Německo objevilo elektrická auta! Každé 5. nové auto je hybrid nebo elektromobil

Jan Horčík - 10 Srpen 2020

Pandemie koronaviru pomáhá na vyspělých trzích navyšovat podíl aut do zásuvky na celkových prodejích.auto elektromobil Volkswagen e-Golf

Elektromobil Volkswagen e-Golf je na německém trhu už řadu let úspěšnou stálicí.
foto: Volkswagen

V Německu se jen za červenec 2020 prodalo 16 798 elektromobilů. Je to skoro 2x víc, než o měsíc dříve. Meziročně jde dokonce o nárůst o 181,7 %.

Kromě toho se v červenci prodalo také 52 488 hybridů (meziročně +143,5 %), z toho 19 119 plug-in hybridů (+484,7 %). Podíl elektromobilů na prodejích nových aut byl za červenec 5,3 %, všech hybridů pak 16,7 % (plug-in hybridy 6,1 %).

Nejprodávanějším autem do zásuvky v Německu je za červenec s velkým odstupem nový Renault Zoe (červenec 2851, 1-7/2020 9917), následují Volkswagen e-Golf (2633, 9953), Hyundai Kona Electric (1688, 3686), Volkswagen e-Up! (1344, 4387) a Tesla Model 3 (154, 4521).

V září by mělo na německém trhu dojít k zásadnímu skoku. Volkswagen slibuje konečně začít dodávat zákazníkům nové elektromobily Volkswagen ID.3. Najednou by mělo být do jejich rukou vrženo až několik desítek tisíc nových vozů.

Zpět na HybridPřidat komentář

Co to nejlepší auto na světě TM3? :D S nejlepším softwarem a autopilotem? :D 154 kusů, to je totálně zoufalý, je vidět jak je Tesla napřed před konkurencí, když i obstarožní Golf bez autopilota a jiných nesmyslů ji nakope prdel. Je vidět, že lidí dají přednost autům, kterým neupadávají díly a nereznout, před IT nesmysly co nabízí Tesla. A to se ještě neprodává ID.3, od září kdy se začne prodávat, může Tesla směle začít odpojovat své nabíječky a rušit prodejní místa :D Těch pár svých ušmudlaných rozpadajících se Tesel co po evropě jezdí zamíří do autobazarů a velká americká pohádka bude u konce :D

Nehledej v tom záhadu...
Tesla není nabízena na operativní leasing za tak super výhodných podmínek jako Zoe, Kona a další vybraná EV..
Viz leasingmarkt.de
Helmuti by byli fakt blbí kdyby to nebrali za 99eur měsíčně, zvláště pokud mají na střeše ještě vlastní FVE

Tady je důvod trochu jiný. V době, kdy se měly vyrábět auta pro Evropu (duben), tak byly továrny zavřené a prodeje spadly na půlku. První loď do Evropy ve 3Q připlula do Anglie teprve 5. srpna, tedy >5 týdnů mezera. Ještě poslední rok do německé továrny a bude konec tomuhle handrkování, že v červenci je Tesla v řiti a v září zase všem řiť natrhne.

Typicky antiTesla fanatik, bez si pichnout dalsi spendlicek do Elonovy voodoo panenky ty mentale :)

Nechtělo by to trochu nadhledu. Tesla staví úplně nový svět dopravy a energetiky. Zatím jim to jde poměrně dobře ,spíše velmi dobře. Myslím , že si udělat lícovaní karoserie v kvalitě DE automobilek nebude zas takový problém. Pokud by se ukázalo , že to není řešitelná věc a Němci mají velmi vzácné know-how , tak hold nějakou tu automobilku budou muset koupit, ale nyní by to asi bylo mrhaní prostředky za nic.

Dneska jsem slyšel vtipné přirovnání, Ferrari říkal, že zákazník si kupuje motor a k němu nějakou karoserii a Tesla je o tom, že zákazník si kupuje technologii v k tomu nějakou karoserii... k tomu se dá doplnit (po zkušenostech s řízením obojího) - je to pravda a oboje je obklopeno větší gloriolou, než si zaslouží...doplnil bych to citátem bývalého kolegy, co si koupil H-D a po roce přišel a zkonstatoval: "kdyby to nebyl Harley, tak řeknu, že je to pěkná sračka"

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Vas jsem teda zaregistroval poprve. Ale to co pousti Tesla vystupni kontrolou, pokud ji teda vubec ma, me neprestava udivovat.

Tesla má zřejmě pouze online výstupní kontrolu :D fyzicky auto nejspíš nikdo nekontroluje, kamarád co opravuje luxusní auta jako Lamba a Bentley měl tu možnost nahlédnout pod plechy Tesly a nestačil se divit :D to že je tam něco jinak než u jiných značek je ok když to funguje, ale to že tam třeba chybí díly, ne jen šrouby, je fakt mazec, z deseti šroubů tři chyběli, ne proto, že je někdo zapomněl dát, ale proto, že tam prostě nešly dát, prostě díry na sebe neseděli, kde zřejmě měla být nějaká výztuha tak ta tam vůbec nebyla, myslel že je to auto už po nějaké nehodě, ale nebylo :D není divu, že se ty auta rozpadají, vrzají a že do nich teče, není to jen kosmetická vada, ale často konstrukční a montážní, Dacia za 200tis, je v tomto na lepší úrovni

Do Mercedesu SLK mi doopravdy pri desti kapala voda mezi strechou a oknem. U TM3 jsem zatim nic takoveho nevidel, i kdyz obe auta maji bezramova okna. Ten Mercedes byl Cabrio s kovovou strechou a to byl duvod teto nehezke zavady. A presto Mercedes zatim nezkrachoval a vyrabi Cabriolety dal.
edit. jinak ty kliky u TM3 maji jednu zasadni vyhodu. Dvere se nedaji otevrit ihned po stisknuti packy jako u jinych aut. Bezramova okna musi pred otevrenim dveri sjet o par milimetru aby nezustaly pod tesnenim. S tim rychlym otevrenim maji problem vsechny auta s bezramovymi okny. Majitel to vi a otevira dvere s malym zpozdenim, ale neznaly spolujezdec to pokazde vytrhne z ramu. To se u TM3 diky klikam nestava.

Možná stará auta s tím problém mají, dnes stačí sáhnout na kliku a okna o ten centimetr sjedou, není potřeba otevírat dveře.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Ale nezkuseny spolujezdec otevre dvere drive nez okna sjedou dolu.

Nevím, jaký vliv má na to spolujezdec, prostě dveře neotevřete dříve než sjede okno, prostě prázdné zatažení za kliku a dveře zůstanou zavřené.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Je to tak. Tesla toto nemá dosť dobre vyriešené. Mal som s tým problém na svojej S. Ak som niekoho včas neupozornil, že to strašne pomaly reaguje (zároveň s otvorením dverí sa začalo spúšťať okno), tak vždy to zachytilo tesnenie. Na TM3 je to možno už lepšie.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Jenže já snad neznám cabrio s plechovou stahovací střechou, do kterého by neteklo..hol to chce být klasik a na léto plátno a na zimu hardtop.
To polostahování oken mám a jednoho z aut taky a je to k zlosti (hlavně když to přimrzá), preferuji starší řešení, kdy to jde u bezrámovek pěkně bez stahování (při přímém srovnání je tam gumový profil důmyslnější).. sice máte bezrámovky rád a dáváte je k vždy u Tesly k dobrému, ale i to moje, auto, co jste označil za šuplík je má...i ve svém požahnaném věku, vlastně za posledních deset patnáct let jsem nevlastnil a nevlastním jediné auto, které by bezrámovky nemá...holt slušné oddíly

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Drive jste tahnul proti elektromobilite a ta se rozviji rychleji, nez se vam zdalo. Tak ted valcite proti Tesle. A az bude Tesla vyrabet v Berline, pak budete uplne nestastny. Zivot se vam sesype.

Kdybych tahnul proti elektromobilitě tak nebudu chodit sem a zajímat se o elektromobily :D Neválčím proti Tesle, ale proti jelitům kteří šíří bezmeznou víru v tuto značku, která už přesahuje veškeré meze, Tesla vyrábí šunty a to je i přes některé výjimečnosti této značky prostě fakt, ale mnozí nejsou schopni toto připustit a stačí jen náznakem se otřít o Teslu a už jsou jako vosy :D které nepřipustí ani objektivní kritiku vlastníka Tesly a jsou schopni mu vyhrožovat a obviňovat z toho, že chce Teslu poškodit, toto se podobá fanatismu tak se tu prosím nesnažte mě přesvědčit že patříte mezi ně :D

Nevíte o mě vůbec nic a až bude Tesla vyrábet v Berlíně tak mi to bude úplně u prdele :D Les už tam vykácely ten už nikdo nezachrání tak je to jedno, v Evropě je asi milion automobilek, tak přibude ještě jedna na šunty no co :D

Podepisuji. Jejich nenávist jde až tak daleko že Richi Rebuildsovi nechali dvakrát smazat video z YouTube. Jeho zlocin? Dovolil si oznámit že končí s Teslou. A že pro to měl pádný důvod.

Obrázek uživatele Kuk

Ty si fakt vypatlanej on neskončil s Teslou. Taky hned věříš každýmu klibajtu co si přečteš.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ale zase je Tesla první automobilka, co není životní styl, ale má vlastní sektu - Svědky Elonovi, někde na netu jsem četl tom, jak vyráží na křížové výpravy, pokud někdo náhodou Teslu nestaví na patřičný piedestal... bylo by to vtipné čtení, kdyby to nebyla skutečnost

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Jojo. Je to tak. Znáte story s Richem Rebuildsem? Jak mu znefunkcnili rychlonabijeni a zneplatnili referral? A to měl už z 80% vyděláno na Roadster. Totální Tesla PR katastrofa.

Obrázek uživatele Michelin

Pokud dojde u Tesly k nehode, pri ktere vystreli airbag, dojde k automatickemu zablokovani rychlonabijeni az do doby kdy Tesla servis posoudi zda mohlo dojit k poskozeni vysokonapetovych casti nebo primo baterie.
Kdyz pak vyhodnoti, ze je to na totalku a majitel si to necha v nejakem garazovem servisu opravit ma stejne problem prosadit si znovuaktivaci nabijeni, protoze Tesla logicky nestoji o to aby nejaci Tomasove ochotne sdileli videa horici Tesly u nabijecky...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

To všechno vím. S tím rychlonabijenim uznavam, to kvůli bezpečnosti chapu, to jsem přehnal. Ale ten referral? Ano Tesla na to ma svaté právo to udělat, však on to taky uznal. Přesto si díky němu dost lidí Teslu koupilo. Nepřipadá mi to moc fér. Nepřišlo mi že by Teslu hanil.

Obrázek uživatele Michelin

Vy znáte toho člověka osobně? Víte, že nezamlčel nějaké pozadí, které mohlo vést k tomuto kroku ze strany Tesly?
Tesla určitě není svatá, ale nic nikdy není černobílé...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Hele to je úplně jedno, stačí se podívat, jaké predikce tady píše Svědek Elonův od L.. už prorokuje, jak se komu sesype život až Tesla bude vyrábět v Berlíně. Na jednu stranu je to zajímavé sledovat, jak se dá lidem snadno vymýt mozek (a to si tam určitě rádi nechají dát od elona i čip), na druhou stranu je to děsivé...a stačí si připomenout, jak poslední kolektivní vymytí mozků dopadlo..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Bohuzel mate s tim vymyvanim mozku pravdu. Ja mam Teslu rad ale pokud produkuje obcas smejdy, nemam problem to napsat. Ono vubec je tady na foru zabava. H a K se ted dokonce pustili do sebe a nadavaji si navzajem. To bych necekal.

Obrázek uživatele Michelin

Tak jsem si uz myslel, ze tu mame dalsiho rozumneho cloveka, se kterym se da diskutovat, ale koukam, ze se z vas vyklubal dalsi youtube odbornik, kteremu staci googlit a ma o vsem jasno.
Jj, ropni vymejvaci mozku jedou evidentne na plne obratky a sklizi uspechy.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Napsal jsem obcas. Pokud se vas dotkl vyraz smejd tak se omlouvam. Tim jsem myslel to ze nekomu dodaji auto za 60 tacu USD a ma to ty zname nesvary.

Obrázek uživatele Michelin

To nebyla reakce na tento konkretni prispevek. Staci projit vase prispevky v diskuzi pod timto clankem.

Vim, pripada vam to asi nespravedlive, ze vas neznam osobne a presto jsem si na vas udelal pouze z virtualniho prostredi nejaky nelichotivy nazor.
Ja, ale myslel, ze se to dnes tak dela. Vy jste Teslu take nikdy nevlastnil a prece jste si na ni udelal nelichotivy nazor, ktery ochotne sirite...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

1*
Ale Tomáš je jen sám.. v daleké zemi... a k tomu ty šílená vedra...
To pak udělá svoje..

No jo. Real feel 42 C neni zrovna malo. Ale zejtra se v tom chystam na kolo, tak mi drzte palce. :-)

Stačí i kus mokrého hadru na hlavu..
Po vysušení znovu namočit..
Sám úspěšně používám

To v Japonsku při relativní vlhkosti vzduchu atakující 100% moc nefunguje.

Zapomněl jsem dodat namočeneho do dostatečně studené vody... Osobně namacim v horské pstruhove říčce

Tak toto byla jedna z věcí, která mě v Japonsku překvapila. V létě jediná studená voda co tam byla, byla ta co jsem vytáhl z lednice. Z kohoutku tam tekla místo studené jen vlažná voda :-) . Horská říčka bude studená i tam, ale je otázka zda Tomáš do nějakých hor pojede.

A hlavne, keď sa to nepoužije preventívne, tak uvarenej makovici je to uplne k prdu.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Tesla není nic jiného než auto, které se snaží tvářit trochu jinak - je to průměrná (S,X) až nadprůměrná technologie (3,Y) elektrického pohonu, která je dána do celku v podprůměrně udělané karoserii na úrovni rozpočťáku, celé je to doplněno marketingově zajímavými funkcemi a za mě jediným zajímavým pro praktického uživatele - sítí nabíječek - takže se s tím dá jezdit dále než kolem komína s relativně normálními časy. Nic víc nic míň...není co glorigikovat...
celé je to postavené na ujetém pseudomesiášství, protože i Tesla pochopila, že zelenost je prodá nejlépe - historicky je to nezajímalo, zajímalo je zrychlení a to, že si ajťáci a nerdové můžou udělat ajťácký samohyb, co bude zhmotněním herních přístupů.
Ale jelikož se toho chytli ekologisté a ekologističní inkvizitoři, tak se z toho stalo náboženství...dneska klidně potkáte elektromobilistu v zeleném tričku, co pálí e-cigáro v restaruaci, dlabe smažák, hranolky, tatarku a zapíjí to colou, aby pak vyrazil nabíjet po cestě u mekáče a tam si dá kafe dort či hamburger s další colou..ale takovýhle člověk vás poučí, jak moc ho zabíjíte tím, že nemáte elektromobilem.
Elektromobil je výborná věc, pro nějakou skupinu uživatel a pro nějaké použití, ale bohužel se to opět zvrtlo..jako s tím ohněm..

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Mě by se líbil nějaký kvalitní technologický rozbor (porovnání) technologie Tesla versus svět. Munro mě moc nepřesvědčuje, bez měření technických parametrů, navíc v některých videích Munro zdůrazňuje, že Tesla umí zbastlit nějakou věc, která je špatně navržená, tak aby se nemuselo čekat na výrobu nového dílu, to mi tedy jako výhoda nepřijde. Co se týká Battery Day, nevím kdo z nás čeká na baterie, které vydrží 2 miliony kilomentrů, spíše všichni čekáme, že ta Tesla s 10 letým náskokem, jak se zde občas uvádí, přijde s baterií za polovinu ceny, s poloviční váhou a dvojnásobnou kapacitou, ale to je asi jen z říše snů.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Nemusím dělat extra rozbor - trojka je SiC a PSMSM - tzn to, co dneska kde kdo zavádí do trakce. S a X jsou asynchroňák a IGBT - v trakci mají desítky let všichni. V baterkách u Tesly nevidím nic převratného..stačí si najít parametry článku a přepočítat si baterku..a přijdete na to, že se zázrak opět nekoná.
Výhoda proti konkurenci je v tom, že začali na zelenej louce, tedy si mohli auto spatlat podle požadaků technologie - rub této výhody se okamžitě ukázala ukazuje dodnes - problémy s procesováím výroby a kvalita.

Když jsem poprvé detailněji S-ko, tak jsem prostě jen zkonstatoval..jo je to auto navržené ajťáky...nějak to funguje, ale je to jakoby psal strojař počítačový kód, taky to bude asi nějak fungovat, ale bude to prasárna.

Na Tesle mě těší to, jaký pokrok dokázali třeba u trojky udělat za rok - co jsem loni viděl v červenci a co jsem viděl před pár týdny je obrovský rozdíl...asi taky jako kdy Hyu přišla do Čech a pak udělala první i30 v čechách - to byl taky masakrální rozdíl...ale pořád to ještě nebylo ono - od té doby udělali ještě mnohonásobný pokrok...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Toho se asi hned tak nedockame.

Jak se rika, nic se nema prehanet a zlata stredni cesta. Kdyz se clovek pro neco nadchne tak pak nekdy nevnima negativa. Snazim se tomu branit :-). Dost lidi tady by s tim asi nesouhlasilo. Na druhou stranu si myslim ze to s zivotnim prostredim je nahnute a neco by se delat melo. Neco rozumneho.

A co rozumneho navrhujete pro zivotni prostredi?

Nevim. Ja na to nestudoval. Nekdy si rikam, jestli s tim vubec neco delat jde.

Co ctu / posloucham nazory klimatologu, melo se neco rozumneho delat pred 30ti lety. Mam dojem, ze uz mame cas pouze na prekotna reseni a prizpusobovani bude hodne ale hodne nakladne (daleko vic nez brzke reseni, toto presne plati i v IT).

Kazdopadne zlepseni zivotnimu prostredi brani dle meho nazoru nekolik faktoru:
1) lide neradi neco meni
2) zvykli jsem si zit na dluh a spousta lidi moc neresi, jak se splati
3) Sice pro nase deti utracime mesicne tisice, ale mame vsugerovanou predstavu, ze ochranu zivotniho prostredi delame pro nekoho jineho nez nase deti, prece nebudeme davat stokoruny pro cizi deti.
4) hodne lidi se chova detinsky - kdyz se jim vysvetli, co by meli delat, udelaji presny opak. Duvod nechapu. Samozrejme je to nekdy spravne, jako treba v Belosrusku neposlechnout, ze volby byly kristalove ciste.
5) dalsi detinska vlastnost - ukazovani na druhe, aby neco delali (Cinu, Indii), jen abychom sami nemuseli nic delat. Pritom chranit musime vsichni a neni zrovna cas se divat k sousedovi jestli ten se snazi nebo ne.
6) nejsou politicti velikani, kteri by dokazali doslapnout na velke znecistovatele
7) cim dal tim mene jsme zvykli tvrde makat a o to tvrdeji kecame a radime.

Někteří lidé odmítají i uznat že oteplování způsobuje lidská činnost. S takovým člověkem pak je diskuze z podstaty nemožná, už jsem to vzdal.

To znam u nekterych nasich politiku, kteri jen rikaji, ze navrhy jsou spatne, ale uz neprijdou s lepsim resenim. Pak je jejich nazor a namaha zbytecna.
Takze u tech skeptiku se staci jen zeptat, co tedy zpusobuje oteplovani a postupne se pomoci faktu dostat k pravde. Sice jsme presvedcen, ze za nej muze clovek, ale co kdyz je nejaky spravny vedecky argument, ktery ukazuje na jinou pricinu? Pak jsme ochotny nazor zmenit.
Ale popirac si musi uvedomit, ze musi prijit s lepsi teorii, nez jakou dnes mame. To je to nejdulezitejsi, co takovemu popiraci musite vysvetlit.

Obrázek uživatele Michelin

Moc pěkné shrnutí.

Nejlepší je říkat "neco by se delat melo", ale když se o to někdo doopravdy snaží (Tesla třeba), tak ho označit za blázna nebo sektu a poukazovat na každou nedokonalost a rozmazávat jí jako by se každý ten problém vyskytoval u každého jednoho prodaného kusu.
To věci fakt prospěje, nemluvě o tom, že to pochopitelně zdaleka není tak horké jak to na sociálních sítích vyznívá, ale co na tom, je to přece žhavé téma tak co bych se také nenechal zmanipulovat a nešířil to dál.

Zatím stále ještě ta hrozná Tesla ukazuje všem jak se to má dělat. A tím fakt nemyslím slícování dílů.
Jestli přijde někdy někdo kdo ukáže jinej lepší směr než elektroauta a bude to dělat alespoň tak dobře jako ta Tesla dělá elektroauta tak nebudu váhat podporovat je, ale do té doby díky bohu za Teslu a ostatní se učte.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Diky za pochvalu, Martine.

Co se mi na Tesle opravdu moc libi je ten siroky zaber, ze auta jsou jen jeden dilek celkove (nejen energeticke) skladacky. Bohuzel se muze stat, ze ta komplexita muze dany projekt zabit, jako se to napr. stalo s Multicsem, prave nedotazenosti nekterych dilcich problemu.

Neco opravdu delat musime. A poukazovani na to, ze treba primychavani biopaliv byla spatna cesta, takze elektromobilita je taky, je z meho pohledu ujete. Proste tridme odpad, porizujme si FVE (kdo muze, tak male VTE ci male VE), kdyz potrebujeme jezdit, tak po doslouzeni stavajiciho vozidla kupujme BEV (idealne z druhe ruky :-) ), zasadme par stromu, podporujme zatepleni, obecne energeticke usporty, vymenu kotlu na TC (v horsim pripade na biomasu) a tlacme na politiky, at se energetika resi efektivneji na celoevropske urovni (plan, ze za 15 let postavime 1,2 GW vykon v JE je vysmech (na to uz tak nejak neni cas), kdyz za tu dobu muzeme (samozrejme ne stat ale soukromy sektor) stavet radove vetsi vykony v OZE (fandim offshore VTE) ), prestane se zvyhodnovat letecka doprava, prosazuje se cistsi lodni doprava (dalkova treba na plyn), zrychluje, zahustuje a elektrifikuj zeleznicni doprava. A hlavne at konecne jsou prehledne vycislene externality ke vsemu (aby to pochopil kazdy) a jsou zohlednene v cene a pak ty penize jsou pouzity na jejich odstraneni.
Psat bych mohl dal a dal, vzdyt vis, jak jsem ukecanej :-)

Obrázek uživatele Michelin

Jj. Je to téma na dlouhé rozhovory. Ne každý má, ale koule na to oprostit se od toho co je pro něj pohodlné nebo co ho živí a zamyslet se nad touto problematikou komplexně.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Příroda na tom už pracuje, zřejmě to bude nějaká kombinace eboly a covidu :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Odkdy příroda pracuje v laboratoři?
Nebo člověk = produkt přírody?

Ano s životním prostředím by se dělat něco mělo, jenže auto to nezachrání. Už jsem to tu psal kolikrát, jak se dá s mnohem menší investicí udělat víc než autem, ale prostě pro Svědky.. jsou dvě témata..výfuk a pak energetika - zrušte JE a vše FVE a větrovky.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Kuk

Akorát si zapoměl dodat že jeho auto je utopená totálka složená asi ze 4 vraků. Dále mu nikde nikdo nezaručoval že to vůbec kdy bude rychlonabíjet ani jak dlouho. Odebrání rychlonabíjený 1. chrání majitele bouraného vozidla s totálkou před případným uhořením 2. chrání výrobce před soudníma tahanicema kvůli eventuelním požárům.
To že mohl mít na ten poskládanej vrak referály byl spíš zázrak a Tesla si vyhrazuje právo ti ty referály kdykoliv odebrat bez náhrady. Ale to už tvůj naivní mozeček nepobral. Katastrofa jsou spíš tvoje přitroublý příspěvky tady. Opět sis zapoměl dostudovat fakta takže si zase potvrdil že si zamindrákovaný trouba.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A to si vemte ze jeste ani poradne s e-mobilitou nezacali. Myslim ze boom BEV v Cesku nastane az se k nam zacnou dostavat ojetiny ze zapadu.

Zruste ty kralovsky dotace a trh s EV se zhrouti.

Obrázek uživatele PaRi

Jasně. A bude se prodávat jen Tesla.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (8800 km)

A nastane raj.

Mimochodem uz vas postihnul s Citigem rapidgate? Nema aktivni chlazeni, pokud se nemylim.

Obrázek uživatele PaRi

S mým dojezdem (370 km), nájezdem (cca 50 km) a dobíjením převážně doma nebo před Kaufem, to tak nějak nehrozí ;-)

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (8800 km)

Tak to je dobre. Me by to taky "postihlo" tak 4x za rok.

Obrázek uživatele Kuk

off
prej prej

Šéf Škody Auto se chce zaměřit na elektrifikaci a digitalizaci
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/3158538-sef-skody-auto-se-chce-zamerit-na-elektrifikaci-a-digitalizaci

Zakládám si to do záznamu a v pravej čas mu to vomlátim vo hlavu. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Majitelé Porše Tukana objevili že koncern neumí OTA a žene je papírovým dopisem do servisu. Prej OTA je jen na malý updejty a kdesi cosi. Hmm. :D

Porsche’s Over-The-Air Just Vaporware
https://thelastdriverlicenseholder.com/2020/08/08/porsches-over-the-air-just-vaporware/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

A co je na tom špatného? Drobné nepodstatné věci at se klidně aktualizují online, ale zásadní věci je správné řešit v servisu a individuálně, auto není tablet chlapče, problem u tabletu vyřeší možná update a když je na něm něco v prdeli mechanicky tak ho hodim do popelnice a jdu pro nový, u auta to takhle nefunguje, začínám už mít alergii na nesmysly typu pokud to neumí OTA tak je to k ničemu, Tesla to umí tak je nejlepší, ale nevím k čemu je OTA když ti upadne nárazník, kolo nebo zůstane volant v ruce a servis nikde :D

Obrázek uživatele Kuk

Tobě upad mozek viď. Že ty si ještě furt vypaluješ cédéčka a posíláš je poštou? :))
Moje předešlý 2 tablety stále fungují. Pokud ty s těma svejma podkládáš stůl tak se nedivím že je pak musíš hodit do popelnice. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

"Pandemie koronaviru pomáhá na vyspělých trzích navyšovat podíl aut do zásuvky na celkových prodejích."

Ale guru preci rekl ze:
NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA. :D:D:D:D::D:D:D:D::D:D:D::D:D:D:D::D:D no neni to penis?:)

Tem prodejum hlavne pomahaji az neuveritelne vysoky dotace v zemich na zapade od nas. Zruste je a uvidime jak je to s nadsenim lidi kupovat EV-cka.

Obrázek uživatele Kuk

off
iD3 asistent řízení. Norsky.
https://www.elbil24.no/nyheter/bli-med-pa-test-av-markedets-beste-selvkjoringssystem/72728293

pomáhala jim tahle firma
https://www.here.com/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

V Německu se jen za červenec 2020 prodalo 16 798 elektromobilů.

U nás se prodalo za červenec dokonce 19.770 aut, tak jsme na tom podobně :) jo teda dodám že spalovacích. BEV se prodalo rekordních 82 kusů!!! Ale pořád se najdou tací, kteří věří, že tady bude jezdit 500 tis. BEV za 9 let. Ale možná jo, když započítáme turisty :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Nejdriv by musela vlada spustit vskutku kralovsky dotace jako maji na zapade. Ale i tak by to brzdila nizsi kupni sila. Bez dotaci je to bez sance. Takhle si BEV koupi jen opravdovi fandove kterym to za ty penize stoji, nebo lide s tak velkym najezdem ze se jim to vyplati.

Já jsem proti dotacím (sám jsem je na auto z principu odmítl), buď se něco prosadí samo, nebo ne. Dotace čerpají nejvíce ti, co mají nejvíce peněz a kupodivu náš dotační model dokonce vyřadil ta nejlevnější BEV auta z dotací, to už je úplně na hlavu.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Můžeš to rozepsat? Já měl za to, že dotace jsou procentuelně z ceny vozu a zastropováno zeshora. Nevzpomínám si, že by tam byl nějaké limit zespoda. Ale je to už nějaká doba, co jsem se o dotaci zajímal, než jsem to také hodil za hlavu...
Dík.

Je tam spodní limit minimální dotace tuším 250000, takže se to na Citigo-e a podobná auta nevztahuje. Na druhé straně je tam i limit ceny vozidla 1,2 milionu bez DPH.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Aha. Koukam, ze zvedli spodni limit z 50 na 250 tisic. Blbecci...

Asi chtěli "pomoci" VW .... co dodat.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Nehledal bych v tom žádnou konspiraci, Škoda je součástí VW.

Já v tom nehledám konspiraci Škoda = VW, tedy pokud bych chtěl, aby se nedaly prodávat s dotacemi ty malá auta koncernu (Citigo-e, eUP a Seat Mii), udělal bych to přesně tak, jak to udělali.

Ještě dodám, že se našli filutové, kteří to obešli a koupili ty auta dvě.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Souhlasím. Což ale neznamená, že když to možné takto je, že to opravdu tak je. Já si třeba myslím, že úředníci jsou líné kůže a zvyšením limitu jedné dotace docílí menšího počtu dotací na dotačním programu, takže budou mít méně práce.
A je to také v protikladu s tím, jak se tady v diskuzích neustále tvrdí, že Evropa/EU/atd. se brání Tesle, protěžuje evropské výrobce, hází Tesle klacky pod nohy a najednou stát tímto způsobem chce bránit dotacím evropským autům a americká Tesla na to dosáhne? Proto tvrdím, že je to spíše konspirativní domněnka než reálná...

Tesla na to dosáhla dvěma modely TM3 SR a LR (Performance už je mimo), nyní po zdražení už jen SR modelem, tedy všechny ostatní dražší auta byla mimo včetně evropských výrobců. To zdůvodnění, že se nevyplatí dělat malé dotace jsem zaslechl, jako krycí důvod to může být, logiku to nemá (dávají se podstatně menší dotace v jiných segmentech např. kotlíkové dotace). Každému, kdo připravoval tu dotaci muselo být jasné, jaký segment aut odřízne, tedy dotaci dostanou ti bohatší.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

No to teda jo.

Obrázek uživatele Helle

To se jim to kupuje, když to německá vláda nesmyslně hodně dotuje z peněz daňových poplatníků. Každá dotace pokřivuje trh a trh s elektro auty je pokřivený naprosto brutálně ( alespoň v Evropě)

Tak uz dela dotace snad tretinu ceny auta. Jo to se to panecku nakupuje.

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

JJ. To sú velmi inteligentné výroky, tiež sa na tom bavím :-DDD

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele honza.t

Dotování výrobcu se neosvědčilo
Dotace na vývoj elektromobilů 0d 40 min videa
https://www.youtube.com/watch?v=oASqhRqkTIk

Obrázek uživatele Kuk

To se nám to jezdí spalovákama, když ty chudý dinosaury sponzoruje náš stát milijardama.

Polygon BMW u Sokolova: Víme vůbec, co za naši půlmiliardu dostaneme? https://autobible.euro.cz/polygon-bmw-u-sokolova-vime-vubec-za-nasi-pulmiliardu-dostaneme-komentar/

a 2 miljardičky Škodovce
https://byznys.ihned.cz/c1-63729170-stat-da-do-rozvoje-zony-skoda-auto-kvasiny-dve-miliardy-korun

a 5,5 milijardičky Hjůndaji
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/hyundai-dostane-od-vlady-dotaci-900-milionu-40165505

Nebo když někdo bude muset zadotovat odstranění ropnejch plošin co je opustili chudáci ropáci.
Časovaná bomba na moři: Němce děsí vraky britských ropných plošin
https://www.euro.cz/byznys/casovana-bomba-britove-rozzlobili-nemce-kvuli-starym-ropny-plosinam-v-severnim-mori-1465038#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink

Jak zaplatit energetickou revoluci: stačila by desetina peněz, jimiž státy dotují fosilní zdroje
https://www.euro.cz/byznys/deset-procent-dotaci-na-fosilni-zdroje-bude-stacit-na-zelenou-revoluci-1461275

Bude potřeba 2800 let k vyčištění následků těžby ropy v Albertě, Kanada.
Alberta Taxpayers Will Get Stuck With $400 Billion+ Oil & Gas Cleanup Bill
https://cleantechnica.com/2019/06/14/alberta-taxpayers-will-get-stuck-with-400-billion-oil-gas-cleanup-bill/
https://youtu.be/xo02YkpBLWY

Velká Británie je evropský šampion v dotaci fosilních paliv.

UK revealed as EU champion of fossil fuel subsidies
https://www.euractiv.com/section/energy/news/uk-revealed-as-eu-champion-of-fossil-fuel-subsidies/

Hned bych ty dotace zakázal.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

Pekny vycet a to je jen zlomek.

Kolik nas stoji lecba lidi (deti) s astma, alergiemi, autoimunitnimi nemocemi, nadory atd., kterymi trpi lide kvuli vzduchu, ktery dychaji se bohuzel zjistit neda, stejne jako nikdo nespocita kolik stali valecne konflikty o ropu a kolik jeste budou stat pokud se zavyslosti na ni nezbavime.

Dotace jsou zlo, ktere krivi trh. No otazka je co muzou pokrivit na uz tak zdeformovanem trhu...

Radeji at se dotuji alternativni pohony a s tim i jejich vyvoj nez vyvoj zbrani pro budouci valceni o zbytky ropy.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Meleš hovna, Mišulínku. Daleko více zdravotní stav populace ovlivňuje to, co lidi žerou a jak moc se hýbou. Čus, bus.

Michelin má pravdu. Vám se, dlazdici, zdají třeba ty miliardy na modernizaci, co požaduje naše armáda ( a nejspíš je dostane) v téhle době jako dobře investované peníze?

A umite Vase tvrzeni necim podlozit? Nebo ty exkrementy sedi na Vas?
Ja to Michelinovo podlozim treba timto Nemame problem Vam dat rychlokurz "googleni".
Micheline, palec nahoru, plne se s Tvym nazorem ztotoznuji.

Tak když jste v tom googlení tak si najděte na co všechno se ropa používá :D vyrobky z ropy jsou všude kolem nás, ropa se těží a bude těžit i kdyby nebyl na světě jedinný spalovák, každá doba přináší něco, dříve se spalovalo uhlí všude, ve městech se nedalo dýchat, pak ho nahradila ropa a vypadalo to jako skvělé řešení, jenže nebylo, nyní je to stejný, těžba surovin a výroba baterií není také zdaleka dokonalá, jakmile se přijde na něco lepšího bude se mluvit úplně stejně

Obrázek uživatele Michelin

No vidite to, takze cim drive prestaneme ropu nesmyslne spalovat v motorech tim dele nam vydrzi jeji zdroje pro ostatni vyuziti.

Ano, az se najde jeste cistsi zpusob dobravy nez na baterky budu jej prosazovat stejne jako ted ty baterky, ale spise az moje pravnoucata...

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Je ci neni pro Vas rozdil ve vyuziti suroviny k tomu, aby se z ni stal trvaly vyrobek nebo aby se spalila?
Dejte priklad produktu, na ktery ted pouzivame ropu a ja zkusim vygooglit, zda existuje neropna alternativa.
Pokud by BEV pouzivaly jednorazove baterie, ktere by se pak skladkovaly, tak to bych byl proti nim. Ale baterie lze dobijet a recyklovat. Jo a neustale nekdo pise, ze vyroba baterii je silene neekologicka, napisete mi, prosim, v cem? Ja zase zkusim googlit, zda i ten vyrobni proces nema prijatelneji alternativu.

Ropa nie je ničím výnimočná aby sa nedala nahradiť prírodnými produktami z obnoviteľných zdrojov- Ale je z nej najväčší zisk pre celkom slušnú skupinu bezcharakterných nenažrancov, ktorým je jedno čo po nich zostane.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

To je pravda, to nikdo nevidi. A mi petrolheadovi kamaradi neuznaji.

Češi objevili elektromobilitu v plném rozsahu...každé páté kolo na cyklostezce není elektro...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Kupuji kola a na auto uz nezbylo. Kdyz i kolo stoji jako ojete auto :)

Hele proč ne, aspoň se jako národ budeme víc hýbat..jen škoda, že infrastruktura cyklostezek je v čr ještě horší, jak infrastruktura dobíjecích stanic..
Horší je, že češi se na kolech v přírodě neumějí chovat..takže je jen otázkou, kdy začnou chodit šílená omezení..s dětma jsme byli teď trochu na kolech a kus cesty byl přes první zónu NP, tak šup dolů a těch pár set m přetlačit...ovšem elektrokolaře to naprosto nenapadlo po padesátém jsem je přestal počítat a že přitom ohrožovali i chodce netřeba komentovat....takže opět elektromobilita začne získávat další negativní body

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

ja ac teda nemam elektrokolo, usoudil jsem ze na elektrokolo jsem jeste dost mladej a s dostatkem sily, tak klasicke kolo mame a jezdime na nich i s detma, ano cyklostezek je malo a kdys pak clovek vyjede na silnici tak je to takova mala pripadna sebevrazda, to co nekteri ridici aut predvadi kdys potkaj cyklistu ktery jede normalne u krajnice, no silenost, tak jako mam v aute kameru dopredu a dozadu, tak zvazuju ze poridim i zaznam na kolo (dopredu i dozadu), fakt otres jak se nekteri ridici chovaj jak dobytci, a to i na cestach kde by to clovek opravdu necekal, treba v Hradeckych lesich kde smej jen auta lesniku a pak tech par chataru

Taky zatím elektrokolo nemám - mám desetiletého fulla, co je schopen jezdit i na těžko a docela rád toho využívám. Jako další kolo o elektru uvažuju - ani ne tak, že bych to nezbytně potřeboval, ale prostě za čas, co na to mám. ujedu víc (průměrně tu mám na vyjížďce na kole převýšení 150 m/10 km, není problém najít přes 200 je problém najít pod 100), jenže pak bych musel mít další kolo na výlety s rodinou... zatím jsou ještě nějak díly na 26 průměr kola (slušné pláště, ráfky tlumení...), tak to asi do fatální poruchy řešit nebudu.
Chování - každý máme jeden řidičský model chování - jedno co řídíme. Kdysi mi bylo vysvětlováno, že motorkáři jsou obyčnejně kr....ni, jenže ono to není pravda, jen motorka byla levnější vstupenka k vyšší rychlosti a většímu zrychlení. Kdyby většina těch idiotů z auta vlezla na kolo, tak taky pojedou jako idioti a budou to ti, kteří nerespektují národní parky, jezdí jako utržení ze řetězu po chodnících...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...


Nabíječky elektromobilů Circontrole-stationVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?