Siemens nabídne technologie vodíkového pohonu pro železnici

redakce - 09 Říjen 2020

Siemens Mobility a Siemens Energy podepsaly memorandum o spolupráci na společném vývoji a nabídce vodíkových systémů pro železniční dopravu.Společnosti Siemens Energy a Siemens Mobility dekarbonizují odvětví dopravy

Společnosti Siemens Energy a Siemens Mobility dekarbonizují odvětví dopravy
foto: Siemens

Cílem projektu je společně vyvinout moderní komplexně řešené vodíkové technologie pro železniční dopravu, zahrnující infrastrukturní i vozidlovou část, a nabídnout je zákazníkům k rozvoji uplatnění vodíku v dopravě v Německu a v dalších evropských zemí s cílem podpořit dekarbonizaci dopravy.

„Cílem Siemens Energy je zcela bezemisní výroba elektrické i tepelné energie využitím obnovitelných zdrojů. Propojením se sektorem mobility lze zajistit energii zcela bez emisí, za použití zeleného vodíku. Tedy vodíku, který se vyrobí elektrolýzou vody za pomocí elektřiny získané z obnovitelných zdrojů,“ říká Jaroslav Lahoda, ředitel Siemens Energy, s.r.o. „Ve spolupráci se Siemens Mobility chceme mimo jiné poskytnout řešení výroby vodíku i pro plnící stanice vodíkových vozidel.“

„Naše spolupráce se společností Siemens Energy připravuje cestu pro udržitelnou mobilitu šetrnou k životnímu prostředí. Tímto způsobem můžeme dlouhodobě podporovat naše zákazníky při nahrazování jejich naftou poháněných vozidel, provozovaných na neelektrifikovaných železničních tratích, vozidly bez emisí, poháněných vodíkem. Spolu se společností Siemens Energy můžeme dokonce nabídnout vodíkové technologie v modelu „vodík jako služba“ po celou dobu životnosti vozidla,“ říká Albrecht Neumann, ředitel oddělení Kolejových vozidel společnosti Siemens Mobility.

V příštích dvaceti letech budou v Evropě postupně nahrazeny tisíce naftou poháněných železničních vozidel alternativami přívětivějšími k životnímu prostředí. Naftou poháněná vozidla zajišťují v současnosti provoz na neelektrifikovaných železničních tratích.

Například v Německu tvoří neelektrifikované tratě přibližně 50 procent celé železniční sítě. K náhradě naftou poháněných vozidel vozidly bezemisními je podle místních podmínek vhodné použít elektrický trakční pohon ve třech základních alternativách: liniová elektrifikace a elektrická vozidla pro trolejové napájení, nabíjecí zdroje a vozidla s lithiovými akumulátory, či vodíkové plnící stanice a vozidla s vodíkovými palivovými články.

Pro každou z těchto technologií je nutno koordinovaně řešit infrastrukturní a vozidlovou část. Cílem je společně nabídnout systémové řešení i pro aplikaci vodíku.

Společnosti Siemens Mobility a Siemens Energy plánují společně vyvinout standardizované řešení vodíkové infrastruktury pro provoz vodíkových železničních vozidel společnosti Siemens Mobility a později toto řešení rozšířit v pilotních projektech a v konkrétních zákaznických projektech.

Společnost Siemens Energy uvádí na trh systémy a řešení potřebná pro výrobu a poskytování zeleného vodíku, tedy vodíku připraveného s využitím obnovitelných zdrojů energie, zatímco společnost Siemens Mobility se zaměřuje na řešení železniční dopravy (vozidla, elektrické napájení drah, automatické řízení a zabezpečení kolejové dopravy), včetně údržby vozidel a vybavení dep.

Společně mohou společnosti Siemens Energy a Siemens Mobility nabídnout provozovatelům železniční dopravy kompletní řešení. Tím podpoří rozvoj bezemisní energetiky i rozvoj bezemisní dopravy.

Od svého vyčlenění a veřejného vstupu na burzu v pondělí 28. září 2020 už společnost Siemens Energy není součástí skupiny Siemens. Siemens je největším akcionářem společnosti Siemens Energy.

Společnosti Siemens Mobility, která patří společnosti Siemens, a Siemens Energy, podepsaly dohodu o výzkumné spolupráci, aby pokračovaly a dále rozšiřovaly své společné úsilí v podpoře aplikace vodíku v dopravě.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Dovolím si přidat několik faktů. Pro elektrifikované tratě jsou samozřejmě nejlepším řešením klasické elektrické jednotky, které jsou i provozně nejlevnější. Pak ale máme v ČR velké množství tratí, které se z ekonomických důvodů elektrifikovat nevyplatí. Pro ty jsou určená buď akutrolejová, nebo tato vodíková vozidla.
Pro ekonomiku elektrifikace je důležitá zejména nutnost stavět trakční napájecí stanici (TNS), která vyjde řádově na stovky mil. Kč. V případě málo vytížených tratí bez nákladní dopravy pak často ekonomika nevyjde. V případě krátkých odboček z hlavních tratí je pak nejlepší postavit pár km trolejí. Pro delší úseky je pak nevhodnější akutrolejové vozidlo, které se při jízdě pod trolejí zároveň nabíjí a následně při odbočení z hlavní trati jede na trakční baterii.
Pro dlouhé úseky bez elektrifikace je možné nasadit i vodíkové vozidlo. Samozřejmě pouze v případě, že je v dosahu dostatek elektřiny pro jeho výrobu. Tady je potřeba zdůraznit, že celková účinnost výroby vodíku není nijak závratně vysoká a ekonomicky jej lze vyrábět jenom z přebytků v síti - typicky severní Německo.

https://www.railway-technology.com/projects/desiro-ml-cityjet-eco-passenger-train/

Vodikova rozvodna sit nebude ani v roce 3000. A lokalni elektrolyzatory by byly nacasovane bomby. Zbyva jen rozvoz kamionem, kdy kamion spotrebuje na rozvoz stejne mnozstvi energie, ktere v tom vodiku prepravi. H2 nema zadnou budoucnost v plosnem nasazeni. V urcitych centrech mozna, ale plosne nikdy.

Vodíková infratruktura je opravdu náročná, doprava vodíku není příliš ekonomická a nevyplatí se tak na delší vzdálenosti. U vozidel veřejné dopravy se nabízí vybudovat tuto infrastrukturu v rámci depa, aby nebylo vodík složitě přepravovat.
V našich podmínkách jsou proto vhodnější spíše vozidla na baterie, nebo tratě elektrifikovat.

další ubohý podvod podřadných "elit", vodík už dlouho nemá vůbec žádnou šanci, když jsou všude troleje... zkoušejí to, podřadní "zápaďáci" :)

tady je budoucnost:
is.gd/3UhDdk

"Nič nemôže fungovať, pokým s tým spojené vedomie neprichádza z miesta lásky, pokoja, spolupráce a porozumenia. Hnacou silou pre sprístupnenie týchto technológií by bola túžba po osohu pre všetky bytosti na planéte."

:)

Vodik protlacujou nejvic rusove a jejich zaprodane firmy, kde si rusaci koupili akciove baliky. Jsou to ty same, ktere tlaci Nordstream 2. Doufam ze NS2 bude beznahradne zrusen a rusaci musi uvest vse do puvodniho stavu. A za sve.

ty jsi blb :)) jistě, EU, Hyundai, uSSa, co to propagují nejvíc, je Rusko, co má ropu na 200 let :-D

a Rusko taky napadlo Napoleona i Německo, že :-D

ty jsi nevzdělaný a ještě blbý, špatná to kombinace :-)

A k čemu Rusku ta ropa bude když klesne poptávka? Rusko propaguje vodík, aby si zajistili poptávku po zemním plynu, protože jinak jsou nahraní, pokud se přejde na BEV.

Obrázek uživatele runner42

Proč by měla poptávka po ropě klesnout?

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Protože OPEC už ohlásil, že ropný peak už byl a teď bude spotřeba klesat. Když spadla cena ropy o 80% tak to bylo kvůli přebytku 3%. Co udělá přebytek po všech těch elektromobilech co nahradí spalováky? A že jich bude stále více. Automobilová doprava je zodpovědná asi za třetinu spotřeby ropy co si pamatuju.

Obrázek uživatele runner42

Nic takového se nestane. I když by přišlo snížení spotřeby Evropy, Čína, Indie i celá Afrika to zamáznou zvětšením spotřeby rostoucí střední třídy. Tedy pokud je nechcete eliminovat :)

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Spotřeba klesá v Evropě, USA a Čína masivně přechází na elektro. Tohle Afrika určitě nezachrání :)

Zákazy prodeje spalováků se šíří po světě ať už chceš nebo ne.

BP už odhaduje, že k Oil Peaku už došlo

https://www.carbonbrief.org/analysis-world-has-already-passed-peak-oil-bp-figures-reveal

Obrázek uživatele runner42

:D :D :D
Čína hlavně chce vytáhnout většinu ze středověké chudoby, nějaké elektro je priorita padesátá v pořadí

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele ozana

A proto se v Číně za RZ na spalovák platí zhruba 10 000 dolarů a na BEV je zdarma...
https://automix.denik.cz/magazin/jak-se-prodavaji-vozy-skoda-v-cine-znacka-prijde-draze-nez-samotne-auto-20190416.html

---

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Firmy jiz nakoupily 3,9% všech bitcoinů které kdy budou existovat. https://bitcointreasuries.org/

:) No když myslíš

ještě jsem neviděl, že by vodík propagoval někdo jiný než západní korporace: Hyundai, EU, uSSa atd, výjimka potvrzuje pravidlo ;)

Vodík propagujou všichni, co se snaží si zachránit business.

https://oilprice.com/Alternative-Energy/Fuel-Cells/Russian-Gas-Giant-Gazprom-To-Start-Producing-Clean-Hydrogen.html

https://www.economo.co.uk/russias-new-energy-strategy-hydrogen-instead-of-natural-gas-through-nord-stream-2/

Uz se tesim az to rusakum bouchne a znici jejich vyrobny. To bude podivana. Doufam, ze to bude natoceno v 4k kvalite a ze vsech stran a ultra speed aby to slo pustit i zpomalene.

zatím to bouchá jen na západě, protože ti opět chtějí podvést hloupé lidi jako jsi ty :-)
západ jde do kytek svou podřazeností :-)

Západ možná jde do kytek, ale Rusko do kytek běží a to pěkným poklusem.

podle jakých statistik?
jsi prostě vypláchnutý :-)

Rusko už skoro vládne světu díky své nadřazené vojenské technice i morální zodpovědnosti vůči podřadnému západu plného psychopatů.... a bude i nový vůdce světa, opět nás zachrání :-)

dokonce již vládne i v evoluci člověka, mají už dlouho nadřazené mentální schopnosti, které už vyučují na školách, za 20 let se dozvíš jako jeden z posledních :-)

Podle asi tak všech statistik.
Rusko je ekonomicky totálně v prdeli. Produktivitu práce mají horší než v Mexiku, firmy jsou mají větší technologický dluh než za doby SSSR. Rusko je totálně závislé na prodeji základních surovin a cena ropy a zemního plynu je na minimu a ještě dlouho tam zůstane.

Ruská vojenská technika není ani omylem nadřazená, viz totální průsery s Armatami a SU-57. Vojenské loďstvo už fakticky neexistuje. Veškorou moderní elektroniku nakupovali Rusové na západě, protože sami nejsou schopni ji vyrobit.

Rusko vymírá a každý kdo něco umí ze země utíká. 20% Rusů jsou muslimové. Jenom v Moskvě přibývá 50.000 muslimů ročně. Do roku 2050 bude polovina ruské populace vyznávat Alláha.

Východ Ruska obsazujou Číňani, kteří už tam teď mají větší slovo než Moskva a lidsky i kulturně přetvářejí Sibiř na čínské území. Zatímco entičtí Rusové z dálného východu odcházejí, tak Čína aktivně motivuje ke stěhování do Ruska.

takže zase žádné číslo, troubo, jsi hezky vypláchnutý :-)

"omylem", jistě, pokud máš slabou logiku jedině :))
smiř se s tím, že jim západ inteligenci, vývojem člověka ani morálkou západ nesahá ani po kotníky, ty ani po malíček :-)

oni umí i už ovládat i tvé vědomí zcela morálně, aniž bys to věděl, časem budeš vnitřně uražen, až to pochopíš se své podřadnosti :-)

Ja prispeji s jednim nespornym cislem. To cislo je 1. Rusove maji jednu jedinou letadlovou lod, teda pardom meli, dokud se jim neposerala a musela na opravu. Pri oprave ji jeste vic poskodili a kdo vi, kde je jeji konec. Chudaci rusaci si chteli nechat postavit nejake lode ve Francii, ale kdyz prepadli Ukrajinu a oproti pravidlum civilizace ukradli Krim, tak jim Frantici ukazali pekne prostrednicek a rusaci stahli ocas. S piraty se vzdy delal kratky proces. Kdyz je pochytali, tak je povytahli trochu vis za krk a bylo po piratech. Rusko je takovy piratsky stat, ktery vysila vrahy a zlodeje do sveta a pak jim poskytuje ukryt.

Oni mají těch prvenství více. Nejvíce nakažených AIDS a žloutenkou typu C ze zemí OECD.

A v ruskem vezeni se siri TBC. Rusko je nejvic zasazenou zemi na svete.

tak pomýlený :-D
Francie je musela odškodnit :-D
Krym zachránili před uSS válkou, kterou teď uSS totálně zničily a vykradli, jako nás EU hlavně Německo

k čemu letadlová loď, když mají vše ostatní lepší vč Avantgardu, Zirkonu apod.? Ty moc nechápeš, že Rusko může kohokoliv vymazat z planety a nikdo jim ublížit nemůže, jenže oni nechtějí nikoho likvidovat, jako uSSa zlikvidovalo Ukrajinu ... jejich nadřazenost tě irituje, co :-)

nenávist tě prozrazuje, proto jsi podřadný :-)

Jasne jste nadrazeny, ale jen pro lidi kteri ziji jako vy ve sklepe.

nejsem, to jen ty jsi podřadný, já jsem jen dál ... ve "sklepě" s TM3P, ať ti nepraskne žilka, až budeš závidět ... kdybych hodnotil dle Tebe, jsi tak o 3 třídy podřadný, ale podle mě jen "nevíš, co činíš", máš svou cestu, složitější, obdivuji, jak bojuješ ve tmě na straně podřadných psychopatů západu :-)

Možná sis toho nevšiml, ale v tom mém příspěvku je mnohem více čísel než v tom tvém.

https://eurozpravy.cz/ekonomika/evropa/181009-produktivita-prace-v-rusku-opilci-v-dilnach-predpotopni-stroje-horsi-jak-za-sssr-rikaji-experti/

50.000 nových muslimů ročně v Moskvě je číslo.

A o selhání programů Armata a SU57 snad není pochyb, když o ně nestojí ani Rusové.

a co? na západě žijí lidé z muslumů ve strachu, v Rusku poslouchají tatínka Putina, který své obyvatele ochraňuje, opět snížil chudobu, spotřebu alkoholu, bezdomovectví ... přesný opak západu, který likviduje své občany a ty tleskáš, troubo :-)

A Putin jezdí po Rusku a s velkou slávou otvírá mešity.
Před pár lety osobně otevřel v Moskvě největší mešitu v Evropě.

Congratulations :)

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/putin-v-moskve-otevrel-nejvetsi-mesitu-v-evrope-apeloval-na/r~e1983a98620f11e5974b0025900fea04/

tam se musejí chovat slušně, to tolik nevadí, ne jako nepracující a agresivní paraziti na západě, kde je podporují západní "elity", aby lidé jako ty tomu de strachu, a ty to stále nevidíš, že sloužíš podřadným psychopatům :-)

A pak kdo je tu naivní? :D

A vy jste genius. Ale zjistete si, kdo ten vodik bude chtit dodavat a z ceho. Ze zemniho plynu. A ze ktereho? No prece z ruskeho. Jste hodne jednoduchy, ale genialne nesvepravny.

a ropy se vzdají a plyn, co bude přes Nord Stream taky nebude, že, troubo :-D

A ta elektrina pro elektrolyzu z vody se vezme kde? Pitomci vaseho razeni predpovidaji nedostatek elektriny pro bateriova auta. Vyroba vodiku je energeticky 3x tak narocna jako kdyz se jezdi na baterky. Tak kde se vezme tolik elektriny? Rusaci lzou ve vsem, broji proti LNG z USA, pry moc nakladna technologie a pritom na Sibiri buduji jedno zkapalnovaci zarizeni za druhym. Rusove jsou geneticky zakodovani lhari a zmetkove. Stejne jako vy.

LŽEŠ, vodík chtějí západní korporace, ne Rusko, Troubo :-)

No a nebude lepší raději elektrifikovat ty tratě?

vždyť to píšu neustále, že vodík je podvod, roky... a ty se ptáš, jako by to byla novinka... musíš mě víc poslouchat, ale ty ne, ty jsi neustále roky za věděním většiny, TakyTr.... :)

už se ode mě začni řádně učit, pak nebudeš dávat tak zbytečný komenty, jak jsme zvyklí :)

nekde ne, cetl hjako fanda zeleznice par studii proveditelnosti z Nemecka na lokalkach a pro kuprikladu 4 lokalni soupravy za den se elektrifikace trati proste nema sanci zaplalatit ani za 50 let provozu, kdesto tyhle vodikove soupravy v pripade ze by se stejne nahrazovali dane soupravy pro danou lokalku treba diesel elektrickyma, tak je navratnost nejakych 15-20 let i se zapoctenim celkem nakladnych servisu

koridor se samozrejme vyplati normalne elektrifikovat, ty nejvytizenejsi maji okna cca 5 minut na soupravu a zacinaji tak nestihat poptavku

A jsou v té ceně i vysoké provozní náklady vodíkových vlaků a nutnost zavádět vodíkovou infrastrukturu tam, kde se nevyplatí ani elektrifikace?

ano v cene byla i vlastni infrastruktura pro dane vlaky, vesmes resene jako vlastni cerpacka s vlastnim zdrojem OZE na budovach nadrazi a podobne

Nemci nastesti takove studie maj docela podrobne a myslej v nich trosku logicky, narozdil od tech co se vetsinove vyplodej v CR

Obrázek uživatele Kuk

A za jak dlouho se zaplatí bateriovlaky?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Bateriový vlak to jde?

A proč by to nešlo? Právě pro ty lokálky, které se nevyplatí elektrifikovat, by to bylo dobré řešení.

Jo má to tuším Siemens - 14tun baterek

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Kuk

2/3 britských drah nejsou elektrifikovaný, tak poříděj 400 baterkovlaků od Hitachi
https://www.railtech.com/rolling-stock/2020/07/09/over-400-battery-trains-could-be-introduced-in-uk/

https://www.railtech.com/policy/2019/06/05/four-pillars-of-jr-east-energy-saving-policy/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

na to jsem jeste zadnou nenasel a nehledal, je vubec nejaky vyrobce takovych vlaku a planuji to nekde? pokud ano tak by k tomu nemel bejt asi problem dohledat i nejaky studie pro danej projekt

Obrázek uživatele Kuk

Vůbec netuším, o železnici se moc nezajímám.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-stationSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live