Peugeot představuje elektrickou dodávku e-Expert s dojezdem 330 km

redakce - 14 Květen 2020

Peugeot Expert, jehož se od uvedení na trh v roce 2016 vyrobilo již více než 195 000 kusů, přichází s novou nabídkou v segmentu kompaktních furgonů: verzí se 100% elektrickým motorem.auto elektromobil elektrická dodávka Peugeot e-Expert

Elektromobil bude uveden na evropský trh ve 2.pol. roku 2020, termín uvedení pro český trh zatím nebyl stanoven.
foto: Peugeot

Nový Peugeot e-Expert nabízí dvě úrovně dojezdu, který může podle protokolu WLTP dosáhnout až 330 km, 3 délky (L1, L2, L3), hmotnost přívěsu až 1 000 kg a užitečné zatížení až 1 275 kg. Objem nákladového prostoru shodný s verzí se spalovacím motorem.

Evropský trh s kompaktními dodávkami představuje více než 750 000 vozidel ročně, přičemž Peugeot Expert už od roku 2016, kdy byl uveden, svůj podíl na tomto trhu zvyšoval.

Peugeot Expert, jehož modelová řada je přizpůsobena specifickým potřebám firem a podnikatelů, nedávno přešel na emisní normu Euro6 a nyní se představuje v elektroverzi jako Peugeot e-Expert.

Peugeot e-Expert je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Peugeot e-Expert nabízí elektromotor s maximálním výkonem 100 kW.

Peugeot e-Expert

Peugeot e-Expert
foto: Peugeot

Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí a samozřejmě neprodukuje žádné emise.

Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu e-208 a nového SUV Peugeot e-2008. Došlo však k úpravě převodovky, která je kratší, aby lépe vyhovovala potřebám zátěže užitkových vozů.

Výkony (v režimu POWER) jsou následující (údaje podléhající schválení): maximální rychlost 130 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,1 s, zrychlení s pevným startem 1000 m za 35,8 s, zrychlení z 80 na 120 km/h za 12,1 s.

Nový e-Expert je prvním elektrickým vozem značky Peugeot, který nabízí dva různé dojezdy. Kapacita lithium-iontových baterií je v závislosti na potřebách 50 kWh a 75 kWh.

Verze L1, L2, L3, které jsou k dispozici s baterií o kapacitě 50 kWh, umožňují dosahovat dojezdu až 230 km podle certifikačního protokolu WLTP. Verze L2 a L3 mohou být také vybaveny baterií o kapacitě 75 kWh umožňující dosahovat podle stejného certifikačního protokolu dojezdu až 330 km.

Peugeot e-Expert

Peugeot e-Expert
foto: Peugeot

Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají všechny způsoby použití a všechna řešení nabíjení.

Standardně jde o zařízení pro nabíjení přes jednofázový proud 7,4 kW a za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení přes třífázový proud 11 kW. Režimy nabíjení jsou flexibilní. K dispozici jsou následující alternativy:

- standardní zásuvka (8A): plné nabití během 31 hodin (baterie 50 kWh) nebo 47 hodin (baterie 75 kWh);
- zesílená zásuvka (16A): plné nabití během 15 hodin (baterie 50 kWh) nebo 23 hodin (baterie 75 kWh);
- Wall Box 7,4 kW: plné nabití během 7,5 hodiny (baterie 50 kWh) nebo 11 hod. 20 min. (baterie 75 kWh) pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW);
- Wall Box 11 kW: plné nabití během 5 hodin (baterie 50 kWh) nebo 7,5 hodiny (baterie 75 kWh) pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW);
- veřejná rychlodobíjecí stanice: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut (baterie 50 kWh) nebo 45 minut (baterie 75 kWh).

Nabíjení lze naprogramovat přes displej on-line navigace nebo pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot® (v závislosti na úrovni výbavy). Tento systém také umožňuje dobíjení kdykoli spustit nebo odložit nabíjení a zkontrolovat stav nabití.

Peugeot e-Expert

Peugeot e-Expert
foto: Peugeot

Nový Peugeot e-Expert poskytuje cestujícím nejvyšší úroveň tepelného komfortu: vysoce výkonný elektrický ohřívač (5 kW); vyhřívaná sedadla (v závislosti na úrovni výbavy); přednastavení teploty programovatelné prostřednictvím dotykového displeje (v závislosti na úrovni výbavy) nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot® (v závislosti na úrovni výbavy).

Tato funkce umožňuje kromě komfortu i optimalizovat dojezd (rychlejší dosažení nastavené teploty během fáze startování) a rychleji dosáhnout optimální teploty pro baterii.

Na úrovni místa řidiče došlo k přepracování středové konzoly, do které je nyní zabudován:

- nový dokonale integrovaný a ergonomický ovladač převodovky „e-Toggle“, který nyní umožňuje - přístup k funkcím Park / Reverse / Neutral / Drive a Brake;
- přepínač mezi 3 jízdními režimy;
- odkládací přihrádka v horní části.

Nový Peugeot e-Expert nabízí 3 režimy jízdy, které lze přepínačem měnit:

- Eco (60 kW, 190 Nm): optimalizace dojezdu;
- Normal (80 kW, 210 Nm): optimální pro každodenní provoz;
- Power (100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při přepravě těžkých nákladů.

K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění s příslušným typem regenerace baterie:

- mírný, odpovídající používání vozu se spalovacím motorem;
- vyšší, (přístupný přes „B“ pro „Brake/Brzda“ na ovladači převodovky), pro silnější brzdění při uvolnění pedálu akcelerace.

Všechny verze nového Peugeotu e-Expert jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou, což je u tohoto modelu novinka. Tato automatická funkce uvolňuje prostor na podlaze a současně přináší komfort a bezpečnost při každodenním používání. Kromě toho je na držáku elektrické parkovací brzdy umístěna boční úložná síť.

Přístrojový panel získal nový vzhled, objevily se informace potřebné pro ovládání elektromobilu:

- powermetr pro zobrazení spotřeby (Eco, optimalizace energie nebo Power, maximální výkon) nebo rekuperace energie (Charge);
- ukazatel spotřeby elektrických zařízení zajišťujících tepelný komfort na palubě (topení, klimatizace);
- ukazatel úrovně nabití baterie;
- barevná matrice pro zobrazení toků energie, sledování nabíjení (probíhající nebo naprogramované na pozdější dobu), informací palubního počítače a dojezdu.

Uprostřed palubní desky je umístěn dotykový displej s on-line 3D navigací TomTom Traffic. Volbou menu „Electric“ lze procházet nabídkami: „Flux“ pro zobrazení toku energie v reálném čase, „Statistics“ pro zobrazení statistiky spotřeby, „Charge“, který umožňuje naprogramovat odložené nabíjení.

Peugeot e-Expert

Peugeot e-Expert
foto: Peugeot

Krom toho lze zobrazit dostupné nabíjecí stanice a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu nebo naprogramovat čas pro přednastavení požadované teploty v kabině.

Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je řízení stejně příjemné jako u verzí se spalovacím motorem. Komfort odpružení je zaručen, použité specifické tlumiče a pružiny zajišťují nejlepší výkon při prázdném i naloženém voze.

Řidič Peugeotu e-Expert ocení přednosti vozu ve všech situacích, díky speciálně kalibrovanému systému posilovače řízení je totiž ovládání vozu snadnější. Průměr otáčení 11,3 m (stopový průměr u verze L1) a výška nepřesahující 190 cm zaručují vjezd do většiny podzemních a výškově omezených parkovišť.

Nový Peugeot e-Expert je k dispozici ve stejných verzích jako Peugeot Expert se spalovacím motorem, takže dokáže splnit všechny požadavky: furgony (3 délky: L1/460 cm, L2/495 cm a L3/530 cm), Polocombi (5 nebo 6 pevných nebo sklopitelných sedadel, v délce L2 a L3),
plošina s kabinou (pro karosářské přestavby, délka L2)

Trojmístné uspořádání s přepážkou Moduwork nabízí možnosti modularity, které jsou v segmentu furgonů zcela exkluzivní. Díky velkým otvoru v přepážce a možnosti nadzvednout pravé boční sedadlo je možné současně:

- vepředu usadit 3 osoby: tuto praktickou vlastnost velmi oceňují firemní zákazníci, kteří potřebují převážet zaměstnance i s nářadím z jednoho místa na druhé a mohou tak počet jízd optimalizovat;
- získat rovnou podlahu s prodloužením užitečné délky o 116 cm nebo větším prostorem vepředu a přepravovat 2 osoby;
- použít funkci mobilní kanceláře díky otočnému stolku zabudovanému ve sklopitelném opěradle středového sedadla;
- využít odkládací přihrádku pod středovým sedadlem.

Hmotnost přívěsu byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 1 000 kg. Užitečný objem 6,6 m³ je přesně stejný jako u spalovacích motorů, užitečné zatížení 1275 kg je specifické pro elektromotory.

Nový Peugeot e-Expert nabízí na míru širá řešení, takže dokáže uspokojit stále rostoucí potřeby zákazníků. Bude k dispozici v úrovních výbavy Pro a Premium, dále v stupních výbavy Asphalt (pro silniční přepravu) a Urban (použití ve městě).

100% elektrické verze, které jsou zárukou bezpečnosti a komfortu pro uživatele, mohou být vybaveny následujícími technologiemi a asistenčními systémy:

- boční posuvné dveře s hands-free ovládáním,
- bezklíčový přístup a startování,
- Head-up displej,
- Grip Control,
- pomoc při rozjezdu do svahu,
- Visiopark 1, Top Rear Vision kamera zobrazující zorné pole 180°,
- tempomat / omezovač rychlosti,
- systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,
- varování při riziku srážky,
- Active Safety Brake,
- systém sledování pozornosti řidiče,
- automatické přepínání dálkových světel,
- systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením,
- rozšířené rozpoznání dopravních značek (stop, zakázaný směr jízdy),
- systém sledování mrtvého úhlu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Té úplně to samý jako elektrický Opel Vivaro
https://www.hybrid.cz/opel-vivaro-e-elektricka-dodavka-s-dojezdem-az-330-km-k-objednani-v-lete

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A taky je to stejné jako Citroen a Toyota.
Stejný podvozek stejné baterie jen jiná čelní maska a zadek.
To se teď tak dělá a vůbec to není na škodu.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren od roku 2006.
Najeto s e-Golfem 128 tisíc km s e-Kona zatím 7 tisíc km. kontakt e-LUKY@email.cz

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad ...

Kdo by to byl řekl, když Corsa-e je to samé jako Peugeot E-208. :D PSA - je tam Peugeot i Opel. :)

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

To zní hodně výborně. Jen tam nevidím cenu. Rozhodně násobně praktičtější než Renault master Z.E. - má jen 33kWh baterku a palubní 1f 7,4kW nabíječku. To je prostě fail.

Tenhle Peugeot bežně vydrží každýmu řemeslníkovi na celej den uplně v pohodě, a kdyžtak můžou nabíjet v počas práce u zákazníka.

Takže teď ta cena :)

---

CNG Golf VII 2015 - Komplet sada elektrického nářadí Ryobi - elektrická sekačka na trávu na stejné AKU - el. kolobežka Segway na venčení psa. 3000 km v eGolfu, Fiatu 500e, BMW i3 a 1500 km v TESLE S P75. Hned jak bude možnost kupuju ojetou Teslu pro sebe a Fiátka 500e pro přítelkyni. Dešťovka ve fáz ...

Tady je opět vidět, jaký měl Nissan náskok. Sice to vypadá dobře, má to v podstatě lepší parametry než Evalie, ale rychlým odhadem to tedy dává při obdobných parametrech spotřebu někde okolo 25 kWh / 100km takže žádný rozdíl. Zásadní rozdíl je ale v tom, že Evalie je na trhu už hezkých pár let, a dávno se zaplatila.
Nemluvě o tom, co psal Ymen - nikde ani zmínka o tom, zda bude jen nákladní verze, a nebo i sedačková. Krom Maxusse EV 80, vlastně Evalie v sedačkovém provedení konkurenci nemá.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Tak s krabicí na kolech půjde těžko jezdit za 15 kWh/100 km. :D To je prostě fyzika, ne technika.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Obrázek uživatele Magy

Neviem neviem, ale ja na svojej e-nv200 s 24kWh bateriou nabijem 18-19kWh z nabijacky a po meste s prehladom s tym nabeham 120km. Z toho mi vychadza, ze mam tych cca 15kWh/100km.

Samozrejme sa to da len ked sa pohybujem po centre, spusta krizovatiek, semaforov, retarderov... teda jazda stylom: akceleracia a zakratko uz brzdim (rekuperaciou). A nejazdim naprazdno, v priemere mam stale nalozenych 50-200kg.

Raz som si vyskusal maximalny dojazd, to som zacinal na 99% a skoncil som ked uz mi na displeji neukazovalo ani percenta ani dojazd (teda bateria bola v podstate pod 3%), jazdil som cely cas po meste a maximalne som sa snazil vyuzivat rekuperaciu. Spravil som neuveritelnych 169 km.

---

Nissan e-nv200

To je na dodávku solidní výkon, to město udělá hodně.

Já mám s E-golfem 24,7 kWh (20,5 kWh využitelná) teď (18-20 stupňů venku) bez problémů 140 km po okreskách, úplně jsem přes zimu zapomněl, že to tolik ujede. :))
Kladno-Plzeň 94 km trasa jsem dojel tam s 24% baterie, Plzeň-Kladno s 29% baterie. Nabíjel jsem vždy do 90% na DC. Jízda normální bez snahy jet co nejúsporněji a na normální režim.

Dodávka s 50 kWh baterkou, když bude rozumně naložená, tak to bude super svezení a dojezd dostatečný pro kohokoliv kdo jezdí mimo dálnice.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Hmm keby este bol vo verzii 7miestneho auta tak to zacina byt zaujimave. Za mna ale stale prilis pomale rychlonabijanie. Cakal by som 2x vykon a teda cca polovicny cas pri rychlonabijani. Viem si predstavit zastavit na 20 minut kazdych 300km.

Přesně tak, nechápu, proč do dnešní nových elektromobilů dávají nabíjení staré 10 let.
A kde to nabíjet, no třeba na IONITY, nebo na jiných nabíječkách, které buď už stojí, nebo se staví. Tohle auto se začíná teď vyrábět, takže tu bude nějakých alespoň 5 let prodávat. Za tu dobu tu bude naíječek s výkonem 150-250 kw habakuk a bude jich čím dál víc. Přeci stát na nabíječce 1 hodinu , nebo 20 minut je podstatný rozdíl. čím vyšší rychlost dobíjení tím menší čas strávený na nabíječce tím menší otrava pro zákazníky. Tím větší reklama pro automobilku.

Proč?

Doba dobíjení je jeden z argumentu proti elektromobilitě, tak proč sami automobilky, které se tváří, že je chtějí prodávat dělají všechno proto ay se neprodávali?

Přeci když bych chtěl jako výrobce podpořit prodeje svých elektromobilů tak se snažím co nejvíc eleiminovat největší překážky.
A ty jsou dne správě doba dobíjení, dojezd a cena.

Doba dobíjení ta už je dnes řešitelná opět lepší technikou, nabíječky s výkonem až 350 kW už stojí, tak proč to do toho auta krucinál nedat? Zrovna tak velikost baterie dneska už asi není zas takový problím dát do auta téhle velikosti 100 a víc kWh baterii.

To auto by pak mělo vělký dojezd, malý čas na nabíjení tj. minimálně 2 věci z negativ by byli minimalizovány na úroveň současné techniky a ne na úroveň 10-20 let zpátky.

Ach jo, proč to chápe jen jedna automobilka?

Není to tak jednoduchý. Je to mix fyziky a ekonomie. Životnosti a nákladů. Pro současné lionky, liší se to podle chemie je u 50kwh přijatelné maximální dobíjení 100KW. Jinak neúměrně rostou náklady a klesá životnost a tím záruky. U 75wkh baterie by sice šlo nějaký 150 kw dobíjení, ale je to zas nákladech a tedy ceně auta. Vyšší dobíjení by snižovalo životnost a zvyšovalo cenu auta. Prostě každá automobilka zvažuje co tam dá co se podle jejich markeťáků vyplatí, aby se to prodávalo.

---

Jan Pavel
FVE 8,8kw + 2kw poly a hybrid.

E-golf 2018
27.tis

Tenhle argument s fyzikou a ekonomií je už směšný. Objevuje se snad v každé diskuzi. Je to jen výmluva nic víc.
Zatímco se tihle vymlouvají, jiní už to 10 let používají. Asi ti druzí nečtou diskuze a vyrobí to.

Někdo umí a jiný čumí. :-)

Stejně tak životnost, to je tak otřepaný argument až to bolí. Je zajímavé, že někdo to vyrobit umí už 10 let a oni ne?
Jsou automobilka, která má obrovské množství peněz, obrovské množství těch "nejlepších" techniků a vědců a neumí vyrobit něco co jiní vyrábí už 10 let!

Každé omezení fyziky se vždy dá překonat.

Tesla se svojí 70-90 kWh baterií začínala rovnou na 125 kW před 10 lety!!! Dnes nabízí 250 kW a víc. Životnost baterií dosahuje daleko nad životností samotného auta.
A to měla v té době nevýhodu v tom, že ty nabíječky neexistovali a museli si je postavit sami za svoje peníze.

Tihle "rádoby" automobilky čekají jen na dotace a jen natahují ruce aby jim to někdo zaplatil.

A když už jim ty nabíječky někdo cizí za naše peníze postaví, tak nejsou schopni je ani využít!

Dneska i v ČR už EON postavil salší nabíječku na 175 kW. V ČR už je docela dost těch opravdových rychlonabíječek nad 100 kW.

A oni chtějí vyrábět a prodávat nové auto takové, které ani nevyužije současné nabíječky?
To auto než se začne plně prodávat, tak už bude zastaralý. Vlastě ono už je zastaralý teď aniž by se ještě prodávalo.

Čekací doba na nabíjení je jeden z největších brzdičů rozšíření elektroaut. Je tojeden z největších protiargumentů.

Takže když už automobilka má možnost využít postavených nabíječek s vyšším výkonem, tak je naprosto nelogický to neudělat.

Je to prostě hloupost, blbost na entou.

Obrázek uživatele spetak

Protože jednu automobilku neživí výroba a prodej spalováků.

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

100 kW se vám zdá pomalé nabíjení? A kde byste to nabíjel kdyby bylo třeba 250 kW?

Jinak s vámi musí být radost cestovat, když uděláte po 300 km max 20 minut zastávku, to se spolucestující ani nestihnou chudáci vymočit.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Když tohle je spíš cílené na řemeslníky ve městech. Rychlodobíjení je v běžné praxi těchto uživatelů naprosto ojedinělý fenomén. Ti vyjedou nabití z firmy (ze sídla / z domu), ujedou 30 km, a pak se někde řemeslně činní několik hodin (můžou pomalu dobíjet), aby pak jeli do nějakého obchodu nakoupit materiál a zpět k zákazníkovi, nebo do firmy. Prostě trasy v řádu desítek km.
Něco jiného, by byla ta verze pro lidi, s tou už by asi cestování připadalo v úvahu.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Magy

Ja fungujem prave takto, ako remeselnik na zavolanie a neviem si vynachvalit, ze moj Nissan e-nv200 ma aj Chademo 50kW nabijanie. Pokial by som sa nechal zlakat nizsou cenou Renaultu Kangoo ZE, ktory rychlodobijanie nema, tak by som preklinal den, kedy som taku fatalnu chybu spravil.

Ano, pomale nabijanie casto staci, najme ak je system prace alebo plan jazd pomerne pevny alebo prijatelny pre pomale nabijanie. Lenze aj mne sa stava, ze to rychlodobitie jednoducho potrebujem, lebo sa nieco zmeni, "vybuchne" nejaka zakazka ci nastane problem, ktory treba rychlo riesit a v takej chvili ostat visiet kdesi na nabijacke 4 hodiny (a v podstate mat pre zvysok dna utrum) je doslova na vesiak. To by som mohol cele podnikanie rovno zabalit.
Pokial ma firma viac takych aut a v pripade potreby na dane miesto moze poslat ine, ktore je nabite, tak sa to este da. Ale ja ako zivnostnik by som bez rychlonabijania bol pomerne casto odstaveny.

---

Nissan e-nv200

Souhlasím, auto co nejde nabíjet alespoň 40 kW+ na DC je auto k ničemu, právě kvůli těm neočekávatelným situacím. Asi málokdo chce tvrdnout na nabíječce x hodin protože musí někam neočekávaně dojet.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

No zase s takovou budou mit maly najezd a pri cene takove elektrododavky budou mit tim padem enormni naklady na ujety km...

No ved to. Taka verzia by bola super.


10% sleva na produkty EVmotionVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol