performance od února 2019. TSLA shareholder.

Neni Mercedes a BWM uz jsou na tom dost bidne. Bude se propostet, coz se teda melo uz pred krizi, ale ted to bude jeste horsi

Obrázek uživatele Kuk

Před krizí si díky kartelu nahrabali dost.

Der Spiegel: Přední německé automobilky tvořily od 90. let kartel, dohodly se i na podvodném softwaru
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/der-spiegel-predni-nemecke-automobilky-tvorily-od-90-let-kartel-dohodly-se-i-na-podvodnem-softwaru-34639

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nahrabali ... :) no zamestnavaji lidi, investuji a funguji v regulovanem odvetvi. spiegel me neprakvapuje. Jako,ze nekdo spolupracuje s konkurenci neni prece spatne.

Obrázek uživatele Kuk

Ne, dělají ty ilegální praktiky jen pro dobročinost... boha jeho.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Malo, neni to pozitivni a uz vubec ne to, ze zasadne klesly prodeje ostatnich aut. Az se ty prestanou prodavat uplne, nebude mit kdo vyrabet ani ty elektricke

jsou znacky i s ICE ktere rostou, treba Hyundai se letos v CR dari a prodal vice aut nez loni v prvni polovine roku

auta se opravdu prodavat neprestanou jen proto ze to tady napises :)

Odpověď je zde, neříkej, že ji vševědoucí Šamane neznáš?
https://www.auto.cz/cesky-trh-v-pololeti-2020-podle-segmentu-i30-tucson-nebo-gle-rostou-i-v-dobe-koronaviru-135101

no a? uzasny dal jsi odkaz na jeden z mnoha clanku ktere podrobneji popisuji to co jsem si v nich precetl a napsal do postu vejs, a umis si i utrit sam zadek po vykonani potreby, nebo hledas na netu tutorialy ktere te to nauci?

Jo. Článek je o tom, že některé ICE rostou, protože CENA. A článek je též o tom, že BEV nerostou, protože taky CENA. Kapíruješ, kopyto? Na vytírání řiti mám právě vás, hebounké eOslíčky :-).

Muzete, prosim, nam slepcum priblizit, kde je v clanku uvedeno, ze BEV nerostou?

Obrázek uživatele Tomáš

Von uz podal dlazdic vyjadreni? A jaka moudra z neho zase vypadala? Toho radsi nekrmit.

---

Prius PHV 2012, od 2017. >21000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Trubko, Ty si už beze mně ani neupšoukneš. Netěší mně, že ses na mně stal tak těžce závislým, byť to na druhé straně chápu. Já jsem vyhlášení nevydával, bulíčku, vyjádření vydal sám Nejplesnivější - a ten když napíše, že prodeje eV pikslí jsou v ČR malé, tak přes to nejede vlak, ne? To se může i Tvůj souputník Pavlík K stavět na hlavu jak chce. Takže zkus nemít oči jen pro mně a koukej, kde se co šustne, bulíčku (konkrétně na začátek vlákna).

Takze kde to je v tom clanku, jak jste psal? :-)


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol