PRE upravuje ceny za nabíjení ve své rostoucí síti

redakce - 11 Leden 2021

Síť PREpoint společnosti Pražská energetika má 122 veřejných dobíjecích stanic. Z nich 36 je vysoce výkonných DC stanic a 86 standardních AC stanic.Dobíjecí stanice PREpoint se  nacházejí především v Praze a postupně přibývají na celém území České republiky.

Dobíjecí stanice PREpoint se nacházejí především v Praze a postupně přibývají na celém území České republiky.
foto: PRE

„Po téměř dekádě působení na trhu elektromobility se nám podařilo nastavit tempo růstu tak, že s každým rokem zdvojnásobíme celkový počet dobíjecích stanic. Jen v minulém roce 2020 v síti PREpoint přibylo 65 veřejných dobíjecích stanic, z nichž 20 stanic bylo vysoce výkonných DC stanic a 45 standardních AC stanic. A v tomto tempu chceme pokračovat i nadále,“ říká Vojtěch Fried, manažer PREmobility.

S rozvojem sítě dobíjecích stanic PREpoint a se zaváděním nových služeb přichází také potřeba aktualizovat ceník. Stávající ceny za dobíjení byly naposledy upraveny v roce 2016. PRE rovněž reaguje na potřebu zohlednit, jaké dobíjecí stanice zákazník preferuje a jak dlouhý čas u stanice stráví. Pražská energetika nově ustupuje od čtvrtletního paušálního poplatku.

PRE - nový ceník nabíjení u nabíjecích stanic.

PRE - nový ceník nabíjení u nabíjecích stanic.
foto: PRE

Nový ceník platí od 1. 4. 2021. Do 31. 1. 2021 bude dobíjení na stanicích PREpoint zcela ZDARMA. V období nasazení aplikace PREcharge od 1. 2. 2021 do 1. 4. 2021 zaplatí registrovaný zákazník PRE (ten, který vlastní kartu nebo dobíjecí čip PREpoint) pouze stávající paušální měsíční poplatek. Pro neregistrované zákazníky budou stanice v tomto období fungovat zcela standardně - stačí načíst QR kód a zaplatit zvolenou dobu dobíjení pomocí platební brány.

Nový ceník elektřiny u nabíjecích stanic PRE.

Nový ceník elektřiny u nabíjecích stanic PRE.
foto: PRE

Pražská energetika navíc připravila zvláštní produkt pro nabíjení na standardních dobíjecích stanicích pod názvem „AC v klidu“. Jedná se o speciální produkt pro zákazníky PRE a funguje jako balíček předplacených kWh a času v rámci celého měsíce za jednorázový paušální poplatek. Zákazník tak získá na AC stanicích 40 hodin dobíjení a elektřinu zhruba na 800 km.

Nový speciální produkt PRE

Nový speciální produkt PRE
foto: PRE
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Ostrava aktuálně 2 rychlonabíječky zdarma, skoro desítka pomalých. Při dnešních dojezdech EV nepotřebují většinově DC nabíjet po cestě ani chatu.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Marek_

Jenomže váš způsob užívání EV se nedá aplikovat obecně na všechny. Jak už jsem psal, pro vaše jízdy kolem baráku, když nabijite skoro výhradně doma nebo někde zadarmo, se EV může vyplatit. Jiný uživatel to vidí jinak a jemu se třeba nevyplatí. A těch 8 KČ je běžná cena na Tesla SC nebo na UFC nabíječce.

---

Lexus GS 450h Premium

souhlas Marku, tady je skupina lidí, kteří si bláhově myslí, že všichni to mají stejně jako oni a žijou v nějaké bublině nebo co

a k tomu nabíjení zdarma ... 800m od domu mám Lidl s nabíječkou zdarma ... 2018 a 2019 se v 90% dalo při nakupu i nabít dneska už je tam tolik EV že 10% se najde aspoň volné AC a na tohle má někdo spoléhat ? no dekuju pěkně teda :(

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Radovan

Většina z nás, co má EV, prostě nežije v paneláku a současně nejezdí stovky kilometrů denně. jezdíme desítky a máme zásuvku u vlastního parkovacího místa nebo ve vlastní garáži. Takových domácností jsou v ČR minimálně 2 miliony, co mají rodinný domek.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

no a to přesně koreluje s tim co jsem psal předtím... že EV bude jen úzkou skupinu lidi ... co mají většinou dům s nabíjením a využitím levného NT, jezdí pravidelně trasy do 100km, nejezdí skoro vubec nikam dál a k EV mají kladny vztah pak nám vyjde podobná početná skupina jako je dnes CNG či LPG

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Tak zatím to tak je a ještě to musí být skupina relativně movitých lidí. Protože na vsi má barák, kde kdo, ale pokud mu před ním stojí felicie nebo dvacetiletá Fabie, tak je pro něj BEV dostupné asi tak jako tryskáč

---

Cim mene lidi bude spalovaky kupovat, tim drazsi budou. Dnesni cenovy pomer zustane zachovan, ale pozice si EV prohodi se spalovakem a ten si uz malokdo koupi. Uz dnes je Renault ZOE nejvic prodavany model a ma podil 25%. Clio je az druhy.

a proč by je měli přestat kupovat ? EV je na pořízení 2x dražší jak podobné ICE a provoz už je skoro stejný ... rozumný duvod proc bych si měl v roce 2021 koupit znova EV ?

ty počty Clio vs Zoe jste sebral kde ?

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Ten podil ZOE 25% plati pro Nemecko. Omlouvam se za nepresnost. Celosvetove statistiky se obtizne zjistuji a jsou dostupne jen za poplatek.

Jinými slovy to dopadne tak, jak jsem psal - auta levná už byla vysoká cena BEV bude ospravedlněna nárůstem ceny spalováku.

---

Prechodna obdobi jsou vzdy bolestna. Za 20 let bude EV uplna samozrejmost a cena bude odpovidat kupni sile obyvatel jako dnes. Automobilky fakt nemaji zajem vyrabet mene aut nez dnes.

Já si nemyslím, že to tak bude.
Očekávám, že vozový park se asi omladí, tak někam k 12 letům. Ubyde soukromých vlastníků vozidel - protože na to mít nebudou nejen to pořídit, ale hlavně provozovat. Na vsích se samozřejmě bude dojíždět všechno, co půjde, protože hromadná doprava je tam už dnes často tragická a nebude to lepší. Ve městech se bude jezdit víc MHD - pokud se bude jezdit - myslím, že HO bude častější forma práce. A mnohem častější bude u lidí pronájem nebo sdílení auta na dovolené atd - byť to bude velmi drahé, tak to bude levnější než vlastnictví auta.
Taky očekávám, že víc lidí bude jezdit na kolech a koloběžkách, protože samozřejmě nebudou vykázáni z měst na obchvaty - jestli ale potom zcela společensky nevymřou centra měst, to těžko predikovat.
Nákupní centra budou také omezená - bude častější forma nákupu přes delivery firmy - protože centra měst se obchodně vybombardovala a do obchoďáku na periferii lidi mít čím jezdit nebudou a MHD to taky chtít tahat nebudou.

Automobilky samozřejmě slabší a nezdravé firmy odpadnou - osobně očekávám co pět let krach jednoho velkého koncernu, případně jeho sloučení či výrazné osekání. např. VW si prostě nebude moct dovolit tolik značek a variant..budou třeba socka varianta škoda v rozsashu citi fabia scala octavia (plus nějaká levná almara ani nevím, jak se jmenují) a vw v rosahu polo golf passat luxusní almara a luxusní limuzína (možná jedno audi mezi A6 a A8) samozřejmě se to pak může jmenovat jinak, ale pro představu rozsahu a velikosti řady.

---

Kdyz tomu verite, stante se shortseller na vsechny akcie ktere posilate do kopru. Budete bohatsi nez Elon. Nebo take ne.

Cokoli se shortováním je proti mému vnitřnímu nastavení.

---

To chapu. Ale vase vesteni je take hodne pocitove.

laždá predikce je v nejlepším případě vycházení z matematizované skutečnosti, kdy se statistickou chybou je snaha trefit vývoj.

Já neudělal nic jiného, než jsem protáhl trendové křivky až na to omezení aut, kdy jsem šáhl do historie, kdy motorová vozidla byla brána velmi luxusně a dle toho zpoplatněna a doplnil to trendy o platit parkovné, větší pojistky, daně...auta budou víc hlásit, tedy budou lidi pokutovatelnější za přestupky (a to i emisní) se dá předpokládat, že na to mít nebudou a sharing či pronájmy se ve větších městech rozjedou.
Ze současné doby pak očekávám pokracování ekomerce - kdy z exponenciály se to začne překlápět na klasicky chlupatý pozvolný nárůst.
Krach automobilek či omezením bude zaviněn náklady na vývoj a homologace a košatost nabídky - ta bude muset být zúžena. Kdo se nepřizpůsobí, nebo už teď je předlužen, tak je velká šance, že to neustojí.

---
Obrázek uživatele Marek_

No to jo, vás majitelů EV je doslova pár, což je velmi malá část z celkového počtů motoristů v ČR. Takže vaši situaci opravdu nemůžete aplikovat na všechny. To jako kdybych já řekl, že jelikož mě se EV nevyplatí (počítal jsem to), tak se nevyplatí nikomu. To je přeci nesmysl :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Jenže bazén používáte jen několikrát do roka. Auto skoro každý den. Prostě EV je jen pro lidi, kteří mohou v noci dobíjet doma. Jiná situace by nastala, kdyby se objevilo mnoho nabíječek na ulici - třeba v každé lampě, ale to by stálo neskutečné peníze všechny kabely položit znovu a vyměnit lampy.

Někteří lidé využívají auto také jen několikrát do roka. Bazén skoro každý den... (to jen aby to vyznělo analogicky).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Radovan

Jak kdo. Jinak používání auta každý den bývá většinou z donucení. Nefunkční MHD. Já když jedu do Prahy funkčním tržním vlakem, tak bohužel k němu a od něj obvykle musím elektromobilem. Buď MHD ještě nejede nebo už nejede vůbec nebo nenavazuje. A to bydlím jen 2 km od konečné páteřní trati tramvaje.
A opravdu s těmi lampami je to při 3,7 kW výkonu řešitelné ihned a obratem. A ty rekonstrukce se stejně dělaly, dělají a dělat budou. A pak už stačí jen přemýšlet a využívat stávající připojení. Tu světelného bilboardu, tu zastávky MHD, tu stánku PNS, tu zdi sousedícího domu, prostě je to o domluvě a využívání stávající infrastruktury. To je elektromobilita, ne budování nabíjecích sítí, ale zásuvka na každém rohu. Protože auto 90% dne stojí.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Přes noc nebude takový provoz, si myslím. Jak byste vyřešil Vy nabíjení pro rezidenty, kteří musejí parkovat na ulici?

---

Rhythm and Blues, Heart and SoulEV

Jo a jezdit nakupovat do Kaufáče :-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Ideálně ať u té jedné "pětizásuvky" zaparkují a zapojí se všech 5 EV co chtěly přes noc nabíjet a každé dostane své 2 h nabíjení...

Někde to bude asi logistický problém ale 2 místa půjdou určitě, někde víc.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Ja bych asi nabijel na DC. Tezko rict, kolik km takovy prumerny rezident ujede za tyden. Podle statistiky to bude mene nez 200km, to je ca. 30kWh. U DC nabijecky dejme tomu 45minut. Kdyz bude 2x tydne nabijet, tak tech 20 minut ho snad nezabije. A nove EV nabiji AC 11kW. Za 3 hodiny ma nabito. Kdyz to rozdeli na 2x tydne, tak se do tech 120 min. vejde.

Jak čtu Vaše příspěvky, tak by jste dokázal udělat positivum z toho, i když by se zakázaly nabíjet elektromobily na celém uzemí města Prahy :-)

Ten tarif je delany tak, aby si kazdy mohl nabit a odjet. Nabijecka jednoduse neslouzi k zaparkovani.

U AC PRE stojí přes noc spalováky, takže tato diskuze je irelevantní. Například včera v osm večer v ulici Dvouletky ve Strašnicích, dvě místa nabíjecí, dva spalováci. Nacpal jsem se k nim na chodník aby mě dosáhl kabel. Pomalu okolo projížděli měšťáci, ale blokování nabíjecích míst je nevzrušilo. Kdo nemá možnost nabíjet doma nebo v práci by si EV kupovat neměl.

---

Citigoe se nedočkal, taxem koupil ZOE.

Obrázek uživatele Radovan

Porušování zákazu nelze brát jako argument.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

přesně tak, naprostý souhlas...navic se to dneska už ani ekonomicky nevyplatí

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Radovan

Jak to, že se ekonomicky nevyplatí? Je to přeci jen otázka pořizovací ceny a ceny nabíjení. Nám už se jedno EV en v nákladech za palivo vrátilo z hlediska kupní ceny celé a z druhého se ukrajuje.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

píšu to už v jiném vlákně, vy žijete v nějaké neprostupné bublině úplně mimo realitu ... vy máte ty dvě EV jedno 2014 a druhé 2016 ... drive byli zadarmo Eony pak 2x docela dlouho ČEZ a tech EV byli stovky pak se nabijelo se za paušál nebo za 3 Kč ale ted je rok 2021 ...nabijecich aut je tu 10.000 a ceny jsou trojnásobné což obrátilo celou ekonomiku úplně naruby ... sám mám EV od jara 2018 tak vim o cem píšu
EV jsou pořád 2x dražší jak srovnatelné ICE vozy a pokud někdo nenabijí z většiny doma v NT ale na veřejných nabijeckach tak už jezdí za stejné penize na km jako se spalovakem
vyhody už skoncili bohužel, poslední co mě zustalo je ještě free SCH

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Radovan

Ne, já žiju v realitě. Takže když si něco kupuji, taky se ptám, zda to mám kam dát a pokud to něco potřebuje, zda to tomu mohu poskytnout.
EV aut nepatrně přibylo, brutálně přibylo nabíjecích míst. Některé jsou zdarma, jiné ne. Ekonomika stále dobrá.
EV dělají dinosauři stále stejně málo a za stále stejně hodně peněz. Odpovědí na zvyšující se ceny nabíjení jsou komunitní nabíječky a auta s velkými bateriemi a silnými palubními nabíječkami. A aby si je kupovali lidi s rozmyslem kde bude stát a jak bude při tom stání nabíjet.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

a kolik pak je v ČR komunitních nabíječek ? a jaké tam jsou ceny ? jestli se do komunitního nabíjení počítá i EVmapa tak jsem párkrát vyzkoušel nouzově nabíječku v Táboře...no cena 8 Kč už je dost na hraně plus nutnost projet celý Tabor pri cestě PHA-CB a pokud se jste myslel těch pár zasuvek po ČR zdarma tak ty nejsou pro plnohodnotné ježdění
MOl brzo zpoplatní a pak už toho moc zdarma nezbyde

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Radovan

V podstatě všechny zásuvky u všech elektromobilistů u jejich baráků. Takže je to o Vaší palubní nabíječce, zda je dokáže využít.
Z hlediska rychlonabíječek je dávali všichni v počátku zdarma, nyní jsou zpoplatněny. Ale důvody jsou různé. Třeba byla široko daleko jediná a tak i majitel by si na ni rád nabíjel své auta, tak to řešil vyšší cenou. Nebo naopak začala být zneužívána cizinci na cestách do ČR, páč byla zdarma, na rozdíl od těch nedaleko. Nebo se v okolí začala objevovat auta s velkými bateriemi a už to nebylo o pár kWh, ale desítkách kWh denně atp..
Zdarma je Lidl a zřejmě nadále bude. Zdarma je pomalá u Kauflandu a zřejmě nadále bude. Zdarma jsou často pomalé u různých nákupních center. Zdarma jsou u hotelů a restaurací, prostě tam jedete bydlet nebo se najíst, jsou v ceně. Možná se časem dostaneme na úroveň Německa, kde si obchody dávají před krám k parkování zásuvku pro své klienty i sebe sama. Obyčejnou, zdarma. Nebo je zásuvka na úřadě, u kulturáku, u skautské klubovny, vhodíte 1 euro a hodinu jí teče proud. Prostě těch způsobí je spousta.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

nebo partnerské nabíječky od Eonu kde není výjimka 9 Kč na AC

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

A ceník pro NEREGISTROVANÉ bez čipu je kde?

https://www.premobilita.cz/cs/dobijeni-elektromobilu/dobijeni-na-prepoint/chci-dobijet-na-prepoint/chci-dobijet-jednorazove/

Padadoxně pokud nabiješ za 30 minut víc jak 16 kWh tak to je levnější než pro registrovaný, ale třeba to do1.4 změní

Ja ten clanek chapu tak, ze registrovani nebudou do 31.3. platit zadnou spotrebu, ale jen ten registracni poplatek ktery platil doted. 30Kc/kvartal. Jenom neregistrovani budou od 1.2.-31.3. platit dle stareho ceniku. Nebo ne?

Já to taky tak chápu, právě je otázka jestli poplatek 100 kč za 30 minut na DC nechají, nebo zvýší aspoň na třeba 500 kč , ať to stojí za to?

Pro registrovane to bude do 31.3. zadarmo a neregistrovani budou platit jak uvadite. Zadna zmena neni. Od 1.4. budou platit pouze nove tarify. Do konce ledna plati dvoumesicni bezplatne obdobi pro vsechny. Ti, co kvuli tomu dvoumesicnimu zadara vratili cipy se budou asi vztekat.

Proč by měly platit jen ty dva tarify? Ze zákona musí být přece možnost jednorázového nabíjení. Takže určitě tu možnost zanechají, jen je otázka jestli dají cenu za hodinu na DC srovnatelnou s plnou nádrží benzínu se kterou hybridem dojedu přes půl Evropy :-)

Ja vidim tri tarify. Ale to neni podstatne. Tezko rict, co znamena registrace. Asi pri stazeni appky si zvolite nejaky nick a heslo a tim to konci. System vam pak umozni ruzne sluzby. Jinak by vas mohl identifikovat jen diky MAC adrese. Nebo jak by jste predal uctenku za dobiti, kdyby se po zahajeni nabijeni spojeni prerusilo? To by bylo kecu, ze nekdo nedostal uctenku. Zatim jsem nenabijel bez nejake identifikace. Existuje vubec nabijeni inkognito?

Registrovaný - znamená že mám čip, smlouvu a platím fakturou.

Pak mají zákazník PRE tj. že musím od nich mít i elektřinu a za to mám trochu lepší cenu.

No a pak je neregistrovaný tj. platím platební kartou to se určitě měnit nebude , max cena.

Z vasich komentaru usuzuji, ze o nabijeni stejne nemate zajem, protoze jezdite spalovakem. Ale z neznamych duvodu potrebujete prudit. Muzu vam poradit, pockejte si na oficialni cenik PREmobilita.cz.

ekonomická stránka věci mohla k EV přitáhnout další lidi, ale s cenama za nabíjení kde vyjde km pomalu dráž jak u ICE bohužel... já bych dneska už do EV znova nešel a to máme doma dvě ;)

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Fakt si myslite, ze kdyz nekdo jezdi spalovakem, tak bojuje proti predrazenym cenam za dobijeni?

Ale pravdu v tom, ze o takoveto ceny za dobijeni nemam zajem, jedine v nouzi misto odtahovky.

Obrázek uživatele runner42

Jelimanům, co tady plácali o nabíjení zdarma a vypočítávali svoje úspory, je smáti se povoleno?

Já jen abych nedostal ban, jak je teď v levicových totalitách moderní.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Nabíjená zdarma nebo za 3kč/kwh je jen chabá náplast na pořizovací cenu. Ale Už dnes to myslím není 3Kč vč.DPH a distribuce, spíš je to přes 4Kč ale hlavně se bojím, že to budoucna to tak nezůstane nebo dojde ke zdanění někde jinde..třeba za 5 let. Do té doby se to vyplatítí, pokud se bude dát koupit auto za rozumný prachy.

Ztrata nabijeni zadarmo neni zase takova tragedie. Spotreba na ujeti 1000km je ca. 150kWh. V domacim tarifu pro EV stoji toto mnozstvi elektriny neco malo pres 300Kc. Pochybuji, ze nekdo jezdi 1000km/mesicne jen s nabijenim zadarmo. Takze ta vami avizovana katastrofa se drzi jaksi v mini rozmerech. A 300Kc asi nebude nejaky zasadni vydaj pro takovy najezd.

Uprimne, kdo ma na elektroauto tak asi nemusi resist cenu elektriky.

Naopak, ten to řeší nejvíc, protože samozřejmě chce, aby to mělo aspoň elementární ekonomickou logiku a čím je člověk bohatší, aby si to mohl dovolit, tak by měl víc znát hodnotu peněz a tím pádem by se měl k nim zodpovědněji chovat.

---

Tak mě to je elementárně ekonomicky u "koncovky". Peníze pro mne nejsou na prvním místě :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, VW e-Golf
Přes 35.000 elektrických km a TESLA jedí a baterie nehoří :)

souhlasím ... občas čtu zcestný názory že když má někdo Teslu tak dá v pohodě 10-15 Kč za kWh ...

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Tak může to dát, proč ne? Je každého věc co je jeho priorita.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp ( střešní instatace ), nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, VW e-Golf
Přes 35.000 elektrických km a TESLA jedí a baterie nehoří :)

Na nabijeni zdarma tady nikdo svou budoucnost nestavel. Byl a zatim to jeste je prijemny bonus. Nejvetsi strategicka vyhoda je nabijeni z domaci zasuvky. Vy sazite na naftu pohrbenou v zemi a EV majitele na svou zasuvku. Castecne napajenou z FVE a castecne ze site. Nejak jste ten svet spatne pochopil.

Tak tohle je pro lidi co nemají kde přes noc nabíjet, totální masakr, už jen zdarma nabíjení u obchodních řetězců.
Volné minuty na AC nabíjení když průměrné auto se na AC nabíjí 4-6 hodin, kdo to vymyslel?.

Ono to u PRE ale nebylo zadarmo, jen teď udělali odbdobí. To lze těžko považovat za nějakou jistotu aby jí šlo "ztratit".

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Dobíjení zdarma u obchodních řetězců je samozřejmě dočasné. Jakmile to začnou lidi hodně používat, tak to zpoplatní. Přece nebudou dotovat lidem ježdění zdarma.
Elektromobil není vhodný pro lidi, kteří nemohou doma přes noc nabíjet. Někteří lidi to stále nechápou. Veřejné dobíječky jsou nouzovka parkrát do roka, když člověk není doma nebo jede delší vzdálenost.

V německu je nabíjení u obchodů DC/AC zdarma většinou na 30 minut po dobu otevíračky 7-20hod. mimo neděle. Většina parkovišť má závory, aby jim tam nezákazníci neparkovali.
Jsme ale v czesku...

Nemusí to zpoplatnit, získávají konkurenční výhodu. Za reklamu by dali víc. Přijde doba, že podnikatel který nemá možnost na svém parkovišti nabíjet tak jakoby neexistoval.

---

Renault Zoe ZE50 *** FVE 4,55 kWp

Kdo je doopravdy odkazany na AC nabijeni u PRE, at si koupi ten tarif "AC v klidu" a nemusi se bat. Ten tarif je presne kalkulovany na nejpomalejsi nabijeni 3kW starych EV. A jeste usetri. A kdo nespotrebuje 120kWh/mesicne, ten asi tolik nejezdi a muze si to pohlidat a take muze nabijet na DC. Takze melete zase uplny vymesky.

ano, ale k tomu musíte doma odběr od těch lupičů s nejdražšími tarify ever, to preplatite tolik že se vam potom vyplati nabíjet na Ionity bez kartičky

---

BMW i3 60Ah - 47.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Marek_

Ano, ušetří v ideálním případě 0,25 KČ za kWh a to se vyplatí :-) Protože s tarifem zaplatí 450/měs a má v tom 120 kWh. Nevím co se stane, pokud to nevyčerpá, tipuji, že mu to propadne. To je pak lepší si ty kWh koupit normálně postupně za 4 KČ/kWh a bez paušálu. Poud budu potřebovat těch 120, je to za 480 namísto 450. Když jich budu potřebovat méně, tak je to pak levnější.

Nechápu smysl toho tarifu... čekal bych lepší cenu.

---

Lexus GS 450h Premium

Samozrejme ze to propadne. Jako u meho tarifu CEZ vikendovy ridic. Platim 200kc/mesicne a nevyuziju to. Ale to je u mobilu to same, zaplatim vic GB, nez spotrebuji. C'est la vie. Ale treba se dohodne vic lidi a budou si ten cip pujcovat. Nebo treba v rodine bude vic EV. Nebo treba PRE postavi nejake nabijecky pro taxikare. Pri cekani budou nabijet a zaroven si muzou v zime topit. Pripadu muze byt vic, nez moje fantazie vytvori.

Obrázek uživatele Marek_

Ale tady je to jiné. Ta cena je nesmyslná, když na paušál to vyjde skoro stejně cenově jako když si jednotlivě dobíjíte. Akorát u toho paušálu musíte hlídat jestli máte dost kWh, aby se to vyplatilo, ale ne zas moc, protože máte jenpom 120. Opruz a nechápu to. U toho ČEZ tarifu to chápu jako takovou jistotu, že nabijete za dobrou cenu, když potřebujete. Na to tento PRE tarif není potřeba.

---

Lexus GS 450h Premium

PRE udelala nejaky novy tarif. Kdyz se neuplatni, tak ho predela nebo zrusi. Rekl bych, ze je skoda elektriny se o tom tolik bavit. Ani vy, ani ja si ten tarif neporidime, tak o co go.

četl jste ten článek pořádně? To je tarif pouze pro zákazníky
PRE ! A kdyby tak kdo si bude hlídat minuty a běhat to odpojovat?

Vetsina PRE nabijecek je v Praze a vetsina domacnosti v Praze ma elektrinu od PRE. Takze je to uplne v pohode. No a kdo neni zakaznik PRE, muze si najit nekoho znameho kdo je u PRE a muze mu helfnout. Ale jak jsem psal, muze jezdit nabijet na DC. Nebo je moznost nabijet u CEZu.


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrole-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.