Toyota v Bruselu nainstalovala větrnou turbínu a solární panely k výrobě elektřiny

Jan Horčík - 22 Květen 2020

Toyota Motor Europe v rámci probíhajícího přechodu na bezemisní obnovitelnou energii v Evropě investovala do dvou nových technologií k lokální výrobě elektřiny v bruselské centrále společnosti.Toyota nedávno před svými budovami nainstalovala větrnou turbínu využívající nejnovější technologie. Na střeše Centra poprodejních služeb Toyota bylo dále nainstalováno na 1400 fotovoltaických panelů.

Toyota nedávno před svými budovami nainstalovala větrnou turbínu využívající nejnovější technologie. Na střeše Centra poprodejních služeb Toyota bylo dále nainstalováno na 1400 fotovoltaických panelů.
foto: Toyota

TME je první firmou v širší oblasti Bruselu, která ve svém areálu vystavěla soukromou větrnou turbínu. Uvedené zařízení o celkovém výkonu 10 kW vyprodukuje až 24 MWh elektřiny ročně.

Konstrukce větrné turbíny využívá krom jiného vertikální lamely, které umožňují efektivně pracovat s energií větru ze všech směrů; nezvyklá povrchová úprava zase přispívá k potlačování hluku. Díky instalaci ve výšce pouhých 23 metrů je vyloučeno riziko narušování provozu blízkého bruselského letiště Zaventem.

Využívání energie z větru je však pouze jednou ze součástí plánu TME – k dodávkám elektřiny z obnovitelných zdrojů bude sloužit i 1400 nově nainstalovaných fotovoltaických panelů o úhrnném maximálním výkonu 460 kWp. Očekává se, že tato fotovoltaická sestava vyprodukuje 360 MWh elektřiny ročně.

Čistá energie již řadu let hraje v evropských aktivitách Toyoty velmi důležitou roli, což se v roce 2019 odrazilo ve splnění úkolu spotřebovávat ve všech evropských provozech firmy 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.

Dvojice nových zdrojů v Bruselu zapadá do strategie TME zvyšovat svoji vlastní produkci elektřiny z obnovitelných zdrojů přímo v provozech Toyota, v návaznosti na podobné investice v dalších evropských lokalitách firmy (fotovoltaické panely v závodu TPCE, fotovoltaické panely v závodu TMUK, fotovoltaická stěna v závodu TMMF, větrná elektrárna Zeebrugge, fotovoltaické panely v logistickém centru Toyota v Madridu).

Pracoviště TME v posledních pěti letech prošla komplexní obnovou ke zvýšení energetické účinnosti, včetně instalace LED osvětlení, modernizace systémů klimatizace a nasazení nového systému pro správu budov.

To se odrazilo v celkovém snížení spotřeby elektrické energie o 35 % (z 5 GWh na 3,3 GWh ročně). A díky nejnovějším iniciativám bude TME schopna přímo ve vlastním areálu produkovat přes 10 % své roční spotřeby elektrické energie.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off
Mt. Everst je vůbec poprvé co si lidé pamatují vidět z Kátmándů.
https://snowbrains.com/everest-visible-kathmandu-nepal-first-time/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Čau, dotaz na experty, mám EZS s minimálním odběrem, teď to mám připojené na autobaterii a bere to 12Wh za den. Chtěl bych tam připojit ještě IP kameru, tak tam chci přidat solární panel a ten měnič aby dobíjelo baterku. Potřebuju ještě něco?

Pokud tam chcete mit IP kameru a ta bude pripojena pres ethernetovy kabel, pak nepotrebujete baterku, ale muzete pouzit power over ethernet (PoE). Pres ethernetovy kabel proudi i elektrina pro IP kameru. A mozna se vam povede i ten EZS napajet pres PoE. Jako zalohu tam muzete mit i tu baterku se solarnim panelem. Pokud to ale ma fungovat pres wifi, tak PoE samozrejme odpada.

Pane Vrbo,
FV panel třeba tento:
https://www.hadex.cz/g947-fotovoltaicky-solarni-panel-12v40w-monokrystalicky/
k němu MPPT regulátor:
https://www.hadex.cz/m464-regulator-mppt-9-12-24v-5a-modul-mppt-v08a-s-io-cn3722/
Pokud napájí měnič, který se při poklesu napětí baterie na 10,6V zastaví a po jeho vzrůstu nabitím zase najede, netřeba do systému nic dalšího ( napěťové omezení 14,4V se nastaví na regulátoru, stejně max. nabíjecí proud - ten může zůstat na maximu regulátoru =5A). Pozor, pokud ale bude další odběr 12V z baterie, třeba jej připojit přes podpěťové relé, co odpojí zátěž při poklesu pod 10,6V. Já mám zmíněný FV panel s regulátorem z Alíku:
https://m.aliexpress.com/item/4001011304385.html?pid=808_0000_0101&spm=a2g0n.search-amp.list.4001011304385&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=5011amp-gVC2Z_ub8yQqhOlZz3rntw1590329716340&browser_id=db53a61c42974bcf879db83044d4d2f8&is_c=Y
s PB akku 12V/ 8Ah pro 13W fontánu jezírka. Hraji se s tím 14 dní, když o víkendu panel ručně otočím V-J-Z dá i 200Wh. Spotřebu měřím tímto:
https://m.aliexpress.com/item/32827203996.html?pid=808_0000_0101&spm=a2g0n.search-amp.list.32827203996&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=8102amp-gVC2Z_ub8yQqhOlZz3rntw1590330250224&browser_id=db53a61c42974bcf879db83044d4d2f8&is_c=Y
Včera mi soused dovezl zánovní akku 12V/ 44Ah z auta, takže systém "povýším".
Jinak Hadex má super ceny modulů z Číny ( odhadem max. dvojnásobek). K jednoduchému dobíjení ze sítě mne napadjí denni spínací hodiny do zásuvky za stovku s adaptérem AC/ 14,4V ( přesně)/ 1 až 2A a hotovo. Na hodinách nastavit časy zapnutí nízkého tarifu dle HDO.

Obrázek uživatele Tomáš

Off: https://finance.yahoo.com/news/tesla-employees-fear-conditions-factory-065451574.html

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele Kuk

off

Japonci chtěj provozovat elektrické tankery. Jaká to ironie... :-)))
Naštěstí chtěj provozovat i kontejnerovky.

Massive electric oil tankers are coming – oh the irony
https://electrek.co/2020/05/22/electric-oil-tankers-coming/?fbclid=IwAR1b1KrqzIxM7Ip2whxNVQAO6HA63oRJcq84VF4NWMXM17SyUbdE5ZgTt1A

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Deset procent není není zase tak moc, ale nemusí pršet, hlavně, když aspoň kape.

---

hariprasad


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil