Toyota a Honda testují mobilní elektrárnu v podobě vodíkového autobusu

redakce - 01 Září 2020

Automobilky Toyota a Honda pracují na systému mobilní elektrárny. Jde o generátor zahrnující autobus na palivové články umožňující přepravovat velké množství vodíku, přenosná zařízení pro externí napájení a přenosné baterie. autobus na vodík Toyota a Honda, palivové články

Nabíjecí stanice má navíc na palubě prostor, kde lidé mohou dočasně složit hlavu, a poslouží tak nejen jako dopravní prostředek, ale i jako místo k odpočinku v dobách katastrofy.
foto: Honda, Toyota

Toyota a Honda chtějí vytvořit systém mobilní elektrárny a zahájit poloprovozní testování dodávek elektřiny spotřebitelům. Systém nazvaný Moving e je mobilní a jde ho využívat v době katastrofy.

Pomůže s řešením kritické situace dodávkami elektřiny do zasažených oblastí, ale uplatnění najde i v normálních časech, například pro zásobování elektřinou na venkovních akcích či festivalech.

Nasazení vypadá tak, že mobilní externí generátory elektřiny a mobilní baterie načerpají elektřinu z autobusu s palivovými články, ten zde slouží jako zdroj energie, a dodají elektřinu spotřebičům.

Vozidlo na palivové články vyvinuli podle autobusu Toyota FC Bus. Je vybaveno dvojnásobným počtem vysokotlakých vodíkových nádrží, čímž výrazně narostl maximální objem převáženého vodíkového paliva, a nabíjecí stanice tak dokáže zajistit vysoký výkon a vysokou kapacitu výroby elektrické energie. Vyprodukuje až 454 kWh při maximálním výkonu 18 kW.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Čo k tejto 18kW trapárne dodať?
Asi iba toľko, že jeden náves, ktorý sa dá dotiahnuť s ťahačom Tesla SEMI má na sebe Megapack s úložnou kapacitou až 3 MWh a menič o výkone 1,5 MW.
Ale nedá sa v ňom v dobe katastrofy oddýchnuť :(

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele PetrVins

Presne tak :-D Vodik proste prohrava s bateriemi na vsech frontach a vodikovy autobus jako elektrarna mi prijde jako hledani zaloznich moznosti, jak vyvinutou technologii jeste nejak vyuzit. Jasne, nekde se to asi muze hodit, ale kdyz tam prijede kamion s baterkama a rozbali na strechu 5kWp elektrarnu, tak je vodik k smichu.

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 70tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

To se teprv uvidi kdo prohraje, ja bych vodik tak rychle neodepisoval.

Obrázek uživatele Anonym123

jedno či rýchlo, či pomaly.
problém je v politikoch, ktorí nepoznajú súvislosti, ale majú moc.

Přijde si nabít mobil nebo můžete odcestovat na Měsíc. Zaručit nemůžeme ani jedno.

Ten bus, když stojí, nemůže použít k výrobě elektřiny palivový článek co napájí jeho pohon? Nebo ten pohon má výkon jen 18kW???

S baterkou by to cele bylo mensi, levnejsi a vykonejsi. 4,5 baterii TMS ma stejnou kapacitu s mnohonasobne vyssim vykonem. Navic baterku lze na miste doplnovat ze solaru. H2 se musi dovazek kdo vi od kud.

Toyota ti k tomu dodá soupravu na elektrolýzu vody, s ní vyrobíš za použití 60Kwh....1kg(33Kwh) vodíku, ten proženeš přes palivový článek a dostaneš 16Kwh energie. A to se vyplatí..... Vodíkový idiotismus jede dál a peníze se pálí na hovadiny.....proč asi?

Obrázek uživatele Anonym123

+

Obrázek uživatele PaRi

Asi tak...

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (8800 km)


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-stationSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live