Tesla v USA snižuje ceny svých elektromobilů Model 3, Model S i Model X, má problémy s odbytem?

Jan Horčík - 27 Květen 2020

Globální epidemie čínského koronaviru COVID-19 přinesla mimo jiné rapidní pokles poptávky po nových autech. Tesla reaguje snížením cen svých elektromobilů.auto elektromobil Tesla Model X

Epidemie koronaviru tvrdě zasáhne všechny automobilky, Teslu nevyjímaje.
foto: Tesla

Cena elektromobilu Tesla Model 3 se v nově snížila z $39 990 na $37 990 pro základní verzi Standard Range Plus. Cena klesla podobně i u dalších verzí.

V Česku aktuálně platí cena 1 300 200 Kč pro Tesla Model 3 Standard Range Plus, 1 500 200 Kč pro Long Range a 1 700 200 Kč pro Performance. Ještě v říjnu 2019 byla přitom startovní cena Modelu 3 v ČR na 1 199 200 Kč.

Cena elektromobilu Tesla Model S klesla ještě výrazněji, a to o $5000 v případě verze Model S Long Range Plus s nejdelším dojezdem. Stejných $5000 ubylo také z cenovky Tesla Model X.

V Česku začíná cena Modelu S na 2 271 200 Kč a pro Model X platí cena 2 458 200 Kč. Jediným vozem, kterého se sleva nedotkla, je nejnovější Tesla Model Y.

Snížení ceny elektromobilů Tesla může být podle magazínu Electrek.co indikátorem toho, že, podobně jako ostatní automobilky, i Tesla má problémy s nezájmem zákazníků a auty kupícími se na skladě.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Tomáš

.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Tesla má velmi dynamický obchodní model. To už snad všichni víme. Její úspěch či neúspěch závisí od jediného. Jestli se elektromobilita bude rozvíjet dostatečně dynamicky. Jinak řečeno, jde o to aby aby byla poptávka. a to jak na úrovni chtění (I want), tak i na úrovni ekonomických možností (I can). Je jasné, že se to teď přibrzdí, ale pořád je dost těch, kteří obě výše uvedená kritéria splňují.

---

hariprasad

Tesla prodava za cenikovou cenu a ostatni automobilky upravuji cenu formou slevy u dealeru. Vsichni upravuji cenu dle trhu, akorat u Tesly se to da konkretne vyhledat na jejich strance. Kdyz dnes nekdo koupi VW, tak urcite dostane vysoky rabat, ale nikde se o tom nebude psat.

Nuz co povedat. Uz bolo na case to zacat zlacnovat. Ale TM3 to ma podla mna nahnute a bude kanibalizovane TMY a ani cena ho asi nezachrani. Je to jednoducho male auto.

Tesla Model 3 není malé auto. Uvnitř je dostatečně prostorné pro 4 dospělé, nevýhodou je vysoká podlaha, což u lidí vyšších než 180 cm přináší nepříjemnosti případně pocit nepohodlí. Na délku je jako Octavia nebo BMW 3. Do kufru se toho vejde až až, výhodou je Frunk.

Ve výsledku to tedy zas takový propastný rozdíl není.

Octavia Liftback 3 má 520 L objem kufru, Tesla Model 3 439 L dle ADAC (včetně Frunku). Rozdíl tedy 81 litrů, přičemž Octavia je nejlepší ve své třídě. Sám jsem v Golfu Variant 7 určitě nevyužíval maximální možnosti zadního kufru bez oddělovacího posuvného plata, takže jsem na tom byl nejspíš +- stejně jako u Tesly.

https://www.adac.de/_ext/itr/tests/autotest/AT5036_Skoda_Octavia_1_2_TSI_Green_tec_Elegance/Skoda_Octavia_1_2_TSI_Green_tec_Elegance.pdf

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/marken-modelle/tesla/tesla-model-3/

TM3 není malé auto, ale vzhledem k rozměrům je to bída, proti octavii ve všech zásadních ohledech a praktičnosti prohrává a to má výhodu lepšího EV uspořádání karoserie, dost mizerná vizitka.

Než jsem toto auto viděl na živo, zdálo se mi jako celkem povedené, na rozdíl od ostatních vozů Tesly, ale po prohlédnutí, mě to hodně zklamalo, na silnici absolutně šedá myš, možná v nějaké červené barvě by to bylo lepší, ale nevím, nevypadá ani velký a ani honosný, spíš takové nudné, beztvaré, rozteklé něco, vyrobené v asii

Y bude určitě praktičtější a spolkne většinu prodejů TM3

Tesla si konkuruje vlastními modely, nemá jednotlivé kategorie, přijde mi, že spíš stále vyvíjí optimální jedno auto, přišli s eskem, zjistili, že je málo praktické, postavili X, zjistili, že je moc drahé a velké, udělali TM3 a stále to není ono, tak je tu Y

TM3 jsem si vybral právě proto, že není třeba někoho ohromovat. Venkovní rozměry jsou podobné BMW3, které jsem měl. Nicméně je v TM3 podstatně více místa, včetně nákladového prostoru. TMY je o něco kratší ale vyšší. Osobně mám rád auta placatější a SUV jsou za mne pro lidi s problémy s nohama nebo páteří. Zdravý člověk nepotřebuje "pojízdné křeslo", proč?! Vzhledem k nynější ( pro mne nepochopitelné ) módě SUV, zřejmě bude TMY v prodejích vítězit. Ostatně je to auto i technicky vyspělejší z hlediska výroby karoserie ( viz. Sandy Munro recenze ). Tedy ano, mám nenápadnou modrou "myšku" a je s ní fajn zábava i v mých 54 letech. Jak říká slogan BMW - radost z jízdy :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

No ja neviem, mne prisla dost uzka hlavne vzadu. S dlzkou som problem nemal.

Asi mate na mysli nastupovani a vystupovani. Ja jsem si nastavil v profilu ridice, aby po vypnuti vyjel volant do vyssi polohy a sedacka sjela uplne dolu. A vse je ok. Drive jsem si pri vystupovani mohl urazit hlavu. Chce to vychytat vsechny vychytavky co TM3 nabizi.

No tak to jsou teda vychytávky, to klobouk dolů :D já bych to nazval spíš jako pěkný pí----ny :D to je typická Tesla, revoluční, namalují a vyrobí sexy auto a pak tam musí narvat počítač jak hovado, desítky motorků a čidel na všechno možný, aby se dalo vůbec používat a nelezlo se tam jako do gripenu

chtěl bych vidět tuhle vychytávku jak funguje když potřebuje člověk desetkrát během půl hodiny vystoupit a nastoupit :D

Tesla je pro lidi co neumí řídit a raději budou tukat pět minut na obrazovku, místo toho aby během 30 vteřin zaparkovali sami :D myslím, že tak 80% lidí co mají teslu jsou z IT oblasti :D :D

Co pořád máte s tím nastupováním a vystupováním. Já mám 183 cm a nemám s tím nejmenší problém. A to nejsem nejmladší !!! To bude asi tím, že dne jsou lidi líní i jít nakoupit a objednají si rohlík.cz. Pak se ani memůžou nasoukat do normálního auta a kupujou ty krabice na kolech, co jim říkají SUV :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Jo takhle to je? To není jen kára pro duševně chudé, co nemají mozkové kapacity na manuální řazení...Ono je to kára i pro kriply fyzické, co nejsou sto se nasoukat za volant.... Vendulko, já bych Ti poradil, začni trénovat skok do truhly, uděláš nejlíp. Čus, Dlaždič.

Pro dusevne chore pokladace chodniku to urcite neni. Tu hlavu si urazim i pri vylezani z Porsche. Tam si zadny profil ridice nemuzu nastavit. Ale i tak to je auto pro hodne ohebne. Nastesti s tim spalovacim smradochem jezdim uplne minimalne.

Tak pan Dlaždička má určitě SUV, neboť dlaždička jak známo nejde ohnout :):):)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Obrázek uživatele Tomáš

Nekrmit.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Porsche není na vystupování, je na jezdění, kdyby jste měl Ferrari 348, tak tam jste seděl na podlaze a ještě lezl přes 30 centrimetrový práh a do toho ta ergonomie, no nebylo to nejlepší poježdění v životě

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tak pokud bude za rozumnou cenu proč ne, ne každý chce almaru. Sice si člověk musí nechat vedle Tesly zážitkové auto, ale aspoň nebude ničit zážitkové auto častými studenými starty :) (pro rýpaly zážitkové auto je třeba nějaká ortodoxní klasika, či kabriolet atd)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Tomáš

Že to ještě nekomentuje Běžec 42? Ale nevypadá to s Teslou moc dobře když musí dělat takové zoufale kroky, a ještě v noci.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele runner42

Že Tesla bude muset zlevňovat jsem tu psal minulý měsíc, nemám k tomu co dodat.

Ať se vyjádří ti, co tvrdili, že se to nestane.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

A neříkal si, že zkrachuje? Loni? Nebo předloni? Vlastně si se vsadil ne? HAHA

---

ecotaxiolomouc.cz

Zoufalé kroky to asi nebudou...vzpomeňme, jak se měnil ze dne na den ceník Tesly, když uváděla do prodeje Model 3, to byla teprve loterie! :) Já myslím že v pohodě, pro zákazníky jen dobře a o to nám jde, ne? ;)

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, TMY čekatel

No ten ti isto povie nieco ako ze on to vedel a ze teraz to uz konecne pojde s Teslou dolu kopcom. ;)

Fajn :) a kdy se zlevní u nás? Jsem zvědav na zlevnění po otevření fabriky v Berlíně.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tesla kalkuluje pro evropsky trh cenu v EUR. CZK ztratila skoro 10%. Kdo je ochotny drzet pidimenu CZK jako narodni menu, musi byt hrdy i na jeji prekotny vyvoj. Vsichni vlastenci prece tvrdi, ze nas CZK vytahne ze vsech potizi. Tak se radujte.

Předpokládám, že jako správný vizionář a progresivec máte svoje investiční portfolio v € a příjmy taktéž ;)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Mam to diverzifikovane. Ale jsem ohnivy zastance prijeti EURa v CR. Par vekslaku si masti kapsy a zbytek na to doplaci. Ze hlupaci hykaji blahem ze mame CZK je stejny efekt jako pitomci ve Strakovce a na Hrade.

Já slyšel názor, že ČR nemá €, protože tu neměli koule to tak odstřelit a chtěli napřed černotu vyprat...v SK byli větší střelci. Ale je to jedna paní, byť nějak znalá problematiky makroekonomiky, peněz a bankovnictví povídala

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Kdyz nas nekteri chteji vyriznout z EU a pretahnout blize k rusku, tak je pochopitelne, ze EURo neni v jejich zajmu. Temne sily z ruskeho prostredi skodi kudy chodi.

Obrázek uživatele Jan Veselý

A ČNB tvrdě bojuje o ospravedlnění svojí existence. A politicko-ekonomická věrchuška si chce udržet vliv na měnovou politiku, aby měli pocit, že opravdu něco řídí.
A lidem se to servíruje v národovecké omáčce.

Tak nevím, ale u nás firmy co vyváží do Němec jsou s kurzem spokojeni.

Obrázek uživatele Jan Veselý

A to je přesně ono, slabá CZK je dobrá pro firmy, které mají náklady v v CZK a příjmy v Eurech. Úplně opačné pocity ovšem mají lidi, kterým se takhle uměle snižuje kupní síla.

Cokoli z Asie je problém

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Tomáš

Asi nikdy.Kdo chce luxus, musí platit.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Tak to jo - tak pokud budu chtít luxus, nepůjdu do Tesly.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Tomáš

Já chtěl napsat pofidérní luxus ale myslel jsem že byste mi nadával....tak sem zbrzdil.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Ne proč? Tesla 3 je prostě rozpočtovka, na tom není nic špatného si to přiznat.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Tomáš

Já vím. Ale někomu by to vadilo. Na druhou stranu v TM3 jsem seděl a přišlo mi to celkem v pohodě. Lepší než na fotkách. S ko jsem dokonce asi 15 minut řídil.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

že je to rozpočtovka neznamená, že to není v pohodě...většina lidí jezdí v tvrdých rozpočtovkách...prostě je třeba si uvědomit, že luxus vypadá jinak.. tím vůbec neříkám, že to je špatné auto

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tesla přežije, má za sebou silnou komunitu, která je ochotna přilít peníze. Navíc těch aut zatím nevyrábějí horentní množství. Jejich zázazníky - bohaté, krize tolik neovlivní.
Uvidí se na battery day. Vypadá to, že Tesla představí vylepšenou baterii LiFePo4 od CATLu. Baterie bude pravděpodobně o trochu těžší než stávající, ale bude levnější a vydrží více cyklů. Milion mil bude reálných.

Obrázek uživatele Tomáš

Ano, Tesla fans vydrží úplně všechno.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele Krueger

Rekl vw fans z žaponska ;)

Obrázek uživatele Tomáš

Co je to žaponsko?

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Obrázek uživatele Kuk

To je země kde ty si jen bílej čert s velkým nosem.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To je nesmysl, místní odborníci ví, že prodej BEV naopak poroste a Musk snižuje cenu jen proto, aby udělal radost svým zákazníkům, Tesla je vyprodaná na několik let dopředu.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele PetrVins

Přesně tak, taky jsem přesvědčen, že je Tesla vyprodaná na dlouho dopředu a navíc má velký trumf v podobně nově chytaných baterek. Jinak by Musk nedostavoval fabriku v číně a nechystal nové v Berlíně a Austinu. Myslím, že tyhle fabriky nejsou jen "zbožným přáním" Elona, ale staví se proto, že počítají s vyšší poptávkou.

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 60tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

A není 1 milion mil výdrž baterie na auto málo Antone Pavloviči? :) Proč ne rovnou 2 miliony mil, vždyť to najede každý jouda jedním autem.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele PetrVins

:-D a nebo "já nutně potřebuju ujet 800km a za 5min natankovat na dalších 800km, jinak to není auto!" :-D

---

Nissan Leaf 40kWh (najeto 60tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie, trubice na ohřev TUV, vytápění biomasou, využívání dešťové vody

S 3MW nabijackou to nie je problem ;)

Stačí jezdit za bouřky s drakem na ocelovém lanku ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Tesla určitě není vyprodaná na několik let dopředu. Dodací lhůty jsou v Evropě okolo 3 měsíců na jakkoukoli konfiguraci.

Obrázek uživatele Tomáš

No právě dost zkrátili dodací lhůty. Copato?

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/

Ano, ale to je stálý stav, stále vyprodáno a tedy nejsou nikde na plochách tisíce aut, nebo ano?

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Tomáš

Všichni jsou chytrý jak vopice. Rádoby odborníci.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto přes 21000 km. EV dojezd: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
Spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Nabíječky v Japonsku: https://ev.gogo.gs/map/


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol