U Olbramovic jsou nové ultrarychlé nabíječky; E.ON Drive součástí celoevropské sítě

redakce - 24 Srpen 2020

V síti E.ON Drive najdou elektromobilisté další dvě ultrarychlé stanice.Díky zapojení do platformy Hubject jsou všechny stanice v síti E.ONu, včetně partnerských, přístupné i pro řidiče z dalších evropských zemí.

Díky zapojení do platformy Hubject jsou všechny stanice v síti E.ONu, včetně partnerských, přístupné i pro řidiče z dalších evropských zemí.
foto: E.ON

Vedle dvou ultrarychlých dobíječek v Rozvadově a ve Vystrkově mohou řidiči elektromobilů v síti E.ON Drive nově využívat další dva hyperchargery. Stojí u Olbramovic u hlavního tahu z Tábora na Prahu a do sítě E.ON patří díky projektu Partnerské dobíječky.

„Partnerské dobíječky, které jsme na jaře tohoto roku spustili, si rychle získávají další zákazníky. Neustále tuto službu zlepšujeme a již nyní je součástí partnerských stanic i napojení do největší mezinárodní dobíjecí sítě Hubject. To zvyšuje profitabilitu dobíječky pro majitele,“ říká Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON.

Síť E.ON Drive má v tuto chvíli v Česku 70 dobíjecích stanic. Hned patnáct z nich je tzv. partnerských, což znamená, že si je na vlastní náklady vybuduje investor, ale spravuje je pro něj E.ON v rámci produktu Partnerská dobíječka Veřejná dobíječka.

V drtivé většině se jedná o AC stanice s pozvolným dobíjením, u který nejsou vysoké vstupní náklady. V areálu firmy Davo Car v Olbramovicích ale vyrostly dvě ultrarychlé stanice výrobce Alpitronic, které mohou dosáhnout výkonu až 150 kW a svůj vůz si tam mohou řidiči dobít pro další jízdu doslova za pár minut.

„Poskytujeme mnoho služeb na poli mobility a vzhledem k rostoucímu zájmu o elektromobilitu jsme se rozhodli je rozšířit i o možnost dobíjení. Pořídili jsme dvě dobíjecí stanice hypercharger. Jedná se o skloubení moderního designového kousku a velmi výkonného dobíjecího pomocníka pro uživatele elektromobilů,“ vysvětluje Kateřina Vojtěchová z firmy Davo Car.

Dobíječky E.ONu jsou součástí platformy Hubject

Nejen tato stanice, ale i všechny další stanice v síti E.ON Drive se od léta otevřely i dalším uživatelům v rámci evropského projektu Hubject. Zapojení dobíjecí stanice do nejrozsáhlejší roamingové platformy Hubject zviditelní jakoukoliv dobíječku ze sítě E.ON pro elektromobilisty po celé Evropě.

„Data z platformy Hubject zpracovávají i výrobci automobilů, a řidiči tak často vidí v reálném čase, kde se dobíjecí stanice nachází, jaké nabízí služby její okolí, ale především zda je volná či obsazená,“ říká Jakub Kott z oddělení Mobility Services společnosti E.ON.

Dosavadní zkušenosti ukazují, že elektromobilisté z okolních zemí mají o dobíjecí stanice E.ONu zájem a využívají je. V praxi to tedy znamená, že když k některé stanici E.ON Drive přijede uživatel s jakoukoliv kartičkou jiných sítí, které jsou přes Hubject propojené se společností E.ON, dobije si automobil stejně jednoduše, jako kdyby dobíjel u své domovské stanice. Jedná se třeba o sítě Plugsurfing či Digital Charging Solutions, kam patří například Audi e-tron charging services nebo Mercedes Me Charge.

O projektu Partnerské dobíječky

Jedná se o model, který dobře funguje ve státech západní Evropy a E.ON ho jako první z energetických firem zavedl i na český trh. Zájemce o spolupráci poskytne E.ONu svou dobíječku. Ten ji spravuje a začlení do své sítě E.ON Drive a ona se chová jako jakákoliv jiná stanice v síti E.ONu.

Používat ji mohou registrovaní i neregistrovaní zákazníci. Stanice je viditelná na mapě s označením Partnerská. Řidiči na mapě vidí aktuální obsazenost, provozní dobu i ceny za dobíjení. Ceny jsou jedinou odlišností od klasických dobíječek ze sítě E.ON Drive.

U těch partnerských si totiž výši platby za odebranou energii určí provozovatel, kterým je vlastník dobíječky. Zájemce o tuhle službu může využít již svou stávající dobíječku, může si koupit stanici od společnosti E.ON nebo i od jiného dodavatele. Jedinou podmínkou je kompatibilita se systémem E.ONu. O samotný provoz se vlastník nemusí starat.

E.ON zajišťuje dobíjení, nepřetržitou on-line podporu a řeší fakturaci jednotlivým zákazníkům. To všechno za roční poplatek. Vlastník má přitom neustále přístup do systému a může sledovat, kolik lidí k jeho dobíječce jezdí, jak lidé nabíjejí a jednou měsíčně pouze vystaví fakturu za odebranou energii, kterou mu E.ON vyúčtuje.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

OT: nepotkal jste nekdo redukci chademo na chademo, jez umi redukovat nabijeci proud?

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

Zahrivejte teplotni cidlo v baterce a auto snizi prikon samo. Akorat musite rozebrat cely batterypack :-))

To mne taky napadlo, ale nechce semi cekat na konec zaruky 2027 :-D

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

Obrázek uživatele ozana

Taková redukce je nesmysl. BMS auta říká rychlonabíječce kolik proudu při jakém napětí má v konkrétní okamžik dodat. Těžko bude někdo vyrábět redukci, která jim do toho bude "kecat" a říkat nabíječce jiné údaje.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

"Útočné troly je možné jen ignorovat."

To je svata pravda.

Jiz par dnu tak cinim a mam klid. :-)

Ten smysl to dava prave pro BEV nemajici chlazeni bat. a je o tom, ze rekne 100janu max proud, jez by sel nastavit (max(Iusr, Icar)) a razem by se rapidgejt stal minulosti a dalo by se pustit i k velke louži ci jinam do daali. Ano stalo by to vice casu, ale ta cesta by byla taky cil.
Btw. vozit v aute DC charger se vstupem AC mi prijde vetsi nesmysl. Redukce by se vesla do tzv chlebnik :-)

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

Obrázek uživatele ozana

Naivní představa. Jen ty CHAdeMO konektory by stály majland, k tomu nějaký software, který bude komunikovat na obě strany...

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Njn naivni, ale krasna prece!
Mobilni dc charger 50kg za 100t+ verzus redukce 2kg za 30? litru...

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

Já myslím, že by stačilo Číňanovi prozradit, že by byl zájem a do měsíce toho bude valit tisíce kusů. :-)

Jak je v tom článku hezk vynechána ta hrozná cena co? :D Se za ní stydí i EON. :D

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Čím rychleji tím lépe pro všechny. Už teď se stává standardem 100kW a za chvíli to bude 200.

Cena za rychlonabíjení 13 (9) Kč za kWh, děkuji nechci, využiji těch 50 kWh, rychlost není moc rozdílná u Niro. Samozřejmě eTron, EQC i-Pace apod. jsou jinde.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Souhlas, nechápu jak si někdo může myslet, že za 13 Kč, tam bude někdo dobrovolně nabíjet to je za bussines plán?

Pokud má někdo na e-trona, opravdu nemusí řešit 13kc za kilowatt. Ale může.
Mě taky vyjde někdy venku nabíjení dráž než kdybych jel na benzín ale rád to zaplatím.

Ta u Ev bych to pochopil, ale proč jezdit s PHEV dráže na elektřinu a ještě čekat než se to nabije + opotřebení akumulátorů? Ekologický přínos usporný hybrid vs. Jízda na elektřinu není tak jednoznačný.

jj, Hybridy jsou pro pomatené zákazníky, co v tom nemají jasno... nakonec ještě zapláčou, že elektromobilisté v podstatě jezdí skoro zdarma za cenu trochy času, kdo to jen trochu zná, i když mají auto za téměř 2 mega... to se prostě vyplatí ... časem :)

Tak nabijim jen kdyz dele parkuji, jinak je to samozrejme casove nesmyslne. Akumulatory opotrebovavam, kvuli tomu tam prece jsou.

Divil by ses, právě ti bohatí si nechají "vrtat koleno pro korunu". Netuším, proč rád platíš víc, já to mám naopak :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

No kdyz uz mam elektroauta tak nechci smrdet benzinem ve meste kdyz nemusim. Ale to je jenom obcas a je to levny. Mam pidibaterku. :-)

Jaký je rozdíl mezi klasickou 50 kW a nabíječkou >100 kW? Řekněme, že chci nabíjet na cestě 20 minut, pak Niro (Soul) 64 kWh nabije za 20 minut 22% (14 kWh) na 50 kW a 34% (21.7 kWh) na 100 kW. Za hodinu je pak rozdíl méně výrazný na 50 kW nabíječce nabije 66% a na 100 kW nabíječce nabije 75%. Tedy čím se déle nabíjí, tím je rozdíl menší a nabíjení dražší. Jak je pro řidiče důležité si musí rozhodnout sám, pro honiče času a kilometrů to bude asi důležité a budou nabíjet i za těch 21 Kč na Ionity :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

To je docela bída to 100 kW nabíjení, řešil jste to s výrobcem? To je v poměru horší jak omílané citigo udávaji 40kW ,ale v průměru 0-80% to 30 kw chodí tj. 75% udávaného výkonu, tohle je na polovině? Nebo jaký je průměrný příkon na 100 kW nabiječce? 0-80%

Ono není co řešit s výrobcem, průměrná rychlost nabíjení 0-80% musí vycházet z reálné kapacity baterie a tedy u Citigo-e je poloviční baterie, kde je průměrný příkon nabíjení 26 kW zatímco u e-Niro 64 kW.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Sám píšete, že na rychlé 100 kW nabíječce nabijete za hodinu 75% baterky což je cca 48 kWh. To je průměrný nabíjecí výkon 48 kW , tak jak můžete psát 64 kW?

Vycházím z údajů na ev-database.org, aby to bylo porovnatelné s ostatními BEV a zde se uvádí průměrný příkon nabíjení při kapacitě baterie 10-80%. Tedy je to ideální hodnota, která neplatí ani při -10°C ani +35°C.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Ja myslel , že to máte v vlastního provozu, nebyl by přece problém vybít na 20% ,aby jste měl bezpečnou rezervu, řekněme 100 dojezdu, pak to dát na 45 minut na hypercharger a odečíst znovu hodnotu dojezdu, případně ten dojezd pro větší přesnost vyjet dálniční jízdou, kolik ujedete.

Chápu, že vy dálky nejezdíte a auto jste si vybral k tomu k čemu má sloužit dobře. Ale já to beru tak, že bych chtěl někdy nahradit elektrem normální auto na ježdění i dálek. Není to často, ale někdy je třeba jet 1000 Km na hodinovou otočku bez možnosti dobíjení v cíli, nebo klasicky cestovat na dovolenou.
Umím si představit co 250 Km tj. po cca 2-3 hodinách si dát pauzu 20 minut, ale rozhodně né hodinu a právě zde si myslím že KIA a Hyundai hodně na konkurenci ztrácí, na to že se říká že Niro a Kona jsou nejlepší EV.

Na cukání kolem komína a do 500 Km bohatě stačí Citigo, ale dál se s tím pouštět je utrpení a mám dojem , že Niro i přes rychlejší dobíjení nebude o moc lepší, protože má o polovinu větší spotřebu. Samozřejmně , na obranu Nira se musí říci, že je na dálnici mnohem rychlejší a tím pádem víc bere. Bežná cestovní optimální rychlost Citiga je 110-120 více nu nás stejně nemá smysl s tm jet. S nirem se pohodlně cestuje 150 tkou.

Ono je složité definovat u e-Niro spotřebu, kupodivu, jak má přechlazené baterie, tak ten BMS řídí proudy na nabíjení velmi různě, konkrétně podle teploty 4 hlavních modulů baterie. Test nabíjení 10-80% eNiro dělal i Bjorn, kde max příkon byl skutečně 76 kW. Tedy za 50 minut nabil 70% baterie tedy 45 kWh, jeho průměrný příkon byl 54 kW. S nabíjením Citigo-e bych to opravdu neporovnával, za stejný čas nabije tak polovinu kapacity a vsadím se, že na stejné trase dálnice/okresky 130/90 bude mít Niro lepší spotřebu než Citigo-e.

https://www.youtube.com/watch?v=Vw90K6_bFjg

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

No se Citigem se převe Niro nemůže srovnávat, Niro je 2,5x tak drahé auto. E-Niro se měří s Teslou

Udělal jsem v plánovači hypoteickou jizdu do Hannoveru a zpět 1045 Km s vyjezdem s baterkou na 80%
Tesla 3 by nabíjela na cestě 1:40 Hodiny. Niro 2:45 hod to

Jenže Tesla 3 má tu spotřebu docela vylhanou, ve skutečností jezdí s o 20% větší, pokud se měří spotřeba na nabíječce. Samozřejmě druhá věc je, že TM3 nabíjí minimálně 2x rychleji a jak víme na dlouhých trasách nerozhoduje ani tak kapacita, ale rychlost nabíjení (když pominu srovnatelnou spotřebu).

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Právě o to mě jde, že tesla 3 nabíjí 2x rychleji než niro.

Pravda, ale 30 minut na jedné cestě není pro mě nic zásadního, možná pro někoho je to otázka života a smrti :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Tak rozhodně ano, víte že ani v Citigu to neřeším cesty do 500 Km v pohodě. Ale pokud bych chtěl investovat milon+ do hlavního vozu na cesty Evropou tak bohužel na běžné použítí při srovnání se spalovákem zatím tesle nemůže nic konkurovat.

Je to diskutabilní, jestli vidíte velký rozdíl, že vezmu Teslu a pojedu do Frankfurtu s dvěma nabíjeními (25 minut) za 5:10 hod, nebo pojedu Konou či Nirem se dvěma nabíjeními (45 minut) za 5:30, já v tom velký rozdíl nevidím. Další auta co přijdou příští rok ten rozdíl hravě dotáhnou.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Já to zatím vidím na enyaqa slibjí tam 120 kW nabíjení a pokud to bude nabíjet jak e-tron, ale s poloviční spotřebou bude to OK.

Resume tohoto vlákna jest..
Kdo chce jezdit po evrope, at si koupi TM3,Y,S či X, je to quli SCh nejvice sexy a cool.
A nam, co litame po CR, staci to, co mame doma. Ja konkretne vydelat provozovatelum Ch moc nenecham, nabijim doma z WB.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

Obrázek uživatele 13G

V jednom z poslednich videi od Bjorna se objevilo info, ze snad Kia/Hyundai zobrazuji info kolik tece z nabijecky do vozu, ne info kolik tece primo do baterky - jak to pry dela Tesla, to jsou ale dve ruzne veci.. Taky vzdy odecitam kolik tece z nabijecky.

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Obrázek uživatele 13G

aktualne 350kW IONITY Beroun maingau: 0.39Eur/kWh ~ 10.22Kc/kWh

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

A ještě nám ukradli peníze, když mají zkorumpovanou EU pro dotace. Tesla by nedostala ani korunu. Který blázen by používal IONITY za takovou cenu? To už bych radši jezdil s fosilem :)

Naštěstí Tesla má své superchargery i bez dotací nazi zkorumpované pro korporátní anti lidské EU :)

I bez povolenek či jiných nesmyslných likvidačních "zelených" nesmyslů za účelem likvidace střední třídy by Tesla byla tam, kde je.

Kdy jste nabíjel naposledy? Od 1.8. je Maingau za 0.79 €/kWh.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Od 1.9.2020.

Obrázek uživatele 13G

Bud mi nechali stary tarif, nebo nevim, ted na to koukam v maingau appce.. 0.39€/kWh

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Mrkněte na jejich stránky Je tam uvedena změna takže v apce nechali starou cenu, což je špatně.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele 13G

Kdyz jako pustim nabijeni a odeberu 1kWh tak mi z karty strhnou vice nez 0.39Eur, ktere tam pisou ze mi strhnou? coze? :-)
Asi tam vecer pro tu legraci zajedu.

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Omluva, ceny se mění od 1.9. tak rychle nabíjet za půlku :).

https://www.maingau-energie.de/e-mobilit%C3%A4t/Autostrom-Tarif

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele 13G

Tak od dnes je to 0.73Eur / kWh (cca 19,2Kc)
To je stejne uz brutalni palka.. :-/

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Ještě bych k vašemu příspěvku dodal jiný pohled. Pokud pojedu 2x ročně do Alp a někde u Mnichova budu muset nabíjet, tak rychlejší nabíjení bude také znamenat rychlejší střídání aut, takže budu muset méně čekat v případně frontě.
Tohle nejsou nabíječky pro denní nabíjení, ale pro tranzitní řidiče, kterým nevadí, že zaplatí více, protože ani oni to většinou neabsolvují denně.
Pokud budu mít někdy velkou baterku s možností rychlého nabíjení, nebudu mít problém několikrát do roka nabíjet draze na rychlé nabíječce při nějaké delší cestě (u mně typicky cesta do Alp).

Přesně, čím rychlejší nabíječky tím lépe.
Proto nechápu Peugeot, který začne vyrábět eboxera dodávku se 70kWh baterií ale DC nabíjení tamdal jen mizerných 50 kW!
To je na velkou tečku mezi oči tomu kdo to vymyslel.
Ach jo.

Přesně tak, až na to že to e-niro má to rychlonabíjení, poněkud zpomalené asi se snaží šetřit baterie, nebo je neumí účinně chladit. Rozhodně to není tedy auto na dovolenkové přejezdy. Oproti tesle3 slabota.

Chlazení má e-Niro předimenzované, ale šetří baterie, protože nabíjí max proudem 0,7C, zatímco předchozí modely Kia nabijely proudem 1,5C. Pokud budu tedy nabíjet na Ionity po cestě do Alp (lépe Chorvatska :)), za 21 Kč /kWh 20-90%, tak ušetřím tak 10 min času oproti 50 kW nabíječce za poloviční cenu. Chápu, že auto s dojezdem 400-450 km je pro delší cesty nepoužitelné :))).

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Měl jsem dojem, že bude stačit zastavit co 250 Km na ionity na 20 minut. Ale podle toho co píšete to bude zastávka na 45 minut každých 250 Km. Asi by to člověk musel sám otestovat ,aby se dozvěděl pravdu. Prodejci nových EV jdou schopni namluvit cokoliv. Zkusim to nastavit v néjakém plánovači.

Měl jsem dojem, že bude stačit zastavit co 250 Km na ionity na 20 minut. Ale podle toho co píšete to bude zastávka na 45 minut každých 250 Km. Asi by to člověk musel sám otestovat ,aby se dozvěděl pravdu. Prodejci nových EV jdou schopni namluvit cokoliv. Zkusim to nastavit v néjakém plánovači.

Proč by bylo potřeba zastavovat každých 250 km? Když pojedu za kamarádem do Landsbergu 440 km, tak zastavím jednou na 30 minut na 50 kW nabíječce a to je vše. Když pojedu u nás 350 km, tak nebudu nabíjet vůbec, tedy záleží na trase.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele 13G

Copak to tam maji za chladici kapalinu, nekde jsem slysel ze se to musi nejak casto menit a navic to nema vubec pratelskou cenu.. ??? To maji i ostatni EV s aktivnim teplotnim battery managementem?

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

V úplně nových modelech začali používat kapalinu takzvanou LCC, která je poměrně drahá, Viděl jsem na webu i 150 až 200 dolarů za 4l. Kia to bude řešit, má na to 3 roky. Dnes jsem se ptal v servisu, tam nic ani neví, ale vzhledem k tomu že mě výměna čeká na 120 tis km, tak to neřeším, protože první 3 prohlídky jsou zdarma.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Presne tak to vidim. Cim rychlejsi nabijecky, tim jich bude stacit mene.

Kdyz je hlad, i šunka je dobra. Jinak receno: Nikdy nerikam nikdy bo jeden nevi, kdy i paar kWh by se odtud hodilo...

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

To ano, ale pár kWh lze i za 6 Kč ;)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Rekl bych, ze na tom stojanu, pokud tam je, tak AC bude za 3 a ne za 6...

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

AC tam asi nebude, alespoň u rychlonabíječek ČEZ není.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Jaké myslíte? Obecně tenhle Alptronic, které montuje EON AC má.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Tyto stojany dle clanku jsou tzv partnerske a e.on je tedy nemontoval. Mozna jinde coby e.onovy ano. Tedy rec je o tomto konkretnim miste a jeho AC vystupu. Nebyl jsem tam, zatim.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

Ty jo máte pravdu, koukám na fotky této konkrétní stanice a AC tam skutečně není.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

U nabíječky 150 kW ČEZ v Duhové ulici v Praze taky není AC nabíjení.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Asi je to záměr, aby AC nabíječi náhodou neblokovali nabíjecí místo. Příkon tam jistě bude :))

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.