Tesla kupuje krachující firmu na bateriové výrobní linky v Německu

Jan Horčík - 06 Říjen 2020

Podle zpráv z německých magazínů kupuje Tesla tamní krachující společnost ATW Assembly & Test — Europe GmbH. Ta se zabývá se návrhem výrobních linek pro bateriové články.auto elektromobil Tesla Model 3

Pro Teslu dává nákup nové německé strojírenské společnosti velký smysl. Přichází v okamžiku, kdy se automobilový průmysl potýká s hlubokou krizí a firmy jsou k mání "za hubičku". Navíc se Tesla masivně připravuje na rozjezd své vlastní výroby baterií.
foto: Tesla

Společnost ATW se až dosud zabývala návrhem a výrobou výrobních linek pro baterie a převodovky pro hlavní německé automobilky jako BMW a Mercedes. Epidemie koronaviru ji však, stejně jako mnoho dalších dodavatelů, dostala blízko finančnímu krachu.

V ten okamžik se do hry vložila Tesla, která údajně firmu s 210 zaměstnanci zcela pohltila a tím i zachránila. Podobně jako předtím např. jinou německou strojírenskou společnost Grohmann Engineering.

Není nejspíš náhoda, že Neuwied, kde ATW sídlí, je jen hodinu cesty od města Prüm, kde zase sídlí Tesla Grohmann Automation. Pro Teslu jde o velmi logický krok v okamžiku, kdy u Berlína staví novou Gigatovárnu.

Tesla tím znovu ukazuje, jak skvěle se dá využít krize. V samotných počátcích Tesla velmi výhodně koupila od GM továrnu NUMMI ve Fremontu, kterou postupně přebudovala na svůj hlavní výrobní závod.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off

Ropák Exxon v tichosti plánuje do roku 2025 navýšit roční emise o 15 %
https://electrek.co/2020/10/05/egeb-exxon-emissions-octopus-energy-jobs/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Neřízená střela Boris Johnson vyhrožije že v roce 2030 bude každá domácnost čerpat energii z větrníků.
https://www.bbc.com/news/uk-politics-54421489

Tak uvidíme zda nezůstane jen u greenwashingu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Cipísek D

of: Bývalý premiér Pithart vyzvali vládu aby vw vyjádřila své znepokojení nad možnou změnou šáde ve skupině, páč případné zaměření sračkáry je v rozporu s přílohami vstupní smlouvy 1990 ...
https://www.novinky.cz/auto/clanek/promluvte-si-s-volkswagenem-kvuli-postaveni-skody-vyzval-vladu-pithart-40338359

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Obrázek uživatele Kuk

off
Tesla zrušila svoje PR oddělení. Nechává jen pár pozic v Číně a v Evropě.
https://electrek.co/2020/10/06/tesla-dissolves-pr-department/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

je mi nepochopiteľné ako firmu, ktorá navrhuje výrobné postupy/výrobné linky nejaká choroba "položí".
veď je to celé iba nehmotné.

Hmotné nebo nehmotné, když nemají zakázky, tak nemají prachy

Obrázek uživatele Kuk

Ideální čas k sezobnutí, když se dinosauři a jejich dodavatelé hroutí. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Elektrická Dačie je za rohem. Dojezd 200 km.
https://www.autorevue.cz/elektricka-dacia-je-za-rohem-bude-levna-ujede-200-km-a-ukaze-se-uz-pristi-tyden

Jesti to bude mít elektrickou výbavu z Kangoo ZE tak to asi žádná výhra nebude.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

https://youtu.be/ADelwZzHuVk

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Cipísek D

elektromotor o výkonu 45 koní ?????

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Úplně v pohodě.
Naše Zhi-Do má 15 kW (s možností přetížení na 30 sekund při rozjezdu na 30 kW), a bohatě to stačí. Na rozdíl od spalováku nemusíte čekat na točivý moment a máte je k mání od počátku.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele runner42

Nevím co znamená u Ži-da bohatě to stačí, ale nikdo netouží po autě s výkonem zahradní sekačky.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Anonym123

nesledujem čo píšete o sebe/pôvode/majetku, ale keď zájdem do svojej staropamäte,tak 1956-60, taká gaz m21 mala 50konských síl a s prehľadom zanechávala za sebou ostatné vozidlá. neskôr s príchodom áut, ktoré zvládali trvalú diaľničnú rýchlosť (prvý ford anglia) a neuvarili ... už nebola kráľom ciest.

Jen drobnost: GAZ m21 měl napřed 48 kW SV motor a ve výsledku na konci 2,4 litr s OHV a 52kW
50koní měla na našem socialistickém trhu nedostatková Felicia 1089ccm super měla 55koní (1221ccm) a ještě nedostatkovější Octavia Touring sport, protože to mělo motor z Felicie
Silnější auto byla jedině T603 ta měla myslím u jednotky 90 koní a pak ve dvojce 100 koní

Carevna byla královna cest především pro pohodlí, vše ostatní krom Pobědy a T603 byly ve srovnání s ní takové tratárky

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele runner42

Tak to nejsem pamětníkem, ale na wikipedii píší nejslabší dočasný motor 48kW.
Kolik to auto vážilo?

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Anonym123

k dvom tonám :-)

Obrázek uživatele runner42

Ok, ovšem i tak je to výkonem na tunu proti tomu Židovi úplná raketa.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Bohatě to stačí znamená, že v rychlostech do 60 km/h se chová co se akcelerace týče stejně jako běžná městská spalovací auta.

A kdo by po něm toužil?
No při tomto svém výkonovém požadavku se průměrně pohybuje se spotřebou okolo 7 kWh/100 km, takže se svou baterií 18 kWh se (pravda za ideálních podmínek) dostávám na dojezd 250 km / nabití. Za nejhorších podmínek (zima, topení apod.) je dojezd 200 km. Nabít 18 kWh přes noc doma stojí pod 50,- Kč ergo - cena provozu cca 25,- (a méně) kč / 100 km.
Fakt si myslíte, že lidé co jen dojíždí do práce, na nákupy, na návštěvy tzv. kolem komína by to nebrali?

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Jasně, že brali - důležitá je cena a 30kW je v pohodě, trabant měl 17kW, První Octavia 1089ccm 29kW, nevím, co pořád lidi žijí v bludech- na ustálenou stovku je potřeba cca 17kW u lepších a 20kW u horších aut

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele runner42

Trabant ovšem vážil 600 kg, že...

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

To Zhi-Do má vážit 720kg (+ posádka). Na to těch 30kW dostupných hned ve městě opravdu nemusí být problém. Maximálka nic moc, ale zrychlení na 50-60km/h může být slušné, na to těch cca 30s povoleného maximáního výkonu bude bez problémů stačit.

Obrázek uživatele runner42

Tzn. Žid 15kW (čínským pohádkám o přetěžování opravdu nevěřím) na 800kg pohotovostní vs. Tráboš 19kW na 600kg pohotovostní...

:-D To je teda střep. To snad není auto, ne? Nějaká rikša?

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Elektromotor má výkon daný v podstatě pouze chlazením, takže krákodobě nominálně přetížit elektromotor není žádný technický problém. Zda ten potřebný proud dají baterky je samozřejmě druhá otázka. Ale vzhledem k tomu, že existují elektromotory pro mild hybridy které dají 30 kW ze 48V (tedy stěží uvěřitelných 625A), tak těch 30kW krátkodobě opravdu mohou dát. A z pohledu zrychlení je důležitý krátkodobý výkon ne trvalý. Nicméně nejel jsem s tím, tak netuší jaké je realita, ale nevidím tam žádné principiální omezení proč by to ve městě nemohlo jezdit lépe než trabant (co se týká zrychlení).

Obrázek uživatele runner42

Přetížení o 100% nominálního výkonu? Tak určitě, vůbec se to nezačne tavit, pohoda...

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Ale o tom se tu celou dobu bavíme Plho.

Trvalý výkon je takový který dokážeme trvale uchladit. Tedy ten samý elektromotor provozovaný v tropech bude mít menší povolený a deklarovaný trvalý výkon než ten samý motor provozovaný za polárním kruhem. A protože tepelná kapacita elektromotoru není nulová, lze ho i výrazně přetěžovat nad nominální výkon do doby než se ohřeje na maximální povolenou teplotu. Samozřejmně čím vice ho budeme přetěžovat, tím kratší dobu to můžeme dělat.

Obrázek uživatele runner42

Ano, lze ho výrazně přetěžovat nad nominální výkon, který je na cca 70% maxima. Přetěžovat ho na 100% nominálního výkonu, desítky sekund potřebných k dosažení devadesátky... To je nesmysl.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

"...Vícefázové motory se jmenovitými výkony do 315 kW a jmenovitými napětími do 1 kV musí být schopné vydržet: proud rovný 1,5násobku jmenovitého proudu nejméně po dobu 2 minut....

Komutátorový stroj musí být schopen po dobu 60 s vydržet 1,5násobek jmenovitého proudu ..."

https://www.elektroprumysl.cz/energetika/pretizeni-tocivych-elektrickych-stroju

Pokud musí motory vydržet přetížení o 50% po dobu nejméně 1 nebo dvou minut, proč by nemohli vydržet přetížení o 100% po dobu poloviční nebo i jen čtvrtinovou (dle typu motoru). Pokud si jak výrobce celku (=auta) otestujete že to ten celek vydrží, můžete klidně jít nad těch garantovaných +50%, jen logicky po kratší dobu. A 30s je kratší doba než 60s nebo 120s.

Je to ještě lepší. Když vydrží 1,5 násobek proudu tak je to 2,25 násobek výkonu. (Výkon vzrůstá s mocninou proudu).

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Obrázek uživatele teslák

Iba 100% ? Moja Tesla preťažuje motory o 480% nominálneho výkonu a ešte sa mi nezačali tavit.
Pozeráte sa na to optikou spalováku - zastaralej technológie, odsúdenej na zánik. Ale to je elektrina - moderná to vec.

---

http://ts.la/tefan7761
40 000 elektrických km
nabíjam z FVE

Nominální je jakej výkon?
Podívejte se na to tak - Tesla S měla v roce 2015 tuším S1 výkon 69kW což je nějakejch 94 koní, ale disponovala výkonem něco mezi 300-400 koní, aby dosáhla toho zrychlení takže přetěžovala něco mezi 3x a 4x - taková přetížitelnost je samozřejmě na max 5-10s, ale prostě u toho elektromotoru je.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele runner42

Nominální je udávaný, u asynchronních elektromotorů na cca 70% maxima.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele runner42

Ve výbavě dvoje rukavice pro tlačení do kopce.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Anonym123

kto kedy tlačil do kopca? z kopca je to ľahšie.

Obrázek uživatele runner42

S 33kW budete i do kopce :D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Pokud je těch 33kW hodinovej výkon, tak jsem zcela v klidu to bude přetížitelnost někde mezi 50 - 75 kW a to zcela v pohodě stačí

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

33 kW (tedy oficiálně 35 kW) měla škoda 100, ale ta vážila 820kg). Kolik bude vážit ta Dacia ?

škoda 105 měla 33kW a jezdilo s ní dost lidí, i do té jugošky.Ta Dacia je prezentovaná jako městské auto a ten krouťák bude jinde, než u té 105, takže pro lidi co jezdí couračky naprosto v pohodě, a pokud nasadí slušnou cenu, tak nebudou mít s prodejem problém.

Kdysi hodne davno jsem mel Skodu 110R coupe s 52 PS. To byla raketa. Sice byla poruchova, ale kdyz byl dobry den, tak jela 165 km/h. Otacky byly daleko v cervenem poli, ale zato to byl zvuk jako turbina, i pro usi dost hlucne. Bohuzel se casto upalila elektroda u svicek.

Akorát jste se sekl o 10 PS - 110R měla 62, ale jinak souhlas Erko jezdilo hezky a s tou řadou motorů se dala dělat kouzla. I s tím rambajzem - ten senomet, co byl na chladiči byl úděsnej

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Udaj 62 ks nebyl ale podle bezne normy DIN, ale SAE. To je vykon motoru bez vedlejsich agregatu alternatoru, chladici vrtule atd. Podle DIN mel jen 38kW/52 PS.

Máte pravdu, zvedl jsem své líné tělo, došel do knihovny pro papíry k 110R a je to tak:
dle SAE 45,6kW při 5250 RPM
dle ČSN 38,25 kW při 4650 RPM

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele ozana

Já mám 35kW a 1600kg, problém může být udržet třeba rychlost 90km/h do táhlého kopce s vysokým převýšením. Třeba Litovel - Moravská Třebová.

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Jo jo, a proto např. taková V3S (72-88kW/6t) musela jezdit jenom z kopce.

Obrázek uživatele runner42

Jo, jezdila i do kopce. Rychlostí chůze :D

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Jaká je vaše rychlost chůze?

Podle jeho jmena pobiha 42 cehosi/cehosi.

A není to spíš jeho IQ ?

Obrázek uživatele runner42

Jednoho elektromobilistu jsem zranil, dva zhmoždil a 42 zesměšnil ;-)

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Především jste se sám zesměšnil vaším odhadem vývoje akcií a krachu tesly ,že?

Kdby jen vyvojem krachu tesly. Ten zlodej jeste dlouho pred tim predvidal jak Tesla nezacne ani vyrabet TM3, kdyz zacala tak hejkal jak nespusti masovou vyrobu ze je to jen past na investory :) Proste rady nad zlato :)


Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveNabíječky elektromobilů Circontrole-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.