Recyklační speciál na bioCNG nově jezdí v Praze

Jan Horčík - 10 Září 2020

Recyklační speciál na vysokotlaký proplach a čištění kanalizace Kaiser ECO na podvozku Scania je první vozidlo tohoto typu na bioCNG ve střední Evropě.Od září provozuje nový specializovaný vůz společnost Pražské vodovody a kanalizace.

Od září provozuje nový specializovaný vůz společnost Pražské vodovody a kanalizace.
foto: Scania

Čištění kanalizace je prováděno vysokotlakou hadicí zakončenou vyplachovací dýzou. Hadice je zavedena do kanalizace, vysokotlakým proudem recyklované vody, který rozplavuje usazené nečistoty. Nečistoty jsou proudem vody hnány potrubím.

Reaktivní síla proudu vody současně pohání hadici kupředu. Naplavený materiál je poté pomocí vakuovacího zařízení nasáván odsávací hadicí do kalové nádrže v nástavbě vozidla. Vyplachování a odsávání probíhá současně.

Recyklační vůz vypustí do ovzduší o 58 % méně škodlivin, než auto s naftovým motorem.

Recyklační vůz vypustí do ovzduší o 58 % méně škodlivin, než auto s naftovým motorem.
foto: Scania

Technologické vybavení nástavby vozidla umožňuje oddělit z nasávané směsi pevnou složku a vodu po vyčištění znovu použít pro čištění jako vodu tlakovou. Tento proces se opakuje do chvíle, než je kalová nádrž zcela zaplněna tuhými nečistotami a je třeba ji vyprázdnit na výpustním místě.

„Vozidlo ušetří zhruba 10 tun CO2 emisí ročně. Jeho pořizovací cena je sice vyšší, zhruba 13 milionů korun, ale úspora v provozních nákladech je tam velká a brzy se nám vrátí zpět,“ uvedl generální ředitel PVK Petr Mrkos.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

A odkud berou to bioCNG a co to vůbec je?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Kantýna poskytuje zaměstnancům pouze luštěniny a to i na tzv. anglické snídaně před směnou (mj. fazole v tomatové omáčce). V sedačkách posádky je podtlakový odvod metanu..... :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Anonym123

ako funguje som čítať nepotreboval, pridám info, že je to strašidelný hluk, ktorý sa ozýva spod poklopov.
nie je mi celkom jasné ako oddeľujú ten ekobiocng a ako ho "jímají" k využitiu v motore
sarkazmus.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion