Školicí centrum Kia disponuje nově také rychlonabíječkou

redakce - 16 Červen 2020

České zastoupení automobilky Kia ve svém moderním školicím centru v Nupakách u Prahy instalovalo novou rychlonabíjecí stanici pro elektromobily.auto rychlonabíjecí stanice pro elektromobily Kia Soul EV

Školicí centrum KIA jako jedno z mála disponuje klasickým wallboxem i DC rychlonabíječkou
foto: Kia

Stejnosměrná rychlonabíječka o výkonu 20 kW doplnila již instalovaný wallbox se střídavým proudem o výkonu 11 kW. Díky tomu může Kia jako jedna z mála automobilek v České republice školit své mechaniky a dealery v práci s rychlonabíječkami i klasickými nabíjecími stanicemi.

„Nová rychlonabíjecí stanice je pro nás důležitá hlavně pro účely výuky našich techniků a mechaniků. Na rozdíl od klasických nabíjecích stanic totiž produkuje stejnosměrné napětí, které se přivádí rovnou do akumulátoru elektromobilů. K přenosu proudu do akumulátoru přitom dochází skrze jiné obvody než je tomu u klasických wallboxů. Díky nové rychlonabíječce jsme přitom jednou z mála automobilek v ČR, která může tyto rozdíly demonstrovat mechanikům a dealerům v praxi,“ vysvětluje Kateřina Vaňková Jouglíčková, PR Manager společnosti KIA MOTROS CZECH.

Demonstrace rozdílných způsobů nabíjení přitom slouží také prodejcům a servisním technikům, kteří díky tomu můžou tyto znalosti předat svým zákazníkům z řad zájemců o elektrické vozy.

To je také důvod, proč má nová rychlonabíječka výkon 20 kW, přestože nové elektromobily značky Kia e-Soul a e-Niro jsou schopné nabíjení až výkonem 100 kW. Kromě ceny samotné nabíječky, která dosahuje půl milionu korun, bylo nutné také položení zcela nového silového kabelu vedoucího z transformátoru do školicího centra a také instalace 100 A jističe. Běžný rodinný dům přitom potřebuje přibližně 40 A jistič.

Díky nové rychlonabíječce si zájemci mohou vyzkoušet práci s konektory CHAdeMO, které používá například první elektromobil značky Kia Soul EV, tak s moderním konektorem Combo 2, který využívají modely e-Niro a e-Soul.

Školicí centrum Nupaky je unikátní nejen díky osazení oběma typy nabíjecích stanic, ale také díky svému komplexnímu zaměření na školení práce s elektrifikovanými vozy.

,em>„Školicí centrum jsme už před třemi lety budovali s ohledem na práci s novou generací elektromobilů. Všechny podlahy jsou například z izolačních materiálů a centrum je také vybavené ochrannými pomůckami umožňujícími práci až s napětím 1000 V. Naši školitelé mají nejen českou, ale i evropskou certifikaci pro práci s vozy s vysokým napětím,“ říká Kateřina Vaňková Jouglíčková.

Kia má ve školicím centru k dispozici celkem 7 modelů s různými technologiemi, od nejmodernějšího elektromobilu e-Niro, plug-in hybridu XCeed či mild hybridu KIA Sportage až po vozy se staršími technologiemi jako je Ceed druhé generace. Mechanici se tak učí pracovat jak s novými vozy, tak s těmi, které se na českých silnicích, potažmo v autorizovaných servisech Kia, vyskytují nejčastěji.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

100Ax400Vx0,9 (cos fí, u měničů a spínajých zdrojů běžně nad 0,9)=69, 2kW. Není nad osvětu šící bludy. A kteréže BEV pracuje s napětím přes DC1000/ AC750V, tedy s VYSOKÝM NAPĚTÍM???

Zajimavý výpočet, ale takto to nevychází ani v 3f síti ani v 1f síti.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Takto to VYPADÁ v 3f síti: P=1,73 (odmocnina tří) U ( sdružené napětí) I cos fí ( účiník) a v 1f: U ( fázové) I cos fí. Tedy bytová zásuvka 230 x16 =3680Wmax odporová zátěž ( varná konvice, žárovky, troba) nebo účiník jedna a 3f zás. 16A ( malý 4/5 kolík "Mennekes") 400 x1,73 x16 =11085Wmax odporová zátěž nebo cos fí 1 ( běžny asynchronni motor má účiník cca 0,67, tedy bere ze sítě proud a zdánlivý výkon ve VA 1/ 0,67 =1,49 krát větší při stejném výkonu jako odporová zátěž).

To znám ze školy, ale jak se dojde k rovnici 100x400x0.9=69200 ??

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Omlouvám se, chybí tam odmocnina tří ( pokud se bavím v článku o přípojce domu, u nás bude určitě 3f) a výsledek bude přesně 62353W, to jsem se upsal. Snad se to předchozí cvičení z výpočtů činného výkonu bude někomu hodit.

Tak už rozumím.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele honza.t

Evropská předpremiéra elektrické mazdy bude v Praze. Prototypy už jsou na místě

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/mazda-mx-30-praha-elektromobil-spionaz.A200616_100144_automoto_fdv

Jak mám Mazdu rád, MX30 má parádní design, ale tohle je smutný příběh, který vypráví jak lze vyrobit auto s dojezdem elektrického skútru, fakt škoda práce lidí....

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Kuk

Dinosaurské kriplení EV baterky v praxi. To nikdo jinej než dinosauři nedělá.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

20 kW a 100A jistič? To je ta nabíječka na jednu fázi?

Obrázek uživatele ozana

Tisková zpráva zřejmě pochází z Asie (u nás běžné rodinné domy nemají 40 A jistič), a tam 3 fáze "neznají".

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

Takže to vzali z tiskovky z asie i stim 100A jisticem? U nas by jim stacila 3x32A. Hlavne aby neco opravdu umeli opravit.

Mohli by preškoliť aj Slovenských servisákov, aby vedeli, ako sa má správať chladenie pri dobíjaní.


e-stationNabíječky elektromobilů CircontrolSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.