Scania představuje první řadu komerčních elektrických nákladních vozidel

redakce - 15 Září 2020

Společnost Scania dnes uvádí na trh svou řadu elektrických nákladních vozidel. Plug-in hybridní a plně elektrická nákladní vozidla budou zpočátku zaměřena na nasazení ve městech, včetně distribuce zboží maloobchodním prodejcům.Pro společnost Scania jsou nové elektrické tahače milníkem v rámci jejího cíle udávat směr v přechodu k udržitelnému systému dopravy.

Pro společnost Scania jsou nové elektrické tahače milníkem v rámci jejího cíle udávat směr v přechodu k udržitelnému systému dopravy.
foto: Scania

Během nadcházejících let bude společnost Scania pokračovat v rozvoji své řady elektrických vozidel pro různé účely použití, včetně dálkové dopravy a stavebnictví. „S velkou hrdostí oznamujeme začátek dlouhodobého závazku společnosti Scania k elektrifikaci,“ říká Henrik Henriksson, prezident a generální ředitel společnosti Scania.

„V nadcházejících letech budeme každý rok uvádět na trh elektrická vozidla pro celou produktovou řadu a za tímto účelem v současné době reorganizujeme naši výrobu. Obzvláště důležité je, že během pár let rovněž představíme dálková elektrická nákladní vozidla přizpůsobená pro rychlé nabíjení během povinných 45minutových přestávek řidičů.“

Nové elektrické nákladní vozy Scania

Nové elektrické nákladní vozy Scania
foto: Scania

Elektrifikace vozového parku těžkých komerčních nákladních vozidel je zásadní z hlediska dosažení cíle stanoveného v Pařížské dohodě, kterým je omezení globálního oteplování na úroveň nepřekračující 1,5 °C.

Elektrická vozidla budou proto pro pokrokové zákazníky čím dál atraktivnější volbou. V počátečních fázích bude společnost Scania vyvíjet a nasazovat hybridní a plně elektrická nákladní vozidla ve spolupráci s těmito progresivně smýšlejícími zákazníky.

Plně elektrické nákladní vozidlo Scania – nabízené s kabinami řady L a P – je vybaveno sadou akumulátorů s kapacitou 165–300 kWh pro elektromotor o výkonu 230 kW. Zákazníci si mohou vybrat buď pět, nebo devět akumulátorů, přičemž druhá uvedená varianta bude poskytovat dojezd až 250 km na jedno nabití.

Plug-in hybridní nákladní vozidlo Scania, které je rovněž dostupné s kabinami řady L a P, nabízí možnost dálkové dopravy v režimu spalovacího motoru a následně v případě potřeby lze využít dojezd až 60 km v elektrickém režimu. Díky této kombinaci s obnovitelnými palivy mohou provozovatelé výrazně snížit svůj dopad na životní prostředí.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

V roce 2917 byla Scania (VW) pokutována 880 milion € za účast v obřím kartelu výrobců tahačů za manipulaci s cenama a ovlivňování nástupu elekogičtejších technologií. Bez toho a bez Dizlgejtu by dnes nejspíš stále vyráběla spousty spalovacích tahačů.

Antitrust: Commission fines Scania €880 million for participating in trucks cartel
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_17_3502

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Asi to bolo v roku 2017 :)
Ale ano, spalovací dinosauri majú stále rovnaký postup: Do elektra max. 1% a poriadne spropagovať akí sú zelení a 99% sračkometov si pekne potichúčky chrliť ďalej, pokial to ide.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Kuk

Díky za opravu, doufám že v roce 2917 neprovedou zase něco jinýho. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To tu už dávno nebudú s takýmto prístupom.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Kuk

“bude poskytovat dojezd až 250 km na jedno nabití“

Dle jakého cyklu, normy?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Oblíbený dinosauří trik - Slibem neurazíš. A mezitím dále potichu chrlíme spalováky a děláme na ně akce a slevy, aby se jich prodalo co nejvíce a zabraly místo případným nákupům elektrik.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů CircontrolSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Livee-station