Toyota testuje využití blockchainu v autech i při jejich výrobě

redakce - 25 Březen 2020

Automobilka Toyota začala testovat možnosti praktického využití technologie blockchainu v automobilovém průmyslu. Nedávno vytvořené oddělení Blockchain Lab potvrdilo přínos technologie pro spolehlivost vozidel, provádění transakcí mezi vozidly i propojení aut se službami mobility.

Nedávno vytvořené oddělení Blockchain Lab potvrdilo přínos technologie pro spolehlivost vozidel, provádění transakcí mezi vozidly i propojení aut se službami mobility.
foto: Toyota

Blockchain ale přispěje i k lepšímu propojení celého automobilového průmyslu, kdy umožní pracovat dodavatelům, výrobcům i prodejcům na stejné platformě.

Bezpečnější komunikace

Blockchain je zjednodušeně řečeno decentralizovaná účetní kniha, do které se zapisují operace s položkami v online prostředí. Lze si ji představit přibližně jako sdílený online dokument, který může upravovat skupina osob. Namísto jeho kopírování stále dokola mají všichni souběžný přístup k témuž materiálu.

Všechny změny se zaznamenávají a jsou viditelné, takže nehrozí žádné nebezpečí podvodného jednání. To umožňuje otevřenější a přitom bezpečnější komunikaci ve firemním prostředí.

Příležitost pro Woven City

Toyota Motor Corporation a Toyota Financial Services Corporation vytvořily virtuální organizaci napříč celou skupinou, která postupně uvedla demo projekty k prokázání významu technologie a globální spolupráci s obchodními jednotkami.

Skutečnou testovací půdou v rámci vývoje technologie blockchainu by se mohla stát lokalita Woven City, město budoucnosti, o které Toyota informovala letos v lednu.

Vylepšené služby

Firma ve spolupráci s vlastními externími skupinami již loni v listopadu prováděla zkoušky zaměřené na zákazníky i vozidla. Jedna z iniciativ se zaměřila na zvyšování pohodlí zákazníků prostřednictvím sdílení identifikačních údajů a digitalizace kontaktů pro lepší správu osobních dat.

Cestou shromažďování a využívání informací napříč životním cyklem vozidel vznikly nové nebo vylepšené služby pro vozidla. Byly navrženy procesy pro dodavatelské řetězce s cílem zvyšovat efektivitu a vysledovatelnost na základě ukládání a sdílení informací o výrobě dílů a jejich dopravě.

Nasazení u partnerských firem

V blízké budoucnosti Toyota Blockchain Lab plánuje rozšiřovat partnerskou spolupráci. Cílem je využít nejrůznějších možností technologie blockchainu a urychlit iniciativy zavádění ve firemním prostředí.

To bude zahrnovat mj. další zkoumání potenciálních aplikací a podporu poloprovozních zkoušek s příslušnými podniky, nebo možnosti vyhodnocování nefunkčních dílů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Tomáš

Toyota je jednicka. Pomalu ale jiste. A masove.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Obrázek uživatele Krueger

Pomalu? Velmi pomalu, velmi, velmi, velmi....

Čínu následovat ale spíše opatrně, oni budou hlavně řešit vzdálenosti a centrální zdroje. Evropa je v tom myslím dál, tady je stavba velkých zdrojů a megalomanské sny o velkých elektrárnách, ať už jde o vodní, jaderné, nebo tepelné v blízkosti velkodolu, snad už nemožná (ekonomicky by to byl nesmysl určitě, pomínky jako v Číně pro to v Evropě rozhodně nejsou) Evropa musí jít cestou decentralizace obnovitelných zdrojú, podpora soběstačnosti rodinných nebo bytových domů, malých obcí nebo jen částí větších a výš už rozhodně ne- strašlivé provedení podpory solární energie zaměřené pro veklovýrobce na dlouhou dobu bohužel zdiskreditovalo jinak dobrou myšlenku.

Stupidita nebere konce. Blbec co vypustil do sveta heslo “Blockchain not Bitcoin” by se mel jit vyfackovat. Pak vznikaji takoveto idiotske napady ktere nemaji hlavu ani patu. K cemu bude super decentralizovana ucetni kniha v Blockchainu, kdyz pridavani zaznamu do onoho Blockchainu musi zakonite kontrolovat nejaka centralni autorita? Co z tohoto paskvilu zbyde? Jen zbytecne slozita nabobtnala neefektivni verze obycejne databaze. Ale manazeri se muzou poplacat po zadech jak pokrokovou texhnologii vyuzili ve svem nove super Blockchain projektu.

Je to jen technologie, Evropa jede myslím převážně v SAP který využívá "obyčejné" databáze a Toyota si vytváří svou společnost, Toyota Blockchain Lab, která bude využívat blockchain. O ničem jiném to myslím není. V podtextu čtu, že Toyota směřuje v této oblasti k nezávislosti na externích firmách.

VSUDE se od 80tek vyuzivaji databaze .Je to prokazatelne nejrychlejsi, nejlevnejsi a nejspolehlivejsi zpusob ukladani dat.
Blockchain sam o sobe k NICEMU neni. To je treba si uvedomit. Rozhodne ne k decentralnimu ukladani dat a nahrazeni databaze. Jednine k cemu kdy byl uspesne pouzit je ve SPOJENI s ostatnimi technologiemi jako Proof of work a asymetricka kryptografie k vytvoreni nejvetsiho vynalezu od dob internetu, asice decentralizovane, nezkonfiskovstelne, globalni nejtrvrdsi meny v historii lidstva- Bitcoinu.
Blockchain sam o sobe je k hovnu.Jeho koncept tady byl uz od 90ek.
Kdokoliv kdo tvrdi ze chce vyuzit Blockchain k ukladani dat, by ve skutecnosti udelal tu samou praci mnohem lepe, rychleji, levneji, spolehliveji pomoci databaze. To je matematicky FAKT.

tak jsem si vyhledal zdroj a zjistil že se bavíme mimo- Chtejí to použít přesně k tomuto- Blockchain is expected to be a fundamental technology that supports connecting people and businesses more "openly," in a manner that provides safety and security," Toyota stated in its press release. Použití místo databáze to tedy zřejmě nebude. Máte pravdu.

A misto ceho jineho by to chteli pouzit? Vzdyt blockchain je delany prave na ukladani zaznamu, kde kazdy nasledujici zaznam ma v sobe hash vsech predchozich zaznamu?
Stale nechpes. Blockchain jde pouzit misto databaze kdekoliv. Ale jediny smysluplny a zivotaschopny pripad vyuziti ma Bitcoin. Kde se tento ledger, do ktereho muze kdokoliv videt a zapisovat, udrzuje pri zivote a v bezpeci distribuovany mezi miliony uzivatelu jen diky tomu, ze vykon cele site je 1000x vetsi nez vykon vsech superpocitacu na svete dohromady a spotrebovava 0.4% globalne vyprodukovane energie. Planuje snad Toyota neco podobneho pro sve auta, aby lidi mohli byt vic “openly connected”??? Nebo bude lepsi docilit toho sameho pomoci jednoho serveru ve sve servrovne? Co myslis?

K tomuto by to chtěli použít: http://www.jcnnewswire.com/pressrelease/57825/3/

Co z toho udělal redaktor Hybridu je jiná věc a pramen neporozumění o kterém se tady dohadujeme.

Ano, typicky PR clanek...konec koncu je to pressrelease :)
Vis jak to dopadne? Asi jako se vsema temito Blockchain projekty, v tom neni Toyota sama. Bude to tak ze pouzijou Blockchain na ukladani par nepodstatnych prkotin s nizkym objemem dat, daji si vsude nalepky " Powered by Blockchain" a vis kde bude ulozen tento "decntralizovany" Blockchain? No prece na serverech Toyoty a jejich partneru, ktery si budou mezi sebou "decentralizovane" spravovat. Proste super joke. Neco jako Libra od FB se svymy " trusted partnery" pro nezavislou menu :D :D

Ovšem v tom případě by Toyota při takovém způsobu řízení nutně technicky zaostávala (kdyby dělali nepodstatné jen proto aby se manažeři mohli pochválit jak jsou moderní) a tomu se mi nějak věřit nechce. Ono koneckonců je to - a cross-Group virtual organization - Takže možná to bude jen pár lidí kteří o tom co by mohlo být jen diskutují?

A proc Toyota tezce investovala do vodikovyh aut? Kolik myslis ze penez v tom utopili, nez si uvedomili ze je to slepa ulicka? Nedelej si iluze ze je nejaka spolecnost vsevedouci, u takoveho molochu jako Toyota je nevyhnutelne, aby vzniklo obrovske mnozstvi misalokaci kapitalu. Kdyby byla Toyota neomylna, tak by zadna Tesla nikdy nevznikla. Co myslis ze by dnes delal Kodak nebo Nokie? No prece by se snazili implementovat Blockchainovou technologii, aby si lide mohli "openly" sdilet svoje polaroidy mezi sebou :)

OK to je možné a v tom případě do Toyoty rozhodně investovat nebudu :-), ale přece jen vymysleli Kaizen a nemyslím že by jim úplně zdegeneroval.

No jakmile Tesla zacne hlasat ze pouzije pro sve sdileni aut nebo jine veci Blockchain (coz nezacne, protoze zatim lidi co ji vedou maji mozek), tak okamzite prodavam vsechny akcie.

OK :-) poznamenávám si jako nový indikátor.

Jinak jemom že investovat také do významného konkurenta Tesly by bylo rozumné a Toyota se jeví nadějně.

Nerozčiluj se praskne yi žilka a co potom? Tak jak jezdí Tesla 3, na kterou jsi čekal 4 roky?

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

3ka nevim jak jezdi, cekam na Yko :)

Aha, posledně jsi psal, že máš objednanou uvnitř bílou TM3. No nic, tak za další 2 roky se zeptám, jak jezdí TMY.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Jo mel sem objednanou, ale nakonec uz pockam na Yko. Uz dodavaji prvni kusy amikum a vypadada ze ve vsem bude nakonec asi lepsi nez ta 3ka. Jo, zeptej se za 2 roky, to uz se snad rozhoupu.

Obrázek uživatele Tomáš

Mel byste jim poradit. Treba by si nechali rict.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Neni treba. Oni to samotrejme vedi. Ale proste tady jde o nejake stupidni PR nebo bonusy pro manazery a ne uzitecnost ci snad pokrok. To je kazdemu kdo tomuhle trochu rozumi hned jasne.

Nesouhlasím, je to jen technologie a může být užitečná (viz můj předchozí příspěvek). Manažeři Toyoty potom snad už prokázali že nejsou blbci. Každý kdo se v tom vyzná jsou oni. Pochybuji že by se v tom někdo vyznal lépe a pokud ano tak jim to může ukázat a v takovém případě má hodně dobré zaměstnání, i na Japonské poměry, jisté.

Bohajeho. Chapu ze tomu nerozumis a tak veris Toyote. Ja ti rikam ja tomu rozumim, stejne tak jako mraky dalsich lidi vcetne Toyoty, neni to nic sloziteho, a vsichni se shodneme ze Blockchain je k tomuto naprosto k nicemu. Ano da se pouzit misto databaze na cokoliv, ono to fungovat bude, ale neprinese to absolutne zadnou pridanou hodnotu.
Toyota to dela z jednoho jedineho duvodu, PR. To je vse. A me, jako cloveka co tomu rozumi, to jen urazi. Jak si snad Toyota mysli ze sem takova ovce ze jim to budu bastit a jeste se na forech hadat o tom jak je Toyota chytra a prece vic co delaji a blockchain je chytry zpusob jak ukladat data ucetni knihy.

Máte pravdu, viz můj předchozí příspěvek- tak jsem si vyhledal zdroj-. Trochu nás zřejmě zmátl článek v češtině z originálu je to už jasné. To že by použití bylo místo databází nikdo z Toyoty netvrdí. Oba nás zmátl český článek- vy jste reagoval-- Co z tohoto paskvilu zbyde? Jen zbytecne slozita nabobtnala neefektivni verze obycejne databaze-- A na to reagoval já.
Oba jsme už byli mimo. O tom ten projekt není.

A ještě jen odkaz http://www.jcnnewswire.com/pressrelease/57825/3/

Obrázek uživatele Tomáš

.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Evropa by je mohla následovat:::https://oenergetice.cz/zahranicni/cina-se-zotaveni-ekonomiky-zameri-vystavbu-energeticke-infrastruktury


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol