Nový elektromobil DS 3 Crossback E-Tense přichází na český trh, cena začíná na 995 000 Kč

redakce - 09 Červen 2020

Elektromobil DS 3 Crossback E-Tense je vybaven 50kWh baterií pro dojezd 320 km WLTP. Umí 100kW DC nabíjení a na baterii dostanete záruku 8 let nebo 160 000 km.auto elektromobil DS 3 CROSSBACK E-TENSE

Elektromobil DS 3 Crossback E-Tense se v České republice prodávat za 995 000 Kč ve verzi výbavy So Chic nebo za 1 075 000 Kč ve verzi Grand Chic .
foto: DS

Pětimístný elektromobil DS 3 Crossback E-Tense je postaven na nové platformě CMP skupiny PSA, která je vhodná pro různé druhy pohonů. V tomto případě je osazena elektromotorem 100 kW/260 Nm.

Při nabíjení přes Wall Box (s palubní nabíječkou 11 kW) trvá úplné nabití 5 hodin 15 minut v případě třífázového napětí (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového (7,4 kW); kabel je součástí výbavy vozu.

Dojezd 320 kilometrů podle normy WLTP (430 km podle metodiky NEDC) je maximalizován díky zkušenostem získaným ve Formuli E, pokud jde o regenerativní brzdění a použití tepelného čerpadla.

Přispívá k němu rovněž účinné řešení vytápění a udržování baterie na optimální provozní teplotě, a to i za chladného počasí-

Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost baterie. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km se zbývající kapacitou 70 %.

Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru (350 l) jsou stejné jako u verze se spalovacím motorem. Baterie o objemu 220 l jsou umístěny pod podlahou vozu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Bjorn už DS testuje.
https://www.youtube.com/watch?v=x9hhbBvsDOs

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zda se ze ceska uhelna lobby to jen tak nevzda.

Obrázek uživatele Kuk

Off
Pošle korona uhlí k šípku? V Evropě a v USA možná, ale v Číně s ním nadále počítaj a budou ho pálit víc.
Could the coronavirus crisis finally finish off coal?
https://www.bbc.co.uk/news/science-environment-52968716

Británie už jede 2 měsíce bez uhlí. No bez korony by to asi bylo jinak.
Před 10. lety měli 40 % elektriky z uhlí. Docela rozdíl. Zato ČR se nepohli ani o píď.
Britain goes coal free as renewables edge out fossil fuels
https://www.bbc.co.uk/news/science-environment-52973089

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Joe

No faktem je, že první krok udělala Margaret Thatcherová, když rok neustopila stávce vyhlášené hornickými odbory v roce 1983 . Důvodem bylo postupné zavírání uhelných dolů na severu země z důvodu nízke rentability.
Ale to už je fakt dávno...:-)))

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10266819072-vypravej/ve-stopach-doby/1984/368-ve-velke-britanii-zacala-mohutna-stavka-horniku-ktera-skoncila-v-nasledujicim-roce-porazkou-stavkujicich/

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Obrázek uživatele Jan Veselý

No, útlum uhelné těžby v té době začal i ve Francii a v Německu (tam hlavně černé uhlí). Oni to na rozdíl od UK uchopili jako postupný proces, který trval delší dobu, žádné "rány, šoky, kuří oka". Mezitím mohutně investovali do toho, aby v těch regionech vznikly nové pracovní příležitosti. Takže se z toho nestal jeden velký brownfield jako ze severní Anglie nebo z Midlands, nestal se z toho Rust belt jako v USA.

Obrázek uživatele Kuk

Jo Tacherová už nechtěla dotovat nerentabilní těžbu uhlí tak to včas zařízla. To je rozumné. Ne jako Poláci, Trump nebo náš hradní vožrala, který to dotujou horem dolem.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Veselý

Rozumné možná z pohledu státní kasy. Pohled lidí z uhelných regionů je dost jiný. Jak už jsem psal, zatímco Porúří nebo uhelné pánve v severní Francii byly restrukturalizovány a dnes tam bují jiné průmyslové obory. Díky Bohu se tohle stalo i s mou rodnou Ostravsko-karvinskou aglomerací. Teď, když se zavírají poslední doly, po nich nikdo nepláče. Jiné firmy si brousí zuby na horníky, jejich kvalifikace se jim hodí.

Obrázek uživatele Kuk

Já jsem horník kdo je víc už dáno neplatí a dotování neperspektivního průmyslu je blbost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Veselý

Dotování neperspektivního průmyslu je blbost. Dotování oblastí, které ten neperspektivní průmysl opouští, a lidí, kteří ten neperspektivní průmysl opouští smysl má.
Zajímavé taky je, že jakmile postátněná OKD přešla do "zombie modu", tj. začal 10-letý útlumový program, nevyplácí se dividendy, neinvestuje se do budoucí produkce, nekupují se nové stroje, ... tak generuje mírný zisk.
V té Británii je to taky dobrý kontrast. Severní Anglii a Midlands postihla "šoková terapie" mrs. Thatcherové a dodnes to tam stojí za prd. Ve stejný čas opouštěly hutnictví a těžký průmysl Clydeside (Glasgow a okolí). Jenže tam si paní premiérka netroufla nakrknout skotské nacionalisty a ti si prosadili velké investice do restrukturalizace místní ekonomiky. Po 40 letech se z toho nakonec vyklubala jedna z nejvíce prosperujících částí UK.

Ta mela vetsi "koule" jak drtiva vetsina dnesnich politiku.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Tady se ukazuje, že Amory Lovins měl zase pravdu: https://www.youtube.com/watch?v=2JkrvSaL7-w
Jaderné elektrárny fakticky zhoršují problém emisí CO2 kvůli tomu, že stavba je tak drahá a trvá strašně dlouho.
Zatímco Britové nebo Němci nebo Dánové během pár let změnili >40% výroby elektřiny na bezemisní, tady se celou tuhle dobu jen plánovaly nové JE a uhelné elektrárny dál celou dobu spokojeně kouřily.

Předkolka, to je dobry.
Cena ovšem víc než šílená. To si dělají legraci ne?

.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

HE3DA, Prus asi chystá v září velkou show, to jsu zvědav, co z toho vyleze:

https://search.seznam.cz/amp/s/www.seznamzpravy.cz/clanek/unikatni-baterie-he3da-velke-plany-hodne-tajemna-108829?h=6QuMFChYgEg0aFY-eU-o1enKkb4#utm_content=freshnews&utm_term=He3da&utm_medium=hint&utm_source=m.search.seznam.cz
Omlouvám se, už to tu hodil Tomáš ráno...

Obrázek uživatele Kuk

Nic nevyrábí tak se aspoň střelí kalachem do nohy a Duka mu to vyléčí svěcenou vodou.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Takže 550 tis navíc opoti citigu.
Co dostaneme? O něco větší auto, ale né o moc.
1 místo k sezení. Rychlejší DC nabíjení, tepelné čerpadlo.
Tomu říkám dobře investovaných půl mega :)

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Cipísek D

předražený franťáckej krumplik ! dokonalá žlutácká kopie Aiways U5 je zásadne zapolovic ;)

https://media.autoforum.cz/tmp2/magazin/a9/Aiways_U5_Hertz_2020_dodani_02.jpg
https://media.autoforum.cz/tmp2/magazin/a9/Aiways_U5_Hertz_2020_dodani_09.jpg

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Obrázek uživatele Kuk

Zase předokolka?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Už jsme to tady probírali, že předokolka je pro většinu řidičů příjemnější na jízdu a všestranější. Každej není Niky Lauda aby potenciál zadokolky využil.

Obrázek uživatele Kuk

Takže znova, nemixovat předokolku ze spalováku s předokolkou v EV.
Jo a neodpovědel jsi na otázku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jo nemixovat to je dobrej argument ale nikdo neví proč :) až si někdy koupím zadokolku, budu taky tvrdit že to je nejlepší :))))

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Klid ono je to tak, že nick kuk je vlastně enigmový anagram jiných dvou písmenek.. on taky neví proč předokolku a zadokolku, jen mu někdo řekl, že je to lepší a on to přijal za své

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Jen technicka. Pokud myslite "blb", tak enigma 2 stejna pismenka sifrovala do dvouch ruznych. Zapricinily to 3 (pro namornictvo 4) rotujici kolecka. Caesarovu sifru rozhodne nepouzivala.

Chápu, pro tyhle lidi to chce vypnout mozek, já správně poznamenal....

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Posledni dobou jeho utocnost eskaluje. Kdovi proc?

Vidí, že přichází krize a jak (jeho slova) sedí v tom uslintaným a upoceným tílku u počítače, tak vidí čím dál menší naději, že si někdy koupí BEV. Kdyby si třeba přečetl libovolný článek na téma přední versus zadní náhon, tak by se něco rozumného dozvěděl a nemusel by papouškovat nesmysly.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Pozor. Kdovi kolik vydelal na akciich Tesly.....

jo taky je každej milionář z růstu akcií Tesly, když to tak čtu :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

No však se tu schází největší vizionáři, investiční mozky a největší odborníci na investice ze střední Evropy.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Kuk

Podívejme jak si místní chytroprdi pěkně spolu notujou. Se spolu pěkně chyťte za ručičky a odkráčejte do Chytrákova. To je hned vedle Kocourkova. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

No však do svého trvalého bydliště ve Vyliž.díře denně chodíš přes Kocourkov i Chytrákov....

Kdyz se divam na Vase vyjadrovani a Kuka a taky uvazim, ze budete podobneho veku, tak se ptam... nejste bratri?

Obrázek uživatele Kuk

To těžko, mě jsou 3 a jemu 72. :P

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pavlíku, Ti jsy úpilná Lyška Bistrouška :-).

Obrázek uživatele Kuk

Ty nevíš nic, ty si kup šlapací tříkolku a vypni zbytek mozku. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Huh?

Se považujete s Josefem za většinu?
Nevím v čem je předokolka příjemnější a všestrannější, ale zcela jistě bude v tomto případě výrazně levnější, a o tom to celé je.

Asi ano, neumím a už mě ani neláká s vypnutým ESP driftem projíždět na sněhu serpenitiny.

Stejně nemáme zkušenosti s opravdovým EV se zadním náhonem jediné rozumné na trhu je I3 a tam je to OK. MIEVa bych nazval jako naprosto tragické auto na sněhu ESP tam zasahuje naprosto razantně. Oproti tomu Citigo se seriovou uzávěrkou diferenciálu EDS je naprostá bomba na sněhu, takže to bude kus od kusu.

Problém zadního náhonu je , že auto tlačí a vniká přirozená nestabilita a pokud je těžký předek, tak dobrý. Ale když bude EV hodně težké na zadek, tak se bude chovat jako Tatraplán.

Uvidíme jak se budou chovat v zimě ID3 a nová Škodovka třeba je vezmu na milost, ale jaké máme jiné EV se zadním náhonem?

Jinak proč by mělo být EV s předním náhonem levnější? Není to tak, ani k tomu není důvod , naopak nemusí tam být homokinetické klouby. Příklad bude řada ID má být levnější než většina současných EV.

"Asi ano, neumím a už mě ani neláká s vypnutým ESP driftem projíždět na sněhu serpenitiny."

Nejde přece vůbec o nějaké serpentiny, ale o funkčnost. Koukáte na to pohledem ze Citiga, ale zkuste si představit, jak se bude chovat plně naložené FWD BEV rodinné kombi, to je prostě v zimě sebevražda, a nejspíš důvod, proč takové auto na trhu není.
Čím víc FWD naložíte, tím se jízdní vlastnosti zhoršují, u RWD je to přesně naopak.

"Jinak proč by mělo být EV s předním náhonem levnější? Není to tak, ani k tomu není důvod"

Protože použít platformu pro spalovák je nepochybně výrazně levnější než vyrábět novou speciálně pro BEV (bavíme se o autě výše).

Souhlasím, rodinné kombi v elektrice se právě pro tyhle důvody asi dlouho ještě vyrábět nebude a když tak bude 4x4.

Ale tady se bavíme v malém hatchbacku do města a mě vadí , že dost lidí je opovrhuje nad tím , že to je překolka. Přitopm jistě na tom autě nebude co se týká jízdních vlastností nic špatně. Zcela jistě to není tak špatně navržené auto jako Ioniq.

Čas ukáže jak to bude za rok tu jistě budou testy elektrických škodovek po dlouhých letech opět se zadním náhonem, tak uvidíme jak to veřejnost přijme.

Obrázek uživatele Radovan

Já bych neopovrhoval předokolkou do města, ale výhody zadokolky jsou hned dvě a oceňuji je už 6 let, po předchozích 24 letech se spalovacími předokolkami:
- neprotáčí se tomu kola při rozjezdech na křižovatkách, zvláště pak při zatáčení do pravého úhlu, což je při jízdě městskými bloky nejčastější úhel zatáčky
- zadokolky mají díky vytočení předních kol skoro o 90° úžasný rejd, což v úzkých ulicích města oceníte. Tam, kde zadokolka zaparkuje napoprvé, předokolka rejdí i natřikrát. Což zdržuje provoz a vytváří nebezpečné situace. Totéž při výjezdu z parkovacího místa.
K tomu Ioniqu - největší jeho problém je špatné těžiště v elektroverzi. Lehký motor, přední náhon, baterie většinově pod zadními sedadly. Hrabalo mi to i na Eco režim při zatáčení vlevo. Auto počítá především s verzemi HEV a PHEV, které spalovacím agregátem zatěžují přední hnanou nápravu.
To je i důvod, proč se vždy na společné platformy, umožňující zástavbu více druhů pohonů, dívám se zdviženým obočím a jsem k nim velmi rezervovaný. Ty kompromisy jsou často za hranou toho, co jsem ochoten u elektromobilu akceptovat. Zvláště když vím, jak velký je rozdíl v ježdění s autem, které ty kompromisy nemá.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Čemu říkáte 90° rejd, z jedné do druhé polohy? Příklad BMW i3 má poloměr otáčení 9.9 m, Mazda 2 9.2 m, Hyundai i10 9.6 m, Yaris 9.6 m atd. Tak v čem je jak tvrdíte výhoda velkého rejdu oproti jmenovaným předkolkám?

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Radovan

Netuším, proč to má BMW i3 tak hodně. Aha, vy píšete o průměru. Zadokolka Peugeot Ion má poloměr otáčení 4,5 metru, průměr 9. Nicméně tento ukazatel není všespásná věc, důležitější je agilita vozidla, jak se dokáže pohybovat v omezeném prostoru měst. Přestože se průměry mohou lišit jen nepatrně http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/c1461-Spodni-clanky/n2390-Ktera-auta-potrebuji-k-otoceni-malo-prostoru-a-ktera-az-prilis

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Chápu Radovane, prostě jsou zadokolky nejlepší. Já jsem v mládí jezdil jenom s nima, sice stály za ho... ale byly nejlepší :))))

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Radovan

Pokud jsme věkově na tom podobně, tak chápu, že Škoda 100/110 a Škoda 105/120 jakožto typický představitel zadokolek v mládí moc nevyhovovaly :-)

Jinak netuším, zda v přiloženém odkazu je ještě jiná zadokolka na obrázku kategorií dole, ale iMiev jako 4místné vozidlo tam má průměr otáčení nejmenší, menší už má jen dvoumístný Smart a dvoumístná Toyota IQ.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Š100 a pak Fiat Lada. První rozumné auto pak byl po revoluci Favorit, ovšem už předokolka.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Kuk

Ioniq BEV má rozložení váhy 50/50 viz Bjornovo video.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

To mít klidně může, přesto mi hrabal jak závodní kůň i při obyčejném táhlém rozjezdu na odbočení doleva se 4 lidmi. O pravoúhlých zatáčkách ve městě nemluvě.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Pri spalovákoch je použitie predného náhonu jednoznačná konštrukčná výhoda. Naproti tomu pri BEV je to jednoznačná konštrukčná somarina.
Nič lepšie v BEV ako 4x4 nepripadá do úvahy. Tipujem, že použitie dvoch menej výkonných motorov by bolo z hladiska nákladov efektívnejšie ako umiestňovať jeden motor na lubovolnú nápravu. Je to riešenie iba pre prerábky spalovákov na elektromobily.
BEV konštruované od základu len ako elektromobil má s dvomi elektromotormi iba výhody. Už v malom Citigu sa nedá preniesť tých 60kW na cestu pri rozjazdoch. Ak by bol vzadu jeden 30kW a v predu 20kW motor, tak by to malo ešte lepšiu dynamiku a aj rovnomerné opotrebenie pneumatík, lepšia stabilita, atď.
Je to môj názor a nemusí so mnou každý súhlasiť.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Tak ono ten diferanciál navíc co by byl potřeba pro pohon 4x4 také něco stojí, že ? A zabírá to nějaké místo v podvozu kam se jinak mohou vejít baterie. Není to tedy tak jednoduché.

Matně si vzpomínám, že někdo tvrdil že 4x4 u čistého EV je řešen výhradně softwarově, takže diferenciál není vůbec potřeba..

4x4 u EV znamená 2 kompletní pohonné jednotky (motor, reduktor, diferenciál, poloosy). Tohle SW nevyřeší...

Když použijete motory ne 2 ale 4 (na každé kolo jeden), pak opravdu nepotřebujete diferenciál. Kdo ale toto řešení používá kromě NASA ?

Nepletete si to s mezinapravovym diferencialem? Ja byste chtel bez diferaku a s jednim motorem na naprave bez spojek zabezpecit, aby se kola na te naprave tocily jinou rychlosti a pritom byly obe (v pozadovany okazik) hnane?

Myslím si, že klasické 4x4 s dvomi motormi a diferenciálom sa pri masovom rozšírení elektromobilov stane stane nevýhoda, práve pre nutnosť použitia diferenciálu. Keď je lepšie použiť dva menšie a lacnejšie elektromotory a diferenciál nahradiť elektronikou. Toto sa pri spalovákoch nedá ani náhodou ale pri BEV sa to priam ponúka pre konštrukčnú jednoduchosť. Myslím riešenie 2 motory vzadu a jeden v predu.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Pokud budete mit 1 motor vepredu, pap bud bude pohanet jen jedno kolo, nebo bude muset mit taky diferencial.

Patrim mezi tu mensinu. Na snehu mi prijde auto stabilnejsi, zlast kdyz clovek stoji za tema Octavkama, ktere se snazi vyjet svah k parkovisti u sjezdovky.
Byla tady poznamka o podelnem parkovani, ze kdyz clovek da plnej rejde, necouvne. U predokolky se nestane, ze kdyz da plnej rejd, ze nevyjede z parkovaciho mista? A co je horsi? Nevyjet nebo zaparkovat jinde? Uznavam, ze pri zapadnuti predkem do zaveje ma vetsi sanci predkolka. Uz jsme ale do zaveje zapadl a ani predokolkou jsem se z ni nedostal. Jediny problem tedy vidim v nedotacivosti, coz muze byt problem na kluzke vozovce. Ja jezdim po silnicich, ktere se sypou jen sterkem a problem jsem nemel (to zapadnuti bylo proto, z ejsme si zkousel vytocit zatacku pres rucku, ale zataocil jsem pri tom malo - takze jsme vlastne jen blbnul na volne silnici).

Stačí couvat a hned je z predokolky zadokolka, na horách to tak místní lidé dělají pokud zrovna nemají 4x4...
A samozřejmě v kufru vozí řetězy a lopatu...

Taky jsem couvanim jednou musel (u Mondea) vyresit svizelnou situaci. A lopatu vozim celou zimu prave kvuli tomu, jak se u nas udrzuji silnice (a to nejsm ev horach, jen 500 m n. m.
Akorat kdyz jsem v zime jel na Jalovec, tak ten v te Octavce se to snazil vyjet pomoci zataceni. Tak jsem za nim zastavil, pockal, az trosku uhne, pridal plyn a jel. Az kdyz jsem mel vylozenou vybavu i s dvema detmi (a jedno dval curat) z auta, tak teprve dojel. A to to nebylo od mista predjizdeni do kopce uz ani 50 m.

Na horách bych chtěl zásadně 4x4, vzhledem k tomu, že nelyžuju a na hory jezdím v létě, tak to neřeším. Ti co tam bydlí, tak se naučili jezdit s tím co je.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Radovan

Prostě jen další spalovací ropácká předělávka s cenou jako prase pro nahonění kreditu a neplacení pokut za spalováky.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Nezbývá než souhlasit. Takhle tu elektromobilitu před kámošema neobhájím.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů CircontrolSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Livee-station