Tesla postaví další továrnu nejspíš v texaském Austinu

Jan Horčík - 18 Květen 2020

Podle magazínu Electrek.co zvolila Tesla pro stavbu své další továrny texaskou metropoli Austin.Tesla Gigatovárna Gigafactory Terafactory Austin Texas Teratovárna továrna

Takhle by měla v konečné fázi vypadat Gigatovárna Tesla v Nevadě a možná i ta nová v Texasu. Zatím se ale tomuto návrhu ta nevadská rozlohou, tvarem ani možnostmi neblíží.
foto: Tesla

Magazín Electrek.co dostal od "spolehlivého zdroje" informaci o tom, že Elon Musk zvolil jako místo pro další továrnu Tesla, dost možná avizovanou Teratovárnu, populární město Austin nebo jeho blízké okolí.

Musk nedávno kvůli uzavření hlavní továrny Tesla ve Fremontu vzhledem k epidemii koronaviru řekl, že uvažuje o přesunutí operací společností Tesla právě do Texasu, případně Nevady.

V nové továrně (Terafactory) v Texasu by měla Tesla vyrábět elektromobily Tesla Cybertruck a Tesla Model Y. Musk už údajně pověřil inženýrský tým, aby začal pracovat na návrzích. Hotovo chce mít extrémně rychle.

Musk údajně chce, aby nová továrna vyráběla elektromobily Tesla Model Y už na konci letošního roku! To by znamenalo, že továrna by musela vyrůst ještě rychleji, než ta v čínské Šanghaji. Tam se výrobu podařilo spustit od prvního kopnutí do země zhruba během jednoho roku.

Šlo nicméně v první fázi nejspíš jen o skládání elektromobilů Model Y z komponent. Tesla Cybertruck by se tam pak měl začít vyrábět už příští rok.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele runner42

Tesla duben YoY:
Čína -70%
EU -90%
USA -85%

;-)

Nejvíc je zajímavá ta Čína, protože v dubnu už fungovala naprosto normálně a přesto se prodeje výrazně nezvedly. Evidentně koupě nového auta je to poslední, co v rozjiždějící se krizi zákazníci dělají.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Myslíš jako ten první měsíc kvartálu? A zrovna ten měsíc kdy nevyráběli? V Číně se v té době vyráběl pouze základní model M3. Ostatní se dováželo. Jo mimochodem, Tesla China dosáhne kapacity 4000 kusů M3 ještě před koncem měsíce.

Wen tesla bankwupt?

Runner, 4.5 si mi odpisal na moj email, ale zase si ticho, kludne odpisuj tu v tomto fore. Rad by som sa konecne dozvedel ako si sa postavil k nasej stavke, dik.

Obrázek uživatele runner42

Čau, Arte ty si nechal všechno počítání na mě, tak to bude trvat delší dobu, zatím nemám čísla od Tesla Finance a čas si na to najdu až ke konci týdne. Bylo by fajn, pokud by ses o tu práci nějak podělil. Díky.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Runner, ja skutocne neviem o akom pocitani hovoris, Tesla minuly rok predala 367 500 aut. Ty si v sukromnej komunikacii spominal, ze sa nejakym sposobom chces dostat k nejakym realnym cislam, tak som ti povedal, ze ok, som zvedavy s cim prides. Mam ale pocit, ze oficialne cisla napadnes a budes ich povazovat za vymyslene. Mozno sa mylim, tak ci tak, som zvedavy na tvoje vypocty...

Obrázek uživatele runner42

O tom samém počítání, o kterém mluvím už rok. Sázka je o prodaných vozidlech tak se chci dobrat k číslu, kolik Tesla skutečně prodala. Není na tom nic složitého. Aby se v tom orientovali ostatní, vložím sem naši komunikaci:

"Ahoj Arte,
zpráva úspěšně dorazila. Pojďme tedy dořešit naši sázku. Abychom to mohli rozseknout, je potřeba vyřešit dva body:

1) Jak dojdeme k výsledku
Navrhuji vzít počet prodaných vozidel vykázaných Teslou, odečíst z něho vozidla, která nejsou skutečně prodána a která jsou v nějaké formě stále ve vlastnictví Tesly.

2) Jaké zdroje vezmeme jako relevantní
Navrhuji vzít údaje z výroční zprávy Tesla, Tesla Finance LLC a dalších společností skupiny Tesla. Vyhnul bych se mediálním zprávám.

Otevřené otázky z mé strany:
Je prodané vozidlo to, které je prodáno pouze formálně? Tedy je registrováno na prodejce z důvodů čerpání dotací a není prodáno koncovému spotřebiteli?
Jak vyřešíme Čínu, kde se započítává i vícenásobný prodej jednoho a toho samého vozidla, a je tedy možné s čísly brutálně manipulovat?

Pěkný den

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

V Q1 jeste Tesla leasing TM3 nenabizela. Za Q2 a Q3 delal leasing presne 10.820 kusu. Kolik to bylo v Q4 nevim, ale silne pochybuji ze tolik aby ti to zachranilo tu tvoji prolhanou prdel :)

Tak sem to nasel za Q4 to bylo 5592 kusu. Celkem tedy 16412 za 2019. Celkem tedy prodala be leasingu 351 088 kusu TM3 za 2019. Tak a ted zaplat ty kurburte

Obrázek uživatele runner42

Né že bych neuznával mluvícím toastovačem Vondrákem blbě opsaná čísla z ročního reportu Tesly, ovšem bez reportu Tesla Finance LLC, která jediná leasuje, by byla i správně opsaná čísla k ničemu - říkají pouze, kolik vozidel je v režimu leasingu v assetech Tesly, ale ne kolik jich je v leasingu v assetech Tesla Finance.

Takže naprosto k prdu.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Runner, som velmi zvedavy k akym cislam dojdes, za mna je to uz hore uvedenych 367 500. Aj s tymi autami na operativny leasing, ktore inak vsetci vyrobcovia povazuju v oficialnych statistikach za predane a ty si spomenul, ze ich neplanujes ratat az po uzavreni nasej stavky). Ale ok, teraz to je jedno, som len zvedavy k akemu cislu dojdes.

Obrázek uživatele runner42

1) Sázka, pokud jsi zapomněl, je o prodaných autech. Ne vyrobených, leasovaných, dodaných... Prostě a jednoduše prodaných.

2) Proč není leasing bez převodu vlastnického práva prodej ti vysvětlí každý účetní, prodejce, úředník FÚ či příslušník hospodářské kriminálky. Speciálně tobě už to bylo vysvětlováno mnou i jinými několikrát:

===========
" . | 23. 02. 2019 12:44
Auta prodaná na leasing se započítávají jako prodaná pouze v případě, kdy leasingová smlouva obsahuje fixní převod vlastnictví po skončení splátkového období. Pak se jedná o dodání zboží a s tím souvisí i daňový režim, kdy se například DPH platí jednorázově v okamžiku započetí leasingu.
Pokud není převod fixně daný, není povinnost vozidlo odkoupit a lze např. pokračovat leasingem jiného vozidla (což je případ Tesly), jedná se o službu. V takovém případě se DPH platí v rámci splátek. Automobilka/leasingovka si prodej také započte, ale až na konci splátkového období po odprodeji vozidla.
Auta na leasing bez povinnosti odkupu nejsou auta prodaná a účetně jsou vedena samostatně."

Art Vandelay | 23. 02. 2019 13:06
Cize v statistikach predanych aut, leasovane auta vobec nefiguruju?

. | 23. 02. 2019 15:12
To já nevím, asi podle toho o jaký leasing a jakou statistiku půjde. Jen píšu jak to je právně a účetně. VW továrna si asi čárku za prodej udělá, ale když se na to podíváme pohledem celého VW, prodaná nejsou a koncern je má stále v majetku a výnosy z leasingu jsou samostatná položka i nákladové středisko.

Jestli jde o tu níže popsanou sázku, tak podle mě Tesla leasovaná auta stále vlastní a pronajímá je, jinak by to nebyl leasing ale třeba úvěrování nebo americká hypotéka."
=============

Ano, jsme zvědavý, k čemu dojdeme. Protože na zázraky nevěřím, nepochybně bude i v případě Tesly leasing u cca 50% aut a otázkou pouze je, kolik z toho vlastní samotná Tesla.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

A kde v tom postu vidis ze by Art souhlasil s tim ze zacnes ignorovat prodane auta na leasing?

Abychom nedosli pri runnerovych vypoctech k zaveru, ze tesla vlastne zadne auta neprodala :-D

No pomaly to ide tym smerom, prave preto som velmi zvedavy ako to dopadne, ze kolko aut v podstate Runner “uzna” ze sa predalo...

Arte hlavu vzhůru..
Ponaučení do budoucna, nikdy se nevsazej s prolhaným trollem, sráčem, kreténem, zlým člověkem runnerem...
PS :už si nepamatuji všechny jeho přídomky co si vysloužil tady na Hybridu :-)

Peníze nečekejte. Nabídne Vám naturálie - strategickou surovinu. Má toho plnou zahradu, naftobaron.

---

100.000km Leafem 2013

Dúfam, že ti je jasné, že od strýka držgroša nič neuvidíš.
Tesla vlastne žiadne auto nevyrobila. Každý predsa vie, že auto vrčí, smrdí a kvapká z neho olej.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Off.
A proč ne rovnou těch sto litrů?
https://www.marketwatch.com/story/tesla-to-raise-price-of-full-self-driving-option-by-1000-starting-july-1-2020-05-18

Aha. Tak to je skoda ze to pak pujde asi tezko vyhodnotit, ze? Zvlast kdyz TF nereportuje statistiky a taky co takove leasingy v Evrope, ty pres TF nejdou pochopitelne vubec. To bude hodne velky orisek, ze. To aby se ne to nekdo vrhnul, hlavne ne ty, ty si velice vytizeny manazer. A ikdyby to nekdo spocital tak co ta Cina, tam je to nejake zmanipulovane, ze? A co teprve Tesly co uneslu ufoni? Kdo to spocita? To nejsou prece prodane kusy! No vono to skoro vypada ze ikdyby tesla dodoala treba 10M aut, tak vono by to nejde moc vyhodnotit, ze. Tedy kdyz to dopadlo v tvuj neprospech.

To už není ani směšné jak se cukáš, jenom abys nemusel zaplatit. A tak ne, je to směšné :D

Obrázek uživatele runner42

Proč se u Berlína nic neděje, kromě toho, že vykáceli les?

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Majú obednú prestávku.

Silnice.

Zamerte se vic na HE3DA. Tam je sazka na jistotu ze to je mrtva investice a podvod.

Asi tesla bankwupt?

Nové info o podloží, přepracování návrhu a nové povolování.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.


e-stationNabíječky elektromobilů CircontrolSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.