Tesla Gigatovárna u Berlína má zpoždění, Model Y v Evropě až po jejím dokončení?

Jan Horčík - 10 Duben 2020

Podle braniborského veřejnoprávního rádia RBB 24 musí Tesla mírně pozdržet stavbu Gigatovárny Berlín. Elon Musk hlásí, že Tesla Model Y nebude v Evropě dřív, než se tam rozjede výroba.auto elektromobily stavba továrna Gigatovárna 4 Berlín Tesla

Tady by měla zhruba během následujícího roku vyrůst nová Gigatovárna 4 Berlín
foto: GF4Tesla

Tesla začala na své Gigatovárně Berlín pracovat s podobnou vervou, jako na té čínské v Šanghaji. Zdálo se, že co nevidět začne stavba základů.

Jenže ouha, ukazuje se, že půda není tak vhodná, jak se předtím zdálo, a základy budou muset být doplněny vsazením pilot. Ty ale nejsou v současných plánech, které musí Tesla upravit a znovu poslat ke schválení.

Nová žádost by měla zároveň směrem níž upravit nároky na spotřebu vody, což byl původně častý cíl kritiky ochránců přírody i místních obyvatel.

Krátké zdržení tak může mít nejspíš za následek i pozdější příchod elektromobilu Tesla Model Y do Evropy. Momentálně se rozjíždí po a zatím nebyl jasné, kdy a jak by se mohl objevit také v .

Díky Twitteru Elona Muska je to o něco jasnější. Na dotaz "Kdy bude Model Y ve Švýcarsku?" odpověděl "Asi za rok. Přijde z Giga Berlín". Gigatovárna 4 v Berlíně tak bude klíčová pro další expanzi Tesly v Evropě.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Tesla dál jede svou spanilou jízdu a jako jedna z mála firem roste. Aktuální hodnota akcie přes 700 USD. Jednou svým vnukům budete moci říkat, že jste zažili konec spalovacích aut v přímém přenosu.

no třeba od 19.3 roste i BMW, VW, Toyota a dál se mi nechce hledat - byť pomalu.
Ale je hezké, jak se Tesla Fans naučili zkreslovat skutečnost dle svého vzoru :D ono když se člověk podívá do politiky, tak se pak dají i snadno zařadit, i tam mají vzory a hned se dá odůvodnit neodůvodnitelné

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsah ...

Nebo budeme po následné krizi říkat, že jsme zažili konec Euro norem :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Žádná škoda takového paskvilu. Nahradit jednodušší, jasnější a transparetnější variantou - zlatá doba normativních testů např. dojezdovými zkouškami a reálnými měřeními. Když jedu s padesátiletým autem, co má napsanou spotřebu 10 l/100 km, tak běžně jedu za 8 l/100km, dneska má auto definovaných 5,5 l/100km a když se podaří, tak jedu jen za 6,8 l/100km - a radši nesrovnávat ty emise co z toho lezou, myslím, že řada lidí s ABC znalostma by se divili

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsah ...

Obrázek uživatele Radovan

Když vidím to video Tesla Berlín a srovnám s videi ze stavby Tesla Čína, tak mi to ukazuje tu mizérii EU v celé nahotě.
Něco jako stavby na D1, kde si dělníci hrají na schovávanou a furt je technologická přestávka nebo nekonečný příběh Tunel Blanka nebo budování dálnice Praha-Olomouc horem přes Mohelnici atd. atd.
Plac jako kráva, sem tam válec, sem tam bagr, jinak pusto prázdno.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Když si srovnám situaci ve světě...ne mediální PR, ale realitu...tak, kdyby se Čína chovala v jedné věci jako EU, tak má svět o problém méně a popravdě ta věc je mnohem důležitější než to, jestli po staveništi fabriky jezdí jeden válec nebo deset. Ale oni ne...oni správě tutlali až se to utrhlo...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsah ...

Obrázek uživatele Tomáš

Tak nejak.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Tak plán by měl být dodržen, s tím že to nepůjde stejně rychle jako v Číně se myslím počítá. Ona mizerie EU je stále ještě naštěstí omezena na státem financované a organizované podniky. Podívejte se např na stavbu Berlínského letiště. Ale nebojte Tesla tak nedopadne, je zde totiž pricipiální rozdíl mezi stavbou kterou řídí government a stavbou financovanou a řízenou soukromým podnikatelem. Ke spoždění by mohlo dojít pouze pokud by se stát rozhodl hodit Tesle pod nohy nějaký velký klacek, ale k tomu myslím nedojde, ze zpráv zatím vyplývá že místní government se snaží spíše spolupracovat.

Ono to nesouvisi s EU ale s evropskou mentalitou. Myslite ze ve Svycarsku by ta fabrika byla postavena rychleji? Nebo v Norsku a co treba UK? Tam nefunguje vubec nic a je jedno zda by to bylo pred nebo po britskem exitusu.

Obrázek uživatele Radovan

Nemyslím. Je to pořád Evropa a tady jsme už podnikání dávno pohřbili.Jen ta socialistická EU jde v tom přidruženým členům i nečlenům zářným příkladem.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

OT: Švajčiarski vedci vytvorili v laboratóriu umelý koronavírus

https://www.pcrevue.sk/a/Svajciarski-vedci-vytvorili-v-laboratoriu-umely-koronavirus

Source:
https://onezero.medium.com/swiss-scientists-have-recreated-the-coronavirus-in-a-lab-d12816bfdbe3

Obrázek uživatele Kuk

Měli by s tím přestat, ve Švýcarsku umřelo na covid ohromný možství lidí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Kdyby ten virus pochazel z volne zijicich zvirat, mely by vsechny tyto zvirata v sobe ten virus a ten by opakovane nakazil Cinany a take lidi. Jelikoz zadna dalsi nakaza od zvirat neprichazi, je jaksi jasne, ze virus prisel jednorazove do obehu z cinske laboratore. Udajne se virus siri i na psy a kocky. Je vcelku bezne, ze kocky a psy prijdou do styku s netopyry. A kde nic tu nic. Je to unik z laborky.

Nevidel bych to tak jednoduse. Mohl se potkat jedinecny nakazeny netopyr s jedinecne genove ci imunitne (ne)vybavenym jedincem, muze dojit k jednorazove mutaci toho viru. Priroda je hodne variabilni, variabilnejsi, nez si zatim lidstvo dokaze predstavit. Ac Cinu nemam rad (hodne slabe slovo) za porusovani lidskych prav, anexi Tibetu, apod., tak v tomto obvinovani bych byl bez jasnych dukazu zdrzenlivy. Prece jen si vzpomenme na udajne zbrane hromadneho niceni v Iraku (i kdyz bych osobne souhlasil s invazi i bez toho vymyslu).

Obrázek uživatele ozana

Ne, není to jasné.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Bez virusu nelze vyvijet vakcinu.

Az probudi zemana z umeleho spanku, take bude vykrikovat ze CR vyvijela Covid.

To, že se se na úpravách genů pracuje veřejně a v utajení, je snad každému jasné viz: https://www.youtube.com/watch?v=gG7oEmuVrH0 zde S.P.mluví o úpravách genů např z "běžného" na ten, který způsobuje leukémii, a její odpověď na tajný výzkum.

Obrázek uživatele Radovan

Dobrá biologická zbraň, to se budou švýcarské banky mít, až si u nich začne celý svět půjčovat, a pak že jsou neutrální :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

OT: First Manned Aerobatic RACING Drone - Will it FLIP?

https://www.youtube.com/watch?v=6xJ27BtlM0c

Tak pro všechny - o viru a ekonomice- tady je to podrobně:

https://www.csas.cz/content/dam/cz/csas/www_csas_cz/Dokumenty-korporat/Dokumenty/Analytici/makro-vyhled-03-20.pdf

Tohle nemá o moc větší vypovídací hodnotu než hod kostkou.

Kdyby se to dalo předpovídat, tak by mohli akciové burzy rovnou zavřít :) na druhou stranu jsou lidi, co to umí ovlivnit a když někdo dostane tu informaci dříve, tak na tom i vydělá, tedy informace dělá z lidí boháče, ne jejich umění předpovídat.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Tomáš

Jako asi všechno o tom viru. Zatím se toho ještě moc neví aby mohl kdokoli dělat přesné předpovědi.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Přesně tak tady, je další zjištění https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/zeme-ockujici-proti-tbc-maji-sestkrat-mene-umrti-na-covid-19-40320313

Ja bych rekl, ze alergici maji proti Covidu vetsi odolnost. Protoze jejich imunni system je v trvale pohotovosti a je perfektne vyzbrojeny.

Často se zmiňuje také příliš silná reakce imunitního systému. Ta je obzvlášť zrádná, protože systém, který je v těle proto, aby nás chránil proti patogenům, jakým je právě koronavirus, vyvolá tak prudkou odezvu, že poškodí plíce či další orgány. https://www.aazdravi.cz/tezce-nemocni-dvacatnici-tricatnici-lekari-zjistuji-ze-koronavirus-muze-byt-smrtici-i-mlade/ Zatím v tom odborníci tápou, až na našeho běžícího specialistu , který si zase vygůgloval pár cizich slov.

To je spíše zabije, protože alergie je způsobena špatně fungujícím imunitním systémem.

Imunitni system je prezbrojeny a kdyz nenajde protivnika, bojuje proti vlastnim bunkam. Kdyz se objevi Covid, nebude se system nudit a vyridi virus razdva.

Spolu s jeho hostitelem.
To není o tom že by se imunitní systém nudil, ale že nepřiměřeně reaguje právě na podněty a útočí na vlastní buňky. Takže jakmile člověk onemocní, tak se spustí alergická reakce a už to jede.

Netvrdim ze alergie se tim vyleci. Rikam jen, ze Covid nenajde bezbranny organismus.

Nebo (i) prehnane fungujicim?

I přehnaně fungující je špatně fungující.

Ale v pripade opravdove nakazi se to muze hodit.
O Covidu se zacina se zvetsujici jistotou tvrdit, ze unikl z Wuhanske laboratore vzdalene 300m od trznice. Pani profesorka objizdela roky cinske jeskyne a mela obrovskou sbirku viru. Zrejme pri pokusech s malymi prasatky virus unikl. Cina vsechny stopy zameta avsak jeji publikace ve vedeckych casopisech davaji dukazy. To budou nahrady skod az se Cina poszere.

Před několika dny britský Daily Mail informoval o grantu ve výši 3,7 milionu amerických dolarů (90 milionů korun), které měla americká vláda uvolnit institutu právě na výzkum koronavirů u netopýrů.https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/americane-meli-z-wu-chanu-strach-uz-pred-dvema-lety-40320541

Ze ten virus unikl z Wuchanske laboratore je skoro jiste. Zda tam americane nechali neco zkoumat nic neznamena. Ta profesorka se temi viry zabivala uz leta a publikovala v ruznych vedeckych casopisech. ten placeny US vyzkum muze byt cokoliv, ale urcite ne vyzkum bojovych viru. Mozna mely zkoumat jake vakciny muzou na koronaviry fungovat.

Možná, asi, kdyby, tady máte další díl serialu:::https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/trump-zjistujeme-zda-koronavirus-pochazi-z-wuchanske-laboratore-40320636

Ten obrat hlavně američanů je zajímavý, ale jak jsem psal před cca. měsícem pravdu se těžko dozvíme.Důležité je že v těch odkazech používají "koronavirus má přirozený původ" což neznamená, že se v tom následně někdo "nehrabal!

"Jedna teta druhé tetě, byla teta tetou tetě..." Znáš tuhle povídačku, Vendulí? Těší mně, že na sobě soustavně pracuješ, kromě špičkového Evehiklisty, jsi naše jednička v klimatologii, epidemiologii a nově už i v imunologii? Jak Ti jdou tyhle vědy si můžeme snadno odvodit z toho, jak Ti jde mateřský jazyk, že? Co kdyby ses na stará kolena začal zevrubně zabÝvat právě jím? Vyjmenovaná slova Tě může doučovat buď moje 10ti letá vnučka - to bych jí tedy nepřál nebo zkus poprosit svou tetu, co jí denně voláš. A jsme zase na začátku "Jedna teta druhé tetě..." :-)

Obrázek uživatele runner42

To je korelace, nikoliv kauzalita.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Tomáš

Off. 1000km ujeto Taycanem rychleji než v TM3.

https://insideevs.com/news/409055/video-porsche-taycan-high-speed-road-trip/?utm_source=RSS&utm_medium=referral&utm_campaign=RSS-all-articles

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Asi stejne prirovnani jako tvrzeni ze Octavka jede rychleji nez Felicia. Vzdyt ten Taj-chan je minimalne 3x tak drahy. Hlavne ze Porsche tvrdi ze se s modelem S neda prirovnavat a ted si musi vybrat levnejsi model 3 aby se mohli vytahovat jako silonove tricko. Priste se muzou porovnavat s C-Zero, to jim zvedne ego jeste vic.

Obrázek uživatele Tomáš

Tu TM3 jsem uvedl protože vím že až to této zprávy držela ten neoficiální rekord ona. Kdyby to bylo Citigo, uvedl jsem Citigo.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Ale ten clanek o TM3 nic nepise. Jen je tam ze Tycan ujel nejakou 1k km trasu na autobahnu za 9 a cosik hodin. Tot vse. Tecka.

Obrázek uživatele Tomáš

Přesně tak. Já jen konstatuju skutečnost. Že je Taycan dražší vím a kdybych si měl vybrat, koupím si TM3.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Obrázek uživatele Tomáš

Porovnal jsem to s 1000km testem které dělá Bjorn Nyland. A dělá je dobře, myslím tím aby dosáhl co nejkratší čas. A tam měla nejlepší výsledek TM3 a to 10 hodin. Tudíž ji Taycan nadělil skoro 50 minut. To je realita. Pokud ten řidič Taycanu nelhal, samozřejmě.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Pockej a zajima te vubec, ze Bjorn tech 1k km jezdi v Norsku s rychlostnimi limity a tenhle Tycan jel na autobahnu s neomezenou rychlosti? Nehlede na jinou hustotu nabijecek atp.
Z tebe vedec zrovna nebude :) Ale doporucuji ti telemarketing :)

Tak co Tomas povida za bachorky o TM3.

Obrázek uživatele Tomáš

Jen jsem srovnával, viz má odpověď výše.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

To protože Bjorn taky ujel s TM3 1000km. Ale bylo to na úplně jiné trase a v Norsku, takže srovnávací hodnota 0. Zvlášť když Taycan má podobný dojezd jako TM3 a nabíjí stejně rychle. Takže jediné na čem záleží je síť nabíječek.

Obrázek uživatele Tomáš

Taycan nabíjí rychleji. Rychleji než TM3 na Superchargeru V3. To není z mojí hlavy.

https://electrek.co/2020/02/06/tesla-model-3-vs-porsche-taycan-charging-speed-tested-by-german-publication/

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

jj nabiji o 10% rycheji, a stoji 5M :D No nekup to :D Slysel sem ze uz pracujou na verzi co bude nabijet o 20% rychleji a bude stat 10M... prej to bude totalni TM3 killer a Tesla uz se z toho nevzpamatuje :) Pak prej jeste hodlaji zahambit Apple tim, ze vydaji svuj vlasntni phone co bude o 10% rychlejsi nez iPhone, sice bude stat 90.000Kč, ale koho to zajima! 10% rychlejsi, no chapes to!

Obrázek uživatele Tomáš

Ne. Myšlenkové pochody některých lidi opravdu nechápu. Já přece vím že to Porsche je o dost dražší a také jsem jinde napsal že bych si vybral radši Teslu. Ale ten Taycan prostě je na 1000km rychlejší, aspoň podle toho článku. A jen to jsem napsal. Nic víc, nic míň.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Tak jeste jednou a naposledy. V tom clanku se o TM3 nic nepise! Uz to pochop, ja uz nevim jak jinak ti to mam vysvetlit. To s tou TM3 sis vymyslel TY. Chapes ten rozdil? To je vse co se ti tu kazdy snazi vysvetlit. At si treba ten Tycan ujede tu trasu za 2 hodiny o to nejde.

Je to celkem jedno, ale tyhle akce mi ze strany Porsche přijdou trapný, vždyť to nemají zapotřebí. Ať to vyrábí v klidu a pokoji, své majitele si to najde.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Přesně tak. Ono to svádí poměřovat se s výkonným EV, nakonec u Porsche postavili výkonnější a rychlejší káru, ale k čemu? resp. k čemu je se s tím nějak chlubit a hlavně poměřovat s nějakou Teslou? Myslím, že Porsche má jiné zákazníky než Tesla (je jedno jestli S nebo 3). Prostě člověk, co má třeba spalovací Porsche a chtěl by EV, si koupí zase Porsche spíš než Teslu, ne? Teda, pokud na to má. Asi si neřekne, že za jednoho Taycana může mít dvě Tesly, ne? :-) Neprodá se toho tolik, co Tesla 3, ale to ani spalovací Porsche... na to má (nebo bude mít) koncern jiná auta.

---

Lexus GS 450h Premium

Mam v garazi Porsche a uz bych od P nic nekoupil. 75% celeho jmena je pouha predstava.

A kdyz jedete s Porsche, tak vam taky mali kluci mavaji? Nemel byste ho spis prodat? Je to prece spalovak, ktery je fuj. Nebo mate nekolik kabatu - jeden EV a jeden spalovaci a pisete prispevky podle toho, jak se vam to hodi? Vase prispevky jsou dost ani-spalovaci a pritom mate v garazi spalovak? No to se mne nezda.

Letos jsem planoval prodat Iona i Porsche. Cinsky virus to hati. Mam i kabat pro chozeni pesky. Vam se toho vic nezda.

Známý má 911 a taky už Porsche nechce

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Boxster? Myslím, že Taycan míří přeci jenom "trochu" výš, taková elektrická náhrada Panamery :-) Řekl bych, že Porsche to má zmáknutý, určitě mají průzkum mezi stávajícími zákazníky a mezi nimi bude největší procento zákazníků Taycanu. Před uvedením jsem myslel, že Taycan půjde čístečně i proti Tesle (S), ale teď je jasné, že ne. Prostě Porsche je drahé i jako spalovací a přesto si zákazníky najde.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Tomáš

Ale to není akce Porsche ale video nejakyho youtubera.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Myslím obecně podobné akce, je to pod jejich úroveň.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Ale pouze mírně rychleji. Taky má lehce delší dojezd. Ale to není zrovna ten důvod pro koupi Taycanu.

A kde se tam pise o TM3? Nechapu?

Obrázek uživatele Kuk

Zoufalý zmatkař Tomáš zase zaperlil.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

:) Poněkud nesmyslné srovnání dneska. Zvlášť když jedeš po jiné trase. Ale jako legrácka je to fajn.

Obrázek uživatele Tomáš

To je rozumne opatreni. Byla velika nezodpovednost ze tu stavbu nezatrhli driv. Sice se asi bagrista nemohl od nikoho nakazit ale myslim si ze to nebylo dobre PR. Ted se to snazi napravit vyrobou ventilatoru. No za to dik.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Obrázek uživatele Kuk

Ty si fakt úplně vypatlanej. Takovýdle kraviny splácat dohromady to dokažeš jen ty a blázen jenja. Vy jste ze stejný sekty.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

jojo psal mi známej, že viděl video na netu, jak Musk bude dělat plicní ventilátory s dílů na auta a jak je to geniální...když jsem mu řekl, že fakt není ani jedinej a ani první, kdo to tak dělá, mooooc se divil... ale on ten známej je tak trochu jako ta postavička z Vlasů: nejsem na kluky, ale kdyby chtěl Mick Jagger... on to samé má s Muskem a poslední dobou mám pocit, že takových by se našlo..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsah ...

Jenže na rozdíl od ostatních automobilek má zkušenosti se stavbou kosmických lodí, kde je mimo jiné zajištění životních funkcí.

A kolikrát, že letěli s posádkou a vrátili se?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsah ...

K ISS letájí dost dlouho, a vzhledem k tomu, že tam i zpátky vozí živé organismy, tak tam asi budou ty životní podmíky zachovány, že?

Ventilace prostoru rakety a přímá ventilace plic je úplně něco jiného.
To je asi takový rozdíl, jako vzít konstruktéra skříní lokomotivy a nechat ho nakreslit obytné auto - pořád jsou to sendvičové konstrukce, ale s diametrálně jinými požadavky a diametrálně jiným namáháním. Nebo jinak rozdíl konstrukce rámu autobusu a SLZ - taky je to oboje prostorový svařenec.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsah ...

Zkuste si nastudovat jak složitý je vývoj a konstrukce skafandru, a podmínky v kosmu jsou rozhodně náročnější jak na provedení tak na spolehlivost, proti tomu je plicní ventilátor značně jednodušší, návíc je tam dlouhodobá spolupráce s NASA, a ti o tom asi něco vědí, co myslíte?

Máš snad pocit, že ty roky certifikací byly k ničemu? Mimochodem, testy jsou u konce a zrovna s podporou životních funkcí nikdy problém nebyl. Nějaké problémy měli s padáky, ale těch bude na plicních ventilátorech minimum :)

Kolik realizovali letů s posádkou a vrátili se?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsah ...

0.
A teď odpověz ty mi. Jakou má tohle číslo spojitost s tím jestli dokážou vyrobit plicní ventilátor?

Žádnou, ale třeba KKK pochopí, že medicínská biomechanika a lety do vesmíru jsou dvě rozdílné věci. Stejně tak jako dělat vzduchový systém pro raketu, letadlo, či jiný prostor a dělat něco, co pracuje s lidskými plícemi napřímo.
Prostě jsou na tom všichni stejně, berou díly z automotive a ve spolupráci s inženýry biomedicíny je upravují do plicního ventilátoru pro zdravotnictví.. žádná genialita kohokoli - pragmatismus situace..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsah ...

Viz výše, a doplnění, medicína a kosmické lety jsou naopak úzce provázány zkuste si dohledat kolik přístrojů se vyvinulo pro kosmonauty, aby se pak uplatnili v běžné medicíně, počínaje diagnostickými přistroji konče např. dnes tak populárními rychlotesty.

Obrázek uživatele ozana

Kde můžu vidět prototyp plicního ventilátoru od VW nebo Mercedesu?

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Musk to dela dobre, ale mate divne zname. Musk koupil 1000 ventilatoru a rozdal do americkych nemocnic. Jeste v dobe kdy Donik mluvil o skvele priprave a vlastni neporazitelnosti.

Jak se to vezme. Musk to nejdriv taky zlehcoval. Nerespektoval ani Kalifornska narizeni a posilal lidi do prace v dobe, kdy uz mely byt fabriky zavrene. Takze nekolik tydnu mohl prispivat k sireni infekce.
Pak otocil a nejdriv se klasicky zacal kasat, ze bude ventilatory vyrabet sam. Jenomze ony jsou potreba hned a spolehlive. Testovani nejakych zbastlenych zarizeni na lidech ,jako v pripade Tesel, si nikdo nelajzne. Jako si nelajzli pouzit jeho PR ponorku v thajske jeskyni. To pochopil asi taky, takze radsi zaletel na nakup do Ciny. Ventilatory, ktere tam nakoupil nejsou podle zdravotniku vhodne pro lecbu tezkych pripadu COVID19 a mohou prispivat k sireni nemoci v okoli pacienta. Takze jo, Elon se ted snazi, ale zadne zasadni reseni zatim neprinasi.

Musk neni zodpovedny politik ktery je za to vsechno placeny. Ano, on se choval tak jako spousta ostatnich lidi. Kdyby Musk sil rousky, tak byste ho napadal uplne stejne. A co delali ostatni autobosove?

Nevim proc bych ho napadal kdyby sil rousky. Vy rikate, ze to "dela dobre". Co tedy dela dobre ? Koupil neco, co se ted zrovna moc nehodi na coronavirus, ale jiste to bude nemocnicimm k uzitku jinak, o tom zadna. Jenomze ty ventilatory musely byt predem schvaleny pro dovoz do USA a zrejme by se tam dostaly tak jako tak , ale pres nekoho jineho a mozna do jinych nemocnic. Jeslize je NY daroval, je to hezke gesto. Mozna si potreboval vylepsit posramoceny obraz kvuli svym prohlasenim na twitteru, mozna to dela uprimne, kdo vi.
Pokud se mu opravdu podari rozjet vyrobu skutecne pouzitelnych plicnich ventilatoru v realnem, nikoli elonovskem , case, zatleskam mu. A nevylucuju to, prestoze tomu moc neverim. Schopny clovek on zas je.

Obrázek uživatele Radovan

Jako je hezké něčím přispívat, ale od toho si platíme politruky a byrokrady, aby tohle měli připravené. Takže fajn, že se někteří z nás snaží, ale jen dublují neschopnost nenažraného státního aparátu a státem řízených organizací. Bohužel, ten samý aparát ničí opatřeními jejich zdroj obživy a po odeznění infekce jim nepomůže, přestože zdroje na to díky tištění peněz bude mít. Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Detsky naivni nazory. Zijeme v realnem svete. Zadny stat , i kdyby dokazal vybrat do sveho cela ty nejschopnejsi a nejzodpovednejsi, nemuze byt pripraven uplne na kazdou situaci.

Obrázek uživatele Radovan

Opravdu? Takže placení daní je taky dětsky naivní?
Že se nelze připravit na vše je jasné, ale že to lze zvládnout i přesto profesionálně je taky jasné. A krizových situací už jsme tu měli za 30 let hodně, jenže pokaždé vidíme amatérismus na entou, naposledy při výbuchu skladů munice.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Neni. Ale presto nemuzu ocekavat, ze se stat dokaze za kazdych okolnosti postarat o vsechno do vsech detailu.
Urcite by mely byt lip pripravene ruzne krizove scenare. Tahle krize by mohla byt dobra prilezitost si to konecne uvedomit. Ale jiste tusite jak to dopadne. A ze jista schopnost improvizace se nam bude vzdycky hodit.

Tak ono by jistě stačilo hloupě se nepředvádět v tv a raději něco dělat když ty informace už měli k dispozici viz odkaz video https://youtu.be/B2a2m3CsiR0

---

Nissan Leaf, Fiat 500e, elektrokolo 500W, FVE 15kWp + 5kWp

Musk tady není od toho aby přinášel zásadní řešení do pandemie :)

Nehledě že kecáš. Tesla žádné nařízení neignorovala. Prostě ji město Fremont dalo na seznam prioritních firem kvůli zaměstnanosti. Stát to později zrušil.

Neni, souhlasim. Je jenom , ze ho tu nekteri stavi do role toho, kdo to dela ze vsech nejlip.
Co ja vim, je to, ze je Tesla prioritni firma platilo mozna nekolik hodin od vyhlaseni shelter-in-place order 17.3. Jeste ten den vecer
Sheriff department says Tesla is not an ‘essential business’ and the factory must obey coronavirus shutdown order. Musk zavrel nebo omezil provoz ve Fremontu az 23.3. a vsechny komentare pisou o tom ze byl donucen 'forced' to zavrit a ze ignoroval narizeni serifa.Sice uznavam, ze tam byly nejake uredni zmatky , ale od vecera 17.3. byla asi situace jasna.

Nikdo netvrdí, že Musk to dělá ze všech nejlíp. Prostě se snaží pomáhat.
A žádná firma dobrovolně nezavře výrobu dokud nemusí. A do 23.3 nemusela.

Vlastně ani teď není Fremont zavřený. Tesla dostala vyjímku. Sice se auta nevyrábí, ale čtvrtina zaměstnanců v továrně zůstala a ta prochází modernizací. Aktualizuje se linka pro Model 3 na standard ze Shanghaje a prý se modernizuje i linka na Modely S a X.

Popravdě, fakt by mě zajímalo, jak by vypadalo řešení téhle pandemie, kdyby na klíčových místech neseděli zobligatorní egoističtí populisté, ale lidé s tahem na bránu na jejich slova by byla konzistentní s jejich činy a když by řekli, že jsou zásoby, tak by zásoby byly...a když by nebyli, tak by to uměli přiznat a říct, co je třeba udělat...

Jo většinu známých si člověk nevybere, tak nějak jsou...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsah ...

Vsichni politici jsou vetsi ci mensi populiste, protoze lide je voli podle toho jak maji promazanou hubu. Opravdovy odbornik ovlada jine remeslo, nez zvaneni. Politik s dobrym programem dostane minimum hlasu oprati showmenum jako Trump aj. hajzlove. A kdo ma lepsi kravatu, ten ma zenske hlasy jiste. Volby rozhoduji blbci. Chytri lide se musi prosadit profesne navzdory politickym pitomcum.

Obrázek uživatele Tomáš

Bohužel máte pravdu.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Souhlas, jen bych upravil - chytří lidé se prosadit nemusí, pokud se nedostanou k dostatečným finančním zdrojům - to je pak to, čemu se říká zašlapané projekty. Protože stejně jako organizovaný zločin musí mít politické krytí - krásně to popsal Coppola v Kmotrovi, tak ani sebelepší nápady nejsou schopny přežít a dočkat se úspěšné ralizace bez finančního krytí a zázemí, které zajistí, aby nápad nedostal kudlu do zad

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsah ...

Tesla je hezky priklad, ze nekdy to jde i politickemu odporu navzdory. Fakt je, ze bez Paypal by to asi nebylo tak jednoduche. Ale i Paypal zboril stalete mafianske poradky velkych bank. Jsem rad, ze jsem prispel k uspechu Paypal i Tesla. A jiste existuje mnoho podobnych pripadu. Svobodny svet je pro lidstvo nejlepsi system. Komunismus naopak ten nejhorsi. Diktatori vsech barev vznikaji jen diky hloupe luze.

Jen jste potvrdil, co jsem napsal - Tesla měla finanční zázemí, poskytl ho Paypal, bez něj by to nebylo možné. Paypal vznikl, protože měl zázemí v předchozích projektech, kdyby neměl Musk dost peněz, aby své další projekty financoval, tak by vznikat nemohly, nebo by to trvalo mnohem déle...jasně, pro rozšíření potřeboval už další ani ne investory jako spíš sponzory, ale to je pořád to, co jsem psal - politické a ekonomické krytí

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsah ...

Obrázek uživatele ozana

Ty už máš taky dost.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Bez ohledu na Koronavirus, Tesla minulý měsíc zaznamenala historicky rekordní prodeje v Číně a obsadila 25 procent trhu s elektromobily. Zatímco prodeje aut obecně spadly o 40 procent.

Tohle se bude Runnerovi blbě vysvětlovat. Podle jeho teorie Tesla nemá šanci krizi přežít.

https://electrek.co/2020/04/09/tesla-sales-china-hit-record-high-pandemic-country-ev-sales/

https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Tesla-Sets-Sales-Record-In-China-Despite-Coronavirus-Crisis.html

hodnotit týdny a max měsíce je v tuhle chvíli hloupost, pokud nechcete spekulovat na akcie v horizontu dnů (chcete si hrát a nudíte se doma), říkat, jak se komu, co daří má smysl v tuhle chvíli min v kvartální periodě, takže hodnotit jak to vypadá s poklesem prodejů atd má smysl až někdy v 07/2020, prostě si nová situace musí trochu sednout a přejít za největší první vlnu a společnost musí začít přijímat, že to bude po několik dalších let nová realita...a pak půjde predikovat a zjišťovat a hodnotit

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsah ...

Obrázek uživatele Tomáš

No jeste se uvidi kdo se bude smat naposled. Ja tvrdim ze prodeje VW v Nemecku tesku strci do kapsy.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Neuvidí, to už je předem jasný, stačí aby Merklova řekla Němcům podporujte domácí průmysl a VW prodá vsechno

Obrázek uživatele Kuk

Jo ty už si tu tvrdil spousty hovadin.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Divil bych se, kdyby VW nedokázal porazit Teslu na domácím trhu s výrazně levnějším ID3. To by byla pro VW katastrofa.

Obrázek uživatele spetak

Přesně tak, porazí je, i kdyby to měli dávat za půl darma. Nebo rovnou zadarmo. No bůhví, esi ti tak nedopadne. Kdo by taky chtěl platit za káru, kerá nejezdí, že jo ?
Ale zase jim k tomu přidaj rozšířenou realitu, skopčákům domácím.
A mimochodem, katastrofa to už je.
VW byl vždycky zvyklej prodávat předprodukční auta jako nový, zloději zlodějský, ale s autem, co se nehejbe to prostě nejde, no.

---

Už jen EV, najeto 130 tisíc km.

Obrázek uživatele M.Krupka

0dkud máte informaci, že se nehýbe??

Obrázek uživatele spetak

Ok, špatná formulace, tedy není způsobilý jezdit po veřejných komunikacích. Po odstavných parkovišti se asi "hýbe".
Ale lidem, co si ho objednali nebo by si ho chtěli koupit, je to asi jedno, bo to vyjde nastejno.

---

Už jen EV, najeto 130 tisíc km.

Nejvíc se mi na tom líbí historka, že musí vyrobit 30 tis. aut na sklad, aby je v létě mohli expedovat všechny najednou, aby se majitelé nehádali, kdo ho dostal dříve. :) no co dají si ještě jednu zimu na letišti a na jaře jak slíbili budou (rok ve zprávě neuváděli).

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Jo je to trapná výmluva. Uvidíme jestli nakonec nebudou muset vyrobit těch aut 60k aby si ještě více lidí nezávidělo :)

Všimli jste si, že Tesla u nás (asi kvůli kurzu) celkem podražila? Ten kdo nakoupil před pandemií si může mnout ruce.

Obrázek uživatele Tomáš

Nojo. Muzeme podekovat eurohejtrum.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Uz i Bulhari zadaji o prijeti do Eurozony. U nas si vekslaci nenechaji ujit miliardy. Koruna ztratila diky Korunaviru az 10%.

pro Ceskou ekonomiku je vesmes dobre ze koruna klesa, velke podniky jsou na podobne veci vetsinou pojistene, a export a pracovni poptavka bude v pripade poklesu koruny pro CR jen dobre, export na ktery se CR zameruje na tom vydela

ja osobne jsem taky rad, pokud koruna jeste vic klesne, budu mit na projekt presne o tolik % vic korun :D

Obrázek uživatele Anonym123

akurát je otázka kto nekúpi tie výrobky. aj keď koruna klesne ...

No na veklý pokles koruny bych zase moc nesázel, ČNB by intervenovala, budou to pouze jednotky procent. K žádné velké bouři nedojde. Nicméně kvalifikovaný odhad je- koruna v dohledné době neposílí i když teoreticky, dle ekonomické výkonnosti, by mohla. Protože ekonomická opatření v eurech povedou spíše k jejímu poklesu, proti kterému, pokud k němu dojde, bude intervenovat ČNB.

ja taky necekam zadny vetsi zmeny, k dolaru tak do 26 kacek a k euru do 28 kacek

Tak ještě jen- tady je to podrobně:

https://www.csas.cz/content/dam/cz/csas/www_csas_cz/Dokumenty-korporat/Dokumenty/Analytici/makro-vyhled-03-20.pdf

Dal jsem to i nahoru, sem jen kdybyste si nevšliml :)

Tak z hlediska kurzu czk tam pisou, ze kurz je ovlivnen zahranicnimi subjekty a cnb fakticky reaguje na vnejsi podnety. Pokud by czk mela mit pozitivni vliv na rizeni ekonomiky, psalo by se o stymulovani ekonomiky a proexportni opatreni. ale to tam nestoji. Czk je jen vehikl pro generovani zisku urcitych lidi, tzv. vekslaku. Nic vic.

Průměr na druhý kvartál cca 25/27. Vycházím z toho že k tomu v postatě už došlo a víc ČNB nepřipustí ale sázet bych se nechtěl :-)

Tady jde o dlouhodobe zavazky. V polovalecnem obdobi zustane vse pri starem. Nasledky se budou resit postupne. Jako prvni bude upravena asi Dph od pulky 2021. A pak dalsi balicky. Mozna ze az po volbach.

Podle mě se vše ukáže jakmile se objeví první ekonomické ukazatele, tedy se zjistí, jak hodně je naše ekonomika v hajzlu. ČNB bude tolerovat i 28 Kč pokud to bude odpovídat realitě. To že 1/3 firem má finanční problémy je veřejným tajemstvím.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Při vaší logice by bylo nejlepší aby jme všichni měli platy jak v Bangladéši a k tomu vysoké ceny.
Koruna lidem nikdy nepřinese nic dobrého, stát pomocí devalvace (měny) okrade všechny.
Řecko díky tomu že nemohlo devalvovat(šáhnout lidem na úspory a vše zdražit) protože to je to nejjednodušší, muselo opravdu něco s ekonomikou udělat.

Ano, například čtvrtina obyvatel přišla o práci.
K tomu se výrazně snížily mzdy v Řecku. Ne přes devalvaci, ale prostě mzdy spadly o 20-30%.

Obrázek uživatele ozana

Jak by jsi chtěl devalvovat Euro jen pro Řecko?

Žili si tam dlouhodobě nad poměry.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

No právě že to nejde. Řecko v první řadě nemělo Euro nikdy přijmout.

Obrázek uživatele Anonym123

grécko ako príklad je mimo realitu - ak som si žil ako prasa v žite a nabral svalovinu a potiahol ju slanimou (nie črevnésadlo), tak budem chudnúť roky.
predsa tam ľudia dostávali plat, knemu príplatky za to, že do práce chodili/pracovali/vykazovali prítomnosť!
vtedy tuná (SK) padla vlády potom, ako urobila všetky drakonické "opatrenia". tvrdil som a tvrdím, že bola totálna hlúposť voliť takú vládu, pretože za pôvodných zlodejov sme sa mohli mať na čas dobre a potom nech potopa.

Přesně tak, hledaly se rezervy v ekonomice ne na účtech lidí.

Dlouhodobý pokles mezd o 30 procent vám řádně vysaje účet. Krom toho se zvyšovaly daně.

Rekove si dlouhodobe ziji nad pomery. Duchody uz od veku kde jinde jsou lide v produktivnim veku, urednici maji mrtve duse a inkasuji mzdy atd. Ne nadarmo se rika, ze jeden Rek napali 10 Zidu. Na takove machinace je kazda vlada kratka. A proto cely stat jede na dotace z EU a NATO. Presne vedi, ze maji geopoliticky vyznam.

Tak ten kdo fakturuje v EUR to má fajn, jinak se vše dovozové v ČR zdraží, to asi není dobrá zpráva pro organizace. Např. IT jde nahoru o 15%, tedy jen státní správa letos zaplatí o 0,5 mld. více než by zaplatila s kurzem před měsícem.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

co je pro eonomiku dulezitejsi, to ze si muzem "levne" koupit spotrebni zbozi, nebo ze draz vyvezeme? CR je silne exportni zeme, a situace z minulych let jasne ukazali ze pokud rozte Nemecko , tak rosteme i my jako CR, a cim slabsi koruna byla, tim lepe se cele CR darilo ;)

spousta lidi chape ze zivot neni o tom ze mam novej telefon, ale ze mam co jist a kde bydlet ;) protoze to bydleni si platim dlouhodobe stejne jako jidlo potrebuji do konce zivota

vzdycky kdys koruna oslabila, tak CR se darilo mnohem lepe nez kdys byla koruna silna ;)

Nebavme se o telefonech nebo dovolených. Silná a slabá koruna má vždy svoje pro a proti.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Jako že když je dráž tak je líp....probuď se. Pokud chceme být bohatší musí koruna zpevňovat a přestávat se montovnám tady vyplatit vyrábět, v tuhle chvíli potřebujeme vyšší přidanou hodnotu.

Krásně semletý pátý přes devátý...a tu přidanou hodnotu udělají ti zaměstnanci montoven? :D:D:D
Deset let to, že rostla ekonomika dělaly ty montovny, pokud by odsud montovny vypadly, tak by ekonomika klesla, jasně potřebujeme činnost s přidanou hodnotou, ale reálně - v našem případě to bude vždy mix montoven a činností s přidanou hodnotou...tak to je.Aa když vezmu kvalitu zaměstnanců, z větší řady z nich se příliš přidaná hodnota nevymámí ani rukodělná ani duševní...takoví lidé si bohužel můžou nejvíc vydělat právě v montovně do automotive. Bohužel už nám chybí i kvalitní manuálně zruční fachmani a i špičkoví technici a vědci? Proč? Protože většina lidí nemá svůj obor skutečně ráda a chodí do práce vydělávat peníze... otázka taky je, jestli dneska ještě je možné svoji práci mít fakt rád...ono i např soustružit v ruce a nastavit CNC je něco tak trochu jiného - jedno je fakt umění

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsah ...

Nevím kde si žil ale máme nejvyšší zaměstnanost a to je právě ta doba kdy se můžeš zbavit montoven např. navyšováním platů nebo posílením měny.

Ve dnesnim globalizovanem svete nema zemicka velikosti CR zadnou sanci vyrukovat s vlastnim produktem ktery predstavuje nejake wow. Ani Skodovka, ani zbrojni ani strojirenske podniky nemaji sebemensi sanci nabizet uceleny program a vse z jedne ruky. Akorat muzeme byt radi, ze nas nekdo vezme pod kridla. Optimalni pro nas je zaclenit nase kapacity do uspesnych koncernu a nabidnout jim urcite vyhody. Dnes neni problem vyrabet kdeco vsude na svete. Nase deviza je blizkost k nemeckemu trhu a ceska natura. Vykecat se u piva a makat. Vzdy se najde dostatek svihacu bicem a narod neprotestuje. Vse ostatni jsou sny a blaboly. Ze nemame EUR je ustupek lokalnim vekslakum kteri uziraji z nasi prace. A luza jeste tleska.

Chyba že nemáme euro s tím souhlasím. My nepotřebujeme vyrukovat s něčím vlastním. Potřebujeme se zbavit firem které vydělávají pouze na levné pracovní síle.

Koruna neznamená levnou pracovní sílu. Mít vlastní měnu znamená větší pružnost.

CNB nema uplnou kontrolu nad menou. Kdyby spekulanti zautocili na CZK, tak je CNB kratka. Kdo vi kdy se to stane. Uvidime v jakem stavu budeme po korone. Koruna nam nic neprinasi. Vekslacke poplatky zatezuji vic nez nejake saskovani nahoru a dolu s kurzem prinesou. A vsechny ceny zbozi z dovozu jsou o aspon 10% vyssi nez podle prepoctu. Komu se to libi je hlupak.

Před pár lety ČNB nakoupila tolik valut, že by se mohla velice efektivně bránit. Patříme k zemím s jednou největších valutových rezerv na světě na počet obyvatel. A i jako celek jsme na 18. místě.

To jak tehdy ČNB oslabovala měnu nákupem valut, aby pomohla exportérům. Teď by mohla dělat opak.

To vim, ale pokud spekulanti vyciti prilezitost, CNB se nikdy neubrani. Ale i kdyby se ubranila, tak kde je konkretni prinos pro nasi ekonomiku? Nejvetsi podil naseho exportu probiha mezi materskymi podniky v zahranici a ceskou dcerou. Tam bezi vsechno uplne mimo CNB a vladu. A ten zbytek nestoji zato udrzovat takovou pidimenu.

A co ty lidi z montoven budou dělat a z čeho ty platy budu platit (montovny fakt nemají žádné extra zisky - už jen protože nemají přidanou hodnotu)?
Otázka, jak ČNB intervenovala proti měně je něco úplně jiného, to už je pak taky na zvážení, zda při ekonomickém provázání na Německo nemělo už smysl přijmout Euro - i když následující rok dva pro nás může být zase koruna výhodou

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsah ...

Skutecni odbornici jdou za kopecky. Zaprve kvuli penezum a pracovnim podminkam. A ty ubohe zvasty Babise a zemana prinuti spoustu lidi do emigrace jako za bolsevika.

Ano skuteční odborníci část své kariéry tráví za kopečky, nebo minimálně dělají v nějakém zahraničním korporátu, či dělají na nějakém nadnárodním projektu. Ale neřekl bych, že tam nutně zůstávají...ono totiž jsou chvíle, kdy člověk pochopí, že peníze, práce atd nejsou všechno a že sebelepší nabídku není nutno přijmout.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.

Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsah ...

coze, co to placas? v dobe kdy koruna je slaba tak v CR je prave poptavka po exportnim prumyslu, a na nem je CR z velke casti zavysla ;) navic nejzadanejsi cast trhu ktera poskytuje slusby tak v dane dobe vesmes nezdrazuje pokud neni zavysla na necem dovozovem ;)

kdyby ses spon podival na vyvoj ekonomiky CR za poslednich 20 let a vyvoj kurzu koruny vuci euru a dolaru za poslednich 20 let, pak bys tady neplacal nesmysly ;)

kdy je koruna nizko, tak drahe jsou jev ty veci co jsou z dovozu nebo zavysle na nektere z cizich men jako dolar/euro ;) a vetsinu tech veci nekupuje casto, ale spise v ramci nekolika letych cyklu ;)

Máš to popletené a tvé komentáře to jenom potvrzují. Nejdřív se nad tím zamysli ať ze sebe neděláš hlupáka. Tvá logika vede k bangladéši ne k vyspělé západní ekonomice.

Ono bude vůbec zajímavé sledovat kurzy. Když velmi ale opravdu velmi zjednoduším tak Euro z toho nějak vybruslí, také tím že budou skupovat dluhopisy a pro to si vytisknou peníze- tím pomohou státům od nihž je koupí, ale aby se ten tisk nějak moc neprojevil tak budou muset zase jiné dluhopisy prodávat. Má dáti dal je v podstatě přírodní zákon a to že v tomto případě musí někomu zůstat v ruce černý Petřík také. Skuste si tipnout bude to Švýcarský frank nebo Česká koruna? A když ještě více zjednoduším, tak bude Evropa kupovat České dluhopisy nebo Česko Evropské? A ještě jen pro jistotu- zase tak nic mimořádného se neděje, nebude to žádná hyperinflace nebo jiná katastrofa půjde o změny max. v jednotkách procent.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol