Rakousko uzavřelo svou poslední uhelnou elektrárnu, uhlí se v EU propadá

Jan Horčík - 19 Duben 2020

Během posledních 15 let uzavřelo sousední Rakousko všechny své uhelné elektrárny. Tou poslední byla ta v Mellachu nedaleko Štýrského Hradce.uhelná elektrárna RQW

Polsko a Německo jsou v rámci EU největšími uživateli uhelných elektráren. Obě země jsou zodpovědné za 51 % instalované kapacity uhelných elektráren a 54 % emisí. Německo už plán na odstavení uhlí má, Polsko nikoliv.
foto: Benita5, licence Pixabay

Uhelná elektrárna Mellach u Štýrského Hradce byla vybudována v letech 1983 až 1986 s výkonem 240 MW elektřiny a 230 MW tepla, které dodávala do širokého okolí. Nyní už zůstane k dispozici pouze jako záložní špičkový zdroj, ovšem upravený pro spalování zemního plynu.

Rakousko se tak přidalo k zemím jako je např. Norsko, Švýcarsko, Lucembursko, Belgie či Lichtenštejnsko, které na svém území neprovozují žádné uhelné elektrárny. Brzy se k nim připojí další.

Plány na odstavení posledních uhelných elektráren už ohlásily země jako Švédsko (2022), Británie (2024), Irsko (2025), Itálie (2025), Nizozemsko (2029), Dánsko (2030), Portugalsko (2030), Maďarsko (2030) a Německo (2038).

Naopak většina východních členů zatím žádné plány na ostavování uhelných zdrojů nemá, včetně České republiky. V Polsku se naopak plánuje stavba nových uhelných elektráren.

Během roku 2019 zažila výroba elektřiny v uhelných elektrárnách v EU strmý propad. V Irsku to bylo o 79 %, v Německu o 22 %. Už dnes tak z uhlí vyrobená elektřina představuje pouze nízké jednotky procent elektrického mixu v zemích jako je Španělsko, Itálie, Irsko, Francie, Británie.

Zpět na HybridPřidat komentář

Každou neděli v době koronavirové lze pozorovat online, jak jsou ceny za energii v různých státech za zápornou cenu - není to v určitých hodinách kam dávat! https://www.electricitymap.org/
Dlouhé Stráně a Dalešice v té době čerpají vodu do kopce třeba na 93% instalovaného výkonu, v Německu neví, co s energií ze sluníčka nebo větru a tak vše, co k nám přijde z Německa, posíláme do Rakouska, Slovenska a nedávno i do Polska! Krásná online učební pomůcka energetiky! Rakousko je prosté energie z uhlí z vlastního zdroje - prostě NULA. Samá VODA (skoro).

Udajne ta elektrina sla ze severu DE pres CR do Bavorska, protoze chybi severojizni prenos. Takze asi take neco jde zpet do DE. Pokud vubec neco potrebuji. A za prenos neco zaplati a tak vyuzijeme nevytizene draty a dostaneme prachy. Das ist gut.

Ano, tuto trasu dodávky elektřiny do Bavorska potvrzuji.

Všichni jednosmysloví Eveheklisti s žebříčkovou nervovou soustavou čtěte zde: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-stuttgart-brno-nox-no2-dusik-limity.A200417_094059_automoto_fdv

Typický Hoax. Stal se zázrak. Čím méně jezdí aut, tím je ovzduší znečištěnější. Hosana na výsostech! Pokud tomu věříte, a řadíte se mezi fanatické vyznavače technokracie, tak to chápu, ale máme i schopnost kritického myšlení. Pokud v tom článku není podané smysluplné vysvětlení, tak co si o něm mám myslet? Že se Bůh nad vyznavači spalovacích motorů smiloval a udělil jim milost?
Je to další nesmysl, jako že diselely čistí vzduch a že nejúspornější a nejekologičtější je velké SUV na naftu od VW (pozor, od nikoho jiného než od VW). No a jestli rád trolujete, tak to taky chápu.
Ale možná by stačilo sehnat si původní zroj, podívat se, jaké bylo počasí, jak a kde to měřili, jaké byly hodnoty o pár kilometrů a pár dní jinde. Nakonec zjistíte, že někdo zneužil situace a vypouštěl v té oblasti něco, co neměl.

---

hariprasad

Obrázek uživatele ozana

To je logické, čím více nastartovaných motorů je v ulicích, tím je ovzduší čistší.

Opravdu tomu věříš?

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Tys ten odkaz vůbec nečetl, že? No jasně, takhle to věřící dělají. Nečtou, prostě věří.... A vše vysvětluje Tvé zápatí. BTC, ilumináti , EV .... to do sebe perfektně zapadá.... Čus, Dlaždič.

Obrázek uživatele ozana

Četl, ale nedává to žádný smysl. Někde je tam chyba.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Marek_

Takže pokud naměřená data nesouhlasí s vaší vírou, je někde chyba? A pokud data souhlasí s tím, v co věříte, je vše OK? :-)

Právě to měření je důležité. Klidně může být, že ta auta nejsou až takovým problémem, jak se myslelo. Že totiž klidně může být, že to znečištění má i nějaký jiný zdroj než jenom auta. Dokážete to aspoň připustit? Nebo budete pořád jenom "věřit"?

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele ozana

Chci vědět jaký zdroj. Slunce a bezvětří vyrábí z dusíku ve vzduchu NOx?

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Cetl jsem Stuttgarter Nachrichten. Tam pisou, ze pokud je teplo, slunecno a suchy vzduch, tak se koncentrace NOx drzi dele ve vzduchu. Kdyz je vlhko, nebo dokonce prsi, NOx se rozpousti ve vlhkosti a nezustava ve vzduchu jako plyn. Kdyz prsi, tak se ze vzduchu vymyva. A prave tyto efekty zpusobuji, ze ted kdyz je slunicko a sucho, tak se NOx drzi dele ve vzduchu. Takze ty zavery dieselsektaru jsou nespravne.

Obrázek uživatele Marek_

Tak se jich ve Stuttgartu zeptejte :-) Určitě je to lepší přístup než slepě věřit ve svou pravdu a pokud nesedí, vydávat měření za chybná.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele ozana

Nestačí říct že auta za to nemůžou, je třeba zjistit co za to může a řešit to.

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Obrázek uživatele Marek_

Přesně tak, souhlasím. Stejně tak nelze říct, že za vše můžou auta a když to naměřená data nepotvrdí, tak říct, že někde je chyba.

---

Lexus GS 450h Premium

U poletaveho prachu se situace hodne zlepsila. Diesel skodi.

Obrázek uživatele Marek_

To samozřejmě ano, já netvrdím, že diesel je lék a že čistí vzduch :-) Jen zřejmě nebude jediný zdroj znečištění a jeho úplným zákazem se asi nedosáhne takového zlepšení ovzduší, jak někteří "věří". Je potřeba najít i jiné zdroje a zaujmout k nim stejný postoj jako k autům.

---

Lexus GS 450h Premium

Muze za to vlhkost ve vzduchu. NOx se spoji s vlhkosti na kyselinu dusicnou a tu senzory nemeri. Ted je sucho a NOx zustava ve vzduchu. Uplne jednoduche vysvetleni. Ale nekomu se hodi neco nezminit a zazrak je na svete.

Obrázek uživatele Marek_

No, to už je lepší vysvětlení než víra :-) Pak jedině najít podobné suché a sluneční dny z doby, kdy byla doprava normální a srovnat to.

---

Lexus GS 450h Premium

Ve Stuttgartu si stezuji na hodnoty kolem 40 microgramu a v Brne je klidne vic jak 2x tolik. Nemecky spatny vzduch by asi slusel kazdemu ceskemu mestu a mohly by se chlubit, ze maji vyborne ovzdusi. Specificke Cesko, uplne ve vsem.

Obrázek uživatele Marek_

Jsem netušil, že ty restrikce se dělají na základě víry :-)

Jinak, o tom, že v Stuttgartu se nijak nezlepšilo ovzduší potom, co tam tuším loni zakázali diesely s Euro 4 a strší, jsem četl už před časem, není to žádná novinka.

Samozřejmě, že auto vypouští do ovzduší nežádouví a škodlivé látky, ale vypadá to, že jejich vliv na ovzduší není tak velký, aby bylo nutné zavádět tak drastická opatření. To není víra, ale výsledek těch měření, alespoň tak jsem to pochopil...

---

Lexus GS 450h Premium

A nemuze to byt treba i tim, ze ty skodlive latky jeste nikdo nenaucil hranicim (obci, statu...) No a nemuze to byt i tim, z ei Euro 5 a novejsi taky vypousti emise, jen je vypousti realne a pouze ve zkusebne jsou kristalove cistsi, ze ani kristal cistsi byt nemuze?

Obrázek uživatele Marek_

No ty restrikce se zaváděly proto, aby těch škodlivých látek ubylo právě ve městě, tam, kde lidi bydlí a pracují, aby to nemuseli dýchat. No a pak se zjistilo, že škodlivin nějak moc neubylo, měřením, ne vírou. Takže je správné položit si otázku, jestli teda za ty škodliviny můžou auta v takové míře, jak tomu určité skupiny lidí veřili. A nebo za to může i někdo jiný (něco jiného) a je teda na řadě i to něco jiného zakázat nebo regulovat, stejně jako ta auta. Nebo se pletu?

---

Lexus GS 450h Premium

Souhlasim s Vami, je treba najit pricinu(y).

Prestoze polaky mam rad, a v Bezkydech mame relativne cisty vzduch, nesnasim ty jejich uhelne aglomerace u Katowic. 80% znecisteni na severni morave je z polska :(
A jestli budou stavet dalsi, tak buh s nami, chuj s nimi!

---

smrt Toyote

Obrázek uživatele Jan Veselý

Ovzduší mrší hlavně domkáři. V současnosti je to v Polsku obdobně jako v Ostravě okolo roku 1985. Všichni mají uhelný pecek, všichni topí uhlím nebo šlamem.
V Katowické aglomeraci se teď staví nový uhelný blok v Jaworznu a o kus vedle v Opoli taky. Ale to je proti domkářům úplný prd.
Štestí je v tom, že Poláci konečně začali brát vážně problém znečištěného ovzduší. Už mají rozjetých několik velkých programů na výměnu kotlíků za nové. Celkový rozpočet je okolo 100 miliard zlotých. Tam se teď budou dít věci.

diky, to zni pozitivneji :)

---

smrt Toyote

Obrázek uživatele Jan Veselý

Rozdíl v emisích mezi moderním nízkoemisním kotlem na uhlí a starým je v emisích asi jako mezi Trabantem a EURO6 benzínovým autem. V některých látkách je to 40x míň, v některých 1000x míň. Plyn je ještě 10x lepší, TČ svoje emise nemá.
A hlavně, jako bonus, zmizí senzorická složka emisí, lidově řečeno smrad.

ta senzoricka slozka bude urcitym lidem hodne chybet. Bylo to jedine co si ze socialismu jeste udrzeli a co jim ten socialisticky zazrak pripomina.

Obrázek uživatele Kuk

Hurá! Teď ješte aby přestali se špinavým uhelným dovozem energie od nás a odjinud. Slovensko má taky skoro čistej mix, ale špinavej dovoz od nás. :-///

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Veselý

Myslím, že to je jen otázka času. Do 10 let bude většina zemí a lidí v EU žít v bezuhelné zemi nebo zemi z uhelným phaseoutem. Pak teprve začnou pořádné tlaky na jeho likvidaci. I v ČR budeme na limitech. Kromě Bíliny všechno skončí.

Off.. VW otevírá první továrnu

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volkswagen-otevre-prvni-tovarnu-a-hned-se-vrhne-na-elektroauta-100802

Tesla vytrela vsem zrak. V breznu se v Cine zvysil prodej o 450% oproti unoru. Pres koronu Tesla stoupa a ostatni klesaji.

Obrázek uživatele runner42

Jenomže to jsou objednávky z konce roku. Počkejte na duben. Vlastně ne, Tesla měsíce hlásí, jen když to opticky vypadá dobře.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

A že to dobře vypadá. Tesla je jediná automobilka v Číně, která zaznamenala meziroční nárůst prodejů v Q1. Zatímco ostatní padají o desítky procent, prodeje Tesly vzrostly o 40%

Obrázek uživatele runner42

Tak vzhledem k tomu, že minulý rok tam prodali v prvním kvartálu asi 6000 aut, růst o 40% je asi 8500 aut, což je na trhu 6mil/kvartál a s vlastní dedikovanou továrnou naprosté fiasko.

Tesla ovšem nepřekvapuje, kéž by její lakování aut bylo stejné jako lakování hospodářských výsledků.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Asi vas nepotesim, ale tady jsou data z Ciny. V unoru 2.314 Tesla prihlaseni, v breznu 12.709 Tesla.

Obrázek uživatele runner42

Nechci se přít o jednotky tisíc. Počet přihlášených březnu jsou auta objednaná před pandemií, které nebylo možné převzít kvůli omezením. Dopad epidemie prodeje se naplno projeví až v Q2. A z mých informací vyplývá, že ten pád je opravdu brutální.
Podle mých odhadů prodá v Číně Tesla v Q2 4000 vozidel.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Budete se jako obvykle divit. Prodeje Tesly budou rekordní.

Samozrejme ze to nejsou objednavky ze vcerejska. Ale ostatni automobilky maji ve stejnem obdobi 40% propad. Ale vy nam urcite vysvetlite ze to naznacuje brzky konec Tesly a cele emobility.

Obrázek uživatele runner42

Hodně štěstí proti ropě za 14$.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Vy jezdite na ropu? Fuj tajbl. Aspon ted muzou naparit spalovakum poradnou dan aby se cinsky virus nejak splacel. Benzin bude casem drazsi.

Podla jeho predpovedí to vyzerá, že tú ropu aj pravidelne užíva.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Jasně, že všichni zaplatíme tuhle korona party v individuální mobilitě. Otázka je, jak budou pohony stupňováni. Že z každého auta (jedno jaký zdroj energie) bude do pěti let daň si můžeme být takřka jistit

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

To je pravda, ale keby sa mala platiť výška dane za konkrétny pohon podľa dopadu na životné prostredie a zdravie, tak ropa by dopadla jednoznačne najdrahšie.
Ale spravodlivosť nikdy nebola, a ani nebude :-(

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Pokud má taková daň fungovat správně, musí se jít po energetické efektivitě,
tzn vychází se z vnějších vlastností vozidla - rozměry, hmotnost, pohon, aerodnymika (Cx a čelní plocha), výkon a dynamické parametry.

Samozřejmě správné by bylo reflektovat i použití - tedy brát rámcově data z GPS - vlastně takový tachograf a zohlednit, km ve městech na dálnicích - nicméně to v prvních krocích nepovažuju za reálné.

Uvažovat, že samotný pohon na elektřinu spasí svět je naprostá neznalost problematiky vozidel

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Proc myslite ze kamiony maji satelitni mytne? To ceka vsechny i osobaky. Na spravedlnost necekejte, stat si to urci podle svych pravidel. Ze ropaci spatne dopadnou je jasne. Cely svet se pripravuje na postropacke reseni a CR to nemine.

Jo a jako bonus se hned budou udělovat pokuty za překročení rychlosti...na to se totiž vydělá víc.
Že auta na benzín nebo naftu špatně dopadnou vůbec jisté není...špatně dopadnout můžou jedině lidi a společnost.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

A třeba by se ta daň mohla počítat dle spotřeby a ujeté vzdálenosti. Ale moment, to vlastně už máme, že ? ;-)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Spot%C5%99ebn%C3%AD_da%C5%88

Máme, ale to nestačí...je třeba k ní přidat další daň a to z vlastnictví, nebo provozování...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

V DE se plati dle emisni tridy, druhu paliva a obsahu motoru. EV maji 10 let osvobozeni. Neco podobneho nas take ceka.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Hodně štěstí proti elektřině pod 20 USD/MWh.

Jak jsou na tom dotace na prodej elektromobilů v Číně? Bez rejpání - nesleduju to, jen mě prostě zajímá, jak si povedou elektromobily a Tesla na trhu zcela bez dotací - pak se teprve dá hodnotit skutečný potenciál. Dokud tam nějaká subvence je, není co hodnotit - nejsou rovnocenné okrajové podmínky

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Jak jsou na tom dotace na prodej elektromobilů v Číně? Bez rejpání - nesleduju to, jen mě prostě zajímá, jak si povedou elektromobily a Tesla na trhu zcela bez dotací - pak se teprve dá hodnotit skutečný potenciál. Dokud tam nějaká subvence je, není co hodnoti - nejsou rovnocenné okrajové podmínky

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Az skonci cinske dotace, omezi spalovaky jeste vic. Jinak se otravi uplne.

Díky, ale na závěr si počkám až dotace skončí.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Čína chce zase spustit dotace, aby nastartovala automobilový průmysl.

Nejen čína, ty dotace automobilky využijí na změnu:https://hlidacipes.org/obnovit-evropu-po-koronaviru-zelene-chce-cast-korporaci-i-europoslancu-cesko-stoji-stranou/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Za Q1 to bylo asi 18k.

Možná bys měl odhady poopravit, protože Tesla v Číně už vyrábí a dokonce tam uvedla Dual Motor a Performance verze vyráběné přímo v Číně a zatím to vypadá, že prodeje jsou "through the roof". A to má Čína v plánu zase spustit dotace na doma vyráběné elektromobily, aby nastartovali poptávku. A tentokrát se to bude vstahovat i na Teslu.

Všechno jsou to drby a neověřené informace, ale prý během 24 hodin bylo vytvořeno přes 20k objednávek. Realitu uvidíme za 3 měsíce.

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-giga-3-shanghai-china-made-model-3-order-skyrocket-10-orders-in-1-minute

u Rakusaku je to fuk, tak jak tak jsou zavysli na dovozu z okolnich statu, ostatne ve chvili kdy naplno najede nova Slovesnska jaderka, tak Rakusaci budou nejvetsi odberatel elektriny od CR, a timhle dostavenim dalsiho zdroje si jen zase o neco vic z CR dovezou

A rusaci si zase rikaji, ze Cesi dovezou ropu. My vyvezeme za hubicku cennou elektrinu a dovezeme drahou ropu. Tak kdo je tady hloupej necham na vas.

No ropa je teď opravdu dole, takže to jsou bláboly. A když jsme u toho, levná elektřina. No respirátory byly také levné, pak nám je Čína prodává 7x dráž. S elektřinou to je stejné, stačí aby oni zavřeli svoje elektrárny, Ukrajina zavřela kohoutky Rusku (címž nebude plyn) a my společně dalšími měli neplánovanou odstávku našich elektráren. A rázem uvidíme, kolik ta elektřina bude stát.

Ukrainci muzou plyn zavirat jak chtej, plynovod Jamal prez Polsko je jiz plne provozuschopnej a Jamal 2 se stavi a ma bejt hotovej nekdy pristi rok, Ukrajine se vyhejba a napojuje se vesmes kousek za hranicema na Slovesku :) NS2 se taky dostavuje a ma bejt hotovej letos, takze EU na kohoutech z Ukrainy jiz zavysla nebude

Ukraina si to pohnojila a mimo jine se dnes stavi hned 4 plynovody jak z Ruska tak z Turecka, takze pristi rok je pujde obejit uplne, nove plynovody se vesmes uplne vyhejbaj statum mimo EU, NS jde z Ruska primo do Nemecka, SS pak prez cerne more z Ruska primo do Bulharska, uplne se tak obchazi Ukraina, Moldavie a Rumunsko kde se platilo za transfer

na SS se ma v budoucnu napojit i Nabucco ktery se stavi prez Turecko z Iranu a Azerbajzanu, tedy mozny odber i z tankeru z Arabskych zemi

teoreticky by to mohlo plyn do Evropy zlevnovat, ostatne vidime co delaj ted ropa pri hadkach SA s Ruskem, pritom arabske zeme vesmes nemaj moc kam plyn vyvazet a spise ho palej nesmyslne primo pri tezbe jako odpad

Vase strategie spociva na hodne kdyby a co kdyby a maximalne mesicnich anomaliich. Mel byste se prejmenovat na paranoik.

No a vy zase nic nevíte o teorii černé labutě. Míra vašeho ideového uvědomění mnohonásobně přesahuje váš mentální potenciál. Vydrž soudruhu, ekologická revoluce zvítězí!

ja nekde pisu ze je to dobre nebo hloupe?

ale mnohakrate jsem tu psal ze pristup CR je doslova dementni v tomto velkem vyvazeni elektriny ;)

Spis jsem chtel napsat, ze kdo je hloupy, at si prebere kazdy sam. Nechtel jsem zpochybnovat vas osobni postoj, ale myslel kazdeho kdo si to precte. Tak sorry.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Rakousko není závislé na dovozu elektřiny z ciziny. Jsou schopni být plně soběstační kdykoliv chtějí. Jenže proč by se s tím pinožili, když jim ji hloupí sousedi prodávají za dumpingovou cenu. Třeba proto, že rakouské vodní elektrárny se dají libovolně vypínat (a některé i použít jako čerpadlo), takže proč třeba nebrat v noci od Čechů, kteří postavili svoje tepelné elektrárny tak "chytře", že je pro ně problém je na noc, kdy není odběr, vypínat. A ještě si myslí, že konstantní provoz 24/7 na plný výkon je ta nejlepší věc na světě :-)

ano, ale sak to nic nemeni na tom co jsem napsal :)

Obrázek uživatele Jan Veselý

Závislost je stav, kdy je někdo podmíněn nějakou okolností nebo situací, kterou potřebuje (nebo si myslí, že ji potřebuje) ke své existenci.
Nemůžou být na něčem závislí, když jsou se schopni bez toho vcelku lehce a kdykoliv obejít, protože jsou na to připravení.

Obrázek uživatele Kuk

Je Slovensko závislý na dovozu?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Otázka mimo, za jak dloho Dlouhé stráně vycucnou všechnu svoji kapacitu nádrže a jak dlouho se plněj?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Při jednom přečerpávacím cyklu dokáže elektrárna Dlouhé stráně do energetické sítě dodat až 3,5 milionu kWh.
https://oenergetice.cz/elektrarny-cr/elektrarna-dlouhe-strane-v-1-ctvrtleti-zvysila-produkci-mezirocne-o-40

... její instalovaný výkon je 2 × 325 MW
https://cs.wikipedia.org/wiki/Dlouh%C3%A9_str%C3%A1n%C4%9B

---

Útočné troly je možné jen ignorovat.

Nekupujte BTC za 10k, počkejte až bude stát 100 tisíc USD.

Je to nádherná přehrada, super pohled z vrcholu hory. Mi se strašně líbí. Akorát moc není vidět. kdo neví, že ten kopec s useknutou špičkou je přehrada, tak to snadno přehlédne.

Něco kolem 6ti hodin plného výkonu.

Už vytáhli aspoň ten autojerab co shodili do nádrže?

Off...
https://www.autoforum.cz/predstaveni/australane-vyrukovali-s-privesem-ktery-ma-vlastni-pohon-z-nejz-utahne-i-malou-kavarnu/

Pravidlo číslo 1: Zásadně nečtu Autoforum.

Pravidlo č. 2: Ani se s nikým nebavím o autoforu.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Off...

https://oenergetice.cz/elektrarny-svet/usa-jedna-nejnovejsich-uhelnych-elektraren-zbankrotovala

Obrázek uživatele runner42

Je to strašná sranda, hlavně když si přečteme důvody, že "Oproti minulému roku, kdy se cena elektřiny na velkoobchodním trhu PJM pohybovala okolo 28 dolarů za MWh, ceny poklesly na přibližně 15 dolarů za MWh."

A kterépak zdroje nejsou za těchto okolností cenově konkurenceschopné a položí se v první řadě? ;-)

Ano milé děti, jsou to takzvaně obnovitelné zdroje.

Je čas jim udělat pá pá.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Na jakým kanále běží teletrotlies?
Díky za info..

Obrázek uživatele Kuk

Narcis zase vypouští hovínka. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

OZE jsou praveze v tomto za vodou, z dlouhodobeho hlediska s otazkou zaruk a zivotnosti maji naklady na vyrobu okolo 6 eur za MWh ;) pokud se pocita i s akumulaci celeho zdroje, coz se u velkych zdroju neresi to pak vychazi na cca dvojnasobek, tedy okolo 12 eur za MWh ;)

a to jsou prumery v CR, v jiznich statech jako Italie, nebo Spanelsku musej na tom bejt jeste o dost lepe

Obrázek uživatele Jan Veselý

Obnovitelné zdroje jsou naprosto v klidu, drtivá většina z nich má uzavřené dlouhodobé (20 a více let) PPA. 18 USD/MWh je průměrná cena za PPA z větrných elektráren uzavřená začátkem tohoto roku státem New York.
A jinak pro informaci, FVE a VtE nemají skoro žádné provozní náklady. I při ceně 15 USD/MWh mají provozní zisk. Při nejhorším by jejich majitelé museli odepsat investici, stejně jako se to stalo té uhelné elektrárně v článku. Ale rozdíl je v tom, že uhelné elektrárně to nestačí ani na uhlí do pece.

Pá pá by měla udělat hlavně jaderná energetika, která se pod 100€/MWh bez dotací nedostane. https://infografiky.ihned.cz/jadro-vyjde-draho/r~fccf96fe111411ea82ef0cc47ab5f122/

---

hariprasad

Z toho článku bych vypíchl toto:

48,8 eur/MWh je aktuální cena elektřiny na pražské burze.

500 eur/MWh (v přepočtu cca 13 tisíc Kč) je výkupní cena, kterou mají od státu na dvě desítky let garantovanou tuzemské soláry postavené v roce 2010.

Tak to byl pěknej podvod....

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

A ne prvni ani posledni. Holt u nas je politicka kultura teprve v plenkach a hodne mame pod kuzi zazrano heslo "kdo nekrade, okrada sebe a svoji rodinu". Proto bych mnohem radeji predal moc (vladnuti, tvorbu legislativy) EU, kde je korupce vyrazne nizsi. A nenalhavejme si, cast byrokracie je i proto, ze cleny jsou lide se zminemym sloganem v krvi, takze je daleko potrebnejsi dusledna kontrola. Az na tom budeme s poctivosti setjne jak na Zapade, muzeme se zacit bavit o volnejsi spolupraci.
Tim nechci podvod omlouvat, pdle me je jedno, na co se napasoval, trady bohuzel na dobrou vec, takze je na dloho dehonstovana.
Za (zatim nedosazitelny) ideal bych povazoval nutnost jen par (desitek) zakonu (nikoliv zakoniku), ktere si clovek vstipi jeste na zakladni skole spolu s mravnima hodnotama od rodicu a bude to vse, co mu k bezkonfliktnimu zivotu bude stacit.

:D:D LOL tak nevím...
dělal jste někdy něco s EU? Celá EU je postavena na tom, že si tam státy a zájmové ekonomické skupiny prosazují své zájmy na evropské úrovni a to zejména přerozdělování finanční prostředků. EU je úžasný příklad, skvělé myšlenky, která byla potopena zákulisními machinacema, lobbismem a podobně... stačí se podívat na největší průšvihy EU - emisní politika - doprava je 30 procent emisí a je kolem ní tolik diskusí, že si nikdo na většinu z těch 70 procent ostatních emisí ani nevzpomene.
Ochrana vnitřního trhu a výrobců - jsme na tom tak "skvěle", že prakticky všechny výroby zdravotníckého materiálu a léků jsme přesunuli do Číny... to jsou naprosto fatální koncepční selhání...

Část byrokracie je kvůli důsledné kontrole? :D:D:D Omyl většina byrokarice je, aby se vytvořilo krytí pro vyvolené a nikdo další na to neměl šanci dosáhnout a samozřejmě pro řadu věcí je mnohem důležitější forma než obsah. A to už vůbec nemluvím o tom, jak se k jakému zákonu co přilepuje...co by jinak neprošlo, hlavně, aby byly uspokojeny zájmové skupiny.

Jsem naprosto přesvědčen (mj po deseti letech spolupráce se státní správou, kdy na Vámi zmiňované kontroly chodím a musím obhajovat), že pokud rozpočítám státní úředníky na panna orel, pak si hodím korunou a co padne, tu polovinu na hodinu propustím, tak se vůbec, ale vůbec nic negativního nestane, státu neklesne výkonnost, nestoupne korupce. Stane se to, že se zpomalí zvyšování byrokratické zátěže a ušetří se na platech.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Meli jsme konkretni priklad solarniho tuenlu. Myslite, z eby nastal i v pripade, kdyz by nam "vladla" EU? A jiste se shodneme, ze to neni jediny tunel od revoluce.
Osobne bych rekl, ze vic se diskutuje nad energietikou nez (osobni) dopravou. To myslim v evropskem kontextu zabibajici se emisemi. Klidne muzeme udelat anketu :-)

Myslím, že OZE byl tunel víceméně ve většině členských států EU - že tahle problematika byla spolu s emisema z dopravy těžce nezvládnutá...v dopravě a emisích se to vhodně a samozřejmě i částečně oprávněně svádí na automobilky (ano mají poradní hlas a ano lobbují - všude ve světě, jako každý silný výrobce všude ve světě), OZE jsou v pozici já nic, já muzikant..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Nedavno jsem cetl studii, kde CR vysla s fve tunelem nejhur. Platime nejvyssi poplatky oze v Evrope. Jako vzdy jsme specificky trh kde nas okradaji diky spatne napsanym zakonum, hloupym obcanum a vsehoschopnym urednikum a podnikatelum. Cely stat se hrouti kvuli prihlouplym obcanum, kteri ziji ve vedomi, ze jsme nejlepsi na svete. Kouknout do zrcadla by obcas neuskodilo. Tech pruseru je tady vic nez v rozvojovych zemich.

Hlavne ze jste si kopnul do EU. Politika byla vzdy o prosazovani zajmu ruznych skupin. Plati to na celem svete. Jaci politici, takova politika. Krade se vsude a v EU je to transparentni, proto vidite vic prusvihu nez jinde. V rusku, cine kldr to vypada idylicky, tam se vse ututla a lid je spokojeny. Jen do chvile nez se neco omylem provali. Ale to se stava malokdy a pak ze zatlouka, zatlouka, z.... A lidi drzi zobak aby pres nej nedostali. EU je nejlepsi co jsme kdy meli.

Ale já do ni nekopl, zkonstatoval jsem fakt a jak jsem psal EU považuji za výbornou myšlenku a jedinou, jak může Evropa vzdrorovat ekonomicky USA a Číně.
Nicméně o transparentnosti EU si iluze nedělám - to ani o Pirátech u nás a o jejím efektivním fungování taky ne...na to se s tím aparátem příliš dostávám do kontaktu

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

A jake politicke zrizeni je dle Vas nejlepsi? Teda presneji koho volite, at se na ne muzu zamerit zauvazovat o nich. Zatim mi prisli prave ti Pirati nejlip.
Ja EU i povazuju za vybornou myslenku, jak castecne eliminovat politicke a legislativni paskvily z ruk nasich politiku.

Obrázek uživatele runner42

Meritokracie.

Nacistická EU musí skončit.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

V cem je EU nacisticka?
Prolitl jsem Meritokracii na Wikipedii a hned z kraje se tam pise: "Dokonalá meritokracie je utopie, určité její znaky lze však nalézt ve většině společností". Navic dle te definice mame vlastne velmi uspesneho cloveka premierem. A je to dle Vas zuzo labuzo?

Kdyz jste nakousnul nacky, tak urcite vite, ze jeden nejmenovany rakousky obernacek by mel dnes narozeniny. A ze Stalin mu chtel zkazit narozky a tahnul na Berlin. Obetoval kvuli tomu datu statisice vojaku aby mu to ten den nandal a presto se dostal k Berlinu az 23.4. tak mu ta akce nevysla. To je tak, kdyz se potkaji dva psychopati a oba maji neomezenou moc. To jen abyste vedel o cem pindate nesmysly.

Nemáme nejlepší, je to volba mezi špatnou a horší.
Nejsem volič jedné strany - volím tak, že si vezmu volební lístky. Napřed vyřadím kandidátky těch, které obsahují byť jen jedno jméno z jiného kraje/okresu, než za který kandiduje - v tu chvíli mi zbyde tak pět nebo šest lístků a tam si vybírám lidi podle jejich činů a historie. Takže v současné době to vždycky vychází na někoho z opozice.
Můj velký sen je, že jednou se dostanu do situace, kdy budu moct konzistentně volit stranu/uskupení, se kterým se myšlenkově potkám v zásadních věcech, za jejíž představitele se nebudu muset stydět a budu je moci považovat na lidské znalostní a třeba i řekněme autority a elity národa.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Rozpocet EU je 1% HDP cele unie. Do CR se vraci vic nez dame. Ta castka je relativne prd, ale lidi to berou jako kdyby jim sebrali penize na zivobyti. V CR se ucelove dotvari takove mineni aby se dalo lovit v kalnych vodach. Hura, jsme postkomunisticky vychod.

Vymlouvat se třicet let po na komunismus je smutné...prostě jsme to sami dopustili, aby se taková situace navrátila..napřed jsme udělali vše volno hurá akce...pak se to chvíli motalo a pak jsme začali opět nenápadně přitahovat šroubky..

Já si obrovsky cením a považuju lidí, kteří rozjeli malé rodinné firmy a vybudovali slušné podnikání, ale velmi mi vadí současné restrikce a komplikace, které takovéto podnikání minimálně komplikují nad únosnou mez.

Stejně tak jsem zastáncem ekonomické teorie, že v dané ekonomice se dá vydělat zcela legálním způsobem xy (proměnná dle výkonosti ekonomiky) peněz, kdo dokáže v určité časovém období jako jedině vydělat více, ten se pohyboval minimálně na hraně zákonů, spíše však za ní

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

S tou spodni zakladnou lidi si urcite kruhy libovolne manipuluji a tim nemame zadnou sanci tyto struktury sahajici daleko do doby ksc odstranit. Hrad a strakovka je bohuzel pevne v rukou patogennich struktur. Velka cast lidi proste vyrostla v dobe ksc a ma konformni mysleni a nikdy nebyla vychovana k pouzivani mozku, zda to ci ono je spravne. Oni znaji jen system, ze tam nahore to vyridi.

Dnešní 50 tníci jsou ty, co byli v době převratu vysokoškoláky, oni iniciovali tu změnu a oni selhali,
Že jim nakonec vyhovuje ten stav není o obhajobě, že byl kdys systém ... ten stav je, že to dost lidem prospěchářsky vyhovuje a dobře na tom rýžují. Že je to zvrácené se projevuje i teď, kdy erár bude podporovat lidi ve šwarcsystému, to že si za to někdo kupuje hlasy je k diskusi (za mě ano), ale je třeba jasné pravidlo, buď jsem zaměstnanec a mám práva a povinnosti zaměstnance, nebo jsem podnikatel a mám práva a povinnosti podnikatele.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Ten 30-35% podil te spodni volicske zakladny bude mit tezko vysokoskolske vzdelani. Zatim jsem nepotkal nikoho, kdo by se jevil jako chytrejsi a volil tu patogenni strukturu. Zato za minutu reci s nekym odhadnu, koho voli. U volicu PS=patogennich struktur nevychazi hodnoceni intelektu moc dobre.

Obrázek uživatele Jan Veselý

A vidíte, o 10 let později se nové FVE ve střední Evropě staví pod 50 EUR/MWh. Ve slunečných oblastech i za 20 EUR/MWh. Kouzlo masové produkce.
Jenže v ČR je pořád ještě dost lidí, kteří se zasekli v roce 2010 (Jimmy), 2000 (Miloš Zeman, Vladimír Wagner) nebo 1990 (znám několik takových profesorů přes silnoproud).

Výborně, takže jsme mohli těch 10 let počkat a nemuselo nás to stát ten bilion korun za 20 let.

Nemohli, protoze by cena elektriny v bezkonkurencnim prostredi stoupala a celkove bysme zaplatili stejne. Zeman prodal Mosteckou uhelnou, OKD a jine strategicke firmy do rukou predatoru a kdyby nenarazili na OZE, tak by si sve investice nechali pozlatit. OZE jim udelala caru pres rozpocet a proto vsichni vcetne zemana broji proti OZE. Jo to musi bolet, kdyz tak rvou a ksefty se kazi.

Obrázek uživatele Jan Veselý

1) Není to bilion, účet za FVE je cca 400 miliard Kč, bilion je za veškerou podporu OZE, stejně velká položka, o které se nemluví je bioplyn a hlavně biomasa v tepelných elektrárnách.
2) Počkat se samozřejmě mohlo. Nebo se mohlo, stejně jako v Rakousku, budovat postupně, pomalu a s nepřepálenou podporou. Ta Ritigova/Janouškova megazlodějina byla fakt do nebe volající. A jako bonus je to teď klacek proti všem OZE, protože většina populace z OZE zná jen tu zlodějinu a Katku-biomasu.
Málokdo v Česku má představu o skutečných cenách dnes. Třeba nejslavnější český energetický plánovač Vladimír Wagner předpokládá ve svých výpočtech cenu FVE za 1.7-2.7 EUR/W (teď i za 40 let), teď se ve Španělsku dostavěla velká FVE za 0.6 EUR/W.

Vladimír Wagner ta čísla úmyslně ohýbá. To jsem si všiml. JE jsou pro něj samozřejmě (vystudovaná jaderná fyzika) srdeční záležitost a tak se snaží je protěžovat. Znám nějaké lidi z SÚJB, upřímně mě nemá rád. Na druhou stranu, Dana Drábová ten ústav vede dobře a je to určitá záruka dost vysoké míry bezpečnosti. Ty lidi kolem jsou dost fundovaní a svojí práci dělají víc než dobře. Takže z tohoto pohledu, jsem trochu klidnější.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Jan Veselý

Mě taky nemá rád, napadám mu jeho úvahy a píšu mu, kde všude udělal elementární chyby v logice nebo ve výpočtu.
S Danou Drábovou mám ten problém, že jako vysoce postavená státní úřednice, vystupuje na PR akcích ČEZu, tj. firmy, kterou má za úkol hlídat. To mi přijde dost nevhodné.

Nemyslel jsem pana Vagnera, znám tam někoho jiného. Pokud si vzpomínám, tak osobně znám 3 jaderné fyziky. Jeden to nedělá, ale obhajuje to, druhý to nedokončil, protože když na měřeních spálil odporovou dekádu, tak mu došlo, co by se taky mohlo stát, kdyby to dekáda nebyla, ale nějaké radioaktivní agens a přestoupil na informatiku na MFFUK. No a ten třetí pracuje ve SÚJB, dohlíží na bezpečnost. Chytrý a pozitivní člověk, jenom mě (s mými názory na jadernou energetiku) nemá rád.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Jan Veselý

S jadernou energetikou je to tak, že po technické stránce to není až tak zajímavé. Lehkovodní reaktory jsou už více než 50 let velmi dobře zvládnutá technologie. Vulgárně řečeno, je to jen další způsob jak vařit vodu.
Problém je to hlavně a především ekonomický. Je to problém návratnosti investic, alokace kapitálu, produktivity práce, systémového řízení, atd. Tam jsou jaderní inženýři úplně "v lese".
V ČR je to s jadernou energetikou a jejím vnímáním trochu posunuté, protože program výstavby VVER-440 byl obrovský sukces a JE Temelín (díky obrovskému štěstí díky vývoji cen elektřiny mezi 2003-2008) nakonec taky. Navíc je to otázka hýčkání si národního ega.

S jadernou energetikou mám ten problém, že přestože vystudovat takovou školu může jen někdo, tak stejně výsledky jsou pořád dost malé. Toto odvětví se nijak významně už asi 50 let nepohnulo. Základní výzkum jde dál, ale praktická realizace je daleko. K bezpečnosti to má nesmírně daleko a jaderný odpad je jedna z nejhorších věcí, kterou naše pokolení budoucím generacím zanechá. Vyhořelé palivo, jaderná úložiště, no-go zóny u továren na zpracování. To všechno není na desítky let, ale na stovky. Někdy i tisíce. Ekonomická zátěž je vlastně nevyčíslitelná. Pokud by existovala technologie, jak směsi izotopů bezpečně deaktivoavat a byla by alespoň trochu ekonomicky přijatelná bez dalších odpadů, tj. daly by se bez poškození deaktivovat kontaminované předměty, půda, nebo dokonce živé organismy (třeba jen ty nižší - houby, mechy, rostliny), bylo by to o něčem jiném. Zatím je to sci-fi.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Jan Veselý

To technické zaostávání je důsledek gigantomanie v 70. a 80. letech.
Celou technologii zabila mánie ekonomických ignorantů, kteří stavěli větší a větší reaktory, aby ušetřili ocel a beton a zvedli o 1 procento účinnost. Jaksi opomněli ten fakt, že v "economy of scale" to scale znamená hlavně velikost produkce na kusy, ne jen velikost zařízení.

Obrázek uživatele Jan Veselý

A abych nezapomněl:
3) Ty výše zmiňované peníze, to nejsou náklady, to je celkový obrat. Správně by se od toho měla odečíst hodnota toho, co nám poskytly, tj. cena elektřiny, ušetřené negativní externality a faktické zastropování ceny elektřiny.

Nehledě na vrácení části z takto dotovaných peněz jde na likvidaci panelů, která stejně po 20 letech nebude potřeba, dále platba srážková 10% daň, dále daň ze zisku tedy z dotace platba státu atd, atd.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 6 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

To porovnani neni korektni. Porovnavat by se mela cena elektriny v dobe kdy se o dotacich rozhodovalo. Samozrejme ze ten rozdil bude porad propastny. Ale take by bylo videt, ze solarni tunel snizil cenu elektriny. Bez solarniho tunelu by dnes silova elektrina byla mnohem drazsi a platili bysme nejspis uplne stejne ceny. Trh si udela vzdy takovou cenu, za kterou jsou zakaznici jeste ochotni kupovat. Takze solarni tunel je zase jen oblbovani lidi.

na solarnim tunelu je nejvtipnejsi to, ze ten jadernej se plati v cca podobne vysi a zadny zakaznik to vesmes neresi, a jen proro ze to nevidi na fakture zvlast, ale ma to schovane s systemovych sluzbach, neb jaderna energetika je vedena jako strategicky zdroj a nesmi se uctovat zvlast tak jako OZE :D

a druhej vtim je v tom, ze nejvetsim prijemcem one dane z OZE je v CR CEZ, ano ten statni CEZ, takze lidi nadavaj na neco co z nejvetsi casti ovlada stat a stat z toho take nejvyc inkasuje :D mam dojen ze za 2019 to bylo 52%

Cena se prakticky nezměnila

13.8.2010 Cena elektřiny pro dodávku následující rok ČR 49,15 EUR

https://energetika.tzb-info.cz/energeticka-politika/6705-energeticka-burza-a-cena-elektriny

V tom samem clanku je prognoza o rocnim narustu cene elektriny o 10%. To by byl scenar, kdyby neprisel ten tunel. Vyrobcum elektriny se FVE jiste nehodily a tak vznikla legenda.

Jaderne velmoci chapu ze investuji do jadernych elektraren, protoze tim snizuji naklady na jaderne zbrane, protoze se jaderna infrastruktura vic vyuzije. Staty typu CR takove zbrane nikdy nebudou vlastnit a jaderna energetika je vyraz pochybnych rozhodnuti. Ty rozhodnuti muzou mit psychicke duvody jako megalomanstvi, nebo financni jako korupce. Jine duvody jsou jen predsunute.

Takže jí neodstavili, ale přesunuli do druhé linie energetiky, do zálohy. A obor se nepropadá - elektřina se stále vyrábí, jen se upravuje způsob.
Fakt se z hybridu spodní bulvár :(:( škoda, po těch letech...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nadpis jsme upravili, informaci o záloze doplnili - elektrárna v takovém případě bude spalovat zemní plyn, nikoliv uhlí.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Anonym123

ešte:
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_elektr%C3%A1rn%C3%AD_na_Slovensku
ctrl c/v
Tepelné elektrárne dodali v roku 2016 do siete 5 319 GWh elektrickej energie.[6] Pod správou Slovenských elektrární je z toho dvojica tepelných elektrární, elektráreň Nováky, ktorá má v 2 blokoch inštalovaný výkon 266 MW a okrem hnedého uhlia z baní v Novákoch a Handlovej spaľuje aj biomasu.[9] a Elektrárne Vojany, ktorú tvoria dve energetické výrobne: Vojany I s inštalovaným výkonom 2 x 110 MW spaľuje čierne uhlie a drevnú štiepku, Vojany II (aktuálne mimo prevádzky) s rovnakým výkonom spaľuje zemný plyn a predstavuje tzv. regulačnú elektráreň.

Názov Miesto Poloha Kapacita (MWe) Jednotky Palivo

Elektráreň Nováky Nováky 48°41′56″S 18°32′00″V 518 5 hnedé uhlie, vykurovací olej, biomasa

Elektrárne Vojany Vojany 48°33′13″S 21°58′41″V 1320 12 čierne uhlie, vykurovací olej, zemný plyn, biomasa

https://myhornanitra.sme.sk/c/22325639/z-novackej-elektrarne-bude-teplaren-o-spalovni-sa-stale-hovori.html
ctrl c/v
Po roku 2023 sa v Elektrárni Nováky už bude produkovať len teplo. Jeho výroba z uhlia sa skončí, nahradí ho plyn. Do úvahy stále pripadá aj energetické zhodnotenie komunálneho odpadu, teda spaľovňa. Na jej vybudovanie by sa však musela zmeniť slovenská legislatíva.

Super. Našel jsem odkaz. https://www.verbund.com/en-at/about-verbund/power-plants/our-power-plants/mellach-combined-cycle Má účinnost 60%, to je dost slušné. Pokud se používá i pro vytápění, tak samozřejmě bude celková účinnost ještě vyšší. :-)

---

hariprasad


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotionVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.