Tesla Model 3 se dočká tepelného čerpadla a dalších vylepšení; čínská verze do Evropy?

Jan Horčík - 14 Září 2020

Elektromobil Tesla Model 3 se nejspíš brzy dočká zásadních vylepšení v podobě tepelného čerpadla, elektricky ovládaného zavírání kufru a dalších.auto elektromobil Tesla Model 3 vyrobený v Číně

Elektromobily Tesla Model 3 vyrobené v Číně se překvapivě mohou chlubit lepší výrobní kvalitou než ty z USA. Tesla je proto chce exportovat do Evropy.
foto: InsideEVs

Tesla Model Y je jen o pár let mladší, než Tesla Model 3, ale rozhodně jde po všech stránkách o vyspělejší elektromobil. Nyní by se těchto vylepšení měla dočkat také "trojka".

Mluví o tom alespoň anonymní čínský zdroj, který často publikuje novinky o výrobě elektromobilů Tesla dřív, než je samotná Tesla oznámí. Podle něj jde o úpravy výroby v čínské Tesla továrně v Šanghaji, ale hádáme, že to samé bude platit i pro výrobu Modelu 3 ve Fremontu.

Model 3 by se tak měl dočkat nového volantu, středové konzole v2.0, nových předních světlometů a zadních světel, elektricky ovládaného kufru, nechromovaného lemu oken. Přibude také octovalve a tepelné čerpadlo a nová okna s dvojitým sklem pro lepší izolaci.

Zatím jde pouze o spekulace, ale vzhledem k tomu, že Model Y už řadu těchto vylepšení má, je Model 3 na řadě. Navíc aktuálně Bloomberg přinesl zprávu, že v Číně vyráběné Modely 3 by brzy mohly zamířit do světa.

Podle některých informací je tamní výrobní kvalita výrazně vyšší, než kvalita ve Fremontu v USA vyrobených Modelů 3. Výroba exportních elektromobilů Tesla Model 3 v Šanghaji má začít ve čtvrtém čtvrtletí.

Auto zamíří do některých dalších asijských zemí, Austrálie, Nový Zéland, ale primárně do Evropy! Velmi pravděpodobně půjde právě o verzi vylepšenou o výše uvedené upgrady.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off
Čína nakopla budování větrnejch parků a je nebo bude na špici v jejich budování.

China is rapidly building a world-beating wind energy revolution
https://www.wired.co.uk/article/china-wind-farms-climate-crisis

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Cipísek D

cc to se jim to buduje s 1,5 milijardovu armádou votroků a komoušskou diktatůrou, to přeci není žádný vzor ale žlutej děs

https://www.windy.com/cs/-Zobrazit---p%C5%99idat-vrstvy/overlays?cosc,29.260,125.033,4

---

TESLU JEN GEMBLUJEME dokud neopraví protikliky ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za ten VODÍK ;) hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Může mi sem někdo hodit okaz na to, co je octovalve? Znám jen octopus, to je, pokud vím, chobotnice s osmi chapadly. :-)

---

hariprasad

Z tuny odkazu jsem nahodne vybral tento.
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/deep-looks-into-tesla-model-y-s-octovalve

OK. Osmiventilová jednotka zajišťující komplexně tepelný management auta. Baterie, motory, elektronika, interiér.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Kuk

Tak to koukám, ty jsi nástup Y kompletně prospal pod kamenem. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nemusím všechno vědět... hned. Ale rád se poučím. :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele Cipísek D

jaký je Utahovací moment (N.m) matic TM3 na hliníkových kolách?

https://youtu.be/NZQNkUWacoo?t=323

---

TESLU JEN GEMBLUJEME dokud neopraví protikliky ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za ten VODÍK ;) hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Obrázek uživatele Kuk

To je tepelnej režim u M3 dosud nedostatečnej že tam musej dávat tepelný čerpadlo?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nejde o to, jestli dostatečněj nebo ne, v tom problém není, ale jde o úsporu energie na vytápění, protože spotřeba energie není u 3ky zimě nijak lichotivá. Resp. všechna EV bez TČ mají vysokou spotřebu energie v zimním období, pokud tedy posádka nejezdí jen na vytápěnou sedačku.
Navíc Tesla často předehřívá baterii před nabíjením, a to bude další úspora energie.
TČ je reversibilní klimatizace, na stlačení media je využíván stejný kompresor a je to jen pár ventilů, trubek a výměníků navíc.
Je to ostuda, že Tesla do teď TČ nenabízela.

Tepelné čerpadlo má lepší účinnost než systém který používají nyní.

Jako u ostatnich EV. Neni to specificke pro Teslu. To je, jako byste se ptal, proc davaji cyklovace steracu.

Obrázek uživatele Kuk

To mi ale neodpovídá na mojí otázku jelikož všechny Tesly se až do modelu Y bez TČ obešli a prodalo se jich statisíce.
tedy ještě jednou "byl tepelnej režim u M3 dosud nedostatečnej" nebo to málo topilo / chladilo kabinu?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tepelné čerpadlo je energeticky 3-4x účinnější než topné těleso a proto méně spotřebovává energii. Proč ho teda Tesla dosud nepoužívala? Proto že jako u všeho, je to za cenu několik kompromisů. Nejenom že je dražší, způsobuje vybrace a hluk a to se musí řešit, ale hlavně jeho účinnost klesá se snižující se teplotou okolí. Čím je venku větší zima, tím hůře topí. Běžná tepelná čerpadla mají problém už kolem -10C. A tedy pokud chceš prodávat ve skandinávii tak je to problém.

Tesla kvůli toho musela vyvinout nějaký speciální systém, který umožní kabinu vyhřát i za velmi nízkých teplot.

Mozna ze Tesla byla puvodne navrzena pro Kalifornii, kde TČ moc nevyuzijete. Ale casem se asi ukazalo, ze Tesly jezdi i z Kalifornie na hory kde mrzne az praska a samozrejme ze Tesla dobyva cely svet. Tak je logicke upravit vybavu i pro studene oblasti. Ale k cemu bude ridicum ciste jen v Kalifornii to nevim. Mozna by bylo lepsi to delat za priplatek.

No právě že tepelná čerpadla mají problém ve velmi nízkých teplotách a to je asi ten hlavní důvod proč ho nemontovali. Než přišli s octovalve a tím short circuit systémem pro TČ.

TČ odebírají teplo z okolí a čím je teplota okolí nižší, tím míň tepla se dá odebrat. Při -10C už ta účinnost a tedy ohřívání není nic moc. Při cca -20C je účinnost stejná jako u rezistoru s tou nevýhodou, že systém na to není narozdíl od rezistoru stavěný, takže se kabina zahřívá pomaleju. Pod -20C je účinnost ještě horší ež u rezistoru.

Naštěstí většina lidí nežije za polárním kruhem.
I v Kalifornii může být zájem v zimě si přitopit.

Uprimne, kolikrat ze v Cesku v posledni dobe, krome horskych oblasti -10 a min?

Jenomže oni to neprodávají jenom v Česku. Takové Norsko mělo trochu větší prioritu.

Kolik tak chladnych dnu v roce je a to je omezene jen na par nocnich hodin, kdy malokdo jezdi. Za polarnim kruhem maji i u EV predehrev ze site a casto i pridavna topeni na plyn nebo kapalne palivo. Pro drtivou vetsinu jizd je TČ naprosto dostacujici. Navic ne nutne nasava TČ ciste venkovni vzduch. Z kabiny proudi ohraty vzduch, ktery se primicha k venkovnimu a tim se vyuziva tepelna rekuperace. To same pokud je baterka a motor s menicem zahraty nad urcitou hodnotu.

Skandinávie byl trochu důležitější trh než ČR.

TČ je jako myčka. Bez myčky se dá žít, s myčkou je to je to výrazně lepší a už nechcete zpět.
Já TČ uvítám, protože funguje perfektně v chladných dnech, kterých je tady v našich podmínkách mnohem víc než mrazivých (kde se výhoda TČ moc neužije).
Rozdíl vidím na dvou i3, jedno bez TČ a to druhé s TČ.

Zrovna u BEV bych to neřekl, tam je pro mě TČ podmínka nutná a nikoli postačující. Dojezd omezený, tankování pomalé (sorry, ale jediné jakés takés tankování je nabíjení 50kW+, jinak je to, když je čas - jako fajn, ale..) proč plýtvat energií tahle blbě...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Tak já bych si BEV bez TČ také nekoupil. Ale 100 lidí, 100 chutí. Také to bez TČ jezdí a svůj účel plní.
Dá se bez TČ žít, ale já už bych to nechtěl. Takže kvituji s povděkem, že Tesla už začíná montovat TČ do svých aut a mohu si zařadit Teslu 3/Y do svého portfolia výběru, až budu prodávat stávající BEV.

EGolf byl v DE v zakladu bez TČ a za priplatek ho montovali. To mate zase hloupe kecy.

Je to jednoduché. S tepelným čerpadlem bude mít delší dojezd. Dřív se taky prodávala auta bez posilovače řízení a prodaly se jich miliony. Vylepšení. A dotažení konkurence. TČ má i Leaf.

Obrázek uživatele Kuk

Zatim jen nepotvrzené dohady.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Konečně obě funkčnosti, které mi koupi TM3 stále blokovaly - TČ a el.víko kufru. Pokud by byly ještě adaptivní fullLED světla, tak snad již neváhám...Zřejmě bude potvrzeno na Battery day, už se těším jako malý kluk:)

---

Elektročekatel, stále se nemohu rozhodnout zda TM3 či výrazně levnější MX-30. Deadline=1Q/2021

Tesla mění průběžně konfigurace. V Modelu 3 už nenajdeš:
- samozatmívací venkovní zrcátka
- kožený volant - už je také jen z koženky jako sedadla

Naproti tomu změnila 3 USB-A na USB-C s PowerDelivery 27W a přidala bezdrátovou Qi nabíječku.

Elektrické víko kufru je možné si nechat dodělat za cca 20 000,-. Jinak kup Model 3, pohodlnost používání, rychlost nabíjeni a celkový dojem je rozhodně lepší než u jiných elektro aut. Adaptivní světla nikdy Tesla Model 3 ani Y nedostanou. Celkově ale nesvítí špatně a stejně budeš pořád jezdit s autopilotem.

Tak to jsi mě zase vrátil na zem neb "samozatmívací venkovní zrcátka" jsou opravdu super. Mám dnes na obou autech vždy s adaptivními LEDky (něco jako matrix LED od VW - 6 kuželů světla stále putují po krajině) a samozatmíváním všech zrcátek. Opravdu radost jezdit ve tmě a děsně si to užívám (fascinuje mě jak to fakt funguje dohromady všechno). A nepamatuji, že by mě někdy někdo vyblikal, že oslňuji (samozřejmě přepínání dálka/tlumený automaticky). Na dálnici si to ale řídím sám, pravda.

ad koupě MX-30 - stojí v opravdu pěkné výbavě cca 900-940tis (oproti 1,5mio CZK TM3 dualmotor) a 95% cest mám do 140km denně. A design a zpracování je v mazdě opravdu na vysoké úrovni.

---

Elektročekatel, stále se nemohu rozhodnout zda TM3 či výrazně levnější MX-30. Deadline=1Q/2021

Kde je množírna na takové vyplatlance jako seš Ty?

Obrázek uživatele Kuk

Vypatlanci se množili jen u vás ve chlívku. Teď už množíš jen bláboly.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Dlazdic: skvělý dotaz popisující tvůj nick... Uvažuj o tvrzení "děkuji Bohu za nevyrcene věty". Nerozumím čemu jsi v diskuzi přispěl :(

---

Elektročekatel, stále se nemohu rozhodnout zda TM3 či výrazně levnější MX-30. Deadline=1Q/2021

Tak obě auta jsou úplně z jiných segmentů :) Mazda má méně než poloviční baterii, celkově je to slabé auto (ve srovnání s Teslou), jen přední náhon. Jasně, nějakou výbavu má lepší než Tesla, ale tak je to vždy s výběrem auta - je potřeba srovnávat to, co člověk bezpodmínečně chce. Někdo potřebuje tažné, někdo rychlé nabíjení.

I u běžných aut je člověk hned u 4x4 a nejsilnější motorizace hned o 200-500k výše než u základního motoru s náhonem předních kol. Takže ten rozdíl by mohl být menší, ale není to úplně mimo, že Tesla stojí o polovinu více.

Navíc je potřeba vybírat podle cest - pokud jsou většinou krátké tak vzít to, co na to bude dostačovat a za 2-3 roky třeba vyměnit. Ten trh se dost změní.

Tak stejný dotaz může znít takto: je TM3 lepší o 550-600tis czk než MX-30? Navíc jde i o vyšší hav.pojisteni (cca o 20tis ročně, to již vím).
V principu mi totiž Mazda již plní základní potřeby, ale chápu, že Tesla přidává experience až adrenalin faktor a zřejmě i s lepší prodejnosti jako ojetina (minimálně baterka a dojezd budou stále v kondici).
No uvidíme, sjizdim YouTube a recenze a plánuji i osobní svezení, to zřejmě rozhodne... Jsem si říkal, že každý názor se může hodit (až na Dlazdice, viz jeho komentář )

---

Elektročekatel, stále se nemohu rozhodnout zda TM3 či výrazně levnější MX-30. Deadline=1Q/2021

Dlazdic je profesionalni prudic kterej mel bejt uz davno zabanovanej.

Obrázek uživatele Kuk

Dohromady s tebou.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tomáša by som na úroveň dlaždička nedával. Jemu (dlaždičkovi) sa len tak niekto nevyrovná.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

adaptivní světla mi pěkně leží v žaludku. Už několikrát mě auto díky tomu oslňovalo, protože to prostě za všech situací nefunguje.
V zákoně je jasně napsáno, kdy má řidič přepnout na potkávací.

---

20 tis km elektricky od roku 2018

A jak vite ze nezapomel ridic prepnout? U TM3 mam asistenta dalkovych, ale vetsinou to mam prepnute na rucni ovladani. Ale vy mate asi nejaky detektor, nebo jen placate. Jinak adaptivni je neco vic nez dalkove/potkavacky.

Tak ono je něco jiného adaptivní světlomety a asistent dálkových.
Třeba když za mnou jede auto a pere mi to do středového zrcátka dálkovejma, ale do bočních zrcátek ne, tak ten systém evidentně nefunguje i když se částečně snaží.
Těch příhod, kdy to nefungovalo jak mělo a oslňovalo mám více. Hlavně pokud je přítomno více aut, tak to zlobí.

---

20 tis km elektricky od roku 2018

Vase auto je detekovano jako celek a nikoli ze si vybere jen vase zrcatka. Kdyz vas venkovni neoslnovala a vnitrni ano, tak to asi s adaptivnim svetlem moc nesouvisi.

A s čím by to mělo souvist?
Za mě je příčina jasná. Špatná funkce adaptivních světlometů. Jeli jsme za sebou docela dlouho a oslňoval pořád. Takže to nějakým špatným úhlem být nemohlo.

---

20 tis km elektricky od roku 2018

Asi to bylo ridicem a jednoduse zapomel prepnout. To se stava.

Nedávno mě kamarádi vezli Kodiaqem a tam to prostě nefungovalo. Jednou se podařilo docílit, že auto samo zhaslo dálková, když jsme dojeli auto před námi, jinak to prostě nepřepínalo. Takže věřím, že s tím můžou být problémy.

U Tesly to funguje docela dobre, ale kdyz jsou nejake velke odrazive znacky, tak prepina na tlumene. Manualne to take nekdy delam kdyz to oslnuje me samotneho. Ale kdyz je automat, tak nekdy bych to nechal a on prepne. Proto vetsinou prepinam sam a autopilota take pouzivam jen obcas. Rad ridim, tak se nenecham vozit.

Nejvic mi u TM3 chybi velke viko kufru jako to maji evropska auta. TČ je take dobry benefit. To ostatni me netrapi.
Evropska TM3 ma dostat prave to zadni viko jako TMY.

Obrázek uživatele Cipísek D

to néni dobrá zpráva pro evropský auto*ebilky že přijedou americký auta navíc vyrobený v pevninsklé lidové komunistické číně :)

https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/clanek/necestuje-do-ceska-varovala-cina-sve-obcany-40336213

recipročně vyzvat nekupujme jejich auta ;)

---

TESLU JEN GEMBLUJEME dokud neopraví protikliky ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za ten VODÍK ;) hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Až se dostaví továrna v Německu, tak se přestanou vozit z Číny.
Vyšší kvalitě sestavení auta v Číně se nedivím. Dovedu si představit nekompetentnost hispánců a černochů v Fremontu.

Obrázek uživatele Kuk

Žádný auta z Číny se ještě nevozej tak nemel nesmysly.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

BMW i VW budou dovazet auta z Ciny a spousta automobilek presouva vyvojova centra do Ciny. Mate pravdu, nebudeme kupovat auta od bmw a celeho VW koncernu. I Skoda vyviji v Cine, mejte to v pameti, kdyz se budou tady rusit mista a bude se tvrdit, ze to je kvuli elektromobilite.

Obrázek uživatele Cipísek D

a už zase blouzníš v nevědomostech tak rači naval kolika (N.m) utahuješ matice TM3 když tu káru kočíruješ, to bys mohl vědět coo?

https://youtu.be/NZQNkUWacoo?t=323

nebo se z bleklistu jen tak nevykoupíš když si nadále budeš bubny cucat z kotoučů :))

---

TESLU JEN GEMBLUJEME dokud neopraví protikliky ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za ten VODÍK ;) hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Nevim a ani me nezajima. Nechavam to delat. A zimni u Tesly nemam. Kdyz napadne mozna nekdy snih, pojedu Leafem. Tam take neznam utahovaci moment. Akorat vim, jaky by byl moment, kdybych musel nekomu jednu natahnout.

Obrázek uživatele Cipísek D

https://www.auto.cz/vymena-kola-svepomoci-zadnou-pistoli-radsi-momentak-90315

---

TESLU JEN GEMBLUJEME dokud neopraví protikliky ;) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za ten VODÍK ;) hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

Mam asistencni sluzbu. Mel jsem pichlou gumu na dalnici v DE u Passatu. Zavolal jsem ADAC, prijeli, vymenili a jel jsem dal. Mel dobrou vybavu a netusim jakym momentem to utahnul. Je fakt ze mi jindy u Passatu upadlo zadni leve kolo, ale to bylo po vymene po zime. Shodou okolnosti take v DE. A tam sli dva mladi lide a kolo mi nasadili a nasroubovali 3 srouby a dojel jsem do servisu. Dva srouby to odnesly, nebo jsem je ztratil, to uz nepamatuji.

chromovaný lemu oken už má, naopak zahraniční zpráva uvádí chrome delete :)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky, spravili jsme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion