Toyota spolupracuje s Amazonem na sdílení dat

redakce - 21 Srpen 2020

Toyota a Amazon Web Services rozšířili celosvětovou spolupráci při budování platformy služeb mobility Toyoty. Ta pomůže japonské automobilce při vývoji, implementaci a správě nové generace daty řízených služeb mobility.Toyota již dříve oznámila, že letos otestuje první autonomní vůz ve veřejném provozu. Zároveň přišla s plánem na rozšíření flotily svých elektrických vozů. Do roku 2026 by mělo vzniknout 10 čistě elektrických modelů značky.

Toyota již dříve oznámila, že letos otestuje první autonomní vůz ve veřejném provozu. Zároveň přišla s plánem na rozšíření flotily svých elektrických vozů. Do roku 2026 by mělo vzniknout 10 čistě elektrických modelů značky.
foto: Toyota

Cílem je zvýšení bezpečnosti řidičů i cestujících a také jejich praktičtější zapojení do cloudu Toyoty. Platforma využije globální infrastrukturu Amazonu stejně jako jeho vývojáře ke zpracování a analýze provozních dat pocházejících z celosvětové flotily vozidel Toyota, která jsou na ní připojená.

Umožní tak Toyotě shromažďovat data z připojených automobilů a využívat je při návrhu a vývoji vozidel, nebo v tzv. kontextových službách.

Mezi ty patří například sdílení vozidel, spolujízda, full-service operativní leasing nebo nové služby pro firmy a soukromé zákazníky. Mezi ně patří např. aktivní upozorňování na nutnost údržby nebo pojištění na základě způsobu řízení vozidla.

Podpora připojených aut a elektromobilů

Obě firmy společně vybudují základnu pro sdílení dat v rámci celé automobilky včetně rychlejšího přechodu k technologiím, které zahrnují připojená vozidla, autonomní vozy, elektromobily nebo sdílená auta.

„Konektivita je hybnou silou všech procesů vývoje, výroby, prodeje a služeb v automobilovém průmyslu. Rozšíření naší dohody s Amazonem povede k posílení datové platformy vozidel a přinese tak zásadní výhodu z pohledu aktivit v rámci Toyoty,” uvedl ředitel pro informatiku a zabezpečení a ředitel výroby Toyoty Šigeki Tomojama.

„Díky využívání služeb Amazon Web Services, disponujících vysokým výkonem, funkčností a zabezpečením, může Toyota rychle inovovat v rámci všech svých podnikových aktivit a udržet si postavení leadera automobilového průmyslu poskytováním uživatelských zkušeností v kvalitě, kterou zákazníci očekávají,” dodal generální ředitel Amazon Web Services Andy Jassy.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Off
X-krát se tu řešilo zda nám automatizace vezme práci. Zde je pohled redaktorů Voxu do historie kdy se řešili úplně stejné obavy, ale už se moc nepřemýšlelo kolik nových pracovních míst vzniklo po těchto změnách. ;-)
https://youtu.be/TUmyygCMMGA

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele honza.t

RimacAutomobili C_Two Monocoque
Jak to ten Mate Rimac udělal, že se mu podařilo přetáhnout takové specialisty ?
S Porsche připravují elektrický hypersport jako nástupce 918 Spyder, s Audi zase elektrického nástupce R8, Aston Martinu pomáhají s hybridním pohonem Valkyrie, další tajné projekty vznikají ve spolupráci s Hyundai a Kia
https://www.garaz.cz/hledani?q=rimac&search--active=1

https://www.youtube.com/watch?v=QdxM4GOzXxI

Obrázek uživatele Kuk

Mate se od začátku chytnul u Koenigsegga a to mu nejspíš otevřelo cestu dál. Pak už není problém sehnat borce když pracujete pro jiný borce.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Další koncept hybridního dopravního letadla pro 70 lidí. https://cleantechnica.com/2020/08/23/eag-reveals-hybrid-electric-airplane-concept/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Off. To by me zajímalo jak to nakonec dopadne.

https://www.thedrive.com/tech/26050/exclusive-toyota-hydrogen-boss-explains-how-fuel-cells-can-achieve-corolla-costs

Dopadlo to výborně. Toyota Mirai překonává plánovanou výrobu 30 tisíc ks letos o stovky procent, 100kWh baterie ztěžkly na 1,6 tuny, všichni výrobci baterií páchají sebevraždy kvůli docházejícímu kobaltu a Elon Musk pojmenovává své další dítě H2-beats-li-ion.
Díky za odkaz, vždycky se bavím nad předpověďmi, které těmto prorokům nevychází ani na rok dopředu :-D

Nemate zac. Snazim se nevidet veci cernobile. Ac nejsem fanda vodiku, clanek mi prised docela zajimavy. U tezkych nakladaku, lodi a letadel bych to s vodikem nevidel tak cerne, pokud tedy neprijde nejaka opravdu superbaterie.

Nejaka nova studie. Mon nadejne mi to ale neprijde.
https://www.gsb.stanford.edu/insights/future-hydrogen-may-be-here#:~:text=A%20new%20study%20shows%20that,cost-effective%20hydrogen%20for%20industry.&text=Hydrogen%27s%20time%20as%20a%20cost,of%20research%20by%20Stefan%20J.

Koukam i Britove to masivne podporujou: https://fdrive.cz/clanky/land-rover-chce-do-roku-2025-predstavit-vodikovy-evoque-5725

Náklaďáky - Tesla Semi baterie na 500 km dojezd bude vážit okolo 2 tun (ne 8 tun, jak je nesmyslně uvedeno v článku). Vodík nebude mít šanci z hlediska ekonomiky provozu a malé hustoty čerpacích stanic (přeci jen ne každá firma si postaví ve svém areálu vodíkovou stanici za 50 mega). Násilně se někde protlačí v bohatých státech jako Švýcarsko.
Lodě - na vodík se bude jezdit do 20 km od přístavu a zbylé tisíce kilometrů cesty vesele na neodsířený mazut jako doposud.
Letadla - Pro mezikontinentální lety je potřeba technologická revoluce v materiálech nádrží, trupu letadla a i tak by to vycházelo dráž než třeba i syntetická paliva. S menší evolucí je realizovatelné letadlo s doletem okolo 2000 km. Také je třeba počítat s tím, že pokud se udělá návrh nyní, tak trvá asi 15 let, než se projde celým procesem výroby, testů a schválení pro let s posádkou, takže dřív než tak 2040 tu vodíková letadla nebudou a do té doby budou solid-state baterie, které těch 2000 km dají taky.
Nicméně o vodík minimálně v Evropě se bát nemusíte, EU do toho plánuje nacpat stovky miliard €, takže se s ním za chvíli budeme i sprchovat až ho budou přidávat i do vodovodního potrubí :-D

Přesně tak :) Chtějí udělat auta tak, aby musela tankovat a pak se dají dobře vybírat pořádně mastné daně... To že celý vodíkový řetězec je nesmysl, nikoho evidentně netrápí. Je to stejné jakoby někdo přijel s velkou pojízdnou baterií na nákladáku, tou roztočil setrvačník někde na nabíjecí stanici a ten setrvačník byl připojený k velkému alternátoru, který by nabíjel baterii v autě.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Tu dan vam muzou naparit napriklad pausalne. Stat prece vi kdo vlastni elektroauto. K tomu opravdu nepotrebuji rafinerie a celou tu infrastrukturu. Jinak souhlas.

OT: Video porovnání nabíjení Polestar 2, TM3, I-Pace a e-Soul od Bjørna.

Za stejný čas nabito:

TM3 - 61 kWh
Polestar 2 - 56 kWh
iPace - 46 kWh
e-Soul - 42 kWh

Vypadá to, že Polestar je na tom s nabíjením dobře ve finále jej ale iPace dožene. Samozřejmě spotřeba Polestar je výrazně vyšší než u TM3, takže celkově nemůže na dlouhé rychlé trase konkurovat.

Ještě doplním, že v tabulce xls v závěru videa je hezké porovnání časů nabití versus spotřeba a rychlost a dokonce Mercedes EQC je na úrovni Kona, protože rychlost nabijíne EQC je výrazně vyšší. Samozřejmě bavíme se o rychlostech do 100 km/h.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Dobre to ma udelany e-tron kterej dobiji temer porad stejne rychle. Ridic tudiz nemusi resit s jak hodne vybitou baterii ma nabijet.

OT: Airbnb in Eartship Sustanaible Home, Gallatin Gateway, Montana, USA

https://www.youtube.com/watch?v=BNekutd-6qM

https://www.airbnb.cz/rooms/44020472?_set_bev_on_new_domain=1598113283_ZTU4NTM5ZmU2OTI1&source_impression_id=p3_1598114075_SiULHh9jU6u1d1U6

Obrázek uživatele Kuk

off
Nejposlednější Tesla S DM vs Tukan Turbos S
https://www.youtube.com/watch?v=ItCGU7BTBv8

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Off.
CNG není dobrý.
https://www.transportenvironment.org/press/natural-gas-vehicles-expensive-ineffective-way-cut-car-and-truck-emissions-%E2%80%93-not-%E2%80%98bridge-fuel%E2%80%99

Off.
Zajímavá přetahovaná. https://electrek.co/2020/08/22/tesla-fights-back-against-owners-hacking-unlock-performance-boost/

Obrázek uživatele Kuk

off
Západ se probírá ze spalovací kocoviny, zatímco v Africe zuří vědecko technická revolce. :D
https://www.youtube.com/watch?v=uaee8vpFTCQ&feature=youtu.be

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele honza.t

List of automobile manufacturers of Africa
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_automobile_manufacturers_of_Africa
Electric car Africa
https://www.youtube.com/results?search_query=electric+car+africa

Čína kolonizuje Afriku jazykem
Čínská lidová republika pokračuje ve své kulturní invazi. Za čínské státní podpory již několik afrických států zavedlo povinnou čínštinu na školách, a asijská velmoc tak dohání ve výuce jazyků i Francii. Podle odborníků Čína pomalu zahajuje období neokolonialismu.
https://www.info.cz/zpravodajstvi/svet/cinska-kolonizace-afriky-si-tin-pching-bude-krizovat-kontinent-kvuli-byznysu-usa-zaspaly

Jen pro zajímavost Africký VW Citi GOLF 2004 facelift
Má identickou palubní desku jako 1.Gen Škoda FABIA
https://www.youtube.com/watch?v=hbYOsO36a6U

https://www.youtube.com/watch?v=Z5qLfQFHZyU

Volkswagen South Africa zahájil montáž Golf Mk.1 v roce 1978.
https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Citi_Golf

OT: solarelectricvwbus.com

Obrázek uživatele Kuk

off
Statický větrný generátor elektřiny bez pohyblivých součástek. Má to nějakou perspektivu?
Znám akorát takový ty pruty co se s větrem ohýbaj jak tráva a generují elektřinu, zřejmě na principu bimetalických článků, ale nikdy jsem neviděl jejich instalici ani nevím jak moc jsou efektivní.
https://youtu.be/l0UVryi0oEw

Je u toho použit stejný princip jako u toho elektroletadla co má statickej elektromor bez vrtule.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

...

Samé dobré zprávy.

Jestli to myslite sarkasticky, tak ok


e-stationNabíječky elektromobilů CircontrolSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.