Renault představuje vlastní modulární platformu pro elektromobily

redakce - 25 Březen 2020

Renault představil koncepční elektromobil Morphoz navržený na nové modulární platformě CMF-EV vyvinuté aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi.Delší rozvor kol s koly posunutými do rohů karoserie a plochá podlaha vytváří nové možnosti pro projektanty.

Delší rozvor kol s koly posunutými do rohů karoserie a plochá podlaha vytváří nové možnosti pro projektanty.
foto: Renault

Platforma CMF-EV otevírá nové možnosti při vytváření budoucích elektromobilů z hlediska technologie, designu, zajištění komfortu a prostoru uvnitř vozidla.

"Díky technologickým inovacím a možnostem nabízeným modularitou CMF-EV se stane vzorovou platformou, která bude využívána pro vývoj dalších elektrických vozidel skupiny Renault a aliance," řekl Jean-Paul Drai, ředitel vývoje elektromobilů skupiny Renault.

Modularita

Při použití platformy CMF-EV mohou konstruktéři vyvíjet různé druhy karoserií: jak SUV, tak sedany. Díky prodlouženému rozvoru kol je možná instalace baterií různých rozměrů přizpůsobených různým typům elektromobilů a hybridů z hlediska optimalizace jejich dojezdu.

Více místa

Inovativní konstrukce také nabízí nové možnosti tvarování designu. Dlouhý rozvor kol s koly v samých rozích karoserie, výrazně kratší přední a zadní převis a plochá podlaha umožňují navrhování automobilů s nižším zavěšením a sníženou střechou při zachování prostorného interiéru.

Nová platforma CMF-EV aliance Renault-Nissan-Mitsubishi

Nová platforma CMF-EV aliance Renault-Nissan-Mitsubishi
foto: Renault

To má výrazný dopad na aerodynamický výkon vozidla. Krátká kapota motoru umožňuje zvětšení délky kabiny a získání elegantnější linie karoserie.Nová platforma zajišťuje také dynamičtější jízdu díky optimální konstrukci podvozku a karoserie podmíněné požadavky pro elektromobily. Díky umístění baterií pod podlahou v zadní části automobilu se sníží těžiště.

Mnoho možností uspořádání

Platforma vytváří také nové možnosti uspořádání interiéru a regulaci jeho velikosti. Elektrický motor je menší než spalovací a umožňuje navrhnout tenčí a dopředu posunutou palubní desku.

Tímto způsobem získáme více úložného prostoru a místa pro cestující, a zároveň více místa pro nohy v případě zadních sedadel. Není zde tunel pro převodové ústrojí - plochá podlaha tak zajišťuje více prostoru. Platforma umožňuje navrhnout automobil s kapacitou Talismanu a velikostí Megane.

Modularita platformy CMF-EV umožňuje instalaci jednoho nebo dvou elektrických motorů, a tím i výrobu automobilů s pohonem dvou nebo čtyř kol. Kromě toho byla platforma konstruována tak, že bylo možné zavést systémy umožňující autonomní řízení úrovně 4.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Tady je na to hezké video.

https://www.youtube.com/watch?v=3YTo6Oa1XcY

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Radovan

Absolutně o ničem. Jednak už to dávno má Tesla, ukázal to i VW a další, druhák jde zase o nesmysl s předním náhonem a zaplácaným kufrem blbostma. Spalovací myšlení v praxi a pár odkoukaných věcí.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Nemůžu úplně souhlasit, pár dobrých nápadů (tedy na první pohled - až čas prověří zda byly dobré) tam je.
Ono by byl fajn, kdyby to fungovalo - mít malé auto, které v případě potřeby podstatně povyroste. Otázka je, jak moc to bude poruchové. Aby auto nemuselo se systémem "morface" co 30 tisíc do servisu.
Taky se mi líbí technologie středového piedestalu - jen je škoda, že je tam vůbec je středový piedestal. Měli tu technologii uplatnit na palubce a v přihrádkách.
Tady je na to hezké video.

https://www.youtube.com/watch?v=3YTo6Oa1XcY

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Presne tak. Oni to koncipuji jako interni "bummber".

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už jednou jsem nabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.

OT:
Trump vyzval Teslu, aby začala vyrábět plicní ventilátory:
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1241732681366482944


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol