Škoda oživila legendární Voiturette A v čínském stylu: plně na elektřinu a autonomně

redakce - 02 Říjen 2020

Designérka Škoda Auto Jü-chan Čangová představila moderní interpretaci legendárního vozu Voiturette A. Jezdí na elektřinu a je plně autonomní.auto elektromobily Voiturette A

Jak by vypadaly legendární vozy ze 125 let historie ŠKODA AUTO pohledem dnešních designérů? Tohle je představa původně čínské designéry Jü-chan Čangové, která ve Škoda Auto pracuje od roku 2015. Podílela se například na konceptu Vision E, ze kterého vznikl první sériový MEB elektromobil Škoda Enyaq iV.
foto: Škoda

Vize mladé čínské designérky je jakýmsi moderním dvoumístným kočárem. Podle Jü-chan by měla novodobá VOITURETTE sloužit velmi specifickému účelu: má jít o vůz, který bude autonomně vozit turisty například po Praze.

LAURIN & KLEMENT VOITURETTE A byl prvním automobilem mladoboleslavské značky. Dvousedadlový vůz vznikl v roce 1905 a vyrobeno ho bylo celkem 44 kusů, v podstatě tak byl i prvním bestsellerem automobilky.

Dvoumístný vůz byl poháněn vidlicovým dvouválcem, jehož výkon 5 kW (7 koní) byl přenášen na zadní kola. Maximální rychlost byla 40 km/h.

„Chtěla jsem propojit historii automobilky ŠKODA a nádherné Prahy. Auto vám za jízdy na velkém displeji ukáže popis památek, ale také může představit historii automobilky,“ popisuje Jü-chan základní myšlenku.

Kvůli autonomnímu řízení bez jakýchkoli ovládacích prvků je podle ní její vize i dnes hudbou spíše vzdálenější budoucnosti. Futuristická je i představa, kdy jsou maska chladiče i ráfky kol tvořeny LED displeji.

Nápad přetvořit model VOITURETTE A v takovéto neobvyklé vozidlo se v hlavě Jü-chan zrodil poměrně rychle. Dostat myšlenku do podoby skici si vyžádalo asi 20 hodin práce.

Jü-chan Čangová a VOITURETTE A

Jü-chan Čangová a VOITURETTE A. Pochvaluje si jeho jednoduchost, pohodlnou pohovku a umělecké ztvárnění.
foto: Škoda

„Začala jsem tužkou na pauzovací papír, jako první jsem pracovala na exteriéru. Základní skicu jsem naskenovala do počítače a pokračovala tam,“ popisuje Jü-chan svou práci s tím, že úvodní náčrt tvoří asi 20 % vývoje takové skici, ale je tím nejdůležitějším.

Jü-chan by ráda svou vizi posunula ještě o něco dál. „Možná vytvořím 3D model v počítači, tam mohu rozvinout některé detaily,“ naznačuje. A samozřejmě by chtěla jednou svou vizi vidět třeba i ve formě skutečného konceptu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Off...

https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/3196824-letokruhy-ukazaly-90-let-nerizene-ekologicke-katastrofy-na-severu-sibire

Rusko je takovy obrovsky Chanov.

Obrázek uživatele Kuk

Říše zla.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Off...

https://www.stoplusjednicka.cz/prehrady-s-plovoucimi-solarnimi-panely-efektivni-obnovitelna-kombinace

Je to dobra kombinace. FVE muze dodavat do site a kdyz sit nic nebude odebirat, tak se muze cerpat voda z dolniho toku zpet do prehrady a funguje jako precerpavaci elektrarna. Tim padem by se mohly vsechny prehrady vyuzivat jako precerpavaci. To by nasobne zvysilo ulozne kapacity typu Dlouhe Strane.

Docela vkusný golfový vozík.

Obrázek uživatele Anonym123

kreslila a kreslila, za päť rokov PR škodovky s jej ob(p)ráskami vytvoril zdanie činnosti.

dnes koncern dobehla legislatíva a tak (ako píše v inej diskusii) aj fleet objednávky odsúvajú. čo je pravdy na tom, že ŠiV zarezali neviem, ale namiesto snahy neplatiť pokuty prestávajú vyrábeť.

a budú vykrikovať ako sk futbalisti že keď nemajú príjem, na dotovaní je iba u nich závislých štrnásťtisíc zamestnancov ... darmožráčov, korupčníkov, podvodníkov a to ešte nespomínajú PR reklamy.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Livee-stationNabíječky elektromobilů Circontrol