Renault v Číně končí s výrobou fosilních aut, zaměří se na elektromobily

Jan Horčík - 17 Duben 2020

Prakticky všechny velké světové automobilky nějakým způsobem v Číně působí. Renault není výjimkou. Své zaměření tam ale nyní mění ze spalovacích motorů na elektromobily.auto elektromobily Renault K-ZE Čína

Malý super-levný elektromobil Renault K-ZE je určen primárně pro Čínu. Do Evropy se dostane jako Dacia Spring.
foto: Renault

Propad čínského automobilového trhu způsobený mimo jiné pandemií čínského koronaviru přináší první "výsledky". Renault, který nikdy nebyl v Číně zvlášť silný, tam ukončí výrobu spalovacích aut. Vyrábět bude pouze elektromobily.

Renault v roce 2013 vybudoval ve společném podniku s čínskou automobilkou automobilovou továrnu ve Wu-Chanu. Přesně tam, kde vypukla nákaza koronavirem. Ročně chtěl prodávat v Číně až 550 000 aut.

Jenže to se nestalo a v roce 2019 prodal Renault pouze 180 000 aut - spalovacích i elektromobilů. Spalováky proto v Číně opustí a bude se soustředit pouze na elektromobily.

Ty dnes vyrábí v několika joint-ventures s čínskými společnostmi. Společnost eGT New Energy Automotive Co., společný podnik Renaultu, Nissanu a čínského Dongfeng, vyrábí ultra-levný elektromobil Renault K-ZE.

Ten má brzy do Evropy přijít jako Dacia Spring - v mírně upravené verzi s lepší bezpečností a možná i dojezdem. Lehké užitkové elektromobily bude Renault vyrábět v rámci Brilliance Auto Group, kde má 49 %, a čtyři nové elektromobily navrhne, postaví a vyrobí joint-venture Jiangling Group Electric Vehicle.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Dobré rozhodnutí. Navíc asi i podpoření tím, že Čína se rozhodla dotace na elektromobily ponechat, kvůli koronaviru.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele runner42

Chtít prodávat může. Realitou je v Číně -20% spotřebitelských výdajů za první kvartál, který ale nebyl celý ovlivněn koronavirem, a to jsme teprve na začátku krize.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.


e-stationNabíječky elektromobilů CircontrolSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.