TEST: Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Jan Horčík - 05 Listopad 2013

Rodící se segment "městských crossoverů" se před časem dočkal dalšího přírůstku. Je jím mikro-hybrid Peugeot 2008 1.6 e-HDi. Na pohled velké auto, které překvapivě staví na podvozku nového Peugeotu 208.auto test Peugeot 2008 e-HDi

Peugeot 2008 e-HDi vypadá setsakra dobře
foto: Jan Horčík/Hybrid.cz

První dojem, který si z vozu Peugeot 2008 1.6 e-HDi odnesete by se dal vyjádřit slovy "přifouknutá 208ka". Z malého městského hitu si toho crossover nebere málo - zaujme kupříkladu extrémně malý volant, který v tomhle na pohled velkém autě může působit až trochu nepatřičně.

Prostor? Máme!

Ačkoliv je volant tak malý, může někdy zaclánět výhledu na palubní desku. Což je přesně to, čemu má nový design paluby bránit. Pokud si ale správně "poštelujete" nastavení sedačky a volantu, nebude to problém.

Uvnitř nabízí 2008 více prostoru než 208, což nemusí být zvenčí tak docela patrné. Jediný problém budou mít dlouháni na zadních sedačkách - v tom ale 2008 rozhodně není sama. Místa vzadu pro dospělé cestující ostatně nejsou něco, co by většinu lidí pálilo, když v autě jezdí nejčastěji 1-2 lidé.

V kufru je k dispozici od 360 do 1194 litrů zavazadlového prostoru, což je tak akorát na "hybrid" typu Peugeot 2008. Hybrid v uvozovkách, protože tím myslíme především hybrid mezi SUV a hatchbackem, který se automobilky rozhodly označovat jako "crossover".

Mild-hybrid

O nějakém hybridním pohonu se v případě 2008 e-HDi příliš mluvit nedá. e-HDi je systém, který lze označit nanejvýš za mild-hybridní. Systém Stop & Start ale v tomto případě funguje na jedničku - je přesný a neobtěžuje. I díky němu se nám podařilo se s naftovým motorem o objemu 1.6 l dostat na průměrnou spotřebu 5,4 l/100 km. Když si dáte záležet, můžete se dostat ještě o litr níž.

Peugeot 2008 1.6 e-HDi Peugeot 2008 1.6 e-HDi Peugeot 2008 1.6 e-HDi

Příjemnému pocitu z jízdy výrazně napomáhají pečlivě tvarovaná sedadla, která jsou sice trochu tvrdší, ale výjimečně pohodlná. Z auta je velmi dobrý výhled a i dík tomu je pohyb v komplikované městské zástavbě v nové 2008čce radostí. Místy se tuhle idylu sice možná bude snažit nabourat poněkud gumová řadící páka, ale i s tím si nakonec řidič dokáže poradit.

Studený start motoru je v novém Peugeotu 2008 1.6 e-HDi hodně slyšet. Po pár minutách se ale vše uklidní a kabinou se rozléhá nenápadné mručení na které si i rádi zvyknete.

Bezpečnost

Aktuální výsledek testů potvrdil, že Peugeot 2008 je výjimečně bezpečné auto. Vůz získal pět hvězdiček. Může za to i sériová výbava:

Regulátor a omezovač rychlosti, systém kontroly stability ESP + ASR, elektronický rozdělovač brzdných sil REF a podporu brždění v kritických situacích EVA; šest airbagů (dva čelní, dva boční, dva hlavové); tři bezpečností úchyty Isofix.

Výrazný úspěch

Nový crossover Peugeot 2008, který byl na evropský trh uveden 25. dubna, se setkal s velkým obchodním úspěchem. Na konci září 2013 registroval více než 54 000 prodejů v Evropě (30 zemí), z toho 25 000 ve Francii.

auto test Peugeot 2008 e-HDi

Velká prosklená střecha auto prosvětluje a zlepšuje viditelnost
foto: Jan Horčík/Hybrid.cz

Ke stejnému datu bylo přijato dalších 25 000 objednávek, což představuje 2,5 měsíců výroby. 71 % prodaných vozů představují nejvyšší úrovně výbavy Allure a Féline (3. a 4. úroveň). Díky tomuto zájmu zákazníků se Peugeot 2008 dostal ve čtyřech evropských zemích mezi první tři nejúspěšnější modely: 2. místo v Dánsku, 3. místo ve Francii, Portugalsku a Nizozemsku.

Nově je v prodeji také s novou verzí motoru 1.2 e-VTi 82 ETG5. Emise CO2 se díky tomu snížily na pouhých 99 g/km. Tříválcový benzínový motor je opatřen systémem Stop&Start, který až o 15 % snižuje spotřebu v městském provozu.

Je spojen s pětistupňovou robotizovanou převodovkou ETG (Efficient Tronic Gearbox). Její funkce postupného zabírání je praktická především při manévrování a umožňuje jízdu na volnoběh bez sešlápnutí plynového pedálu.

Cena

Peugeot 2008 lze sehnat za cenu začínající na 300 000 Kč (verze s 1,2l motorem 82 koní a manuální pětistupňovou převodovkou ve výbavě Access). Nejlevnější e-HDi ve výbavě Access stojí 381 000 Kč, ve výbavě Active jsou k dispozici tři verze e-HDi za cenu od 391 000 Kč a stejně jak další tři ve výbavě Allure, ale už za cenu začínající na 441 000 Kč.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obyčejný ropák se start-stop systém. Nic zajímavého.


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotionVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.