Úspěch vesmírné lodi Crew Dragon pomohl i samotné Tesle, Elon Musk si spravil renomé

Jan Horčík - 03 Červen 2020

Jistě jsme nebyli sami, kdo v sobotu sledoval živý přenos startu rakety Falcon 9 a vesmírné lodi Crew Dragon k ISS. Nedělní úspěšné zadokování bylo vyvrcholením dalšího fenomenálního úspěchu Elona Muska.Astronauti Bob Behnken a Doug Hurley právě vystoupili z elektromobilu Tesla Model X a vydávají se na cestu k ISS.

Astronauti Bob Behnken a Doug Hurley právě vystoupili z elektromobilu Tesla Model X a vydávají se na cestu k ISS. Všimněte si, že SpaceX a NASA se rozhodli využít staršího "červího" loga, které úřad využíval v letech 1975 až 1992 a které mnozí fanoušci, nejspíš včetně Elona Muska, považují za nejlepší.
foto: NASA

Elon Musk neměl v posledních týdnech a měsících díky některým svým rozhovorům a příspěvkům Twitteru zrovna na růžích ustláno. Všechny tyto kontroverze ale smazalo úspěšné vypuštění rakety Falcon 9, její opětovné přistání a zadokování vesmírné lodi Crew Dragon se dvěma astronauty u Mezinárodní vesmírné stanice.

Start vesmírné rakety Falcon 9 s vesmírnou lodí Crew Dragon na špici.

Start vesmírné rakety Falcon 9 s vesmírnou lodí Crew Dragon na špici.
foto: SpaceX

Šlo o historicky první případ, kdy americké astronauty dopravila do vesmíru americká komerční vesmírná raketa i komerční vesmírná loď z americké půdy. Spojené státy se tím zbavují závislosti na ruských lodích Sojuz.

Astronauti Bob Behnken a Doug Hurley

Astronauti Bob Behnken a Doug Hurley
foto: SpaceX

O tom, jak skvěle umí Musk využít synergií mezi svými společnostmi SpaceX a Tesla, svědčí to, že astronauti Bob Behnken a Doug Hurley byli na odpalovací rampu 39A s velkou pompou dopraveni v elektromobilech Tesla Model X.

Přes víkend pak cena akcií společnosti Tesla navzdory celkově špatným podmínkám v automobilovém průmyslu a minimu nových informací ze samotné Tesly významně stoupla. Někteří analytici to přisuzují právě úspěchu SpaceX.

První stupeň vesmírné lodi Falcon 9 úspěšně přistál na mořské plošině OCISLY.

První stupeň vesmírné lodi Falcon 9 úspěšně přistál na mořské plošině OCISLY.
foto: SpaceX

Historický úspěch lodi Crew Dragon totiž ukazuje nejen sílu komerčního sektoru a předznamenává novou éru rozvoje vesmírného průmyslu, ale navíc znovu dokazuje, že když si Elon Musk něco vysní, tak to tak - dřív nebo později - také uskuteční.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář

lidi nekrmte toho trolla, jedine na co sazi je ze na nej reagujete

Obrázek uživatele Michelin

Jj
Oni jsou na tech trollich farmach patrne placeni podle poctu prispevku, ktere vyprodukuji, takze kdyz s nimi nekdo rozjede nejakou pitomou diskuzi, dava jim vydelat.

---

Více než 160tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

A co když už dlouho nejedl a nepil?
Sice může pít arktickou naftu... Ale stejně...

Obrázek uživatele Kuk

“ Spojené státy se tím zbavují závislosti na ruských lodích Sojuz.”

Neříkej hop dokud nepřeskočíš. Ještě nepřistáli.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak zrovna přistání je tak jednodušší část.

Obrázek uživatele Kuk

Naopak, je to ta nejrizikovější.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

jo třeba to blafne fatmosféře a bude konečně pokoj co, ne vlastně vono to pojede zpátky lanovkou njn

Obrázek uživatele ozana

To není ani náhodou.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Když se podívám do historie,tak bych to netvrdil, a Musk byl po připojení k ISS zdrženlivý, s tím, že gratulace až po přistání.

Obrázek uživatele Krueger

Nemaluj certy Kuku ;)

Obrázek uživatele Kuk

Postav se nohama pevně na zem. Ještě to není u konce.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Naprosto souhlasím, že je perfektní úspěch SpaceX, že to dokázali. Muskův úspěch bych spíš řekl je, že to dokázal zařídit, než že "to" dokázal on. Obojí si zaslouží obdiv.

Tesla má 40.000 zaměstnanců. SpaceX 8.000. Nikdo nikdy netvrdil, že to udělal Musk sám. Ale Musk je ten kdo obě firmy dovedl tam, kde jsou dnes. A jeho role je určitě větší než u běžného CEO, co jenom sedí za stolem a na dílně nikdy nebyl. Musk se aktivně podílí i na samotné výrobě a co se týče SpaceX, tak tam je od začátku Chief Rocket Engineer.

No právě tyto bludy jsem se snažil mírnit.

Já říkám že to Musk udělal sám, zaměstanci sami o sobě jsou k ničemu, pokud je někdo neřídí a nekope do zadku, přesně jak to dělal Jobs. Sdružit 8000 zaměstnanců umí každej blb, to je jen o penězích, ale něco takového vytvořit, je úplně jiná liga.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Dělal jsem v několika firmám, kterou přesně tenhle přístup "řízení a kopání do zadku" atd z pohledu know-how položil. Pokud se takhle šéf chová k někomu, kdo nese know-how firmy a je pro firmu prakticky nepostradatelný, tak se ten dotyčný na... a odejde tam, kde bude mít lepší podmínky...a první neodchází postradatelní.., je zajímavé, že manažeři, co takhle jednu firmu roze..rou, tak obvykle sklidí úspěch a dostanou další.. mají totiž plná ústa slov vize, efektivita, restrukturalizace, zavedení systému... a na to majitelé, kteří častou nejsou úplně odborníky v oboru rádi slyší.

Co jsem četl životopis Muska i Jobse, tak si s velkou radostí setkání s takovými lidmi odpustím. Podle mě úspěch Apple, Tesly i SpaceX stojí na tom samém - je to příběh, co láká mladé nadšené lidi, co chtějí něco udělat a jdou si za tím (a ti lidi by to udělali i bez buzerace šéfů a mnohdy lépe - vlastní zkušenost, šéf ala Musk nebo Jobs má hlavní přínos - sežene prachy na realizaci), jakmile budou takoví lidé mít 5-10 let praxe, tak dost lidí odejde (už to nejsou nadšení jelimani a nemají ten stres a buzeraci už zapotřebí - opět vlastní zkušenost), nebo jsou to lidé věrní značce myšlence, kolektivu, dostávají dost peněz atd. a zůstanou s tím, že buzerace je sice prudí, ale nějak si zatím vyhodnotil, že jim to za to stále stojí (jakmile se překmitne miska, že jim buzerace za to už nestojí, tak odejdou)
Z většiny technologických firem se odchází především, protože už mají lidi dost tlaku, nervů, buzerace od nadřízených až za tím je, že dostanou někde jinde víc peněz - ale většinou je to, že jdou jinam klidně i za menší plat, hlavně mít klid

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

To má víc pohledů a rovin. Ty popisuješ svou zkušenost, evidentně špatnou, asi ze špatně vedené firmy. Ale...šéf je tam od toho, aby firma fungovala ne od toho, aby odborníkům dal volnou ruku.

Vídám to každý den - odborníci (ať už hardware nebo software vývojáři) by vyvinuli podle nich dokonalý, podle zákazníků nepoužitelný, produkt. No a Steve Jobs byl rozhodně vizionář - obchodník. Ne vizionář vývojář. Musk je podle mě jen mluvka. Nemůžu si pomoct. On umí perfektně sehnat peníze a motivovat, ale jsem si na 100% jiný, že to není on, kdo drží Teslu nebo SpaceX pohromadě. Jeho jméno ANO, je to čest pracovat pro Muska, ale dávat veškerou zásluhu právě jemu je dehonestace mnoha lidí, kteří za tím úspěchem opravdu stojí.

Jobs je kopal sám, Musk ne.

Tak podle mě je Musk jeden z největších PR mozků na světě...s čichem na nápady, co umí a půjdou prodat...co jsem o něm četl, tak na začátku Teslu nějaká ekologie vůbec nezajímala, akorát to pak pro ně byla příležitost, jak se svézt... jinak souhlas on není ten, kdo drží firmu pohromadě, ostatně ani Jobs toho nebyl schopen, a kdyby kolem sebe neměl tým lidí, co to uměli urovnávat, tak rozkol v Apple byl nevyhnutelný...

Ono je otázka, má být šéf dráb nebo motivátor? S tím produktem od odborníků je to taky tak - musí to být namixováno - musí být lidi dělají koncept a pak detailisté..pokud je tým z detailistů, tak je to jak píšete - vznikne propracovaný produkt, který nelze použít, pokud je tým koceptistů - tak jako ano hlavní myšlenku to plní, ale jinak je to značně neotesané

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Jeden by okamžitě odpoivěděl, že motivátor. Historie ale ukazuje asi na dráby :-)))
Lidi pod managementem potřebují a chtějí řád, jasný pravidla a nulovou odpovědnost. Tam je spravedlivý dráb na místě motivace má malý smysl.

Ještě nižší a možná střední management se vidí víc na chalupě jak na poradě v neděli večer, myslím, že o nich platí spíš to co pro jejich podřízené. Ale vyšší management, tam platí jistojistě motivace..například společným byznysem atp. - IMHO.

Zažil jsem oboje. Je to otázka na každého podřízeného platí něco jiného, nicméně dráb je nejméně efektivní a z lidí možná krátkodobě vytáhnete 120 procent možného, dlouhodobě z nich nedostanete ani 100 motivací se dostanete někam k oscilaci 95 - 105 procent, dlouhodobě jste zespoda blízko ke stovce.
Vyšší management - popravdě, znám jen velmi málo vrcholových manažerů bez diagnozy management. Naopak znám spoustu lidí ve středním a nižším managementu, kteří kdyby nebyly tak jsou firmy v loji, protože chrání firmu před vrcholovým management s patřičnou diagnozou...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Já tenhle přístup (kopání do zadku) taky nemusím, ale musím uznat, že ve velkých firmách se spousta lidí jenom veze na úspěchu těch druhých, umí akorát kecat ukazovat tabulky smyšlených oportunit a po roce výsledek nula. Slušnému zacházení se tihle lidé zasmějí a serou svému šéfovi na hlavu tím, že to náležitě zneužívají. Když kolektiv říká, že má skvělého šéfa, pak není něco v pořádku. Vybudovat velkou a úspěšnou firmu založenou na osobním přátelství se všemi zaměstnanci a nebo dokonce se jim pokoušet zavděčit prostě nelze.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Tak jasně všude platí 80:20, tedy 80 procent práce udělá dvacet procent lidí. Samozřejmě tabulky dneska hýbou světě a čím větší firma, tím víc takových parazitů - někde jsem četl, že dneska firma snad nad 50 lidí (to číslo je to, co si přesně nepamatuju jestli 50 nebo 100) je schopná se kapacitně plně vytížit vlastní administrativou. Zajímavé je, že pokud je ve firmě dusno, tak schopní odejdou a tabulkoví mágové zůstanou - ještě tedy umí prezentace a vysvětlit, proč to nejde..
Že to lidským přístupem vybudovat minimálně šlo, tak byla kdysi velkým průkopníkem automobilka Aero a Judr.Kabeš, ale Baťa ho neměl rád, ten byl právě pro ten tlak a dril.. říkal o Aerovce, že to je taková podomácku továrna

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Kdysi dávno to šlo, dnes jsou lidé úplně jiní, spousta z nich totálně bez morálky. Ano, když je šéf kope do zadku a sám je debil co nic neumí, pak je to jasné. Pokud je šéf opravdu schopný a má přirozenou autoritu, pak ta tvrdá ruka funguje dobře a schopní vždy budou odcházet a přicházet, mezi námi je to často o penězích a řada z nich si vybere radši 3 milionový plat a občas cholerický výstup, než 600 tis. a hodného milého šéfa. Nakonec Mountfield stojí rovněž celý na despotovi a cholerikovi a bez něj už by dávno v dnešní kokurenci neexistoval, tedy metoda biče a cukru funguje celá staletí.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Tak to jsem zase výjimka :D
Už spíš než peníze mě zajímá větší klid na práci, dobrá atmosféra mezi lidma a zajímavost práce..
Ale možná je to tím, že už jsem v situaci, kdy si takový luxus můžu dovolit..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Nejste, ja taky delam cely zivot v rodinne firme (jednu dobu jen 15 zamestnancu, ted se to zvrhlo uz na 45) za par drobnych (cca 650 tis rocne hrubeho) s tim, ze mam klid a sef i kolegove jsou skveli (jen kdyz by me tak netlacili jezdit jednou mesicne do prace :-) ). Kdyz by ve firme nebyla takova atmosfera, uz bych davno odesel, protoze navic delam praci, ktera me moc nebavi - teda ne ze by me nebavilo programovani, ale nebavi me ten styl programovani (ala Pascal - zadne objekty, natoz mikrosluzby) v Navisionu a mym snem je delat umelou inteligenci. I kdyz na ni u nas ve firme jeden kluk dela, bohuzel me nepreradi :-( Asi budu muset vic pohrozit :-)

Jenže to jsme na tom opačně..
já si ty sny splnil, ty projekty dělal a udělal, ty týmy a projekty řídil (většinou z donucení ala válka, všichni vyšší padli a bylo třeba to dotáhnout), akorát jsem dospěl do stádia, že už mi to za to nestojí...a prostě benefity jako služební auto, nějaké manažerské odměny atd mi za to nestojí, abych neměl volný čas nevěnoval se dětem a byl pořád ve stresu a jednou nohou v průšvihu a denně trávil hodiny vysvětlování a přesvědčováním... jako bonus je pro mě, že jsem nechytil diagnozu management

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Když vezmu, že Jeff Bezos určitě netrpí nedostatkem peněz, tak jeho kosmické lodě zatím žádná sláva, ale možná má něco v garáži a překvapí.Braun a Koroljov také nevymysleli "každej šroubek", ale uměli organizovat lidi a prodat myšlenku.

Protože Bezos s tím má společného jenom to, že do toho leje prachy. Musk je posledních 18 let hlavní raketový inženýr ve SpaceX.

Tom Mueller je spoluzakladatel SpaceX a působí ve SpaceX jako hlavní konstruktér motorů už od založení firmy. Má prsty ve všech motorech od Kestrelu přes Merlin až po Raptor.https://www.elonx.cz/historky-ze-spacex-podle-ceho-byly-pojmenovany-motory-spacex/ a není sám, Musk má také nápady, ale hlavně je to dobrý organizátor s vizí.

Mueller BYL hlavní konstruktér motoru Merlin pro Falcon 9. Ve SpaceX už nepracuje. Už dělá jenom konzultanta. Musk byl od začátku Chief Rocket Engineer a veškeré technické návrhy schaluje sám.

Jak sám uvedl, tak se mu v počátcích firmy nepovedlo najít nikoho špičkového na tuto pozici, protože nikdo opravdu schopný nechtěl riskovat kariéru prací pro neznámou firmu a nechtěl to dát někomu nezkušenému. Tak to začal dělat sám a dělá to posledních 18 let.

Proto Gwynne Shotwell je prezidentkou SpaceX a dělá tu kancelářskou každodenní práci, kdežto Musk tráví 80% ve SpaceX technickýma věcma.

Ale je pravda, že většina lidí to neví a myslí si, že Musk tam jenom podepisuje papíry v kanceláři a promenáduje před fotografy. :D

https://youtu.be/cIQ36Kt7UVg?t=180

Půlka z toho jsou úplný kecy na Twiteru a druhá jsou načančaný řeči. ANO, Musk osobně shvaluje všechny techické věci, které mu Mueller předkládá. A nechá si říkat...číf rokit enženýr

A tak jsem rád, že tu máme odborníka na vnitrofiremní kulturu ve SpaceX, který pod Muskem přímo pracuje a tak má více než jenom doměnky.

V roce 2018 tam ještě pracoval a falcon 9 block 5 byl už hotový, a raptor víceméně také, tak to ukončil, a užívá si klidu jako hlavní poradce na částečný ůvazek, ono pracovat pro Muska není jednoduché https://www.elonx.cz/tom-mueller-ze-spacex-o-blocku-5-nuklearnim-pohonu-praci-pro-elona-muska-a-mnohem-dalsim/ To, že technické návrhy schvaluje sám je logické, jednak nesnáší střední menežnent, je to jeho firma, a má tak trochu komplex nepostradatelnosti, a nakonec proč ne?

Čím více úrovní rozhodování, tím spíše to někdo zvoře. Ale to taky znamená, že tomu Musk musí rozumnět a musí vědět co dělá. A vzhledem k výsledkům asi ví, co dělá.

To že tomu rozumí, a jde si tvrdě za svým, někdy i přes "mrtvoly" je jasné, ale není to panbůh, a občas se sekne.

Obrázek uživatele Tomáš

Off: Nabijeni Nissanu Leaf Plus 62kWh na 90kW nabíječce, asi nejvýkonnější v Japonsku. Je to sice japonsky ale displej pochopí každej. Možná by to někoho mohlo zajimat.
https://youtu.be/fh-sf8q0yrk

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

díky Tome, už zase jsem chtěl na adresu Nissanu a jejich zázračného CHAdeMO něco napsat. Ale budiž jim ke cti, že sami po letech uznali, že emobilita je nad jejich síly a než aby dále uráželi svými výtvory slušné lidi, tak se to radši rozhodli sami zabalit a potichu se stáhnout z trhu.

To jako Nissan končí s výrobou elektromobilů ?

Obecně si teď Nissan prochází krizí a avizoval stažení z některých trhů. Oni nemají obecně špatnou techniku, ale připravují se o zákazníky kvůli tragickým a při tom nesmyslných technickým i marketingovým chybám. Troufám si říci, že zatím je hluboká a dlouhodobá krize v Japonském vedení, jejíž vyhnití dokázal na čas odsunout Ghosn, ale po jeho likvidaci se to znovu dostává všechno na povrch.

Obrázek uživatele Tomáš

Není zač. Je to smutný. O to víc že v Japonsku člověk moc na výběr nemá. Tesla je pořád dost drahá. V létě když by se Leaf přehříval, tak by nabíjel daleko pomaleji.
Zkusím najít video dlouhé jízdy po dálnici v létě se 40kWh verzi. To je teprv maso. Tady to je. Baterka se škvaří při 54 stupních. https://youtu.be/MLbgKgUOUwo

Upřímně problém není ChaDeMo, oni byli dokonce první ale ten chybějící TMS.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Cena akcií Tesla přes víkend nestoupla díky úspěchu SpaceX ale kvůli dočasnému rádobykamarádíčkování trumpeta&mlask (úžas) a hlavně stejně jako jiné americké akcie díky neomezenému sypání prachů (ředění dolaru) americkou bankou FED na finanční trhy ...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/usa-utrati-za-zachranne-balicky-tri-biliony-dolaru-vsechno-na-dluh-104140
...místo do prostých američanů demonstrujících hlad na ulicích New Yorku....
http://www.drsnysvet.cz/takto-to-vypada-na-ulicich-v-new-yorku/
... a jak jinak než zas na MEGADLUH ;)
https://d39-a.sdn.cz/d_39/c_img_QO_C/MgKBi.png?fl=cro,0,0,1192,628%7Cres,1200,,1%7Cwebp,75

Samozřejmě že to bylo díky úspěchu SpaceX. Protožee dokázal investorům, že dodá to co slíbí, bez ohledu na obtížnost cíle.

https://www.journaltranscript.com/2020/06/tesla-inc-nasdaqtsla-rallies-as-elon-musk-enjoys-strong-credibility-courtesy-of-spacex-success/

Samozřejmě že to nebylo díky úspěchu SpaceX páč těžkoudatelný falkoní kraksny jen tak neprodáš, na to potřebuješ celostátní tv a trumpetu na rampě tvl

31.05.2020 a křápjeden TM3 bumbác na dálnici na Taiwanu... ;)
https://youtu.be/HsuS0Lyr5gg

:):):) a řidič je OK!!!

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

měl kliku šel do měkýho, a třeba i ten hliník vyklepou anebo ne s hnutým rámem rovnou došrotu, to je eko co ještě že to neblaflo :)

https://youtu.be/KW-6Klu4rnQ?t=1528

Jo, protože makléři jsou tak blbí,že nehodnotí firmu podle skutečných výsledků a přínosů ale podle keců na sítích nebo politiků. Úspěch SpaceX je fenomenální a zhodnotí ho asi až příští generace. Musk je typ člověka,který posouvá lidstvo vpřed.

---

Zatím jezdím s Konou 64kWh ale čekám na TMY z Berlína. Jinak několik skvělých fosilů od BMW

Obrázek uživatele runner42

Fenomenální úspěch? V čem?

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Já ti to vysvětlím. Protože dokázal předběhnout Boeing. Dokázal dostat poprvé člověka do vesmíru raketou a vesmírnou lodí, které navrhla a postavila soukromá firma. Protože to otevírá cestu dalším komečním vesmírným projektům. Soukromým supertěžkým nosičům, turistickým letům a hotelům. Do budoucna i těžbě surovin. Jakmile se otevřou komerční příležitosti ve vesmíru, tak se zároveň otevře zcela nový obzor možností.

Obrázek uživatele runner42

Můj názor na to je, že USA pomocí projektu v rámci public-private partnership vyslali dva kosmounauty na ISS, kterou v dobách letů raketoplánů vybudovali.

Tudíž je to úspěch srovnatelný s výstupem dvou horolezců do dávno vybudovaného base campu Mount Everestu. Jako fajn, ale hovořit o fenomenálním úspěchu je naprosto přehnané.

Co se týče budoucnosti, to co píšete se může a nemusí stát, takže neoslavujme budoucí úspěchy.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

fenomenálny úspech to je pre SpaceX.

keby sa tebe podarilo vyštverať sa na Everest, tak sa to tiež dá považovať za tvoj osobný fenomenálny úspech, bez ohľadu na to, že tam bolo už 4000 ľudí pred tebou.

Zvlášť ak to dokážeš o 20% rýchlejšie ako tvoj konkurent, ktorý na rozdiel od teba na Everested pár krát bol, a navyše to spravíš za 2/3tiny jeho rozpočtu.

Z pohľadu ľudstva to asi fenomenálny úspech nie je, ale rozhodne to pomôže NASA ušetriť pár miliard USD, ktoré môžu investovať do niečoho, čo prospešné bude.

Fenomenálny úspech pre ľudstvo by to bol vtedy, keby sa vďaka tomuto mohla NASA konečne odstrihnúť od Boeingu a ULA, a dať tie peniaze niekomu, kto chce posúvať aero space dopredu (napríklad SpaceX, alebo .... vlastne iba SpaceX).

Na autorevue kdysi jeden expert prohlásil, že by Muskovi nesvěřil ani veřejné záchodky, neznáte ho náhodou?

Spíš proč ! Protože je to cílevědomý člověk. Dokáže se pro věc nadchnot a to dost lidí, ale je jen málo těch, kteří to dokáží dotáhnout !!! Dokáže se obklopit schopnými lidmi a efektivně je řídit. Už to je dar, který má málo z nás. Tedy proto !

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Ze to taky blbecek ako ty nikdy nikdy nedokaze ani keby chcel.

Obrázek uživatele runner42

Tak měj s námi blbečky trochu strpení a vysvětli nám, v čem spočívá ta fenomenálnost.

Že USA dopravili na ISS, kterou postavili, dva kosmonauty?

Nebo že letěli do vesmíru? :D

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

ISS nepostavili jenom američani, to by jste snad mohl vědět.

No skoro jo.

Zkuste si o tom něco přečíst třeba na kosmonautix.cz

Ale já vím jak byla ISS postavena. 90 procent součástí tam vynesl Raketoplán a 1 ze 4 ruských modulů zaplatili a stále vlastní Američané. A to hned ten první - Zarja.

To, že tam značnou část vynesl raketoplán je sice hezké, ale kromě rusů a američanů se na ISS podílí jak finančně, tak moduly či komponenty i jiné státy či organizace.A to neberu v potaz zásobování a např.bez sojuzů by nebyl provoz od počátku do současnosti možný.Takže to nepostavili američané. jak tvrdil běžec.

Obrázek uživatele runner42

Ani jsem nečekal, že nick kkk pochopí pointu mého příspěvku, tak se nevysilujte.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Místo vaši pochybné pointy, by jste už konečně mohl spočítat kolik se prodalo trojek, ale toho se asi nedočkáme že?PS tesla je skoro za 900, dobrý co?

Mě spíš nepřestává znovu a znovu pozitivně překvapovat ta komplexnost oné zmíněné synergie mezi "Muskovo" společnostmi. Pravda není to jiná společnost je to přímo TESLA, ale v posledních desítkách měsíců se začíná ukazovat, jak propracovaná myšlenka byly solární tašky na domy, jak to s jejich auty začíná pěkně tvořit komplexní řešení domácnosti. Navíc když si k tomu Tesla zřídila licenci na dodavatele elektřiny a začala úložiště s SVÉ FVE (protože Tesla jejich FVE střechy v podstatě zapůjčuje) propojovat a využívat síťovým způsobem, a napojila to na svou dobíjecí síť SCH.
Jen čekám, jak se v tom master planu projeví Boring company.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Tomáš

Ja bych se nebal. On zas prihodi nejakej tvit a cena pujde dolu :-)

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Musk tvítuje a cena láme rekordy :)

Kdyby takhle fungovaly firmy ve všech odvětvích,byl by svět o kus dál než je. Ale 80 procent firem, má špatný managment a tak jen tupě zírá co se děje. Musk dokazuje, že to de. Proč NASA už od začátku nelítala z návratovými nosiči? Ta technologie Muska není nic nového. A to je se vším... Vždy se směju na záběry z 50 lech na planinu NASA , kde máte rampu za rampou na rakety jak za 2 světový :)

---

Tesla SpaceX


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil