Škoda Enyaq iV chce zaujmout výrazným designem, představí se 1. září v Praze

Jan Horčík - 12 Srpen 2020

1. září 2020 představí ŠKODA v Praze své první SUV s čistě elektrickým pohonem. Tento model představuje pro českou automobilku vstup do nové éry.auto elektromobil Škoda Enyaq

Škoda Enyaq iV je první vůz značky Škoda postavený na modulární elektrifikované platformě (MEB) koncernu Volkswagen.
foto: Škoda

S modelem Enyaq iV učinila značka Škoda Auto další krok vpřed ve vývoji designu. První vůz značky Škoda postavený na modulární elektrifikované platformě (MEB) koncernu Volkswagen spojuje emocionální linie s vyváženými a dynamickými proporcemi, nabízí velkorysý vnitřní prostor a ekologickou, zábavnou jízdu.

Česká obdoba elektromobilu Volkswagen ID.4 nabídne dojezd až 500 km při baterii až 82 kWh. Max. výkon rychlonabíjení bude 125 kW.

Aktuálně nově jmenovaný předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer z Jihoafrické republiky aktuálně v dopise zaměstnancům napsal, že Škoda se do budoucna zaměří právě na elektromobilitu a digitalizaci.

Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV
foto: Škoda Auto

"V blízké budoucnosti bude automobil elektrický a plně propojený se svým okolím. Proto hodlám věnovat zvláštní pozornost další elektrifikaci a digitalizaci našich produktů. Jsou klíčem k tomu, aby automobilka zůstala pro své zákazníky i nadále atraktivní," napsal doslova.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Bude mít tadle “kosmická pixla” v největší baterii taky jen 4 místa pro bulimický anorektiky a zákaz cokoliv dávat na střechu? :-)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Plácnou tam falešnej chladič a říkaj tomu "výraznej dizajn"?
Já tomu říkám potěmkinova vesnice, zpátečnická zaprděnost nebo možná rovnou dizajnérská předposranost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ma to zadni brzdy taky bubnove jako ten paskvil ID3? Na uniklych ID4 mam pocit ze jsou vsude taky bubnove.
Mozna jen sportovni/"RS" verze - snad nebudou mit jak na ID3 tak na ID4 zadni bubnovky..

Pro mne to je bohuzel zasadni duvod proc to nekupovat.

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

a k čemu jsou potřeba na zadních kolech kotouče? To tak rychle couváte (i tak tam máte reduktor tlaku, protože jinak by se zadní kola co chvíli trhala)?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Já to nějak nesleduju, ale myslel jsem, že bubnové brzdy z aut zmizely před 20 lety. Poslední moje auto, které je mělo bylo v roce 1998 Škoda Forman.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

nezmizely, jsou podle výkonů a jsou auta, kde se používají dodnes, třeba parkovací brzda se řeší s bubnem mnohem snáz - tam je asi nejslabší BMW, které dává do zadního kotouče malý buben pro parkovací brzdu a její účinnost je spíš symbolická. Pro malá a městská auta kotouč vzadu nemá smysl. Když jsem dělal zkoušku na vš z podvozků vozidel, tak jeden z nejoblíbenějších dotazů učitele byl výpočet, kdy má vzadu smysl kotouč a kdy buben. Hodně lidí odcházelo od zkoušky velmi poučeno (na téhle otázce nevyhazoval).

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

bubny jsou pro BEV na jedne naprave prave asi lepsi volbou z hlediska udrzby a zivotnosti, vyrobne je to zas naopak trosku drazsi prvek nez kotouce, proto je dnes vydame u novych aut minimalne, a to i u tech levnych kde si lide predstavuji ze bubny jsou neco spatneho a levneho

Bubny jsou u EV dobra volba. EV brzdi mnohem mene mechanicky a kotouce vic rezavi nez se opotrebuji. Tesla ma nejake specialni kotouce ktere rezavi minimalne. Presto tu a tam brzdim umyslne kotoucem, abych je aspon trochu vycistil. Buben je lepe chraneny proti vode, soli i necistotam. Pro me jsou dobre.

Obrázek uživatele Tomáš

A taky mene pousti ven brzdny prach, coz by mela byt u EV jasna volba. Jako EKO. :-)

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Z jakeho duvodu?

buben je celkove zastaralejsi technologie a vyzaduje oproti kotoucum pravidelny servis..
bubny rady koroduji zejmena po desti se zatazenou rucni brzdou apod..voda nema kudy ven a vzduch dovnitr, hure se to chladi a susi..
buben vnimam jako neco co se hure servisuje a vyzaduje to vylozene servisni zasahy.. to si takto VW z meho pohledu zajistuje nutny pravidelny servis.

s cenou.. naopak bubny vidame u nejlevnejsich aut.. jako skoda citigo nebo skoda fabia - asi u starsich/slabsich verzi, mozna i rapid?(nevim)

na egolfu mam kotouce vsude a nemam s nima ani po 180tkm zadny trable... asi obcas jezdim agresivne ;p

dalsi vec co mi u skodovky vadi - ze u predokolek vyuziva zadni vlecene napravy, nedelaji to jen u 4x4 + L&K/RS

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

volba zadní bubnové bubny je ryze racionální. Předpokládá se, že u EV budete brzdit převážně některým z režimů rekuperace. Zadní brzdy budou tedy velice málo využity a minimálně používaný kotouč v brzdě by podléhal korozi.

Účinnost bubnové brzdy je dána jejím průměrem. Výrobce počítá s největší možnou hmotností vozidla a k ní volí průměr.

Životnost bubnové brzdy je z praxe velká a údržba servisem povětšinou nenáročná. Některé části jdou i repasovat.

Výhoda je při zatažení ruční brzdy, kdy buben chladne a tím brzdu utahuje. U kotoučové to je naopak.

EV má zadní nápravu jiné konstrukce oproti konvenčním vozidlům. Musí snést vysoké zatížení a nepřenášet žádné rušivé zvuky do karoserie. Pro uživatele je důležité, aby běhoun pneu vždy zůstával při všech jízdních stavech co nejvíce v kontaktu s vozovkou. Tohle by Škoda měla mít plně zvládnuté.

Zde bych vůbec nehledal problém, ale spíše informace.

jako u ID3 nebo ID4 s 80kW baterkou VW tezce valci s hmotnosti auta a daji dozadu buben? jako hlava mi to fakt nebere
na egolfu mam najeto pres 180tkm a nikdy jsem zadne trable se zadnimi kotouci nemel, ani zadny servis neni potreba..

A stejne..od zari se uz budu zajimat pouze o LiFePO4 bateriova auta, ostatni budou pro mne jiz zastarala - bohuzel - LiON a LiPOL se daji efektivne denne vyuzivat jen 10-90 idealne jen 20-80% a to je sakra malo.

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

LFP baterie jsou Li-Ion.

LFP baterie jsou druh Li-Ion :-)
Li-ion baterii je hromada druhu, kazda ma trosicku jine vlastnosti.. kazdopadne LFP mne osobne prijdou jako top.

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Li-ion 20-80% pro časté jízdy nevadí, pro méně časté jízdy je 5-100% v pohodě.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

jestli mate eNiro s 64kW LiPOL, tak te zrovna uplne extremne vadi 100% nabiti (samozrejme vyrobce snad neco schoval), tak doufam, ze bezne nenabijite do 100% jako minuly tyden vedle mne prijela pani s Konou a 20 minut tam lamala z 96% do 100% na CCS.

LiFePO4 maji napr. cca 8000 cyklu 0-100% vs Lion/lipol cca 1500-2000 cyklu, ale uz treba 8000 cyklu pri 20-80% a o tom to je. Mam to prakticky vyzkousene jak u auta tak u vsech mobilu, ktere je ovsem pekna pruda hlidat mezi 20-80% :-)

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Netuším z čeho vycházíte že zrovna e-Niru extrémně vadí nabíjení do 100%, samozřejmě 100% nelze nabít, baterie má kapacitu 67,5 kWh, ale využitelná kapacita je 64 kWh. Pravidelně nabíjím 20-80%, spíše 30-70%, občasné nabití na 100% a následně hned vyrazit není problém. Nabíjel jsem takhle předchozí Soul 27 kWh a baterie po 65 tis. km měla 97,5% SOH. Naopak u e-Niro 64 kWh výrazně méně škodí nabíjení na DC 50 kW.

Ještě doplním, že řada aut využívá články NCM 622 jako Kia, která se chystá přejít na lepší NCM 811, ale netuším, zda se již tak stalo.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

ty jako zijes v domeni ze bubnovym brzdam vadi vetsi vaha a brzdi pak hur nez kotoucove?

tak ve zkratce, bubnove brzdy jsou mnohem ucinnejsi nez kotovucove, maj totiz nasobne vetsi treci plochu pri brzdeni, jejich problem ale je ze kvuly spatnemu odvodu tepla rychleji takzvane vadnou, takze pokud potrebujes narazove vetsi brzdnej ucinek, tak je bubnova brzda mnohem lepsi reseni i pro mnohem vetsi vahy, ale pro dlouhodobe brzdeni je naopak lepsi kotoucova ktera se proste lepe chladi, aneb pro sportovni jizdu takzvane plyn/brzda jsou lepsi kotoucove a treba kompozitni, na klidnejsi jizdu ale s vetsi brzdnou silou v nejaky okamzik jsou lepsi bubny, proste kazde ma sve vyhody i nevyhody

jen pro ukazku, v kamionech se pouzivani oboje, jak kotoucove tak bubnove, a to klindne i oboje varianty na jedne naprave, kdy pro takzvane zablokovani kol je mnohem lepsi prave bubnova brzda ktera dokaze vyvynout mnohem vetsi treci odpor a tedy narazove mnohem lepsi brzdnej ucinek a zpravidla se bunbova zapoji az ve chvili kdy se na brzdu spalne takzvane "az na podlahu"

spise si myslim ze to davaji do ID3 a ID4 jenom kvuli tomu, ze to je narocnejsi na servis, to je cely, proste at servis ma praci a lidi to musi pri servisech zase zaplatit..

Taky si myslim ze je narocnejsi vymenit cely buben za novy, nez sundat kotouc a dat nove desticky. (samozrejme kdyz nezarezne nejaky sroub :-)

---

13G

200tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Nektera auta se zadnimi kotouci ma i parkovaci bubny. Parkovaci/rucni brzda u kotoucu je dost obtizne reseni. Takze mate casto obe brzdy soucasne.

Ne že by nás Německo po převratu "neobsadilo bez boje" (ekonomicky), ale bez našich lidí, co takhle vytunelovali republiku za všimné do kapsy, by to nešlo. A stádo ostatních lidí tomu přihlíží nebo taky hledí urvat do vlastní kapsy. A s tím věčným českým naříkáním na poměry svatá pravda.

Tak hlavně ať je to určené k prodeji a ne k vystavování. Co předvádí Škoda se CitigoE je tragédie - prodeje leden až červenec:
254->94->109->77->36->25->11

tak ti co chteli tu karu koupit koupili, normalka ne? V podstate neni o co stat.

Obrázek uživatele Dani

"výrazný design" může u Škodivky znamenat třeba Fabii Sedan, Roomster či Octavii čtyřočko. Doufejme, ze ty doby (a designéři) už jsou pryč. Jinak je zajímavé, jak značky (vč. Tesly) nedokáží u prvních EV opustit falešnou masku chladiče.

---

elektrokolo EasyBike MI5 od 3/2020
Ford Focus Electric na prázdniny 2020

Ceske automobilky maji zkusenosti s maskou bez chladice. Skoda 110LS, Tatra 603 nebo Tatra 613. Mozna ze to retro nekdy pouzijou.

Obrázek uživatele Dani

Zmrvená Š100/110 byl facelift Š1000MB, což byl opajcovanej VW 1500, T-613 je od Vignaleho. Ale máte recht, že v určitou dobu tu moc aut s grillem nejezdilo. Bohužel si z něj Boleslav nově udělala charakteristický znak a teď neví co s ním, viz tuzing CitygoE.

---

elektrokolo EasyBike MI5 od 3/2020
Ford Focus Electric na prázdniny 2020

S110/1000MB byl spis kopie Renault R8. VW mel boxerovy motor a i zadni kufr nad motorem. Neco jako Tesla. Kufr v predu i v zadu.

Obrázek uživatele Dani

Ano, myslím designovou kopii.

---

elektrokolo EasyBike MI5 od 3/2020
Ford Focus Electric na prázdniny 2020

Zajímavá studie auta, ale realita bude vypadat jako Kodiaq :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

nebude, tech zmen neni mnoho a spise kosmeticke, co tento koncept hodne odlisuje jsou jen kola

Mě to tedy přijde dost rozdílné realita a vize.

https://fdrive.cz/clanky/skoda-enyaq-neunikla-objektivu-fotografa-k-videni-je-temer-bez-maskovani-5088

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Kuk

V fdrivu jsou pidlovoký jelita. To auto co má údajně bejt bez maskování je voplácaný falešnejma panelama s falešnejma křivkama a plochama úplně ze všech stran kromě střechy a možná zrcátek. :P

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

me ne kdys vim jak to auto vypada i bez maskovani ;) mam dojem ze jsem ti psal ze na Enyaq delam, tedy vim jak vypada ;)

Chápu, pak na fdrive je naprosto jiné auto, jedině že by namaskovali zcela jiný profil karoserie, zcela jiná světla, jiné dveře, kliky apod.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

ses marnej, ale tak co, 1 zari neni daleko, pak se tvoje runner alterego zase zmeni na runnera?

mavic na fdrive ani v zadne jine redakci zadny Enyaq k dispozici nemaj, meli moznost se v tom aute s maskovanim jen projet v Irsku a to jeste v dobe kdy melo maskovani jine ;)

na silnicich se pak da Enyaq potkat hned v nekolika rozdilnych zamaskovani, cerny, stribrny a modry, a ruzne variace optickych klamu v bile kombinovane s tmave sedou, a zrovna ten co maj vyfoceny fanouskem na fdrive je ten nejstarsi

Obrázek uživatele Tomáš

Budoucnost to rozsoudí.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Mrknu na to i když jen jako zajímavost, škoda je pro mě 20 let mrtvá záležitost.

Mimochodem chováš se jako samolibý blb, já jsem se jenom slušně zeptal, jestli mají na fdrive pravdou nebo kecaj.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Tomáš

Bohužel anonymita diskuze k takovému vyjadřování svádí. Ti nejsrdnatější klávesnicoví válečníci by si jistě v reálu dávali největší pozor na ústa. To tak je co svět světem stojí.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

fdrive prevzal clanek a v cem kecaj? ono i na prvni pohled je patrne ze maskovani je vyrazne

jako debil se tu chovas ty a to dlouhodobe ;)

četls vůbec ten článek? - cituji

První od základu postavený elektromobil s logem Škoda Auto, Enyaq, se autoexpress.co.uk povedlo nafotit při testování, a to rovnou bez maskování.

Tedy já jsem vycházel z této informace, ty tvrdíš, že to bude identické s tím renderem, tak uvidíme kdo bude za blba, buď fdrive nebo ty, já ani v jednom případě.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

no tak kecaj, protze maskovani ma nasobe celkem hodne a to i s vystylkama

ja netvrdil nikde ze to bude identicke s nejakym rendrem, ja napsal "tech zmen neni mnoho a spise kosmeticke" ;)

Obrázek uživatele Kuk

Nazýváš maskovaný auto realitou. :-)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

VW nikdy nedovolí aby to vypadlo líp než ID4, nebo snad ano?

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Kuk

Ano dopustí. U Seatu el-born to dopustili na celý čáře než iD3.
Kráska a zvíře.
https://i.ytimg.com/vi/L3ZTpby9-Wg/maxresdefault.jpg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tyhle rendery vypadají jinak, než pak ve skutečnosti na silnici. Mě se z venku ID.3 líbí, je to klasická koncernový deisgn, co se Němcům líbí, el-Born nevypadá špatně, ale přijde mi spíše auto se snahou směřovat k mladší generaci a ta dnes BEV moc neřeší, jim se spíš líbí 3 litrové hlučné motory a pořádné výfuky. Nechme se překvapit v prodejích, zatím ID.3 má lepší paramtery a lepší cenu než el-Born a hlavně se už vyrábí v desítkách tisíc kusů zatímco el-Born je stále předvýrobní koncept i když se oba budou vyrábět ve stejném závodě.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Tomáš

Souhlasím a provokacemi zdejších diskutérů se nenechte vytočit. Nestojí to za to.
Poslední dobou je celkem legrační sledovat jak se uráží mezi sebou.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

To je v pohodě, jsou lidi co se sem chodí pohádat se všemi bez rozdílu, nebo někoho urážet. Nejde si nepovšimnout, že stále ti stejní mluví každý den o mindrácích ostatních, což je evidentní, že každý den řeší ty své :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Tomáš

Asi tak. :-)

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Tomáš

Souhlasím a provokacemi zdejších chudáků se nenechte vytočit. Nestojí to za to.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Kuk

To nejsou rendry ale studiový fotografie maximálně s retuší. Na reálných fotkách je to to samé. To svým žvatláním nevokečáš.
Včechny koncernový iD varianty se vyráběj ve Cvikově.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-skoda-enyaq/

---

TESLU JEN GEMBLUJEME, KÁRY ZÁSADNĚ NEKUPUJEM ;) blbej ftip co :)) ČEŽTINA 4.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;)) TM3 https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/ NEVĚŘÍME lentylce http://www.hybrid.cz/volkswagen-id4-bude-mit-tazne-zarizeni-az-pro-1900-kg#comment-259228

také se tento typický nazi Němec zaměří a na likvidaci vysokých marží do Německa díky přesunu výroby Superbu a udělání ze Škodovky výrobce levných a ještě více šmejdských aut, aby měli v Německu ještě více peněz díky naší práci :)

už takto od vstupu do EU poklesl % export do EU a mzdy se ještě více rozevřely s Německem... jsme dokonalí otroci EU, která nám přináší jen příkazy a omezení, ekonomicky má prokazatelně vliv negativní a my si to necháme líbit :)

Obrázek uživatele Kuk

Balda ty starej vypatlanej nácku tobě už brzo praskne hlava.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

myslis treba to ze se sem presunul z Nemecka dobre placeny vyvoj nekterych modelu? ostatne i ja z financi Skodovky cerpam a jsem rad ze se muzu podilet na nekterych modelech Skoda, mimo jine i na Enyaq, a plat, no nestezuju si, v Nemecku bych asi dostal tak o 50-60% vic, ale taky bych mel v Nemecku pobliz vyvojovych central asi 5-6x drazsi zivotni naklady, takze bych na tom byl vlastne podstatne hur

Skoda plati strasne malo, mel jsem nabidku, ale to nestalo za rec

me plati agentura/reklamka ktera pro ne dela a nestezuju si, a myslim ze by si stezoval malokdo na takove pozici s takovym finacnim ohodnocenim, a jiste pro ne nebudu prodelecnej, takze Skodovka jim musi platit jeste vic

Jo tak to je outsource, to bude asi neco jineho. Ja dostal nabidku primo do Skodovky, pani rikala, ze to je standartni castka a nedostala se nad 80. To mi prijde jako dost malo do technickeho vyvoje.

Obrázek uživatele Kuk

Však si řekni o víc. ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

ano, celkově máme zničený vývoj hlavně ve strojírenství (nemluvě o likvidaci zemědělství a školství), vývoj se tu od vstupu na "západ" zpomalil ne-li zastavil, proto se produktivita a hlavně mzdy ještě od vstupu EU od Německa vzdálily, a to absolutně i relativně samo. Jen si popovídej s firmami, co se zabývají vývojem, jak nám třeba přesunuli testovací a normovací instituce (či jak se tomu říká) na západ a vše se pro nás tím zdražilo a znepříjemnilo

naše montovna se díky této EU likvidaci NIKDY ani už nepřiblíží Německu, které okrádá takto všechny v EU, hlavně vydělali dokonce i na dluzích Řecka jako jediný větší národ EU :)

když někdo nezná čísla, je snadno manipulovatelný a stále proto věří EU, přestože její vliv je prokazatelně k ČR negativní... to ale pochopí jen člověk trošku vzdělaný, co chápe ne jen absolutní čísla ale i relativní srovnání ... proto je také útok EU skrze náš "liberdemo" blok útok i na matematiku na školách, proto slikvidovaly osnovy, proto nám EU nakázala inkluzi atd. atd. atd.

ty si třeba chrochtáš, já třeba možná taky, ale většina na to prostě doplácí

ja s tema lidma z vyvoje komunikuju (v nokcernu VW) a v Nemecku maj plat vetsi o 50-60% proti tomu co mame my tady, takze zadny uzasny pulmilionovy nebo milionovy platy jak si asi nekteri myslej se tam fakt nekonaj, tam kde ja mam na konci mesice cisteho 110, tam kolega v Nemecku domu prinese 6-7 tisic eur, ale tam kde ja na zivobyti utratim mesicne i s hypotekou 35, tam kolega v Nemecku bez hypoteky utrati 4 tisice eur, hypoteka by mu slupla dalsi 2-3 tisice eur jen proto ze tam kde byt v Praze stoji 6-8 micu, tak ve Wolfsburgu a prilehlych mesteckach prijde na 350-550 tisic eur, a pokud by uvazovali o necem jako bydleni ve vetsim meste jako treba Hannover, coz je porad polovicni mesto oproti Praze, tak cena je jiz okolo 800tisic az milionu eur , a neco jako urokova sazba 2% u hypoteky, to je pro ne nerealne, prumerne maji cca 4-5%

v CR se mame sakra dobre, ale mame neustale potrebu se s nekym srovnavat podle platu, jen podle platu, coz je nesmysl

Šamane, nenakazil tě náhodou trollim jedem runner?
Jinak si nedokážu vysvětlit proč píšeš pohádky o 5% úroku v Německu u hypoték..
https://www.testsieger-bauzinsen.de/

tak si nech spocitat RPSN, asi budes prekvapenej ze pul procenta to fakt neni :D mam v Nemecku nekolik pratel a jednu dobu jsem i zvazoval se tam prestehovat

jan pro ujasneni, kdys jsem si bral hypoteku pred 4 rokama, dostal jsem se se vsim vsudy na 2.01% a nemam zadne sankce za bezne finacni toky smerem k nim, asi 2 mesice po me si bral kamos hypoteku v Mnichove a strasne se divil ze mam takove uroky, vypadlo z nej neco jako 5.5 nebo tak neco a nakonec ma hypoteku na Mnichovskej byt prez hypotecni banku a jediny vydaj navic byl odhad ktery snad mesic resili a prisel snad na 1800 eur nebo tak nejak, coz u bytu za 1.1 milionu eur byl bezvyznamnej vydaj navic, jinak podobne podminky jako ja

uplne stejne ted resime takto treba poplatky bank za prevody men, coz je taky slusnej ojeb, a docela me zarazilo ze Nemci skoro neznaj treba Revolut

Proc by meli Revolut znat, kdyz plati EUrem a temer vsichni se EURu prizpusobi. Jsme rpesvedcen, z ejej nebudou znat ani Americane. :-)

dáváš výjimečný případy, musíš sledovat CELKOVOU kupní sílů, když už, relativní mzdu vůči dalším charakteristikám atd.

Btw, rozhodně ti nevěřím, že mají na stejný pozcici jen o 60 % větší plat... vždy měli 3x vyšší hrubou mzdu a také odpovídající kupní sílu a najednou 60 %? Tvé hodnoty jsou asi nějaké konkrétní subjektivní neglobální příklady. Navíc tam mají ve všem mnohem vyšší kvalitu, takže nemůžeš porovnávat průměrný barák tady a tam např.

"navíc tam mají ve všem mnohem vyšší kvalitu"

tak tohle je blabol tohoto roku, jako spolumajitel architektonicke kancelare se necemu takovemu musim jen smat :D ano mame zakazky i pro Nemecko a to jaka je tam kvalita stavebnictvi radsi nechtej vedet, kvalita je zcela srovnatelna s CR, jen cena je 3-4x vetsi ;) barak co tady postavime za 3 miliony tak v Nemecku pri te same technologii a kvalite postavime minimalne za 10-12 milionu, a to jeste s tim ze sehnat v Nemecku na stavbu delniky je vetsi problem nez v CR, proto taky nasi dodavatele na nektere stavby vozej lidi z CR ;) to kde Nemcfi vedou co se baraku tyce oproti CR je pouzivani pridanych technologii ke stavbe, tedy treba OZE a topne systemy, kdy jsou ochotni jiz na zacatku za tyhle technologie utracet vice nez lidi tady v CR, takze tam kde v Nemecku mame 9/10 projektu odzacatku i s objednavkou na fotovoltaiku a tepelne cerpadlo, tak v CR se k tomu rozhodnou tak 2 lidi z 10, ac ted v dobe korony se ten pomer celkem zlepsil a nastesti my ty projekty navrhujeme tak ze to jde doosadit i posleze, projekty na to pripravujeme od zacatku

jistě, silnice mají ještě víc zalátané jak my, blábole, troubo... tomu snad věříš jen ty :)

a problémy s dvojí kvalitou potravin jsi také neslyšel, což se řešilo dokonce i v parlamentu EU a oni dokonce proti nám uzákonili, že dvojí kvalita může být ... moc nečteš, co, troubo :)

začínáš urážet kvůli nedostatku inteligence, znalostí a vyzrálostí, tak jsi ještě k tomu neznalý trouba, snadno ovlivnitelný Bakalou, nejsi hodný kvalitní diskuse jako jiné děti zde :)

Muzete udat priklad, kdy Saman urazel? Piste o faktech, tak je ted dejte.

Obrázek uživatele Tomáš

Že ho pořád krmíte. On trolí přece schválně.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Davam mu sanci k sebeuvedomeni. Muj cil je, aby si uvedomil, ze potrebuje pomoct.

Obrázek uživatele Tomáš

To uz jsem tady zkoušel. Beznadějně. :-)

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

vím,že jsi neuvěřitelný blb, takže třeba "tak tohle je blabol tohoto roku" jako formu urážky nechápeš :)

co bereš na svůj postižený mozek? opravdu by mě to zajímalo :)

Ne, jak byste druhemu neurazlive sdelil, ze napsal hloupost?
A pokud si stezujete na urazky, nikdy jste zadnou nepouzil? :-) Vite co je pokrytectvi?

já si přeci nestěžuju, já jen reagoval na tebe, žes to zase nepochopil, troubo.... ty jsi vážně blb :))))

tys měl z matiky i češtiny za 5, že? Logikou bys neprošel ani s nápomocí Einstena :)

Takze Vase konstatovani: "začínáš urážet", "Pavlíček K nezná nic, proto jen uráží", "když máš takovou potřebu mě neustále komentovat pouze urážkam", ... je vlastne uplne k nicemu, kdyz Vam to nevadi? Proc to tedy vypichujete? Nevadi Vam, kdyz Vas nekdo urazi?

psal jsi vyvoj, tak proc bych mel sledovat a psat o celkove kupni sile? jo uklizecka se v Nemecku bude mit lip, stejne jako dalsich milion profesi nekde u hranice nizsich stupnu vzdelani, a budou se mit dobre i v duchodu, ale zase maj podstatne vetsi naklady treba na zdravotni peci, kdy neco jako zubar u ktereho my nenechame skoro nic, tak oni naopak klidne svuj rocni plat ;)

proste my Cesi mame vetsinou strasnou potrebu bejt na tom spatne ikdys veskutecnosti se mame velice dobre, a proste porovnavame jen ty priklady kde se mame "spatne" a uplne ignorujeme ty kde se mame "dobre" oproti tem se kteryma se srovnavame, ..... ostatne kazdy z nas se muze hned zbalit a do Nemecka vyrazit a usadit se tam a mit se lip nez v CR

Obrázek uživatele Marek_

Souhlas. Mohu srovnávat z pozice SW vývojáře, když už se jenja baví o vývoji. Kolegové v DE v jedné velké firmě pro kterou dělám já (jako český zaměstnanec české firmy ale pro zákazníka v DE) rozhodně nemají 3x tolik ani 2x tolik, mají o něco víc než mám já, řekněme max. o 50% více.

A taky jsem kdysi uvažoval jestli by nebylo lepší se tam přímo zaměstnat. Ne, nebylo, prostě teď mi to takto vychází lépe. Ale když někdo vidí jenom ty platy... Kolega v DE byl nedávnu u zubaře, čistění kanálků nebo co a nechal tam kolem 1000 eur. Já chodím taky k soukromé zubařce v ČR a za kanálky si vzala 1000 KČ za jeden, 4000 za zub. A takto bych mohl pokračovat dál a dál.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Tomáš

Souhlasím. Ani v Japonsku že žádnej ráj nekoná. Je to tak jak píšete.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Michelin

Svata slova.
Kdyby se mzdy urcovali podle toho jak umi kdo narikat, tak by jsme byli nejbohatsi narod.
Nechapu co lidem tohoto typu brani sebrat se a jit do toho raje, kdyz se tam maji o tolik lepe.

---

Více než 170tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Zase nechápeš "kupní síla", která ale má problémy, s tím, že nebere v úvahu rozdíl v kvalitě či problémy s převodem měn (proto to také není plně relevantní ukazatel). Prostě už pochop, že při kombinaci kupní síly i kvality si Němci žijou min 2x tak lépe! A rozdíl se ještě zvýšil od vstupu do EU. Už se konečně podívej na oficiální čísla a nemysli, když nevíš. To je problém všech, že jim jedna paní povídala či Bakala řeknou a věří všemu, tatrdlíci :)

Tak jednoduše: mají 3x vyšší čistou mzdu, 1,5-2x vyšší kvalitu všeho, 1,6x vyšší "kupní sílu", tak si to zkombinuj a máš, že se mají 2x-3x lépe.

Ale likviace našeho strojírenství, zemědělství, školství, ukradené tuny zlata po 89. už otrokářům Němcům neodpářeš, i kdybys dokázal to, co říkáš ohledně mezd, což nemáš šanci dokázat, protože neznáš celková čísla :)

Prostě děláme hlavně na Němce, ne pro sebe. 2. světovou válku Němci prostě vyhráli.

Víš, stavebnictví, kde pracuješ, není celé hospodářství :)

Obrázek uživatele Kuk

Už si ten heroin nepíchej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.